Last news in Fakti

21 Октомври, 2022 16:19 1 360 2

Първата дама на Мексико обвини луксозния бранд "Ralph Lauren" в плагиатство

  • първа дама-
  • мексико-
  • беатрис гутиерес-
  • луксозна марка-
  • ralph lauren-
  • плагиатство-
  • мексикански мотиви

Тя твърди, че марката използва традиционни мексикански мотиви в колекциите си

Първата дама на Мексико обвини луксозния бранд "Ralph Lauren" в плагиатство - 1
Снимка: БГНЕС

Първата дама на Мексико обвини луксозния бранд "Ралф Лорън" от САЩ, че плагиатства традиционни мексикански мотиви в колекциите си, съобщиха Ройтерс и АФП, цитирани от БТА.

"Хей, Ралф (Лорън): вече разбрахме, че наистина харесваш мексиканските мотиви", написа в Инстаграм Беатрис Гутиерес, писателка и изследовател, съпруга на президента на страната Андрес Мануел Лопес Обрадор. "Но копирайки тези мотиви, извършвате плагиатство, което е незаконно и неморално".

Към публикацията е прикачена и снимка на жилетка с пъстър мексикански традиционен дизайн с етикет "Ралф Лорън", която е изложена в магазин.

От "Ралф Лорън" казаха пред Ройтерс, че са "изненадани" да научат, че продуктът все още се продава, след като е издадена заповед да бъде изтеглен от пазара преди няколко месеца.

"Дълбоко съжаляваме за случилото се и както винаги, сме отворени за диалог по темата как да подобрим нещата", се посочва в изявление на компанията.

View this post on Instagram

A post shared by Beatriz Gutiérrez Müller (@beatrizgutierrezmuller)

Американският моден производител бе поел ангажимент всички нови продукти с традиционни мотиви след колекцията лято 2023 г. да се създават чрез програма за признаване на произхода и за сътрудничество. Ройтерс откри дрехата в онлайн магазин на цена от няколкостотин долара.

Проверка на АФП установи, че продуктът се предлага за 300 щатски долара.

Гутиерес посочи, че използваните мотиви в модела са характерни за коренното население в районите Контла и Салтийо и изрази надежда, че американският бранд ще възмезди тези общности, които творят с любов и без печалба.

Президентът Андрес Мануел Лопес Обрадор започна активна кампания от началото на мандата си през 2018 г. за връщане на реликви от предколумбовото наследство на Мексико и успява да върне мексикански антики, като завежда дела срещу аукционни къщи в САЩ и Европа.

През юли мексиканското правителство поиска от китайския моден бранд "Шейн" да обясни с какво право използва традиционни мотиви на маите в свой продукт, в резултат на което артикулът бе спрян от продажба.
Мексико подаде оплакване и срещу множество дизайнери и модни къщи, сред които "Луи Вюитон" от Франция, венецуелката Каролина Ерера, испанската "Зара" и други.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Беловеца

    6 3 Отговор
    А ти що си се облякла със знамето на Естония,първа дамо на Мексико?
  • 2 Хариуан

    4 1 Отговор
    Ами така са луксозните брандове, то и много луксозни хора са така.