Война ли бе да я опишеш?

16 Септември, 2025 16:01 3 524 36

  • война-
  • пътища-
  • жертви-
  • катастрофи

Войната по пътищата не е война, защото войната има цел. Обикновено икономическа изгода. Гладиаторското меле, което ние снизходително наричаме „война по пътищата“, е на ниво инстинкт за доминиране

Война ли бе да я опишеш? - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Войната по пътищата не е война, защото войната има цел. Обикновено икономическа изгода. Гладиаторското меле, което ние снизходително наричаме „война по пътищата“, е на ниво инстинкт за доминиране. По-големият убива по-малкия. По-бързият изяжда по-бавния. После набива спирачки пред него, за да го побърква. Не го вижда на пешеходната пътека, защото през скъпите затъмнени стъкла се вижда избирателно. Не знаехте ли? Защото нямате такива. Не се дава мигач, защото е под достойнството на голямата дебела акула, караща голямата дебела кола.

Това се случва всеки ден, но за това не се говори. Говори се, когато няколко коли станат на компот благодарение на някой хомо хибрид с нарушен инстинкт за самосъхранение.

Как да дисциплинираш тези, които не подлежат на дисциплиниране? С пари не става. Вече се очертава устойчива тенденция идиотите не да се притесняват, а да се хвалят с глобите си. Вече се носят легенди за най-личните идиоти и, ще ме прощавате, бъдещи убийци. Десет бона от глоби направил за седмица. Пилил гуми на околовръстното с 250… Бе, направо с триста. Ченгетата го гледат глупаво. С други думи – богаташ. Богат и брутален. Не му се изпречвай на пътя. Има пари – над закона е.

Полицаите подлизурстват около него. Пазят правата му. И неправата му също пазят. Като го хванат пиян, го ескортират до тях. Срещу пари, разбира се. Защото сме пазарно общество и услугите струват пари. Дори и незаконните.

Когато стане сакатлък, името му не се споменава. Говори се за жълтата луксозна кола или черна луксозна кола. Въобще, луксът и нещастията вървят ръка за ръка по пътищата. Имена и марки не се споменават. Какво по-хубаво доказателство за божествения произход на идиота, щом името му не бива да се споменава напразно.

За цялата най-нова история на организацията на пътното движение има един силно положителен пример и това са колчетата на Кресненското дефиле. Те намалиха катастрофите до нула. От най-опасния път до нула. Това дава отговор на въпроса на какво реагира идиотът, наречен участник в автомобилното движение. Той реагира на колчета, на бетон и на желязо. На удар в стена. На спукани гуми. На счупена ръка, ама неговата. Но не реагира на напомняне, на предупреждения и на знаци. На боядисан асфалт също.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 57 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЗАЩО

    45 3 Отговор
    Каквото е управлението на държавата.... такова е и на водачите на ППС!!!

    Коментиран от #8, #28

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 КАТ ДА ВЛЯЗАТ В 21 ВЕК

    23 1 Отговор
    ДА ВЗЕМАТ ХЕЛИКОПТЕРИ И ДРОНОВЕ.ВСИЧКО В РЕАЛНО ВРЕМЕ И РЕАКЦИЯ НА МОМЕНТА.ТРЯБВА САМО МАЛКО АКЪЛ
  • 4 Миризлив пор

    43 0 Отговор
    Ако контрола беше на места където има концентрация на ПТП а не по "хранилки" и то епизодично, то на никой нямаше да му е приятно да си плаща редовно "такса спокойствие". Сега всеки знае, че се контролира на определени места, така че извън тях кара как му е кеф няма значение дали кара кола за 3 хиляди или за 3 милиона. Така, че опишете и неадекватния контрол от страна на КАТ.
  • 5 Политико

    43 1 Отговор
    Паднала маса! Всичко и всеки…
    Не може “маса” водена от тиква и прасе да е нормална. Но такива си заслужаваме. Той Жорж Ганчев го е казал: България е малка страна с изключително пр…т народ!
  • 6 да ти кажа

    45 0 Отговор
    много добре написана статия, браво на автора!
  • 7 Трол

    3 33 Отговор
    Руска поръчка е статията.

    Коментиран от #24

  • 8 дедо..

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "ЗАЩО":

    Ама те политиците-защо постоянно изменят зздп-като им свършат парите в хазната и намалете тия милиционери-от дузина години сме все на първо място в юръпо по ченге на глава от населението в старио континент-а пък за катаджий да не говорим-в швабско таково нещо нема-а тука по цел ден се крият и дебнат из под кьошетията за глоби-та да си изкарат високите заплати от бюджето
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Георги

    5 1 Отговор
    само ако го бяха глобили поне веднъж за "средна скорост"...
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ООрана държава

    3 12 Отговор
    Войната с дърветата.... много драма, слаба статия
  • 14 Макак така

    19 0 Отговор
    да няма икономическа изгода. Един куп агенции по безопасност и инфраструктура пълни с калинки заплатаджии, глобички и рушвети за КАТ. БПЦ и погребалните агенции също са на далавера. Болници, застрахователи, адвокати и кой ли още не.
  • 15 Знае

    25 0 Отговор
    Другите медии вече пуснаха видео на катастрофата снето от крайпътна камера . На видеото се вижда как два автомобила с висока скорост изпреварват от дясно движещи се нормално превозни средства . Първият отминава , а вторият губи управление и катактрофира. От видеото се вижда , че автомобилите с висока скорост се гонят , като след катастрофата е неизвестно дали първият се е върнал да види какви са последствията от катастрофата. А един лек автомобил и камион излизат в тревната площ в дясно от пътя в тревната площ , за да избегнат останки от самокатастрофиралият автомобил . Интересно , защо не са прегледани от полицията и други камери по трасето , за да се установи кой е първият автомобил с високата скорост и водачът му . Толкова , ли са недосегаеми тези злостни нарушители на закона ? Защо още не е обявено името на самоубилият се ? Защо още не е установен първият движещ се с висока скорост автомобил и не е упоменат управляващият го ?
  • 16 АГАТ а Кристи

    23 0 Отговор
    Казаното в статията е много близко до акъла на всеки от нас, с изключение на "богопомазаните мамини синчета - идеоти", но единици биха го описали толкова точно и с най-малко думи!
    Хвала за написаното, но жалкото е че няма да достигне до татковците и мамините на "идеотчетата", "ръковидещи"не държавата, а личните си интереси....
  • 17 ха ха

    15 0 Отговор
    е война е , държавата и бизнеса ни ограбват и изтребват по " закон " , чудя се премиера дали не си построи хотела от пътни наказания докато беше шеф на кат или от евро субсидии за магистрали , а с всяка платена глоба подхранваме бандитското начало в държавата
  • 18 Някой

    18 0 Отговор
    "Как да дисциплинираш тези, които не подлежат на дисциплиниране?"

    Имам идея, как да ги дисциплинираме. По начина по който се "самодисциплинира" шофьора на Мустанга. Той никога повече нява да кара с превишена скорост. Всяка първа събота от всеки месец да се препоръча на нормалните хора да си останат в къщи. И да оставим само джигитите по пътищата извън населените места да правят каквото си искат, да не спазват огроничения, знак СТОП, да не дават предимство на никой, да карат кой с колкото може, с 250 км/ч, с 300 км/ч .... И да ги оставим да се "самодисциплинира", кой в дърво, кой в стена или пък един в друг. И в този ден да не работи тел 112 и да не работят линейните и спешните медицински центрове.
    Така предполагам, че за около половин година джитите успешно ще се "самодисциплинира".

    Има и по-цивилизован начин, който го хванат да кара с над 180 км/ч, да минава на червено. Да го пращат един месец обществено полезен труд в днешното отде.ение на пирогов, където са хората пострадали при катастрофи.

    Коментиран от #23

  • 19 Някой

    15 0 Отговор
    Само знам, че като милицията глобата само за да събере пари за да си купи нови скъпи БМВ-та вдигащи 300км/ч Като купува по 1,5 бр ВМВ на 1 пътен полицай. Няма да се дисциплинират.
  • 20 Важното е

    16 1 Отговор
    Че хубавитя ни Премиер си има хотел за: От 9 до 20 милиона оценен. Чудесно!!! Те това е България. Да ви е честито на всичките Герпаджии.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Скороста

    14 0 Отговор
    Е висока! Убийствено висока! В града.
    Резултата е ясен.
  • 23 Пампаец

    10 0 Отговор

    До коментар #18 от "Някой":

    Утопичната ти идея не е лоша , но при нейната реализация покрай сухото , ще изгори и суровото . Има по реалистични идеи . Извършителите рецидевисти , да ги пращат не в реанимациите , защото те са безотговорни и вместо да помагат на медиците , ще им вредят . Виж , да ги задължат да работят като санитари в моргите, би имало далеч по възпитателен ефект . Такъв възпитателен ефект ще има и не просто глоби за управление на автомобил в населено място със скорост от примерно 40 километра над разрешената , подтвърдена с техническо средство , но и незабавната конфискация на такъв автомобил , също като автомобилите на пияни и дрогирани шофьори . Казват , че на няколко метра от катастрофата е имало спирка на градският транспорт . Представяте ли си колко щяха да са жертвите , ако Мустангът се бе врязал не в дървото , а в спирката ? Явно трябва да се режи до кокал . При драстично превишена скорост не само глоби и отнемане на СУМПС , но и конфискация на автомобила .
  • 24 Димитър

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "Трол":

    Доста мислих дали да коментирам въпосния текст, но:
    "За всичко са ни виновни руснаците!"
    Това клише звучи подобно на нашенската приказка: "На калпав х@й, вълната му пречи".
  • 25 Гледащ

    4 4 Отговор
    Държавата е виновна защо не е отрязал дървото та са го оставили до пътя какво очакваха ако го нямаше човека можеше да оцелее и щеше да плати солидна сума за бюджета с един коршум 2 глоби а ма те не оставиха го и сега кой ще плаща а а я съставете акт на дървото

    Коментиран от #27

  • 26 Бойко

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Знаещ":

    Няма голяма разлика впрочем най вече идеологическа така че са си много близки. Така че национал социалистически работнически и комунистически са много много близки

    Коментиран от #32

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 СЗО

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "ЗАЩО":

    Днес има обществена поръчка за 80 мощни автомобила за Народното събрание. Трябвало колите да са с по 250 кс, защото депутатите били със специален режим на движение...
  • 29 Пенчо

    4 0 Отговор
    Какви колчета!? Минете през Хаинбоаз да видите колко са останали!? Чуждите тираджии само гранатомет ги оправя!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Това ли е Пакета ?

    3 0 Отговор
    Това ли е Пакета ?

    С Форда ?
  • 32 Знаещ

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Бойко":

    Напротив , има ! Прочети пак идеологиите и намери разликите . Пускам ти джокер . При националСОЦИАЛИЗМЪТ има частна собственост, а при кумонизма няма ! Не случайно комунистите пращаха социалистите като Петър Дертлиев в Белене . Очаквам да откриеш следващите разлики сам , а не да дращиш глупости без дори да ги аргументираш.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Шаран БГ

    2 0 Отговор
    Огромно е желанието на управляващи и медиите , като техен рупор, да се коментират от хората разни епизоди от живота ни. Да се дърлим един други, да се ругаем, да плюем по всичко българско вече три десетилетия !! С еднаа дума да се отвлича вниманието на "стадото" от истинските , дълбокитее причини за разпада на държавност, за унищожението на народа – физически и духовно !! И както и да погледнем на ситуацията по родните пътища, раб,тата опира в пълненето на хазната. А че били пълни моргите ........? Много важно! "
    Събраха се преди време / тук във "Факти" бе отбелязано/ 14 /четиринадесет/ организации и си направиха симпозиум / лат. гощавка/ за " безопасността по пътищата " у нас. Както казваха в БАН преди време – "Ефектът бе огромен и потресаващ – резултатът ...нула !!"
    Жестоката истина е в лошата организация и устройство на ДЪРЖАВАТА – като цяло !! Не искам да се повтарям. Конституция, даржавни органи , администрация – всичко е "чурук тахта" / изгнила дъска /. Безотговорност ,престъпност на всички нива и безнаказааност !! Това не е държава !!
  • 36 ганю

    1 0 Отговор
    "Вече се носят легенди за най-личните идиоти и, ще ме прощавате, бъдещи убийци. Десет бона от глоби направил за седмица. Пилил гуми на околовръстното с 250… Бе, направо с триста. Ченгетата го гледат глупаво. С други думи – богаташ. Богат и брутален. Не му се изпречвай на пътя. Има пари – над закона е."
    Това се оправя със затвор доживотен тип Алкатрас,ел,стол или
    Л
    И
    Н
    Ч
    от пострадалите роднини и подобни случаи
    т,е стария завет око за две, зъб за чене