Най-после една изконна истина намери своето признание!
За първи път след 76 г. комунистически и поскомунистически антибългарски режими! С днешното гласуване на Парламента фактически бе отменено действието на Директивата на Идеологическия отдел към ЦК на БКП от 1948 г. българската история да бъде форматирана спрямо "панславянската доктрина", прокламираща водещата славянска и руска културна и цивилизационна доминация.
Фундаменталната роля на България беше заличавана, маргинализирана, фалшифицирана..
Книги бяха забранявани, изземани, унищожавани. Учените бяха принуждавани да следват “водещия курс” на Партията и интернационализма, демонизиращ въобще българите и всичко свързано с нашето име, профанизирайки го до “скитническа орда на монголско-тюркски народ”, без писменост, достижения и минало.
Една брутална лъжа, налагана насила в образователната ни система и втълпявана по всички възможни начини в главите на поколения българи. За да могат днес братята ни от Вардарско да ни наричат “татарско племе”, което откраднало езика, азбуката, държавността, културата и историята си от “великия македонски народ”, поробен и окупиран от тях
Именно заради това идеологическо извращение, днес Путин изтъква официално пред президента на Скопие Георги Иванов в Кремъл, че "славянската писменост" била създадена в "македонските земи", а по света се шири циничната пропаганда насаждана още от СССР, че азбуката е "руска" и едва ли не Кирил и Методий са я преписали по време на Хазарската си мисия.
Заради това днес в изложбата на Руския културен център за 24-ти май България и уникалната ѝ мисия просто не съществуват… Заради това се крадат нагло български литературни паметници, като Симеоновия сборник, който се представя в руската наука, като “Святославов сборник” и т.н. подобни дивотии, от които може да се възпламени от възмущение всяко честно българско сърце. Няма как да се примирим с подобна грозна гавра на историята.
България беше и е буквално изтривана до ден днешен в свещената си уникална роля на създателка, хранителка и разпространителка на 4-тия свещен език в света, след гръцки, латински и еврейски.
Неслучайно досега истинското название "Българска Азбука" беше забранено и заменено със "славянска писменост" от наследниците на комунистическите денационализатори.
Те неслучайно и днес гласуваха в Парламента СРЕЩУ истината, срещу великото дело и наследство оставено от дедите ни. Неслучайно с комунистическата езикова реформа след 1944 г. от азбуката ни бяха изхвърлени сакрални древнобългарски букви, като “голямата носовка” /Ѫ / и “двойното е” /ѣ/ обединяващо българските говори от Изток и Запад.
Нали трябваше по заповед на Коминтерна да създават изкуствените “македонски” нация и език на гърба на българския народ,
да им се подари българската история, за да бъдат отрязани корените на нашата памет, самосъзнание и същност. Печалните резултати от това национално предателство изпитваме тежко и до днес..
Независимо от политическата си хибридност и гнилост, днес парламентът на България изправи една малка част от десетилетното изнасилване на българското минало. И това трябва да се отбележи и да се почете по достойнство.
Защото светът трябва да знае категорично, че третата писменост и култура в Европа е Българска и никаква друга освен Българска. Защото “кирилицата” на която днес пишат около 300 млн. души по света е създадена и кодифицирана дори не от Кирил и Методий, а в книжовната школа на Преслав и е използвана паралелно с измислената от тях “глаголица” за административните и държавни нужди на Българската държава.
В “кирилицата” неслучайно са обединени в едно цяло латински, гръцки и прабългарски писмени знаци. Знаци стигнали до нас днес от многобройните древнобългарски каменни надписи, намерени на обширни територии в днешните територии на България, Румъния, Украйна, Русия, Унгария, Черна гора, Средна Азия…
Въпреки всички писмени реформи, налагани във времето за изхвърляне на тези български руни от древната ни азбука, създадена много векове преди “кирилицата”, дори до нас са останали част от тях. Това са уникални букви, които не съществуват, нито в глаголицата, нито в която и да е от познатите писмени кодекси, освен в древнобългарската предхристиянска писменост.
Това са например: Б, Ж, Ч, Ш, Щ, Ц, У, Ъ, Ь.. Имало е и други - изхвърлени нарочно от граматичната ни норма: Ѫ, ѣ, Ѧ, Ѯ, Ꙓ, ,… и много други, които просто не могат да се изпишат тук, защото няма създадени дигитални знаци и шрифтове за това. Самите фундаментални думи: кънигъ и боуквъ, наУКъ и урокъ са чисто български, а не славянски.
Така, че с пълно научно, аргументирано и обосновано становище може да се каже, че глаголицата и още повече кирилицата са взаимствали и са интегрирали в себе си най-древната българска писменост, която е служила на дедите ни хилядолетия преди това! Доказан факт.
Ето защо Азбуката може и трябва да се нарича с пълно право Българска, а 24-ти май - Български празник.
Този ден е създаден в България и е честван от българите, от почти 200 г., дори в мрачните години на комунистическия режим, когато "колегите", които сега се опитват да си го припишат, го забраняваха и нямаха хабер какво представлява 24-ти май до преди 15-ина години…
Това, че България е облъчила със своята култура и духовност голяма част от тогавашния свят преди около 1200 г., е един уникален цивилизационен принос, който обаче не може да бъде основание всеки приемник да се прави на създател и творец.
За да не забравяме завета на Патриарха Вазов:
“..че и ний сме дали нещо на светът
и на вси Словене книга да четат”..
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Глупости
Коментиран от #24, #41, #147, #160, #236, #288
10:35 10.12.2020
2 Минчо Празников
Коментиран от #148
10:36 10.12.2020
3 Д'мин
Тoвa ca нaпримeр: Б, Ж, Ч, Ш, Щ, Ц, У, Ъ, Ь.. Имaлo e и други - изхвърлeни нaрoчнo oт грaмaтичнaтa ни нoрмa: Ѫ, ѣ, Ѧ, Ѯ, Ꙓ. Автора на това творение поглеждал ли е Коптската азбука?
Коментиран от #176, #199, #229, #309, #334
10:37 10.12.2020
4 ПСР
Колко е пошло,изкуствено,арогантно и промито,набитото от ЮКП,в мозъците им.
Коментиран от #35
10:41 10.12.2020
5 Анонимен
В последствие най вероятно са преиначили думата и оттам най вероятно другите народи имат претенции че азбуката се отнася за славяните
Коментиран от #12, #88, #329
10:46 10.12.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 много интересно
10:49 10.12.2020
9 дърт даскал
Коментиран от #10, #13, #29, #73, #104, #142, #169, #188, #203, #240, #241, #254, #313, #326
10:50 10.12.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 братишка
До коментар #5 от "Анонимен":
Глупости, поляците са славяни, а пишат на Латиница. Руснаците знаят и учат азбуката като Руска. Само на Ганчовците им го набиват в кратуните, че е славянска.Коментиран от #298
10:52 10.12.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
До коментар #11 от "джаич":
КОГАТО НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ ИМАЛИ ПИСМО,ТИ СЪРБЕ СИ СЪРБАЛ ПОПАРА НА КОСОВСКО ПОЛЕ.10:55 10.12.2020
15 Святослав
Коментиран от #17, #304
10:55 10.12.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Бесен Язовец
Коментиран от #69, #197
11:00 10.12.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Комуниста
До коментар #1 от "Глупости":
ВМРО от 100 г са фашисти не случайно няха занранени от БКП! Република България е имала суверенитет само периода 1944-1989г преди това и след това колония на немците сега и на краварите!Коментиран от #44, #149, #310
11:04 10.12.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Помпей..
До коментар #9 от "дърт даскал":
Много вероятно да е било така Даскале.!!!.Не се отричаме от Кирил и Методи..,но азбуката и писменост не е жълтица ,Сриваш в джоба и край...Възприели са я и други нации и народи...300 млн.пишат и говорят,на тая азбука...11:10 10.12.2020
30 Димитър
11:14 10.12.2020
31 Гост
11:19 10.12.2020
32 шопо
До коментар #11 от "джаич":
Ние сме дошли от Азия , ама сме уважаван ,достоен член на Европейския Съюз , а вие сърбите ако сте от Европа ще видите ЕС през крив макарон , след като ви наложим вето като на северомакедонците. Буквите , писмеността ,компютрите , киселото мляко и шопската салата са си наши български , даже си имаме нотариален акт , ама Каракачанов тоя гаден македонец нещо го потурчил !Коментиран от #53, #206
11:21 10.12.2020
33 Браво
Коментиран от #133
11:23 10.12.2020
34 Сандо
Коментиран от #36, #40, #42, #43
11:26 10.12.2020
35 В Европа да се изясни,
До коментар #4 от "ПСР":
Тия в макарония няма да искат да чуят, като ли да разберат11:28 10.12.2020
36 сандо-мандо
До коментар #34 от "Сандо":
Случайно и в България//тогавашните предели/ са книжовните школи, създаването им изисква държавно устройство, философията учи, че пресечната точка на две случайности е необходимост/да се създаде писменост, в случая/11:31 10.12.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Чук
До коментар #34 от "Сандо":
Та, казваш, напълно случайно княз Борис кани учениците на братята в България, нали ??? Ако е така, значи и теб те донесъл щъркелът - напълно случайно.Коментиран от #252
11:53 10.12.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Хаджиментов
Сега исляма завзема Западдна Европа и това е логично следствие на вековните им недалновидни решения.
Коментиран от #49
11:56 10.12.2020
46 йоло
До коментар #11 от "джаич":
Алооу , ние сме БЪЛГАРИ , а не бУгари и второ , ние сме потомци на славните хуни- унуйгури и кутригури от река Амур та чак до река Мисури . Атила , хан Аспарух , хан Крум , хан Кардам и Чингиз хан са българи създали много държави , култури ,цивилизации , писмености , азбуки , религии , идеологии , концепции , доктрини , военни и кулинарни изобретения , приноси към човешката мисъл и иновативност.Коментиран от #76, #208, #250, #272
12:07 10.12.2020
47 Само питам
1. Кирил и Методий са гърци.
2. Кирил и Методий явно не са чували за "най-могъщата" страна по това време - България, защото без да я споменават, я прескачат и виждат СЛАВЯНИ в Чехия (днешна).
3. Кирил и Методий спорят с Папата за правата на СЛАВЯНИТЕ. Явно тук все още не виждаме "могъщи българи" на сцената.
4. Чак Учениците на Кирил и Методий работят в Македония. После има някакви, вече ученици второ поколение, дето им била дадена работа в Б-я.
5. Защо Руският е несравнимо по-богат и сложен от съвременния бг?
6. Защо се твърди от учени (проверете, имаше я статията тук наскоро), че по време на Турско робство, думата "българин" не се е срещала по тия земи, не е и имало книги на български. Затова пък от как Русия ни била "жестоко отцепила" от Турция при "т. нар. ОСВОБОЖДЕНИЕ" (това пак са думи, прокарвани за мнението на Народа днес), изведнъж се появил български език, който странно приличал на силно опростен руски език...
Допълнителен въпрос (ВАЖНО):
Кои са КЮРДИТЕ!? Защо дори турците не ги харесват, но затова пък са много угодни на англосаксите и до днес...
P.S. Какво мислите за Патриотите? Билата ли защитават? ВАШИ Пари по САЩ ли харчат за невидима остаряла стока? Земя за окупационни бази ли предлагат - особено "патриотично"?!...
Коментиран от #57, #64, #83, #164, #205, #238, #247, #273
12:11 10.12.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Я пак
До коментар #45 от "Хаджиментов":
Е, явно "страшната Русия" за един век не можа да ни заличи. Даже се утроихме по нейно време... От диви селяни станахме богати и знаещи...Но САЩ успя за 30 години да ни ... как е на ТЕРИТОРИЯТА?! Май само асфалтирана площадка за техните бази остана, а?
Коментиран от #52, #84, #239, #287
12:29 10.12.2020
50 Stormtrooper
12:33 10.12.2020
51 Ко речи ?
До коментар #48 от "олга":
Ха ха ха ха ха ха хаДано е някакъв сарказъм това.
В противен случай потърси проф.лечение със силни лекарства.
12:34 10.12.2020
52 Stormtrooper
До коментар #49 от "Я пак":
Диви селяни завзеха властта 44г и унищожиха физически интелигенцията на Родина та ни. Пуснаха от затворитв рецидивисти убийци, които да се саморазправят с близките на жертвите си. В последствие, тези хора ги изкараха активни борци. За това свидетелства лично и Христо Чакъров. А след 90 г, ЦРУ ли беше във властта или ДС (КГБ)? Не минавайте с тоя номер за амарикански колониялизъм!Коментиран от #54, #58
12:48 10.12.2020
53 От кога сърбите са в Европа
До коментар #32 от "шопо":
От 7 век племе, заселило се с разрешение на Аваро/Български хаганат, от 9 век държава, все с претенции да доминира на Балканите за сметка на България, с претенция да иска територия повече от подарена и Македония 1920г , с цел излаз на Бяло море, без коментар, наглостта винаги стъписва12:56 10.12.2020
54 И не само това,
До коментар #52 от "Stormtrooper":
Само поради факта, че знаеш немски език, ги изчезнаха безследно, физически ликвидираха цвета на нацията, хора с езици, музикален инструмент, бивши офицери, интернираха в провинцията, това е най-лекото, оставиха ги без работа, с цел да ги смажат психически и физически...червената гмеж е вечно тлеещото зло-обещава придобивки без отговорности и постижения без усилия13:00 10.12.2020
55 rusnak
Коментиран от #60, #61, #72, #98, #111
13:01 10.12.2020
56 9с8ць8с
Ама от къде на къде еврейският език е свещен? На него говорят само евреите, а те до скоро нямаха и държава. Добре, че с помощта и силата на САЩ си откраднаха малко земя от плестинците.
Какво са дали евреите на света?! Банки с огормни лихви, кражби от цял свят, войни, а сега и ковид.
Коментиран от #253, #260
13:02 10.12.2020
57 Руският не е по-богат,
До коментар #47 от "Само питам":
Останали са 7 броя падежи/именителен, родителен, дателен, винителен, предложен, тварителен.../ т.е. по-архаични са13:04 10.12.2020
58 32л4екле32к
До коментар #52 от "Stormtrooper":
"ДИВИТЕ СЕЛЯНИ" 44-та година, каквото построиха, вие все още не можете да го доразграбите. А "престъпниците" които те пуснаха от затворите работеха в заводите на 3 смени и допринасяха за благото на народа.Ако под "интелигенция" разбираш такива като сегашните нагласени учени от БАН, Криско, пайнерките, мис-туйонуй, елктро-джендърите и прочее, то ликвидацията на такива не е престъпление, а е наложително обстоятелство.
при лошите селяни, бяхме почти 10 милиона, а сега с мъка ни изкарват малко повече от 5. Това нещо да ти говори? Или на теб ти говори дойчевеле и това ти стига?
Коментиран от #63, #70, #302
13:07 10.12.2020
59 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
13:10 10.12.2020
60 Stormtrooper
До коментар #55 от "rusnak":
Отказвайте се от каквото искате. Само не ни казвайте, че нашето не е наше!13:11 10.12.2020
61 То, за радост ли е, че нямало да се
До коментар #55 от "rusnak":
откажате, откажете се, бе, кой ви пречи или надилва, ЗАСЛУГАТА на България е основаването на КНИЖОВНИ ШКОЛИ-Преславска,Охридска ..., за да стигне до вас, баламурник, щом факта не ти харесва, чакай азбука свише, дано я дочакаш13:12 10.12.2020
62 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
Коментиран от #66, #242, #330
13:15 10.12.2020
63 Охо, да уточним,
До коментар #58 от "32л4екле32к":
Кой е строил, после кой е грабил, работниците строиха, дето имаха по 3-ма червени началници-партийци, ОФ мързели да ги наблюдават да се не отклоняват от партийната линия и да не разказват вицове, иначе белене, после същите червени другари станаха милионери за 1 ден-раздадоха им куфарчета и олигарси от заграбеното, впоследствиеКоментиран от #75
13:16 10.12.2020
64 Чук
До коментар #47 от "Само питам":
Абе, смятах да не ти отговаря, но виждам, че имаш нужда ... и то крещяща:1. Никой не твърди, че братята са българи (макар да има такава хипотеза) ... единственото сигурно е, че са от Солун.
2. Отиват в Моравия, защото са изпратени там от Византия, по молба на Ростислав - нищо общо с това имало ли е или не велика България.
3. Виж отговор 1 - никой не твърди обратното, което не значи, че няма "могъщи българи" (въобще много странна логика, да не кажа дебилна по македонски).
4. Ученикът Климент е изпратен от цар Борис (съжалявам, но той е български цар), а другият ученик Наум отива в Плиска - така, че ако Наум е "второ коляно" ученик, значи и Климент е е от "второ коляно"
5. Това пък, че руският е по-богат и сложен - тук направо къртиш миФки :-))) ... Как го разбра ??? Кое с кое сравняваш ??? Имаш самочувствието че познаваш в пълнота и двата езика ???
6. Да, в българския има много чуждици, в т.ч. и от любимият ти руски ... но така също и арабски, немски, френски, турски ...
13:17 10.12.2020
65 Има ли смисъл
13:18 10.12.2020
66 Недей, че става много сложно,
До коментар #62 от "ЧУЛМАН ТОЛГАУ":
Да се концентрираме конкретно върху азбуката и доказателствата от каменни надписи, че иначе стават притчи и легенди13:20 10.12.2020
67 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
Коментиран от #71
13:22 10.12.2020
68 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
13:23 10.12.2020
69 Ти не знаеш ли какви са,
До коментар #20 от "Бесен Язовец":
Наследници на античния елин Ал Велики, макар че гърците им обърнаха представите, и номерата на колите мк, ги свалят, ако не е закрит надписа мк, ти пък, от небето ли падаш13:23 10.12.2020
70 Stormtrooper
До коментар #58 от "32л4екле32к":
Болшевишки интерпретации! Кажи защо измислихте македонска нация? Кажи! При вас всичко е фалш от А до Я.13:24 10.12.2020
71 Точно тая , която ползваме,
До коментар #67 от "ЧУЛМАН ТОЛГАУ":
Кскто и други покрай нас, кирилица/глаголица13:25 10.12.2020
72 Чук
До коментар #55 от "rusnak":
Абе, руския, първият митрополит на онова, което в 1375 г. наричат Русия (или Киевска Рус - там се разберете с украинците) е БЪЛГАРИН ... Първите книги на т.нар църковнославянски са донесени пак от омразната ви България и са написани на БЪЛГАРСКИ- няма как в Преслав и Търново да пишат на "киевски" и "московски" ... Аман от комплексари !!!Коментиран от #198
13:26 10.12.2020
73 димитър
До коментар #9 от "дърт даскал":
Кирил и Методий създават глаголицата,а не кирилицата.Кирилицата е създадена от Наум,Ангеларий,Климент в България, в Преславската и после Охридската школа (до дърт даскал)Коментиран от #275
13:27 10.12.2020
74 Оплачи се на арменския поп,
До коментар #48 от "олга":
По ще хване ред13:29 10.12.2020
75 л34лед
До коментар #63 от "Охо, да уточним,":
А да уточним, тогава.Тия работници, тогава имаха по 30 дни отпуска. Ходеха на море и с едната заплата изучиха деца и внуци. Построиха къщи с кредит, който беше БЕЗЛИХВЕН и често част от него се опрощаваше. Тия работници получаваха първокласно медицинско обслужване и то, забележи, БЕЗПЛАТНО. Тия работници не ядяха банани ,но ядяха храна по БДС и никой не си позволяваше да продава боклуци. Тия работници заспиваха спокойно за утрешният ден, защото не ги чакаха съкращения. Защото ЧСИ не бяха на мода и никой не се опасяваше, че ще му отнемат имота.
И строяхме, и го правехме с отговорност!
Коментиран от #78, #80, #130, #158, #303, #315
13:30 10.12.2020
76 Тоя джаич, дали има представа
До коментар #46 от "йоло":
За ХУНИТЕ, едва ли, да му дам жокер с едно изречение: когато децата играят без да се съобразяват с нищо, все едно не чуват и не виждат какво им се говори, не се спират пред нищо, тогава им се казва-държите се като ХУНИ13:34 10.12.2020
77 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
13:34 10.12.2020
78 Мне, това се отнасяше
До коментар #75 от "л34лед":
Не за работниците, привилегии имаха само партийните другари, те влизаха с бележки за предимство да учатКоментиран от #89, #94
13:36 10.12.2020
79 rusnak
Коментиран от #82, #85, #86, #96, #99
13:37 10.12.2020
80 Другарю,
До коментар #75 от "л34лед":
Безплатен обяд няма13:37 10.12.2020
81 димитър
13:37 10.12.2020
82 Чувството е, че НЕ Е ВЯРНО,
До коментар #79 от "rusnak":
Братушка Красная, не панимаю в случая, какъв ЗОР имаш, или изхождането ти е като на путин-азбука руска, дошла от македонските земи, ама верно ли, абе то умряло ма13:40 10.12.2020
83 Само да ти кажа
До коментар #47 от "Само питам":
В свети Атон в Гърция, ако отидеш по манастирите, ще намериш много отговори! Има там обяснения за българите от 346 г.с.х!13:46 10.12.2020
84 Хаджиментов
До коментар #49 от "Я пак":
Броени години след Освобождението от 500г турско робство вече имахме държава и армия, която мачкаше. Сега, 30 г след социализЪма натрапен ни от СССР със сила нямаме нищо. Няма Америка, защото само хора от кръговете на бившите БКП и ДС, кръвно свързани с КГБ са ни управлявали. Те ограбиха което можаха и разрушиха останалото. "Имането" на България беше основано на дотации от СССР, които ни поддържаха защото бяхме техния изнесен на Юг военен пост, който трябваше да поеме първите удари при евентуална атака на "злобните капиталисти" от Юг. И всички боеве трябваше да се водят на наша територия, ако трябваше и с ядрено оръжие.Най-големите грехове на комунистите са, че унищожиха интелигенцията на България и не позволиха създаването на нова такава, замествайки я с комунистическа идеология. Те откъснаха и народа от вековните му ценности замествайки ги с вярност към партията и вожда. По турско време българите са ходели да учат и работят в Европа, Русия и къдее ли не, имали сме търговци и предприемачи, докато при СССР живеехме в затвор. Без истинска интелигенция не може да има силна държава и затова тогава сме се съвзели бързо, а сега сме на дъното.
Коментиран от #90
13:50 10.12.2020
85 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
До коментар #79 от "rusnak":
Колега,ти по-добре трябва да знаеш,защото руски език няма,такова нещо е съществува.13:51 10.12.2020
86 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
До коментар #79 от "rusnak":
Що тека бе,братленце?13:53 10.12.2020
87 кой е тъп
13:56 10.12.2020
88 Криеш името си страхливец
До коментар #5 от "Анонимен":
Латинската дума servus, английската slave, френски esclave, немски skave означава роб, робиня, робувам! Тези форми произлизат от наименованието на славяните, защото в ранното средновековие много от робите в Европа идват от централна и източна Европа. Това го пише по книгите, а не го измислям аз. Българино, не чети само фейса!Коментиран от #213
14:02 10.12.2020
89 324елд3в2
До коментар #78 от "Мне, това се отнасяше":
Искаш да кажеш, че е по-добре да си учен и болен, но за това пък безработен, в сравенение да не си вишист, но за това пък да си с осигурен поминък и спокоен за бъдещето ли ?!Ми, аз не разбирам таква логика.
Освен това, за сведение, моите дядовци са имали проблеми с тогавашната власт, понеже са били т.нар. "кулаци", а въпреки това аз се изучих във ВИМЕС-Русе, редовно, безплатно и без да имам проблем с властите. Синът ми, през демокрацията учи платено в същият институт и се дипломира за магистър в Испания.
Знаеш ли къде и какво работи сега?! В Ирлндия е поддръжка на автоматиката на една скотобойна. Понеже в БГ няма работа по специалността за него.
14:02 10.12.2020
90 егати
До коментар #84 от "Хаджиментов":
На дъното , че и по-надолу сме точно заради такива като вас , дето поне да бяхте и българи. За времената които говориш сме били на 17 място в списъка на ООН сред развитите държави . Хайде докарайте го сега това 17 място .Коментиран от #93, #129, #218
14:04 10.12.2020
91 НТД
Нима надписите на латиница не са на 70% около нас ??!!!!
14:06 10.12.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
До коментар #90 от "егати":
Верно е,и имахме външни тоалетни и работническо дело за тоалетна хартия.Тровеха народа с тежка промишленост.14:10 10.12.2020
94 въпрос
До коментар #78 от "Мне, това се отнасяше":
Не знам за привилегии , но моят баща беше работник-бригадир със знания и опит , заплатата му беше 430 лева с 10 лева по ниска от директора на предприятието , и със 70 лв. по-висока от тази на партийният секретар . Баща ми не беше никога комунист , не обичаше комунистите , макар и да имаше такива приятели , ползваше ги да се базика тънко с тях , та кой викаш е бил по-репресиран .Коментиран от #312
14:14 10.12.2020
95 ЧУЛМАН ТОЛГАУ
Коментиран от #222
14:15 10.12.2020
96 Рушняк
До коментар #79 от "rusnak":
В разговорният език, можеш да използваш каквото си искаш. Има думи, които ако ги заместиш се променя смисъла - терсене=дискомфортно=неприятно. Езикът е богатство, така че всеки може да избира начина си на изразяване, та било то с турцизми-или без. А книжовните езици, са си книжовни езици.14:29 10.12.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Криеш името си страхливец
До коментар #55 от "rusnak":
Русия и тя има "заслуги" към България! 1920 г е образувана Татарската АССР. Другаря Ленин и болшевишка Русия "забравят", че до 1238 г на тази територия е съществувала Волжка България. Приела исляма Волжка България е завладяна от монголския хан, смесва се с кипчаките (кумани), племе от златната орда и приема техния език. След този период волжките българи стават известни като "волжки татари". През 1430 г територията става независима под името Казански ханство. Сега някой да попита имали българи изповядващи исляма и говорещи на небългарски език в руската република Татарстан? Някой да признава определящите се за наследници на Волжка българи? "Братска" Русия, братска ли е? Едва ли!14:38 10.12.2020
99 Чук
До коментар #79 от "rusnak":
Та, казваш, в "уникалния" суперп-пупер-мупер руски език думите са само руски като "оливье", "оливки", "лоджия", "шарнир" ... ? Нали ?Коментиран от #323
14:47 10.12.2020
100 Рушняк подривчик
До коментар #97 от "Мехмед":
Ти ако си Мехмед аз съм Ала Пугачова! Създаването и разпространението на Българицата, е държавно дело на княз Борис I, а не частно дело. Създаването на книжовни школи и превод и разпространение на литература също.14:48 10.12.2020
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 rusnak
15:05 10.12.2020
103 rusnak
Коментиран от #108, #115, #116, #118, #209
15:07 10.12.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Танкова
До коментар #103 от "rusnak":
Ха,ха радвам се да видя тук руснак,пишещ на чист български език с българските буквиКоментиран от #112, #211
15:15 10.12.2020
109 Танкова
15:17 10.12.2020
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Правец
До коментар #55 от "rusnak":
Таранкоулу.Кога нашите царе се биха с Рим и все за тази азбука.ти къде бешеКоментиран от #114
15:19 10.12.2020
112 rusnak
До коментар #108 от "Танкова":
Нормално, мога и на английски и на нововизантийски:)Коментиран от #117
15:19 10.12.2020
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 rusnak
До коментар #111 от "Правец":
Ако искаш да се върнем и в Нарния или Атлантида? Кое първо смятате че ще изчезне, езикът ви, азбуката или вие? Като с Латинския. Няма го, но буквите останаха заради нови народи... Кой освен Русия ще запази буквите?? Вие явно сте чао.Коментиран от #123
15:23 10.12.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Ил3
До коментар #103 от "rusnak":
Русчо 1500=Руско си нещо там?България 680=2020година.Всички рус.царе са немци ,бе Русчо разбрали-понял.15:26 10.12.2020
117 Ил3
До коментар #112 от "rusnak":
ДО РУСНАК И МЕХМЕД ВИ Е НАЙСТИНА НЕ СИ ЗНАЕТЕ КОРЕНИТЕ.НАПИШЕТЕ НЕЩО АМА ДА НЕ Е НА БЪЛГАРСКИ. ХА ХА ХА 315:29 10.12.2020
118 Ил3
До коментар #103 от "rusnak":
Мър.......вица е майката на майка ти.Понял?????Нищо не разбра.Горкия.15:33 10.12.2020
119 Гост
Коментиран от #135
15:33 10.12.2020
120 rusnak
Коментиран от #128, #140, #153, #215
15:34 10.12.2020
121 Истината
ПЪРВО. Заглавието на Пространното житие гласи: “Живот, дейност, изповедание и изложение на една част от чудесата на светия наш отец Климент, БЪЛГАРСКИ епископ, написано от пресветия и славен архиепископ на Първа Юстиниана и на ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ господин Теофилакт, който има званието магистър на ораторите в Константинопол“.
Житието се състои от 29 глави и 79 абзаци, в тях думите „българин“ или „български княз“, „български цар“, „български светци“ се повтарят 43 пъти и нито веднъж не се среща думата „македонец“ или Македония. Например, във втора глава „Изнамиране на азбуката“ четем: „Понеже славяните или БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД не разбирали писанията…светците смятали това за най-голяма загуба и намирали основание за своята безутешна скръб в това, че светилникът на писанията не се пали в тъмната страна на БЪЛГАРИТЕ…“
В трета глава има подзаглавие „Покръстване на българите , в което четем: „Освен това великият Методий тогава непрекъснато дарявал с благодеянията на словата си и БЪЛГАРСКИЯ КНЯЗ БОРИС…“ И по-нататък : „Този Борис изобщо бил и с много здрав ум и бил склонен към доброто. При него и БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД започнал да се удостоява с божественото кръщение и да се християнизира. Когато тези светци, имам предвид Кирил и Методий, видели, че има много вярващи… но че те напълно са лишени от духовна
15:37 10.12.2020
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Ил3
До коментар #114 от "rusnak":
АЛО Мехмед и РУСНАК що млъкнахте,що то освен БЪЛГАРСКИ друг език незнаете15:38 10.12.2020
124 Аз40
15:41 10.12.2020
125 Истината
В глава XIV – „Заминаване за България“ авторът пише за изгонените от Моравия ученици на Кирил и Методий, като възкликва: „Закопнели за БЪЛГАРИЯ за БЪЛГАРИЯ си мислели и се надявали, че БЪЛГАРИЯ е готова да им даде спокойствие“. В глава XV четем: „Климент като взел със себе си Наум и Ангеларий, се отправил по пътя, който водел към Дунава. И XVI глава: „Като пристигнали при Борис, те били приети с почит и както трябвало да бъдат приети почтени във всяко отношение мъже и били разпитани за случилото се с тях… Те разказали всичко отначало до края… След като князът изслушал това, той много благодарил на Бога, че му е изпратил такива служители като благодетели на БЪЛГАЛРИЯ..“
В глава ХХ „Климент става епископ“ житиеписецът продължава: „Когато мълвата, която правела Климент велик…завладяла напълно и цар Симеон и го направила почитател на добродетелта на учителя, тогава царят повикал при себе си светеца… той го назначил за епископ на Дремвица или Велика и ТАКА КЛИМЕНТ СТАНАЛ ПРЪВ ЕПИСКОП НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК…“
В глава XХII „Литературна дейност“ се подчертава: „Той (Климе
15:41 10.12.2020
126 Другия с коня
15:41 10.12.2020
127 Ил3
До коментар #122 от "Депесар..":
Депесар турчин ХА ха ха .На какъв език ни го написа бе л....р.15:41 10.12.2020
128 Чук
До коментар #120 от "rusnak":
Така е, гордеем се, че сме го надживели и сме си останали българи. И се надсмиваме над себе си "Бай Ганявците" както никой друг народ ... Но това само доказва, че не страдаме от комплекси и мания за величие.Коментиран от #131
15:43 10.12.2020
129 Хаджиментов
До коментар #90 от "егати":
К'ъв си ти, че да решаваш кой е българин и кой не, бе?Какво размахвате разни измислени статистики. Само говорите, но никой никога не ги е виждал. Хайде покажи я тази статистика. Понеже бяхме много развити затова бяхме във вечен дефицит и на купони.
Коментиран от #132, #134
15:47 10.12.2020
130 1234
До коментар #75 от "л34лед":
И затова строехте огради да не ви избягат хората от вашия рай. А тия на запат нищо не са построили според вас.15:48 10.12.2020
131 Ил3
До коментар #128 от "Чук":
Браво чукна го с чука в пр....та кратунка.15:49 10.12.2020
132 Ил3
До коментар #129 от "Хаджиментов":
Дефицит не и ти.ха хаха15:50 10.12.2020
133 Янките
До коментар #33 от "Браво":
са мразени навсякъде, не руснаците!Коментиран от #136, #137
15:56 10.12.2020
134 Ил3
До коментар #129 от "Хаджиментов":
К,ъв си ти че да казваш кой какво да говори!?!?!?16:03 10.12.2020
135 Ил3
До коментар #119 от "Гост":
Ти си велик само ти не ходиш до тоалетната.16:05 10.12.2020
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 То и то
До коментар #133 от "Янките":
Като видях твоята мама и аз те намразих16:08 10.12.2020
138 Българин
16:09 10.12.2020
139 Гарванът
До коментар #11 от "джаич":
СЛОВЕНОБЪЛГАРАРСКА А НЕ СЛАВЯНО! И ИДВА ОТ СЛОВО ..... НЯМА ТАКОВА ЖИВОТНО КАТО СЛАВЯНИ.....НЯМА!!!Коментиран от #155
16:12 10.12.2020
140 Stormtrooper
До коментар #120 от "rusnak":
Ние, когато сме били под това, което наричате робство, не сте могли да ни стъпите на малкия пръст, защото не сме били поданници на имперска Русия. А вие, не през половината, а през цялата история сте роби. Скажи пажалуста какъв е бил живота в матушка Рус, когато сме били роби16:14 10.12.2020
141 Ил3
До коментар #11 от "джаич":
Ти си северно мууууукидонец.Мууууууууууууу.16:16 10.12.2020
142 За да напишеш
До коментар #9 от "дърт даскал":
Една азбука трябва да знаеш перфектно езика ,да ти е майчин, да заместваш от друг език ,трябва да го познаваш или на един от родителите ти да е майчин,по онова време е имало много смесени бракове между знатните хора.Коментиран от #219
16:29 10.12.2020
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Грух
Братушки, вие ни освободихте !
Вечна признателност вам !
Не обръщайте внимание на днешните продажни тролове - те си заминават, а Вашата саможертва за нас остава ! Вовеки !
Коментиран от #146, #150
16:39 10.12.2020
145 2423
16:43 10.12.2020
146 2423
До коментар #144 от "Грух":
грух грух16:47 10.12.2020
147 КУРнинов
До коментар #1 от "Глупости":
А БСП-КОМУНИСТИ КАКВИ СА?16:54 10.12.2020
148 Историк
До коментар #2 от "Минчо Празников":
Да а сега се упрявляваме сами и тънем в разкош.16:55 10.12.2020
149 КУРнинов
До коментар #24 от "Комуниста":
В ТОЯ ПЕРИОД НЕ БЯХА ЛИ НИ ПРЕДЛОЖИЛИ ЗА 16-ТА РЕПУБЛИКА НА СССР УПРАВЛЯВАЩИТЕ ТОГАВА СЕГА ПРЕИМЕНУВАНИ НА БСП?16:58 10.12.2020
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Marko тотюф
Коментиран от #192
17:02 10.12.2020
153 Савата
До коментар #120 от "rusnak":
Когато руските освободители влезли в първото българско село при вида на подредените дворове изпаднали в недоумение.Ами да те горките живеели в землянки по родните си местаКоментиран от #161
17:02 10.12.2020
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Умен по цялата глава
До коментар #139 от "Гарванът":
На територията на Балканите няма племе Славяни.Много са племената обединени в Царство България,но Славяни няма....За първи път термина се появява 18 ти век от Германски историк,който явно е объркал превода на Словения със Славяни и Руснаците само това чакат и те се Кръщават Славяни и техни Предводители,разбира се....Но все още в Черквите им службите се водят на Старобългарски....Кой на кого и какво е дал и кой какво е взел,то е Ясно....Коментиран от #181
17:05 10.12.2020
156 Истинският
17:13 10.12.2020
157 Същия
А в момента ние пишем на така наречената "руска кирилица"-"Граждански шрифт" от времето на Император Петър I-така ,че не виждам защо псевдопатриотите са толкова във възторг.....
Коментиран от #220
17:18 10.12.2020
158 жоро уудстока
До коментар #75 от "л34лед":
Човече...и не само ти-докога ще се заблуждавате с това"безплатно"?!Учители,лекари,милиционери,военни,народни представители и други на държ.хранилка откъде получават заплати? От бюджета,а той се пълни от ДДС и др.данъци и такси,плащани от всички.Значи сме си платили предварително и по-простичко не мога да го обясня.Няма нищо безплатно,защото парите не растат по дърветата.17:18 10.12.2020
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Швеция он лайн
До коментар #1 от "Глупости":
След като прочетох" Гетика", от Йорданес съм сигурен, че съм Тракиец, а не славянин.Тези които са пазели северната граница на Римската империя са
Антите- траки, дали са им и крепост от Велизарий , от Сепарева Баня, един друг тракийски -Колос, който е бил на страната на Римската империя ,който е удължил живота на Римската империя с 100 години .
Пълководец ,който е всепризнат наравно с Александър Велики.
Това което започна" Бивола" ,трябва да бъде дословно разяснено.
Азбуката на Българите- траки, или Гетите и Одрисите и всички други Траки е написана от Свещенника Вулфила, или Урфил на Български през 523 год, сл. христа..забележете много преди 681 година.
Тази азбука е създадена, за да може в църквите да се проповядва на Тракийски -Български език.
Тя не е писана от Кирил и Методий , те може да са я ползвали в Църковните си дела.
Йорданес е писал, История Гетика ,но явно Йорданес не е бил толкова информиран, по онова време и сега Шведите си приписват Гетите, като Готи ,Благодарение на "Гетика" книгата ,можем да видим азбуката , и да пренапишем нашета изопачена история от най-вече Руски влияния но и Германците и Шведите се пишати тупат в гърдите , че Готите- Гети са техни прародители?
Което е така, но пътя който са извървели Гетите Траки, е еднопосочен, от изток на запад!!!!
17:19 10.12.2020
161 Сър Пичук
До коментар #153 от "Савата":
По деревните някои все още живеят в землянки...17:28 10.12.2020
162 Родолюбец
Коментиран от #210
17:29 10.12.2020
163 бай булгар
До коментар #11 от "джаич":
Азбуката на всички славяни не е кирилица , глаголица или руска , а е българица-каракачаница в чест на Красю Каракачанов - македонец от Русе , вицепремиер на Р. България , министър на отбраната , агент Иван от ДС и пожизнен председател на ВМРО-БНД , патрЕот та дрънка чак на националист - родолюбец с комунистически отенък и най-вече приятел на агент Буда и Сретен Йосич !17:30 10.12.2020
164 онугондур
До коментар #47 от "Само питам":
1. майка българка от Солун.2. по това преме България не се е мислила за "голяма" държава. Имало е лоши години, земетресение и Византия (не Гърция както грешно се изказваш) ни е подтискала. Никой не иска силен съсед, особено в онези времена. Начело на държавата са били прабългари, затова предполагам Кирил не е виждал в нас славяни.
3. Кирил е спорил с папата по много въпроси, не само за славяните. Бил е изключителен оратор. Брат му - не толкова.
4. Учениците работят в Охридска област, защото Борис ги е пратил там. Далече от Константинопол, за да може да работят върху развитието на българската писменост без византийците да пречат.
5. Когато Османската империя ни завзема, избива благородническата класа и почти унищожава българската писменост. Не са останали много писмени документи и затова ползваме византийски източници за събития от нашата история. От друга страна, Русия е била и е все още империя. Те не са имали 5 века застой в развитието на езика.
6. Османската империя е стигнала до Виена в своята експанзия. Битката е се водила през 1683 година. Ние сме паднали в робство окончателно през 1396 година. Това са 187 години разлика. Т.е. Османската империя е владеела всичко от Виена до Босфора през тези години. Всички около нас са били поробени, тъй, че е нормално да липсва писменост. Чак след провала да обсадата през тази година, започва опадъка на империята и по - далечните територии на Инстанбул се освобождават един по един. За съжаление на нас, Б
17:33 10.12.2020
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Истината
До коментар #9 от "дърт даскал":
Да братята Кирил и Методи са създали Глаголицата, но съвремен-ната азбука не е Кирилица, а чисто Българска създадена от Климент Охридски по заповед на цар Симеон.Коментиран от #177
17:50 10.12.2020
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Иван Янев69
До коментар #154 от "Асан":
Шегите действат добре на здравето. Полезна за здравето е и Вашата.17:58 10.12.2020
174 Гост
17:59 10.12.2020
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Езиковеда
До коментар #3 от "Д'мин":
Не сте ли се замислял, защо Коптската азбука стои някак си настрана? Не се рови в миналото, не се спори за нея публично от лингвистите...Напишете в нета- ОРФЕЙ и АЗБУКАТА pdf
Българицата, която бе реформирана през 9 век, е много неудобно да се окаже по -стара от гръцката писменост. Цар Симеон извършва решителния акт- изхвърля чуждият официален език в България и въвежда старобългарския език като официален. ЗАВРЪЩА СЕ КЪМ КОРЕНА.
Нито латински, нито гръцки, или който и да е било друг език няма толкова много общи думи с тракийския както българския, но определени учени не акцентуват на тази изключително важна подробност. А тракийският език и писменост са много по стари от латинския и гръцкия.
Тракийската наставка е идентична със старобългарска, определената тракийска диалектна вариация е същата както и българската. Един народ може да наследи думи от друг, но не и диалектни особености, защото диалектът не е нищо друго освен по-слабо позната форма на официалния език.
За времето си тракийският е бил изключително развит и е започнал да губи своят синтетичен характер още в Античността. Присъствието на седем падежа в средновековния старобългарски се дължи на това, че тези, които освободиха своите събратя от римското подтисничество са били дълги векове в изолация в свободните земи на север от Дунав и тяхното наречие се е запазило в старият си вид (в древният тракийски е имало падежи, както и в древния арийски). Напълно естествено е, че официалният език на Т
Коментиран от #214
18:04 10.12.2020
177 Гост
До коментар #169 от "Истината":
Не е създадена и от Климент Охридски, а е древна българска азбука! Има много източници, които доказват това! С глаголицата са се опитали направо да ни създадат нова непозната азбука. Климент Охридски на практика е събрал и възстановил старобългарската азбука, т.е.върнал ни е към корените!18:04 10.12.2020
178 Езиковеда
Особеностите на тракийските диалекти са типични и за българския, това означава, че тракийския не е изчезвал изобщо, напротив - развил се е и днес е познат под името български.
18:04 10.12.2020
179 Езиковеда
Сръбската писменост е вариант на Българицата (кирилицата), въведен в 1818 от видния сръбски езиковед, просветител, реформатор и кодификатор на съвременния сръбски език Вук Стефанович Караджич. В негова чест тя е наречена Караджица. Първата книга на новата сръбска (българска) азбука е съставения от него “Сръбски речник”. Преди това сърбите пишат със старобългарска азбука на език, който наричат славяносръбски. Това всъщност е сръбската редакция на старобългарския език, който някои неправилно наричат църковнославянски. Освен кирилицата Вук Караджич създава още и аналогичната ѝ сръбска (хърватска) латиница.
18:06 10.12.2020
180 Одрис
До коментар #159 от "Азбуката е всичко друго":
Искам да те ограмотя , ако ти не искаш , карай пет за четери и не мисли за нищо!Българите не са тюрки , а Траки- Скити.
Хуните нямат нищо общо с Балканския полуостров при тяхната експанзия към Европа и Римската империя, те не преминават Дунава на Юг от Румъния ,тогава Дакия, Римска империя , Тракия ,Скития минор и Мизия.
Хуните също са от Скитски произход.
На юг от Румъния Дакия , минават тракийските народи , Склавени и Анти, дори Антите като платени охранители на Рим , не изминават растояние ,защото са охранявали Римската империя и са имали крепост над Дунава ,която им е дадена да охраняват сегашна България, тогава Рим, да я охраняват от Други Скити- Траки, Римляните са били нашественици на Балканите, както и Гърците.
18:09 10.12.2020
181 Ама
До коментар #155 от "Умен по цялата глава":
Паисий е написал История славянобългарска, а не Българска. Аспарух създава славяно- българска държава. И с това изместване на славянската писменост сами си вкарваме автогол, тъй като повечето университети на запад има факултети по славистика, библиотеки по славистика и т.н. Като имаме един прост премиер, и още по прост вицепремиер. Един език се развива във времето. Например, германците казват, че говорят Denglish , т.е. смес от Deutsch i English. Хората вървят напред, а ние назад.Коментиран от #221
18:11 10.12.2020
182 Този коментар е премахнат от модератор.
183 Истинският
18:24 10.12.2020
184 Гост
Коментиран от #189
18:29 10.12.2020
185 БАТЮШКА И МАТУШКА ПУТИН
18:30 10.12.2020
186 ванката
18:40 10.12.2020
187 АНОНИМЕН
"CЛAВЯНИ прeз 9-16 вeк НЯМA. Имa бългaри , cърби,
хървaти/дaлмaтинци/, чeхи /моравци, бохемци/, пoляци, мocкoвци и др. Зa първи път думaтa "cлaвяни" ce рaждa oт пeрoтo нa Винкo Прибoeвич. Дoктринaтa cи Прибoeвич публикувa прeз 1532 г. в cъчинeниeтo cи „Cлoвo зa прoизхoдa нa увeнчaнитe cъc cлaвa cлaвяни” (“Dе оriginе suссеssibusquе Slаvоrum”), кoeтo издaвa във Вeнeция нa лaтинcки. Прeз 1595 г. e нaпрaвeн прeвoд нa итaлиaнcки и e издaдeн във Вeнeция - Dеllа оriginе еt suссеssi dе gli Slаui (In Vеnеtiа: prеssо Аldо, 1595). Cлeд тoвa Мaврo Oрбини дoрaзвивa идeятa в книгaтa cи "Цaрcтвoтo нa cлaвянитe". Пo-къcнo Eкaтeринa Втoрa възприeмa тaзи тeзa зa дa зacили руcкoтo импeрcкo влияниe върху бългaри, cърби, хървaти и др. Cлaвяни кaтo нaрoд НЯМA, имa oтдeлни нaрoди/нaции/, кoитo гoвoрят нa cхoдни eзици."
Първо е било словото! А славата - по-после!
Коментиран от #327
18:41 10.12.2020
188 Монтана
До коментар #9 от "дърт даскал":
Кой е създателят на Глаголицата,и кой на Кирилицата???18:44 10.12.2020
189 АНОНИМЕН
До коментар #184 от "Гост":
Би трябвало да знаеш, че през 1878 година няколко от отрядите на ген.Гурко кривнали през Осоговската планина към Вардар за да освободят и там поробените братя-българи! Спрял ги е сам Гурко и ги е заплашил, че ще ги гърми с артилерията, ако не се върнат! Има в архивите запазена кореспонденция между Бисмарк и тогавашното МВнР на Русия, с които Прусия договаря с Русия докъде точно на запад да стигнат освободителните войски!Коментиран от #190
18:50 10.12.2020
190 Гост
До коментар #189 от "АНОНИМЕН":
А ти би трябвало да знаеш, че Русия е следвало все пак са се съобразява с мнението на водещите страни в Западна Европа по това време до къде да се простират освободителните им амбиции! Как си я представяш веднага след Турция да воюват с Англия, Австро-Унгария, Прусия, Франция едновременно?Коментиран от #193
19:02 10.12.2020
191 Петко
19:05 10.12.2020
192 Грух
До коментар #152 от "Marko тотюф":
Браво ! Добре го каза ! Подкрепям те !19:17 10.12.2020
193 АНОНИМЕН
До коментар #190 от "Гост":
Никак не си представям такава война към 1880 година! Наясно съм, че са ни разпределили още преди войната! Затова сега сме насадени на тия "пачи Яйца"! Затова и заради грандоманията на Кобурга да влезе на бял кон в Цариград, имахме Балканска, Междусъюзническа и Първа световна, че и Втора световна! За Бледската глупост на Георги Димитров да не споменаваме, че още се чешем дето не ни сърби!!19:27 10.12.2020
194 Сега
Премиерът спи с пистолет до леглото си и държи хиляди евро в брой и златни кюлчета в нощното си шкафче. Ежедневни протести продължават почти три месеца по улиците. Това е пощенската картичка от миналото лято в България.
Моделът за възстановяване на пазарната система, въведен в България след 1989 г., доведе до безпрецедентен цивилизационен колапс в страната и обществото, продължаващ и досега в държава с над 1300 години история. Една трета от българите са емигрирали, промишлеността по същество не съществува, селското стопанство е в ръцете на няколко олигархични семейства, здравеопазването и образованието са в състояние на перманентен колапс, инфраструктурата рухва, провинцията е напълно обезлюдена, вторична неграмотност навлезе в ромската общност. Един поглед към циклично съставените от Евростат показатели е достатъчен, за да разберем, че днешна България е нов Трети свят - с най-ниски доходи, най-големи социални неравенства и демографска катастрофа.
Коментиран от #201
19:32 10.12.2020
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 АНОНИМЕН
До коментар #72 от "Чук":
Митрополит на Киевска Рус /тогава друга Рус няма/ и на Литва, колега! Имало е мощни опити за полонизация на Литва и налагане на католицизма там! Киприан роден в Търново! След големи дипломации и перипетии са го признали и се "тронясал" и в Москва! Има не много сигурна информация, че е роднина с Григорий Цамблак!19:50 10.12.2020
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 Печатните букви
Коментиран от #311, #320
19:54 10.12.2020
201 АНОНИМЕН
До коментар #194 от "Сега":
Вярно! Това започна при Луканов и съветник му беше едноокия пират Ричард Ран! Оттам и Ран-ът! После имаше Попов и "за бога братя, не купувайте", Филип Димитров с ликвидацията на земеделието и животновъдството, Беров, Жан с Румен Гечев - великия финансист и т.н., и т.н.......!19:57 10.12.2020
202 Истината
20:00 10.12.2020
203 123
До коментар #9 от "дърт даскал":
Глаголицата е създадена от Кирли и Методи които са Източно Римски дипломати и християнски мисионери( такава държава като Византия никога не е съществувала) и глаголицата никога не е наричана славянска азбука.Кирлицата е наречена така в чест на учителите на Наум,Климент,Ангелар и Горазд след създаването и в Преслав.20:11 10.12.2020
204 Аве Майн Кампф
20:14 10.12.2020
205 Българин
До коментар #47 от "Само питам":
Много питаш, задаваш уж риторични въпроси, но си толкова бос, че не си смешен, а за съжаление! Първо Кирил и Методий не са с напълно изяснен произход. По това време Солун е дом на най-различни народности (византийци, славяни, българи и др.) Второ! Не са тръгнали на мисия сами, а по внушение на императора! Трето! Първите ученици са дошли САМО И ЕДИНСТВЕНО ПЪРВО В Плиска и след това в Охрид! Цар Симеон е покровителствал създаването на БЪЛГАРСКА ПИСМЕНОСТ, защото глагалицата не е била напълно пригодна за нуждите на царската канцелария, която епредимно от Български духовници. Не са отречени славяните, напротив те са приобщени с новата писменост! Мога още много да напиша, но ще спра дотук. Един съвет. Четете изворите, а не интерпретациите на псивдо историци!20:19 10.12.2020
206 123
До коментар #32 от "шопо":
Българите не са дошли от Азия а от Аварския хаганат в Централна Европа от където са дошли Сърбите и Хърватите. В Аварския хагант Българите са управляващи а Сърбите и Хърватите са съюзни и покровителствувани племена плащащи годишен откуп. След гражданските войини в хаганата,тези отцепили се от управляващите се наричани Българи и създават Патрия Хоногурия(Велика България). На Сърбите и Хърватите е разрешено да се заселят в под дунваските земи на Римската Империя със задължението да воюват срещу Аварите.20:19 10.12.2020
207 ГруЮ
20:20 10.12.2020
208 123
До коментар #46 от "йоло":
Чингиз хан не Българин а Монгол, за другите може да кажеш и си пропуснал Атила.20:22 10.12.2020
209 Мъ..р..льо ще викаш на тоя, дето не те е
До коментар #103 от "rusnak":
Донаправил, при вас умират повече/но няма как да ви се вярва на статистиките/, а иначе кой колкото е прав, толкова да е жив20:26 10.12.2020
210 Одрис
До коментар #162 от "Родолюбец":
Ами ако "Немите" старци от БАН , продължават да си мислят, че е сън да им се размине , то жестоко се лъжат.Фактите са толкова тежки и истински, че "Руските Славянски народи"
е една грозна измислица, на Българската Държавна сигурност и КГБ.
На фона на знанията на Траколозите ,в България ,които не са чак толкова "Оф," би трябвало тази грозна лъжа, отдавна да е в историята на Лъжите.
Искам да отбележа, че не съм фен на САЩ!
20:26 10.12.2020
211 Те и македонската комисия,
До коментар #108 от "Танкова":
Заповядала вкарването на сръбски букви са писали на българска пишеща машина 45г, защото не е имало македонска, имат го в архивите, издават заповед веднага да научат учителите измененията и да ги приложат есента на 45г, заповеди написани на БЪЛГАРСКА ПИШЕЩА машина за въвеждане на македонския език20:30 10.12.2020
212 Иван Михайлов
"Има наслоено доста нещо след войната в България, от което МАКЕДОНЦИТЕ, наистина, докрай требва да се делят и да го отбегват - това е измената, хванала дълбоки корени там [в България]. Тя се е прикрила под разни маски, като почнете от вулгарното [ДС-]шпионство и стигнете до велемъдрото "държавничество" ... Въобще, подушиха се през девет баира и ревнаха в хор всички, които от 1893г. до днес са извършили всевъзможни посегателства върху КАУЗАТА на МАКЕДОНИЯ. Оправдание се опитаха да търсят в обстоятелството, че много било изтъквано наименованието "МАКЕДОНСКО", "МАКЕДОНСКИ". Но това наименование ВСЕКОГА се е употребявало, тъй както и ИМЕТО МАКЕДОНИЯ. Ако речем да го заличим, требва да унищожим повече от половината страници на българската история, наука и изкуство; требвало би да престанем светите Кирил и Методия да наричаме "МАКЕДОНСКИ РАВНОАПОСТОЛИ" и т.н. На свой ред ще запитаме, защо един от българските полкове биде наречен "14 пехотен МАКЕДОНСКИ полк"; защо през големата война цела дивизия биде наречена "МАКЕДОНСКА"; или защо говорим също за Тракия, Добруджа, за тракийски комитет, добруджански марш и пр., а не ги назоваваме с единственото име "български"? Защо не е обявен за сепаратист проф. Йорд. Иванов, който изтъква, че от векове насам Самоковско, Дупнишко и Кюстендилско са считани за ЧАСТ от СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ? Христо Ботев пише за МАКЕДОНИЯ, а не я нарича например, югозападна България. С истинското й име на
Коментиран от #216
20:36 10.12.2020
213 123
До коментар #88 от "Криеш името си страхливец":
Слейв Произлиза от роб, а на славянин се казва Слав, А отвлечените и поробени от Османицте и Кримския хаганат хора при завоевателните им походи над християните в средните векове са предимно хора от Полша,Унгария,Австрия,Украйна,Русия (централна и източна европа) и продавани на пазарите в Дубровник,Истанбул,Крит.Коментиран от #223
20:36 10.12.2020
214 ние Лаиците
До коментар #176 от "Езиковеда":
Добре написано и разбираемо, браво.20:36 10.12.2020
215 А, вие сте заложници на самите
До коментар #120 от "rusnak":
Себе си, на вътрешните си пороци/ комунизъм, сталинизъм, алкохолизъм/от това няма освобождение, злонко20:37 10.12.2020
216 Иван Михайлов
До коментар #212 от "Иван Михайлов":
ПРОДЪЛЖЕНИЯ:Христо Ботев пише за МАКЕДОНИЯ, а не я нарича например, югозападна България. С истинското й име наричат тая страна всички народи в течение на пре-дългата й история, така са я означавли и монасите от Рилския манастир, в отправените до руския цар писма, с които са молили да им изпращат помощи - при датата на писмото ВСЕКОГА стои написано: "РИЛСКА СВЕТА ОБИТЕЛ - МАКЕДОНИЯ". Името на МАКЕДОНИЯ [и МАКЕДОНЦИ] е споменато на 24 места в Светото Писание."
20:38 10.12.2020
217 Пейо Яворов
„Брате Тодоре, Прости ме ти, нека ме простят и всички други, че изменям на Македония. Аз умирам тук [в България] ... Кажи на Македония, когато отидеш там, че нейният син (аз се считам за неин [на Македония!]) умря в България, увенчан с най-мръсна клевета. И когато тя [Македония] бъде свободна, нека един другар дойде на гроба ми и каже: “Поздрав от нашата майка мъченица [Македония] - тя е вече щастлива!” ...
20:39 10.12.2020
218 123
До коментар #90 от "егати":
Най-доброте постижение на България е 47 място за всичките години на социализма, обиконовено е над 52 място и това е за периода от 1980 до 1989 година.До 1979 година България е на около № 100 в света.20:40 10.12.2020
219 Ама, разбира се, буквите трябва
До коментар #142 от "За да напишеш":
Да съответстват на звуците в говора, а не като македонския, като спънати коне, понеже изкуствено махнали букви, а звука в говора го има ...кръв...крв, ненормалници20:40 10.12.2020
220 Пишеш ти на руска кирилица,
До коментар #157 от "Същия":
Яйцето ти е преди кокошката20:42 10.12.2020
221 Оракула
До коментар #181 от "Ама":
Има едно Тракийско племе, което е е заселило Балканите и името му е Склавини, Сърби и Българи са техните наследници, може думата склавини да е преминала в славяни, но едва ли.Сталин и Георги Димитров са архитектите на" славяно- българите"!
Славянобългарска за сега , е само академията от БАН.
Коментиран от #227, #234
20:50 10.12.2020
222 Одрис
До коментар #95 от "ЧУЛМАН ТОЛГАУ":
А бе, те Ордите на Чингис Хан, добре ги подредиха за 300 години нашествие, разни други азбуки трябва да им са познати .Последните Чингизи, държаха Кимерийския проток до 1650 година мисля, че беше.
20:56 10.12.2020
223 Оракула
До коментар #213 от "123":
Да, чел съм десетки пъти и аз ,много са робите, минали през нащите земи и откарани към Гърция и Западна Европа и Рим, включително и Траки- Българи.,Спартак е жив пример за това, нищо не ти трябва повече , благодарение на нашите роби, са изградени най-величествените градове в Римската Империя.
Но имаме и велики Римски императори и Пълководци ,Траки Българи.
21:07 10.12.2020
224 Г. Галчев
Коментиран от #235
21:09 10.12.2020
225 Дива котка
Коментиран от #230, #243
21:13 10.12.2020
226 Иван Михайлов
21:19 10.12.2020
227 123
До коментар #221 от "Оракула":
Склавините са тези в западните Балкани,в Българските,Македноските, Северо Гръцките,Румънските и половината от Сръбските земи са населени от Антите,като съотнощението % на местно население е много по голям от Антите. А Венди, Склавени и Анти са общи наименования на различни племена с различно местоположение.Разпостранението на езика е това което прави Българите един народ а не етноса, България етнически е многонационална държава.21:22 10.12.2020
228 Джо
21:27 10.12.2020
229 Любен Стойков
До коментар #3 от "Д'мин":
Ренегатите са най-големите врагове на родината си. Винаги. А за България, от която ренегатите се роят като пчели, сърбите са били и си остават най-злостния враг. Сега македонците ще ги изместят.21:33 10.12.2020
230 Смърт на комунизма (социализма)
До коментар #225 от "Дива котка":
Точно този комунистически режим прогони сега 1/3 от българите на запад заради" високия" стандарт на живот който създаде. Смешни продажни русофили мечтаещи отново да вземете властта и да окрадете и малкото което е останало, вие сте плод на яловата Българо - съветска дружба събирани от рогоската и изкуственно създадени за които след време никой няма да си спомня.21:45 10.12.2020
231 Този коментар е премахнат от модератор.
232 Този коментар е премахнат от модератор.
233 Този коментар е премахнат от модератор.
234 Той
До коментар #221 от "Оракула":
Паисий лично се е познавал със Сталин.22:01 10.12.2020
235 АНОНИМЕН
До коментар #224 от "Г. Галчев":
Интересно, но защо Кирил и Методий са СЛОВЕНСКИ, а не СЛАВЯНСКИ според въпросните Ангелика и Маргарит?!Може би защото:
CЛAВЯНИ прeз 9-16 вeк НЯМA. Имa бългaри , cърби, хървaти/дaлмaтинци/, чeхи/моравци, бохемци/ , пoляци, мocкoвци и др. Зa първи път думaтa "cлaвяни" ce рaждa oт пeрoтo нa Винкo Прибoeвич. Дoктринaтa cи Прибoeвич публикувa прeз 1532 г. в cъчинeниeтo cи „Cлoвo зa прoизхoдa нa увeнчaнитe cъc cлaвa cлaвяни” (“Dе оriginе suссеssibusquе Slаvоrum”), кoeтo издaвa във Вeнeция нa лaтинcки. Прeз 1595 г. e нaпрaвeн прeвoд нa итaлиaнcки и e издaдeн във Вeнeция - Dеllа оriginе еt suссеssi dе gli Slаui (In Vеnеtiа: prеssо Аldо, 1595). Cлeд тoвa Мaврo Oрбини дoрaзвивa идeятa в книгaтa cи "Цaрcтвoтo нa cлaвянитe". Пo-къcнo Eкaтeринa Втoрa възприeмa тaзи тeзa зa дa зacили руcкoтo импeрcкo влияниe върху бългaри, cърби, хървaти и др. Cлaвяни кaтo нaрoд НЯМA, имa oтдeлни нaрoди/нaции/, кoитo гoвoрят нa cхoдни eзици.
Коментиран от #248
22:06 10.12.2020
236 Цветко Христов
До коментар #1 от "Глупости":
КОИ ТИ КАЗА?22:13 10.12.2020
237 Хазна
22:16 10.12.2020
238 Бузов
До коментар #47 от "Само питам":
Получаваш 2ка по история момче,върни се да си доучиш.Препоръчвам ти,да спреш да четеш руска и сръбска пропаганда.22:16 10.12.2020
239 Голем смях
До коментар #49 от "Я пак":
Русия е създадена през 1991г.22:17 10.12.2020
240 Доцента
До коментар #9 от "дърт даскал":
Кирил и Методи създават глаголицата.Наум ,Климент и Ангеларий създават азбуката на която пишем в момента.А сега кажи ,че не вярно на русофилските мозъциКоментиран от #244, #245
22:43 10.12.2020
241 Ия-Ник
До коментар #9 от "дърт даскал":
Не знам кой какво е изтрил след 76 години,но аз съм далеч под тази възраст и помня,че в училище празнувахме ден на БЪЛГАРСКАТА азбука.Така ни учеха.22:43 10.12.2020
242 Tarnovetz
До коментар #62 от "ЧУЛМАН ТОЛГАУ":
Турската форма на Ислям е точно Юдейския Талмуд от преди около 2000 години (Financial Times), на тази основа Турците бяха подкрепяни от консервативни юдейски секти за последните 1000 години, включително секти от София, само че преди години Saudi Arabia залъга Eрдо c 500 милиарда. US долари и той се срита с Израел. Йерусалем е един от най-старите градове и е бил превзет от Юдеите преди 3000 години, коренното население – изчезва. Юдейството идва от екваториална Африка – a kултурата идва в Европа от Александрийската библиотека, през Магнаурската книжовна школа.22:52 10.12.2020
243 Този коментар е премахнат от модератор.
244 Случайно
До коментар #240 от "Доцента":
съвпадение на кирилица пишат страните с източно-православна религия /без гърците/ - на латиница - тези с католическа. Изключвам Монголия - там нещата са по-скоро политически. Случайно? Впрочем - "българската" азбука е доста близка да гръцкото унциално писмо - всеки може да се убеди в това, като отиде в някой музея и разгледа каменни паметници. Политиката днес е насочена към изтриване от съзнанието ни мисълта ни за славянска принадлежност. И, разбира се, трябва да благодарим на САЩ , че са ни помогнали щедро за разпространение на "българската азбука"...Коментиран от #332, #333
23:18 10.12.2020
245 Интересно
До коментар #240 от "Доцента":
- откъде ги знаеш тия работи? Би ли посочил сериозни доказателства, че е ясно кой е създателят на това писмо? Когато патриотарщината замени фактите, се намесва политиката.23:21 10.12.2020
246 rusnak
23:21 10.12.2020
247 Браво
До коментар #47 от "Само питам":
- един опит за обективност в морето от патриотарство. Не бих се съгласил с няко от посочените тези, но пък не съм съгласен с ВСИЧКО, казано от недоограмотените и комплексирани патриотари...23:25 10.12.2020
248 Славяни има
До коментар #235 от "АНОНИМЕН":
и по времето, за което твърдиш, че липсват. Наличието или липсата на название не е наличие или липса на обекта. Доказателство - в езикознанието има термин "балтославянски" - с него се обозначава състоянието на праезикови форми. В цялата европейска топонимия /вкл. и в скандинавската/ - е достатъчно видимо присъствието на названия или елементи, произхождащи от този праезик - независимо как ще го наречеш - и доста от тези форми днес са живи в езиците на доста от народите на Европа, независимо как ще ги наречеш . ..Коментиран от #301
23:31 10.12.2020
249 Този коментар е премахнат от модератор.
250 1971
До коментар #46 от "йоло":
Ти добре ли си ?00:56 11.12.2020
251 Този коментар е премахнат от модератор.
252 Амида
До коментар #43 от "Чук":
Учеха децата че щъркелът ги бил донесъл а не че майката и бащата са ги сторели те такива😀01:09 11.12.2020
253 1971
До коментар #56 от "9с8ць8с":
Ами Христос е евреин. Факт.01:10 11.12.2020
254 Роко
До коментар #9 от "дърт даскал":
Първо Кирил и Методий са българи по произход близки по род до управляващата династия в България (или поне така пише в житието им), второ глаголицата не е писана за мисията във Великоморавия писана е години преди нея просто е използвана там. Но все пак си прав донякъде. Но това се отнася за глаголицата (единствения народ писал на нея повече от няколко години са хърватите). Виж кирилицата е друго нещо тя е съставена от българина Климент Охридски управител на българската област Кумитчевица за нуждите на българската държава и църква. Така че това си е чисто българска азбука и няма нищо общо с Византия.01:21 11.12.2020
255 Сова
01:26 11.12.2020
256 Този коментар е премахнат от модератор.
257 Камен
Тази статия е патриотична до патос, но наивна. Аз също съм патриот и родолюбец и православен християнин, но винаги разсъждавам трезво и логично, и внимателно съпоставям и анализирам фактите, като се стремя да отсея зърното от плявата!
И затова ще дам моят анализ по тази тема:
На всички които ще се опитат да ме оборят с разни "исторически" факти - ще им кажа, че повечето от тези исторически "събития" и "факти" никъде не са описани "научно" - и всъщност всичко е само теории, подкрепени със съвсем оскъдни и недостатъчни исторически факти, но за сметка на това допълнени и променени много от фантазията и въображението на авторите им, с цел да пасват на теориите им!
01:27 11.12.2020
258 Камен
Св.Константин Кирил философ e един от най-прославените Православни Светци и от един най-великите хора в историята на човечеството! : невероятен и уникален Светец, учен, умен, боговдъхновен, разумен и премъдър човек!
(ще постна част от житието му, което има връзка с темата, в следващите ми постове)
А сега първо ще напиша най-важното за темата:
Най-важното за темата е, че:
Създаването на славянската азбука (глаголицата) и създаването на българската азбука (кирилицата) са две различни събития!
И много хора (дори и част от "учените") ги бъркат и се опитват да ги слеят в едно!
А това не е правилно и не е вярно!
И в тази статия също бъркат тези две събития и искат да заменят деня на славянската писменост с ден на българската азбука - а това е безмислено и неправилно защото това са две различни неща!
01:28 11.12.2020
259 Камен
На 24 май се празнува (по стар стил) паметта на Св.Кирил - създателят на славянската азбука (глаголицата) и затова по-късно е решено този ден да се отбелязва и празнува като ден на славянската писменост.
А българската азбука(Кирилицата) е създадена по-късно в България от Св. Климент Охридски, (а според някои теории е коригирана и доусъвършенствана от Св.Наум Oхридcки.)
Тоест още веднъж обяснявам същината на темата:
Cв.Кирил (и частично Cв.Мeтoдий) ca cъздaли глaгoлицaтa - нo тoвa нe e бългaрcкaтa, a e cлaвянcкa aзбукa! - и това е събитието, което се празнува на 24 май!
А създаването на бългaрcкaтa aзбукa (Кирилицaтa) от Св.Климент Охридски е друго събитие и просто трябва да се чества на друга дата!
Която да се обяви за ден на българската азбука и българската писменост и книжовност!
Този въпрос трябва да се обсъди и да се вземе решение за това!
Единият вариант е зa дeн нa бългaрcкaтa aзбукa (Кирилицaтa) дa ce oбяви 25 нoeмври, кoгaтo ce чecтвa нeйният cъздaтeл Cв.Климeнт Oхридcки!
Другият вариант е зa дeн нa бългaрcкaтa aзбукa (Кирилицaтa) дa ce oбяви 27 юли, кoгaтo ce чecтвaт Cвeтитe Ceдмoчиcлeници, зaщoтo cпoрeд някoи изтoчници и Cв.Нaум имa дял в cъздaвaнeтo нa Кирилицaтa.
Коментиран от #271
01:29 11.12.2020
260 Роко
До коментар #56 от "9с8ць8с":
Е ми дали са религията, стария завет е част от библията (а той е свещената книга на евреите):Исус е евреин както и всичките апостоли, Йоан Кръстител, Божата майка Мария всички те са евреи. Ако премахнеш всичко еврейско от Библията то в нея няма да остане нищо. Всъщност тя е писана от евреи за евреи.01:30 11.12.2020
261 Камен
Св. Климент по род е от европейските мизи, или българи; и е копнеел да се върне в България; Климент придружавал своите учители в Рим, където бил ръкоположен в свещенически сан от римския папа Адриан ІІ. След смъртта на св. Методий, архиепископ Моравски (†885 г.), немското духовенство изгонило из Моравия апостолите на славянската реч.
Тогава св. Климент с някои свои събратя намерил добър прием в родната си България, която вече официално била приела християнството и имала нужда от учители на славянски език. Благоверният цар Борис–Михаил изпратил Климент (886 г.) в югозападната половина на своята обширна държава, в областта Кутмичевица с главни градове Девол и Охрид. Там той работил с голяма ревност между новопокръстените българи като учител и свещеник.
На събора в Преслав (893 г.) Климент бил избран за "пръв епископ на българския език". Като свещеник и епископ той неуморно работил 30 години (886-916 г.) за утвърждаване на християнската вяра сред своя народ. Денем той обучавал деца и юноши, а нощем се молел и пишел: превеждал книги от гръцки на български език; съставял проповеди за празници, които сам произнасял или неговите ученици ги прочитали пред новопокръстения български народ. Построил църкви и манастири. С молитвата си извършвал много чудеса.
Той опростил глаголицата и съставил буквите на тъй наречената славянска азбука "кирилица". Само в западната половина на тогавашна България св. К
01:31 11.12.2020
262 Камен
След смъртта му Господ го прославил с благодатни чудеса от неговите Св.мощи, затова е наречен Охридски чудотворец.
Продължавам с части от житието на Св.Константин Кирил философ, които имат връзка с темата. Това ще бъде в няколко последоватени кометара, но е изключително важно и душеполезно.
Но първо ще напиша нещо за Св.Константин Кирил философ от себе си:
Знаете ли, че той по молба от царя е оборил най-учените хора от два народа в два диспута в защита на Истинския Бог и е доказал, че Православието и Православната вяра и църква са единствено правилните и "преподаващи вярно Словото на Божията истина" - и по този начин е обърнал тези два народа към Православието! Като в тези диспути е извършил с Божия помощ и чудеса!
Той е имал невероятно и уникално боговдъхновено и логическо разсъждение, и е умеел с прости и разбираеми думи и слова, моментално да обори всяка лъжа, ерес и заблуда - разбира се, защото освен много учен, умен и мъдър, е бил и Светец и в него е бил Светия Дух!
01:32 11.12.2020
263 Камен
1.какво е отговорил Св.Константин Кирил философ на въпрос: що е философия?
- Философия значи да разбере човек Божиите и човешките работи и да се научи на дело да бъде образ и подобие на своя Творец, и колкото е възможно да се приближи до Бога!
2.Ето и част от диспута му, (още когато е бил съвсем млад), с Патриарх Иоан VII (Аннис), който беше възстановил иконоборната ерес, като проповядваше да не се оказва почит на светите икони. Свикаха събор, изобличиха го и го свалиха от престола (842). Но той продължаваше да говори:
- Насила ме изгониха, без да ме оборят, защото никой не може да устои против моите думи!
Тогава царят с патрициите му изпратиха Св.Константин Кирил философ и рекоха:
- Ако можеш да обориш този юноша, пак ще получиш престола си.
Иоан, като видя младия философ, без да подозира старческия разум в него, и другите младежи с него, им рече:
- Вие за подножието ми не сте достойни, как ще се препирам с вас?
Философът отговори:
- Не се придържай в хорския обичай, човече, а гледай Божиите заповеди! Както тебе те е създал Бог от земя и душа, така и всички нас. Затова гледай в земята и не се гордей!
Иоан пак каза:
- Не подобава да търсим цветя през есента, нито старец да пращаме на борба, както юношата Нестор.
Философът му отговори така:
- Сам против себе си даваш обвинения. Кажи ни: В коя възраст душата е по-силна от тялото?
Тоя рече:
- На старост.
Философът пак попита:
- А на каква борба
01:33 11.12.2020
264 Камен
Той рече:
- Духовна.
Тогава Философът отвърна:
- Ето защо сега си най-силен. Затова не ни казвай такива подобия, защото нито цветя търсим ненавременно, нито те призоваваме на телесна борба!
Така, посрамен, старецът обърна разговора в друга насока и рече:
- Щом като Бог е рекъл на Моисей: "Не си прави всякакво подобие", защо вие правите това и му се покланяте?"
Философът отговори на това:
- Ако беше рекъл: "Не си прави кумир и никакво изображение на онова що е горе на небето...", тогава ти си прав. Обаче Той е рекъл: "Не си прави всякакво подобие", което значи "недостойно подобие."
Старецът засрамен млъкна, защото не можа нищо да възрази.
------------------------------------------------------------------
С този пример Св.Константин Кирил философ с лекота и с две изречения оборва иконоборческите учения! Удивителна и божествена мъдрост!
(Който иска може да прочете житието му - от Житията на Светиите по св.Димитър Ростовски)
01:34 11.12.2020
265 Камен
"
Докато Философът се радваше в Бога, ето че пак се яви друга работа не по-малка от първите. Моравският княз Ростислав, по внушение Божие, се съвещава със своите князе и моравци и изпрати пратеничество при византийския император Михаил, като казваше:
- Нашият народ се отказа от езичеството и се придържа към християнския закон, обаче нямаме такъв учител, който да ни изясни на наш език истинската християнска вяра, та и други страни като ни гледат, да се уподобят на нас. Затова, Господарю, молим изпрати ни такъв епископ и учител, защото винаги от вас изхожда добрият закон по всички страни!
Царят свика съвета, а повика и Константин Философ, за да чуе това писмо, и му рече:
- Знам, Философе, че си преуморен, но се налага ти да отидеш там, защото никой не може да извърши тази работа като тебе.
Философът отговори:
- И съм преуморен, и болен телесно, но с радост ще отида там, стига само да имат букви на своя език.
Царят му каза:
- И дядо ми, и баща ми, и много други са правили опити безуспешно. Та как бих могъл аз да се справя?
Философът рече:
- Но кой може да запише на води своите проповеди, та и да придобие име на еретик?
Царят пак му отговори заедно с вуйчо си Варда:
- Ако ти поискаш, Бог, Който дава на всички просещи без съмнение и Който отваря на хлопащите, може да ти даде.
Философът си отиде и се предаде на молитва и пост по своя обичай заедно с другите свои сътрудници. И скоро Б
01:35 11.12.2020
266 Камен
Царят се зарадва и прослави Бога заедно с членовете на своя съвет, и го изпрати с много дарове, като написа такова послание на Ростислав:
"Бог иска всички да стигнат до познание на истината и да се издигнат на по-висока степен, затова, като видя твоята вяра и подвиг, в наше време откри букви за вашия език, каквито по-рано е нямало, та и вие да се причислите към великите народи, които славят Бога на свой език. Затова ти изпращаме самия този, на когото Бог ги откри, благоговеен и благоверен мъж и много учен философ.
Приеми го като дар по-голям и по-скъп от всякакво злато и сребро, скъпоценен камък и преходно богатство! Подвизавай се заедно с него да утвърдите бързо това дело и с все сърце да потърсите Бога! Погрижи се за общото спасение и подтиквай всички да не се ленят, но да поемат истинския път, та и ти като ги доведеш с твоя подвиг, да познаят Бога, да приемеш своята награда в този век и в бъдещия, приготвена за всички ония души, които искат да вярват в нашия Бог Христа, и да оставиш спомен за себе си на бъдещите поколения подобно на великия цар Константин отсега и до века!"
Като пристигна Кирил в Моравия с брат си Методий, Ростислав го прие с много почит, събра ученици и му ги предаде да ги учи. А той скоро преведе целия богослужебен чин и ги научи на утр
01:36 11.12.2020
267 Камен
Но докато се ширеше Божието учение, изначалният зъл завистник проклетият дявол, влезе в своите съсъди и започна да подбужда мнозина, като им говореше: "Така не се слави Бог. Ако това би Му било угодно, не можеше ли да направи така, щото и славяните да славят Бога още от начало, като пишат с букви своята реч? Ами избра само три езици, с които подобава да Му се въздава слава еврейски, гръцки и латински!" Това говореха латински клирици владици, свещеници и техните ученици.
Философът се пребори с тях, както Давид с другородците, победи ги с библейски думи и ги нарече триезичници или пилатяни (Защото на тия три езици Пилат написал надписа на кръста Господен.)
"
След като прекара четиридесет месеца в Моравия, той се отправи за Рим, за да посвети своите ученици. Пътьом го прие Коцел, князът на Панония, който обхванат от такава силна любов да се научи на славянските книги, му предаде около петдесет ученици, за да ги научи; оказа му голяма почит и го препрати в неговия път.
Като узна за него, Римският папа изпрати да го посрещнат. А когато пристигна в Рим, сам папа Адриан излезе да го посрещне с всички граждани, които носеха свещи, защото Философът носеше и мощите на свети Климент, мъченик и Римски папа.
01:37 11.12.2020
268 Камен
Философът заедно със своите ученици не преставаше да въздава хвала на Бога за всичко това. А римляните не преставаха да идват при него и да го разпитват за всичко, каквото за питане си имаше всеки, и получаваха от него двойно и тройно обяснение. И един евреин също идваше и се препираше с него, и един път му каза:
- Още не е дошъл Христос според числото години, за което говорят пророците, че ще се роди от Дева.
Философът му преброи всичките години от Адама по родове, обясни му подробно, че вече е дошъл и че толкова години има оттогава досега. Така го поучи и го изпрати.
Понеже му се наложи да извърши много трудове, той се разболя. Докато с търпение понасяше болестта си, веднъж видя някакво Божие явление и започна да пее така: "Зарадвах се, когато ми казаха: да идем в дома Господен". О
01:39 11.12.2020
269 Камен
На другия ден бе постриган в светия монашески образ, получи светлина към светлината и си нарече името Кирил. И в този образ преживя петдесет дни.
Когато наближи часът да получи покой и да се пресели във вечните жилища, вдигна ръце към Бога, помоли се със сълзи и рече:
"Господи, Боже мой, Който си създал всички ангелски чинове и безплътни сили, Който си прострял небето и си основал земята, и Който си привел от небитие в битие всичко съществуващо, Ти всякога слушаш ония, които Ти се боят и спазват Твоите заповеди и изпълняват Твоята воля! Послушай и моята молитва: запази Твоето верно стадо, на което Ти бе поставил за приставник мене, негодния и недостоен Твой раб! Избави го от безбожната и езическа злоба на ония, които говорят хули срещу Тебе! Погуби триезичната ерес, възрасти твоята Църква много и много, всички събери в единодушие, създай изрядни хора, които еднакво да мислят за Твоята истинска вяра и правилно изповедание, и вдъхни в сърцата им словото на Твоето осиновление. Защото е Твой дар, макар да си ни приел да проповядваме Евангелието на Твоя Христос нас недостойните, които се подвизаваме за добри дела и вършим угодното на Тебе. Което ми беше дал, предавам Ти го като Твое! Благоустрой го с всесилната Си десница и го покрий с покровителството на Твоите кр
01:40 11.12.2020
270 Камен
Целуна всички със свето целование и рече:
"Благословен Господ, Който не ни предаде за плячка на техните зъби. Душата ни се избави като птица от примка на ловци: примката се скъса и ние се избавихме".
И така си почина в Господа, на 42 години, 14 февруари 869 година, втори индикт.
---------------------------------------------------------
Надявам се, че всичко, което написах тук ще позлужи за духовна полза на мнозина!
Бог да ни пази, помага, и укрепва в Православната ни вяра!
01:42 11.12.2020
271 Роко
До коментар #259 от "Камен":
Проблема може да се реши още по лесно страните които пишат на глаголица (за която твърдиш че била славянска което е недоказано твърдение) да празнуват денят на славянската азбука (всъщност такива няма отдавна). А страните които пишат на кирилица да се празнува денят на българската азбука (измислена от българина Климент Охридски за нуждите на българската държава и църква който нарича азбуката на учителя си Кирил та това причината да се празнува на 24 май)Коментиран от #276, #277, #278
01:44 11.12.2020
272 Този коментар е премахнат от модератор.
273 Дарко
До коментар #47 от "Само питам":
Браво!01:47 11.12.2020
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 Този коментар е премахнат от модератор.
276 Този коментар е премахнат от модератор.
277 Камен
До коментар #271 от "Роко":
И този вариант, за който пишеш, е възможен, макар че не вярвам реално да го направят!А относно доказателствата по тези исторически въпроси, ще кажа следното: Аз винаги разсъждавам трезво и логично, и внимателно съпоставям и анализирам всички известни факти, като се стремя да отсея зърното от плявата!
И затова написах и моят анализ по тази тема:
02:08 11.12.2020
278 Камен
До коментар #271 от "Роко":
И този вариант, за който пишеш, е възможен, макар че не вярвам реално да го направят!А относно доказателствата по тези исторически въпроси, ще кажа следното: Аз винаги разсъждавам трезво и логично, и внимателно съпоставям и анализирам всички известни факти, като се стремя да отсея зърното от плявата!
И затова написах и моят анализ по тази тема:
02:08 11.12.2020
279 Wirklichkeit
03:32 11.12.2020
280 Wirklichkeit
03:42 11.12.2020
281 Der Wahrheit
04:15 11.12.2020
282 Der Wahrheit
Преславски, ученик на Методи
и един от най-важните представители на т. нар. Литературна школа на Преслав (българска Преславска книжовна школа). Около 900 г. той е епископ в българската столица Преслав. От старите му български текстове, които са написани на кирилица, днес са известни над 40 шрифта. Най-важната му работа е „Учението на Евангелието“ (около 893-894 г.), чието въведение - „Азбучна молитва“ - е известно от руско копие от 12 век Творчеството на Константин Преславски се счита за една от най-старите кирилски писмености."
Коментиран от #289, #290
04:46 11.12.2020
283 истината
била най-малката дъщеря на българския владетел Борис I (852-889) и сестра на неговия престолонаследник Владимир Расате (889-893) и Симеон I (893-927). Двуезичният надпис разказва на старобългарски с правопис на кирилица и на гръцки, че „божията слуга Ана е умряла."
04:51 11.12.2020
284 истината
05:06 11.12.2020
285 :)))))
05:16 11.12.2020
286 Стоян
05:22 11.12.2020
287 Сър Пичук
До коментар #49 от "Я пак":
Това, което сме в моменте е точно резултата от "братската помощ".Една объркана и разделена държава, с голяма част от териториите и раздадени на съседните страни, с отчуждено, объркано и обезверено население, без истинска интелигенция, култура и общество, с окрадена и подменена история, със сбъркана идентичност, завладяна от руски петоколонници и залята с фалшиви новини, въвлечена без да иска в хибридната война на Русия срещу всички и всичко, което не е с тях.
Коментиран от #314
06:16 11.12.2020
288 Този коментар е премахнат от модератор.
289 Роко
До коментар #282 от "Der Wahrheit":
Според хората живяли най - близо до това време автор на кирилицата е Климент Охридски. Или поне така са написали в житието му. Вярно че житиета са идеализиран често не съвсем точен образ на живота на дадена личност, но за събитие като написване на азбука едва ли грешат.Коментиран от #297
06:39 11.12.2020
290 Роко
До коментар #282 от "Der Wahrheit":
А да сравнен с Климент Константин е незначителна личност (викарен епископ) докато Климент е назначен за управител на западна България и му е поверено организирането на охридската книжовна школа. Константин е продаден като роб заедно с още 200 безименни духовници след смърта на Методий (докато Климент, Наум, Ангеларий, Сава и Горазд са изпратени с ескорт до границата където са предадени на българските власти). Светите Седмочисленици са Кирил, Методий, Климент, Наум, Ангеларий,Сава и Горазд. Константин не е сред тях защо ли?07:26 11.12.2020
291 Sofia
07:40 11.12.2020
292 Sofia
Превод от руски на думата "стол" = маса
после сме били братя... откраднаха ни кирилицата и ни поробиха с техен превод на всичко каквото им изнася
Коментиран от #299
07:40 11.12.2020
293 Sofia
07:41 11.12.2020
294 Sofia
- Кирилицaтa e бългaрcкa aзбукa, нo мacoвo ce въприeмa кaтo cлaвянcкa aзбукa. Дoри битувa cхвaщaнeтo, чe кирилицaтa e руcкa aзбукa. Нe ли крaйнo врeмe дa припoмним в Eврoпa фaктитe, кoитo дoкaзвaт, чe тя e бългaрcкa aзбукa?
07:42 11.12.2020
295 Sofia
07:43 11.12.2020
296 Sofia
Кирилицaтa e втoрaтa cтaрoбългaрcкa aзбукa. Тя e cъздaдeнa oт прecлaвcки книжoвници в Бългaрия пo врeмeтo нa Злaтния вeк. Зa рaзликa oт глaгoлицaтa, кoятo e oригинaлнo твoрeниe, кирилицaтa e кoмпилaтивнa aзбукa, oбeдинявaщa в eднo 24-тe букви oт гръцкaтa aзбукa и 12, знaкa зa звуци, липcвaщи в гръцкия eзик, зaeти oт глaгoлицaтa. Тeзи cпeцифични нeйни ocoбeннocти я прaвят пригoднa дa oтрaзи хaрaктeрнитe ocoбeнocти нa cлaвянcкaтa рeч.
07:43 11.12.2020
297 123
До коментар #289 от "Роко":
Четиримата ученика на Кирил и Методи стигат през 866 година до Белград българска територия и са посрещнати добре от таркана на Областа който ги изпраща в Плиска. През 886 Климент е изпратен в Кутмичевица и ръкопокоположен за Архиепископ на Дрембика където е изпратен да основе литературно училище по български език за обучение на бъдещите духовници използвайки Глаголицата.От 886 до 893 година той обучава 3500 свещеници. Кирилицата е създадена в Преславаската литературна академия по нареждане на Симеон 1 за да замести глаголицата, новата писменност влиза във официално ползване през 893 година.Коментиран от #317, #318
07:46 11.12.2020
298 Още по - големи
До коментар #12 от "братишка":
Глупости!!! Поляците и украинците като станат славяни - ела ми се обади! Ма така е то като основната ви информация е от уикиТЪпедия....07:51 11.12.2020
299 АНОНИМЕН
До коментар #292 от "Sofia":
Руския език е млад и е смесица от главно български, чешки/моравски/,полски думи! Имат и много думи от Волжките българи с държава около град Казан! Да споменем пак мисиите на Кирил и Методий при хазарите в Крим и във Великоморавия при Ростислав; Киприан от Търново - първи православен митрополит на Киевската Рус и Литва!Коментиран от #319
08:18 11.12.2020
300 райберЪТ
08:26 11.12.2020
301 АНОНИМЕН
До коментар #248 от "Славяни има":
И кои/какви.. са тези дето ги има и ги няма едновремено?! Дай нещо дето може да се пипне/види/прочете...все тая! Какви са тези скандинавски доказателства и къде са!? Приеми, че съм като Тома Неверни, дето за да повярва на Исус, че е бил на кръста поискал да му бръкне в раните!Коментиран от #305, #307
08:31 11.12.2020
302 Лея 13
До коментар #58 от "32л4екле32к":
Глупости!В това мътно и кърваво време през 44 година започва началото на края на БГ! Простоватите,не особено грамотни и интелигентни, лакоми за власт "комунистически"клоуни спират реалното развитие на държавата и хората-икономическо и интелектуално! Затова сега сме на тоя хал-трийсет години след маймуните.И още много има да ги гледаме само развитите държави-просто много сме изостанали и нямат стигане.08:59 11.12.2020
303 Лея13
До коментар #75 от "л34лед":
Човек, не говори глупости! Всичко тогава беше мижи да те лажим! Знаеш ли го тоя стар лаф от соца-ние се правим, че работим-те се правят, че ни плащат.Така че стига с тези приятно-носталгични измишльотини.Нищо не ти е било безплатно по това време.Нито здравеопазването, нито образованието!Няма на този свят НИЩО безплатно-разбира се, че всичко се плащаше пак от нашият джоб!Само че по друг начин.09:17 11.12.2020
304 Психиатър
До коментар #15 от "Святослав":
Ти отдавна си изчезнал09:20 11.12.2020
305 Този коментар е премахнат от модератор.
306 До Владимир Путин - президент на РФ
10:06 11.12.2020
307 Посочих ти
До коментар #301 от "АНОНИМЕН":
доказателства и автори на високо ниво -и наши, и чужди -чужди, и то отпреди "комунизма". По неясни за мен причини коментарът ми /№306/ е изтрит. Тъй като в него нямаше НИТО ДУМА, която да се смята за обидна, невярна, лъжлива и пр.- стигам до извода, че "официалната политика" се е вселила И в този сайт, създаващ впечатление за обективност. Жалко, ако е така.10:27 11.12.2020
308 Момчил Юнак
10:32 11.12.2020
309 Информирай се
До коментар #3 от "Д'мин":
Коптската азбука произлиза от древната азбука на траките...Коментиран от #328
10:35 11.12.2020
310 rambaldievskievich
До коментар #24 от "Комуниста":
A най-голяма колония баш тогава (1944 - 1989): на СеСеСеРе-то.10:36 11.12.2020
311 Момчил Юнак
До коментар #200 от "Печатните букви":
1. Глаголицата се преобразува в българица/кирилица и приема като официална азбука в България през 896 г., а не в Московия от цар Петър 8 века по-късно;2. Това че холандски печатари не можели да печатат на българица е просто смешно.
10:42 11.12.2020
312 Сигурно
До коментар #94 от "въпрос":
Баща ти е бил частен детектив и се е отчитал на партията инкогнито какво говорят колегите му в завода за прогреса на комунизма11:00 11.12.2020
313 Този коментар е премахнат от модератор.
314 Лея 13
До коментар #287 от "Сър Пичук":
Прав си на 1000%.Просто и ясно-няма как да се каже по-добре!12:29 11.12.2020
315 Един
До коментар #75 от "л34лед":
Доста неточни неща има в коментара ти. Отпуск 30 имаха само работници във вредни производства и то след няколко години работа.По-голяма част от работниците получаваха както следва: без стаж - 14 дни, на всеки две години отпуска се увеличаваше с по два дни, стигаше се до 18 дни и това беше. След 89-та година направиха за всички по 20 дни.За качеството на храните хич не бъди уверен, че бяха качествени.Баща ми работеше първо в "Родопа"!!!! след това 30 години в търговията и това, което разказваше просто не е за вярване.Само ще допълня, че в къщи храната се осигуряваше само от него, защото купуваше от колеги що-годе по-свестна храна. Спирам да пиша, защото тая тема винаги ме изнервя.17:20 11.12.2020
316 Всичко е ясно
Коментиран от #324
18:00 11.12.2020
317 Роко
До коментар #297 от "123":
Не си в час. Корицата е създадена от Св. Климент Охридски не от Преславската школа. Истрически факт. Известен както от житието на Св.Климент така и от други исторически източници. Наречена е кирилица на Св. Кирил учител на Св. Климент.19:46 11.12.2020
318 Роко
До коментар #297 от "123":
Учениците на Кирил и Методий са Климент, Наум, Ангеларий,Сава и Горазд те са предадени на българските власти защото са българи по произход (всички останали ученици на Кирил и Методий са продадени като роби някой от тях по - късно са откупени от българските власти и правят кариера в България като Константин Преславски но те не достигат властоевите позиции на българите. Примерно Климент е назначен за управител на западна България.19:58 11.12.2020
319 Роко
До коментар #299 от "АНОНИМЕН":
Руския език е така наречения църковно славянски език (старобългарски от XIV век). Изкуствено наложен език в Московията. Това е причината руския език да е по - близък до българския от колкото до украинския и беларуския.Коментиран от #325
20:06 11.12.2020
320 Роко
До коментар #200 от "Печатните букви":
Приятелю Кирил и Методий са българи по произход създават глаголицата много преди (20 години) великоморавското князче да реши да се заиграва с ИРИ (наричана от теб Византия). В Русия никога не са писали на глаголица, дори когато е цивилизована Киевска Рус глаголицата отдавна е била в историята. А Московията (днешна Русия) е цивилизована значително по - късно.20:22 11.12.2020
321 Готин
06:41 12.12.2020
322 БОИКО БОК ..КА ДА МИ ЯДЕ КУ..А
08:13 12.12.2020
323 "руски език" хахахахах
До коментар #99 от "Чук":
Любимата ми "изконно руска дума" е бухалтер. Питайте някой руснак да обясни какво значи.09:08 12.12.2020
324 Българин
До коментар #316 от "Всичко е ясно":
Точно като тъй наречените "гърци". Не забравяй, че Москва е "третият Рим", разрови се да разбереш кой е вторият и защо има трети!?Коментиран от #331
09:12 12.12.2020
325 Д'мин
До коментар #319 от "Роко":
Олеле, ти си чул беларуски и украински без полските му добавки в последно време! И твърдиш, че руския е по-близък до българския, отколото горните два езика? Момче, не се излагай!10:05 12.12.2020
326 Япа Я
До коментар #9 от "дърт даскал":
Нека славяните да пишат с буквите на Кирил и Методий! Никой не пише с тия букви ,даскале ,а с Буквите на свКлимент,а той според житието му е Българин!15:46 12.12.2020
327 Момчил Юнак
До коментар #187 от "АНОНИМЕН":
Мокшите –московитяните - не са славяни!10:26 13.12.2020
328 Оракула
До коментар #309 от "Информирай се":
Коптите , са първите Хриситяни на света !17:16 13.12.2020
329 м илиев
До коментар #5 от "Анонимен":
а дали славяни не произлиза от " роби " , май това беше общоприетата версия ? не че "немци" не идва от неми , щото полячетата не ги разбирали11:19 24.05.2021
330 м илиев
До коментар #62 от "ЧУЛМАН ТОЛГАУ":
страшееен виц разказа11:21 24.05.2021
331 kotiss
До коментар #324 от "Българин":
а сега да видим : що ли московци се кръщават "третия рим"? дали не беше ,заради една умряла сватба с племеницата на последния император , вече покойник при това . та затова били наследниците на империята . по тая логика - всичките византийски принцеси изпоизженени за български царе ....ние кво трябва да сме - втори рим и половина ли ?11:29 24.05.2021
332 ще дойде време когато ще се разбере
До коментар #244 от "Случайно":
ще дойде време когато ще се разбере за значението на българите и тяхната писменост и култура предадена от древни времена за развитието, достиженията и обогатяване на съвременния свят19:29 26.12.2021
333 ще дойде време когато ще се разбере
До коментар #244 от "Случайно":
Ще дойде време когато ще се разбере за значението на българите и тяхната писменост и култура предадена от древни времена за развитието, достиженията и обогатяване на съвременния свят ....С уважение Емко19:35 26.12.2021
334 Емко
До коментар #3 от "Д'мин":
Истината за българите , писменността и развитието на писменните знаци и разспространението им в другите малограмотни латински народи по света все още някога ще излезе наяве ...но все още е много рано за това ....19:54 26.12.2021
335 Eмко
19:58 26.12.2021