Last news in Fakti

30 Септември, 2021 10:09 3 100 41

България е като заседналия край Камен бряг кораб

  • българия-
  • заседнал-
  • кораб-
  • камен бряг

Изтървават всичко, защото не знаят как да говорят с Народа, дори не го усещат, категоричен е журналистът Кеворк Кеворкян 

България е като заседналия край Камен бряг кораб  - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Сигурно всички са ви омръзнали. И грешни – и безгрешни, и стари – и нови. Няма как да е иначе.
И вероятно вече не ги и слушате. Правилно: те говорят помежду си – но не и с вас. България спокойно може да бъде оприличена на кораба, който заседна край Камен бряг. Гледаха го, нищо не направиха – и пак раззинаха усти. Така коментира в социалната мрежа журналистът Кеворк Кеворкян последните политически и обществени събития в страната ни.

Министърът на транспорта се направи на герой.
Обадил се на фирмата, която навремето извадила руската ядрена подводница „Курск“ – собственикът ѝ бил на почивка в Гърция, обаче изслушал нашия човек.
Вижте ни - търсим най-доброто, хайде да се изфукаме. Това не е сериозно говорене, а вкисната боза.
Нищо и никакъв товарен кораб не можете да преместите - а намесвате една от най-зловещите драми в историята на военното корабоплаване.
И сетне същият министър казва, че проблемът е търпян десетилетия?!
Говори си ей така – от вчера е във властта, а вече е усвоил всичките ѝ номера, празни приказки и изхвърляния.
Дори заговори за „саботаж“. Вместо да говори за глупост.
Изтървават всичко, защото не знаят как да говорят с Народа, дори не го усещат.
Същата боза е и с ваксините.
Увещават хората да си бият трета игла – обаче лекарите се опъват, защото нямат писмена инструкция от Министерството.
Една лекарка проплака по телевизията: „Искаме да видим черно на бяло, какво казва Министерството“.
Всъщност, иска да знае кой носи отговорност. Няма инструкции, защото са по празните приказки.
Новите министри накисват бившите - и това им е предостатъчно. А всички заедно трябва да гледат кораба – за да видят себе си.
Но те не виждат по-далеч от носа си.
Затова и най-дребният проблем се превръща в антична драма.
Чакат цирея да се спука, да изтече отровата му и да ни поболее - а те да се разправят помежду си.
Преди малко от Българската морска камара отрязаха главата на транспортния министър/Новините на Би Ти Ви.
Всъщност, отряза му я член 9 от Конвенцията по спасяване, който цитираха.
Той гласи, че „Държавата може да се намеси, в случай, че има опасност от замърсяване на нейното крайбрежие“.
А министърът беше оправдал забавянето така: „Не сме пиратска държава, не можем да превземем кораба“.
Не сме пирати. Балами сме.
Държавата е трябвало веднага да се намеси - но някои са се офлянквали. защото им се услажда да се правят на герои-ревизори.
А вие трябва да живеете с ревизиите им.
Един писател беше казал, че корабът на мечтите се разбива в бита. Нашият кораб България се разбива в глупостта, във фукните и в некадърността на управниците ни.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    18 4 Отговор
    Мокрият сън на психодесните е ако и корабчето беше руско, а то какво, идва от пудела Панама, натоварено с дефицитни насипни стоки.

    Коментиран от #10, #16

  • 2 Реалист

    7 35 Отговор
    Докога ще се дава думата на този българомразец и дърто ченге. Да му се отнеме българското гражданство. Достатъчти са ни нашите майкопродавци и комплексари, че да му слушаме и на него простотиите.
  • 3 човек от народа

    28 8 Отговор
    една от поредните големи мини на тиквоча. обезглавена морска администрация и флот . благодарение на агресивните му "калинки" !

    Коментиран от #20

  • 4 ТАКА ДЕ

    16 3 Отговор
    И тия не стават...време е да ги сменяме, белким новите по стават

    Коментиран от #29

  • 5 РАДЕВ, КВО СТАА,,,

    23 19 Отговор
    С един кораб не мойте се управите, тръгнали държава да ми управляват....
  • 6 БСП...ЗЛО КОМУНДЕ

    14 7 Отговор
    Тва ли ви е промяната....цените се движат нагоре, корабът заседнал в скалите.......и от двете нема отърване
  • 7 Левски

    27 4 Отговор
    Северна Корея вече произвежда и тества собствена хиперзвукова ракета! същата тази Северна Корея е способна да произвежда собствени ядрени реактори ядрена енергетика А развитата в България в Европейския съюз от доста дълго време не може да премести дори един заседнал кораб Това е разликата когато оплювахте комунизма! Звъннете на Ким Чен Ун и ви гарантирам че ще го премести тоя смешен кораб!
  • 8 духовна истина

    9 5 Отговор
    чакам пробуждането на заспалия бг народ,който е наследник на траките,а оттам и на атлантидите,за да довършат мисията им!

    Коментиран от #11

  • 9 варненец

    26 0 Отговор
    Гледах операцията по"разтоварването".Толкова много тонове тор изсипаха в морето,колкото нямаше да изтекът от пробития отсек,ако не бяха се намесвали въобще.Очевидно беше-акцията бе некадърно организирана-просто да се отбие номера.
  • 10 Първо

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Искаме да знаем кой е собственикът и кои са изпращачът и получателят на товара!

    Коментиран от #19

  • 11 по памет

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "духовна истина":

    Ако само чакаш, ще е още дълго ...
  • 12 Бамбука

    7 6 Отговор
    Понеже си многознайко, кажи как да се намеси държавата при липса на технически възможности ? Този член, онзи член, но кораба се е забил в камъните. Аман от отворковци.

    Коментиран от #21

  • 13 РАДЕВ, КВО СТАА,,,

    15 3 Отговор
    Управленското безсилие е налице......добре че не е заседнал огромен танкер с петрол, морето ни ще стане наистина...черно
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ген. Пасов

    19 2 Отговор
    Нямаме флот ,а имаме морска администрация.Само да предположа 20 000 хил души.

    Коментиран от #17

  • 16 Jacques Yves Moineau

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Къде го чукаш , къде се пука....
  • 17 Jacques Yves Moineau

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ген. Пасов":

    Приятелю, флот нямаме , но моряци и пристанища имаме. Но че МА е с раздут щат е вярно....

    Коментиран от #30

  • 18 Емо

    6 5 Отговор
    Гешев е лично назначение на Доган-Пеевски, подкрепен от слугата им Борисов.
  • 19 И като

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Първо":

    узнаеш, какво точно смяташ да направиш!?
  • 20 Сигурно

    7 5 Отговор

    До коментар #3 от "човек от народа":

    Според теб ББ е направил така ,корабът да заседне на българския бряг.И пак той е виновен,че служебното правителство не знае как да действа в труден момент.Ама то не е като сами да си казват,че са цвят на нацията .Работа трябва!И мисъл! Иначе става "на гол тумбак чифте пищови ".
  • 21 Как

    8 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бамбука":

    Събират се експерти и искат помощ от съседи. После плащат,ако се наложи.Ако стане екокатастрофа няма само България да е потърпевша.

    Коментиран от #28

  • 22 Браво

    14 2 Отговор
    Кеворкян! Абсолютно точно, нито една излишна или невярна дума.
  • 23 Лудница

    6 1 Отговор
    Всичко е в помия няма един отрасъл който да е не опетнен и развит всичко е изакано от корупция корупция доноси слухтене крадене и това е. Още не е ли излязъл някой който да каже, че кораба има техническо време от един месец за да се издърпва. Хахаххахаха олигофрения та е пълна не можете не да развиете това което ви остави дядо Тошко, ами и още не можете да го продадете, смятай какви некадърници управляват и са управлявали.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 дидо

    2 1 Отговор
    1 прави се подход с булдозер към скалата при кораба
    2 прекарва се кран с дълга стрела и подходяща товароносимост
    3 прави се площадка разчистена от торове за да може боб ката да започне да товари с човешки ресурс (пълнят торби и крна ги изкарва)
    4с крана се вкарва един боб кат на кораба
    5 започва пълнене на бигбегове чрез боб ката и с помоща на 4 човека и искарване на беговете с крана

    толкова ли е сложно?

    Коментиран от #31, #40

  • 26 Дано

    5 0 Отговор
    Дано и този път Господ да е Българин,защото ако чакаме министрите да спрат да си прехвърлят вината,ще се прочуем в света с отрицателен знак.
  • 27 Прост пример

    3 6 Отговор
    Счупи ми се спалнята,защото внукът ми подскача по нея.Моят мъж,вместо да се кара на детето,че скача,с мен,че съм го оставила да скача,взе една бормашина и реши проблема.Ама на служебното правителство,понеже постоянно му се привиждат"бомби"поставени от ББ ,губят време да се чудят.
  • 28 Бамбука

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Как":

    Събират се експерти – Морска администрация за какво е ?
    Иска се помощ от съседи – Какво е правното състояние на кораба ? Арестуван ли е ?
    Кой е застрахователя и изобщо застрахован ли е кораба и товара ?
    Какво помощ искаш от съседите – влекачи, вакум помпи за разстоварване ? Каква точно ?
    Какво правиш после с кораба и товара ?
    Посоката на течението е обратна на часовниковата стрелка – т.е. от север на юг по българското крайбрежие.
    Именно затова министъра на транспорта се е обърнал към чужда спасителна фирма.
  • 29 Някой си

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "ТАКА ДЕ":

    Абе ще ви уврат главите, ама след като им изсърбате попарата. Много пъти съм го писал- Дай на българин власт( и пари) и му засечи по часовник за колко време ще се ос..ре. Самостой по-настрана, че.....
  • 30 те така

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Jacques Yves Moineau":

    Колко са моряците??? 99% от тях плават в чужди компании

    Коментиран от #41

  • 31 КОНСТАНЦА

    9 5 Отговор

    До коментар #25 от "дидо":

    МНОГО, АМА МНОГО Е СЛОЖНО ЩОТО ТИЯ В МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ СА ГЕРБЕРСКИ ПОЛИТИЧЕСКИ КАЛИНКИ БЕЗ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ. ЗАТОВА Е МНОГО СЛОЖНО. ДА ВИКАТ РУМЪНЦИТЕ ТЕ ИМАТ ТЕХНИКА И ОБОРУДВАНЕ И ТО ДЪРЖАВНО. ДА ГЛЕДАТ И ДА СЕ УЧАТ!!!! АКО БЕХА ИЗВИКАЛИ РУМЪНЦИТЕ ДОСЕГА ПРОБЛЕМА ЩЕШЕ ДА БЪДЕ ЗАБРАВЕН,КОРАБА ИЗПАРЗНЕН И ИЗТЕГЛЕН.ОБАЧЕ С ГЕРБЕРИТЕ ПО МЕСТА НЕ СТАВА- С ТИЯ НЕКАДЪРНИЦИ НИЩО НЕ СТАВА.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 ПИТЪНКА

    4 1 Отговор
    ИМА ЛИ БЪЛГАРСКИ МОРСКИ ФЛАГ????? ЩОТО БИВШИТЕ КОРАБИ НА БМФ ПЛАВАТ ПОД ЧУЖД ФЛАГ???? ЗАЩО НИ Е МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ ТОГАВА???????

    Коментиран от #34

  • 34 Пешо Папура

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "ПИТЪНКА":

    Е как така защо ни е? А кой ще регистрира лодките в Панчаревското море? Кой...?

    Коментиран от #35, #36

  • 35 КДП КОКОРЧЕВ

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Пешо Папура":

    ПАНЧЕРЕВСКАТА ОБЩИНА С НАЗНАЧЕН ПРЕБРОИТЕЛ НА ЛОДКИТЕ И ВЪДИЦИТЕ. ТРЯБВА ДА СЕ ЗАВЕДАТ И НАДУВАЕМИТЕ ДЮШЕЦИ И ПОЯСИТЕ ДО 2 ЛЕВА. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА ДЮШЕЦИТЕ ДА СА МОНТИРАНИ РАДИОСТАНЦИИ И ДЖИПИЕСИ, СВЕТЕЩИ БУЮВЕ И СПАСИТЕЛНИ ЖИЛЕТКИ,СИГНАЛНИ РАКЕТИ,ПЛАВНИЦИ И АКВАЛАНГИ.БУКСИРНО ВЪЖЕ И КОТВИ.
  • 36 ПАПУРЧЕВ ПАНЧЕР

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Пешо Папура":

    ВЕРНО БРЕ ТРЕБЕШЕ И МИНИСТЕРСТВО И АГЕНЦИЯ КЪМ НЕГО ДА ОТКРИЕ РАЗБОЙКО. АМА ОТ ДЕКА ТОЛКОВА УМ В ТИКВЕНАТА ШОПСКА ГЛАВА???? ТРЕБЕШЕ И СПАСИТЕЛНА ПАНЧЕРЕСКА МОРСКА СЛУЖБА И ПЕРУН ДА ГО ТОПНАТ ТАМ.
  • 37 дге6утж рътир

    2 0 Отговор
    И какво е превозвал преди нарочно да се забоде на това място? Бели прахове ли е стоварил преди да пристигнат "властите"? Все интересни въпроси.
  • 38 пламен

    2 6 Отговор
    Ако Бойко все още беше на власт, проблема с кораба до сега щеше да започне да се решава! От страни като гледаш ти се струва, че е много лесно да управляваш България, ама като опиташ, виждаш че не става! Време Радев и назначените от него в управлението на страната да се оттеглят, да се извинят за хаоса който сътвориха и да оставят Бойко да върне живота в страната, така както сме свикнали да го живеем и както можем да го предвиждаме.
  • 39 Владимир Кънчев

    4 1 Отговор
    Винаги съм се възхищавал на умението на г-н Кеворкян зад частното да види важното общо! Да имаше в България още поне двама такива журналисти! Единственото което искам да добавя е, че именно във Варна се намира катедра "Корабоводене" - тук в ВВМУ се обучават бъдещите капитани на България - тук а не в Долна митрополия, Велико Търново, София или където и да било още! Никой не се вдигна да попита преподавателите, как така един кораб се качва на брега посред бял ден, с пълна вахтена команда, с изправен радар, с изправен джипиес? Никой не се сети да попита къде е натоварен кораба, кой е производителя на тора и защо се транспортира такъв тор в България? Никой не попита защо корабът плава с подозрително малко количество гориво - три тона - дъното на горивния танк! Никой не каза за кое пристанище е пътувал кораба! Въпросите са безчет но няма кой да ги зададе на когото трябва - или не иска да ги зададе!
  • 40 Рац

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "дидо":

    Дидо, харесвам ти нормалния подход за помисъл и реализация, но в действителност се иска и повече. Аз пък така и не проумявам, след като ГОЛЯМАТА ЦЕЛ е намаляване теглото на кораба ЗАЩО НЕ СЕ ПРИЛАГА "ОЛЕКОТЯВАНЕТО" обграждане с надуваеми балонни въздушни вместимости! Та нали такива "фокуси" навлязоха дори в квартирните похвати при нужда!?! Защо досега никой в тази морска администрация не е поставил въпроса пред БАН или инженерингова фирма за разработка на въздушно-повдигателни подводни съоръжения!? Чакаме пак ли да се появи Архимед!?
  • 41 Jacques Yves Moineau

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "те така":

    Няма значение къде пътуват. Нали МА издава и преиздава сертификатите им. Иначе трябва да ходим в друга държава да ни ги издават....и това е само едно от задълженията на МА.