Коментар на Института за пътна безопасност
Всички си спомняме как за едно сгрешено топче започна новото начало на Българския спортен тотализатор. Защо българската пътна безопасност е толкова устойчива? Защо едно топче е по-важно от кръвта на жертвите по пътищата?
В пътната безопасност функционира добре организирана хранителна верига (виж фиг.1), която се захранва от кръвта на жертвите по пътищата. Най-отгоре в тази верига винаги стоят политици, участващи в изпълнителната власт. Следват държавни чиновници, които толерират нищоправенето в пътната безопасност. Осигуряват и медиен комфорт на хранителната верига. След това са неправителствени организации, експерти, адвокати, които дебнат като лешояди поредната жертва и започват да „плачат“. докато не им дадат храна. И това се повтаря повече от 10 години.
През 2019 година по настояване на Института за пътна безопасност МС създаде Държавна агенция „БДП“. Една от целите беше да се спре толерирането на нищо правенето и тя да коригира несъответствията в пътната безопасност, но на практика тя се превърна в сърцето на хранителната верига. С безсмислени договори за стотици хиляди лева осигурява медийния комфорт на хранителната верига. Шест години не изготвя оценка на риска от ПТП, чрез която да започнем да отстраняваме опасните участъци, за да може след всяка катастрофа прожекторите да се насочват към стопанина на пътя, защото там е храната/парите. Като че ли сегашният министър на регионалното развитие и благоустройството започна да се усеща и бързо разпореди да започнат съвместни огледи на опасни отсечки, за които вече има план за действие.
На 22.04.2025 г. от 11 часа ще се съберат участниците в огледите да гледат пътя. Но Държавната агенция „БДП“ съвсем умишлено на картата с опасните участъци (виж сайта им) няма информация за видовете ПТП. За експертите е ясно, че не винаги само пътните условия влияят на концентрацията на ПТП. Влияние оказва и времето, МПС, контролът, шофьорите и др. Но пък успешно прожекторът е насочен към АПИ и оттам към строителните фирми. Дори и да оправим всички дефицити по пътя концентрацията на ПТП не е задължително да изчезне. В някои случаи тя просто се премества. Вижте таблица 1, на която е видно как след поставяне на разделителните колчета в Кресна и уж сме решили проблема, но на практика той се е преместил след това. За последните две години има 5 загинали и 30 тежко ранени след преминаване участъка с колчета. Наблюдава се и увеличение на ПТП. Използването на политическата демагогия в пътната безопасност е изключително вредна при управлението на риска от ПТП.
Изследването на дефицити на пътна безопасност би трябвало да се извършва с мобилни лаборатории. През 2023 г Държавна агенция сключва договор с частна фирма за доставка на 2 бр. микробуса с оборудване на стойност 2,5 милиона лева (виж договора). По фактура двата микробуса струват 210 хиляди лева (виж фактурите). След доставянето им повече от една година тези микробуси не са напускали гаража си. Няма да бъдат използвани и при огледите, разпредени от министъра.
Обосновано можем да заключим, че умишлено държавните институции не си вършат работата, за да може хранителната верига да се захранва.
На ход е премиерът Росен Желязков ЗА НОВО НАЧАЛО В ПЪТНАТА БЕЗОПАСНОСТ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 джаба хатянина
13:04 21.04.2025
2 Васил
13:14 21.04.2025
3 куку
13:15 21.04.2025
4 ТУ ТУУ
13:21 21.04.2025
5 Миризлив пор
13:25 21.04.2025
6 Троян
13:36 21.04.2025
7 БОЗА
Коментиран от #17
13:37 21.04.2025
8 На капитализма
Коментиран от #11
13:54 21.04.2025
9 а ла хулю фишер
15:15 21.04.2025
10 Айде
Коментиран от #12
15:15 21.04.2025
11 Людмил
До коментар #8 от "На капитализма":
Вярно15:16 21.04.2025
12 Людмил
До коментар #10 от "Айде":
Точно в Целта15:17 21.04.2025
13 истината
ясно е че на никой не му пука.
пука им за рейтинга и как овладените от пеевски мвр, пркуратура и организации като ангели на пътя продължават да прикриват ограбения бг народ.
толкова е просто и ясно че не знам колко ниско интелигентни сънародници имаме...
ама нищо ново под слънцето.
големите мачкат малките.
15:18 21.04.2025
14 ФЕЙК
1. Остави днешната работа за утре. Свършиш ли я днес утре щети намерят друга!
2. Защо трябва да вършиш нещо, след като заплатата върви и без да вършиш!
3. Понеже си "калинка" ако свършиш нещо може да сгрешиш и тогава няма 13, 14, 15 заплата, ДМС и т.н.!
4. Прехвърли проблема на колегите и се отърви от отговорност, стига са мързелували!
5. Дори началството да те пита: Защо не работиш? Отговорът е: Несъм сезиран по съответния ред!
6. Разкарвай и мотай гражданина до като не се сети да намаже филията!
7. Не забравяй шефа! И той яде филии!
8. На бюрото винаги гледай втренчено в компютъра дори да редиш пасианси!
9. В коридора никога не ходи с ръце в джобовете, Винаги носи лист, ходи забързано и гледай умислено, шефът ще го оцени!
10. Ухажвай колежките, все нещо може да падне!
11. Не се плаши! Даже еи да сгафиш, най-много да те преместят на по-харна длъжност!
12.Оглеждай се, ослушвай се и привсеги сгоден момент КРАДИ!
13. Най-важното: Не се страхувай! Кради и вземай рушвети на поразия! До сега осъден държавен служител НЯМА!
15:30 21.04.2025
15 Факт
16:16 21.04.2025
16 Шаран БГ
Единственият и най-важен и ПРЕДОСТАТЪЧЕН орган, това е МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРАНСПОРТТА !
Всички останали са излишни и безполезни, при положение, че най-скъпо-платените "големи началници" си гледат работата съвестно и резултатно. Истествено без МВР-КАТ , като контролиращ орган не може и не бива !! Държавното Пътно Управление :/ именувано със засуканото АПИ / е единствената инстанция, / към МТ /със всички свои областни и прочие структури, която трябва да отговаря за строежа и поддържането на пътищата.
Мисля, че не е толкова сложно, но явно е нужа работа.......а да има как = друг да я свърши !! С бягство от отговорност, при липса на наказание, , без контрол ........ ДА !! Държавата се превръща в "лош стопанин ", нехаещ за здравето и съдбата на своя народ !!
19:18 21.04.2025
17 Това с ТИРовете
До коментар #7 от "БОЗА":
написано по този начин е показател за съмнителни качества при движение по споделен път, както и липса на всякаква толерантност. Както искате ме разбирайте. ТИРовете, от края на 90те год. на миналия век се спират през уикенди и празнични дни, в НЯКОИ държави в Европа. Къде целогодишно, къде само през летния сезон. Някъде по определени пътни отсечки само. Цялата работа обаче тръгна оттам, че да е възможно самите шофьори да почиват, както всички останали. Ако е възможно дори при семействата си; затова пак в някои държави, когато се въведе забрана в последен работен ден, тя не важи за камиони с местна регистрация, движещи се към местодомуване или разтоварен адрес. Та ако нищо не сте разбрал/а, работата е не, че на някои не им се маха крака от газта, а е така лееекинко попремислена! У нас съответно прилагането е по метода на жабата за подковаване и ликтората да е доволен. Щото някак е ненормално в работен ден (17.04.) преди Разпети петък, да спреш търговския трафик по Хемус още в 12 на обяд! За да може чичо Пенчо и стринка Станка да бързали да плющят козунаци и др. вредни храни...Коментиран от #18, #19
16:13 22.04.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 БОЗА
До коментар #17 от "Това с ТИРовете":
"...както и липса на всякаква толерантност.""За да може чичо Пенчо и стринка Станка да бързали да плющят козунаци и др. вредни храни..."
И ти пишеш,за толерантност...както и да е...карай си камиона-там ти е силата... ;-)))
15:50 24.04.2025