Един от най-блестящите водачи на френската индустрия - италианецът Люка де Мео, главен директор на заводите "Рено", подаде оставка. По лични съображения, заяви пред журналистите човекът, наричан в средите на автомобилната индустрия "Желязната ръка в кадифена ръкавица".
Повече от месец, в коридорите на властта се говореше за френска инвестиция на дронове в Украйна. Само преди 2 дни, министърът на отбраната Льо Корню избърза да обяви, че изпълнителят е голям френски индустриалец. Дали защото "Льо Корню" означава "Рогоносец", или от ревност, само часове след него, президентът Макрон се изпъчи, че "Рено" ще произвежда дронове в полза на Киев.
Държавното участие в капитала на "Рено" е 15,1%, но при гласуване тежи с 28% от гласовете.
Френският производител на автомобили разполага със заводи в 10 страни, пръснати по няколко континента. Само във Франция служителите и работниците са около 50000.
Де Мео зае управлението на голямото предприятие преди 5 години. Тогава ситуацията му беше критична. Болезнен развод с "Нисан". Остаряла гама на модели и лоши финансови резултати. Люка де Мео разнообрази гамата, реорганизира производството и инвестира в Русия. На европейския пазар новите модели R5, Scenic и всички "C" изкачиха марката Рено на 40% от продажбата на автомобили на Стария континент. Принудени да се подчинят на Брюксел, заводите "Рено" изоставиха участието си в AvtoVaz - ЛАДА, и загубиха 2,3 милиарда евро.
Въпреки трудностите Люка де Мео продължи да изобретява и инвестира. През 2024 година оборотът на автомобилния гигант е 56,2 милиарда евро. С чиста печалба - 7,6%.
Оставката на Люка де Мео е демонстративен знак към политиката на френския президент. Неговата смелост, на човек доказал професионализъм в условия на политически решения - противни на интересите на Франция, разтърсиха из основи персонала на "Рено". Борсата реагира веднага! Акциите на Рено загубиха 6,71% от стойността си. А предприятието на което става директор след 15 юли - част от групата на Франсоа Пино (Gucci, Yves Saint Laurent, Brioni) се повишиха с 6,05%.
Жалко, че акциите на Еманюел Макрон за сега, не са котирани на никаква Борса...
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Вальо
10:03 17.06.2025
3 Последния Софиянец
Коментиран от #10
10:06 17.06.2025
4 честен ционист
10:08 17.06.2025
5 Неговите ,, баба дядо ,,
10:10 17.06.2025
6 Избягал от демокрацията
Коментиран от #9
10:14 17.06.2025
7 Тошо
Коментиран от #8
10:15 17.06.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ако бяха използвали по-често
До коментар #6 от "Избягал от демокрацията":
френските открития във Франция ( гилотината и френската ЛЮБОВ ) сега нямаше да има недоразумения като Макарона , Рено , Ситроен ....... и т.н.10:30 17.06.2025
10 Име
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
За съжаление само на хартия политиката не е в големия бизнес.10:45 17.06.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Оказах
10:47 17.06.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Шаран БГ
Рено е един чудесен производител на автомобили , компанията работеше от добре по-добре навсякъде....... И сега, заради келешлиците на някого, няма да има работа за много хора ,ще се произвежда смърт !!! Тя ще е не само за някого другиго – тя ще рефлектира / както се стовариха върху Западна Европа санкциите срещу Русия / обратно върху френския народ и Държава..
Ако преди 220 години френската експанзия в Европа до някъде е успяла , всички знаем как е завършила. !! Франсетата и през ВСВ доказват, че не са никакви войници, а само "беладжии" , които заради ХАТЪРА на Щатите и Ф.Д.Рузвелт, Сталин ги приема за "победители" ! Кайтел, прееди да подпише безусловната капитулация на Германия , като вижда и франсето на масата на победителите изумен възкликва – " И те ли ??"
Имайки "Почетния легион " дерибействат все още из Африка. Е . Макрон греши – ще страда ц;яла Франция. Мисля ,че ще го търпят още малко...........
12:08 19.06.2025