Last news in Fakti

21 Юни, 2014 11:30 2 364 1

Богомил Манчев: Проектът АЕЦ "Белене" трябва да се продаде

  • богомил манчев-
  • "риск инженеринг"-
  • ктб-
  • аец "белене"-
  • "южен поток"-
  • русия

Той е преминал тестове, ако падне самолет върху него, да няма ядрена авария

Богомил Манчев: Проектът АЕЦ "Белене" трябва да се продаде - 1
Богомил Манчев
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Мишена, участник в сценарии на конспирацията и един от световните енергийни експерти – от примерно десетимата, които могат да сертифицират ядрените централи по света: така водещата на предаването „На светло“ по Нова ТВ Люба Кулезич представи своя специален гост – шефа на „Риск Инженеринг“ Богомил Манчев.

Той сравни скорошното нахлуване на полицията в офиси на Корпоративна търговска банка с онова през миналия октомври, станало в неговите офиси. Те си приличат по начина, по който се направиха, спомена Манчев.
По въпроса защо е станал мишена енергийният експерт коментира: „Странни интереси да се овладее определен сектор“, като някой искал да сложи ръка на неговата и на още една енергийна компания, но Манчев не издаде повече подробности, добавяйки: „Сега сме в досъдебно производство, прокуратурата и следствието работят. Те трябва да се произнесат по случая и да си свършат работата“.

В сблъсъка Делян Пеевски - КТБ има ли такъв тип желание, попита водещата. Дали е така, не мога да кажа, но това е сблъсък между две личности, а се опитаха да им „залепят“ различни енергийни проекти, каза Манчев. „Смятам, че този въпрос въобще не касае „Южен поток“, добави той.

Относно „Южен поток“ специалистът припомни, че все пак крайният потребител не е в България, а в Западна Европа. „Ако бяхме ние, щяха да го спрат тотално“, изрази увереност той. 

Такъв проект в Европа не е правен - с огромно налягане на тръбата, която минава по дъното на Черно море, изтъкна собственикът на „Риск Инженеринг“ и добави, че само един руски завод, натрупал богат опит, произвежда такива стомани за тръбите, иначе няма кой да ги произведе. Ние като подизпълнител не бихме могли да преместим такъв проект, много по-голям от България, коментира той.

Техническата част не бива да се бърка с политическата част, подчерта Богомил Манчев, коментирайки като утвърдена и добра фирмата, избрана да го строи. „Нашите политици успяват да омърсят един или друг проект, като не могат да обяснят защо са предпочели даден проект или компания. И търсят закрилата на този, който има геополитическо влияние върху нас“, коментира специалистът.

Манчев не се съгласи с твърдението, че Русия ни извива ръцете. Той обясни, че сумата за документите, които трябва да се издадат, за да работят блоковете на АЕЦ „Козлодуй“  още 30 години, е запазена същата.

Богомил Манчев иска проектът АЕЦ „Белене" да бъде продаден. За да видим има ли купувачи, трябва да се направи търг. Имало е идея 51% да са на България, 47% - на „Россатом“, 2% на финландска компания, като руската страна е предложила да финансира, но не се е случило, тъй като през 2012 г. МС е решил, че България няма такива пари. Сега Енергийният холдинг трябва да направи предложение на лицензирани компании и някоя да дойде да го строи, предложи експертът. Той уточни, че това може да се направи дори от сегашното правителство, независимо че дните му вече видимо са преброени.

Някой иска да унищожи проекта като продукт за продаване, предположи Манчев и разкри, че нито един проект в света няма по-голяма проектна готовност. Единствен в света той е преминал тестове, ако падне самолет върху него, да няма ядрена авария.

Това не означава да не правим VІІ блок на АЕЦ „Козлодуй“, той си има път и живот. Да не бъркаме компаниите с нашето незнание какво искаме, каза той.
Относно предположенията как ще се развие конфликтът с КТБ, Богомил Манчев каза, че ъсщо е потърпевш, защото компанията му има в банката сметки и сега не може да извършва разплащания с тях. „Чух, че държавата си е изтеглила парите, нашата енергийна компания обаче не си ги е изтеглила и не знае какво ще се случи с тях. Ако квесторите назначат синдици, с тях тепърва трябва да преразглеждаме договорите“, коментира шефът на „Риск Инженеринг“.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    0 5 Отговор
    Да, трябва да се продаде...за скрап !