Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Замесиха Роджър Федерер в скандал

Фондацията за защита на потребителите в Швейцария скочи срещу тенис легендата

Публикувана: 28 Юни, 2019 11:29
2 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2632
Замесиха Роджър Федерер в скандал
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2 от 2 гласа.

Фондацията за защита на потребителите в Швейцария е подала правна жалба срещу Роджър Федерер и други негови сънародници, като ги обвинява, че са правили скрита реклама в социалните мрежи. Сезирана е Комисията по саморегулация – независима институция, чиято основна задача е саморегулация на рекламния пазар.

От фондацията публикуваха официално изявление, в което критикуват няколко известни личности, включително бившия №1, за това, че не са уведомили последователите си, че рекламират продукти във видеа и снимки, качени в профилите им в социалните мрежи.

„Във видео Роджър Федерер показва логото на дрехи от свой спонсор, състезателят по сноуборд Юри Подлатчиков се снима пред входа на магазин за дрехи, актрисата Мишел Хунцикер благодари на няколко магазина за подкрепата им по време на модни снимки, състезателката по планинско колоездене Йоланда Неф прави скрита реклама на кредитни карти, а инфлуенсърката Ксения Чумичева промотира бижута. Във всички тези случаи не се дава информация, че те рекламират“, гласи заявлението на Фондацията за защита на потребителите, цитирано от Ubitennis.net.

Целта на Фондацията за защита на потребителите е да накара правителството на Швейцария да промени законите, в които се регламентира онлайн рекламата – нещо, което е постигнато в други европейски страни. Във Великобритания Агенцията за рекламен стандарт например публикува насоки за инфлуенсърите в социалните мрежи относно това как могат да спазят националните закони. В много държави те са длъжни да обявят, че в снимките им има продуктово позициониране, но това не важи в Швейцария.

Адвокатът на Федерер отхвърли обвиненията и даде пояснения.

„На този етап не сме съгласни с предстоящата процедура, но сме убедени, че жалбите ще бъдат отхвърлени. Искаме да заявим, че Роджър Федерер използва своите акаунти в социалните мрежи автентично и спонтанно, за да комуникира с феновете си. Винаги информира прозрачно публиката относно своите дейности, свързани със спонсори“, каза адвокатът на швейцареца, цитиран от „Blick“.

Световният №3 е един от най-добре печелещите спортисти в света, като списание „Форбс“ го нареди на пето място за миналата година с приходи от 93,4 милиона щатски долара. 86 милиона от тях са само от спонсорски договори, като Маестрото има 10-годишни контракти с Uniqlo, Credit Suisse, Mercedes-Benz и Rolex.

Все още 20-кратният шампион от Големия шлем не е коментирал темата.

Швейцария

Поставете оценка на статията:
Оценка 2 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
плевен
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Това, което прочетох е, че всичко направено от Федерер, е в рамките на швейцарските закони. Останалото е скрита самореклама на самата Фондация за....и т.н..

Оценка:
-1 +5

гост
(гост)

Неутрално
2 Отговор
От статията става явно, че Федерер не е нарушил законите на страната си, а фондацията търси известност чрез подобни улики. Как може да обвиниш човек, при положение, че не е нарушител? По същата логика Саудитска Арабия може да иска да бичува жени с къси панталонки в Париж и да ги обвини в нарушаване на техните норми, ала това къде точно по света се гледа една снимка от мрежите е крайно неадекватно за обвинение.

Оценка:
-1 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът на откриването на завода за механично-биологично третиране в с. Яна, по-популярен като завода за боклука:
Този завод е 100% общински. Няма мечки, вълци, лисици."

Още бисери