ФАКТИ.БГ

Илия Царски избухна заради трагедията в Благоевград

Той направи анализ на трагичния инцидент на Планинско Благоевград, при който неговият колега Георги Георгиев почина

Публикувана: 27 Април, 2021 17:15
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6792
Илия Царски избухна заради трагедията в Благоевград
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.

Един от най-опитните ни автомобилни състезатели Илия Царски направи анализ на трагичния инцидент на планинско Рали Благоевград, при който неговият колега Георги Георгиев почина. Според Царски е било повече от задължително гумите на мощните автомобили да бъдат затоплени.

"Давам си сметка, че на мястото на колегата Георги Георгиев можеше да бъда както аз, така и всеки един мой колега, затова като многократен шампион в дисциплината Планинско изкачване, многократен победител на Планинско изкачване Благоевград и пилот с над 30-годишен стаж, бих искал да изкажа моята лична гледна точка за трагичния инцидент край село Делвино, по време на втори тренировъчен манш от Планинско Благоевград 2021, за съжаление завършил с фатален край за мой колега. При преминаване през финала с висока скорост (според мен с около 200км/ч), знаейки, че има твърде малко разстояние за намаляване на скоростта до безопасна такава, пилотът натиска рязко педала на спирачките, в следствие на което тежестта на автомобила се премества отпред, задната му част олеква, колелата блокират и губи сцепление поради факта, че гумите не са в работна температура. Доказателство за това е следата, която задна лява гума е оставила. Нейния цвят е клонящ към сив, което показва, че гумата не е имала достатъчно сцепление с асфалта. Именно заради това пилотът губи контрол, като се завърта леко надясно и така се удря в стената”, коментира Царски, цитиран от Гонг.

Пилотът пусна и клип от онборд камерата, минута след катастрофата. На него се вижда колко е нестабилен и неговият автомобил.

"На всеки колега е ясно, че пилотирането на автомобили от порядъка на 700-750 к.с. ускоряващ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди със студени гуми, които не осигуряват нужното сцепление е изключително опасно, граничещо със самоубийство. Тук е момента да попитам кой и защо забрани подгряването на гумите, което дава нужната стабилност и сигурност на автомобила??? Знам и отговора който ще получа, "Така е в Европа".... да, не оспорвам, че е така, но не бива да се омаловажава и фактът, че нашите трасета дори не се доближават до Европейските”, завърши 18-кратният шампион.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Илия се
1 Отговор
Изхвърли

Оценка:
-14 +8

Бай 1️⃣8️⃣
2 Отговор
Как на финала се минава със студена гума ?Как е минавал засвойте преди това и е имало сцепление ?Асфалта в България е силно износен и когато има прах все едно си на лед но винаги шофьорите сме виновни и знаци с по 30 км важащи за електрически тротинетки са смешни

Оценка:
-1 +33

Румен
3 Отговор
Този спорт трябва да се забрани завинаги. Само бръзене с коне на Трифон зарезан и пияни. Пиян кат падне нищо му няма

Оценка:
-15 +8

каруцаря
4 Отговор
На клипа се вижда ,че няма никакви зони за сигурност. Той кара с двеста колата му занася а от страни и на завой хора да искаш . Не знайно по кой стандарт ..и това било лицензирано ...

Коментиран от #6, #7


Оценка:
-1 +18

5
Този коментар е премахнат от модератор.
333
6 Отговор

До коментар #4 от "каруцаря":


Върховният административен съд (ВАС) също отхвърли жалбата на БФАС (Българска федерация по автомобилен спорт) срещу заповедта на министъра на младежта и спорта Красен Кралев относно отнемането на лиценза й.

На страницата на (ВАС) бе публикувано решението на петчленния състав Милка Панчева (председател) и Георги Колев, Здравка Шуменска, Галина Карагьозова и Славина Владова (членове) по жалбата на БФАС срещу заповедта на Кралев от 18 април 2019 г.

Решението е неподлежащо на обжалване. То оставя в сила заповедта на министъра, според която БФАС остана без лиценз да управлява автомобилния спорт у нас. Той беше даден на АФБ (Автомобилна Федерация на България) с председател Камен Михайлов.

Мотивът за това беше, че БФАС не притежава лиценз към ФИА, след като той й бе отнет в началото на годината от носителя на правата – СБА (Съюзът на българските автомобилисти).

Оценка:
-1 +3

333
7 Отговор

До коментар #4 от "каруцаря":


Лишиха федерация на повече от половин век от лиценз и това е резултата, когато с това се занимават аматьори.

Оценка:
-2 +8

Фишор
8 Отговор
Да се въведе ограничение във възрастта на тези пишман пилоти , Сулю и Пулю с пари се качили на мощни коли и резултатите са налице в сводките на КАТ .

Оценка:
-7 +6

ИВАН
9 Отговор
Горката природа ... ние човеците постоянно издевателстуваме над природата и изобщо не се усещаме колко сме жалки .... а тоя царски- пъдарски е поредния лаладжия с две мозъчни гънки, но велико самочувствие на супер капацитет

Оценка:
-3 +3

Ванко
10 Отговор
Моите уважения към чичо Илия, ама как точно на финала са му били студени гумите? Финалът е на неадекватно място, без достатъчно място за безопасно спиране.

Оценка:
-3 +4

Почивай в мир КОЛЕГА
11 Отговор
Аз само да попитам! Кой лобираше да се вземат правата на БФАС??? Кой сега иска частен съюз, в който да му се одобряват всички лигави претенции??? Кой бе, КОЙ? МИШКИ СМЕШНИ! Защото с талант не можете и едно състезание да вземете, а вече и вложеното в колите не е достатъчно, защото станаха много тези които могат да си позволят този спорт от най-висок клас? Какво, до преди години бяхте малцина? Примирете се времето ви мина!

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Николай Бареков
Лидерът на ББЦ разказва историята пред избиратели в Долни Дъбник:
България със своето земеделие изхранваше половин Европа и половин Азия."

Още бисери
ТОП 5