Един от най-опитните ни автомобилни състезатели Илия Царски направи анализ на трагичния инцидент на планинско Рали Благоевград, при който неговият колега Георги Георгиев почина. Според Царски е било повече от задължително гумите на мощните автомобили да бъдат затоплени.
"Давам си сметка, че на мястото на колегата Георги Георгиев можеше да бъда както аз, така и всеки един мой колега, затова като многократен шампион в дисциплината Планинско изкачване, многократен победител на Планинско изкачване Благоевград и пилот с над 30-годишен стаж, бих искал да изкажа моята лична гледна точка за трагичния инцидент край село Делвино, по време на втори тренировъчен манш от Планинско Благоевград 2021, за съжаление завършил с фатален край за мой колега. При преминаване през финала с висока скорост (според мен с около 200км/ч), знаейки, че има твърде малко разстояние за намаляване на скоростта до безопасна такава, пилотът натиска рязко педала на спирачките, в следствие на което тежестта на автомобила се премества отпред, задната му част олеква, колелата блокират и губи сцепление поради факта, че гумите не са в работна температура. Доказателство за това е следата, която задна лява гума е оставила. Нейния цвят е клонящ към сив, което показва, че гумата не е имала достатъчно сцепление с асфалта. Именно заради това пилотът губи контрол, като се завърта леко надясно и така се удря в стената”, коментира Царски, цитиран от Гонг.
Пилотът пусна и клип от онборд камерата, минута след катастрофата. На него се вижда колко е нестабилен и неговият автомобил.
"На всеки колега е ясно, че пилотирането на автомобили от порядъка на 700-750 к.с. ускоряващ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди със студени гуми, които не осигуряват нужното сцепление е изключително опасно, граничещо със самоубийство. Тук е момента да попитам кой и защо забрани подгряването на гумите, което дава нужната стабилност и сигурност на автомобила??? Знам и отговора който ще получа, "Така е в Европа".... да, не оспорвам, че е така, но не бива да се омаловажава и фактът, че нашите трасета дори не се доближават до Европейските”, завърши 18-кратният шампион.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Илия се
17:16 27.04.2021
2 Бай 1️⃣8️⃣
17:27 27.04.2021
3 Румен
17:52 27.04.2021
4 каруцаря
Коментиран от #6, #7
17:58 27.04.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 333
До коментар #4 от "каруцаря":
Върховният административен съд (ВАС) също отхвърли жалбата на БФАС (Българска федерация по автомобилен спорт) срещу заповедта на министъра на младежта и спорта Красен Кралев относно отнемането на лиценза й.На страницата на (ВАС) бе публикувано решението на петчленния състав Милка Панчева (председател) и Георги Колев, Здравка Шуменска, Галина Карагьозова и Славина Владова (членове) по жалбата на БФАС срещу заповедта на Кралев от 18 април 2019 г.
Решението е неподлежащо на обжалване. То оставя в сила заповедта на министъра, според която БФАС остана без лиценз да управлява автомобилния спорт у нас. Той беше даден на АФБ (Автомобилна Федерация на България) с председател Камен Михайлов.
Мотивът за това беше, че БФАС не притежава лиценз към ФИА, след като той й бе отнет в началото на годината от носителя на правата – СБА (Съюзът на българските автомобилисти).
18:08 27.04.2021
7 333
До коментар #4 от "каруцаря":
Лишиха федерация на повече от половин век от лиценз и това е резултата, когато с това се занимават аматьори.18:11 27.04.2021
8 Фишор
18:14 27.04.2021
9 ИВАН
19:05 27.04.2021
10 Ванко
19:20 27.04.2021
11 Почивай в мир КОЛЕГА
20:30 27.04.2021