Last news in Fakti

27 Април, 2021 17:15 9 227 11

Илия Царски избухна заради трагедията в Благоевград

  • илия царски-
  • георги георгиев-
  • кончина-
  • катастрофа-
  • рали благоевград

Той направи анализ на трагичния инцидент на Планинско Благоевград, при който неговият колега Георги Георгиев почина

Илия Царски избухна заради трагедията в Благоевград - 1
Снимка: БГНЕС

Един от най-опитните ни автомобилни състезатели Илия Царски направи анализ на трагичния инцидент на планинско Рали Благоевград, при който неговият колега Георги Георгиев почина. Според Царски е било повече от задължително гумите на мощните автомобили да бъдат затоплени.

"Давам си сметка, че на мястото на колегата Георги Георгиев можеше да бъда както аз, така и всеки един мой колега, затова като многократен шампион в дисциплината Планинско изкачване, многократен победител на Планинско изкачване Благоевград и пилот с над 30-годишен стаж, бих искал да изкажа моята лична гледна точка за трагичния инцидент край село Делвино, по време на втори тренировъчен манш от Планинско Благоевград 2021, за съжаление завършил с фатален край за мой колега. При преминаване през финала с висока скорост (според мен с около 200км/ч), знаейки, че има твърде малко разстояние за намаляване на скоростта до безопасна такава, пилотът натиска рязко педала на спирачките, в следствие на което тежестта на автомобила се премества отпред, задната му част олеква, колелата блокират и губи сцепление поради факта, че гумите не са в работна температура. Доказателство за това е следата, която задна лява гума е оставила. Нейния цвят е клонящ към сив, което показва, че гумата не е имала достатъчно сцепление с асфалта. Именно заради това пилотът губи контрол, като се завърта леко надясно и така се удря в стената”, коментира Царски, цитиран от Гонг.

Пилотът пусна и клип от онборд камерата, минута след катастрофата. На него се вижда колко е нестабилен и неговият автомобил.

"На всеки колега е ясно, че пилотирането на автомобили от порядъка на 700-750 к.с. ускоряващ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди със студени гуми, които не осигуряват нужното сцепление е изключително опасно, граничещо със самоубийство. Тук е момента да попитам кой и защо забрани подгряването на гумите, което дава нужната стабилност и сигурност на автомобила??? Знам и отговора който ще получа, "Така е в Европа".... да, не оспорвам, че е така, но не бива да се омаловажава и фактът, че нашите трасета дори не се доближават до Европейските”, завърши 18-кратният шампион.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Илия се

    8 14 Отговор
    Изхвърли
  • 2 Бай 1️⃣8️⃣

    34 1 Отговор
    Как на финала се минава със студена гума ?Как е минавал засвойте преди това и е имало сцепление ?Асфалта в България е силно износен и когато има прах все едно си на лед но винаги шофьорите сме виновни и знаци с по 30 км важащи за електрически тротинетки са смешни
  • 3 Румен

    9 16 Отговор
    Този спорт трябва да се забрани завинаги. Само бръзене с коне на Трифон зарезан и пияни. Пиян кат падне нищо му няма
  • 4 каруцаря

    18 1 Отговор
    На клипа се вижда ,че няма никакви зони за сигурност. Той кара с двеста колата му занася а от страни и на завой хора да искаш . Не знайно по кой стандарт ..и това било лицензирано ...

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 333

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "каруцаря":

    Върховният административен съд (ВАС) също отхвърли жалбата на БФАС (Българска федерация по автомобилен спорт) срещу заповедта на министъра на младежта и спорта Красен Кралев относно отнемането на лиценза й.

    На страницата на (ВАС) бе публикувано решението на петчленния състав Милка Панчева (председател) и Георги Колев, Здравка Шуменска, Галина Карагьозова и Славина Владова (членове) по жалбата на БФАС срещу заповедта на Кралев от 18 април 2019 г.

    Решението е неподлежащо на обжалване. То оставя в сила заповедта на министъра, според която БФАС остана без лиценз да управлява автомобилния спорт у нас. Той беше даден на АФБ (Автомобилна Федерация на България) с председател Камен Михайлов.

    Мотивът за това беше, че БФАС не притежава лиценз към ФИА, след като той й бе отнет в началото на годината от носителя на правата – СБА (Съюзът на българските автомобилисти).
  • 7 333

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "каруцаря":

    Лишиха федерация на повече от половин век от лиценз и това е резултата, когато с това се занимават аматьори.
  • 8 Фишор

    6 8 Отговор
    Да се въведе ограничение във възрастта на тези пишман пилоти , Сулю и Пулю с пари се качили на мощни коли и резултатите са налице в сводките на КАТ .
  • 9 ИВАН

    3 3 Отговор
    Горката природа ... ние човеците постоянно издевателстуваме над природата и изобщо не се усещаме колко сме жалки .... а тоя царски- пъдарски е поредния лаладжия с две мозъчни гънки, но велико самочувствие на супер капацитет
  • 10 Ванко

    5 3 Отговор
    Моите уважения към чичо Илия, ама как точно на финала са му били студени гумите? Финалът е на неадекватно място, без достатъчно място за безопасно спиране.
  • 11 Почивай в мир КОЛЕГА

    2 1 Отговор
    Аз само да попитам! Кой лобираше да се вземат правата на БФАС??? Кой сега иска частен съюз, в който да му се одобряват всички лигави претенции??? Кой бе, КОЙ? МИШКИ СМЕШНИ! Защото с талант не можете и едно състезание да вземете, а вече и вложеното в колите не е достатъчно, защото станаха много тези които могат да си позволят този спорт от най-висок клас? Какво, до преди години бяхте малцина? Примирете се времето ви мина!