Scania представя електрически камион с два управляеми предни моста

11 Декември, 2025 11:18 1 162 3

  • scania-
  • самосвал-
  • 8х4-
  • електрически камион

Това е първият им тежкотоварен електрически камион с конфигурация 8x4

Scania представя електрически камион с два управляеми предни моста - 1

Шведският гигант Scania отново демонстрира технологично превъзходство, разширявайки портфолиото си от електрически товарни превозни средства с един наистина впечатляващ модел. На бял свят се появи първият им тежкотоварен електрически камион с конфигурация 8x4, който разполага с два управляеми предни моста – иновация, която драстично повишава неговата товароносимост и маневреност.

Новият самосвал неслучайно е кръстен на митичния кон на Один – Sleipnir. В скандинавската митология, Sleipnir е осемкрак жребец, символ на несравнима сила, мощ и безусловна надеждност. Това име е повече от подходящо за машината, която е специално проектирана да се справи с едни от най-трудните условия в света – тези в мината LKAB в Малмберген, Северна Швеция.

В основата на тази колосална сила стои гъвкавата модулна платформа на Scania, която позволи на инженерите да създадат превозното средство в изключително кратки срокове. Що се отнася до работните му параметри, те са впечатляващи: самосвалът има товароносимост от 38 тона и постига бруто тегло от внушителните 60 тона.

За да захрани този електрически исполин, Scania е интегрирала два батерийни пакета MP-20 с общ капацитет от 416 kWh. Тези енергийни хранилища захранват електродвигателя EM C 1-4, който генерира мощност от 400 kW. Тази конфигурация е ключова за ежедневната му задача: транспортиране на скална маса по 5-километров маршрут, който включва сериозна денивелация от 250 метра, от товарната станция до площадката за засипване.

Разработката на модела Sleipnir стъпва на солиден фундамент – успешният триосен електрически самосвал Scania 6x4, който оперира в същата мина Малмберген още от 2022 година. Този натрупан опит дава увереност, че новият електрически камион ще се превърне в еталон за екологична ефективност и тежкотоварен транспорт в минната индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    6 1 Отговор
    И тия 400 киловата за колко км стигат? Предвид, че едно СУВ, при теглене на каравана вдига разхода на енергия от под 20 на над 70 кВч - тоя хипопотам вероятно се зарежда на всеки кръг

    Коментиран от #2

  • 2 Мнение

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Тия новини за съвременните електрички (коли/камиони с последователно свързани батерии от джиесеми) са изключително насочени към днешните шарани (хора без собствено мнение, които вярват безрезервно на "журналисти" като Цънцето, Любенов и Златарева)!

    Все пак електрическият двигател е изобретен много преди двг, НО поради липса на адекватен енергиен носител, са го оставили настрани!

    В даден момент икономиката на фащ достигна заветните от 10-38 трилиона долара дълг (изхарчени кинти, които нямат), та някой реши:
    "Защо да не въведем новият "тренд" в автомобилостроенето - електрички с батерии от джиесеми, като по този начин ще принудим цялото човечество да мине на тия електрички, за които ще кажем, че са еко /нищо, че се захранват от ток на въглища, те шараните няма да разберат/ и са бъдещето!"

    И хооп ето я новата "свръх модерна" технология, с която ни занимават 24/7 и която почти никой не ще, но нали има квоти за преминаването до 2030-40, та продължават да ни занимават?!
    Също като Мъск, изкара некъв ел камион, който все още никой не е виждал да се движи масово по пътищата?!

    Ама така е, когато има рибари трябва да има и риби!

    Коментиран от #3

  • 3 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Журналистите не са виновни, те така си изкарват хляба. Проблема е в био-масата която от 20-30 години смята че "щом е написано в нетЪ значи е истина".