Last news in Fakti

21 Януари, 2015 09:59, обновена 21 Януари, 2015 10:02 8 733 5

Електрически чопър по естонски

  • chop-e-
  • естония

Група млади конструктори от Естония събира средства за серийното производство на странен хибрид между велосипед и мотоциклет с електродвигател в главината на задното колело. Изобретателите твърдят, че Chop-E може да измине до 625 км с едно евро.



Максималната скорост на електрическия чопър е 35 км/ч, а зарядът на батерията свършва след около 55 км. За реализацията на проекта са необходими $100 000, а серийният Chop-E ще струва $4 500.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 некойси

    0 0 Отговор
    До колкото виждам има мотор в предната главина, а в задното колело е набутан батери пака.
    На мен лично ми се вижда странно съчетанието на спици в предното колело и лята джанта на задното, сякаш съм си го правил за себе си оттук-оттам.
  • 2 Alexi

    1 0 Отговор
    Ами то верно си е сглобено с части оттук оттам. От една страна идеята на голямата задна джанта е да скрие от части батериите. Лошото на този голям валяк е че създава доста излишно тегло, което си дърпа от батериите. Направено е да е евтино за сглобка, лошо няма. Все пак правят нещо момчетата, което е добре.
    Важното е да има все някакъв прогрес, макар че аз бих го съчетал с педали и по-малка задна гума, хем колело, хем на ток. :)

    Коментиран от #4

  • 3 аз

    1 0 Отговор
    Да двигателя е в предната главина.Като цяло е добре,но е неоправдано скъпо
  • 4 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Alexi":

    При цифра от $4 500 е неоправдано скъпо.
    За тези пари ще сглобя 3 такива сам в гаража.
    Редно е да се дава шанс на по-прогресивни.

    Коментиран от #5

  • 5 Alexi

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "некойси":

    Рамка, 100 лева да ти излезе. Преден амортисьор, така като го гледам този ми прилича на най-обикновен от колело. Да кажем 100 лева за малко по свестен. Заден... Нека да е отново 100 лева. Предна капла мотор и контролер, ако е 1 киловат вчера гледах около 900 лева мисля че беше, а конролера беше вграден в главината, доста спестено място. Батериите бяха включени в цената. Задна джанта, предпочитам доста по-тясна, нека пак да е от мотор, втора ръка се намират за по 200 лева да кажем.
    Да се сглоби отнема не повече от ден ако имаш домашна работилница. До тук 1400 лева. Сложи 100 лева за труд. Крайна цена 1500 лева. Не знам какъв е курса на долара в България в момента, но да ти излезе на 1000 долара, а тези искат 100 000 за да започнат.... То бива лакомия но.... Най-лошото е че няма педали. Ако свърши заряда по пътя и за тикане и бутане не става защото е ниско. Лично аз предпочитам велосипед на ток. За 500 лева може да си купиш много добър и още 900 лева ти е комплекта на ток. :)