Last news in Fakti

18 Август, 2015 13:01 13 734 8

Дигитални огледала за обратно виждане

  • огледала за обратно виждане-
  • дигитални-
  • continental
Continental напълно премахва огледалата за обратно виждане и вместо тях водача има на разположение три специални камери на Continental и два монитора с вградени OLED диоди, насочени към обичайните посоки на погледа и показвайки какво се случва зад и в страни от автомобила.
 
Освен че дава на водача по-широко полезрение, системата на Continental елиминира светлинните отблясъци, показва допълнителна трафик информация, свързана със системите за асистиране на водача, елиминира натрупване на мръсотия и прах, прави счупените странични огледала нещо от миналото и дава на водачите по-добър поглед при лоша светлина и дъжд. Не на последно място, потреблението на гориво и шума от вятър в автомобила също намаляват поради по-ниското въздушно съпротивление.
Интегрирането на страничните камери към шасито е постигнато чрез малки, във формата на пирамида отвори в триъгълника на предното стъкло. Третата камера е ненатрапчиво интегрирана в основата на GPS антената на тавана на автомобила. Система за обработка на образите обединява заснетото от трите камери, за да създаде картина за всеки монитор. В допълнение на обикновените огледални образи, полето на визия на водача е разширено в пространство, обикновено недостъпно за него.
 
Така водача може да използва различни настройки, за да покаже изглед от страни или задната част на собствения си автомобил. В комбинация с подходящата ориентация, това “пришиване” на образи предотвратява всякакви “дупки” в полето на виждане - особено опасните за инциденти слепи точки на конвенционалните огледала.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    1 1 Отговор
    Крайно време беше да се внедрят такива камери и дисплеи за тях. Те наистина са нужни, не като някои безсмислени екстри.

    Коментиран от #2

  • 2 Апостола

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    По принцип хубав автомобил за средностатистическия българин е най-безмислената екстра
    :-)))))
  • 3 qqqqqq

    1 0 Отговор
    Българинът не кара хубави коли защото е беден. Не стели чували приказката "Българинът като има пари първо си сменя колата а после .....и.т.н. "

    Коментиран от #4

  • 4 Симо

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "qqqqqq":

    Българина кара най-хубавите коли, точно в това се изявява простотията, когато идват чужденците в БГ за пръв път виждат толкова лимузини и джипове на 1 място

    Коментиран от #5

  • 5 тошибиян

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Симо":

    това не са българи а крадци мошеници,политици,кметове, милиционери и вска друга подкупна и държавна крадлива сган
  • 6 аха

    0 0 Отговор
    Браво бе, тия открили топлата вода. Първо обаче трябва да се променят законите, които задължават производителите да монтират външни огледала независимо от наличието на камери!!!!!!
  • 7 код9

    0 0 Отговор
    Докато не се внедрят предни интегрирани навигационни стъкла със система клик, които трябва да захващат поне, още 10-20см от покрива, и тогава сегашното арматурното табло става почти излишно в този си вид. Няма как да решите напълно проблемите без такова стъкло, на което се визуализират интегрирано чекинга на системите, и всички необходими системи за безопасното движение на превозното средство, както и всички дисплей за задно, странично, мътртва зона, заден ход, навигация и...... Всичко необходимо трябва да е обезпечено визуално и звуково!!!! Камерите за странично виждане би трябвало да са монтирани, и интегрирани в горната част на задните колонки, а камерите за мъртвата зона в горната част на предните колонки, като така се повишава аеродинамиката на превозното средство. Камерите за обратно виждане, и камерата за заден ход са интегрирани в един модул възможно в най крайната задна точка на покрива. Задължително трябва да има датчици за налягане в гумите, които автоматично регулират налягането на гумите според външната и вътрешна температура, и сигнализират за проблем при спукване на някоя от гумите. Микропомпата, която е свързана с датчиците осигурява своевременнто регулиране на налягането в тях. Те се захранват от гъвкава система, която е залепена от вътрешната страна на гумата. Датчика, помпата, и винтилът са в един модул, но всяка една част от него може отделно да бъде заменена при дефект или отказ. Другият начин на захранване на модула може да се осъществи безконтактно, но това явно, ще е затруднение в настоящият момент, все още.... Външни огледала могат да се използват само, когато откажат някои от камерите, но те са в резервното оборудване на превозното средство. Ако всичко е направено, и премислено то замяната на определен модул или отделна част от него може да става за мунити даже от самият водач на ПС. Както шаситата така, и отделни модули трябва да се стандартизират по световен мащаб, а не всеки производител да си прави, каквото той прецени. Така, ще бъдат спестени милиарди чрез стандартизацията, а и цените за крайният потребител могат да спаднат драстично. Това трябва да важи за всички сфери на производството особено за ЕС, което може да се направи за няколко години, но при условие, че е добре премислено. По принцип ЕПС трябва да са много по евтини от тези ПС с ДВГ, но сега на практика не е така, и явно някъде е допусната голяма грешка в..... Всяко едно превозно средство трябва да има опция за камери за нощно виждане, за да се вземе предвид изменението на климата, и резките промени на атмосферните условия за безопасното движение при тежки климатични условия...... Използвайте всеки един панел от ПС за добиване на еленергия чрез фотоволтаик или фотоволтаична боя. При престой на ПС то може да се включва в дадена или обществената елпреносна мрежа като донор. Използвайте бамбука, ако Ви пука за.....някои си мислят, че не е голяма работа, но дали е така.....
  • 8 жфбадс

    0 0 Отговор
    Брао, пич! Ноу ги чаткаш! Само по да беше понаучил и малко граматиката, а не да мяташ запетаи на всеки три-четири думи.