Last news in Fakti

27 Април, 2016 12:20 33 828 29

Евтино 4х4 за Dacia Logan и Sandero

  • dacia-
  • logan-
  • sandero-
  • step way-
  • 4х4
Евтино 4х4 за Dacia Logan и Sandero - 1

Според руското издание "Авторевю" в Толиати вече са доставени тестови екземпляри на 4х4 версиите на Logan и Sandero. Според изданието ръководството на Renault е взело решение да се изпитват възли и агрегати на френската компания Poclain Hydraulics, която е по-известна с производството на строителна техника.

4х4 версиите на Logan, Sandero и Sandero Stepway ще са снабдени с екзотична хидрообемна трансмисия, където усилието от двигателя предава течност под високо налягане, което чрез допълнителна помпа се предава на вала на хидро мотора под формата на въртящ момент.Евтино 4х4 за Dacia Logan и Sandero

Poclain Powertrain вече имат готово решение по темата. То се нарича AddiDrive и предлага специална хидро помпа с диаметър 130 мм, интегрирана в трансмисията, както и 30-киловатов хидро мотор с диференциал и полуоси. При нормални пътни условия системата не е активна.

Така автомобилът остава с предни задвижващи колела. Когато обаче предните колела пробуксуват, системата сработва и предава момент към задните колела. С други думи двигателят задвижва помпа, която нагнетява течност под високо налягане към хидравличен мотор на задните колела

Тя може да се задейства и ръчно, но до скорост 40 км/ч. Ако Logan 4x4 и Sandero 4x4 станат серийни, то това ще се случи най-рано през 2018 година. Според представители на компанията Poclain Powertrain, тяхната система AddiDrive е два пъти по-евтина от стандартните 4х4 системи, при това тежи само 40 килограма.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мдма

    4 2 Отговор
    А тази помпа колко ще изкара ????

    Коментиран от #2

  • 2 Миро Рибата

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "мдма":

    Щом се прави за строителна техника - явно немалко.
  • 3 милен веселинов

    7 5 Отговор
    Чакам коментари от (разбирачите),които да обяснят колко Дачия не е кола :)
  • 4 ivan

    5 12 Отговор
    Не знам за колите, никога не съм карал и няма и да карам дачия , но на анимацията са №1. Ако фалират с колите , могат да правят анимационни филми.
  • 5 Румбо

    2 0 Отговор
    Хм,КПД-то на системата помпа-хидро мотор е доста ниско,но щом ще се ползва само при нужда...
    Иначе повече ми харесва електрическото 4х4.Т.е. хибрид.
  • 6 стефчо

    7 6 Отговор
    нека сега започнат "специалистите" ,които карат 20 годишни "пушки" пасати да я плюят на общо основание...

    Коментиран от #10

  • 7 милен веселинов

    5 7 Отговор
    Чакам коментари от (разбирачите),които да обяснят колко Дачия не е кола :)
  • 8 Пешеходец

    10 2 Отговор
    МАН ТГА има същата ситема от много отдавна при камиони 4х4 и 6х6.
    Само че там хидромотора е в предния мост и се включва пак само при нужда.
    Румбо незнам колко е КПД-то на тия системи но комбайни багери и доста тежка техника се задвижва по тоя начин и върши доста работа.

    Иначе тия колички са доста симпатични. И Съм чувал само добри неща за тях като здравина икономичност и пъргавина.И за парите Си си заслужават уважение.

    Коментиран от #18

  • 9 гост

    2 1 Отговор
    А шума с колко се увеличава като се включи тази хидравлика? Хидравлика и пневматика са доста шумни системи и това е една от причините да не се използват при автомобилите, а вместо това да се залага на електрически подпомагани двигатели. Не разбирам от 4х4, но и също така как предната помпа, след като е в покой, ще се задейства при скорост 100км/ч и ще изравни налягането към задните колела, които също се въртят с тази скорост. Инак 40кг за цялата система е баснословно тегло, понеже само електромотор с 30кв потенциал би тежал толкова.
    Дано го приложат и да не е скъпа екстра, не повече от 2х.лв за тази опция би я продавала доста добре. Засега 4х4 е с надценка от 4х.лв и тегло от 120кг. Новото евентуално би позволило да не се променят резервуар и др. части по окачването, което пък значи по-евтина изработка.
  • 10 Стефчоууу

    7 13 Отговор

    До коментар #6 от "стефчо":

    Стефчо, по-добре не се "изцепвай" с такива изказвания, защото много добре знаеш, че дори и 20 годишния Passat е на много по-високо ниво във всяко отношение от уродливото недоразумение дачийката!
    Така че, всяка стара кола е по-добра в пъти от гнусотта дачия, свиквай с този факт и си живей с него!

    Коментиран от #11, #28

  • 11 Пешеходец

    10 6 Отговор

    До коментар #10 от "Стефчоууу":

    А ти дето не се "изцепваш" имал ли си някога досег до нещо друго освен 20 годишен Пасат-ор?
    Или си от ония "компетентните" дето всичко знаят? Щото бай Пешо селския майстор така е казал след поредната ракия в селската кръчма.
  • 12 бай Пич

    12 0 Отговор
    Мисля, че грешиш... Дачия прави нелоши автомобили, вярно не с качеството на Хонда, Тойота, БМВ,... но твърде здрава ходова част, много издръжливи и с добри параметри двигатели, вярно комфорта не е нещо лукс, но за ценовата си гама си струват покупката. Видях една Дачия Логан с двигател от 1438000 киллометра. Няма начин да е превъртан киллометража - човека много пътува и няма смисъл да върши простотии с киллометрите. Аз поне не съм виждал Мерседес, БМВ ...на такива километри. Може и да има, но да презираш Дачия е все едно да презираш Рено.

    Коментиран от #15

  • 13 гост

    15 2 Отговор
    Братовчед ми си купи нова Логан преди 4 години, дизел 75кс. Бюджетна е, да, не идва с необходимото оборудване в първите две нива на оборудване, личи си, че е евтина изработка. Но негативите са дотам. Над 50х.км колата работи безупречно с една смяна на шарнирни болтове след първата година и това е. Обслужването в сервиз за тази кола е евтино, разходите й са ниски, среден разход под 5л/100км. Реално няма нужда и от каско, тези коли не се крадат.
    Та колата е добра за непретенциозни хора, без да се вглеждате в детайлите, а само да си карате надежна кола всеки ден за малко пари. Ако искате луксозно давайте 2 или 3 пъти повече за немските марки и се радвайте на разходи.
  • 14 Кларитон

    10 3 Отговор
    Карайте си немските 20годишни кенефи и ни оставете да си купуваме "скапани" нови коли!
  • 15 EMSKI

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "бай Пич":

    Що не и цъкна неколко снимки ....нали имаш умно телефонче? На 1 438 000км...Дачия Логан??? Или едното отпред е в повече,или едната нула отзад.Ние тука чак да мааме доматите с коловете......нека се уважаваме все пак.
  • 16 Дядо поп

    2 0 Отговор
    Кога ще ги стигнем румънците?
  • 17 КККК

    2 2 Отговор
    То километража на дачията няма как да покаже 7 цифри

    Коментиран от #29

  • 18 Ghost

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пешеходец":

    Не е само при MAN; това е от сайта на производителя на системата Poclain :
    "....Already very known for the advantages that it provides on trucks used in construction, the AddiDrive™ of Poclain Hydraulics, called Hydrodrive™ at MAN, Optitrack™ at RENAULT TRUCKS, X-Track at Terberg or EZ-TRAC at TDS also has strong benefits in the agricultural world."
    Разбира се, тук системата е с по-малки размери и производителност. Но все пак е изпитано решение, а не някакъв експеримент!
  • 19 Волен Сидеров

    3 0 Отговор
    дано не оскъпи колата-доро решение ще е това чудо
    ех да ги произвеждахме ние тука ,че да са ни по джоба.имаме китайски изцепки от ловеч ,но за съжаление не са на добра цена за български клиент,че да подкрепим родното производство....

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Волен Сидеров":

    Не са на добра ловешките, да, а би трябвало да са. Не може да са на същата цена като корейските, които са си чист внос с облагане и т.н. Или ако са произведени например в Испания или Словения, защо те произвеждат на таква цена,а нашите само сглабят с части от Китай, но цените си остават европейски дори за местния пазар.
    Трябваше да забият с ниска цена на Х6, но на стартова цена от 35х.лв има и други марки коли и малцина се спират на китайското. Сега ги продават втора ръка на 30х.км за по 20х.лв на 2г. Доста зле.
  • 21 Гост

    0 7 Отговор
    Всяка компания си налага своите виждания и технологии.... Много от тях се покриват,други имат допирни точки.... В случая това си е разработка от Рено и до там! Датчия винаги ще си бъде кола за таксиметрови простаци и малки фирми за общо ползване! Същото беше положението със Шкода,които дълги години бяха под сянката на своите господари от ВАГ! Сега поне те започнаха да правят наистина добри неща и си заслужават парите,за разлика от Датчия и Рено!
  • 22 Гьобелс

    0 1 Отговор
    Защо ли не ме кефят?

    Коментиран от #25

  • 23 ЕНЧШ

    0 2 Отговор
    За шума не знам, но прилича на нескопосана халдекс система. То колкото и фалшиво е 4х4-то на Халдекс, това още повече о.О
  • 24 гост

    1 1 Отговор
    какъв халдекс? Нищо общо няма, това не е механична система.
  • 25 Пешеходец

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гьобелс":

    Защото не е нужно да кефят всеки.Явно теб те кефят други който пък друг не го кефят.
    Това се казва личен вкус.Не е нужно да е днакъв за всички.
    Весели празници.
  • 26 Дачия Дъстер 15 дци

    8 1 Отговор
    Аз си купих Дъстер 1.5 дци и си го карам вече 2 години. Няма проблеми. Само едно нещо на този свят може да ме накара да предпочета Пасат на 20 год пред нова Дачия - финансови проблеми. Така ми се случи че имах възможност да си купя нова кола и не съжалявам грам. Трябва да не си добре с главата,та да предпочиташ кола на 10-15 год пред нова. Дачията върши перфектно задачата си- премества телата на мен и моето семейство ,от точка а до точка б. Аз не робувам на вещи. И не спя в колата си. Само се возя в нея. То тва е вечния спор в България,който само разкрива клошарското мислене на по-голямата част от населението/за съжаление/

    Коментиран от #27

  • 27 Дачия логан

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Дачия Дъстер 15 дци":

    Аз пък моя логан вече 11 години нямам никакви проблеми чисто нов от магазина си го взех вместо да давам пари за разни немски каруци с превъртяни километражи
  • 28 Хахахаха

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Стефчоууу":

    Братчед я се прегледай първо карай тогава говори такива като теб ми се смееха в началото а сега всички са с дачия
  • 29 Хахахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "КККК":

    Ти па знаеш хахаахахха купи си па тогава говори или не ти стигат паричките освен за некоя немска каручка с превъртян километраж и на мин. 20 годинки