Last news in Fakti

24 Октомври, 2017 11:45 70 680 115

Пет мита за зимните гуми

  • гуми-
  • зимни гуми
Пет мита за зимните гуми - 1
Снимка: Shutterstock

Зимата наднича иззад ъгъла и отново настъпи време за преобуване на автомобила. Когато този момент настъпи, в шофьорските разговори неминуемо се завръщат няколко мита за зимната гума, които здравият разум веднага трябва да развенчае.

Мит №1. Важни са не гумите, а опитът


Майсторството и стажът зад волана безспорно са важни. Дори и гениален художник обаче не може да нарисува шедьовър с проскубана четка. Добрите зимни гуми позволяват на разумния водач да спира по-лесно, да управлява по-надеждно и при нужда да ускорява по-ефективно. Монетата, разбира се, има и обратна страна - глупакът може да причини куп поразии и с най-качествените зимни гуми.

Мит №2. Двойното предаване не се нуждае от зимни гуми


Дяволски опасна заблуда. Дори да се допусне, че автомобил с четири задвижващи колела ще ускорява нормално на сняг, остават управляемостта и спирането. Законите на физиката не зависят от типа на трансмисията. Най-съществена роля за ефективното намаляване на скоростта през зимата играят именно гумите.

Мит №3. Широките гуми са по-удачни за зимата


Тестовете недвусмислено доказват, че през зимата автомобилът се държи най-добре на пътя със заводския размер. Широките гуми имат по-голяма контактна площ, но на сняг и лед са безпомощни. Автомобилите от световния рали шампионат неслучайно се обуват в смешно тесни гуми за зимните стартове.

Мит №4. Ако не стигат парите, по-добре да се купят само две скъпи гуми
и да се монтират на едната ос


Друга опасна заблуда. Ако на единия мост са монтирани зимни гуми, а на другия - летни, рискът от загуба на контрол върху управлението на колата нараства многократно. Щом бюджетът е ограничен, по-добре да се купи пълен комплект от 4 гуми от евтин модел, отколкото да се експериментира с живота и здравето.

Мит №5. С добри зимни гуми може да се кара целогодишно


Летните и зимните гуми (особено скандинавските, които са проектирани за експлоатация в наистина студено време) се различават не само по рисунъка на грайфера, а и по състава на каучуковата смес. Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си. Същото важи и за зимната, която променя значително характеристиките си над 7-10 градуса.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 смолата

    77 98 Отговор
    Смолата не винаги е имал парички за 4 нови, хубави зимни гуми, а прилагаше стар номер, който е приличен заместителен вариант. Всяка година купуваше по общо 4 гуми - едните летни (късна пролет), едните зимни(късна есен). Независимо от предаването на колата винаги слагаше новите гуми от пред, защото тези гуми завиват и по-важното - около 75% от спирачното усилие пада там. На втората зима взима още две нови, а тези на 1 сезон ги слага отзад и готово - нови зимни гуми. Същото с летните, ако можеше да си го позволи. За около 800 000км. смолата не е одраскал 1 кола, защото най-важното е прецененото каране и качествените гуми от пред.

    Коментиран от #3, #59, #115

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Андрей Николов

    72 62 Отговор

    До коментар #1 от "смолата":

    Пикльо не подвеждай хората и не лъжи по детски! Как ще ги сложиш отпред? Нали колата поднася със задния мост бе? 800 000км ще ги минеш насън! И се научи да пишеш без правописни грешки!!

    Коментиран от #13, #49

  • 4 onq s konq

    36 37 Отговор
    Яааааааа на фтората снимка моито беенве кога го купих!!!

    Коментиран от #72

  • 5 Дедо Улук

    73 33 Отговор
    За пари всеки сайт се скъсва да пише реклами.Чекам сега да почнат да произвеждат пролетни и есенни гуми, които "ще отчитат спецификите" н тия сезони.И тогава ще видим статия-5 мита за,...,..благодаря бла

    Коментиран от #9

  • 6 Вуте

    130 11 Отговор
    Я па карам с гуми за мъгла и немам проблеми ни зиме ни лете особенно па в мъгла
  • 7 Иван

    43 58 Отговор
    Поне на първата снимка обърнатата кола да беше със зимни гуми за да потвърди умозаключенията, не че не са верни.
    Относно широчината-препъръчайте гуми от велосипед да слагат хората. То на много от четящите малко им требе и без това са обречени на глупост....
    Тези на снимката са тесни защото са със шипове и от друга страна там на ралито се кара в коловози. На улиците зимата не е само сняг и пътя се редува от сухо до мокро, снежно, лед, така че по широката гума спира по-рано инак във Ф1 щяха да са с велосипедни. Много бързате да пишете статии, че да докарате бройка на ден!
  • 8 ihaa

    55 19 Отговор
    АЙДЕ НА ВСЕСЕЗОНИТЕ ГУМИИИИ. Топли топли още парят от лятото. т'ва е истината. Караш с един комплект 5 години и си ок.

    Коментиран от #10, #60

  • 9 чвор

    38 9 Отговор

    До коментар #5 от "Дедо Улук":

    Написаното в статията не е никак зле. Правилно е описано - тънките гуми, тоест по-нискоцоловите имат предимство в снега и леда, като устойчивост - затова релсовите вагонетки, са непоклатими на лед. Но балонните гуми имат предимство при пясъци,, в пухкав сняг тоест там, където се иска да се двигиш на мека и поддаваща повърхност. Зимният грайфер е специфичен, а самата твърдост на гумата е различна с лятната. И двете стават за зима и лято, но предпочитано е при често шофиране и висока скорост да не се разчита на късмета - най-добре е да се сменят, според сезона! Не е майтап работата, само за едно залитане и цункаш мантинела или дере....! А, още по-лошо и насрещно движение.... Карам със задно автомобил. Досега не съм се въртял, дори на лед, а съм минавал по лед Шипка през Габрово. Един Опел Вектра ме учуди - стабилна кола, а оня се обърна и не посмя да мине по леда? А с моето задно минах и то с ремарке. Зимните ми гуми не бяха нови, но с дълбок запазен грайфер. Влияе си грайфера без съмнение. Зимните са по-меки от летните понеже, трябва да прилепят по мокра повърхност.
  • 10 Работник

    24 7 Отговор

    До коментар #8 от "ihaa":

    Да, ама трябва както му се вика "да имаш едно на ум" и то за всеки сезон. Такива гуми не могат дадат същото сцепление като една зимна или една летна при съответния сезон.
  • 11 Андрей Андреев

    42 14 Отговор
    "...при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си." Мбухахахахах...Лятната гума още при 4-5 С НАД нулата вече се е одървила и коефициентът й на сцепление с пътната настилка е снижен с повече от 50 %. А ако някъде е имало теч, разлято и т.н. при външна Т от -4 С например какво прави лятната гума?!? По този начин подстрекавате хората да си слагат зимните гуми твърде късно.
  • 12 мерудията

    26 54 Отговор
    Аз по принцип съм майстор зад волана и имам дълъг стаж, винаги си купувам стари гуми и ги тръкалям, докато се подуят, като кърлежи, която се спука я сменям с друга по запазена.
    За тази зима обаче си купих, като нови - ДОТ 2011.

    Коментиран от #65

  • 13 допрост

    12 14 Отговор

    До коментар #3 от "Андрей Николов":

    от 20 години карам коли със задно, няма да ти обяснявам защо...та, сигурен ли си в това, което написа?

    относно правописа- преди "бе" има запетая, пак няма да ти обяснявам защо...

    не обиждай хората,..............................................................

    Коментиран от #27

  • 14 ГОСТ

    38 10 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си.

    Направете в сухо време при температура +2 градуса спирачен тест с летни и зимни гуми - летните имат по-къс спирачен път. Нещата се обръщат при наличие на сняг, киша, лед. Но не и на сух асфалт
  • 15 ТАС

    35 36 Отговор
    Това за зимните гуми, че си губят свойствата при 5-7 градуса целзий е глупост. Замислете се ако е така то се обезсмислят зимните гуми, колко често температурите се колебаят януари месец между -5 до +10 градуса. То по тяхната логика гуми трябва да се сменят сутрин и вечер.

    Наистина зимните гуми им падат характеристиките, но при температури 20-25 градуса.

    А и честно казано, най-много са ме подвеждали летни гуми през лятото август месец. Зимните никога не са.

    Взех ги летните гуми средна ръка чисто нови есента на предходната година и на следващото лято станаха на платсмасови. На сухо при потегляне превъртат. Падна един росилек, колкото да разцапоти праха по асфалта и се опитаха да ме завъртят, а нямаха още 18 месеца от датата на производство.

    От тогава карам с зимни през лятото и колата я усещам моного по стабилна от колкото с летните.

    Повечето летни с които съм карал са добри на сухо на мокро зле, но ей това време когато почнат да падат листата са направо опасни.
    Комбинацията от смлени на прах листа от гумите и дъжд си ужасна. Ефекта е все едно асфалта е намазан с грес, а и в комбинация с лятна гума ефекта подобен на аквапланинг( не зная ка се води)не ти мърда при по висока скорост. Те не случайно се увеличиха катастрофите тия дни.

    Коментиран от #44, #67, #70

  • 16 DARK

    14 4 Отговор
    То от зимна до зимна гума има егати разликата камо ли да говорим за летни и всесезонни.Пример Goodyear Ultragrip 8 vs Nokian Wr D4

    Goodyear - хапе снега като ненормална. Спиране потегляне завиване на сняг абсолютна стабилност даже и на лед самият каучук някак си придава чувство за някакъв контролируем контакт.На чист асфалт (студен 5 градуса и надолу) превърта лесно , спира трудно често пуска абс при по тежки спирания , завива много добре.Топъл асфалт 10 градуса и нагоре качествата и са ужасно влошени общо взето и най гадната лятна гума е по добра.
    Nokian Wr D4 - отвратителна на сняг потегля с много буксуване , спира много трудно , поднася при завиване, най малкият лед и напълно губи сцепление.Студен асфалт - перфектно спиране и потегляне прилично поведение в завой - топъл асфалт р много добро потегляне спиране и прилично поведение в завой - 40 градуса асфалт продължава да потегля и спира прилично завиването е определено зле. А това се води ЗИМНА гума!!Както и да я гледам е всесезонна и се връщам към Goodyear която да на асфалт е доста зле даже като е чисто нова и навън е -15 е зле на асфалт но щом види малко сняг на пътя нещата коренно се променят можеш да я насилваш колкото искаш без страх да се хлъзнеш.

    Коментиран от #20, #33

  • 17 Jack Bauer

    79 0 Отговор
    Независимо с какви гуми си зимата и лятото, даже и с най-скъпите и добри, истината е че на дъжд и сняг сцеплението е по-малко и водачите трябва да се съобразяват с това.
  • 18 Чакаленко

    56 4 Отговор
    Мии...Аз не прочетох нито един мит касаещ зимните гуми.
    По скоро прочетох пет простотии вършени от собствениците на автомобили през зимата...:)
    Поздрави...:)
  • 19 само предно

    40 29 Отговор
    Всичките ми познати и приятели със задно предаване си държат колите по гаражите почти през цялата зима, голяма мъка е това задното предаване.

    Коментиран от #62

  • 20 мерудията

    14 24 Отговор

    До коментар #16 от "DARK":

    Ела да видиш моите китайчета дот 2011 Goodride, как дерат в снега, по ледените пътища съм, като атомен ледоразбивач, къртя асфалта.
    Номер едно са за 2009 година в провнция Шанхай и Гуан джъ цъ, слагат ги и на най-новите модели на Джили, Бий ли, Деби ли.
    Най голямата фирма в цял Китай за 2001 г.
  • 21 ннввмм

    20 25 Отговор
    при нормално софийско каране в задръстванията с макс 40 км/ч все ти е тая с кви галоши си
  • 22 Driving pleasure

    37 39 Отговор
    Най-големия мит е самата нужда от зимна гума!!!
    ЕДИНСТВЕНОТО ПРЕДИМСТВО НА ЗИМНАТА ГУМА Е НА СНЯГ!!!

    Ако си готов да ограничиш пътуванията си за седмица, максимум две, в които имаме сняг по пътищата въобще нямаш нужда от зиман гума а и този поблем се решава с чифт вериги.

    Всички тестове на гуми провеждани от експертите показват, че предимството на зимната гума е в теглителната сила НА СНЯГ и спирачния път НА СНЯГ. дори лятната гума е по-добра на суха и мокра настилка зимата, дори в киша, защото е проектирана да изхвърля водата по-добре.
  • 23 Николай

    63 5 Отговор
    Навремето имаше едни гуми вида спорт и от -20 до +35 си ги карахме без проблеми!!!

    Коментиран от #34

  • 24 smeh

    42 14 Отговор
    Чета коментарите и лошо ми става. По написаното може човек да разбере защо е такава анархия в България, ами всеки си прави каквото иска. Всичко различно, от резултати на тестове до препоръки, за него са реклама или конспирация...НЕ!! Той знае най-добре! Големите поразии ги правят точно такива "многознайковци".

    При наличието на Google в 21в. е грехота, човек да е "технически неграмотен", ако се има за автоентусиаст. Ама няма кой да чете. Като не вярвате на интернет, поне ръководството на автомобила си отворете и вижте - например за моя модел е 7 градуса. Производителят си е направил тестовете и го е написал за да не си счупиш главата, докато откриеш сам топлата вода.
    Мислете бе хора, мисленето не е вредно за здравето, а точно обратното...

    Коментиран от #25, #26, #66

  • 25 Иван

    23 5 Отговор

    До коментар #24 от "smeh":

    Не знаеш колко си прав!
    Направо се чудя като чета постовете как толкова малко хора се избиват в БГ по пътищата и единственото ми обяснение е че го докарваме от умения за шофиране придобити от немай и къде.....неволята учи
  • 26 Driving pleasure

    16 36 Отговор

    До коментар #24 от "smeh":

    Много си ми смешен:
    Зимната гума има по-добри качества само и единствено на сняг!!! ТОЧКА!!!

    Зимната гума има равни или по-лоши качества от лятната при мокра пътна настилка
    зимната гума има драстично по-лоши качества при суха настилка

    и веднага давам примери
    мокра настика - аква планинг
    скорост на изпуване на зимна гума - 74.7 км/ч
    скорост на изпуване лятна гума - 78.5 км/ч

    мокра настилка - управляемост
    средна скорост на отсечката зимни гуми - 83.9 км/ч
    зредна скорост на отсечката летни гуми - 86.7 км/ч

    мокра настилка - кръгова писта
    време за обиколка зимни гуми - 16.0 сек
    време за обиколка летни гуми - 15.2 сек

    мокра настилка - спиране
    от скорост 100 км/ч зимни гуми - 54.2 м
    от скорост 100 км/ч летни гуми - 47.8 м !!! повече от 1 автомобилна дължина!!!

    Минаваме на суха настилка
    суха настилка - управляемост
    средна скорост за отсечката зимни гуми - 90.3 км/ч
    средна скорост за отсечката летни гуми - 92.6 км/ч

    суха настилка - спиране
    от скорост 100 км/ч зимна гума - 42.7 м
    от скорост 100 км/ч лятна гума - 37.6 м

    и накрая стигае до ЕДИНСТВЕНОТО предимство на зимната гума
    сцепление на сняг
    теглитална сила зимна гума - 3300 Нм
    теглителна сила лятна гума - 1500 Нм

    Вярно е има нет, ограмоти се :)

    Коментиран от #28, #32, #38, #45, #68

  • 27 Ахахахахахахаха

    8 5 Отговор

    До коментар #13 от "допрост":

    Ахахахаха. Преди да се обясняваш за правопис се върни в първи клас и се научи, че изречение се започва с главна буква.
  • 28 123

    15 4 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    И това при какви температури на асфалта е?
    Защото едно е мокра настилка при 10 градуса температура на асфалта и съвсем друго при 2 градуса. Идеята на зимната гума е да имаш достатъчно контактна зацепваща площ за мокро и снежно при ниски и минусови температури. Излишно е да коментираме материала и поведението му при двата вида, нали. Ти може и да гледаш че е сухо, но при минус 10 си представи настилката каква температура има, и след това си помисли кое ще се държи по стабилно на нея. А и цифрите които даваш са със такава малка разлика, без спирането естествено, че не си струват сравнението. А иначе от опит мога да кажа, че каквато и гума да имате според сезона, тя си е ок, стига да карате разумно и гумите ви да не са н-та употреба на 10 години.
  • 29 JPpower

    18 14 Отговор
    Белгия отмени закона за задължително каране със зимни гуми зимата. След 20год.наблюдения изчислиха,че вероятността да се случи катастрофа заради липсата на зимните гуми е под 1%, което обизмисля налагането на закона. Туй зимните гуми си фирмени трикове. Определено за сняг са по-добри, но не се решаващи ти в безопасното шофиране. За северните страни със постояннен сняг,като падне ноември се задържа до април, гумите им са с шипове,а някои модели може да си монтират и свалят шиповете... В България шиповете са забранени....
  • 30 Грайфер

    18 8 Отговор
    Най-добре е все ново, ама и парите не са без значение. Карам като №1 - отпред зимни, отзад - летни, а напролет ги обръщам. Зимните са стари и мисля че отзад не оказват съпротивление, което да увеличава значително разхода през лятото, ако колата не е натоварена. Присвирват при по-остър завой, но не е болка за умиране. При умно шофиране с внимателно пипане на педала не съм имал проблем с поднасяне на задница през зимата. И тягата, и спирачното усилие са основно върху предните колела, останалото е въпрос на усещане. При соца всички караха с Видинки лете и зиме, и не си спомням да съм имал проблем на баща ми с Жигулата - хем със задно и лека задница. Напротив, кефех се най-много на зимното каране, защото иска майсторлък. Не призовавам да не се слагат добри гуми, но най-важно е задкормилното устройство.
  • 31 Търговеца на гуми

    28 18 Отговор
    Моя отговор на статията

    1. Вярно е. Когато бях художник не можех да спирам добре добри гуми. Сега от както съм търговец на гуми нямам проблем с гумите. Евтини ментета не продавам. Продавам само скъпи в тях имам повече печалба.

    2. Съгласен съм. Снимката е показателна. На БМВ 4x4 наистина му трябват зимни гуми иначе няма тръгване. Ако имате друга марка 4x4 и не закъсвате зимата - продайте я! Продайте я и купете БМВ., а аз ще ви продам хубави гуми.

    3. Съгласен съм. Субару има нужда от тънки гуми за да ходи на рали по Цариградско Шосе и до Билла. Другите марки нямат проблем и с дебели гуми, но все пак ако решите да сложите гуми от велосипед на колата си - заповядайте при мен. имам и такива гуми за на прекрасни цени.

    4. Абсолютно верно. Аз като търговец на гуми го потвърждавам. Когато купите повече от две гуми повече печалба ще имам. Купувайте бе хора. Колкото повече толкова по-добре

    5. Съгласен съм. Аз продавам гуми и потвърждавам. Купувайте летни гуми. Купувайте есенни гуми. Купувайте зимни гуми. Купувайте пролетни гуми. Купувайте и по един чифт резервни. Купувайте.. купувайте... че идва Коледа, трябва и аз да празнувам... в Дубай
  • 32 smeh

    19 12 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    Ето типичния от таргет групата. "ТОЧКА !!! " Като се залепиш в някой сутринта зимата на сух студен асфалт с летните гуми пак ПОВТАРЯЙ - ТОЧКААА !!! Точно е това коментирах, че технически неграмотния народ се избива от простотия и даже не иска да се ограмоти. Колегата Иван по нагоре го е казал и той.
    Ти да не мислиш, че аз не съм си правил експерименти ? Да ти кажа ли сутрин на -5 градуса, как нов летен Goodyear от висок клас му тропа по 20 пъти ABS-a, докато спре от 40? А, с по-висока скорост ? А, знаеш ли убиеца на лятната гума кой е ? Сигурно и това не знаеш ? Ниска температура + мокър асфалт и ще се пързаляш като масло по горещ тиган.

    Коментиран от #35, #69

  • 33 DBS

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "DARK":

    Абсолютно подкрепям за този Nokian. Служебната кола ми е с такива и едва драпа на пресен сняг,тази зима 3 пъти затъвах пред блока.
    За сравнение личната е с Continental и минава без проблем там ,където затъвах с Nokian.
    Ако някой ми беше казал,че Nokian са толкова зле,нямаше да му повярвам.
    Един същ размер са гумите и на по 3 зими бяха с почти еднакъв пробег.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ОВЧА ГЛАВА

    11 3 Отговор

    До коментар #32 от "smeh":

    Щом има несъгласни с този коментар...излишно е да пишеш повече...да си пожелаем здраве и много късмет с настъпването на зимният сезон... и така...
  • 36 Ганьо Говнарев Говньо

    6 3 Отговор
    Не намерихте ли дуга снимка на няква друга кола та турихте беенве
  • 37 гост

    29 4 Отговор
    Катастрофите се увеличават, защото всякаки хора карат коли, които са предназначени за скрап и то с гуми, които преди годи е трябвало да минат рпез шредера. Колко от съседите ви карат изкормени дизели с разптропано и гумите им са на галош с дот отпреди 8г.? Колко стари, но поддържани коли с нови гуми и генерално технически изправни има на вашият паркинг? Защо хора, дали 8х.лв за ауди, бмв или мерцедес избират да купят 5г.континентал на половин цена от тази за нови средна марка гуми? Или още по-фрапантен вариант е да дадеш 4-5х.лв за пушещ барутник и да твърдиш, че нямаш 300лв за нови гуми, а да търсиш някакви си за 120-130лв, които вече нямат ресурс и накрая се получава хлъзгане и катастрофа като тези от последните дни.
  • 38 Empty

    38 6 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    Кой си ти, че да слагаш точка? Мислиш, че си някакъв критерий?

    Тук в Германия си сменят летните гуми със зимни през октомври и после зимните с летни след великден. Такъв им е закона от "О" Oktober до"О" Ostern- велисден. И са си го измислили супер. При инцидент, ако не си с подходящи гуми не ти важи застраховката. А ти иди им обяснявай колко си велик и как спират зимните и как тръгват летните и как завиват всесезонните гуми. Няма ли на борда снежинка няма застраховка. Като се оакаш плащаш.

    Коментиран от #71

  • 39 Ганя

    23 1 Отговор
    Ганьо: Он на мен, че ми кае с кви гуми да карам...
  • 40 Бай Иван

    20 6 Отговор
    Едно време карахме с баба Вида целогодишно и нямаше ПТП но книжките не се купуваха аз за категория С шест месеца ми скъсаха ......... Докато взема книжка много кормуване устройство на автомобила и по 4 часа листовките с преподаване,нямаше демокрация имаше Софийско жителство.

    Коментиран от #46

  • 41 onq s konq

    18 7 Отговор
    Винаги съм давал ценни съвети и пак ще го направя-АКО НЕ ИСКАТЕ ДА БЕРЕТЕ ЯДОВЕ ПРЕЗ ЗИМАТА ,ДРЪЖТЕ СИ КОЛИТЕ В ГАРАЖА КАТО МЕН!Ако пък сте заклети фенове на зимното каране,мисля че няма абсолютно никакво значение дали гумите са летни,зимни,нови или стари...след като им се сложат вериги.
  • 42 Киро

    19 4 Отговор
    Стига с тия зимни гуми бе, вече има лятна и зимна 2в1 (НЕ е всесезонна, а лятна и зимна 2 в 1).

    Казва се Michelin Crossclimate и са супер и лятото и зимата!
    Втора година карам с такива и забравих да се редя по опашки за смени, да мъкна гуми и тн.

    http://www.michelin.bg/tyres/michelin-crossclimateplus/reviews

    Зимата по сняг, лятото по плажовете, супер са.

    И не вярвайте на производителите, които искат да се продават повече и повече! Едно време е имало зимно и лятно масло за двигатели и са казвали, че било невъзможно едно масло да е всички сезони!
  • 43 Гоуст

    13 13 Отговор
    Гледам ти коментарите от край време. Със сигурно си някой 60 годишен комунист... ако погледнеш статистиката ще видиш, че жертвите са почти двойно повече от сега, а колите са били повече от 10 пъти по-малко... пропагандьор червен
  • 44 nik

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "ТАС":

    Наблюдавам, че зимните гуми имат по-лошо сцепление на мокро отколкото летните - за преходните сезони.
    Всеки ден минавам 110км до работа и обратно по планински път само със завои. Щом сложа зимните на завоите леко почват да орат - при равни други условия. Това налага по-ниска скорост на каране.
    Като стане по-студено сигурно няма да е така, но не съм посмял да карам с летни при 0 градуса.
  • 45 123

    7 9 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    Личи си, че си се ограмотявал само от интернет, като тия кретени от парламента, които допуснаха зимата да се кара с летни гуми, но с повече от 4 мм грайфер. Много загинали ще им тежат на съвестта. Много интересно "достоверната" информация от нета за коя марка е, кой модел, кой размер, кой дот, при какви условия е провеждан теста, на какъв терен и т.н.

    Коментиран от #74

  • 46 niki

    17 7 Отговор

    До коментар #40 от "Бай Иван":

    Нямаше катастрофи защото:
    1. Хората пътуваха много по-малко (защото бензина беше скъп).
    2. Хората пазеха колите си като очите (защото се купуваха адски трудно).
    3. Не караха зимата (кой сега си качва колата си на трупчета за през зимата?)
    4. И ДА - изпитите бяха както трябва.
  • 47 Driving pleasure

    12 12 Отговор
    До всички, които са отгоорили на поста ми:

    1во това са данни от тестове проведени от АДАК и Аутобилд всяка година правят такива

    2ро да сравняваш Германия на която най-южната точка е с 4-5 географски градуса по на север от най-северната българска, а севера им е с 10 ако не и повече е смешно - в Сандански и Бургас имат по 2 дена сняг годишно!

    3то ако не си нагласиш стила на шофиране към пътните услови, в това число вода сняг лед и т.н. няма гума която да те спаси от собствената ти глупост - така че по-бавно с по-голяма дистанция и МИСЪЛ зад волана спокойно може да си караш и с летни гуми.

    Коментиран от #51

  • 48 Я. Петров

    9 3 Отговор
    Зимни или летни . Ако нямаш пари за да преобуваш Мишелин кросклайм. Скоро и фулда идват с добра алтернатива. Но по бавничкото и внимателно каране е приоритет.
  • 49 Смолата

    11 11 Отговор

    До коментар #3 от "Андрей Николов":

    Аман от мамини синчета, които с 4 нови гуми си правят колите на таратор и не могат да си обяснят какво им се говори. Да, карал съм 800000км и продължавам, да не съм сложил една драскотина на кола, да преди да мога да отида в магазина и да си купя 4 зимни за новата кола съм си купувал само по 2 и да - слагал съм си гумите първо на предните колела, защото аз газта си контролирам така, че да не занасям, нехранимайковците като теб, дето се пишат грамотни шофьори-не. Ако не разбираш защо сцеплението на завиващите и спиращите колела е по-важно от това на зсдвижващите и Господ не може да ти помогне....
  • 50 Plameni

    6 10 Отговор
    Мит е, че летните гуми губят свойставата си под 7 градуса.Доказано е с тестове че лятната гума на сух асвалт е по-добра от зимната независимо от температурата.Зимата само с нови маркови и зимни гуми.
  • 51 Empty

    13 6 Отговор

    До коментар #47 от "Driving pleasure":

    Значи АДАЦ и АУТОБИЛД призовават целогодишно с летни гуми? Щото зимните само за сняг стават?
    Дали 2 дни или 2 месеца...като не си подготвен за зимни условия и 2 часа сняг, ще са ти фатални.

    А да обясниш какво поведение има лятна гума на сух асфалт при - 3 примерно /защото това е средната температура за Бг. зимният период/
    На мен ще ми бъде интересно.

    Коментиран от #52

  • 52 Driving pleasure

    4 15 Отговор

    До коментар #51 от "Empty":

    Баце кви 7 градуса кви -3 градуса кви градуси въобще... тая гума като караш се загрява от триенето тва да ти не е сладолед да го държиш в хладилника, че да е твърд!
    Некви глупости са ви набили в главите от 22ра година кога са произвеждали само видинки ал сийзън и говорите глупости!
  • 53 Empty

    10 4 Отговор
    Говориш абсолютни глупости и нямаш и половин аргумент. А защо реши че с твоите празни приказки можеш да ми промениш мнението? Дай аргументи от 2017

    Коментиран от #61

  • 54 Гумаджийте

    10 0 Отговор
    И най-вече. Общината редовно да си чисти улиците от снега! С
  • 55 Empty

    9 2 Отговор
    П.С. 22 ра са се произвеждали много марки и различни видове гуми, за които ние българите чухме преди 10 години. И за това си мислиш , че с летни гуми си най-великия на пътя.
  • 56 Vasik Atanasova

    10 23 Отговор
    и най важния фактор си остава задкормилното устройство
    ако се кара внимателно може и с нови летни гуми да караш през зимата
    ако не е форсираш колата
    всичко е в главата ни
    говоря за град ВАРНА
  • 57 hmhmhm

    2 1 Отговор
    Понеже има много инженерни изказвания да си кажа и моето. При движение гумата се загрява т.е при 5-7 градуса гумата е към 10 -15 при бавно а при бързо и повече
  • 58 Empty

    5 4 Отговор
    Предполагам, че с летни гуми може и в сняг да се кара,ако разбира се гумата се загрее тлдо температура достатъчна да топи снега.
    Нищо не коства за да се опита.

    Коментиран от #78

  • 59 Антон

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "смолата":

    Пълна олигофрения.

    И колко е разликата ; ако си купуваш четири летни и четири зимни Барума ?
  • 60 Антон

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "ihaa":

    Те за държави с опрелен климат , но не и за БГ !!!!
  • 61 Driving pleasure

    3 9 Отговор

    До коментар #53 от "Empty":

    Дадох ти аргумент бе човек, тест на АДАК и Автобилд с конкретни данни и съответното заключение - те нещеш да го приемеш, щото роднто ченге или депутат казали друго - ми проблема е твой!

    данните ясно показват, че зимната гума има смисъл само ако караш на сняг! ако работата ти не е свързана с непрекъснато пътуване и можеш да се съобразиш с пътната обстановка за ден два докато разчистят след падането на снега спокойно може да си караш летни!

    Ако не може да слезеш от колата и да се качиш на градски транспорт или такси за два дена никой не може да ти приведе аргументи, които да приемеш!


    П.С. и познай последните данни показват че изтърканата лятна гума без грайф спира по-добре от новата - стига да не караш в дъжд по-безопасна - пак данни базирани на внимателни тестове!

    Но ходи си давай парите!

    Коментиран от #63, #73, #94

  • 62 Антон

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "само предно":

    Аматьор ! :):):):)
  • 63 Empty

    8 4 Отговор

    До коментар #61 от "Driving pleasure":

    Току що изгедах поне 10 клипа на АДАЦ АутоБилд и GTÜ, защо да се кара зимата със зимни гуми. Никоя сериозна медия от ранга на АутоБилд или автомобилна организация като АДАЦ вяма да ти препоръча зимата да си спестиш зимни гуми. Немците на тема сигурност са фанатици още повече, що се касае до сигурността на пътя са безкомпромисни. Твоите аргументи са на ниво махленската бакалия със зевзеците от района. Ако се напънете можете да докажете на човечеството, че въобще всякакви гуми са излишни. Хайде престани с тия глупости за АДАЦ и АутаБилд , че ще те усавя с техни клипове ЗАЩО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗИМАТА СЪС ЗИМНИ ГУМИ.
  • 64 Old man

    19 5 Отговор
    Позволявам си да отбележа, че лятната гума още при 0 градуса става като пласмаса, а зимната е до +18 градуса. Тя, зимната гума, може да се кара, без проблем, целогодишно, но при температура над 18 градуса много бързо се изтрива, тъй като каучукът й е много мек.
    Безаварийни киломертри на всички водачи на МПС!
  • 65 Антон

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "мерудията":

    Много си имен ти , майсторе !
  • 66 Антон

    6 2 Отговор

    До коментар #24 от "smeh":

    Прав си човече, Ама тъпаците нямат свършване !
  • 67 Shmeker

    11 3 Отговор

    До коментар #15 от "ТАС":

    Понеже работя в гумената индустрия, мога да ви кажа, че при 7 градуса по целзий и лятната и зимната имат еднакъв спирачен път, т.е. смеските са проектирани да имат еднакви свойства при тази температура. При понижаване съответно летните започват да спират по-дълго, а зимните по-късо. При повишаване - обратното, защото зимните стават лигави при високи температури (говорим за нови гуми, а не за вече вкочанясани)
  • 68 Антон

    10 4 Отговор

    До коментар #26 от "Driving pleasure":

    Колко стаж имаш при зимни условия ? Извън селото в което приживяваш !
    Всички са в насрещното ,само ти караш правилно !

    Хахахаха !
  • 69 Антон

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "smeh":

    Не се занимавай с този , приятел !
    Човека е непоправим професор , най -вероятно полуграмотен общ работник !
  • 70 Язе

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "ТАС":

    Най добре не карай никога.Толкова глупости в един коментар не бях чел.Взимай гр.транспорт.
  • 71 Антон

    8 2 Отговор

    До коментар #38 от "Empty":

    Не се хаби за тъпаци !

    Лошото е, че човк не е виновн , ако такъв тъпак го блъсне и ...... смърт !

    После мълчание и в съда ...... много съжелявам !
  • 72 ГОСТ

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    неслучайно само на втората снимка пише
    Публикувано във факти.бг: глупакът може да причини куп поразии
  • 73 Удивен

    11 3 Отговор

    До коментар #61 от "Driving pleasure":

    Това е безумие, вече е ясно защо в България стават толкова катострофи, заради такива като теб.
    Много ясно че слика е по-добър при хубаво време от гумата с грайфер понеже има по-голяма контактна площ.
    Ама леко да завали и се врязваш в мантинелата или недай си боже в отсрещният.
    За такива като тебе трябва да има специален стикер мало...мник зад волана.

    Коментиран от #91

  • 74 Антон

    10 1 Отговор

    До коментар #45 от "123":

    Много си прав за парламента !
    Пълна глупост е това за грайфера без да се вземе предвид каучука !!
  • 75 dido

    11 3 Отговор
    Специално при нас по черноморието няма значение с какви гуми се кара важното е да са нови а не втора употреба .Всеки един завод който произвежда автомобилни гуми издава сертификат за качество в който се описва какъв е максималният пробег ( около 40 000 км.) и до две години от датата на производство . След изтичането на тези две години или оказан пробег гумите се считат за не ефективни(опасни) по дълъг спирачен път дължащ се на стареенето на самия каучук.А тези които продават гуми втора употреба трябва да ги глобяват поне 10 000 лева първо защото са опасни второ продават боклуци една гума втора употреба на цена колкото една нова гума.
  • 76 фантом

    6 4 Отговор
    Само глупак може да си мисли, че има гума за +40 градуса и за -20 градуса. ..

    Коментиран от #80, #81

  • 77 ддд

    9 1 Отговор
    Най-точната информация за автомобилите може да се намери само в коментарите под бългаски статии в Интернет...

    Всесезонните гуми може да имат малко предимство през зимните при студено време на сух път, но зимните имат много по-голямо предимство при сняг и киша. В повечето случай, когато някой обяснява , че няма нужда от зимни гуми, най-често въобще не е карал със зимни.
  • 78 ччяя

    5 3 Отговор

    До коментар #58 от "Empty":

    А ,аз предполагам че черепната ти кутия е empty.
    През новия зимен сезон според теб,колегите с летни гуми трябва да започват пътуването си с бърнаут,че като се бухнат в някоя пряспа гумите да разтопят снега.

    Коментиран от #82

  • 79 Gostt

    0 8 Отговор
    НАНКАНГ Е МАРКАТА БАТКА. Вземам колата с тия зимни гуми, сложени отпред, купени втора ръка от предния собственик на колата и изкарали 3-4 сезона по селските пътища преди мен. Е боцнах ги задни и в следващите 70 000 км. /5 години/ не съм сменял задни гуми. По мое мнение са изкарали едно 100 000 км. за 10 години от които може би 80 - 85 000 като задни. За пояснение - колата продадох със същите гуми и кой знае колко още са изкарали. Грайферът беше 3 мм като я продадох. Да не забравяме обаче, че на клиото задницата тежи 300-350 кг макс.
  • 80 Empty

    3 1 Отговор

    До коментар #76 от "фантом":

    И само по голям глупак може да твърди обратното
  • 81 Антон

    11 2 Отговор

    До коментар #76 от "фантом":

    Ей затова Терминал 2 ! Там хората не се правят на умни , а изпълняват правилата писани от грамотни хора не от пионки в парламента !!!
    Лош е матряла , лош !
  • 82 Empty

    4 3 Отговор

    До коментар #78 от "ччяя":

    Всичко ми е empty...😁
    Специалистите казват ,че като загреят лятна гума зимата е по добре от зимна...та предположих, че,ако се загрее още малко може и в сняг да копат...

    Коментиран от #83

  • 83 Оле оле

    3 3 Отговор

    До коментар #82 от "Empty":

    Предположил !

    Я по - добре предполагай на тема Космос !
    Ще имаш по-голям успех !
    :)/):):): Хахахаха

    Коментиран от #84

  • 84 Empty

    0 2 Отговор

    До коментар #83 от "Оле оле":

    Сега аз съм крив, че другите пишат глупости?!

    Коментиран от #86

  • 85 Автоинструктор

    14 3 Отговор
    При високи температури от 15 до 40 градуса шофираме с така наречените летни гуми.Под 15 градуса и под нулата се използват зимните гуми.Просто, ясно и точно,който спазва тези елементарни правила ще има по малко неприятности на пътя.

    Коментиран от #106

  • 86 Оле оле

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Empty":

    Шегувам се !

    То , тия тъпаци по-долу няма да разберат хумора !

    Както не разбират и “оня с коня “ !

    Коментиран от #96

  • 87 Gostt

    5 1 Отговор
    Много ми е чудно дали някой прави статистика колко катастрофи се получават заради кофти гуми и колко заради непочистени пътища и кретенизъм от страна на шофьорите. Бас хващам, че статистиката ще бъде интересна.

    Коментиран от #88, #98

  • 88 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #87 от "Gostt":

    Аз също съм си го мислил. Не знам защо на пазара има и едни такива евтини гуми, които като се разлигави времето и почват да спират като шейна.
  • 89 Plameni

    3 3 Отговор
    Малко факти от тест на ADAC публикуван в AUTO BILD . .През октомври в Швеция на сух асвалт при минус 5 градуса по Целзий спиране-лятна гума 38,9м,най-добрата зимна гума 45,6м.
  • 90 кольо

    4 2 Отговор
    И преди съм писал за гуми и то не щот ги продавам, или съм на процент, а защото карам с такива и споделям личен опит.
    Каризмата е обута с 4 кросклаймъта на мишелин вече втори сезон (40 000 км). Опитът ми е следния:
    Гумите са невероятни за мокър път, без значение температурата на въздуха и на асфалта (по принцип и колата си е доста стабилна). На киша и мокър сняг не виждам особена разлика със зимните. Признавам, че в дълбок сняг не съм ги карал, по простата причина, че пътувам междуградско по почистени пътища (да, в България пътищата се чистят, и то доста прилично). А който ви обснява как карал на лед с каквито и да било гуми, с каквато и да било кола и с какъвто и да било майсторлък е ясно, че няма какво да го слушате.
    Преценете си кога, колко често и как ви се налага да карате автомобила си и тогава ще направите най-разумния избор "цена-качество-нужда".
  • 91 Driving pleasure

    7 7 Отговор

    До коментар #73 от "Удивен":

    Кое е безумие? Да караш като джигит със зимни гуми и да си мислиш че ще те спасят или си безсмъртен или да караш внимателно с летни съобразявайки се с условията на пътя?!
    Аз мисля че вашето е безумие! При внимателно шофиране най-лошото на лятната гума е че ще те остави в някоя пряспа или няма да кашиш баир - но поне 10 пъти повторих, че шофирането с летни е въпрос на съобразяване! 20 години зад волана с доста км зад гърба имам и не само ПТП нямам и фиш нямам писан, справям се доста по-фобре от големите разбирачи и още по-големи моралисти!

    Коментиран от #111

  • 92 Бат Мишо

    1 2 Отговор
    кат е бъгнато задкормилното устройство и с Кировец ще се пребие
    за справка - случая с Бат Митю от воденския баир 1995
  • 93 Бат Мишо

    0 2 Отговор
    ПС
    за незнаещите Кировец е танк Т34 без оръдието и прилича на трактор
    и човека пак падна в дерето
  • 94 Много мразещ селски тарикати

    8 5 Отговор

    До коментар #61 от "Driving pleasure":

    Ужас,сиромах човек-живо камикадзе зад волана.За черен лед да си чувал?В ютуба има предостатъчно клипове с левашки катастрофи на лед и на сняг заради летни гуми и неразумни скорости-предимно руснаци,а ние сме по зле от тях...Зимни гуми през зимата и летни през останалото време,всичко друго си е безрасъдно шофиране.

    Коментиран от #99

  • 95 Plameni

    3 13 Отговор
    Широките гуми на сняг не са безпомощни,а напротив препоръчителни имат по голяма теглите на сила и са по проходими в дъбов сняг.Прост пример:когато закъсате при наклон намаляте налягането в гумата увеличавате контактната площ и продължавате.Ако мислите да карате с над 150 км/ч на сняг то тогава тесните гуми са за вас.
  • 96 Empty

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Оле оле":

    Че аз съм му фен на тоз индивид
  • 97 Svett

    6 3 Отговор
    Няма да ви чета хилядата полу-умни коментара. Който с каквото си иска да кара. На баба си цървулите да сложи, но да си кара на село на поляната. Контрол няма, самосъзнание - също.
    КАРАЙ НАРОДЕ!
  • 98 Ghost

    3 1 Отговор

    До коментар #87 от "Gostt":

    Относно връзката катастрофи - кофти гуми: Естествено КАТ нямат такава статистика (то те кво ли имат).
    Но ти можеш да си я направиш сам - сега започва зимния сезон; когато видиш катастрофа, погледни гумите на виновната кола - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще бъдат много изтрити зимни И/ИЛИ летни гуми!
    Особено често това се вижда при коли спрели в предната или при преобръщане/излизане от пътя! Много е вероятно да видиш там и колегата Driving Pleasure. Поздрави!
  • 99 Driving pleasure

    3 5 Отговор

    До коментар #94 от "Много мразещ селски тарикати":

    Баце пожелавам ти упех със зимните гуми на черния лед!
    Крайно ще ти е трудно да ме убедиш, че на черен лед има гума, която да захапе!

    Коментиран от #100, #104

  • 100 007

    3 1 Отговор

    До коментар #99 от "Driving pleasure":

    Има с шипове;)

    Коментиран от #101, #103

  • 101 onq s konq

    4 1 Отговор

    До коментар #100 от "007":

    Гума с шипове не може да ходи по черен лед защото дебелината му е 1 мм. т.е. все едно ходи по асфалт.

    Коментиран от #102

  • 102 onq s konq

    6 1 Отговор

    До коментар #101 от "onq s konq":

    Ако обаче шиповете се монтират в черния лед,всяка гума ще се държи стабилно.Що ли ми излагаш ника...
  • 103 Driving pleasure

    3 6 Отговор

    До коментар #100 от "007":

    Нема баце, както колегите са казали на черния лед няма върху кво да захапе, шиповете са за дебел лет и утъпкан сняг - там захапват.
    На черен лед с шипове ще си по-зле отколкото със сликове от Ф1 щото метала ти дава контакр 1/10 че и по-малко от контакта с хумата и метала се лъзга каш на шейна шините!

    На тебе с шиповете ти пожелавам още по-голям късмет ;)
  • 104 Много мразещ селски тарикати

    5 1 Отговор

    До коментар #99 от "Driving pleasure":

    От 2013 живея в Исландия-тук са предимно тесни планински пътища без мантинели с много лед,сняг и киша през дългата зима и местните карат предимно 4х4 с зимни гуми с шипове без никакви проблеми.Много рядко има катастрофи-шофьорски книжки тук се взимат след няколкомесечни курсове и годишните прегледи на автомобилите не са формални като в Бг.

    Коментиран от #105, #107

  • 105 Empty

    4 0 Отговор

    До коментар #104 от "Много мразещ селски тарикати":

    Иди обяснявай кега, защо 4х4 със зимни гуми...'ща издът с парцалите местните капацитети.
  • 106 bai hoi

    1 2 Отговор

    До коментар #85 от "Автоинструктор":

    Под 7 пич
  • 107 Driving pleasure

    1 6 Отговор

    До коментар #104 от "Много мразещ селски тарикати":

    Добре бе колега.. аз ли нещо криво ти обяснявам ти ли си решил че нещеше да разбереш?!

    Ай погледни кво си написал цитирам ти твойте спобстерни приказки: "с много лед,сняг и киша "!!! КАРАТ СЪС ЗИМНИ ГУМИ НА ЛЕД И СНЯГ!!! и аз моля ти се казвам, че зимната гума има + само при такива условия?!

    Е кво точно не схвана?!

    Амо дай декември месец да Арабите и цяла африка да кара със зимни гуми щото видиш ли било зима а?! Тва че си антазираш нещо си айде да не ме изкарваш виновен! Исландия е на 65тия паралел България е на 43тия!

    Коментиран от #113

  • 108 Много мразещ селски тарикати

    5 6 Отговор
    Е явно аз защото се прибирам веднъж годишно през лятото за две седмици в Бг. от последните 4 години съм забравил ,че в България винаги зимата и първия сняг сварва неподготвени всички.Много тъпо е да си мислиш,че сняг пада 2 дена в годината и през останалото време няма поледици,мъгли,ниски температури и е лято...хахаха. http://www.dnes.bg/stranata/2016/12/30/snejna-buria-i-katastrofa-zatvoriha-chast-ot-trakiia.327342 така са си мислили и тези от този линк миналата зима...аман от безумци
  • 109 Един

    5 0 Отговор
    Като чета коментарите тука стигам до извода че няма да си карам колата тая зима.....много убийци има тука!
  • 110 ААА

    9 2 Отговор
    На черен лед ,няма такава гума която да те кара да се чувстваш спокоен. И въпреки това гумата продължава да значи МНОГО. Гумата със шипове на черен лед ти дава най-много шансове да се разминеш с ПТП. Карал съм такива гуми -Ултра-Грип. Гумата може да приплъзва , но шиповете се забиват и драскат леда и утъпканият сняг. Карат се в Скандинавия, Русия , и сигурно има защо. В България са забранени,както и в голямата част от Европа. В Европа щото си чистят пътищата , а в България поради бедност, тоест една част от водачите биха ги карали и лятото , шиповете хвърчат , и биха наранили човек, или да спукат стъкло. Както виждаме една голяма част ,не искат да си слагат зимата зимни гуми, и си карат по старо му, и всяка година зимата изненадва една част от тях. Да се сравнява чисто зимна гума с каквато и да е друга гума , е компромис със здравето и автомобила. И между зимните гуми има разлики. Когато си избирам зимни гуми минавам покрай всички изложени гуми и натискам с палец протектора , тези които са по -меки , ламелите по се смачкват , и създават по голямо усещане за сцепление , избирам тях . Гледам разбира се и марката.
  • 111 Дабе

    3 2 Отговор

    До коментар #91 от "Driving pleasure":

    Беззумие е да смесваш внимателното каране с избора на гуми.
    Винаги трябва да се кара внимателно със съобразена скорорст. При идеално сух път няма голямо значение зимни, летни. Когато обаче към студа се добави и вода тогава отиваш в моргата с летни гуми.
  • 112 Дамян

    2 0 Отговор
    Утре слагам новички UltraGrip 9 4 бр. И на Мусала ще се кача с тях (образно казано)
    Според мен обаче не трябва да се кара повече от 3 сезона с едни зимни гуми -дори и да имат добър грайфер. Сместа старее и вече няма същите качества ,както когато са нови.
    Предишните 2 сезона карах с Fulda -първия сезон бях много доволен от тях ,но не и 2рия.
    И ги разкарах -а грайфер си имаха отличен.
    И вече зимни гуми -Michelin и Good year
  • 113 пинокио

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "Driving pleasure":

    От толкова много коментари дано си успял да схванеш, че опитите да докажеш, че водата е мокра са безполезна загуба на време.
  • 114 Пешо Мъката

    0 2 Отговор
    Повечето неща са верни, ама е губаво да се знае, че в световния рали шампионат карат със шипове, по отъпкан сняг. Ако искате аз съм готов да си меря колата на мокър асвалт със широки зимни гуми и световния шампион със тесните шиповани гуми, на каквато кажете скоростна дисциплина. Толкова за тесните гуми! Другото което и други колеги са казали, важно е каква марка е гумата едни са добри на сняг, други на мокро, трети на сух студен асвалт. Моите държат на мокро и сухо колкото и да е студено, но в снега ги няма никакви. но на мен ми се налага да карам на сняг 1-2 пъти в годината и то за кеф не по работа и просто карам малко по-бавно. Така че всеки си преценява къде кога и как кара и какво му трябва.
  • 115 Мундьо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "смолата":

    По смешен коментар не съм чел...