Зимата наднича иззад ъгъла и отново настъпи време за преобуване на автомобила. Когато този момент настъпи, в шофьорските разговори неминуемо се завръщат няколко мита за зимната гума, които здравият разум веднага трябва да развенчае.
Мит №1. Важни са не гумите, а опитът
Майсторството и стажът зад волана безспорно са важни. Дори и гениален художник обаче не може да нарисува шедьовър с проскубана четка. Добрите зимни гуми позволяват на разумния водач да спира по-лесно, да управлява по-надеждно и при нужда да ускорява по-ефективно. Монетата, разбира се, има и обратна страна - глупакът може да причини куп поразии и с най-качествените зимни гуми.
Мит №2. Двойното предаване не се нуждае от зимни гуми
Дяволски опасна заблуда. Дори да се допусне, че автомобил с четири задвижващи колела ще ускорява нормално на сняг, остават управляемостта и спирането. Законите на физиката не зависят от типа на трансмисията. Най-съществена роля за ефективното намаляване на скоростта през зимата играят именно гумите.
Мит №3. Широките гуми са по-удачни за зимата
Тестовете недвусмислено доказват, че през зимата автомобилът се държи най-добре на пътя със заводския размер. Широките гуми имат по-голяма контактна площ, но на сняг и лед са безпомощни. Автомобилите от световния рали шампионат неслучайно се обуват в смешно тесни гуми за зимните стартове.
Друга опасна заблуда. Ако на единия мост са монтирани зимни гуми, а на другия - летни, рискът от загуба на контрол върху управлението на колата нараства многократно. Щом бюджетът е ограничен, по-добре да се купи пълен комплект от 4 гуми от евтин модел, отколкото да се експериментира с живота и здравето.
Мит №5. С добри зимни гуми може да се кара целогодишно
Летните и зимните гуми (особено скандинавските, които са проектирани за експлоатация в наистина студено време) се различават не само по рисунъка на грайфера, а и по състава на каучуковата смес. Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си. Същото важи и за зимната, която променя значително характеристиките си над 7-10 градуса.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 смолата
Коментиран от #3, #59, #115
12:01 24.10.2017
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Андрей Николов
До коментар #1 от "смолата":
Пикльо не подвеждай хората и не лъжи по детски! Как ще ги сложиш отпред? Нали колата поднася със задния мост бе? 800 000км ще ги минеш насън! И се научи да пишеш без правописни грешки!!Коментиран от #13, #49
12:15 24.10.2017
4 onq s konq
Коментиран от #72
12:21 24.10.2017
5 Дедо Улук
Коментиран от #9
12:22 24.10.2017
6 Вуте
12:30 24.10.2017
7 Иван
Относно широчината-препъръчайте гуми от велосипед да слагат хората. То на много от четящите малко им требе и без това са обречени на глупост....
Тези на снимката са тесни защото са със шипове и от друга страна там на ралито се кара в коловози. На улиците зимата не е само сняг и пътя се редува от сухо до мокро, снежно, лед, така че по широката гума спира по-рано инак във Ф1 щяха да са с велосипедни. Много бързате да пишете статии, че да докарате бройка на ден!
12:37 24.10.2017
8 ihaa
Коментиран от #10, #60
12:39 24.10.2017
9 чвор
До коментар #5 от "Дедо Улук":
Написаното в статията не е никак зле. Правилно е описано - тънките гуми, тоест по-нискоцоловите имат предимство в снега и леда, като устойчивост - затова релсовите вагонетки, са непоклатими на лед. Но балонните гуми имат предимство при пясъци,, в пухкав сняг тоест там, където се иска да се двигиш на мека и поддаваща повърхност. Зимният грайфер е специфичен, а самата твърдост на гумата е различна с лятната. И двете стават за зима и лято, но предпочитано е при често шофиране и висока скорост да не се разчита на късмета - най-добре е да се сменят, според сезона! Не е майтап работата, само за едно залитане и цункаш мантинела или дере....! А, още по-лошо и насрещно движение.... Карам със задно автомобил. Досега не съм се въртял, дори на лед, а съм минавал по лед Шипка през Габрово. Един Опел Вектра ме учуди - стабилна кола, а оня се обърна и не посмя да мине по леда? А с моето задно минах и то с ремарке. Зимните ми гуми не бяха нови, но с дълбок запазен грайфер. Влияе си грайфера без съмнение. Зимните са по-меки от летните понеже, трябва да прилепят по мокра повърхност.12:41 24.10.2017
10 Работник
До коментар #8 от "ihaa":
Да, ама трябва както му се вика "да имаш едно на ум" и то за всеки сезон. Такива гуми не могат дадат същото сцепление като една зимна или една летна при съответния сезон.12:43 24.10.2017
11 Андрей Андреев
12:50 24.10.2017
12 мерудията
За тази зима обаче си купих, като нови - ДОТ 2011.
Коментиран от #65
12:59 24.10.2017
13 допрост
До коментар #3 от "Андрей Николов":
от 20 години карам коли със задно, няма да ти обяснявам защо...та, сигурен ли си в това, което написа?относно правописа- преди "бе" има запетая, пак няма да ти обяснявам защо...
не обиждай хората,..............................................................
Коментиран от #27
13:04 24.10.2017
14 ГОСТ
Направете в сухо време при температура +2 градуса спирачен тест с летни и зимни гуми - летните имат по-къс спирачен път. Нещата се обръщат при наличие на сняг, киша, лед. Но не и на сух асфалт
13:07 24.10.2017
15 ТАС
Наистина зимните гуми им падат характеристиките, но при температури 20-25 градуса.
А и честно казано, най-много са ме подвеждали летни гуми през лятото август месец. Зимните никога не са.
Взех ги летните гуми средна ръка чисто нови есента на предходната година и на следващото лято станаха на платсмасови. На сухо при потегляне превъртат. Падна един росилек, колкото да разцапоти праха по асфалта и се опитаха да ме завъртят, а нямаха още 18 месеца от датата на производство.
От тогава карам с зимни през лятото и колата я усещам моного по стабилна от колкото с летните.
Повечето летни с които съм карал са добри на сухо на мокро зле, но ей това време когато почнат да падат листата са направо опасни.
Комбинацията от смлени на прах листа от гумите и дъжд си ужасна. Ефекта е все едно асфалта е намазан с грес, а и в комбинация с лятна гума ефекта подобен на аквапланинг( не зная ка се води)не ти мърда при по висока скорост. Те не случайно се увеличиха катастрофите тия дни.
Коментиран от #44, #67, #70
13:09 24.10.2017
16 DARK
Goodyear - хапе снега като ненормална. Спиране потегляне завиване на сняг абсолютна стабилност даже и на лед самият каучук някак си придава чувство за някакъв контролируем контакт.На чист асфалт (студен 5 градуса и надолу) превърта лесно , спира трудно често пуска абс при по тежки спирания , завива много добре.Топъл асфалт 10 градуса и нагоре качествата и са ужасно влошени общо взето и най гадната лятна гума е по добра.
Nokian Wr D4 - отвратителна на сняг потегля с много буксуване , спира много трудно , поднася при завиване, най малкият лед и напълно губи сцепление.Студен асфалт - перфектно спиране и потегляне прилично поведение в завой - топъл асфалт р много добро потегляне спиране и прилично поведение в завой - 40 градуса асфалт продължава да потегля и спира прилично завиването е определено зле. А това се води ЗИМНА гума!!Както и да я гледам е всесезонна и се връщам към Goodyear която да на асфалт е доста зле даже като е чисто нова и навън е -15 е зле на асфалт но щом види малко сняг на пътя нещата коренно се променят можеш да я насилваш колкото искаш без страх да се хлъзнеш.
Коментиран от #20, #33
13:22 24.10.2017
17 Jack Bauer
13:30 24.10.2017
18 Чакаленко
По скоро прочетох пет простотии вършени от собствениците на автомобили през зимата...:)
Поздрави...:)
13:50 24.10.2017
19 само предно
Коментиран от #62
13:59 24.10.2017
20 мерудията
До коментар #16 от "DARK":
Ела да видиш моите китайчета дот 2011 Goodride, как дерат в снега, по ледените пътища съм, като атомен ледоразбивач, къртя асфалта.Номер едно са за 2009 година в провнция Шанхай и Гуан джъ цъ, слагат ги и на най-новите модели на Джили, Бий ли, Деби ли.
Най голямата фирма в цял Китай за 2001 г.
14:04 24.10.2017
21 ннввмм
14:13 24.10.2017
22 Driving pleasure
ЕДИНСТВЕНОТО ПРЕДИМСТВО НА ЗИМНАТА ГУМА Е НА СНЯГ!!!
Ако си готов да ограничиш пътуванията си за седмица, максимум две, в които имаме сняг по пътищата въобще нямаш нужда от зиман гума а и този поблем се решава с чифт вериги.
Всички тестове на гуми провеждани от експертите показват, че предимството на зимната гума е в теглителната сила НА СНЯГ и спирачния път НА СНЯГ. дори лятната гума е по-добра на суха и мокра настилка зимата, дори в киша, защото е проектирана да изхвърля водата по-добре.
14:35 24.10.2017
23 Николай
Коментиран от #34
14:35 24.10.2017
24 smeh
При наличието на Google в 21в. е грехота, човек да е "технически неграмотен", ако се има за автоентусиаст. Ама няма кой да чете. Като не вярвате на интернет, поне ръководството на автомобила си отворете и вижте - например за моя модел е 7 градуса. Производителят си е направил тестовете и го е написал за да не си счупиш главата, докато откриеш сам топлата вода.
Мислете бе хора, мисленето не е вредно за здравето, а точно обратното...
Коментиран от #25, #26, #66
14:39 24.10.2017
25 Иван
До коментар #24 от "smeh":
Не знаеш колко си прав!Направо се чудя като чета постовете как толкова малко хора се избиват в БГ по пътищата и единственото ми обяснение е че го докарваме от умения за шофиране придобити от немай и къде.....неволята учи
14:51 24.10.2017
26 Driving pleasure
До коментар #24 от "smeh":
Много си ми смешен:Зимната гума има по-добри качества само и единствено на сняг!!! ТОЧКА!!!
Зимната гума има равни или по-лоши качества от лятната при мокра пътна настилка
зимната гума има драстично по-лоши качества при суха настилка
и веднага давам примери
мокра настика - аква планинг
скорост на изпуване на зимна гума - 74.7 км/ч
скорост на изпуване лятна гума - 78.5 км/ч
мокра настилка - управляемост
средна скорост на отсечката зимни гуми - 83.9 км/ч
зредна скорост на отсечката летни гуми - 86.7 км/ч
мокра настилка - кръгова писта
време за обиколка зимни гуми - 16.0 сек
време за обиколка летни гуми - 15.2 сек
мокра настилка - спиране
от скорост 100 км/ч зимни гуми - 54.2 м
от скорост 100 км/ч летни гуми - 47.8 м !!! повече от 1 автомобилна дължина!!!
Минаваме на суха настилка
суха настилка - управляемост
средна скорост за отсечката зимни гуми - 90.3 км/ч
средна скорост за отсечката летни гуми - 92.6 км/ч
суха настилка - спиране
от скорост 100 км/ч зимна гума - 42.7 м
от скорост 100 км/ч лятна гума - 37.6 м
и накрая стигае до ЕДИНСТВЕНОТО предимство на зимната гума
сцепление на сняг
теглитална сила зимна гума - 3300 Нм
теглителна сила лятна гума - 1500 Нм
Вярно е има нет, ограмоти се :)
Коментиран от #28, #32, #38, #45, #68
14:52 24.10.2017
27 Ахахахахахахаха
До коментар #13 от "допрост":
Ахахахаха. Преди да се обясняваш за правопис се върни в първи клас и се научи, че изречение се започва с главна буква.14:53 24.10.2017
28 123
До коментар #26 от "Driving pleasure":
И това при какви температури на асфалта е?Защото едно е мокра настилка при 10 градуса температура на асфалта и съвсем друго при 2 градуса. Идеята на зимната гума е да имаш достатъчно контактна зацепваща площ за мокро и снежно при ниски и минусови температури. Излишно е да коментираме материала и поведението му при двата вида, нали. Ти може и да гледаш че е сухо, но при минус 10 си представи настилката каква температура има, и след това си помисли кое ще се държи по стабилно на нея. А и цифрите които даваш са със такава малка разлика, без спирането естествено, че не си струват сравнението. А иначе от опит мога да кажа, че каквато и гума да имате според сезона, тя си е ок, стига да карате разумно и гумите ви да не са н-та употреба на 10 години.
15:18 24.10.2017
29 JPpower
15:18 24.10.2017
30 Грайфер
15:20 24.10.2017
31 Търговеца на гуми
1. Вярно е. Когато бях художник не можех да спирам добре добри гуми. Сега от както съм търговец на гуми нямам проблем с гумите. Евтини ментета не продавам. Продавам само скъпи в тях имам повече печалба.
2. Съгласен съм. Снимката е показателна. На БМВ 4x4 наистина му трябват зимни гуми иначе няма тръгване. Ако имате друга марка 4x4 и не закъсвате зимата - продайте я! Продайте я и купете БМВ., а аз ще ви продам хубави гуми.
3. Съгласен съм. Субару има нужда от тънки гуми за да ходи на рали по Цариградско Шосе и до Билла. Другите марки нямат проблем и с дебели гуми, но все пак ако решите да сложите гуми от велосипед на колата си - заповядайте при мен. имам и такива гуми за на прекрасни цени.
4. Абсолютно верно. Аз като търговец на гуми го потвърждавам. Когато купите повече от две гуми повече печалба ще имам. Купувайте бе хора. Колкото повече толкова по-добре
5. Съгласен съм. Аз продавам гуми и потвърждавам. Купувайте летни гуми. Купувайте есенни гуми. Купувайте зимни гуми. Купувайте пролетни гуми. Купувайте и по един чифт резервни. Купувайте.. купувайте... че идва Коледа, трябва и аз да празнувам... в Дубай
15:25 24.10.2017
32 smeh
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Ето типичния от таргет групата. "ТОЧКА !!! " Като се залепиш в някой сутринта зимата на сух студен асфалт с летните гуми пак ПОВТАРЯЙ - ТОЧКААА !!! Точно е това коментирах, че технически неграмотния народ се избива от простотия и даже не иска да се ограмоти. Колегата Иван по нагоре го е казал и той.Ти да не мислиш, че аз не съм си правил експерименти ? Да ти кажа ли сутрин на -5 градуса, как нов летен Goodyear от висок клас му тропа по 20 пъти ABS-a, докато спре от 40? А, с по-висока скорост ? А, знаеш ли убиеца на лятната гума кой е ? Сигурно и това не знаеш ? Ниска температура + мокър асфалт и ще се пързаляш като масло по горещ тиган.
Коментиран от #35, #69
15:34 24.10.2017
33 DBS
До коментар #16 от "DARK":
Абсолютно подкрепям за този Nokian. Служебната кола ми е с такива и едва драпа на пресен сняг,тази зима 3 пъти затъвах пред блока.За сравнение личната е с Continental и минава без проблем там ,където затъвах с Nokian.
Ако някой ми беше казал,че Nokian са толкова зле,нямаше да му повярвам.
Един същ размер са гумите и на по 3 зими бяха с почти еднакъв пробег.
15:55 24.10.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ОВЧА ГЛАВА
До коментар #32 от "smeh":
Щом има несъгласни с този коментар...излишно е да пишеш повече...да си пожелаем здраве и много късмет с настъпването на зимният сезон... и така...16:18 24.10.2017
36 Ганьо Говнарев Говньо
16:28 24.10.2017
37 гост
16:29 24.10.2017
38 Empty
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Кой си ти, че да слагаш точка? Мислиш, че си някакъв критерий?Тук в Германия си сменят летните гуми със зимни през октомври и после зимните с летни след великден. Такъв им е закона от "О" Oktober до"О" Ostern- велисден. И са си го измислили супер. При инцидент, ако не си с подходящи гуми не ти важи застраховката. А ти иди им обяснявай колко си велик и как спират зимните и как тръгват летните и как завиват всесезонните гуми. Няма ли на борда снежинка няма застраховка. Като се оакаш плащаш.
Коментиран от #71
16:35 24.10.2017
39 Ганя
16:35 24.10.2017
40 Бай Иван
Коментиран от #46
16:36 24.10.2017
41 onq s konq
16:36 24.10.2017
42 Киро
Казва се Michelin Crossclimate и са супер и лятото и зимата!
Втора година карам с такива и забравих да се редя по опашки за смени, да мъкна гуми и тн.
http://www.michelin.bg/tyres/michelin-crossclimateplus/reviews
Зимата по сняг, лятото по плажовете, супер са.
И не вярвайте на производителите, които искат да се продават повече и повече! Едно време е имало зимно и лятно масло за двигатели и са казвали, че било невъзможно едно масло да е всички сезони!
16:53 24.10.2017
43 Гоуст
16:57 24.10.2017
44 nik
До коментар #15 от "ТАС":
Наблюдавам, че зимните гуми имат по-лошо сцепление на мокро отколкото летните - за преходните сезони.Всеки ден минавам 110км до работа и обратно по планински път само със завои. Щом сложа зимните на завоите леко почват да орат - при равни други условия. Това налага по-ниска скорост на каране.
Като стане по-студено сигурно няма да е така, но не съм посмял да карам с летни при 0 градуса.
17:13 24.10.2017
45 123
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Личи си, че си се ограмотявал само от интернет, като тия кретени от парламента, които допуснаха зимата да се кара с летни гуми, но с повече от 4 мм грайфер. Много загинали ще им тежат на съвестта. Много интересно "достоверната" информация от нета за коя марка е, кой модел, кой размер, кой дот, при какви условия е провеждан теста, на какъв терен и т.н.Коментиран от #74
17:20 24.10.2017
46 niki
До коментар #40 от "Бай Иван":
Нямаше катастрофи защото:1. Хората пътуваха много по-малко (защото бензина беше скъп).
2. Хората пазеха колите си като очите (защото се купуваха адски трудно).
3. Не караха зимата (кой сега си качва колата си на трупчета за през зимата?)
4. И ДА - изпитите бяха както трябва.
17:22 24.10.2017
47 Driving pleasure
1во това са данни от тестове проведени от АДАК и Аутобилд всяка година правят такива
2ро да сравняваш Германия на която най-южната точка е с 4-5 географски градуса по на север от най-северната българска, а севера им е с 10 ако не и повече е смешно - в Сандански и Бургас имат по 2 дена сняг годишно!
3то ако не си нагласиш стила на шофиране към пътните услови, в това число вода сняг лед и т.н. няма гума която да те спаси от собствената ти глупост - така че по-бавно с по-голяма дистанция и МИСЪЛ зад волана спокойно може да си караш и с летни гуми.
Коментиран от #51
17:27 24.10.2017
48 Я. Петров
17:35 24.10.2017
49 Смолата
До коментар #3 от "Андрей Николов":
Аман от мамини синчета, които с 4 нови гуми си правят колите на таратор и не могат да си обяснят какво им се говори. Да, карал съм 800000км и продължавам, да не съм сложил една драскотина на кола, да преди да мога да отида в магазина и да си купя 4 зимни за новата кола съм си купувал само по 2 и да - слагал съм си гумите първо на предните колела, защото аз газта си контролирам така, че да не занасям, нехранимайковците като теб, дето се пишат грамотни шофьори-не. Ако не разбираш защо сцеплението на завиващите и спиращите колела е по-важно от това на зсдвижващите и Господ не може да ти помогне....17:53 24.10.2017
50 Plameni
17:57 24.10.2017
51 Empty
До коментар #47 от "Driving pleasure":
Значи АДАЦ и АУТОБИЛД призовават целогодишно с летни гуми? Щото зимните само за сняг стават?Дали 2 дни или 2 месеца...като не си подготвен за зимни условия и 2 часа сняг, ще са ти фатални.
А да обясниш какво поведение има лятна гума на сух асфалт при - 3 примерно /защото това е средната температура за Бг. зимният период/
На мен ще ми бъде интересно.
Коментиран от #52
18:23 24.10.2017
52 Driving pleasure
До коментар #51 от "Empty":
Баце кви 7 градуса кви -3 градуса кви градуси въобще... тая гума като караш се загрява от триенето тва да ти не е сладолед да го държиш в хладилника, че да е твърд!Некви глупости са ви набили в главите от 22ра година кога са произвеждали само видинки ал сийзън и говорите глупости!
18:43 24.10.2017
53 Empty
Коментиран от #61
18:55 24.10.2017
54 Гумаджийте
18:59 24.10.2017
55 Empty
19:00 24.10.2017
56 Vasik Atanasova
ако се кара внимателно може и с нови летни гуми да караш през зимата
ако не е форсираш колата
всичко е в главата ни
говоря за град ВАРНА
19:11 24.10.2017
57 hmhmhm
20:00 24.10.2017
58 Empty
Нищо не коства за да се опита.
Коментиран от #78
20:11 24.10.2017
59 Антон
До коментар #1 от "смолата":
Пълна олигофрения.И колко е разликата ; ако си купуваш четири летни и четири зимни Барума ?
20:15 24.10.2017
60 Антон
До коментар #8 от "ihaa":
Те за държави с опрелен климат , но не и за БГ !!!!20:17 24.10.2017
61 Driving pleasure
До коментар #53 от "Empty":
Дадох ти аргумент бе човек, тест на АДАК и Автобилд с конкретни данни и съответното заключение - те нещеш да го приемеш, щото роднто ченге или депутат казали друго - ми проблема е твой!данните ясно показват, че зимната гума има смисъл само ако караш на сняг! ако работата ти не е свързана с непрекъснато пътуване и можеш да се съобразиш с пътната обстановка за ден два докато разчистят след падането на снега спокойно може да си караш летни!
Ако не може да слезеш от колата и да се качиш на градски транспорт или такси за два дена никой не може да ти приведе аргументи, които да приемеш!
П.С. и познай последните данни показват че изтърканата лятна гума без грайф спира по-добре от новата - стига да не караш в дъжд по-безопасна - пак данни базирани на внимателни тестове!
Но ходи си давай парите!
Коментиран от #63, #73, #94
20:23 24.10.2017
62 Антон
До коментар #19 от "само предно":
Аматьор ! :):):):)20:24 24.10.2017
63 Empty
До коментар #61 от "Driving pleasure":
Току що изгедах поне 10 клипа на АДАЦ АутоБилд и GTÜ, защо да се кара зимата със зимни гуми. Никоя сериозна медия от ранга на АутоБилд или автомобилна организация като АДАЦ вяма да ти препоръча зимата да си спестиш зимни гуми. Немците на тема сигурност са фанатици още повече, що се касае до сигурността на пътя са безкомпромисни. Твоите аргументи са на ниво махленската бакалия със зевзеците от района. Ако се напънете можете да докажете на човечеството, че въобще всякакви гуми са излишни. Хайде престани с тия глупости за АДАЦ и АутаБилд , че ще те усавя с техни клипове ЗАЩО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗИМАТА СЪС ЗИМНИ ГУМИ.20:39 24.10.2017
64 Old man
Безаварийни киломертри на всички водачи на МПС!
20:42 24.10.2017
65 Антон
До коментар #12 от "мерудията":
Много си имен ти , майсторе !20:53 24.10.2017
66 Антон
До коментар #24 от "smeh":
Прав си човече, Ама тъпаците нямат свършване !20:58 24.10.2017
67 Shmeker
До коментар #15 от "ТАС":
Понеже работя в гумената индустрия, мога да ви кажа, че при 7 градуса по целзий и лятната и зимната имат еднакъв спирачен път, т.е. смеските са проектирани да имат еднакви свойства при тази температура. При понижаване съответно летните започват да спират по-дълго, а зимните по-късо. При повишаване - обратното, защото зимните стават лигави при високи температури (говорим за нови гуми, а не за вече вкочанясани)21:00 24.10.2017
68 Антон
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Колко стаж имаш при зимни условия ? Извън селото в което приживяваш !Всички са в насрещното ,само ти караш правилно !
Хахахаха !
21:01 24.10.2017
69 Антон
До коментар #32 от "smeh":
Не се занимавай с този , приятел !Човека е непоправим професор , най -вероятно полуграмотен общ работник !
21:06 24.10.2017
70 Язе
До коментар #15 от "ТАС":
Най добре не карай никога.Толкова глупости в един коментар не бях чел.Взимай гр.транспорт.21:08 24.10.2017
71 Антон
До коментар #38 от "Empty":
Не се хаби за тъпаци !Лошото е, че човк не е виновн , ако такъв тъпак го блъсне и ...... смърт !
После мълчание и в съда ...... много съжелявам !
21:11 24.10.2017
72 ГОСТ
До коментар #4 от "onq s konq":
неслучайно само на втората снимка пишеПубликувано във факти.бг: глупакът може да причини куп поразии
21:12 24.10.2017
73 Удивен
До коментар #61 от "Driving pleasure":
Това е безумие, вече е ясно защо в България стават толкова катострофи, заради такива като теб.Много ясно че слика е по-добър при хубаво време от гумата с грайфер понеже има по-голяма контактна площ.
Ама леко да завали и се врязваш в мантинелата или недай си боже в отсрещният.
За такива като тебе трябва да има специален стикер мало...мник зад волана.
Коментиран от #91
21:13 24.10.2017
74 Антон
До коментар #45 от "123":
Много си прав за парламента !Пълна глупост е това за грайфера без да се вземе предвид каучука !!
21:26 24.10.2017
75 dido
21:56 24.10.2017
76 фантом
Коментиран от #80, #81
21:57 24.10.2017
77 ддд
Всесезонните гуми може да имат малко предимство през зимните при студено време на сух път, но зимните имат много по-голямо предимство при сняг и киша. В повечето случай, когато някой обяснява , че няма нужда от зимни гуми, най-често въобще не е карал със зимни.
21:58 24.10.2017
78 ччяя
До коментар #58 от "Empty":
А ,аз предполагам че черепната ти кутия е empty.През новия зимен сезон според теб,колегите с летни гуми трябва да започват пътуването си с бърнаут,че като се бухнат в някоя пряспа гумите да разтопят снега.
Коментиран от #82
22:01 24.10.2017
79 Gostt
22:04 24.10.2017
80 Empty
До коментар #76 от "фантом":
И само по голям глупак може да твърди обратното22:06 24.10.2017
81 Антон
До коментар #76 от "фантом":
Ей затова Терминал 2 ! Там хората не се правят на умни , а изпълняват правилата писани от грамотни хора не от пионки в парламента !!!Лош е матряла , лош !
22:11 24.10.2017
82 Empty
До коментар #78 от "ччяя":
Всичко ми е empty...😁Специалистите казват ,че като загреят лятна гума зимата е по добре от зимна...та предположих, че,ако се загрее още малко може и в сняг да копат...
Коментиран от #83
22:11 24.10.2017
83 Оле оле
До коментар #82 от "Empty":
Предположил !Я по - добре предполагай на тема Космос !
Ще имаш по-голям успех !
:)/):):): Хахахаха
Коментиран от #84
22:14 24.10.2017
84 Empty
До коментар #83 от "Оле оле":
Сега аз съм крив, че другите пишат глупости?!Коментиран от #86
22:18 24.10.2017
85 Автоинструктор
Коментиран от #106
22:18 24.10.2017
86 Оле оле
До коментар #84 от "Empty":
Шегувам се !То , тия тъпаци по-долу няма да разберат хумора !
Както не разбират и “оня с коня “ !
Коментиран от #96
22:27 24.10.2017
87 Gostt
Коментиран от #88, #98
22:32 24.10.2017
88 Shmeker
До коментар #87 от "Gostt":
Аз също съм си го мислил. Не знам защо на пазара има и едни такива евтини гуми, които като се разлигави времето и почват да спират като шейна.22:35 24.10.2017
89 Plameni
22:42 24.10.2017
90 кольо
Каризмата е обута с 4 кросклаймъта на мишелин вече втори сезон (40 000 км). Опитът ми е следния:
Гумите са невероятни за мокър път, без значение температурата на въздуха и на асфалта (по принцип и колата си е доста стабилна). На киша и мокър сняг не виждам особена разлика със зимните. Признавам, че в дълбок сняг не съм ги карал, по простата причина, че пътувам междуградско по почистени пътища (да, в България пътищата се чистят, и то доста прилично). А който ви обснява как карал на лед с каквито и да било гуми, с каквато и да било кола и с какъвто и да било майсторлък е ясно, че няма какво да го слушате.
Преценете си кога, колко често и как ви се налага да карате автомобила си и тогава ще направите най-разумния избор "цена-качество-нужда".
22:47 24.10.2017
91 Driving pleasure
До коментар #73 от "Удивен":
Кое е безумие? Да караш като джигит със зимни гуми и да си мислиш че ще те спасят или си безсмъртен или да караш внимателно с летни съобразявайки се с условията на пътя?!Аз мисля че вашето е безумие! При внимателно шофиране най-лошото на лятната гума е че ще те остави в някоя пряспа или няма да кашиш баир - но поне 10 пъти повторих, че шофирането с летни е въпрос на съобразяване! 20 години зад волана с доста км зад гърба имам и не само ПТП нямам и фиш нямам писан, справям се доста по-фобре от големите разбирачи и още по-големи моралисти!
Коментиран от #111
22:51 24.10.2017
92 Бат Мишо
за справка - случая с Бат Митю от воденския баир 1995
22:52 24.10.2017
93 Бат Мишо
за незнаещите Кировец е танк Т34 без оръдието и прилича на трактор
и човека пак падна в дерето
22:55 24.10.2017
94 Много мразещ селски тарикати
До коментар #61 от "Driving pleasure":
Ужас,сиромах човек-живо камикадзе зад волана.За черен лед да си чувал?В ютуба има предостатъчно клипове с левашки катастрофи на лед и на сняг заради летни гуми и неразумни скорости-предимно руснаци,а ние сме по зле от тях...Зимни гуми през зимата и летни през останалото време,всичко друго си е безрасъдно шофиране.Коментиран от #99
23:04 24.10.2017
95 Plameni
23:10 24.10.2017
96 Empty
До коментар #86 от "Оле оле":
Че аз съм му фен на тоз индивид23:24 24.10.2017
97 Svett
КАРАЙ НАРОДЕ!
23:28 24.10.2017
98 Ghost
До коментар #87 от "Gostt":
Относно връзката катастрофи - кофти гуми: Естествено КАТ нямат такава статистика (то те кво ли имат).Но ти можеш да си я направиш сам - сега започва зимния сезон; когато видиш катастрофа, погледни гумите на виновната кола - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще бъдат много изтрити зимни И/ИЛИ летни гуми!
Особено често това се вижда при коли спрели в предната или при преобръщане/излизане от пътя! Много е вероятно да видиш там и колегата Driving Pleasure. Поздрави!
23:29 24.10.2017
99 Driving pleasure
До коментар #94 от "Много мразещ селски тарикати":
Баце пожелавам ти упех със зимните гуми на черния лед!Крайно ще ти е трудно да ме убедиш, че на черен лед има гума, която да захапе!
Коментиран от #100, #104
23:35 24.10.2017
100 007
До коментар #99 от "Driving pleasure":
Има с шипове;)Коментиран от #101, #103
23:40 24.10.2017
101 onq s konq
До коментар #100 от "007":
Гума с шипове не може да ходи по черен лед защото дебелината му е 1 мм. т.е. все едно ходи по асфалт.Коментиран от #102
23:42 24.10.2017
102 onq s konq
До коментар #101 от "onq s konq":
Ако обаче шиповете се монтират в черния лед,всяка гума ще се държи стабилно.Що ли ми излагаш ника...23:47 24.10.2017
103 Driving pleasure
До коментар #100 от "007":
Нема баце, както колегите са казали на черния лед няма върху кво да захапе, шиповете са за дебел лет и утъпкан сняг - там захапват.На черен лед с шипове ще си по-зле отколкото със сликове от Ф1 щото метала ти дава контакр 1/10 че и по-малко от контакта с хумата и метала се лъзга каш на шейна шините!
На тебе с шиповете ти пожелавам още по-голям късмет ;)
23:54 24.10.2017
104 Много мразещ селски тарикати
До коментар #99 от "Driving pleasure":
От 2013 живея в Исландия-тук са предимно тесни планински пътища без мантинели с много лед,сняг и киша през дългата зима и местните карат предимно 4х4 с зимни гуми с шипове без никакви проблеми.Много рядко има катастрофи-шофьорски книжки тук се взимат след няколкомесечни курсове и годишните прегледи на автомобилите не са формални като в Бг.Коментиран от #105, #107
00:01 25.10.2017
105 Empty
До коментар #104 от "Много мразещ селски тарикати":
Иди обяснявай кега, защо 4х4 със зимни гуми...'ща издът с парцалите местните капацитети.00:14 25.10.2017
106 bai hoi
До коментар #85 от "Автоинструктор":
Под 7 пич00:30 25.10.2017
107 Driving pleasure
До коментар #104 от "Много мразещ селски тарикати":
Добре бе колега.. аз ли нещо криво ти обяснявам ти ли си решил че нещеше да разбереш?!Ай погледни кво си написал цитирам ти твойте спобстерни приказки: "с много лед,сняг и киша "!!! КАРАТ СЪС ЗИМНИ ГУМИ НА ЛЕД И СНЯГ!!! и аз моля ти се казвам, че зимната гума има + само при такива условия?!
Е кво точно не схвана?!
Амо дай декември месец да Арабите и цяла африка да кара със зимни гуми щото видиш ли било зима а?! Тва че си антазираш нещо си айде да не ме изкарваш виновен! Исландия е на 65тия паралел България е на 43тия!
Коментиран от #113
00:37 25.10.2017
108 Много мразещ селски тарикати
01:49 25.10.2017
109 Един
06:32 25.10.2017
110 ААА
06:53 25.10.2017
111 Дабе
До коментар #91 от "Driving pleasure":
Беззумие е да смесваш внимателното каране с избора на гуми.Винаги трябва да се кара внимателно със съобразена скорорст. При идеално сух път няма голямо значение зимни, летни. Когато обаче към студа се добави и вода тогава отиваш в моргата с летни гуми.
16:05 25.10.2017
112 Дамян
Според мен обаче не трябва да се кара повече от 3 сезона с едни зимни гуми -дори и да имат добър грайфер. Сместа старее и вече няма същите качества ,както когато са нови.
Предишните 2 сезона карах с Fulda -първия сезон бях много доволен от тях ,но не и 2рия.
И ги разкарах -а грайфер си имаха отличен.
И вече зимни гуми -Michelin и Good year
16:50 29.10.2017
113 пинокио
До коментар #107 от "Driving pleasure":
От толкова много коментари дано си успял да схванеш, че опитите да докажеш, че водата е мокра са безполезна загуба на време.08:32 02.11.2017
114 Пешо Мъката
20:56 26.02.2018
115 Мундьо
До коментар #1 от "смолата":
По смешен коментар не съм чел...07:43 26.06.2018