Новини

Водородният съперник на Tesla Semi излезе на пътя

Публикувана: 31 Януари, 2018 11:21
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6711
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Задвижваният от горивни клетки електрически влекач One на американския производител Nikola Motor вече се движи по пътищата. Компанията пусна видео на камиона с мощност 1 000 к.с.

Освен резервоари с водород, чието горене генерира ток за електромоторите, Nikola One има батерии с капацитет 320 кВтч. Благодарение на тях влекачът разполага с резерв от енергия за изминаването на впечатляващите 1 200 мили (1 930 км) без презареждане.

От Nikola Motor твърдят, цената на 1 км пробег на водород е два пъти по-ниска, отколкото на дизел. Самият камион струва $360 000, което не е никак евтино, но компанията го предлага на изплащане за 5 г. с месечна вноска $5 000 и безплатно зареждане с водород за 1 млн. мили (1.6 млн. км).

Първата пробна партида One ще бъде готова през 2019 г., а пълноценното серийно производство трябва да започне през 2020-а. Nikola Motor Company обещава да създаде мрежа от 300 станции за зареждане с водород през следващите 2 години.


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Хмм
1 Отговор
Колко ли предварителни поръчки ще събере?

Илон Мъск каза, че един киловат час ще струва 7 цента. Защо ли не казват колко ще струва зареждането с водород, когато започне да се плаща? С един киловатчас, един водороден автомобил изминава пет пъти по-малко разстояние отколкото електромобил с батерии.

Коментиран от #2, #3


Оценка:
-8 +6

гост
2 Отговор

До коментар #1 от "Хмм":


Предварителните поръчки си вървят от доста време , ама цената наистина е двойна и 300 станции не са като на всеки километър , ама те затова явно залагат на дълъг пробег с едно зареждане . При всички случаи ще му е трудничко срещу Тесла , ама за всеки влак си има пътници , обаче дизелите при всички случаи са изгорели , до десетина години не знам дали ще има въобще такива в Щатите !
А и наште там не спят !!!
http://www.bulgariasega.com/usa_canada_bulgari/usa-west-coast/30902.html

Оценка:
-4 +5

гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Хмм":


Обаче камиона по предварителните данни трябваше да бъде 2000 коня , сега стана 1000 (даже в сайта на фирмата) , въртящия момент също е само 25% повече от дизела , явно имат проблеми с тия "водородни" клетки !!
https://nikolamotor.com/one#power

Оценка:
-4 +2

Хмм
4 Отговор
Доколкото знам, а и в статията така пише, няма да се използват горивни клетки, а газови турбини.

Оценка:
-1 +1

гост
5 Отговор
Честно казано тази цена ми се струва по-реалистична отколкото на Тесла. Този пробег е напълно съпоставим със сегашните тирове докато тесла е за къси разстояния. А 25% въртящ момент са голяма цифра, не е за подценяване. Когато ги пуснат на пътя, клиентите се качат в тях и започнат да ги използват, тогава ще има реална представа кой камион е добър и кой си струва. Засега само конвенционалните са се доказали.

Оценка:
-3 +2

Jack Bauer
6 Отговор
Дизелите ще си вървят още 100 години докато не изпомпим и последната капка нефта на земята.

Оценка:
-1 +1

Алтисти
7 Отговор
Не знам кои ги качва тия глупости ама не е много умен какъв съперник бе качили това е най-продавания камион те едва 50 хиляди са продадени а те съперник стига сте филмирали че това е бъдещето петролните босове няма да го позволят спрете с фантазиите

Оценка:
-5 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.