Last news in Fakti

6 Февруари, 2018 11:49 22 277 11

Забравената W124-ка с водородна уредба

  • mercedes-benz-
  • daimler-
  • e-klasse-
  • w124-
  • водород-
  • wasserstoffantrieb-
  • прототип

70-те и 80-те години на миналия век са едни от най-плодотворните в историята на Mercedes-Benz. Автомобилите на компанията нямат равни по качество и ресурс, а за развитието на нови технологии не се жалят средства.

Алтернативните горива винаги са представлявали интерес за инженерите на Daimler. Много от тогавашните позабравени идеи на немците днес изглеждат учудващо актуални.

През втората половина на 80-те гръбнакът на моделната гама на Mercedes-Benz носи индекса W124. Експерименталните версии на базата на E-Klasse са безбройни, а някои от тях будят любопитство и три десетилетия по-късно.

Сред множеството опитни модификации има дори W124-ка с газова турбина, но най-интересен от днешна гледна точка си остава водородният вариант на модела. Той е създаден през 1988 г. без никакви планове за серийно производство, а просто като лаборатория на колела.

Водородният 230E има модифициран четирицилиндров двигател с обем 2.3 литра и мощност 132 к.с. Горивото се съхранява в огромен резервоар, който заема по-голяма част от багажника и се зарежда със специални помпи.

Макар да е изцяло експериментален, за прототипа е изработено специално капаче на резервоара, което да покрива двете гърловини. За задния капак пък е предвидена емблема с надписа "Wasserstoff" (нем. "водород").


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зорлем

    44 4 Отговор
    Мдам, колелото и топлата вода отдавна са измислени, ама пусто като станат модерни и все ни проглушават ушите, че сме на прага на поредната "революция" в някоя си сфера.

    Явно е важно да се напомня, че тихите води са най-дъблоки, т.е. тия с големите тъпани едва ли наистина ще революционират, каквото и да било.

    Коментиран от #3

  • 2 Иванчо

    49 16 Отговор
    Перпето мобиле отдавна е изобретено на базата на воден двигател, при който молекулата на водата се разпада на водород и кислорд, след което се съединява отново. Но, както може да се очаква, изборетателят е убит, а технологията - тихомълком погребана, за да не пропадне петролният бизнес на половината свят.
  • 3 Гост

    16 23 Отговор

    До коментар #1 от "Зорлем":

    Правиш ли разлика между ДВГ на алтернативно гориво / водород / и горивна клетка.

    В първия случай имаш и CO, и СО2 и азотни окиси / вярно - малко /. Имаш шум, вибрации, скоростна кутия, съединител, охладителна система, смазване, филтри и прочее.

    В втория случай имаш само вода и тих електромотор - няма скорости, съединител, смазване, охлаждане, шум, вибрации

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Антиелектрика

    41 5 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Горенето на водород отделяло въглероден двуокис - поредната ти уникална простотия и смешна лъжа!
    Ето ти формулата за горене на водорода:
    2 H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l)
    Къде видя въглерод?

    Освен това как може да напишеш, че нямало скорости, охлаждане и смазване в елекричка?

    Хайде сега бързо се скрий някъде с нелепостите си, че вече не се трае глупостта ти!!!
  • 5 село

    19 14 Отговор
    Бомба на 4 колела с мерник !!!!
  • 6 Зорлем

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    А, виждам, че Антиелектрика вече ти е сипал да хапнеш, така че ще е гавра ако и да започна, така че - сполай ти с въглеродния и електрически хипер, мега, ултра скок през континиума и етера.

    Коментиран от #7

  • 7 Антиелектрика

    12 4 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Ама той водородът като гори изхвърля и азотни окиси, не знаеш ли - хахахахахахаха
    Това водород, въглерод и азот са едни и същи елементи - бухахахахахаха
  • 8 Боцмана

    14 0 Отговор
    Харесват ми такива теми и по точно темите за алтернативното гориво с което се движат автомобилите. Браво на вас и екипа ви !
  • 9 некойси

    2 3 Отговор
    Интересна разработка изпреварила времето си, само че едва ли някога водорода ще бъде масово решение за транспорта, каквито и да са мокрите сънища на петролните компании, които търсят продукт който да замести петрола.

    Коментиран от #10

  • 10 Мафиот

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "некойси":

    Хайде пак петролните компании виновни :))
    Странно че в България се говори за енергиина мафия свързана с Белене , ВЕИтата енергото и т.н ама сигурно няма такова нещо, всичко там си е чисто като момина сълза.
  • 11 Прозорливисте

    0 0 Отговор
    ако ще кола на сокче от тия по 10 стотинки да изобретят все ще е 2 и 40 в Лукойла, кво се мелите 1 друг