70-те и 80-те години на миналия век са едни от най-плодотворните в историята на Mercedes-Benz. Автомобилите на компанията нямат равни по качество и ресурс, а за развитието на нови технологии не се жалят средства.
Алтернативните горива винаги са представлявали интерес за инженерите на Daimler. Много от тогавашните позабравени идеи на немците днес изглеждат учудващо актуални.
През втората половина на 80-те гръбнакът на моделната гама на Mercedes-Benz носи индекса W124. Експерименталните версии на базата на E-Klasse са безбройни, а някои от тях будят любопитство и три десетилетия по-късно.
Сред множеството опитни модификации има дори W124-ка с газова турбина, но най-интересен от днешна гледна точка си остава водородният вариант на модела. Той е създаден през 1988 г. без никакви планове за серийно производство, а просто като лаборатория на колела.
Водородният 230E има модифициран четирицилиндров двигател с обем 2.3 литра и мощност 132 к.с. Горивото се съхранява в огромен резервоар, който заема по-голяма част от багажника и се зарежда със специални помпи.
Макар да е изцяло експериментален, за прототипа е изработено специално капаче на резервоара, което да покрива двете гърловини. За задния капак пък е предвидена емблема с надписа "Wasserstoff" (нем. "водород").
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зорлем
Явно е важно да се напомня, че тихите води са най-дъблоки, т.е. тия с големите тъпани едва ли наистина ще революционират, каквото и да било.
Коментиран от #3
13:24 06.02.2018
2 Иванчо
17:27 06.02.2018
3 Гост
До коментар #1 от "Зорлем":
Правиш ли разлика между ДВГ на алтернативно гориво / водород / и горивна клетка.В първия случай имаш и CO, и СО2 и азотни окиси / вярно - малко /. Имаш шум, вибрации, скоростна кутия, съединител, охладителна система, смазване, филтри и прочее.
В втория случай имаш само вода и тих електромотор - няма скорости, съединител, смазване, охлаждане, шум, вибрации
Коментиран от #4, #6
17:35 06.02.2018
4 Антиелектрика
До коментар #3 от "Гост":
Горенето на водород отделяло въглероден двуокис - поредната ти уникална простотия и смешна лъжа!Ето ти формулата за горене на водорода:
2 H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l)
Къде видя въглерод?
Освен това как може да напишеш, че нямало скорости, охлаждане и смазване в елекричка?
Хайде сега бързо се скрий някъде с нелепостите си, че вече не се трае глупостта ти!!!
19:09 06.02.2018
5 село
19:41 06.02.2018
6 Зорлем
До коментар #3 от "Гост":
А, виждам, че Антиелектрика вече ти е сипал да хапнеш, така че ще е гавра ако и да започна, така че - сполай ти с въглеродния и електрически хипер, мега, ултра скок през континиума и етера.Коментиран от #7
20:07 06.02.2018
7 Антиелектрика
До коментар #6 от "Зорлем":
Ама той водородът като гори изхвърля и азотни окиси, не знаеш ли - хахахахахахахаТова водород, въглерод и азот са едни и същи елементи - бухахахахахаха
20:39 06.02.2018
8 Боцмана
22:59 06.02.2018
9 некойси
Коментиран от #10
08:20 07.02.2018
10 Мафиот
До коментар #9 от "некойси":
Хайде пак петролните компании виновни :))Странно че в България се говори за енергиина мафия свързана с Белене , ВЕИтата енергото и т.н ама сигурно няма такова нещо, всичко там си е чисто като момина сълза.
08:53 07.02.2018
11 Прозорливисте
21:38 07.02.2018