Галванизацията е технологичен процес, при който върху метално изделие се нанася тънък слой цинково покритие. То е устойчиво на корозия и предпазва основния метал от ръжда. Освен това цинкът играе ролята на анод, който продължава да защитава дори ако покритието е нарушено.
Поцинкованите каросерии се превърнаха в един от основните козове на немските производители през 80-те години на миналия век, когато корозията мъчеше конкуренцията. Възможна ли е обаче галванизация в гаражни условия?
Оказва се, че гнездата от ръжда по каросерията на автомобила могат да се отстранят, а поразените места - да бъдат предпазени, с подръчни средства и минимум разходи. За целта е необходима най-обикновена батерия от 1.5V, хубав меден проводник, фосфорна киселина за запояване и готварска сода. Ето как точно се прави това.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 изгорял
Коментиран от #10
15:25 26.04.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Българче
Коментиран от #26, #30
15:59 26.04.2018
4 мамо аз съм пилот
Коментиран от #7
16:07 26.04.2018
5 bg bg bg
Коментиран от #11
16:18 26.04.2018
6 filo
Коментиран от #8, #9
16:25 26.04.2018
7 Българче
До коментар #4 от "мамо аз съм пилот":
Добре хубаво е щом все още няма проблеми, но цинковия грунд и боя който сте нанесли след ръждопреобразувателя ще се "отчупят" от от него при първото издраскване и поява на ръжда. Тоест всичко след ръждопреобразувателя ще падне. Грундове, бои, лакове бодита и т.н. Цинкови продукти се полагат само по метал изчистен до блясък, за да могат да образуват химична връзка с метала за най добра защита.16:27 26.04.2018
8 Аз .
До коментар #6 от "filo":
От цинковата ( външната) част на батерията16:38 26.04.2018
9 Поцинкован
До коментар #6 от "filo":
По кабелчето от акумулатора.И понеже при тази процедура,на точене на цинк, се хаби много ток се слага допълнително и батерия.16:53 26.04.2018
10 гост
До коментар #1 от "изгорял":
Какво имаш предвид , че и аз мислех да се записвам идната седмица при тях.Коментиран от #12, #24
17:21 26.04.2018
11 куку руку ку
До коментар #5 от "bg bg bg":
И колко цинк има по тази батерийка? Много по-удачно щеше да бъде ако използваше парче цинк.17:50 26.04.2018
12 Май некви гейови са
До коментар #10 от "гост":
Един приятел се записа при тях и инструктора го карал да лапа, казал му че ако не "такова"ще му излезе много скъпо, тоест 260лв ама трябва да "таковаш"Коментиран от #23
18:02 26.04.2018
13 Алфа Ромео
18:26 26.04.2018
14 бай МИЛЕ
19:31 26.04.2018
15 745i
19:33 26.04.2018
16 Бачо
изпробвано.
Коментиран от #21
20:00 26.04.2018
17 Минаващ от тук
20:27 26.04.2018
18 нефтът си отиде
20:28 26.04.2018
19 Deox gel
Вероятно не, потърсете в гуглето.
21:11 26.04.2018
20 vasik atanasova
Коментиран от #29
23:51 26.04.2018
21 куку руку ку
До коментар #16 от "Бачо":
Че то в клипа какво използва? Преобразователят за ръжда е фосфорна киселина плюс още някой друг реактив.05:38 27.04.2018
22 Бай
08:31 27.04.2018
23 Шансу Имамов
До коментар #12 от "Май некви гейови са":
И той изкара ли куРса?10:16 27.04.2018
24 Шансу Имамов
До коментар #10 от "гост":
Ами запиши се ама отдели и 3 лева и за лубрикант.10:19 27.04.2018
25 Той
поцинкован - май изобщо не си разбрал за какво иде реч. Батерията се използва с една цел - корпусът и е чист 99% цинк. Ползва се е.д.н. на акумулаторната батерия за да се прехвърли цинка от корпуса на малката батерия чрез електролиза...
20:53 27.04.2018
26 селянин
До коментар #3 от "Българче":
Нищо не сте разбрали - електрохимично се премахва и ръждата, след което може да се поцинкова участък както е показано. При реставрация на ретро автомобили се ползва този метод като цялото купе се потапя във вана за да се изчиисти ръждата. Най напред ръждата тръгва от места нето нито може да се измие, ни пък с пясъкоструй изобщо може да се мине.13:48 28.04.2018
27 Доби
22:12 28.04.2018
28 Любопитко
Тези 'най- обикновени' батерии май са цинкови батерии или бъркам!?
10:55 29.04.2018
29 Зорро
До коментар #20 от "vasik atanasova":
И Опел ветра, ама от последната😆23:40 05.01.2019
30 Точилар
До коментар #3 от "Българче":
Не си наясно, тази технология е стара колкото света. Така бижутерите правят златни, сребърни, платинени, та ако щеш и оловни покрития. Друг е въпроса,че не използват фосфорна киселина, която сама по себе си е мощен преобразувател за ръжда и малко хора го знаят. Технологията също бе е ефективна и жавна, но принципът е един и същ! Положителните катииони се привличат от отрицателните и се получава натрупване на материал върху катода, ( отрицателният полюс, корпуса на колата.00:46 22.10.2019
31 Точилар
00:56 22.10.2019