Last news in Fakti

26 Април, 2018 15:23 116 408 31

Как да си поцинковаме ръждите по колата

  • направи си сам-
  • галванизация-
  • поцинковане-
  • корозия-
  • ръжда

Галванизацията е технологичен процес, при който върху метално изделие се нанася тънък слой цинково покритие. То е устойчиво на корозия и предпазва основния метал от ръжда. Освен това цинкът играе ролята на анод, който продължава да защитава дори ако покритието е нарушено.

Поцинкованите каросерии се превърнаха в един от основните козове на немските производители през 80-те години на миналия век, когато корозията мъчеше конкуренцията. Възможна ли е обаче галванизация в гаражни условия?

Оказва се, че гнездата от ръжда по каросерията на автомобила могат да се отстранят, а поразените места - да бъдат предпазени, с подръчни средства и минимум разходи. За целта е необходима най-обикновена батерия от 1.5V, хубав меден проводник, фосфорна киселина за запояване и готварска сода. Ето как точно се прави това.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 изгорял

    73 3 Отговор
    обявата за шофьорски курс за 260 лв са измамничи не се връзвайте

    Коментиран от #10

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Българче

    62 7 Отговор
    Така така, такова нещо като поцинковане на ръжда няма! Трика показан във видеото е наистина готин, нооо е недълготраен и може да се използва само за малки участъци. Не го ли жулнеш със ъглошлайфа до метален блясък, обезмасляване и добър епоксиден грунд, боя и лак нищо не си свършил. Още не първата зима ръждата ще излезе. Най добрия начин за защита на шаси панели и прочие е пясъкоструйното почистване (така се избягва замазване при шлайфане с ЪШМ и телени четки, защото пясъка прониква и до най малките цепнати в метала. Следва отново обезмасляване грунд, боя и лак или след обезмасляването поцинковане на цялото шаси и т.н

    Коментиран от #26, #30

  • 4 мамо аз съм пилот

    20 13 Отговор
    жуля ръждата, след това ръждопреобразувател, цинков грунд, цинкова боя, боди 999 и засега почти година няма проблем, а колата е карана цяла зима без спиране. Последно преди месец ходих на канала да видя как е колата отдоли и положението е прилично. Не съм го измислил аз, това го правят колегите на джипките за офроуд.

    Коментиран от #7

  • 5 bg bg bg

    36 4 Отговор
    За 80% от колите в БГ. ще ни трябват 1.5 kw. Батерии.....

    Коментиран от #11

  • 6 filo

    20 10 Отговор
    И откъде идва цинкът в това поцинковане, че ни ми е ясно.

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Българче

    22 2 Отговор

    До коментар #4 от "мамо аз съм пилот":

    Добре хубаво е щом все още няма проблеми, но цинковия грунд и боя който сте нанесли след ръждопреобразувателя ще се "отчупят" от от него при първото издраскване и поява на ръжда. Тоест всичко след ръждопреобразувателя ще падне. Грундове, бои, лакове бодита и т.н. Цинкови продукти се полагат само по метал изчистен до блясък, за да могат да образуват химична връзка с метала за най добра защита.
  • 8 Аз .

    17 1 Отговор

    До коментар #6 от "filo":

    От цинковата ( външната) част на батерията
  • 9 Поцинкован

    7 12 Отговор

    До коментар #6 от "filo":

    По кабелчето от акумулатора.И понеже при тази процедура,на точене на цинк, се хаби много ток се слага допълнително и батерия.
  • 10 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "изгорял":

    Какво имаш предвид , че и аз мислех да се записвам идната седмица при тях.

    Коментиран от #12, #24

  • 11 куку руку ку

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "bg bg bg":

    И колко цинк има по тази батерийка? Много по-удачно щеше да бъде ако използваше парче цинк.
  • 12 Май некви гейови са

    14 5 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Един приятел се записа при тях и инструктора го карал да лапа, казал му че ако не "такова"ще му излезе много скъпо, тоест 260лв ама трябва да "таковаш"

    Коментиран от #23

  • 13 Алфа Ромео

    17 8 Отговор
    Ако искате да няма ръжда Алуди 80, евтино и здрава ламарина.
  • 14 бай МИЛЕ

    46 1 Отговор
    РЪЖДА И ЖЕНА ТРЪГНАТ ЛИ-- СПИРАНЕ НЯМА
  • 15 745i

    3 15 Отговор
    Тоз па Ауди 80 BMW e65 с туй Ауди си вози доварните камъни
  • 16 Бачо

    28 6 Отговор
    Преобразувател за ражда от 1.20 лв от железарията - течен , зелен, български, 100мл. . Мажете ръждата, след 2 часа боядисвате. става вечно.
    изпробвано.

    Коментиран от #21

  • 17 Минаващ от тук

    3 1 Отговор
    ала бала ница
  • 18 нефтът си отиде

    20 12 Отговор
    Откровени руски простотии
  • 19 Deox gel

    9 2 Отговор
    DEOX gel, чували ли сте компетентни гаражни майстори?
    Вероятно не, потърсете в гуглето.
  • 20 vasik atanasova

    2 13 Отговор
    карайте ауди няма проблем

    Коментиран от #29

  • 21 куку руку ку

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Бачо":

    Че то в клипа какво използва? Преобразователят за ръжда е фосфорна киселина плюс още някой друг реактив.
  • 22 Бай

    4 1 Отговор
    Ръжда и жена тръгнат ли няма спиране....
  • 23 Шансу Имамов

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "Май некви гейови са":

    И той изкара ли куРса?
  • 24 Шансу Имамов

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Ами запиши се ама отдели и 3 лева и за лубрикант.
  • 25 Той

    7 0 Отговор
    До коментар №9

    поцинкован - май изобщо не си разбрал за какво иде реч. Батерията се използва с една цел - корпусът и е чист 99% цинк. Ползва се е.д.н. на акумулаторната батерия за да се прехвърли цинка от корпуса на малката батерия чрез електролиза...
  • 26 селянин

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Българче":

    Нищо не сте разбрали - електрохимично се премахва и ръждата, след което може да се поцинкова участък както е показано. При реставрация на ретро автомобили се ползва този метод като цялото купе се потапя във вана за да се изчиисти ръждата. Най напред ръждата тръгва от места нето нито може да се измие, ни пък с пясъкоструй изобщо може да се мине.
  • 27 Доби

    3 1 Отговор
    Ако е Опел,карай бързо да не те изяде ръждата....
  • 28 Любопитко

    2 0 Отговор
    Изглежда да е работещо! (y)
    Тези 'най- обикновени' батерии май са цинкови батерии или бъркам!?
  • 29 Зорро

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "vasik atanasova":

    И Опел ветра, ама от последната😆
  • 30 Точилар

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Българче":

    Не си наясно, тази технология е стара колкото света. Така бижутерите правят златни, сребърни, платинени, та ако щеш и оловни покрития. Друг е въпроса,че не използват фосфорна киселина, която сама по себе си е мощен преобразувател за ръжда и малко хора го знаят. Технологията също бе е ефективна и жавна, но принципът е един и същ! Положителните катииони се привличат от отрицателните и се получава натрупване на материал върху катода, ( отрицателният полюс, корпуса на колата.
  • 31 Точилар

    0 0 Отговор
    До отговор 3