Позиция на сдружение “Интерактив Адвъртайзинг Бюро България” (IAB България) относно Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA)
IAB България, в качеството си на асоциация обединяваща уеб медии, медийни и дигитални агенции и доставчици на услуги от дигиталната еко система, е убедена, че инициативи и действия с потенциално значим ефект върху икономиката, включително върху Интернет като среда за бизнес и комуникация, е наложително да бъдат приемани само след информиран обществен дебат.
Позицията на IAB България е, че опитвайки се да решава проблемите със защитата на авторското право и правата на интелектуалната собственост, ACTA поставя под въпрос защитата и упражняването на основни потребителски права, включително достъп до информация.
По този начин споразумението създава среда на несигурност и за компаниите, инвестиращи в развитието на Интернет и иновативни онлайн продукти с висока добавена стойност, като забавя развитието им.
Убедени сме, че в месеците до предстоящото разглеждане на АСТА от Европейския парламент трябва да бъдат получени ясни отговори какви мерки ще бъдат предприети, за да не окажат тези страхове реалност.
Припомняме, че IAB България е учредена на 05.08.2009 г. чрез обединение на най-големите конкуренти и водещите Интернет медии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ларго любенов
22:59 10.02.2012