Електромобил Tesla Model S се запали спонтанно насред булевард "Санта Моника" в Лос Анджелис. Зад волана е бил британският режисьор Майкъл Морис, известен от сериала "Къща от карти", а за инцидента е съобщила съпругата му Мери МакКормак, която е публикувала и видеозапис.
@Tesla This is what happened to my husband and his car today. No accident,out of the blue, in traffic on Santa Monica Blvd. Thank you to the kind couple who flagged him down and told him to pull over. And thank god my three little girls weren’t in the car with him pic.twitter.com/O4tPs5ftVo
— Mary McCormack (@marycmccormack) 16 юни 2018 г.
Самият Морис дори не забелязал, че автомобилът му гори. "Благодаря на добрите хора, които са го предупредили. Слава Богу, че трите ми дъщери не са били в колата с него", пише Мери МакКормак в Twitter.
Ръководството на Tesla е уведомено за произшествието. От компанията обаче коментират крайно лаконично случилото се, като го наричат "изключително необичайно", и обещават разследване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 smeh
12:41 18.06.2018
2 Петър
Коментиран от #6
12:42 18.06.2018
3 Driving pleasure
12:56 18.06.2018
4 вижся
13:07 18.06.2018
5 гост
Коментиран от #8
13:11 18.06.2018
6 Пожарникар
До коментар #2 от "Петър":
Това са глупости! Как ще е угаснала? Дори в това кратко клипче изброих как се запалиха поне 15 батерии.Според анти електрика това бяха Поне 15 взрива, които отделиха отровни вещества, способни да убият човек за 10 секунди!
Доколкото виждам дори боята на вратата не е засегната от "пожара" който за секунди изпепелявал колата, а бензиновите автомобили се загасяли за секунди и нямали такива проблеми.
Коментиран от #10
13:17 18.06.2018
7 Валери
Аз му вервам!
13:18 18.06.2018
8 Driving pleasure
До коментар #5 от "гост":
е да де... Т'сла е все пак, какво друго да направи освен да се запали или да се хакне нейде... работа ли да си свършиш с нея искаш :D13:25 18.06.2018
9 К.К.
13:30 18.06.2018
10 гост
До коментар #6 от "Пожарникар":
Бензиновите коли са толкова надеждни срещу самозпалване, че Порше наплатиха милиони на семейството на Пол Уокър. Поне няма основание вероятно, че изгорял жив. Електричката не избухва в пламъци, а се разпалва и при условие, че кокпита й е един от най-здравите то човек има много по-висок шанс за оцеляване отколкото при избухваща бензинова кола.Коментиран от #12, #16, #55
13:38 18.06.2018
11 омъскаряване
Изключително нагло твърдение г-н Мъскхаузен ;)
Явно има обявено съревнование м/у Тесла и БДЖ ;))))
Лаладжията Мъск, ще спечели, залагам на него !
13:51 18.06.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 гост
До коментар #12 от "Зомби с квадратно чело":
Обиждай си свободно, това е твой избор. Аз не обиждам никого. Казвам, че за разлика от бензиновите, където имаш мигновенна експлозия при нарушаване на целостта на резервоара, то при тези батерии има разпалване и няколко минути шанс за спасение. Чукни в търсачката да видиш колко ламборджинита се самозапалват ако си на мнение, че само при тесла се случва. Да, това е проблем на електричките, но пак остават по-ниско рискови спрямо бензина, дизеловите са с най-нисък риск в това отношение.Коментиран от #18
14:12 18.06.2018
14 Гтгт
До коментар #12 от "Зомби с квадратно чело":
Така е,но кой ти мисли трезво. Всеки страда от болезнен конформизъм. Всички викат тесла са върха,спр модерни . И на мен ми се иска да избавят света от самоизяждане,но все още ми се струват недостатъчно изпипани.14:18 18.06.2018
15 xxxx
14:30 18.06.2018
16 Пожарникар
До коментар #10 от "гост":
Абе глупости как ще се разпалва бавно? Сега ще дойде електрика и ще ти обясня как в Уикипедия пише че това е взрив като атомна бомба! Даже за разлика от горенето на бензина, при който се отделял чист кислород и даже в процеса на горене се изгарят въглеродния двуокис от въздуха и го пречиствал, при горенето на батериите се отделяли токсични газове, който поразявали като нервнопаралитичен газ!Въобще горенето на електричка създавало опасност за целия квартал.
Вероятно никой не е чел Уикипедия като антиелектрика, да не са отцепили 1 километра в периметър около горящата опасност, а буквално са се наврели в нея, аз шофьора я паркирал плътно до друг автомобил.
На мен пак ми е интересно как при тези взривове и огромни пламъци с висока температура, дори боята на автомобила оцелява. С нетърпение очаквам да прочете Уикипедия и да дойде с научно обяснение!
Коментиран от #21
14:49 18.06.2018
17 Антиелектрика
Иначе Теслата си гори "кротичко", "не отделя" никакви отровни вещества и не експлоадира стоейки на място!
Какво ли има повече да се каже, когато безпричинно миксер за 100 000$ се самозапали на улицата?
Коментиран от #40
14:51 18.06.2018
18 Зомби с квадратно чело
До коментар #13 от "гост":
ХаХа къде ще сравняваш Ламборджини тоест спортен суперкар със V8 който е на 8000 обороти с някаква Тесла???Вземи прочети какво е BACKFIRE и защо се получава после вземи твоята кола и кажи кога ще получиш този ефект???После вземи прочети какво е експлозия и как бензин може да експлодира??? Ама не ми гледай LPG а бензин виж какво гори на бензина какво трябва да е съотношението с кислорода и т.н. после вземи си заври главата като щраус в земята щото говориш пълни глупости, ако може нещо да експлодира това са батериите ти, дано да не го усетиш никога.
Просто те моля да не намесваш името на Пол Уокър повече, остави го човека той си харесваше колите и така и си замина.
Коментиран от #19, #20
14:55 18.06.2018
19 Пожарникар
До коментар #18 от "Зомби с квадратно чело":
Я да ви питам с антиелектрика.ТОВА ОТ КЛИПА ЛИ СА ПРОСЛОВУТИТЕ ВЗРИВОВЕ ЗА КОИТО ВСЕ ГОВОРИТЕ?
15:07 18.06.2018
20 гост
До коментар #18 от "Зомби с квадратно чело":
Съгласен съм с теб за актьора.Но не съм съгласен, че при ламборджини е допустимо, без оглед на причината, а при друга марка и то нов тип кола, не е допустимо. Едното не се критикува, а другото се тръби по всички медийни канали. Това се нарича дискриминация, когато едно и също нещо се третира с различно отношение. Имам понятие от коли, знам какво значат термините, но това не извинява колата, понеже по същата логика трябва всички коли със задноразположен двигател и мощен бензинов двигател да се третират като опасни за употреба поради самозапалване. Спори си, няма проблем.
15:09 18.06.2018
21 Зомби с квадратно чело
До коментар #16 от "Пожарникар":
А как да гори като всичко е опаковане бе умник, ти вземи се върни в училище да прочетеш какво имаш нужда за горене.Просто от температурата се пукат батериите но все още кислорода няма достъп до тях.
Това си е напълно нормална кола която е прегряла не се е блъснала!!!!!
Вземи я тресни да и се наруши конструкцията да видиш какво ще стане, ти колко ДВГ видя да се взривяват от прегряване????
И има късмет че огънят не запали гумите и не влезе в купето щото щеше да видиш тогава.
15:16 18.06.2018
22 Бухахахахахха
15:19 18.06.2018
23 Gost.
16:07 18.06.2018
24 Зомби с квадратно чело
Няколко въпроса към теб:
1. Какво означава explode което го има в заглавието и във видеото се споменава няколко пъти???
2.Знаеш ли какво означава punctured the battery pack???
Та вместо да си заравяш главата в пясъкът може да видиш в нета как горят при катастрофа теслите, не е като да няма видеа.
Коментиран от #27
16:15 18.06.2018
25 НИГЕРИЙЦИТЕ МНОГО ГИ ХАРЕСВАТ
16:15 18.06.2018
26 дръндрън
16:49 18.06.2018
27 Пожарникар
До коментар #24 от "Зомби с квадратно чело":
Доколкото си спомням никой никъде не е писал, че Тесла не гори и батериите не се взривяват.Само където не можем да се съгласим, че пет метровите пламъци от горенето на бензина, са по-безопасни от 50 см взривове на батериите, които горят с такава скорост и температура, че дори не повреждат боята на колата.
Коментиран от #29
16:54 18.06.2018
28 дръндрън
Коментиран от #30
17:00 18.06.2018
29 Зомби с квадратно чело
До коментар #27 от "Пожарникар":
Незнам щом казваш я погледни тука колко е 4.99 метра ли е???https://arstechnica.com/cars/2016/08/tesla-model-s-france-battery-fire/
Та викаш на боята нищо и няма :))))
Смешни сте с това зомбиране като имате голям количество енергия на едно място какво очакваш да стане като се наруши конструкцията???
https://www.autoblog.com/2013/10/03/tesla-says-model-s-fire-started-in-li-ion-battery-share-prices/
А тука колко са я вземи метъра провери и какво пише повреда на battery pack.
А при удар е още по-лошо:))))
Всички ревете за по-голяма енергийна плътност а знаеш ли откъде идва тя, да не мислиш че са измислили нещо ново всичко идва за сметка на сигурността!!!!!!!!!
17:14 18.06.2018
30 Зомби с квадратно чело
До коментар #28 от "дръндрън":
Ама Теслите са НАЙ-МНОГО на 6 години!!!!!Тоест почти всички в гаранция би трябвало всичко да е проверено и изрядно.
Коментиран от #31, #32, #35
17:16 18.06.2018
31 дръндрън
До коментар #30 от "Зомби с квадратно чело":
Голям процент от тези коли са нови.17:23 18.06.2018
32 Антиелектрика
До коментар #30 от "Зомби с квадратно чело":
Нали ти казах, че няма смисъл да се спори с това същество.Сменя никовете като ненормален и пише едни и същи лъжи.
175 000 коли с ДВГ се самозапалвали, ама не знам никоя от тях да е над 200 000 лева и да е под 3 години, като този измислен миксер.
Той дори не е чувал за проценти, но глупостта личи от километри!
17:25 18.06.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Именно
17:43 18.06.2018
35 гост
До коментар #30 от "Зомби с квадратно чело":
Батериите винаги горят по един и същи начин. Обикновено причината винаги е една и съща - запалване на една или повече батерии, които горейки започват верижна реакция. Дали ще стане пожар с големи пламъци, зависи единствено от това, дали ще се запали нещо в купето.Така или иначе литиево-йонните батерии са преходно звено. Останаха две години до промишленото производство на твърдотелни батерии, които нямат този проблем. За бензиновите, а дори и за дизеловите автомобили, дори теоретично няма шанс да се измисли негоримо гориво, защото това дори граматически е оксиморон. Пожарите са само временен недостатък, който ще бъде отстранен, както и всички останали недостатъци на електромобилите. Това са им детските болести.
Коментиран от #36
17:53 18.06.2018
36 Зорлем
До коментар #35 от "гост":
"... Останаха две години до промишленото производство на твърдотелни батерии..."Пак да попитам: тази новина от кораба-майка ли ти я пратиха по факса, или?
Коментиран от #37
20:14 18.06.2018
37 Антиелектрика
До коментар #36 от "Зорлем":
Ти пък хич не вникваш в проповедта:Публикувано във факти.бг: "Пожарите са само временен недостатък, който ЩЕ бъде отстранен, КАКТО И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ НЕДОСТАТЪЦИ на електромобилите. Това са им ДЕТСКИТЕ болести."
Кристалната топка в сила :)))
И б@х тез детски болести на 170 годишна технология - хахахахаха.
Коментиран от #41
20:41 18.06.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Страх лозе пази
До коментар #38 от "BILL":
Е как да не те е страх, като всеки един на 1000 телефона се взривява и убива собственика си и осакатява за цял живот всеки, който се намира на 15 метра около него. Освен това, отровните газове нанасят трайни щети на дихателната система на всички на 100метра диаметър.Батериите са оръжия за масово поразяване, а в една Тесла има 7000 броя.
22:15 18.06.2018
40 Инженер
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Пак пишеш пълни глупости! Бензина не гърми, а гори. Батерията гърми!!! Напиши в Google "взрив на батерия" и гледай дали гори кротко! Има толкова убити вече от взрив на батерия на GSM, какво остава за милион пъти по-мощна батерия като в миксер на колела?! Ама ти си толкова заслепен, че не спираш да се излагаш!Коментиран от #49
22:51 18.06.2018
41 гост
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Първата Тесла Модел 3 с два двигателя вече слезе от конвейера и ще видиш кон боб яде ли. Нали електричките били слонове и не ставали за писта?Технологията може да е на 170 години, но 160 от тях са били в застой, а ренесанса е само в това десетилетие. Само до края му, повечето недостатъци ще са зачеркнати. Ще остане само цената за следващото.
Какъв ще е технологичния отговор от ДВГ?
Коментиран от #44, #45, #46, #50
23:25 18.06.2018
42 Никола
23:33 18.06.2018
43 ГГГГГ
23:42 18.06.2018
44 ГГГГГ
До коментар #41 от "гост":
Колко години след като клиента е платил?23:45 18.06.2018
45 Зомби с квадратно чело
До коментар #41 от "гост":
Това е зомбиране виш стадии.А ще я видим ли пистата на ринга или само на светофара да се състезава само с някоя майка с количка?
EV винаги се е развивало, има доста филми за тяк като например кой уби Ел. колите и т. н. Всеки път като излезе нов тип батерия и започва напъна, затова Мъск е просто един от многото. Дали ли-йон батерия ще успее ще видим.
Но кашона със сигурност не, той е само за зомбита дето си заклеват главата в ауспуха.
Коментиран от #48
01:15 19.06.2018
46 Бухахахахахха
До коментар #41 от "гост":
Сега ще ти кажа какъв ще е технологичния отговор на ДВГ в стил Илон Мъск:След 10 години ДВГ ще бъде летящо,ще бъде плуващо.Ще подскача.Ще минава 500-1000км без зареждане.Ще обикаля земното кълбо с един резервоар.Ще бъде колело,скейтборд.Ще бъде 100кубика..300к.с,RS версията ще е 110кубика..400к.с. със седем турбини и един ветрогенератор на тавана.Ще бъде 123 чудо на света.Айде давайте капаро,след 20-30год доставката.
01:15 19.06.2018
47 Mpowered
02:46 19.06.2018
48 гост
До коментар #45 от "Зомби с квадратно чело":
"Това е зомбиране виш стадии. А ще я видим ли пистата на ринга или само на светофара да се състезава само с някоя майка с количка?"Наистина си зомбиран висш стадий, както с гордост заявяваш! От екстаз по ДВГ, дори не можеш да четеш, та задаваш глупави въпроси. Много ясно написах "Първата Тесла Модел 3 с два двигателя вече слезе от конвейера и ще видиш кон боб яде ли. Нали електричките били слонове и не ставали за ПИСТА?
НА ПИСТААА ...
Точно на ПИСТА ще я пробват с всичко в нейния клас, като ще почнат с BMW 3.
Коментиран от #51
06:51 19.06.2018
49 Антиелектрика
До коментар #40 от "Инженер":
Няма да се занимавам с душевно болни хора, пишещи с по 10 ника в една тема и страдащи от раздесеторяване на личността!Ако имаш нещо конкретно да кажеш по цитатът ми, да си го казал в темата за КАТАСТРОФАТА на Тесла. Тук темата е за спряла горяща такава!
ИГНОР!!!
07:43 19.06.2018
50 Антиелектрика
До коментар #41 от "гост":
Публикувано във факти.бг: Първата Тесла Модел 3 с два двигателя вече слезе от конвейера и ЩЕ видиш кон боб яде ли. ...... Само до края му, повечето недостатъци ЩЕ са зачеркнати. ЩЕ остане само цената за следващото."Леко да не счупиш кристалната топка само, че тогава не знам откъде ще си измисляш подобни простотии - хахахахахахаха
07:46 19.06.2018
51 Зомби с квадратно чело
До коментар #48 от "гост":
Аз точно това искам, тогава си стискаме ръцете и до тогава.Коментиран от #52
08:21 19.06.2018
52 гост
До коментар #51 от "Зомби с квадратно чело":
Ок. Стискаме ръцете!Ако бие BMW 3, ще си промениш ли мнението за електричките или ще си останеш зомбиран въпреки фактите?
Коментиран от #54
09:29 19.06.2018
53 некойси
10:00 19.06.2018
54 Зомби с квадратно чело
До коментар #52 от "гост":
Мнението ми е за теглото а не за електричките!!!!Тоест за мен спортна кола над 1600кг. няма, но ако бие 3-ката ще и кажа едно браво. Аз не търся спортна кола защото имам жена и две деца, минал съм вече по-този път и съм бил на косъм от смъртта.
10:47 19.06.2018
55 Христо
До коментар #10 от "гост":
Кокпита и е много здрав, защото основата/пода е супер масивен, но е изграден от батерии. Батериите в ппда дават още едно предимство, много нисък център на тежеста и от там супер стабилна кола. Това че горяща батерия била по-безопасна от горящ бензинов автомобил не е вярно. Не напразно дори пожарникарите се дърпат да гасят електромобили11:41 19.06.2018
56 2399
17:09 19.06.2018
57 Акции
От американската компания реагираха като публично заявиха, че разследват инцидента. По думите на официален говорител на „Тесла“, кабината на автомобила не е била засегната от пламъците. „Щастливи сме, че клиентът ни не е пострадал“, допълват от „Тесла“. Въпреки този пореден инцидент обаче компанията, оглавявана от ексцентричния Илон Мъск, продължава да се ползва с доверието на инвеститорите. В понеделник на борсата в Ню Йорк акциите ѝ поскъпнаха с 2,7% до 367,95 долара./БГНЕС
18:15 19.06.2018
58 Бай хой
Коментиран от #59
20:41 19.06.2018
59 Хой бай
До коментар #58 от "Бай хой":
Поредният, който се опитва да разсъждава, но теориите му не съвпадат с практиката. Ти изгледа ли клипа въобще? Ето ти един от различен ъгъл, за да видиш и пораженията по автомобила и пораженията по минаващите наоколо. Как пък някой дори не се закашля, а нарочно минават на два метра покрай горящият автомобил, а пожарникарят се подпря на тавана на горещата от 10 минути Tesla? Да си видял да паркират пожарната на метър от горящ бензинов автомобил?https://youtu.be/9VtbBKnG97c
09:57 20.06.2018