28 Ноември, 2018 17:38 11 089 43

Honda се отказва от дизела

  • honda-
  • civic-
  • cr-v-
  • дизел

2021-ва ще бъде последната година, когато европейските клиенти на Honda ще могат да си купят дизелов модел на марката. Японската компания възнамерява да съсредоточи усилията си изцяло върху електрически и хибридни модели, които да достигнат две трети от продажбите ѝ на Стария континент до 2025 г.

"Нито един нов модел, който пускаме отсега нататък, няма да има дизелова версия", обяснява Дейв Ходжетс, управляващ директор на Honda в Обединеното кралство, най-големият европейски пазар на марката.

Новото поколение на CR-V е първата Honda, която няма да се предлага с дизелов двигател. Актуалната генерация на Civic пък ще стане прощалният нафтов модел на компанията, продаван в Европа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 монда

    83 45 Отговор
    Браво ! Стига нафтови печки!

    Коментиран от #4

  • 2 Коментарче

    53 33 Отговор
    Дизелът има много живот,незнам защо се отказвате подобрете

    Коментиран от #5, #30, #43

  • 3 тоя

    40 32 Отговор
    Ще го отчетат за грешка това много от производителите.Може би до няколко години.
  • 4 Антон

    35 55 Отговор

    До коментар #1 от "монда":

    Просто от хонда не могат да се конкурират с европейските потентни дизели. Това им е проблема. Всички европейски марки продължават да пускат дизели чийто жизнен цикъл е поне 6-7 год. докато дойде новия модел. Дори преид няколко месеца премиерата на новата осма серия беше с дизелов двигател. А вие вервайте на мантите че забранили дизела. Да забранили са в някои градове дизелови автокобили но на по 15-20 год. То такава и бензинова масларка е съмнително дали ще мине тюв.

    Коментиран от #7, #20, #42

  • 5 Георги

    18 16 Отговор

    До коментар #2 от "Коментарче":

    За да може ние живите същества да имаме дълъг живот :)

    Коментиран от #10, #36

  • 6 Обикновен Бг

    43 23 Отговор
    Хонда са най-добрите коли. Имам Хонда Сивик 200г. двувратка, и просто съм мнооооооого очарован, ЖЕЛЯЗНА КОЛА. HONDA THE BEST.

    Коментиран от #12

  • 7 гост

    26 16 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Доколкото си спомням "най-потентните" вагаджии от Порше още преди повече от месец обявиха същото и не от 2021 г , а още от пролетта на тая не приемат заявки за дизели !!!! Също така дизелите които Мерцедес и БМВ пускат са двигатели излезли още преди Дизелгейт , които също няма да получат нови версии , но за сметка на това ще си мълчат до последно по стара немска традиция за да могат едно слънчево утро на 2021 да "зарадват" верните си клиенти с новите "политики" на любимите марки !!!! За сметка на това вече почти всички японски компании си заявиха отрано намеренията , както съответства на компании , уважаващи клиентите си !!!

    Коментиран от #8

  • 8 Ввв

    10 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    “Разбираш” ги нещата,личи си
  • 9 Haha

    16 2 Отговор
    Браво на хонда не измислят ли някакъв начин да намалят емисиите на дизела няма смисъл от производство им за сега мазда са в тая насока ще видим какво ще имислят с новия им дизел

    Коментиран от #15, #23

  • 10 Кондйо

    12 6 Отговор

    До коментар #5 от "Георги":

    Ще имаш когато станат електрически всички ще ти стане ясно, тока идва от задника ти не трябва да се произвежда. Ли ион батериите също стават супер екологични когато им мине ефективноста!?
  • 11 Гост

    10 32 Отговор
    Добро решение от тея смешници. Другото добро решение е да изчезнат.

    Коментиран от #29

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 M1 Yamaha

    14 16 Отговор
    Да се отказват,германци и французи разработват нови дизели.Между другото са и по добри.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    12 10 Отговор

    До коментар #9 от "Haha":

    Tъpceнeтo нa дизeлoви aвтoмoбили в Eвpoпa пpoдължaвa дa нaмaлявa. Πpeз oĸтoмвpи ce oтчитa cпaд в пpoдaжбитe нa тaĸивa ĸoли oт 24%, пoĸaзвaт пocлeднитe дaнни нa ЈАТО Dуnаmісѕ.

    B пpeдxoдния мeceц пaзapният дял нa дизeлoвитe aвтoмoбили в Eвpoпa e нaмaлял дo нивo oт eдвa 34%, пpи минaлoгoдишeн peзyлтaт зa oĸтoмвpи oт 42 нa cтo.

    Oт ЈАТО Dуnаmісѕ в cъщoтo вpeмe oтчитaт pъcт в пaзapнoтo тъpceнe нa бeнзинoвитe aвтoмoбили - дял oт 51% пpeз минaлoгoдишния oĸтoмвpи дo 57% пpeз тoзи, и нa ĸoлитe c aлтepнaтивнo зaдвижвaнe - oт 5.4% дo 7.5%. Ha фoнa нa cпaдa в тъpceнeтo нa нoви дизeлoви aвтoмoбили, пpeз oĸтoмвpи ce oтчитa изĸлючитeлнo yвeличeниe oт 70% нa изцялo eлeĸтpичecĸитe мoдeли, ĸoмeнтиpaт oт ЈАТО Dуnаmісѕ, цитиpaни oт аutо-рrеѕѕ.nеt. Кво ще кажеш , голяма перспектива за дизела , а , хахахах !!!
  • 16 ДДД

    14 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Новото поколение на CR-V е първата Honda, която няма да се предлага с дизелов двигател.
    ГЛУПОСТИ ИЗАУРА ади намерете хонда ДЖАЗ дизел
  • 17 дейвид

    16 8 Отговор
    За да има бензинови коли трябват и толкова дизелови.Ако се премахнат дизелите ще стане дисбаланс в нефтопреработката.Нафта в излишък.Не може да се продаде.Съответно бензина поскъпва драстично.Да не забравяме че от един варел нефт излиза колкото бензин толкова и дизел.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    17 4 Отговор

    До коментар #17 от "дейвид":

    А ти май забравяш , че освен бензин и дизел от същия барел излиза и керосин и още един куп фракции !! Също забравяш , че само допреди 40тина години дизелови леки и лекотоварни почти липсваха и даже и сега в световен мащаб са под 20-25% , а дизел ползват и товарните автомобили и корабите , на които между другото вече е забранено да ползват мазут !!! А най-вече забравяш , че само преди 50-60 години даже товарните и военните автомобили , че даже танкове и самолети ползваха само бензин , естествено доста по-нискооктанов от сегашния !!! И накрая да те светна от един барел ако искаш може да изкараш и само газове (от рода на пропан, бутан , етан и т.н.) , бензин и мазут, битум , просто последните ще се увеличат за сметка на дизела !!
  • 19 браво и от мен

    18 8 Отговор
    Японците никога не са били фенове и поддръжници на дизела, но с целенасоченото налагане на нафтовата смрад в EU и това че е един от най-големите пазари в света трябваше и те да правят дизели. Процента на дизелите в Япония е по-малък и от този в щатите. Нормално те първи да зарежат долната воняща, вибрираща и щракаща машина. Нисан също се отказаха, Тойота, Субаро......
  • 20 Bolen

    18 15 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Личи си колко си п*ост...Не просто от Хонда са една идеяпо-умни от твойте любимци, швабските маргарини :) Никой след време няма да кара дизел, хората мислят за околната среда и здравето си.Всичко е бензин и ток, нафта, за печката да слагаш на трините на село..Дано махнат вс дизели!

    Коментиран от #25

  • 21 1234

    16 10 Отговор
    кой идиот от ЕК ИЛИ ЕП счита че 5 литров тутбо бензин замърсява по малко от 1,6 хди!?!?!?!? едното харчи средно 20 другото 6 , защо олигофрена юнкер не забрани големите бензини?!? дефакто всичк спортни коли са по 400 600 кс харчат като 5 малки дизела съответно замърсяват по пет, но никой не ги забранява!?! защото юнкерчо циганина и други иззедници няма да могат да си купуват такива коли с крадените пари!

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Наглеци

    21 7 Отговор

    До коментар #21 от "1234":

    Бензина не дими. Газта не дими. Пушат гнусните дизели. А нашите "майстори" даже DPFа им махат!

    Коментиран от #26

  • 23 EcoBlue

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Haha":

    Те са го измислили казва се ЕcoBlue.
  • 24 Овчи кон

    14 4 Отговор

    До коментар #21 от "1234":

    Овча глава,ти що не помислиш малко преди да ръсиш глупости ? Я кажи какво е съотношението на колите 500-600 коня бензин, с това на нормалните дизели ? Много ясно че мощния бензин изхвърля повече вредни емисии,но тези коли са много малко спрямо масовия дизел !!! И в крайна сметка кой замръсява много повече,а ?
  • 25 Оптимист

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Bolen":

    Щото бензин ще карат оптимист, късмет със чисто новите еко стандарти.
  • 26 GPF

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Наглеци":

    А чувал ли си нещо за GPF какво ли е това нещо и защо се използва знаеш ли?
  • 27 Алфа Ромео

    15 13 Отговор
    Мразя нафтови печки, като им помириша изгорелите газове и ми се гади, даже и на най-новите. Дизела е оправдан само за товарни автомобили, строителна и селскостопанска техника.

    Коментиран от #31

  • 28 Бай вую

    10 9 Отговор
    Дизел,царете на пъття
  • 29 Чистача на боклуци

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    А най-доброто е теб да те няма!Така България ще стане малко по-чиста.
  • 30 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Коментарче":

    Няма вече какво да се подобрява
  • 31 Гост

    5 8 Отговор

    До коментар #27 от "Алфа Ромео":

    За нищо не е оправдан дизела става само за скрап- всички дизели на метан.

    Коментиран от #32

  • 32 Горелка

    5 8 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Е той и бензина така временно на ЛПГ но най-добре на скрап за 300 лева. Бензин само за пърлене на прасета за другото си има жица.
  • 33 Driver

    7 10 Отговор
    Добре правят - и без това никога не са правили читави дизелови двигатели - нека оставят тая работа на тези които наистина го могат а именно германците !
  • 34 мазда 6

    4 0 Отговор
    минаваме на мазда кво толкова
  • 35 Браво на Хонда

    6 6 Отговор
    Че маха смръдящите дизели
  • 36 Вълчев

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Георги":

    Петрол ЙОК......
  • 37 Бай Тош

    8 2 Отговор
    Напълно съм съгласен с Honda, понеже са най добрите автомобили. Рано или късно ще прекратят производството си на двигатели с изкопаеми горива и ще намерят алтернативен агрегат електрически или друг,стремейки се да намалят въглеродните емисии и съм сигурен че ще са първи. Honda The Power of Dreams
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 некойси

    0 1 Отговор
    Трябва да натиснат с електриците, щото ще започнат да изостават.
  • 41 Михайлов

    2 0 Отговор
    Едно време ни лъгаха, че въглищата свършвали, а сега спират ТЕЦ, защото замърсявали, но не защото свършват въглищата. После казваха, че петрола ще свърши скоро , но не е свършил , а трябва да минем на ток, водород, газ. Който е технологично много напред, той определя какво ще се ползва.Поне за близкото бъдеще.Докато слабите фалират.
  • 42 ALFER

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Е, този път надмина себе си! Поклон!
  • 43 лимонад

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Коментарче":

    дизелът е за камионите, може би дори за бусове, но не и за коли.
    така хем ще има разпределение на потреблението. Бяха го докарали до там да правят минимоторчета с дизел.
    ако се огледате в старите автомобили - тези които пушат са все дизели. много рядко бензин пуши и мирише зле, колкото и да е изхабен двигателя и колкото и системи за преработка да са отпаднали от строя на автомобила.
    бензина си има безспорни качества, просто автоиндустрията беше яхнала дизел вълната, която беше ясно че ще свърши в един момент. Сега на ход е бензин вълната. След нея - всичко производни като газ, метан, водород.
    Далече е електро индустрията още. Далеч е най-вече заради чуждите интереси. Батерии произвеждат единици сега и всичко е капсуловано. Докато не направят батериите да се сменят като на детските колички и буквално почти всеки да може да го направи - няма да има масово развитие на тази индустрия. Дотогава ще измислят 1000 начина да ни доят с винетки, пътни такси, еко такси и т.н. така че приходите за хазната да не спаднат