12 Март, 2019 14:16 9 142 8

Какво представляват нивата на автономност при автомобилите

  • автомобили-
  • автономност-
  • sae
Какво представляват нивата на автономност при автомобилите - 1

Отговор на този въпрос ни дава международната професионална организация SAE, която направи поредното онагледяване на нивата за автономност при автомобилите. Към днешна дата те са шест - от 0 до 5 и отговарят на стандарта J3016TM, който вкарва в определени рамки стадиите на автономност при автомобилите.

Най-общите части от това кой какво трябва да прави SAE вкарва в една таблица. Най-общо казано в нива 0, 1 и 2 контролът на автомобила е изцяло в ръцете на водача, като електронните помощници само индикират за различни опасности и препятствия. При нива 3, 4 и 5 автомобилната електроника поема контрол върху колата.

При трето ниво водачът се намесва ако електрониката изисква това, а при четвърто и пето ниво автомобилът може дори да не разполага с волан и педали. Разликата между последните две нива е в това, че при четвърто за автономно управление са нужни няколко задължителни условия, докато при пето ниво на автономност автомобилът се управлява сам при всякакви условия.

Какво представляват нивата на автономност при автомобилите


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    9 9 Отговор
    Най-просто обяснено: Нивото на автономност на автомобил отговаря на нивото на безмозъчност на притежателя му!

    Коментиран от #3, #7

  • 2 сектант

    6 11 Отговор
    като ходих да купувам Дачията Дъстъра 0.9 тце ми обясниха, че след като и мине гаранцията мога да я сменя за новия който ще излезе с автономност ниво 6, каквото и да значи това
  • 3 gvdff

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Спрямо забързаното и жадно за време ежедневие съм ок да има изцяло автономен автомобил. Но все пак проблема, който виждам е, че не знам кой ще е виновен, когато този тип автомобил бутне някой на пътя, или го и осакати, или го и убие.

    Коментиран от #4

  • 4 Driving pleasure

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "gvdff":

    И в тия 30 минути докато идеш на работа искаш пак да работиш ли? вярно че трафика понякога е изнервящ, но е нещо различно от това което ще правиш през следващите 8-9 часа преди да си тръгнеш за в къщи. В крайна сметка ако не искате да шофирате преместете се моля в градския транспорт и освободете малко пътя. Вместо 1 човек да кибичи в кола чакаш електрониката да го закара до работа направете го културно с метрото или автобуса - задръстванията ще намалеят, нервите, замърсяването и всичко ще е в пъти по-добре отколкото с автономната простотия!

    Коментиран от #5

  • 5 Jack Bauer

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Абсолютно си прав дали ще кибичиш в "автономен автомобил" или в градския транспорт е все тая, пак си 40-50-60 мин. в задръстването. Но пък "автономен автомобил" е някакси престижно и модерно...
  • 6 БАРО

    0 0 Отговор
    Хора все пак някой трябва да се погрижи за не можещите
  • 7 Абсолютно

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    същото важи и за нивото на постовете!
  • 8 Шофер хофер

    1 0 Отговор
    Та докато гледал графиката в коя категория е по SAE, водача на ТеслАта бутнал Wolksvagen-a на автомагистрала Тракия днес.. и убил водача