Tesla Model X се самозапали за втори път 2 месеца след като горя в гаража на собственика си в питсбъргското предградие Фокс Чапъл, Пенсилвания, съобщава CBS. Електрическият кросоувър пламнал първо на 8 февруари. Тогава пожарникарите успели да го загасят преди огънят да обхване къщата, но с цената на сериозни щети по другата кола на семейството.
Тази седмица следователи пристигнали на място, за да откарат изгорелия електромобил за експертиза, която да установи причината за самозапалването. Специалистите премахнали предпазителя на батерията, за да са сигурни, че изгорелият Model X е безопасен за транспортиране.
Три часа след свалянето от репатрака в сервиза обаче "тѐслата" пламнала отново и въпреки усилията на огнеборците горяла в продължение на няколко часа, докато от нея останала само димяща купчина тенекии. От компанията на Илон Мъск все още не са коментирали случая.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Родено в САЩ
Коментиран от #20
11:33 21.04.2019
2 АУДИ
11:39 21.04.2019
3 Обичайното
11:39 21.04.2019
4 Elon Musk
11:41 21.04.2019
5 Кот доди
11:42 21.04.2019
6 Елекромобила е добра идея
11:43 21.04.2019
7 cfxerrj7
12:06 21.04.2019
8 дявола
Коментиран от #10
12:11 21.04.2019
9 Диамантената ръка
12:15 21.04.2019
10 бегачка
До коментар #8 от "дявола":
Ха ха.В отдела Авто е статия за Мерцедес,иди купи от там.12:22 21.04.2019
11 mediator37
12:31 21.04.2019
12 Джуган
Коментиран от #16
13:28 21.04.2019
13 Пожарникар Суджук
Коментиран от #14
13:30 21.04.2019
14 бегачка
До коментар #13 от "Пожарникар Суджук":
Със сигурност е по-малко от танкера който,ще кара няколко дни до рафинерията,която ще рафинира нефта няколко дни горивото за тези 10000 ДВГ.Коментиран от #24
13:38 21.04.2019
15 Аматьори
Коментиран от #18
13:42 21.04.2019
16 Баничка с боза
До коментар #12 от "Джуган":
Ще трябва да зареждаш тази батерия всеки божи ден и ще ѝ навъртиш 1500 цикъла, за 5 години и си за нова батерия. Лошото е, че още на втората третата година, пробегът ще падне от 100 на 80 км в идеални условия. С отопление за 20-30км. На Теслата също ще ѝ падне пробегът с 80км заради отоплението, но от 500 ще стане 420км, а не от 100 на 20км. Кое е по-приемливо ти се сети сам.13:54 21.04.2019
17 Тисъна
Коментиран от #23
16:31 21.04.2019
18 Пешо
До коментар #15 от "Аматьори":
Във всеки гараж на Тесла да има и по един шадраван, за да ги потапят с противопожарна цел.Коментиран от #21
16:33 21.04.2019
19 Мъкаааа
..... през 1865 г. в Англия бил приет Закон за движение по пътищата, съгласно който скоростта на транспортните средства била ограничена до 3,2 км/ч. Освен това на 18 метра пред движещото се возило трябвало да върви човек с малко, червено знаменце в ръка или с червен фенер и звънче. От една страна, законът защитавал пешеходеца, но от друга - спъвал техническия прогрес...
Десет години по-късно
Законът за червеното "знаменце" станал още по-суров. Поправките били утвърдени под натиска на железопътните компании, които се конкурирали с канторите, организиращи междуградското движение с парни омнибуси. Според закона скоростта на екипажите в чертите на градовете не трябвало да превишава 3,2 км/ч, а в селските местности била разрешена скорост до 6,4 км/час. Едва в 1896 г. Законът против омнибусите бил отменен, като допустимата скорост нараснала до 22 км/ч."
Коментиран от #25, #30, #36
17:26 21.04.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 веселяк
До коментар #18 от "Пешо":
Паркираш е в басейна и намаш грижи!18:24 21.04.2019
22 Имам по-елегантни решения
https://m.fakti.bg/technozone/369791-taka-se-gasi-avtomobil-s-bateria
Не е нужно да се открива студената вода в буквалния смисъл.
19:01 21.04.2019
23 Закон на вероятностите и този на Мърфи
До коментар #17 от "Тисъна":
Напълно логично и много вероятно е, веднъж горяла батерия, да пламне отново. Не е нужно да чакаш 2 месеца за да се увериш. Още повече пък, да тръгнеш да я местиш все още заредена. Все едно напълно умишлено и преднамерено, да оставиш децата да си играят със заредено оръжие със спуснат предпазител. Вярно, че има вероятност никой да не пострада, но някой от вас би ли си направил подобен експеримент? Оръжието ли ще е виновно в случая?19:03 21.04.2019
24 Бухахахахахха
До коментар #14 от "бегачка":
Забравяш и нефта за пластмасарката наречена модел 3.Пластмасата да не мислиш,че идва от небето.Коментиран от #28
19:56 21.04.2019
25 bnmlo
До коментар #19 от "Мъкаааа":
И дирижаблите ли си ги забранили със закон? Иронията е, че историята на Тесла започва силно да наподобява тази на Хинденбург (образно казано).Коментиран от #27
20:18 21.04.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Батерията на Хинденбург
До коментар #25 от "bnmlo":
Батериите на дирижабъла, като тези на модел S ли са били или тези като на модел 3. Щото новия модел дирижабли на Тесла нещо не се палят толкова лесно, като стария модел. Даже не могат да загреят, като ги натовариш. Очаква се скоро да започнат да използват батериите на модел 3, които се произвеждат в Гигафакторито и в другите им модели, вместо запалимите и загряващи, производство на Панасоник в Япония.Коментиран от #29
21:47 21.04.2019
28 чичка
До коментар #24 от "Бухахахахахха":
Толкова много професори и философи в БГ,а произвеждат само сервитьори.Браво.22:21 21.04.2019
29 njkn
До коментар #27 от "Батерията на Хинденбург":
Като гледам Теслите си горят баш като дирижабъл пълен с водород, че и повече дори, но ти продължавай да оригиналничиш и да обясняваш кой какви батерии щял да произвежда и да слага.Коментиран от #31
06:26 22.04.2019
30 Антиелектрика
До коментар #19 от "Мъкаааа":
Не смяташ ли за доста елементарен похват да повтаряш като папагал едни и същи псевдо доводи, като няма какво друго да кажеш? Точно същата година е влязла в употреба първата електричка - 1836 г. Така, че хайде стига с простотиите за прогрес! Самозапалването на батериите е факт, който при една масовост на електричките, ще стане огромен проблем, поне докато се ползват литиево-йонните батерии. Щом се самозапалват при ПТП в електромобил за 300 000 лева, какво остава в евтини и масови модели?Коментиран от #33
07:29 22.04.2019
31 Статистика
До коментар #29 от "njkn":
Статистиката показва, че горят само тесли с японски батерии правени от Панасоник. Ако имаш други данни, дай ги? Може пък само аз да не съм разбрал за такива случаи.08:00 22.04.2019
32 Анонимен
11:17 22.04.2019
33 ДВГ се палят по-лесно
До коментар #30 от "Антиелектрика":
Освен че подчертава издръжливостта на електрическите автомобили на Tesla по време на сблъсъци, наскоро свързаната с огъня катастрофа, включваща модел 3 на Tesla, подчертава опасностите, присъщи на превозните средства, оборудвани с двигател с вътрешно горене. Отрицателните конотации, които се разпространяват около електрическите автомобили на Тесла, показват, че превозните средства са склонни да избухват в пламъци по време на катастрофи, но е точно обратното. По време на инцидент е по-вероятно превозно средство, което се задвижва от контролирани експлозии, да се запали от това, което се захранва от батерия.Това е нещо, което бе подчертано от изследователя на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), Том Барт, който отбеляза, че няма "никакви признаци, че Тесла са по-склонни" да се запалят от всички други превозни средства на пътя. Барт добави, че когато се случат тежки катастрофи, всяка кола, независимо дали е задвижвана от електричество или бензин, има потенциал да се запали.

Електрическите автомобили на Tesla са сред най-безопасните превозни средства, които понастоящем са на път, като моделът 3 получава безупречна 5-звездна оценка от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). Данните от NHTSA също изброяват Модел 3 като автомобил с най-малка вероятност за нараняване сред всички превозни средства, които са изпитали, последван от Модел S и X.
Коментиран от #34
12:05 22.04.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 123
12:37 22.04.2019
36 Късо съединение
До коментар #19 от "Мъкаааа":
Абсолютно съм съгласен с теб за техническия прогрес и за противопоставянето срещу него. Просто съм сигурен обаче, че не електрическите миксери за прогреса в случая. Трябва да се търсят други решения. Батериите са компроментиран продукт.Коментиран от #41
12:49 22.04.2019
37 литиевите батерии държат хубав огън
14:16 22.04.2019
38 Вихрен
Някой да е в час, че Самсунг и не само, приключиха с успешните лабораторни изследвания преди две години на графенови литиеви батарии с удвоен капацитет, и съкратено време за зареждане? Което автоматично означава изкуствено отменена революция.
Но манекена на Капитала Илон, и другите правят самозапалващи се коли.
Коментиран от #43
14:19 22.04.2019
39 Гост
Коментиран от #42
14:24 22.04.2019
40 терор
14:31 22.04.2019
41 Анонимен
До коментар #36 от "Късо съединение":
Голямо разочарование ще е ако батериите се провалят, ще продължим да внасяме горива и част от националният ни продукт да изтича към държавите производителки. На батериите се залага много и за транспорт и за ел мрежи.14:48 22.04.2019
42 123
До коментар #39 от "Гост":
https://fakti.bg/avto/375951-tesla-se-vzrivi-v-podzemen-parking-videoЕто още една самозапалваща се тесла. И да по-трудно се палят бензини и газ. Трябва ти искра. Пробвай да запалиш някое от двете без искра. Батерията си дава и искрата. Всички компоненти са налице. И пак - обърни внимание става дума за самозапалване в покой. С ДВГ - може да се запали, ако караш или катастрофираш, ама теслата може да се запали и докато си спиш. И не е вярно, че бензин или газ са забранени на самолет. Всякакви течности са забранени - над 100 мл. Няма проблем да си носиш запалка или 99 мл. чист спирт. Както няма проблем да си носиш и батерията на телефона. Ама да ти кажа от 1-2 години, вече питат като се качваш дали не ти е случайно определена марка телефона, защото нещо много се палят.
Коментиран от #45
15:09 22.04.2019
43 еаеоъ
До коментар #38 от "Вихрен":
А ти да си чул, че в лабораторни условия успяха преди години да телепортират фотон? Демек тая твоя революция на батериите направо ще я издухат като въведат телепортирането след "няколко години".Коментиран от #47, #49
16:37 22.04.2019
44 Именно
17:46 22.04.2019
45 Дрън-дрън
До коментар #42 от "123":
Като процент от произведени бройки, Тесла се е запалвала много по малко пъти в покой отколкото BMW. Само от един от моделите имаше десетки самозапалвания, както си стои в гаража. Може да потърсите с антиелектрика. Информацията е публична и много лесно се намира в Google.Коментиран от #46
18:02 22.04.2019
46 Антиелектрика
До коментар #45 от "Дрън-дрън":
Тъй ли ма? Само, че човека иска реална статистика, а не твоите абсурдно и малоумни размишления. Ти си форумния проф. Вучков и дори не осъзнаваш колко си смешен.18:06 22.04.2019
47 Вихрен
До коментар #43 от "еаеоъ":
Ами поне си чети в интернет, не спори с мен, аз това съм прочел, което може да се намери, естествено крият още стотици технологии. Ако защитаваш мръсният капитализъм вече си жалък. Дано не си. Защото става плоско.18:39 22.04.2019
48 джедай
21:29 22.04.2019
49 Вихрен
До коментар #43 от "еаеоъ":
И какъв ти е проблемът, че работят от две години с четворен капацитет, и т. н.??Коментиран от #50
21:29 22.04.2019
50 fjhkkl;
До коментар #49 от "Вихрен":
Четворен капацитет на какво? На отдела "Връзки с обществеността"?09:32 23.04.2019
51 Космодрума Байконур
10:18 18.06.2021