ФАКТИ.БГ

Стряскащи резултати от краш тестове на кемпери

Публикувана: 14 Май, 2019 12:12
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7547
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

По закон производителите на кемпери не са задължени да се съобразяват със строгите стандарти за пасивна и активна безопасност за леките коли. За да проверят какви са шансовете за оцеляване в катастрофа с къща на колела, от Шведската транспортна агенция (Trafikverket) са провели краш тестове, резултатите от които са шокиращи.

Инициативата се ражда след зачестилите смъртоносни катастрофи с кемпери в Швеция напоследък и бума в продажбите на къщи на колела, които са се увеличили с 50% от 2014 г. насам.

От Trafikverket са избрали два типа кемпера за изпитанията. Единият има полуинтегрирана конструкция, при която към готово шаси с кабина се добавя жилищен отсек. Вторият кемпер има напълно интегриран дизайн, разработен от производител на къщи на колела.

Резултатите от краш тестовете сочат, че нито една от къщите на колела не е достатъчно безопасна за пътниците. Според Trafikverket водачът на полуинтегрирания кемпер няма шанс за оцеляване при челен удар. Изцяло интегрираната конструкция пък направо се отделя от шасито, а абсорбираща структура изобщо липсва, тъй като панелите са изработени от дърво.

Тестовете са извършени при скорост 64 км/ч, но според Trafikverket това се равнява на удар на лека кола с 90 км/ч заради теглото на кемперите. От агенцията възнамеряват да предложат законодателни промени за повишаване на безопасността на къщите на колела и да обсъдят с Euro NCAP възможността за стандартизиране на процедурите за изпитания на такъв тип возила.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
гост
1 Отговор
Затова кемпери се карат с повишено внимание и скорости до 80км/ч, така хем се придвижваш по-икономично, хем по-сигурно, а при нагънати пътчета трябва да се внимава с навлизането и изнасянето на кемпера, защото там където отиват кемперите, там ходят и мотоциклетисти за бързо каране и при невнимание инцидентите са сигурни.

Оценка:
-1 +30

майстора
2 Отговор
Няма как да е друг резултата ...Краш тестовете са пряко свързани с масата на превозното средство ... за това пикапите,бусовете,камиони, рейсове и тн имат по лоши резултати от леките коли ...ако се направи тест на един и същи модел бус веднъж празен и веднъж натоварен до допустимата си максимална маса резултатите ще бъдат корено различни

Коментиран от #4, #6


Оценка:
-0 +22

Nikolov
3 Отговор
почти всяка лекотоварна машина ще се деформира така. А в комбинация с неправилния седеш, заметването на колана и товара... КОВЧЕГ!

Оценка:
-1 +4

666
4 Отговор

До коментар #2 от "майстора":


Форд Рейнджър 5 звезди, Тойота Хайлукс 5 звезди, я пак за пикапите

Оценка:
-0 +3

СУПЕР ХУБАВО НЕЩО
5 Отговор
Моя може до 90 км, но по магистралите все едно че не се движа.
СУПЕР УДОВОЛСТВИЕ Е ДА ИМАШ КЕМПЕР, А ВИЖ ЗА КАРАВАНАТА НЕЗНАМ НИЩО

Оценка:
-1 +1

Хайл
6 Отговор

До коментар #2 от "майстора":


Най-сигурен е танка,и да го блъснеш не му личи,пък и оръдие има да си гърми

Оценка:
-0 +3

тотал
7 Отговор
Тотал с 64км/ч всички са на ония свят.....

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Борис Галчев
Капитанът на Септември (София) коментира гола си във вратата на Етър (Велико Търново). Футболната среща от Първа лига завърши при резултат 1:1.
Лепнах му я в сглобката, вестник ли да му чета?"

Още бисери