Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Най-капризните двигатели на вторичния пазар, част I

Публикувана: 17 Юни, 2019 18:10
61 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 38103
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 57 гласа.

Особеностите и недостатъците на най-новите автомобилни двигатели ще станат известни след четири-пет години. Моторите, с които се оборудват голяма част от употребяваните автомобили, обаче вече са добре познати на механиците. Руското сп. "За рульом" състави класация на най-капризните сред тях.

Всички агрегати в антирейтинга са монтирани масово на различни модели, а понякога и на различни марки автомобили. При всеки от тях са отчетени едни и същи проблеми, обусловени от определени особености в конструкцията. Разбира се, далеч не всички мотори в класацията са обречени на повреди - иначе маса производители просто биха фалирали. Това обаче не значи, че нямат слабости, които могат да доведат до скъпи ремонти.

Анализът на "За рульом" налага мнението, че основна причина за техническите неизправности на съвременните двигатели е прекалено сложната конструкция. Модерните технологии имат своите предимства, но изискват съответното обслужване. Турбокомпресорите, например, по правило усилват топлинните натоварвания. Болно място на някои мотори пък е ангренажната верига, което само допреди десетилетие бе немислимо, а проблеми при други създават сегментите и горивната система.

От антикласацията закономерно отсъстват "жертвите" на даунсайзинга, които руснаците не смятат за пълноценни двигатели - например трицилиндровият 1.0-литров мотор на Opel или прехваленият Ecoboost на Ford с аналогична кубатура. По различни причини липсват също екзотики от Америка и Япония. Критерият на "За рульом" са бил основно големите производствени тиражи и дали моторите се срещат често на вторичния пазар.

1.4 TSi/TFSi, EA111, Volkswagen/Audi


През 2007 г. този агрегат се смяташе за изключително модерен и напредничав, което му спечели титлите "Двигател на годината". Авангардните инженерни решения обаче не бяха подковани с висока надеждност, като много мотори дефектираха още в гаранционния срок.

Този масов турбодвигател с различни мощностни характеристики се монтира на множество модели на концерна, включително на Skoda и Seat. Недостатъците му са заложени конструктивно. Най-сериозният от тях е ангренажната верига, която понякога се разтяга преди 60 000 км. Устройството на обтегача също не е съвършено, което води до прескачане на един-два зъба и сблъсък между клапаните и буталата - често при студен старт.

EA111 е чувствителен към качеството на горивото, което води до склонност към натрупване на нагари и висок разход. Междинният охладител на компресора често се запушва, регистрирани са и случаи на разтопени бутала.

ЕА111 се произвежда до 2012 г., когато VAG го модернизира основно и представя ЕА211 с ангренажен ремък. Макар да не е лишен напълно от недостатъци, той е много по-надежден. Абревиатурата TSi обаче и досега извиква неприятни спомени у много собственици.

1.8 TSi, 2.0 TSi, ЕА888, Volkswagen/Audi


По-големите варианти на 1.4 TSi имат сходна конструкция и също не се ползват с добра репутация сред специалистите. Най-много критики търпи второто поколение на този двигател (2007-2012) и причините са същите - слаби сегменти и тънкостенни бутала. Моторът е известен с високия разход на масло - понякога до литър на 500 км.

Третата генерация на мотора харчи по-малко, но въпреки това литър синтетика на 3-4 хил. км се смята за норма. Износват се също шийките на разпределителния вал, след 100 000 има опасност от разтягане на ангренажната верига. Дефектират електромагнитните клапани на фазорегулаторите, водните помпи и термостатът протичат, а някой механици наричат сегментите "най-лошите в историята на ДВГ".

Негативните оценки стигат дотам, че ЕА888 се смята за непрепоръчителна покупка на вторичния пазар заради риска от основен ремонт само няколко месеца след покупката. Когато са в пълна изправност обаче, тези двигатели работят наистина добре.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 57 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Душегуб
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Едва ли някоя друга фирма, ще може да се добере до класацията от Ауди/Ваген ха ха ;)

Коментиран от #31


Оценка:
-22 +171

Те Така Те
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Те Фолксваген никога не са можели да правят двигатели. Всичките им са боклуци, с лекото изключение 1.9 ТДИ -от по старите.Само те могат да изкарат нормален пробег.Сичко друго - за вторични.

Коментиран от #6, #26


Оценка:
-47 +185

Ракия
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Дачия Дъстър и пей сърце!

Оценка:
-99 +49

Е500
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Вагена е леж

Оценка:
-28 +86

Компетентен
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Само TOYOTA ! Всичко друго е компромис !

Коментиран от #14, #50


Оценка:
-65 +91

безпартиен
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #2 от "Те Така Те":


Вече 205 хил. на "фолксваген" 1.6 ТДИ-105 кс!Маслото се сменя на 30 хил.и никога не е доливано!!!Важно е горивото да е Максмоушън,В пауър,т.е качествено!!!!Същото е и при Ситроен гронд Пикасо 1.6 ХДИ -110 к.с. вече на 380 хил.Качествени горива и нищо друго!!!

Коментиран от #9, #20, #33, #56


Оценка:
-21 +45

Нерон
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Как въобще коментирате Ваг моторите като никога не сте виждали такъв на 150.000км. Всичко на Българския пазар е на над 400000 Ама нов внос .но хората обичат да ги лъжат.

Коментиран от #12, #16, #59


Оценка:
-21 +82

1980 г истинските мотори
(гост)

Неутрално
8 Отговор
мерцедес 123ка дизел - кльок, кльок милионник!

Оценка:
-7 +66

антрашпиц
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #6 от "безпартиен":


Само един ,можеби глупав въпрос!Кои са качествените горива в Република България?

Коментиран от #15, #17


Оценка:
-6 +69

Хондаджия
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Може би във втора част на статията,ще видя GDi двигателите на Митсубиши,JTS-a на Алфа,1,4-103к.с. на Роувър,ванкеловите двигатели на Мазда(колкото и да ги харесваме) и много други

Коментиран от #49


Оценка:
-21 +22

123
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Целенасочена статия срещу немците! Абсолютен факт са описаните дефекти, но нека сме и реалисти! Високотехнологични за времето си, супер производителни за кубатурата си, и сериозно вървящи! Естествено, немския инженер трудно 'увира', и до последно гледа да изцеди шамандурите, тоест нас! Но ако говорим за харч на масло, хайде нека да видим и едни други двигатели, които се смятат за 'железни'! Отваряте форума 'х' и четете! И разбирате, че 'совите не са това което бяха', разбираш ли! VW само 2.0 дизела и бензина! Те са добри, особено бензинката, ама пак е до условности като километри и начин на употреба! Абе, на нашия 'гол гз' само Дачия .....

Коментиран от #41


Оценка:
-20 +29

666
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #7 от "Нерон":


аз съм виждал,лично му навъртях само аз 340000 - Passat 1.6 бензинка комби -95 година,нема такава кола,естествено след Honda

Оценка:
-6 +26

Олд Скул
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Противно на всички тук искам да изкажа мнение за списанието "За рулем". През 70-те години си купувах всеки брой. Четях го с кеф. От него научих много неща за автомобилния свят. Бяха компетентни, обективни и иновативни за ония тъмни времена. Тук имаше само вестник "Авто-мото", но бледнееше. От 80-те години не съм го чел. Предполагам, че са запазили добродетелите си.

Оценка:
-2 +48

до некомпетенте
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #5 от "Компетентен":


Недей за Тойота, че до мен има един автосервиз, оня ден ремонтираха динамо, за да го извадят свалиха предния мост иначе няма вадене!

Оценка:
-11 +36

тъпо
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #9 от "антрашпиц":


Тока!

Оценка:
-4 +5

куку руку ку
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #7 от "Нерон":


На такива километри може и да има, но не и TSI. Той е като японските джедайки GDI двигатели. Капризни и кекави... че и за газификация не стават.

Оценка:
-1 +25

Sel
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #9 от "антрашпиц":


На Петрол

Оценка:
-6 +7

Никога повече ваген
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Нямам предвид алди а само вагените

Оценка:
-5 +3

Иво
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Боклуци и то скъпи

Оценка:
-1 +18

Клоши
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #6 от "безпартиен":


С този интервал на смяна на масло му давам живот на двигателя макс до 250 000.. Дано не изляза лош пророк!
Иначе ваг са се доказали в калпаво замислени агрегати. 2.5 tdi e ярък пример от миналото. Почти всички бензинови двигатели от началото на века са им неземни маслояди. 1.9 е сполучлив, но и той има конструктивни недомислици. Изяжда си разпределителния вал без видима припина, има много също много успокоители, които вкарват резонанси и вибрации. А и го оскъпяват много при обслужване.

Оценка:
-2 +39

Италиянеца
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Алфа 1.9 16v е най-сполучливият мотор

Коментиран от #32


Оценка:
-12 +17

Фазов регулатор 😁😁😁
(гост)

Неутрално
22 Отговор
"Дефектират електромагнитните клапани на фазорегулаторите"- много интерен феномен.

Оценка:
-1 +4

Николов
(гост)

Неутрално
23 Отговор
3ат'а ше сбирам за Bentley.

Оценка:
-3 +6

VAG
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Навремето до 2005г. Немците правиха добри двигатели,особено дизели! След това обаче с цел печалба, няма- Немци,Японци,Шведи и т.н, а всички конструират двигатели и купета, които изкарват не повече от гаранцията си! Наблъскаха колите с датчици, които дефектират постоянно, Алуминиеви блокове, които се пукат с лекота, Вериги с дебелината на такава от колело,1000 кубикови двигатели с турбини и форсирани на по 200кс. и как се очаква от тези боклуци да изкарат повече от 100-150 000 км. пряко сили....?

Оценка:
-0 +42

Woodry
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Забравихте - N47 на БМВ, а също и N52/53/43...
Тук литър масло на 1000 км се счита за ДОБРЕ!
Да не говорим за дюзите при директното впръскване - не се рециклират - 500+ лв бройката...
Беше БМВ... :-(

Оценка:
-3 +20

Волвар
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #2 от "Те Така Те":


И по-големият му брат 2.5 редови, с пет цилиндъра. В Ауди го ползваха до 1997, във Волво до 2001г.
Продадох колата на 500 000+, още я карат.
Старите 2.3 и 2.8 бензон също бяха здрави.
Сега е пълна скръб.

Оценка:
-2 +13

Име
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Не знам защо, но си мисля, че ако Audi се отделят от VW ще дръпнат напред

Оценка:
-10 +13

Име
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Не знам защо, но си мисля, че ако Audi се отделят от VW ще дръпнат напред

Оценка:
-8 +7

Skoda
(гост)

Неутрално
29 Отговор
180 хил.км Октавия 2 2008 г. 1.8tsi - гори 1л на 10 хил. масло. Не съм сменял ни верига, ни нищо. Само съединител и маховик.Такива филми със 1л на 100км са единици.

Оценка:
-4 +6

Ивайло
(гост)

Неутрално
30 Отговор
И после ще ми хвалят новите коли - колко били модерни, колко били икономични и екологични!!! Ми то с тия проблеми икономията ти излиза през носа!!! Литър масло на 3-4 хиляди било норма??? Срам и позор!!! Затова не си заменям старата е36-ца за нищо на света!!! Не си знае километрите, обаче двигател, ходова част и купе са ТОП - нямам никакви главоболия!!! Една стара кола, ако се намери действително читава такава, като се поддържа качествено и редовно се сменят консумативите няма да ти създава никакви такива подобни главоболия!!! Важно е да е бензинка, и най-важното е ДА НЯМА ГАЗ!!! От тука натам - сипвам бензин и карам и не ми дреме за нищо!!!

Коментиран от #43


Оценка:
-5 +18

гощо
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #1 от "Душегуб":


Предлагам да си караш старото Рено и да продължаваш да мечтаеш да станеш БМВ-ист! Ама не се обаждай НЕ подготвен в подобни статии! За твое инфо най големият трошляк е Ренж Ровар и Мерцедес!

Оценка:
-5 +3

Кожухаров
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #21 от "Италиянеца":


1,9 дизел на Алфа го монтираха и на Опел. А и на всички марки които държеше GM . Когато GM и Фиат се разделиха от GM им наплатиха няколко милиарда за да ползват дизеловите им двигатели ! Фиат са първите които вкараха системата комън рейл.

Коментиран от #40


Оценка:
-1 +18

понятие
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #6 от "безпартиен":


"Ситроен гронд Пикасо 1.6 ХДИ -110 к.с. вече на 380 хил"-Поздравления имате отлично чувство за хумор.Въпросния мотор е проектиран с ресурс около 200 хил,но явно това не се отнася за България!И между другото максимума който съм видял да изкара подобен мотор беше 243000,км.

Коментиран от #44


Оценка:
-9 +6

Townboy
(гост)

Неутрално
34 Отговор
То беше ясно че "прахосмукачките" на ФАГ ще са начело на класацията. След това бих сложил Форд с техния екобуст.

Оценка:
-0 +9

Ауди
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Ауди 80 Б4 2.0 90коня и голф 2 1.6 GTD едни от вечните двигатели

Оценка:
-0 +11

Пеко
(гост)

Неутрално
36 Отговор
Рашките им се чудят на тия моторетки щото те за 50г. автомобилно инженерство са успели да сътворят един единствен мотор -1.6 бензин.Култовата иновация за него идва след 30 години ,когато заменят карбуратора с инжекцион.Въпросните агрегати със сигурност имат болки ,но това е защото са супер високо технологични.Имат да покриват високи еко норми,да извличат големи мощности от ниски кубатури и т.н.Съчетано с кофти гориво и мърлява поддръжка идват и проблемите.

Коментиран от #38


Оценка:
-6 +3

Кожухаров
(гост)

Неутрално
37 Отговор
Ауди 80 Б4 2.0 90 коня обаче доста яко харчи. Без газова уредба си е направо жив обирджия !

Оценка:
-1 +8

Кожухаров
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #36 от "Пеко":


Разликата обаче е една- че със старите Лади на пътя няма да останеш. Само трябва да имаш един палец и една капачка в багажника. Може много да приказват за разхода на новите автомобили - но при реални условия и на тия високотехнологични чудеса разходът не отговаря на заводските данни ! Но пък поддръжката на едно такова високотехнологично чудо е убийствена. На повечето автомобили след 2008 година за едното обслужване се разглобява половината кола! Вследствие на това и цената ! Можете да погледнете как го правят едно такова обслужване в Bri4ka.com .Майтапа си е майтап ама все пак си е вярно!

Оценка:
-2 +13

За рулём
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Браво Касабов, може значи да цитираш източника За рулём. Видя ли, не боли..

Оценка:
-0 +2

Еблю
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #32 от "Кожухаров":


Алфа Ромео 2,4JTD 1998г. е първия автомобил серийно производство със комънрейл двигател.Същата година но няколко месеца по късно и немските Мерцедес и БМВ също слагат тази система.

Коментиран от #47


Оценка:
-2 +4

АнтиФаг
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #11 от "123":


Ми t-jet на фиат от 2007 1.4 с 150 кс не е ли хубав..Понеже с него никакви проблеми не съм имал.Но понеже е немско значи е по-добро.

Оценка:
-1 +5

Golf 7 TSI
(гост)

Неутрално
42 Отговор
Карам Golf 1.2 TSI в май-малкия вариант - 85 коня!
Купил съм колата чисто нова през 2014 година, вече я карам 5 години!
За това време - 97000 км, абсолютно никакви проблеми!
Колата е икономична като дизел 5 извънградско, 7 смесено с постоянно пуснат климатроник.
Имайки предвид малкото коне, е изключително пъргава! Къси скорости, ускорява бързо и се изпреварва нормално!
Скорост от 150-160 километра си я поддържа без проблем по магистралата, натоварена с 5 човека и багаж!
Имах единствено притеснения, че конете ще са малко, но не са, немците са го измислили и турбото си е турбо!
Икономично и надеждно, така, както трябва да бъде!
И да, сменям маслото на 30 хиляди километра или 2 години, което настъпи първо - Castrol LongLife!
С това доливане на масло ме разсмяхте, капачката на маслото е отваряна само няколко пъти до момента и само при смяната на масло в Порше София.
До момента за 5 години - само обслужване.
Това е от първа ръка при мен, оставам на разположение да отговарям на въпроси при запитване!
Но нека се говорят нещата така, както са!

Коментиран от #45


Оценка:
-9 +5

Мустафа
(гост)

Неутрално
43 Отговор

До коментар #30 от "Ивайло":


И на газ е хубаво и евтино ! Компетентно монтирана газова и караш двойно повече километри от на бензин за една и съща стойност !

Оценка:
-0 +10

Язе
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #33 от "понятие":


Явно си част от екипа разработвал двигателя.А пежо 308 с този двг на 380000км как ти звучи?Хем ресурса му бил 200хил.км пък ти си виждал на 243хил.км.Последно колко му е ресурса?За един приятел питам?

Оценка:
-4 +3

Кожухаров
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #42 от "Golf 7 TSI":


Чакай де - ти не си навъртял още 100 хиляди. Де факто по километри колата е още в гаранция. Като мине 150 хил тогава пак пиши. Нали за това говорим - че ги правят колкото да си минат гаранцията. По вечето неща са така изчислени че като минат едни километри и много работи наведнъж !

Оценка:
-0 +5

Зайко Байко многознайко
(гост)

Неутрално
46 Отговор
MB, W124, I-6, OM 606 910, OM 606 912. Тези които са просветени знаят за какво става въпрос. Неубиваеми!

Оценка:
-1 +3

НАТО ВЕЦ
(гост)

Неутрално
47 Отговор

До коментар #40 от "Еблю":


Първо се вграждат 1,9 JTD мотори в Алфа Ромео 145, 146 и 156 с мощност 105к.с. После започва вграждането на 2,4JTD в Алфа Ромео 156 и 166 с мощност 136 к.с.

Оценка:
-0 +3

48
Този коментар е премахнат от модератор
НАТО ВЕЦ
(гост)

Неутрално
49 Отговор

До коментар #10 от "Хондаджия":


JTS не е мотор на Алфа Ромео( Фиат). Това недоразумение на техниката е на Опел и почват да го вграждат в Алфа Ромео 156 феислифта за сефте, заедно със смотаната им скоростна кутия.

Оценка:
-2 +2

селянин от обеля
(гост)

Неутрално
50 Отговор

До коментар #5 от "Компетентен":


Правилно само Тойота от Истанбул , ама много капризни се оказаха D4D , повече и от VW се чупят

Оценка:
-0 +3

Чичо
(гост)

Неутрално
51 Отговор
Не съм спец по мАторите, ама мойта Корола (2009) с двигател VVTI е вече на 309000 километра без ремонт и без никакви проблеми (поне досега). Докога - ще видим...

Оценка:
-1 +5

Raba
(гост)

Неутрално
52 Отговор
сега ще ви кажа един здрав двигател със 192к.с. Изкарва до 800-1000 хил. км. без основен ремонт. Ангренажен ремък или верига не се сменя защото е долен разпределителен вал и такава просто липсва. Неговото означение е RABA-MAN D2156 HM6U . Той се монтира в автобус Икарус 280 който има тегло 15-20т. с пътници и работи цял ден. Кажете ми някое ТДИ със тези коне или други автомобилни въшки ако сложим на негово място, колко км ще изкара в този режим , преди да издъхне ?
Като недостатък ще отбележа теглото - 1тон но правя заключението че размерът винаги има значение :) Двигателя трябва да е съобразен с теглото на автомобила. Не може да напомпиш с турбо една двулитровка до 200 коня и да кажеш, че си направил по-добър двигател от на автобуса... С този даунсайзинг се раждат такива еднодневки....

Коментиран от #60


Оценка:
-1 +5

Октопод
(гост)

Неутрално
53 Отговор
Чудя ви се на акълите! Говорите за автомобили, а всъщност карате “спални “ с фул електроника ! Автомобилите с добри мотори останаха в миналото! Дизелите бяха добри, докато нямаха турбо, тъй като маслото като циркулира през него,става като олиото на фритюрника и ако не увеличите параметрите на ползваното масло, ще клекне турбото а не след дълго и моторът!Всички мотори са добри до 95 год. От части до 2000 год. Но след 2000 год. “Хвани единия,удари другия”! Качеството остана някъде до 2000 година!Щом търсите лукс, не плачете! А тези които не са капризни,да се радват на автомобили от преди 2000 год.

Оценка:
-0 +6

Бат Пешо
(гост)

Неутрално
54 Отговор

До коментар #48 от "Ай сиктер":


Без значение, дали са алкохолици или не, е факт, че тея мотори са скрап - няколко tsi-та видях, който трябваше да се отварят преди 100к км, поради спукани глави, прекомерен разход на масло и такива приятни работи. Все на гаранционни коли това. А проблемите с вериги, турбини и чарджъри са ей така, като за бонус.

Оценка:
-1 +3

123
(гост)

Неутрално
55 Отговор
лични мои впечатления от 1,4 TFSI DSG, 160 кс. , купувана нова и карана в Германия , 2011-2017 г. ,111 000 км от мен - смянa съединители на DSG на 70 000 км. + цялостна ревизия на кутията , като към края на живота на колата при мен отново бяха за смяна , висок разход на масло - 1/2-1 л/1000 км. . Колата прескочи зъб без никакви предварителни симптоми, което беше причината да се разделим при пробег по-нисък от предписания от производителя за смяна - 120 000 км. , и то след проверка за хлабини във VW сервиз . Върви много , гори малко , изключително чуплив , скъп за поддръжка и жаден за масло двигател

Оценка:
-0 +0

Петър Петров
(гост)

Неутрално
56 Отговор

До коментар #6 от "безпартиен":


Явно си голфаджия,а това е състояние на духа.

Оценка:
-0 +1

Петър Петров
(гост)

Неутрално
57 Отговор
Явно си голфаджия,а това е състояние на духа.

Оценка:
-0 +1

М. Мирчев
(гост)

Неутрално
58 Отговор
Само бмв и в сервиза само за масло и филтри

Оценка:
-0 +0

Коментирам
(гост)

Неутрално
59 Отговор

До коментар #7 от "Нерон":


Чисто нов си купих 2012та Passat CC точно 1.8 бензин с dsg, всичко беше наред първите 10000 и се почна, всички амортисьори смениха, бензинова помпа, скоростна кутия, и ма 60000 километра започнах да наливам по литър масло на 1000 километра, при което ми посочиха един ред в книжката за експлоатация на който пише, че това е нормално, върнах им я и си купих японска кола.

Оценка:
-0 +0

Миро
(гост)

Неутрално
60 Отговор

До коментар #52 от "Raba":


Какъв е работния обем на тоз мАтор?

Оценка:
-0 +0

Аюфхахахах
(гост)

Неутрално
61 Отговор
Всичко ще е толкова по лесно, ако малко българина стъпи на земята и спре да си купува “нови” коли на 10 години, да не говорим за реликвите 2004 и тн. От 10 години карам Волксвагени, на всеки 3 връщам стария взимам нов, как пък един път нещо не се счупи. Стига си давахте парите за коли 40 ръка, по добре една Дачия да си вземеш отколкото гъзарско бмв ли ще е Мерцедес ли Ауди ли се е кошник на 15 години.... Слабоумен народ

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.