Новини

Как да изберем зарядно за акумулатор?

Публикувана: 6 Ноември, 2019 13:14
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3600
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.8 от 8 гласа.

Зарядното устройство за автомобилна батерия е една от най-полезните придобивки за всеки шофьор. На пазара има различни видове, които се различават по принципа на работа и конструкцията, като дори в отделните категории се срещат уреди с различен периметър от възможности.

Най-популярните зарядни устройства са от трансформаторен и импулсен вид. Първият тип се състои от трансформатор и токоизправител и подава постоянен ток с напрежение 14.4 волта. Има и специални трансформаторни зарядни, които десулфатизират акумулатора.

Импулсните устройства за зареждане са по-модерни и имат някои предимства пред трансформаторните. Значително по-компактни са, тежат много по-малко, имат защита против прегряване, къси съединения и спад в напрежението. Зареждат акумулатора с импулси, които позволяват по-бързо възстановяване на заряда.

Един от най-важните критерии при избор на зарядно устройство е съвместимостта му с акумулатора на колата. За да се установи дали силата на тока ще бъде оптимална, капацитетът на батерията трябва да се раздели на 10. За 60-ампечасов акумулатор, например, ще трябва 6-амперово зарядно. Ток с по-малка сила няма да навреди на батерията, но ще удължи зареждането.

Съвременните зарядни имат регулатори за силата на тока, което ги прави подходящи за всякакви автомобилни батерии. Освен основен режим на работа някои устройства разполагат и с втори за бързо зареждане. Функцията Boost ускорява максимално зареждането (с до 30%), но честото му използване скъсява живота на акумулатора. Този режим обаче е доста полезен ако се налага спешно зареждане.

Добре е да се знае, че зарядните устройства стават само за оловно-киселинни акумулатори и са безполезни за друг тип батерии като калциевите и хибридните. Първият тип имат електроди от сплав на олово и калций, а в състава им се добавят също алуминий, олово и дори сребро.

Хибридните акумулатори се отличават с различен състав на положителните (калий) и отрицателните електроди (олово с добавен антимон). Това удължава живота им, тъй като електролитът се изпарява по-бавно. Освен това този тип батерии имат 1.5-2 пъти по-ниска степен на саморазряд.

Ако се следват няколко прости съвета, практически няма как да се сбърка при избора на зарядно за акумулатор:
- Устройството трябва да бъде подходящо за вашия тип акумулатор. Цялата нужна информация е изписана на самия него.
- Внимателно проучете характеристиките на оборудването. Желателно е те да превъзхождат нуждите ви.
- Не плащайте за ненужни допълнителни функции. Функцията Boost и режимът за зареждане на няколко акумулатора едновременно се използват най-вече в сервизи.
- Купете си уред за измерване на капацитета, съпротивлението и напрежението на акумулатора.
- Клемите трябва да бъдат свързани със зарядното преди то да бъде включено в мрежата, като естествено се спазва поляритетът.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.8 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ynd
1 Отговор
С две думи безполезна статия.

Коментиран от #15


Оценка:
-6 +28

НЯМА СМИСЪЛ
2 Отговор
АКУМУЛАТОРИТЕ СА МЕНТЕТА-ПО-ДОБРЕ НОВ.НЯМА ВЕЧЕ ТАКИВА КОИТО КАРАТ 8-10Г.

Коментиран от #7, #13


Оценка:
-4 +10

Гост
3 Отговор
имам най елементарно купено от първата железария която видях.
за 10 години съм го ползвал 2 пъти по предназначение.

всички параметри са за в коша, да пуска ток колкото да го подхване колата и тя ще си го дозареди на път.

Оценка:
-4 +6

JEEP
4 Отговор
Най-добре е зарядния ток да е 1/10 от капацитета на батерията. И с по-малко става, но с повече може да се прецака нещо или да и се скъси живота.

Оценка:
-1 +12

И ДРУГО
5 Отговор
АКО ПРИ ЗАРЯД ТЕМПЕРАТУРАТА НА АКУМУЛАТОРА СЕ ПОВИШИ НАД 40 ГР. СЕ РАЗРУШАВА ..И ЗА СКРАП

Оценка:
-1 +7

акумулатор капсулован с черна смола
6 Отговор
Добре сметнат трансформатор, със задължително М-Е-К-А изходна характеристика и тУй то. Това е истината, няма нужда от ''милионых альх роз''-екстри.

Оценка:
-0 +9

Nightrunner
7 Отговор

До коментар #2 от "НЯМА СМИСЪЛ":


Странно?!@?@!?
Интересно защо тогава единия мие на 8г а другия се скапа на 7мата?
Може би защото съм си ги подържал?
Освен да си купи човек зарядно е добре и да го ползва от време на време да дозарежда акумулатора, особенно ако колата се кара на 2, 3, 5км разтояние, в такива случаи алтернатора неуспява да възтанови батерията и след 2ве години, а ко стана те акумулаторите калпави.
Ама ко ли разбирам те мойте изкарват все по 6-8г каране

Коментиран от #11, #12, #16


Оценка:
-2 +4

гост
8 Отговор
Купи си акумулатор, а не го зареждай всяка седмица. Играл съм го този номер и е голяма комунистическа глупост. Все още си спомпям как съседите с колите си държаха акумулаторите в апартаментите и ги изнасяха като тръгваха за село. Един акумулатор спре ли да държи ток направо е за смяна и колкото по-бързо го смениш, средно 150лв, толкова по-спокойно ще ти е по пътя.

Оценка:
-2 +8

filo
9 Отговор
Един акумулатор стигне ли до зареждане, пиши го бегал. Изключение е ако е забравен някакъв консуматор. Тогава има смисъл от зареждане.

Оценка:
-0 +11

вътрешнстта на министерството
10 Отговор
Купувайте зарядни, защото от КАТ ще проверяват. Ще идват на адрес и който няма, ще наказват жена му.

Оценка:
-0 +8

Евро реалист
11 Отговор

До коментар #7 от "Nightrunner":


Човече , ти в кой век живееш ? Като не пали , обикновено е за смяна , рядко може да се дозареди. А и какво обслужване на капсулован акумулатор ?

Оценка:
-1 +2

filo
12 Отговор

До коментар #7 от "Nightrunner":


При положение, че един акумулатор е около 100 лв., и е изкарал поне 3 г. не си струва да се занимаваш със зареждане.

Оценка:
-0 +3

Чук
13 Отговор

До коментар #2 от "НЯМА СМИСЪЛ":


Ха, ха. Прав си, но няма и нови автомобили, които изкарват 8-10 години!

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +2

Гост
14 Отговор

До коментар #13 от "Чук":


Има в БГ са извесни като "НОВ ВНОС" и "Перфектни"
:)

Оценка:
-0 +4

Н. Антонов
15 Отговор

До коментар #1 от "Ynd":


Прав сте практически полза няма от написаното защото просто е компилация от всеизвестни неща.

Оценка:
-0 +0

Н. Антонов
16 Отговор

До коментар #7 от "Nightrunner":


Напълно прав сте - дори всеки ден да карате автомобила си градски условия акумулатора не се зарежда достатъчно. Останалата не дозер дена част сулфатизиране и сумарният капацитет пада. В един по-студен ден автомобила наистина не иска да запали. Това не значи, че акумулаторът е за изхвърляне. Просто трябва периодично, веднъж месечно поне да се включва на дозаряд с грамотно зарядно устройство което ще извърши десулфатизация и ще възстанови напълно капацитета му. Аз 42 години се занимавам професионално с заряд на акумулатори и зарядни устройства и затова смея да го твърдя. За подробности:
http://www.akutonik.com/mobile/index/index?Id=0&langId=0

Оценка:
-1 +3

Красимир
17 Отговор
Аз сам си правя токоизправителите. Направил съм на зетьовете, имам на вилата, в колата и у дома който с часовник периодично зарежда акумулатор на терасата за аварийно осветление. Имам и в караваната. Имам два автомобила с по два акумулатора.

Оценка:
-0 +0

Нафарфорий
18 Отговор
Всеки оловно-кисел акумулатор може да живее около 10 г. , ако се обслужва коректно, а тяговите и до 15 г. Хубаво зарядко, което да следи вътрешно съпротивление на батерията, капацитет на зареждане, да регулира напрежение и ток на заряд спрямо нивото на батерията започва от няколко стотин лв. нагоре. Всички други така наречени зарядни възбуждат батерита и тя отново се ползва,но живота й далече се свива от нормалното. Всеки си прави сметка какъв акумулатор си взима и за каква цел, както и колко дълго ще го полва и с какво ще го зарежда, но думите "тия вече не карат" ги забравете. Особено при съвременните автомобили и agm технологийте нещата са съвсем различни.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Филипо Гранди
Това заяви върховният комисар на ООН за бежанците по повод петицията "С бежанците", която събра над 1,2 милиона подписа и ще бъде представена по време на 71-вото Обща събрание на организацията в Ню Йорк.
Става въпрос за това - да застанем с хора, които са оставили всичко зад себе си, с изключение на техните надежди и мечти."

Още бисери