Last news in Fakti

3 Декември, 2019 17:59 11 852 95

Огромни опашки по зарядните станции на Tesla

  • tesla-
  • supercharger-
  • зарядна станция-
  • опашки

Растящите продажби са добра новина за Tesla, но имат и негативен ефект върху клиентите на компанията. Оказва се, че в Калифорния става все по-трудно да се намери място на зарядните станции Supercharger.

Едва съвзели се от гигантските задръствания покрай Деня на благодарността, собствениците на "тѐсли" са принудени са се редят на огромни опашки, за да заредят електромобилите си. В социалните мрежи набира все повече популярност видеоклипове на дълги върволици шофьори, чакащи реда си пред Supercharger между Лос Анджелис и Сан Франциско.

Дори наличието на 40 терминала не решава проблема. Оказва се, че колкото повече електромобили се зареждат едновременно, толкова по-бавно става това. Времето за чакане се увеличава и резултатът са все повече чакащи.

Огромни опашки по зарядните станции на Tesla

В САЩ работят 1 636 станции Supercharger. Tesla планира да разшири мрежата си със зарядни терминали от ново поколение, които ще могат да зареждат по три Model 3 едновременно за едва 5 минути.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Еколог

    64 28 Отговор
    Е какво толкова?!... Ще чакат докато се зареди... Все още сме в началото на електромобилната ера ')

    Коментиран от #22

  • 2 Счупено зарядно

    39 39 Отговор
    Руснаците веднага ще намерят решението на проблема. Спират им тока на американците и и целият транспорт пропада. Така , че да не се перят много онези там.
  • 3 JPower

    56 43 Отговор
    От Тесла да им раздават купони..,.. Трябва да си мазохист за да имаш теслата!!!
  • 4 Boxer 3.0

    46 13 Отговор
    Нека не злорадстваме на гърба на опитните зайчета.
    Ще мине доста време докато се изчистят от детските болести...
  • 5 за гъби съм

    23 29 Отговор
    УАУ - добре че на бензиностанции никога не стават опашки, пък и нали всеки може да си сипе бензин колкото си иска от контакта в къщи или на работа. Радвайте се че нямате тесли, че скоро разбрах щели да ги правят задължителни!!! (нарочно слагам повече удивителни че тука има един дето ги брои - да му създам малко работа)

    Коментиран от #7, #8

  • 6 На теслата дръжката

    24 4 Отговор
    Как влезе мъжката....!
  • 7 Анонимен

    24 15 Отговор

    До коментар #5 от "за гъби съм":

    Много си прав в случая - само ако ги направят задължителни ще могат да накарат трезвомислещите хора да ги купуват .
  • 8 Антиелектрика

    27 16 Отговор

    До коментар #5 от "за гъби съм":

    Уау, даваш стотици хиляди и висиш като сопол с часове по зарядните станции. Ама верно, че и по бензиностанциите стават опашки и хората висят "цели" 2-3 минути да си напълнят резервоара. Пък ако бензина свърши, то е много трудно да стигнеш до друга бензиностанция.
  • 9 Язе

    22 11 Отговор
    Я Госта да ми каже как зареждаш за 5 минути и бягаш.По-добре да го каже на хамериканците.Даваш 100К $ и чакаш като цифуняк за ток.Голямо бъдеще или голямо чакане.
  • 10 Гост

    18 11 Отговор
    Не виждате ли,че само най-големите дебили,геймърчета и тем подобни са в Калифорния,то затова и св.Елън се е установил там
  • 11 Бавно,бавнооооо

    9 4 Отговор
    В България след 30 години!

    Коментиран от #12

  • 12 М,да

    16 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бавно,бавнооооо":

    Като цветният телевизор едно време в щатите.
  • 13 Driving pleasure

    21 11 Отговор
    Хахахах колони мазохисти бате :) И проблем, докат си заредиш батерията на кошника вземе, че ти падне батерията на телефона :D
  • 14 ФауВе

    22 3 Отговор
    Прилича на картина от миналото ни, когато чакахме по бензиностанциите за бензин. Американците са с 30 години след нас. До десет години ще направят и деноминацията.
  • 15 Да да

    11 8 Отговор
    Ми да се върнем на живата тяга! Коня го оставяш да си пасе и само го яхаш! Тесла като станат 20-30 мил. ще изгради достатъчно зарядни за всички. А и като спрат да зареждат безплатно Тесла С, хората ще си ги зареждат вкъщи!
  • 16 2288

    12 4 Отговор
    Абе гъбаря, я докато цъкаш удивителни за нашата анти-групичка, вземи ни разкажи за това твърдение от статията: "Оказва се, че колкото повече електромобили се зареждат едновременно, толкова по-бавно става това". Насълзих се от смях докато го чета, ама ми се ще да ми го преразкажеш с твои думи. По Електрик-чарски така да се каже. Да си имам материал за смях и утре. После може да допълниш за средния годишен пробег, за средния дневен пробег, за средния разход на енергия на километър и т.н. Изобщо, любопитен съм да прочета за "средния". А, за малко да забравя - "хахахаххаххах!!!!!!"-

    Коментиран от #18

  • 17 законите на електрото

    28 4 Отговор
    .... Оказва се, че колкото повече електромобили се зареждат едновременно, толкова по-бавно става това. ....... Ехееее, писах го преди време, и ми нацвъкаха минуси разбирачите. Абе ей, обяснява ви се, че не може да се избяга от закона на Ом, а електроджендърите си знаят своето. Отново казвам - проблемът не е в технологията на батерията, а да се изгради инфраструктура, която да отдаде за 15 мин пикова мощност над 100 KW за едно гнездо, за да може да минеш 150 км (по обещанията на свети Илон). Ииии ето .... суровата реалност -- натрупват се коли и хоп - инсталираната мощност се разпределя между отделните точки и зареждането става - "ню ню" както казва един мой колега, дРът електричар.
  • 18 Антиелектрика

    12 5 Отговор

    До коментар #16 от "2288":

    Супер ме развесели, чак корема ме заболя от смях. Обаче си голям оптимист щом очакваш конкретен отговор. По-скоро ще е нещо от стандартните варианти за отговор - писане на педерастии с чужди никове, подхвърляне на каскети със скубане под мишниците или отклоняване на въпроса с цитат от някоя лобистка медийка. Ама какво ли разбираме ние щом защитаваме тази стара технология ДВГ-то, нищо че е по-нова де.

    Коментиран от #58

  • 19 Нищо, нищо

    9 10 Отговор
    От 2025 г. 25 процента от новите коли в Китай, ще са електрически.
  • 20 Ами

    3 1 Отговор
    Затова направи пикап слагаш 8к еделблок с генератор и готово и готово. Даже на дължина изключва се батерия и готово. Обаче наистина няма спор зелена кола е. Представи си целия свят нареден на опашка. Аз тук някой като се мота на колоната и се появява още 2 клиента в тоя студ откачам. Особено ако е с туби има фирма техника и така.
  • 21 Jacques Yvec Moineau

    13 1 Отговор
    Хахахаха! Следващата новина ще е, че цената на тока ще се вдигне.
  • 22 Бачо Киро

    12 5 Отговор

    До коментар #1 от "Еколог":

    Колко електромобила си карал въобще и колко пъти си пътувал с такива, не говоря да го откачиш от кабела в къщи, да минеш 20км до работа и да го закачиш там. Николко, нали? Голям Еколог ... пълен безхаберник. Ситуацията в момента ти показва, че дори мястото, което е най-напред с нужното на електромобила вече се задъхва. Което преведено за идиоти означава - НЕ СТЕ ГОТОВИ! Колкото повече се качва консумацията, толкова по-неготови ще сте. Да не говорим, ако всичко мине на ток, както все дрънкате. Освен ако не почнете да го произвеждате с пърдене докато се возите.
  • 23 onq s konq

    14 5 Отговор
    Тия ГЛАВАНАЦИ дето чакат да се зареждат ИЗОБЩО НЕ СА ЗА СЪЖАЛЕНИЕ - ЗАЩО не са си заредили колите от Контактната мрежа в Жилищата си?Ама нямал Завалията Гараж ,или пък живеел високо по Етажите и нямал толкова дълъг кабел...Значи намерил той "едни пари" за Елктричка,а за да си купи Гараж или да вземе под наем - няма?Другото им извинение- "Пътуваме "Надалеко" и с едно зареждане не можем да стигнем"...Ама П. майни,ще имате освен Електричката и НАДЕЖДЕН ДИЗЕЛ/БМВ например/ за Дългите разстояния,а с ток ще ЩЪКАТЕ само из града!

    Коментиран от #33

  • 24 гость

    6 3 Отговор
    Фейк нюз, в моето село няма никакви опашки и ако имах Тесла щях да съм пръв на зарядното. Мечтая за Тесла, в съня си в докосвам, самия Илон ми се обажда да ми благодари за избора, в съня си чувам нежния му, галещ глас, искам Теслааа! Много я искам, да е моя!!!
  • 25 Шефа на зарядната

    8 3 Отговор
    Проверявам ги, който е напълно обезкосмен е истински теслараст и го пускам с предимство да зарежда
  • 26 гост до Св. Илон

    12 3 Отговор
    Вожде, дай опорки че тия гадове ни разкатаха и просто не знам какво да кажа, ситуацията не е добра.
  • 27 Св. Илон до гост

    9 2 Отговор
    Пиши нещо което да ги шокира и да им отвлече вниманието от темата, например че си забравил да се епилираш и сега те сърби гъ....
  • 28 Ицата

    2 6 Отговор
    Защо няма проблем с другите електро автомобили? Тесла не е най големия производител.

    Коментиран от #30

  • 29 Ще оправят

    7 6 Отговор
    За това се работи. За да направят батериите да се зареждат бързо,а не по 30 минути. Ето цитата - Tesla планира да разшири мрежата си със зарядни терминали от ново поколение, които ще могат да зареждат по три Model 3 едновременно за едва 5 минути.
  • 30 Няма проблеми

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "Ицата":

    Защото другите се карат само в града и не ползват бързи зарядни.
  • 31 Confusion of Da Highest Orda

    8 3 Отговор
    Много хейтът тия комунисти бе, бай тошо професори ги и направил.
  • 32 гост

    6 6 Отговор
    Хайде сега си представете, че си купувате нова кола и зареждането на бензиностанцията ти е безплатно. Дали няма да е по-зле от това? Със сигурност на някои места и моменти може да се получи подобна опашка, но това е рядкост, има си офрум и там хората си пишат, че няма такъв проблем, просто е станало съвпадение и явно е ключово мястото.

    Коментиран от #43

  • 33 Бай хой

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "onq s konq":

    Конь ми зимата Ко ши правим на дълъг пъть? Ни теслата ни бе Ен Вето.
  • 34 Borislav Popov

    8 5 Отговор
    Изглежда никой, от тържествуващите тук антиелектрици не е обърнал внимание на последния абзац в тази статия, който между другото, не случайно е оставен за накрая и просто ей така е вметнат, сякаш е все едно нищо. За сектантите, това не е важно, важното за тях е да се запишат тук, че са плюнали 1-2 пъти по теслата и да блеснат за пореден път с остроумието си.

    Коментиран от #37, #39

  • 35 друм

    9 6 Отговор
    Електрокарите нямат бъдеще
  • 36 незнайко

    9 2 Отговор
    Безплатното си казва думата и в САЩ !!! Най накрая електропреносната мрежа няма да издържи и ще настане ХАОС !!!

    Коментиран от #41

  • 37 Бай хой

    3 4 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Мартинчо това щяло да стане някога някъде. Бъдеще несбъднато време. Като всичко мериканското. Пък аз много отдавна съм виждал по шест автомобила да зареждат едновременно за по-малко от пет минути и то на различни станции, различни марки и модели.

    Коментиран от #38

  • 38 Borislav Popov

    3 9 Отговор

    До коментар #37 от "Бай хой":

    Не се притеснявай, глупи, всичко ще се сбъдне, то това да не ти е социализма-комунизма, дето го строихме 40-45 години и накрая всичко рухна за 1 месец. Или като тойти руслямци,дето 20 години строиха копието на Конкорд - ТУ-144, за да лети само 5-6 мсеца, да направи една катастрофа и накрая да затворят проекта.

    Коментиран от #44

  • 39 321

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Хе, хе, и това го казва, човекът, който под всяка тема намира нещо руско, което да коментира. Браво, днес си си изпил хапчетата.
  • 40 kjl

    3 2 Отговор
    Това ме върна в едно време на прохождащата демокрация, някъде в началото на деветдесетте.
  • 41 kjl

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "незнайко":

    Отдавна не е безплатно!
  • 42 Зомби с квадратен волан

    6 5 Отговор
    Това е супер: хората се социализират, може да станат романтични заварки даже, децата си играят, карат по-малко=по-малко се нервират.
    По-добре ли е да обикаляш като изоглавен с пушилника, да ти гръмне главата и да пиеш панадол???

    Коментиран от #56

  • 43 ФауВе

    4 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Няма безплатно. Само глупците си мислят, че може да има безплатно. Порастни най-сетне!
  • 44 ФауВе

    7 3 Отговор

    До коментар #38 от "Borislav Popov":

    Като нямаш какво да кажеш по темата, пак се мъчиш да извъртиш нещата към русофобията си. Щото там всички знаем, имаш много мозък за ръсене. А относно електричките - имаш много хляб за ядене.

    Коментиран от #45

  • 45 Хахаха

    3 6 Отговор

    До коментар #44 от "ФауВе":

    Ти също! Доста си зле, на всякакви теми!
  • 46 Пак фалшиви новини

    2 8 Отговор
    "Дори наличието на 40 терминала не решава проблема. Оказва се, че колкото повече електромобили се зареждат едновременно, толкова по-бавно става това. Времето за чакане се увеличава и резултатът са все повече чакащи."

    Загатват нещо и оставят на антиелектриците да си развиват фантазиите. А можеха просто да кажат, че старите зарядни на Тесла разделят мощността на два автомобила. Когато е възможно не ползваш същата колонка, за да не ти се намаля мощността в началото на зареждането. След като заредиш 40%, така или иначе мощността на зареждане пада и няма особено значение дали до тебе зарежда друг.

    Освен това 40 автомобила зареждат едновременно, а 16 чакат. Колко време смятате че ще им се наложи да чакат? Със сигурност под 15 минути за последния. Новите зарядни станции нямат ограничения на мощността, въпреки че зареждат два пъти по-бързо. Въпрос на време е всички зарядни станции да станат такива. Тогава дори половината от 40-те няма да бъдат заети при същия пътникопоток.

    Коментиран от #47, #52

  • 47 9525

    6 1 Отговор

    До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":

    Ама, да, бе, новината е фалшива. Онези за дърпането с Ф 150-ката или въртенето на Нюрбургринг са истина, обаче тази е фалшива. Пусната е от петролното лоби да мъти водата на Мъск, защото не успяха със саботажа на машините от Германия.

    Коментиран от #48

  • 48 Антиелектрика

    6 5 Отговор

    До коментар #47 от "9525":

    Недей така, нали пише, че някога Тесла ще пуснат зарядни, които ще зареждат ЦЕЛИ 3 Тесли модел 3 за 5 минути. Абе верно, какво стана с рекорда на Ринга? Г-н Електрика или хаха ще ни усведомят ли?
  • 49 1234

    8 1 Отговор
    Уж опашки имало само при соца. Явно вечв в сащ ток по коледа вместо банани

    Коментиран от #60

  • 50 Гошо

    0 9 Отговор
    Не съм специалист,но варианта 2 батерии , едната да се зарежда от генератор по време на движение и в определен момент да се сменят.....възможно ли е подобно нещо?

    Коментиран от #51, #70, #85

  • 51 7844

    5 3 Отговор

    До коментар #50 от "Гошо":

    Браво, браво, господине - току-що "изобрети" хибрида!
  • 52 Димов

    6 3 Отговор

    До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":

    Осъзнаваш ли размерите на мрежата, която трябва да свърже всичкото това нещо? Осъзнаваш ли нужната инфраструктура? Поддръжката й? Проблемите й? Безумието й?

    Коментиран от #53, #62

  • 53 Азко

    5 5 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    А ти осъзнаваш ли размера на мрежата за зареждане с горива за ДВГ. Колко години е строена, колко пари в глътнала. В България има повече бензиностанции отколкото чарджъри в САЩ. Онова е с страна с 300 милиона жители и всичките над 16 години са активни шофьори.

    Коментиран от #64

  • 54 До гост

    7 1 Отговор
    Къде се скри, тесларастче дребно?
  • 55 VVV

    3 0 Отговор
    Аве тия що не си купят разклонител ??? :))) Сигурно щото са хамериканци и не им стига акъла :)))
  • 56 Курт Доколенкович

    4 0 Отговор

    До коментар #42 от "Зомби с квадратен волан":

    Ако социализирането означава да напъна отзад някоя млада тесларица докато чака за зарядното, йес, аз съм “за”
  • 57 Томас Мор

    4 1 Отговор
    Това с електрическите тесли, ще се окаже като СССР, ЕС и НАТО
  • 58 TSLA

    1 4 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Светоглас
    Абе гледам много арна стига се заформила тука бе! Хехе! Между съкооператорите в мазето на блока до тръбите за парното - ракийка, туршийка, кървавица и шгиебавтеслите хахахахаа! Наздраве! Коледа идва. Живи и здрави, че без вас шумрем от скука.

    ПП
    Сложил съм 10-на тесла зарядни точно срещу The Mall в Сф - мераклиите да заповядат.
    https://pasteboard.co/IJKasJ0.jpg
    https://pasteboard.co/IJKaPvi.jpg

    Коментиран от #61

  • 59 Хах

    0 3 Отговор
    Бе я си карайте голфчетата и ги оставете на мира уния дето нищо не разбират!смешни сте
  • 60 Хах

    1 2 Отговор

    До коментар #49 от "1234":

    Приятелю,в САЩ и в магазина на епъл да влезеш да си копаваш телефон пак си на опашка,Но хората си чакат и никой не мрънка,само тука ги мислите много хамериканците
    Дори и в долар за кола като влезеш пак чакаш
  • 61 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "TSLA":

    Бях адски прав, от вас само празни приказки може да се очаква. То от празна глава няма какво да се очаква освен празни приказки, нормално е.
  • 62 Пак фалшиви новини

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    Новите зарядни на Тесла, не създават проблеми, а решават проблемите на електропреносната мрежа и на постоянното производство на ВЕИ.

    При тях всеки четири зарядни, са свързани към батерия мегапак, която има мощност 1 мегават ( 4 х 250кв) и капацитет 4мегаватчаса. Тогава тази зарядна станция щеше да има общ капацотет 40мегаватчаса и мощност 10 мегавата.

    Ако паркинга се покрие с фотоволтаици с площ 200м х 200м, те ще са с мощност 8 мегавата и ще могат да зареждат директно всички 40 колонки, като даже остава още мощност, която да се съхранява в батериите. Ако батериите са заредени, могат да заредят 1000 автомобила, дори да е спрял тока и да не пече слънце.

    Обикновено печелят допълнителни пари, като балансират мрежата, което е много скъпа услуга и не изисква кой знае какъв капацитет. В повечето време от годината, се използва по-малко от половината капацитет на батериите за зареждане на електромобили. Тесла печели все повече пари от зарядните си станции, мрежови услуги и производство на ток, като много малко хора го осъзнават, а Тесла избягва да го афишира.

    Коментиран от #63, #65

  • 63 9567

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Пак фалшиви новини":

    Другарю Електрик, кажи колко пари ще искаш да присъствам на събитието, където заставаш до тези на опашката от снимките/клипа в статията и им дръпваш тази проповед за фотоволтаиците, балансирането меда и маслото? Пуканките сам ще си ги нося!

    Коментиран от #69

  • 64 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Азко":

    Горивната мрежа ще е миниатюрен макет, в сравнение с електрическата, ако всички коли станат на ток. Дори само пред блока ти ще е нещо много страшно.
  • 65 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #62 от "Пак фалшиви новини":

    Мрежите на Тесла ще решават проблеми, които ги нямаше, преди да се появи Тесла. Всички сме наясно, че Тесла печели от загубата на хората.

    Коментиран от #68

  • 66 По просто

    3 2 Отговор
    Сега електрокарите са малко. Но си представете, че във вашата кооперация има 10 коли и всички решат да ги заредят едновременно. Инсталацията гърми.

    Коментиран от #67

  • 67 Гърми ти главата

    3 3 Отговор

    До коментар #66 от "По просто":

    Зарядното за електромобилите харчи ток точно колкото един бойлер. Като си пуснете бойлерите 10 човека, гърми ли ви инсталацията? Аман от аборигени.
  • 68 Това го обясни на германците

    1 5 Отговор

    До коментар #65 от "Димов":

    Там вече почти половината електроенергия се произвежда от ВЕИ. Та според тебе теслите са виновни за това в Германия? Както винаги мислиш изключително реалистично. Чак се чудя откъде ти идват такива идеи. Стотина двеста такива зарядни станции с по 40-50 колонки, ще решат едновременно както проблема с зареждането по германските магистрали, така и проблема с отрицателните цени на тока при излишък.

    Коментиран от #86, #87, #88

  • 69 Каква опашка

    1 4 Отговор

    До коментар #63 от "9567":

    Ако зарядните бяха от бързите за които говоря, половината колонки щяха да са празни. Само въпрос на време е всички зарядни на Тесла да станат бързи, включително и тези от статията.

    Коментиран от #76, #80

  • 70 алхимик

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Гошо":

    Браво, това е ,,перпетум мобиле", няма нужда от зарядна станция.
  • 71 8568

    4 3 Отговор
    Тия изобщо не чакат да зареджат ами са се наредили там щото най-отпред на антиелектрика сестра му си е навирила краката и пуска на всеки по ред на номерата. Знам щото аз късах билетчетата!

    Коментиран от #72, #74

  • 72 Група тесларасти

    3 1 Отговор

    До коментар #71 от "8568":

    Пич, грешиш тук, нас жени не ни впечатляват, ние си харесваме идеално епилирано мъжко д....., като гост, като гъбаря, като Борислав Каскетович, нашата си групичка

    Коментиран от #73

  • 73 8568

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "Група тесларасти":

    абе вие антиелектриците все на педерастия ви избива май. уж за другите пишете ама все педерастии. то няма как да се сетиш случайно за тия работи ако не ги практикуваш. така ли е а?

    Коментиран от #75

  • 74 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #71 от "8568":

    Това ли ти роди миниатюрното мозъче? Трябва да те разочаровам, че нямам сестра, както и ти нямаш акъл! Даже няма и да те псувам, че си представям какво изчадие те е създало!
  • 75 8568

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "8568":

    Не отговори на въпроса - имаш ли гейски наклонности или?
  • 76 3967

    3 1 Отговор

    До коментар #69 от "Каква опашка":

    А ако зарядните бяха от телепортиращия тип дори и половината нямаше да са пълни. Въпрос на време е телепортацията да стане реалност и зарядните за батерии да отидат в музеите. Хм, интересно моето или твоето твърдение е "по-вярно"....

    Коментиран от #77, #84, #89

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 ABC

    4 2 Отговор
    Караш около 3 часа и после зареждаш пак 3 часа (на нормално зарядно). Има и бързо зарядно където чакаш 2 часа на опашка за да заредиш бързо за 1 час. Егати колата.
  • 80 АБВ

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Каква опашка":

    Supercharger са точно бързите, за които говориш. Опашките са там - за да минат "бързо".

    Коментиран от #82

  • 81 Каква опашка

    1 4 Отговор
    Самият факт, че на 15 чакащи автомобила за 40 зарядни викат "криза", трябва да ти говори че обикновено няма чакане. При положение, най-дългото зареждане става за 40 минути, колко време мислиш че ще чака 15-тия на опашката?
  • 82 Трета версия

    2 3 Отговор

    До коментар #80 от "АБВ":

    Ако прочетеш пост 77, ще видиш че новите зарядни станции са 250 киловата, а тези от статията са ограничени на 80 киловата.
    На новите теоретично може да се зарежда три пъти по-бързо, но самите автомобили позволяват "само"два пъти по-бързо зареждане - за 15 минути до 80%. С всяко подобряване на батериите, зареждането ще става все по-бързо, а пробегът с едно зареждане ще расте, докато теглото намалява.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Едното е вярно, другото фантасмагория

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "3967":

    Аз ще ти дам линк към работеща зарядна станция от вида за който говоря, хайде дай линк поне за проект на твоята фантасмагория? Статията се казва
    "Новата станция Tesla Supercharger V3 зарежда 1500 електромобила на ден" потърси я в google защото трият заради линка.

    "B Лac Beгac oфициaлнo бe oтĸpитa зapяднa cтaнция oт нoвo пoĸoлeниe, oбopyдвaнa cъc cлънчeви бaтepии и мoщни aĸyмyлaтopни бaтepии, c ĸoитo aĸтивнo ce изпoлзвa eнepгиятa нa Cлънцeтo. Hoвaтa cтaнция в Лac Beгac мoжe eднoвpeмeннo дa зapeждa дo 24 eлeĸтpoмoбилa. Зa eдин дeн в нeя мoгaт дa зapeдят 1500 пpитeжaтeли нa eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили нa Теѕlа. Зa cpaвнeниe, paзпoлoжeнитe в caмия гpaд зapядни cтaнции ocигypявaт eдвa пo 6500 зapeждaния мeceчнo." 1500 автомобила за 24часа са по 1 автомобил на всеки 57 секунди. Колко време щеше да чака "опашката" от 15 автомобила за да зареди? Ако колонките са 40, ще обслужват с капацитет по два автомобила за минута. Застани на някоя натоварена бензиностанция и засечи нейния капацитет.

    Това беше изтритото мнение 77

    Коментиран от #90

  • 85 Момче лошо

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Гошо":

    Ако успеят да генерират повече електричество отколкото изразходват, ще са създали перпетомобилето.
    Възможен е такъв режим, само ако се редуват дълги отсечки стръмно спускане, с кратки на каране по равно или нагоре.
  • 86 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Това го обясни на германците":

    Както винаги си неинформиран. Германия изпитва сериозни проблеми с ВЕИ генераторите си, заради силно непостоянният характер на ВЕИ източниците, по нейните земи. Ще остане силнозависима от класическите електроцентрали.

    Коментиран от #92

  • 87 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Това го обясни на германците":

    Я кажи, тия 200 зарядни станции с по 50 колонки всяка (общо 10 000 колонки), колко квадратни км ниви ще онищожат за ВЕИтата, които да ги захранват?

    Коментиран от #93

  • 88 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Това го обясни на германците":

    А знаеш ли, че в някои държави обработваемата земя е по-ценна от злато? Как така с лека лъка я затриваш, за да я осееш с перки? ......аз пък не мога да ти се начудя.

    Коментиран от #94

  • 89 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "3967":

    Ако изобретят телепорта, теслофилите ще го ползват за да се телепортират в Теслата и с нея да пътуват до някъде. Манящината не прощава.
  • 90 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "Едното е вярно, другото фантасмагория":

    По твоите сметки ел зарядката трябва да е с 40 колонки за да прави това, което бензиностанцията прави с 8 колонки. Значи, не стига, че трябва да са двойно и тройно повече от бензеностанциите (заради малкият пробег на електрокарите), ами и трябва да са 5 пъти по-големи на площ, че и по 50дка ниви за ВЕИ към всяка. Чудесно, направо! А за хората място ще остане ли? Между две къщи - зарядна станция. Така май го гласите.

    Коментиран от #91, #95

  • 91 Не трябва да са повече

    0 2 Отговор

    До коментар #90 от "Димов":

    Трябва да са колкото бензиностанциите. По - голямата част от хората си зареждат в къщи и ползват зарядните за дълъг път. Така че не е нужно да са повече от бензиностанциите.
  • 92 50%

    0 1 Отговор

    До коментар #86 от "Димов":

    Силно, силно колко да е силно зависима Германия от изкопаемите горива? Вече 50% от Ел. енергията е от възобновяеми източници, а най-добрият начин за компенсиране на непостоянността са батериите.
  • 93 И калкулатор ли нямаш

    0 1 Отговор

    До коментар #87 от "Димов":

    Или не можеш да работиш с него? Вече ти сметнах р пост 62, че за една зарядна станция са необходими 0,04км² . Приблизително колкото площта на голяма бензиностанция. Ако имаш дете завършило поне 4-ти клас, го помоли да умножи на ум това число по 200 и ще получиш отговора на въпроса си "Я кажи, тия 200 зарядни станции с по 50 колонки всяка (общо 10 000 колонки), колко квадратни км ниви ще онищожат за ВЕИтата, които да ги захранват?"

    Отговора очевидно е 8км², които даже няма да са ниви, а фотоволтаични навеси върху паркинги и покриви на сгради.
  • 94 Чувал ли си за офшорни ферми

    0 1 Отговор

    До коментар #88 от "Димов":

    И защо реши че трябва да сеят вятърни генератори по сушата? Не че е невъзможно и не го правят, но заради шума, ще махат дори някой от старите вятърни генератори по сушата, когато им изтече живота. В морето вятъра е много по-постоянен и силен. Изчислено е, че само по бреговете на северно море, вятърът е достатъчен да осигури електрическа енергия за целия свят през зимата и за цяла Европа през лятото.
  • 95 Паркомясто

    0 1 Отговор

    До коментар #90 от "Димов":

    Я сметни за седмицата на колко паркоместа ще паркираш? 10 паркоместа заемат средно около 250м² фотоволтаичен навес върху тях може да осигури 50kWp мощност и 60 000kWh годишно. Това е средния годишен пробег на 30 автомобила по 13 000км.

    Следващия път, като спреш на голяма бензиностанция, преброй колко паркоместа има и колко място заемат в сравнение с мястото на колонките за гориво и мястото за опашки зад тях. Те още сега разполагат с повече от 40 паркоместа, но освен това, още два пъти повече място за колонките за гориво, покрити с ...навес, който произвежда единствено сянка.