Растящите продажби са добра новина за Tesla, но имат и негативен ефект върху клиентите на компанията. Оказва се, че в Калифорния става все по-трудно да се намери място на зарядните станции Supercharger.
Едва съвзели се от гигантските задръствания покрай Деня на благодарността, собствениците на "тѐсли" са принудени са се редят на огромни опашки, за да заредят електромобилите си. В социалните мрежи набира все повече популярност видеоклипове на дълги върволици шофьори, чакащи реда си пред Supercharger между Лос Анджелис и Сан Франциско.
Дори наличието на 40 терминала не решава проблема. Оказва се, че колкото повече електромобили се зареждат едновременно, толкова по-бавно става това. Времето за чакане се увеличава и резултатът са все повече чакащи.
В САЩ работят 1 636 станции Supercharger. Tesla планира да разшири мрежата си със зарядни терминали от ново поколение, които ще могат да зареждат по три Model 3 едновременно за едва 5 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еколог
Коментиран от #22
18:07 03.12.2019
2 Счупено зарядно
18:11 03.12.2019
3 JPower
18:18 03.12.2019
4 Boxer 3.0
Ще мине доста време докато се изчистят от детските болести...
18:35 03.12.2019
5 за гъби съм
Коментиран от #7, #8
18:39 03.12.2019
6 На теслата дръжката
18:40 03.12.2019
7 Анонимен
До коментар #5 от "за гъби съм":
Много си прав в случая - само ако ги направят задължителни ще могат да накарат трезвомислещите хора да ги купуват .18:54 03.12.2019
8 Антиелектрика
До коментар #5 от "за гъби съм":
Уау, даваш стотици хиляди и висиш като сопол с часове по зарядните станции. Ама верно, че и по бензиностанциите стават опашки и хората висят "цели" 2-3 минути да си напълнят резервоара. Пък ако бензина свърши, то е много трудно да стигнеш до друга бензиностанция.19:06 03.12.2019
9 Язе
19:46 03.12.2019
10 Гост
19:52 03.12.2019
11 Бавно,бавнооооо
Коментиран от #12
20:19 03.12.2019
12 М,да
До коментар #11 от "Бавно,бавнооооо":
Като цветният телевизор едно време в щатите.20:21 03.12.2019
13 Driving pleasure
20:28 03.12.2019
14 ФауВе
20:52 03.12.2019
15 Да да
20:55 03.12.2019
16 2288
Коментиран от #18
21:04 03.12.2019
17 законите на електрото
21:14 03.12.2019
18 Антиелектрика
До коментар #16 от "2288":
Супер ме развесели, чак корема ме заболя от смях. Обаче си голям оптимист щом очакваш конкретен отговор. По-скоро ще е нещо от стандартните варианти за отговор - писане на педерастии с чужди никове, подхвърляне на каскети със скубане под мишниците или отклоняване на въпроса с цитат от някоя лобистка медийка. Ама какво ли разбираме ние щом защитаваме тази стара технология ДВГ-то, нищо че е по-нова де.Коментиран от #58
21:18 03.12.2019
19 Нищо, нищо
21:28 03.12.2019
20 Ами
21:55 03.12.2019
21 Jacques Yvec Moineau
23:29 03.12.2019
22 Бачо Киро
До коментар #1 от "Еколог":
Колко електромобила си карал въобще и колко пъти си пътувал с такива, не говоря да го откачиш от кабела в къщи, да минеш 20км до работа и да го закачиш там. Николко, нали? Голям Еколог ... пълен безхаберник. Ситуацията в момента ти показва, че дори мястото, което е най-напред с нужното на електромобила вече се задъхва. Което преведено за идиоти означава - НЕ СТЕ ГОТОВИ! Колкото повече се качва консумацията, толкова по-неготови ще сте. Да не говорим, ако всичко мине на ток, както все дрънкате. Освен ако не почнете да го произвеждате с пърдене докато се возите.23:52 03.12.2019
23 onq s konq
Коментиран от #33
00:46 04.12.2019
24 гость
02:42 04.12.2019
25 Шефа на зарядната
02:51 04.12.2019
26 гост до Св. Илон
02:54 04.12.2019
27 Св. Илон до гост
06:20 04.12.2019
28 Ицата
Коментиран от #30
07:32 04.12.2019
29 Ще оправят
08:16 04.12.2019
30 Няма проблеми
До коментар #28 от "Ицата":
Защото другите се карат само в града и не ползват бързи зарядни.08:17 04.12.2019
31 Confusion of Da Highest Orda
08:22 04.12.2019
32 гост
Коментиран от #43
08:24 04.12.2019
33 Бай хой
До коментар #23 от "onq s konq":
Конь ми зимата Ко ши правим на дълъг пъть? Ни теслата ни бе Ен Вето.08:27 04.12.2019
34 Borislav Popov
Коментиран от #37, #39
08:50 04.12.2019
35 друм
08:53 04.12.2019
36 незнайко
Коментиран от #41
09:58 04.12.2019
37 Бай хой
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Мартинчо това щяло да стане някога някъде. Бъдеще несбъднато време. Като всичко мериканското. Пък аз много отдавна съм виждал по шест автомобила да зареждат едновременно за по-малко от пет минути и то на различни станции, различни марки и модели.Коментиран от #38
10:06 04.12.2019
38 Borislav Popov
До коментар #37 от "Бай хой":
Не се притеснявай, глупи, всичко ще се сбъдне, то това да не ти е социализма-комунизма, дето го строихме 40-45 години и накрая всичко рухна за 1 месец. Или като тойти руслямци,дето 20 години строиха копието на Конкорд - ТУ-144, за да лети само 5-6 мсеца, да направи една катастрофа и накрая да затворят проекта.Коментиран от #44
10:27 04.12.2019
39 321
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Хе, хе, и това го казва, човекът, който под всяка тема намира нещо руско, което да коментира. Браво, днес си си изпил хапчетата.10:37 04.12.2019
40 kjl
10:38 04.12.2019
41 kjl
До коментар #36 от "незнайко":
Отдавна не е безплатно!10:39 04.12.2019
42 Зомби с квадратен волан
По-добре ли е да обикаляш като изоглавен с пушилника, да ти гръмне главата и да пиеш панадол???
Коментиран от #56
11:09 04.12.2019
43 ФауВе
До коментар #32 от "гост":
Няма безплатно. Само глупците си мислят, че може да има безплатно. Порастни най-сетне!13:24 04.12.2019
44 ФауВе
До коментар #38 от "Borislav Popov":
Като нямаш какво да кажеш по темата, пак се мъчиш да извъртиш нещата към русофобията си. Щото там всички знаем, имаш много мозък за ръсене. А относно електричките - имаш много хляб за ядене.Коментиран от #45
13:27 04.12.2019
45 Хахаха
До коментар #44 от "ФауВе":
Ти също! Доста си зле, на всякакви теми!13:53 04.12.2019
46 Пак фалшиви новини
Загатват нещо и оставят на антиелектриците да си развиват фантазиите. А можеха просто да кажат, че старите зарядни на Тесла разделят мощността на два автомобила. Когато е възможно не ползваш същата колонка, за да не ти се намаля мощността в началото на зареждането. След като заредиш 40%, така или иначе мощността на зареждане пада и няма особено значение дали до тебе зарежда друг.
Освен това 40 автомобила зареждат едновременно, а 16 чакат. Колко време смятате че ще им се наложи да чакат? Със сигурност под 15 минути за последния. Новите зарядни станции нямат ограничения на мощността, въпреки че зареждат два пъти по-бързо. Въпрос на време е всички зарядни станции да станат такива. Тогава дори половината от 40-те няма да бъдат заети при същия пътникопоток.
Коментиран от #47, #52
14:01 04.12.2019
47 9525
До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":
Ама, да, бе, новината е фалшива. Онези за дърпането с Ф 150-ката или въртенето на Нюрбургринг са истина, обаче тази е фалшива. Пусната е от петролното лоби да мъти водата на Мъск, защото не успяха със саботажа на машините от Германия.Коментиран от #48
14:16 04.12.2019
48 Антиелектрика
До коментар #47 от "9525":
Недей така, нали пише, че някога Тесла ще пуснат зарядни, които ще зареждат ЦЕЛИ 3 Тесли модел 3 за 5 минути. Абе верно, какво стана с рекорда на Ринга? Г-н Електрика или хаха ще ни усведомят ли?14:33 04.12.2019
49 1234
Коментиран от #60
14:45 04.12.2019
50 Гошо
Коментиран от #51, #70, #85
17:44 04.12.2019
51 7844
До коментар #50 от "Гошо":
Браво, браво, господине - току-що "изобрети" хибрида!17:57 04.12.2019
52 Димов
До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":
Осъзнаваш ли размерите на мрежата, която трябва да свърже всичкото това нещо? Осъзнаваш ли нужната инфраструктура? Поддръжката й? Проблемите й? Безумието й?Коментиран от #53, #62
18:40 04.12.2019
53 Азко
До коментар #52 от "Димов":
А ти осъзнаваш ли размера на мрежата за зареждане с горива за ДВГ. Колко години е строена, колко пари в глътнала. В България има повече бензиностанции отколкото чарджъри в САЩ. Онова е с страна с 300 милиона жители и всичките над 16 години са активни шофьори.Коментиран от #64
20:58 04.12.2019
54 До гост
22:15 04.12.2019
55 VVV
22:36 04.12.2019
56 Курт Доколенкович
До коментар #42 от "Зомби с квадратен волан":
Ако социализирането означава да напъна отзад някоя млада тесларица докато чака за зарядното, йес, аз съм “за”22:42 04.12.2019
57 Томас Мор
22:50 04.12.2019
58 TSLA
До коментар #18 от "Антиелектрика":
СветогласАбе гледам много арна стига се заформила тука бе! Хехе! Между съкооператорите в мазето на блока до тръбите за парното - ракийка, туршийка, кървавица и шгиебавтеслите хахахахаа! Наздраве! Коледа идва. Живи и здрави, че без вас шумрем от скука.
ПП
Сложил съм 10-на тесла зарядни точно срещу The Mall в Сф - мераклиите да заповядат.
https://pasteboard.co/IJKasJ0.jpg
https://pasteboard.co/IJKaPvi.jpg
Коментиран от #61
23:06 04.12.2019
59 Хах
05:00 05.12.2019
60 Хах
До коментар #49 от "1234":
Приятелю,в САЩ и в магазина на епъл да влезеш да си копаваш телефон пак си на опашка,Но хората си чакат и никой не мрънка,само тука ги мислите много хамериканцитеДори и в долар за кола като влезеш пак чакаш
05:05 05.12.2019
61 Антиелектрика
До коментар #58 от "TSLA":
Бях адски прав, от вас само празни приказки може да се очаква. То от празна глава няма какво да се очаква освен празни приказки, нормално е.07:35 05.12.2019
62 Пак фалшиви новини
До коментар #52 от "Димов":
Новите зарядни на Тесла, не създават проблеми, а решават проблемите на електропреносната мрежа и на постоянното производство на ВЕИ.При тях всеки четири зарядни, са свързани към батерия мегапак, която има мощност 1 мегават ( 4 х 250кв) и капацитет 4мегаватчаса. Тогава тази зарядна станция щеше да има общ капацотет 40мегаватчаса и мощност 10 мегавата.
Ако паркинга се покрие с фотоволтаици с площ 200м х 200м, те ще са с мощност 8 мегавата и ще могат да зареждат директно всички 40 колонки, като даже остава още мощност, която да се съхранява в батериите. Ако батериите са заредени, могат да заредят 1000 автомобила, дори да е спрял тока и да не пече слънце.
Обикновено печелят допълнителни пари, като балансират мрежата, което е много скъпа услуга и не изисква кой знае какъв капацитет. В повечето време от годината, се използва по-малко от половината капацитет на батериите за зареждане на електромобили. Тесла печели все повече пари от зарядните си станции, мрежови услуги и производство на ток, като много малко хора го осъзнават, а Тесла избягва да го афишира.
Коментиран от #63, #65
07:47 05.12.2019
63 9567
До коментар #62 от "Пак фалшиви новини":
Другарю Електрик, кажи колко пари ще искаш да присъствам на събитието, където заставаш до тези на опашката от снимките/клипа в статията и им дръпваш тази проповед за фотоволтаиците, балансирането меда и маслото? Пуканките сам ще си ги нося!Коментиран от #69
09:22 05.12.2019
64 Димов
До коментар #53 от "Азко":
Горивната мрежа ще е миниатюрен макет, в сравнение с електрическата, ако всички коли станат на ток. Дори само пред блока ти ще е нещо много страшно.09:45 05.12.2019
65 Димов
До коментар #62 от "Пак фалшиви новини":
Мрежите на Тесла ще решават проблеми, които ги нямаше, преди да се появи Тесла. Всички сме наясно, че Тесла печели от загубата на хората.Коментиран от #68
09:49 05.12.2019
66 По просто
Коментиран от #67
10:16 05.12.2019
67 Гърми ти главата
До коментар #66 от "По просто":
Зарядното за електромобилите харчи ток точно колкото един бойлер. Като си пуснете бойлерите 10 човека, гърми ли ви инсталацията? Аман от аборигени.11:18 05.12.2019
68 Това го обясни на германците
До коментар #65 от "Димов":
Там вече почти половината електроенергия се произвежда от ВЕИ. Та според тебе теслите са виновни за това в Германия? Както винаги мислиш изключително реалистично. Чак се чудя откъде ти идват такива идеи. Стотина двеста такива зарядни станции с по 40-50 колонки, ще решат едновременно както проблема с зареждането по германските магистрали, така и проблема с отрицателните цени на тока при излишък.Коментиран от #86, #87, #88
11:25 05.12.2019
69 Каква опашка
До коментар #63 от "9567":
Ако зарядните бяха от бързите за които говоря, половината колонки щяха да са празни. Само въпрос на време е всички зарядни на Тесла да станат бързи, включително и тези от статията.Коментиран от #76, #80
11:27 05.12.2019
70 алхимик
До коментар #50 от "Гошо":
Браво, това е ,,перпетум мобиле", няма нужда от зарядна станция.13:30 05.12.2019
71 8568
Коментиран от #72, #74
16:05 05.12.2019
72 Група тесларасти
До коментар #71 от "8568":
Пич, грешиш тук, нас жени не ни впечатляват, ние си харесваме идеално епилирано мъжко д....., като гост, като гъбаря, като Борислав Каскетович, нашата си групичкаКоментиран от #73
16:43 05.12.2019
73 8568
До коментар #72 от "Група тесларасти":
абе вие антиелектриците все на педерастия ви избива май. уж за другите пишете ама все педерастии. то няма как да се сетиш случайно за тия работи ако не ги практикуваш. така ли е а?Коментиран от #75
17:35 05.12.2019
74 Антиелектрика
До коментар #71 от "8568":
Това ли ти роди миниатюрното мозъче? Трябва да те разочаровам, че нямам сестра, както и ти нямаш акъл! Даже няма и да те псувам, че си представям какво изчадие те е създало!17:54 05.12.2019
75 8568
До коментар #73 от "8568":
Не отговори на въпроса - имаш ли гейски наклонности или?18:31 05.12.2019
76 3967
До коментар #69 от "Каква опашка":
А ако зарядните бяха от телепортиращия тип дори и половината нямаше да са пълни. Въпрос на време е телепортацията да стане реалност и зарядните за батерии да отидат в музеите. Хм, интересно моето или твоето твърдение е "по-вярно"....Коментиран от #77, #84, #89
22:22 05.12.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 ABC
11:22 06.12.2019
80 АБВ
До коментар #69 от "Каква опашка":
Supercharger са точно бързите, за които говориш. Опашките са там - за да минат "бързо".Коментиран от #82
11:25 06.12.2019
81 Каква опашка
12:12 06.12.2019
82 Трета версия
До коментар #80 от "АБВ":
Ако прочетеш пост 77, ще видиш че новите зарядни станции са 250 киловата, а тези от статията са ограничени на 80 киловата.На новите теоретично може да се зарежда три пъти по-бързо, но самите автомобили позволяват "само"два пъти по-бързо зареждане - за 15 минути до 80%. С всяко подобряване на батериите, зареждането ще става все по-бързо, а пробегът с едно зареждане ще расте, докато теглото намалява.
14:41 06.12.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Едното е вярно, другото фантасмагория
До коментар #76 от "3967":
Аз ще ти дам линк към работеща зарядна станция от вида за който говоря, хайде дай линк поне за проект на твоята фантасмагория? Статията се казва"Новата станция Tesla Supercharger V3 зарежда 1500 електромобила на ден" потърси я в google защото трият заради линка.
"B Лac Beгac oфициaлнo бe oтĸpитa зapяднa cтaнция oт нoвo пoĸoлeниe, oбopyдвaнa cъc cлънчeви бaтepии и мoщни aĸyмyлaтopни бaтepии, c ĸoитo aĸтивнo ce изпoлзвa eнepгиятa нa Cлънцeтo. Hoвaтa cтaнция в Лac Beгac мoжe eднoвpeмeннo дa зapeждa дo 24 eлeĸтpoмoбилa. Зa eдин дeн в нeя мoгaт дa зapeдят 1500 пpитeжaтeли нa eлeĸтpичecĸитe aвтoмoбили нa Теѕlа. Зa cpaвнeниe, paзпoлoжeнитe в caмия гpaд зapядни cтaнции ocигypявaт eдвa пo 6500 зapeждaния мeceчнo." 1500 автомобила за 24часа са по 1 автомобил на всеки 57 секунди. Колко време щеше да чака "опашката" от 15 автомобила за да зареди? Ако колонките са 40, ще обслужват с капацитет по два автомобила за минута. Застани на някоя натоварена бензиностанция и засечи нейния капацитет.
Това беше изтритото мнение 77
Коментиран от #90
18:19 06.12.2019
85 Момче лошо
До коментар #50 от "Гошо":
Ако успеят да генерират повече електричество отколкото изразходват, ще са създали перпетомобилето.Възможен е такъв режим, само ако се редуват дълги отсечки стръмно спускане, с кратки на каране по равно или нагоре.
20:14 06.12.2019
86 Димов
До коментар #68 от "Това го обясни на германците":
Както винаги си неинформиран. Германия изпитва сериозни проблеми с ВЕИ генераторите си, заради силно непостоянният характер на ВЕИ източниците, по нейните земи. Ще остане силнозависима от класическите електроцентрали.Коментиран от #92
19:05 07.12.2019
87 Димов
До коментар #68 от "Това го обясни на германците":
Я кажи, тия 200 зарядни станции с по 50 колонки всяка (общо 10 000 колонки), колко квадратни км ниви ще онищожат за ВЕИтата, които да ги захранват?Коментиран от #93
19:09 07.12.2019
88 Димов
До коментар #68 от "Това го обясни на германците":
А знаеш ли, че в някои държави обработваемата земя е по-ценна от злато? Как така с лека лъка я затриваш, за да я осееш с перки? ......аз пък не мога да ти се начудя.Коментиран от #94
19:12 07.12.2019
89 Димов
До коментар #76 от "3967":
Ако изобретят телепорта, теслофилите ще го ползват за да се телепортират в Теслата и с нея да пътуват до някъде. Манящината не прощава.19:18 07.12.2019
90 Димов
До коментар #84 от "Едното е вярно, другото фантасмагория":
По твоите сметки ел зарядката трябва да е с 40 колонки за да прави това, което бензиностанцията прави с 8 колонки. Значи, не стига, че трябва да са двойно и тройно повече от бензеностанциите (заради малкият пробег на електрокарите), ами и трябва да са 5 пъти по-големи на площ, че и по 50дка ниви за ВЕИ към всяка. Чудесно, направо! А за хората място ще остане ли? Между две къщи - зарядна станция. Така май го гласите.Коментиран от #91, #95
19:28 07.12.2019
91 Не трябва да са повече
До коментар #90 от "Димов":
Трябва да са колкото бензиностанциите. По - голямата част от хората си зареждат в къщи и ползват зарядните за дълъг път. Така че не е нужно да са повече от бензиностанциите.16:22 08.12.2019
92 50%
До коментар #86 от "Димов":
Силно, силно колко да е силно зависима Германия от изкопаемите горива? Вече 50% от Ел. енергията е от възобновяеми източници, а най-добрият начин за компенсиране на непостоянността са батериите.22:09 08.12.2019
93 И калкулатор ли нямаш
До коментар #87 от "Димов":
Или не можеш да работиш с него? Вече ти сметнах р пост 62, че за една зарядна станция са необходими 0,04км² . Приблизително колкото площта на голяма бензиностанция. Ако имаш дете завършило поне 4-ти клас, го помоли да умножи на ум това число по 200 и ще получиш отговора на въпроса си "Я кажи, тия 200 зарядни станции с по 50 колонки всяка (общо 10 000 колонки), колко квадратни км ниви ще онищожат за ВЕИтата, които да ги захранват?"Отговора очевидно е 8км², които даже няма да са ниви, а фотоволтаични навеси върху паркинги и покриви на сгради.
22:35 08.12.2019
94 Чувал ли си за офшорни ферми
До коментар #88 от "Димов":
И защо реши че трябва да сеят вятърни генератори по сушата? Не че е невъзможно и не го правят, но заради шума, ще махат дори някой от старите вятърни генератори по сушата, когато им изтече живота. В морето вятъра е много по-постоянен и силен. Изчислено е, че само по бреговете на северно море, вятърът е достатъчен да осигури електрическа енергия за целия свят през зимата и за цяла Европа през лятото.22:49 08.12.2019
95 Паркомясто
До коментар #90 от "Димов":
Я сметни за седмицата на колко паркоместа ще паркираш? 10 паркоместа заемат средно около 250м² фотоволтаичен навес върху тях може да осигури 50kWp мощност и 60 000kWh годишно. Това е средния годишен пробег на 30 автомобила по 13 000км.Следващия път, като спреш на голяма бензиностанция, преброй колко паркоместа има и колко място заемат в сравнение с мястото на колонките за гориво и мястото за опашки зад тях. Те още сега разполагат с повече от 40 паркоместа, но освен това, още два пъти повече място за колонките за гориво, покрити с ...навес, който произвежда единствено сянка.
23:14 08.12.2019