ФАКТИ.БГ

Не махайте катализаторите. Има алтернатива

Публикувана: 6 Януари, 2020 11:15
69 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15548
Не махайте катализаторите. Има алтернатива
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 41 гласа.

Голяма част от т.нар. "нов внос" автомобили се характеризират с различни проблеми, които са следствие от дългата им употреба. Едни от често срещаните такива са запушване на филтъра за твърди частици (DPF) и повреда на катализатора. Решението е смяна с нов, но тези детайли са доста скъпи и не всеки може да си ги позволи.

Но нашият народ винаги се опитва да "измами системата". В такива случаи собствениците на автомобили се опитват да изрежат катализатора или филтъра за твърди частици. Това обаче води до факта, че се появяват цял куп проблеми - от дим от изпускателната тръба до значително увеличаване на разхода на гориво и поява на грешки в системата.

И ако за замърсяването на атмосферата, за съжаление, в България, малко хора се грижат, то повишеният разход на гориво кара купувачите на употребявани коли да търсят друго решение. Има ли алтернатива на премахването на катализатора и филтъра за твърди частици? Всъщност съществуват няколко, но има една по-непопулярна, за която ви разказваме сега.

Става дума за европейската практика за почистване на катализаторите и филтрите за твърди частици, която се предлага и у нас. Цената за почистването на лек автомобил е посилна за джоба на средностатистическия българин и е няколко пъти по-ниска от подмяната и многократно по-добре от премахването на филтъра или катализатора. Новата система за почистване гарантира до 98% премахване на сажди и мръсотии.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 41 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ивайло
1 Отговор
Е па дайте линк към сайта на някоя такава фирма!!! Като кажете А, кажете и Б!!!

Коментиран от #4, #22


Оценка:
-5 +132

Хондаджия
2 Отговор
За водородно почистване ли става дума?

Коментиран от #5


Оценка:
-6 +24

А в ТОРА
3 Отговор
Ти май "нещо" каза?!

Оценка:
-7 +25

Марио
4 Отговор

До коментар #1 от "Ивайло":


Елементарно е да се потърси в гугъл, иначе ще излезе като платена реклама. Идеята, която ни подсказват авторите е добра, пък другото ще си го свършите сами. Да не искате и да ви сменят катализатора авторите.

Оценка:
-24 +40

ддд
5 Отговор

До коментар #2 от "Хондаджия":


Не. Филтъра се демонтира и се мие със машина с препарати и много високо налягане. Ефекта е временен в зависимост от състоянието на самият филтър. Ако карате градско след кратко време пак ще сте на същото положение.

Коментиран от #12, #34


Оценка:
-8 +52

AXL
6 Отговор
Ама то много информация давате! Да се чуди човек кое по-напред да запомни и да запази...

Оценка:
-1 +31

Авееее
7 Отговор
В БГ батките правят чип тунингче, махат DPF филтъра да бЕга повече и да са гъзари нафтари ! Лошият поглед по светофарите е задължителен аксесоар !

Оценка:
-10 +58

да да
8 Отговор
цената почва от 210 лева е менте комплект, има и други предлагащи услугата на същите цени.....

Оценка:
-5 +11

карчи
9 Отговор
Предполагам, че в статията имат предвид "водородно почистване", но да знаете не е панацея ! За дизел, най-доброто решение е бензин, а ако сте джендър може и ел. ;)

Оценка:
-16 +18

Емил
10 Отговор
Пак новина не за автомобили, а за трактори! Поне го сложете в рубрика "селско стопанство"!

Коментиран от #39


Оценка:
-15 +27

MGewehr
11 Отговор
То и почистването на катализатора струва пари и то не малко. Затова Ганьо ще си кара трошляците така без "кат" независимо дали са нови или стари!

Оценка:
-6 +14

Миризлив пор
12 Отговор

До коментар #5 от "ддд":


Не е толкова временен ефекта ако колата не се кара основно градско студена и горивото е качествено. Като ти сипят повече тежки фракции като леко корабно гориво и масла и парафин то няма пълно изгаряне от там сажди и пълни филтъра. Същия е проблема кога дюзите не са наред.

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +25

Пробвал
13 Отговор
В Дунев сервиза ми искаха 650 лв за миене на дпф а, като го махнах и го видях...... Това миене е пълен майтап. Не си фърляйте парите на вятъра.

Оценка:
-1 +45

Кольо
14 Отговор
Имах пежо 307 2.0 hdi 110кс,беше се задръстил катализатора и повече от 2000 оборота не вдигаше.В Плевен ходих да магазина на пежо и им разказах за това,казаха ми,че имат сервиз към тях и предложиха една джаджа като кибритена кутия да я купя защото тя правела въртели,купих я за около 200 лв.Отивам в сервиза и там я сменят тая джаджа и я качват на копютър,изведнъж мотора се форсирва на 4000хил оборота и оставят така около 5 мин,след това пак така на 3000 оборота,и след приключване на процедурата всичко беше ок,нямях никакви проблеми след това.Да ви кажа че и аз преди това бях разглобил катализатора и извадих една шепа нещо като пясък,след което го обдухвах със силна струя въздух но нищо не се получи

Оценка:
-1 +13

Гошо Тъпото
15 Отговор
Става дума за TerraClean много по качествено химическо и нано почистване което бе представено за пръв път от ЕД Чайна в епизод на Wheeler Dealers през 2012г. И в момента ЕД Чайна го рекламира и препоръчва във Великобритания.
http://terraclean.bg/promo-pochistvane-egr-dpf-dvigatel/

Коментиран от #24


Оценка:
-2 +10

16
Този коментар е премахнат от модератор
Мен
17 Отговор
А как в Европа хората карат по 300-500 000км. С ДПФ. А Тук се задръстват за 50-100 000км. Защо никой не казва за качеството на горивата. Това с което караме е подобие на нафта. Филтриране тежко гориво с масла. И аз искам да карам с ДПФ ама в нашата родина има само един вариант(премахване). За какво да дам 2000лв. И след 50 000 пак свткат лампите по таблото.

Коментиран от #36, #46, #56


Оценка:
-4 +45

18
Този коментар е премахнат от модератор
Мен
19 Отговор

До коментар #12 от "Миризлив пор":


Кажи от къде да си купим качествено гориво? Всички скъпи нафти съм пробвал. Едвам отговарят на мин. Стандарти.

Коментиран от #23, #26


Оценка:
-1 +26

Фриман
20 Отговор
Няма никакви методи за почистване, по-точно те не са ефективни. Ако DPFа е замръсен, то може само да се смени с нов или да се изрежи. Всичко водородни почиствания, почистване със препарати и т.н. са само временно решение на проблема, след един месец проблемът пак ще изникне. Така че не вярвайте много на реклами. Проверено е!

Оценка:
-5 +22

Дизел
21 Отговор
Всичко в статията е лъжа. Чистенето има ефект макс 1000км. Махането на запушен дпф е задължително или чупи мотора за норматив. След ремапа няма никакъв проблем и никакви пушилки.

Коментиран от #61, #67


Оценка:
-12 +25

Кольо
22 Отговор

До коментар #1 от "Ивайло":


В София няколко има и ги има в чичко гугъл

Оценка:
-0 +8

Да да
23 Отговор

До коментар #19 от "Мен":


Карай с евтина ,тя е гръцка или румънска! Всички с цени под 2.10 лв са такива. За зимата пак от евтината с добавки около 2.2 лв е.

Оценка:
-4 +4

Пробвал
24 Отговор

До коментар #15 от "Гошо Тъпото":


Виждал ли си дпф на над 90% запушен? Това няма чистене и с извънземни технологии. Ед Чайна може да рекламира каквото си иска, защото за това му плащат. Това чиатене има ефект само при леко замърсени филтри.

Оценка:
-2 +14

Алфа Ромео
25 Отговор
Като е на парчета каталаизотара кво ша чистите бе алоооо, спецовете, това са глупости че се повишава разхода и се появява дим при бензинова кола. Разхода си е добре и добре си върви колата, ако е на газ няма проблем и със повишено замърсяване, напротив става по-еко.

Оценка:
-3 +22

Миризлив пор
26 Отговор

До коментар #19 от "Мен":


Погледни закона за горивата - цитирам по спомени, ако тежките фракции са над определен процент вече е леко корабно гориво и не се плаща акциз или е минимален, а под този процент е дизел с 1200 лева на тон акциз. Така примерно вземаш 1 тон леко корабно гориво без акциз, наливаш го при 3 тона хубаво гориво и имаш 4 тона гориво влизащо в стандарта за гориво. Друг вариант е като внасяш дизел с масло да го направиш корабно гориво и пак да заобиколиш. При тази манипулация си слагаш 1200 лева чисти в джоба заради неплатения акциз. Ако питаш какво да се направи - Ами топката е в законодателя който дава право на бензиностанциите да ни продават боклуци за да печелят добре на наш гръб.

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +51

6756
27 Отговор
Наистина не си давайте парите да чистите подобна система , ако вашия автомобил е на повече от 13 години . Производители са създали автомобила да издържи до около 15 години според екслоатацията . Когато DPF -филтрите са задръстени многократно , повече не подлежат на рециклация. Автомобила не може да върви , вдига разхода и създава куп проблеми.

Оценка:
-2 +17

Zafira tourer cdti 165hp
28 Отговор
Карам Зафира 2012 закупена нова. Сега е на 146000 и да чукам на дърво нямам ядове! Никога не съм си позволявал да зареждам на непознати марки гориво, но не карам и със скъпата нафта от големите вериги. Колата на 95% се кара само извън града. Ако беше такси отдавна и тя да се е запушила яко.

Оценка:
-5 +9

тмг
29 Отговор
Това реклама на някой сервиз ли е?

Оценка:
-3 +9

30
Този коментар е премахнат от модератор
Вуте
31 Отговор
Катализатора се отравя химически от калпавите горива, главно от повишеното съдържание на сяра. Даже и да не е запушен, не върши работа и само пречи на изпускателната система.

Оценка:
-1 +17

Koko
32 Отговор
Колегата, който пише за Дунев е прав-от скъпото почистване, нищо не става, не си давайте парите...

Оценка:
-0 +25

Моя
33 Отговор
Го чистя в съдомиялна машина.

Оценка:
-3 +8

type-R
34 Отговор

До коментар #5 от "ддд":


Изводът? Не купувайте дизели. Бензин, прясно масълце и чисти филтри и си свиркаш! Леко повишения разход (никой дизелак след 250 к км не дава същия нисък разход като нов) се компенсира от недаването на пари за ремонти и спокойствието през зимата!

Коментиран от #35, #40


Оценка:
-10 +27

Дизелиста
35 Отговор

До коментар #34 от "type-R":


Да, а горенето на масло от бензиновите двигатели при повечето марки?
Също така невъзможността на по новите бензинови, които са с директно впръскване да се сложи газ? Още повече, че при новите бензинови двигатели кубатурата е намалена и са им натъпкани коне, и след 100к км. двигателя е в коша?. Отделно компенсират по-малката кубатура с поставяне на турбо и ето то си стана бензина с части на дизела за поддръжка. И още куп неща, най-добре е бензин на газ от старите мотори над 3 литра.

Коментиран от #45


Оценка:
-7 +17

Бъркаш се
36 Отговор

До коментар #17 от "Мен":


Кой ти е казал, че издържат 300-500 хил. км. на Запад? Не издържат и почистването или смяната е доста скъпа! Не случайно, колите се обезценяват толкова бързо! След изтичането на гаранцията, те очакват скъпи ремонти, които и купувача и продавача знаят и си ги смятат. Надеждността на ДВГ колите, вече не е тази която беше.

Оценка:
-2 +11

ФауВе
37 Отговор
Моят е мит на горещо с яки препарати в автомивка. Струваше ми 10лв. На ГТП ми показа всичко в норма.

Оценка:
-3 +6

знам
38 Отговор
лержете! мощност10-15% помече и по нисък разход!!

Оценка:
-3 +4

Миро
39 Отговор

До коментар #10 от "Емил":


Ако не виждаш е в рубрика технологии и Е за автомобили и камиони

Оценка:
-0 +3

Миризлив пор
40 Отговор

До коментар #34 от "type-R":


При бензина пак има "подобрители", наскоро Гърция разби канал на нашенци които "произвеждаха" бензин от разредител. Като ти сипят нещо такова което има склонността към самовъзпламеняване (нисък октан и чукаш аванс) и колата буквално умира ако са прекалили.

Оценка:
-1 +6

ПЛАТЕНО СЪОБЩЕНИЕ
41 Отговор
ТОВА СИ Е 100% РЕКЛАМА /В СОФИЯ САМО ЕДНА ФИРМА ИЗВЪРШВА ТАКАВА УСЛУГА/

Оценка:
-0 +12

Бокосама
42 Отговор
Само лъжат и взимат парите на хората. Работи 2 седмици и пак се задръства.

Оценка:
-0 +9

Spawn1234
43 Отговор
Аз бих го махнал и продал. Хем звук ще има, хем някакви пари ще извадя. Жалко за околната среда но 1.9TDi си е 1.9TDi

Оценка:
-8 +5

Spawn1234
44 Отговор
Аз бих го махнал и продал. Хем звук ще има, хем някакви пари ще извадя. Жалко за околната среда но 1.9TDi си е 1.9TDi

Коментиран от #49


Оценка:
-4 +4

type-R
45 Отговор

До коментар #35 от "Дизелиста":


Много, много рядко (последно една допотопна Лада Нива) съм срещал бензинка да гори мадло така че да юирише по-зле от дизел. А моят стар Акорд не гори и капка масло. Вож сега ако някои чакат маслото да стане катран и ПАК не го сменят не знам... Мен два пъти в годината 50 лв за масло няма да ме фалират!

Оценка:
-6 +7

type-R
46 Отговор

До коментар #17 от "Мен":


Да, горивото е виновно но това е само едната страна на въпроса. Работата е там че в Германия дизелов автомобил се купува за ПЪТУВАНИЯ на няколкостотин км. Така ДПФа се чисти и сам. В града се карат бензинки защото на късите разстояния в града бензина има един куп преимущества. А САМО АКО ония ТИКВЕНИЦИ е европарламента проумеят че само ако се махне акциза върху горивата и бензина стане по 1 лев както е в САЩ никой няма да се върже на дизел, и въздуха ще се очисти!

Оценка:
-2 +19

9272
47 Отговор
добре

Оценка:
-0 +1

наблюдаващотдалеч
48 Отговор
На катализатора има, не зная ка се казват на български, един, или два сензора, които следят изпускателните газове. Пращат даните на компютъра, а въз основа на тия данни, компютъра дозира горово-въздух.И като махнеш катализатора, представете си резултата.

Коментиран от #59


Оценка:
-7 +2

наблюдаващотдалеч
49 Отговор

До коментар #44 от "Spawn1234":


Не е само въпрос на околна среда. Махайки католизатора, ти объркваш работата на двигатела, съкращаваш живота му и си опразваш джоба

Коментиран от #54


Оценка:
-9 +2

Ами
50 Отговор

До коментар #26 от "Миризлив пор":


Случайно шефа ми работи от 89та с гориво. Та идват зареждат от трактор до мл последен модел. И няма проблем. Обаче баща ми и компания слушат някакви експерти магьосници. Добави малко вода това е магията и транзит без комп чупи дюзи смени главата и ремонт. Иначе шефа си зарежда мл с и а класа нови естествено. Та пред очите ми канта 20 литра според колоната си даде 100 грама отгоре защото по добре повече и чисто гориво отколкото проверка и да те затворят и глобят. Та бензин аз карам като сипя 20 литра и сто грама аванта все 1но карам на газ при цена 2.02 лева. Заредих при магьосници хей не върви хем гори яко вода е имало добре че 1.4 моно бензин катър прекара го естествено вече ги няма мина данъчна полиция или нещо такова.

Коментиран от #58


Оценка:
-7 +1

Хаха
51 Отговор
Става въпрос за промивка с ракия.Сипваш в ауспоха един литър и си готов!

Оценка:
-0 +2

Много
52 Отговор
Лошо с тоя акциз!?

Оценка:
-0 +2

Брадвата
53 Отговор
И това е почти абсурд. На около 300к реални км DPF-a се оказва, че не може да се регенерира вече сам. При премахване се оказва, че повечето от клетките вътре са калцирани, изобщо невъзможно е да се отпуши. Няма миене. Срещу 200-250 лева и от фирмата за почистване на ДПФ-и ще ви кажат същото.

Оценка:
-0 +4

type-R
54 Отговор

До коментар #49 от "наблюдаващотдалеч":


Катовете ги махат автотърговците. И оттам почват мизериите. Бедна горивна смес, дрънчащо задно гърне, заради бедната смес повишен разход (натискаш повече педала) и прегряващ двигател и така.... Картинка.

Оценка:
-1 +4

ййй
55 Отговор
Правили са ми почистане на ДПФ-а и съм много доволен. Колата е на 200 хил.км. и не е сменяла филтър, както и трябва да е. Между другото можете и сами да си го направите. Комплетът струва към 180лв, а и всеки ДПФ има специална дупка за почистване. Не го махайте и не се връзвайте на глупости, че пречел на колата.

Оценка:
-1 +4

Японка
56 Отговор

До коментар #17 от "Мен":


Глупости ,дпф филтъра е консуматив с ресурс между 170 и 220 хиляди .

Оценка:
-2 +1

чичака
57 Отговор
не съм чул да качва разхода след премахване на изброените ,даже сваля увеличава ускорението със секунда по-бързо до 100 и други преимущества

Оценка:
-2 +2

луд с винкел
58 Отговор

До коментар #50 от "Ами":


Брат, нищо не ти се разбира.

Оценка:
-0 +4

луд с винкел
59 Отговор

До коментар #48 от "наблюдаващотдалеч":


Ламбда сонди им казват. Има начин да се махне катализатора (слага се резонатор) , но ако ми се случи на моята кола, ще опитам да спася катализатора. Промивки с PRO TEC OXICAT , има го , но върши ли работа? Ако ми се случи ще разбера. В краен случай ще го сменя , но няма да тровя хората зад мен на светофарите.

Оценка:
-0 +4

Пловдив
60 Отговор
Момчета, може както да го промиете, така и ако е толкова зле да му се смени керамичната пита. Мога да дам линкове, но предполагам ще се приеме, като реклама и модераторчето ще ми изтрие поста.

Оценка:
-0 +1

МАК
61 Отговор

До коментар #21 от "Дизел":


Върви го обеснявай на дървените философи тук!! Както го казахте грамотен ремап и нещата заспиват!! Та даже по малко замърсява без него!!!

Оценка:
-1 +1

ТЕЛК
62 Отговор
Ами добавките за почистване които се слагат в горивото има ли наблюдения някой

Оценка:
-0 +1

devil
63 Отговор
Az moya katalist si go smenih sas cisto nov ,belgiiski i lambda sondata ,ce ckeramikata se beshe scupela .Tya i predi si minavashe pregled i sega sashto predimstvata sa ce ne zamarsyava harci mi 0.5 litra po malko gorivo no tova nee zaradi katalizatora a zaradi novata lambda sonda nedostatuk mi e ce nabira po bavno ,zabravih da kaja ce i moya beshe odryazan kato si kupuvah kolata yad ma beshe mnogo no nishto ne mojeh da napravya cena katalizator 931 cirkonieva lambda sonda 194 rabotata ot men

Оценка:
-0 +2

Аман от философи
64 Отговор
Аз карам дизел , купен нов тук.Колата е карана само с нафта от ОМВ макс моушън.Освен това винаги съм добавял мултифукционална добавка /холандска/. Два пъти досега съм слагал специална добавка за чистене на ДЕП /Ксенум 1, 5 л / Колата се кара предимно в града и на къси разстояния.Досега /100000км/ никога не ми се е включвала системата за самопочистване на ДЕП.И филтъра е като нов/няма почти никаква разлика в налягането преди и след него , което е гаранция за доброто му състояние.Освен това карам със специално масло за този двигател с отделяне на намалено количество нагар.Вярно , че струва по скъпо , но си изкарва 20000км без никакви проблеми.Разхода е между 5и 6 литра и върви доста добре За да се конкурира с бензинова кола , особено на баир тя трябва да е поне един клас по висок от дизела.Имах и Опел Вектра 2,2 и мога смело да кажа ,че битурбо дизела 1,6 върви по добре при почти равна мощност/155 и 160 к.с./Иначе действително нашата нафта не е особено качествена , но с малко повече внимание и грижа този проблем може значително да се минимизира.Та карайте си колите и не забравяйте , че за да ви служат вярно трябва добре да се грижите за тях.

Коментиран от #66


Оценка:
-2 +1

Варна
65 Отговор
Темата е дълга и няма да мога да обясня на четящите всички подробности. Някъде към 2012 година след като си купих кола с DPF започнах да се ровя в проблема. Намерих решение тогава и направих блог в интернет. Там написах на дълго и на широка какви са обичайните проблеми, как да се провери когато има проблем и какво е необходимо. Блогът все още е наличен стига на някой на му се чете:

http://sgbulgaria.blogspot.com/

Оценка:
-0 +1

Варна
66 Отговор

До коментар #64 от "Аман от философи":


Нека да Ви споделя нещо в бързината от опит. - Самопочистването на филтъра за твърди частици в градски условия се извършва автоматично средно на около 500км. Водачът не разбира, че се извършва регенерация, тъй като колата не уведомява водача за започналия процес. Можете да познаете, че тече регенерация един път по миризмата от ауспуха. - Обикновено мирише на развалени яйца, когато върви процеса. Второ по промяната на шума на двигателя. - Обикновено двигателят е малко по -глух в този момент. А най- добре се вижда ако имате на екрана моментен разход на гориво. Ако колота Ви харчи примерно 1л./час при запален двигател, то когато тече регенерацията разхода на гориво стига от 3 до към 8 литра на час според това в какъв етап върви регенерацията. Освен това оборотите от 800 скачат поне със 100 нагоре при нормален ход на двигателя без да се подава газ. Ако забележите че тече регенерация съветът ми е да оставите автомобила да работи до като я приключи.
Горивото, което използвате не е никаква гаранция, че няма да Ви задръсти филтъра. Особено пък от ОМВ! Присадка е добре да слагате не повече от 1 път годишно и то по възможност да не е много агресивна! Малсото ... - Това, с което трябва да се съобразявате е да е подходящо за DPF тоест сигтатурата му да е С3 / В4. А проблемите с филтрите започват едва след 200 000км. Проблемът в повечето случаи не е самият филтър а датчиците, които подават сигнали към борд-компютъра. Има температурни и за налягане, които често горя

Оценка:
-0 +1

Варна
67 Отговор

До коментар #21 от "Дизел":


Няма такова нещо! Аз мога спокойно да заявя, че средно след почистване филтърът изкарва още между 80 и 100 хил. километра. Причината да има отново запушване е защото някой не си е свършжил работата! Има едни датчици, които подават информация към борда. Ако някой дефектира... - Регенерацията не се осъществява и филтърът се запушва. Освен това част от марките автомобили изискват адаптация на филтъра след почистване. Не ми се обяснява подробно! - Ей там малко по- нагоре съм дал един линк към мой блог писан преди повече от 7 години по повод на филтрите. Смея да твърдя, че "поназнайвам" доста в тази посока.

Оценка:
-0 +1

Шишо Б
68 Отговор
Катализатора е сложен да гълта още пари и уж да вкара колата в "еко" норми.
Махнете го за да върви нормално и да гори по малко, а от там и да замърсява по-малко

Оценка:
-0 +1

Мазда 3
69 Отговор
Така е с дизелите. Аз за тва си карам японска бензинка и в сервиз не стъпвам. А иначе- няма по-прост народ от българския- въртящия момент за повечето нашенци е по-важен от здравето на децата им- защото отдавна е доказано, че дизелите с неизправни или липсващи катализатори и филтри , са 10 пъти по-отровни от бензинките.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Антъни Скарамучи
Новият директор на комуникациите на Белия дом срещу драмите в интернет
Пълна прозрачност. Изтривам старите туитове"

Още бисери