25 Февруари, 2020 11:19 25 318 44

Автомобили с АГУ: Можем ли да "палим" на газ през зимата?

  • агу-
  • автомобили-
  • старт-
  • зима-
  • пропан-бутан-
  • съвети

Отговорът е: може, но не е добре за колата

Автомобили с АГУ: Можем ли да "палим" на газ през зимата? - 1
Снимка: Shutterstock

Автомобилите с газови инсталации, работещи на пропан-бутан са доста разпространени по нашите географски ширини, а газстанции има почти навсякъде. Този вид гориво е значително по-евтин и дори е по-екологичен.

Има обаче някои правила, които всеки водач на МПС, използващ газта като гориво, трябва да знае. Едно от тях е може ли през студените месеци от годината колата да се "пали" на газ. Отговорът е: може, но не е добре за колата.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 36 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майстор АГУ

    47 11 Отговор
    Сега сигурно много разбирачи ще кажат, че си палят на газ и не им дреме, но съветът от статията е наистина важен, ако искате колата ви е да е безпроблемна. Иначе правете каквото знаете, но после не се оплаквайте от майсторите на АГУ.

    Коментиран от #3, #6

  • 2 Всъщност

    35 7 Отговор
    Може стига температурите да са положителни. Само че пораженията по АГУ са големи и не си струва "икономията" освен това разхода на газ се повишава минимум с 2 литра. На газ съм палил само като ми се прецака бензинова помпа колкото да се прибера и да я сменя.
  • 3 лгп то

    26 10 Отговор

    До коментар #1 от "Майстор АГУ":

    то пък едни майстори............
  • 4 ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ ГАЗ

    13 6 Отговор
    ДОРИ И ЛЯТОТО НЕ МОЖЕ-ДАВИ СЕ -ИНЖЕКТОРИТЕ НЕ РАБОТЯТ С ТЕЧНА ГАЗ

    Коментиран от #15, #21

  • 5 По принцип

    16 17 Отговор
    паля на бензин и почти моментално прехвърлям на газ защото при студен двигател от бензина остават недоизгорели количества които се смесват с маслото.Дори когато маслото вече е за смяна изглежда бистро което показва,че газта изгаря напълно без остатъци.
  • 6 куку руку ку

    29 3 Отговор

    До коментар #1 от "Майстор АГУ":

    Запали на газ, форсирай известно време, докато изпарителя все още е студен и погледни да видиш каква заскрежена буца е станал. Виждал съм го на живо- имах кола, която изобщо не работеше на бензин и бях принуден целогодишно да паля и карам само на газ. Драстично пада животът на мембраните на изпарителя, независимо, че я оставях да работи на празен ход.
  • 7 ужас

    18 74 Отговор
    Американците карат V8-ци на бензин, а Ганъо вземе малолитражка под 100 коня и тури газчица...ех, мъка мъка...

    Коментиран от #14, #23, #25, #30, #31

  • 8 Пеуник

    24 5 Отговор
    Може да се пали на газ по всяко време стига газта да се впръсква в течна фаза. Някои китайски модели продавани в България нямат резевоар за бензин.
  • 9 gasoline

    15 78 Отговор
    Карам W203 2005 C200 KOMPRESSOR, 163 к.с.
    Гори 14/100 в града, но за газ не съм помислял. Все пак е Мерцедес, няма да правим ц*гански работи.

    Коментиран от #12, #13, #38, #41

  • 10 КАРБУРАТОР НА ГАЗ

    8 5 Отговор
    Като дойде зимата ще пробвам.
  • 11 x o

    13 5 Отговор
    Аз на Хамъра сложих газ и махнах резервоара, да спестя малко...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Plameni

    26 8 Отговор

    До коментар #9 от "gasoline":

    Явно" много си умен", щом за изминаването на едни и същи километри плащаш двойно
  • 14 Асенов

    64 7 Отговор

    До коментар #7 от "ужас":

    Карам чисто нова малка кола с газова уредба, защото за мен е важно парите ми да отиват в по-важни неща, а не за гориво.
  • 15 hienata

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ ГАЗ":

    Може на инжекцион, ако имаш сервизна книжка на ГИ вътре е описано. На Фобос става, като натиснеш и задържиш копчето преди да си дал на контакт. Не се препоръчва, а и остава записано в газовия компютър и ако си в гаранция може да ти падне гаранцията. На Ловато ГИ е същото, за другите не съм виждал как е.

    Коментиран от #24

  • 16 Алфа Ромео

    25 4 Отговор
    Навремето съм палил Кадета на газ при -15 градуса, само не трябва да се подава много газ, оставяш го да пърпори няколко минути на минимални обороти. Износвали се платната на изпарителя малко по-бързо но не е болка за умиране, колата не работеше на бензин.

    Коментиран от #22

  • 17 Haha

    22 4 Отговор
    Вземате едно шише 2 лт. с вряла вода поливаш и пали на -20 и няма ядови
  • 18 dsa

    15 1 Отговор
    продължаваме темата с газта
    ама я по същество как ще ни санкционират за някви законови неуредици и пропуски на органите, защото има много случай на МПС с газова от преди 2014 г., коеот всяка година минава ГТП и през това време е минавало и пререгистрация в КАТ ама чак сега се оказва, че собственика е за затвор
  • 19 ГОШКО

    16 2 Отговор
    Паля ВИНАГИ на газ на 3 години сменям комплект мембрани за 30лв от битака в Димитровград вече съм изминал около 300 000км по този начин ASTRA F 1.4 Най скъпи ремонти- съединител комлект 250 лв със смяната и гарнитура на глава около 100 лв
  • 20 Геро

    6 11 Отговор
    И защо да паля на LPG ?
    Някаква велика икономия ли ще търся ?
    Тъпа тема!
  • 21 Геро

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ ГАЗ":

    Може, палил съм когато горивната помпата се е прецаквала. Като се наложи, палиш няма проблеми.

    Коментиран от #44

  • 22 Гурко

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "Алфа Ромео":

    Имах такъв1.3 навъртях му към 400 000 -43 и три пъти смяна на масло по тетрадка желязна кола, сегашните бараки не струват, но прогреса ....

    Коментиран от #43

  • 23 Геро

    32 4 Отговор

    До коментар #7 от "ужас":

    Мухльо ..ние стандарта на САЩ ли имаме ?
    Какво те бърка,че караме на Газ?
    Плащай ми заплата от 3000$ ще карам само на бензин.

    Коментиран от #40

  • 24 перничанин

    16 2 Отговор

    До коментар #15 от "hienata":

    Прав си колега, само незнам защо ти слагат минус. Газов инжекцион пали принудително на газ със задържане на ключето преди да запалиш. Защо е вредно незнам, но ако ти се прецака бенз.помпа си е оферта, вместо да чакаш репатрак.
  • 25 На майка ти у путката копеле

    17 5 Отговор

    До коментар #7 от "ужас":

    Какви са цените на горивата в щатите и заплатите им и какви са цените на горивата тука и заплатите
  • 26 Луд

    29 3 Отговор
    Астра 1.6 бензин 94 год.
    Никога не съм палил на бензин..тя не знаеше какво е това гориво.
    Погребах я на 550 0000 км...даже 400 лв.ми дадоха.
    Плача плача като знам че такива коли няма вече

    Коментиран от #35

  • 27 Антонн

    9 3 Отговор
    Не само че може да пали на газ и го практикувам от 4-5г.
    Не са нужни бутилки вряла вода,талисмани и прочие.
    Трябват 2 неща:
    Палиш и чакаш 5 мин. да загрее (така и така колата е замръзнала).
    Газта е претенциозна на запалителна система и въздушен филтър.
    Не ми пука че за година две ще заминат мембраните,два часа работа и 30лв.
    Не го правя за икономия,просто това ми е работната машина а резервоара тече.
  • 28 Един друг

    7 2 Отговор
    "Освен това е добре да поддържате ниво на бензин в резервоара над половината от обема му"
    Авторът пак блесна с техническа мисъл. Авторе, знаеш ли какво се случва с бензин Е10(какъвто ни продават от известно време), когато престои над десет дни в резервоара? А, прочети малко по-задълбочено по темата и пусни още една статия. Ама гледай с нея да не се насереш пак.
  • 29 Не Благодаря

    6 36 Отговор
    Бобма в багажника, която мирише на пръдня.

    Коментиран от #32

  • 30 Мод

    15 2 Отговор

    До коментар #7 от "ужас":

    На кралица Елизабет ролс ройса от 1967 година е на газ,даже имаше кампания че е безопасно, go green, и нек'ви такива.Умник.
  • 31 Малко ама на време

    35 1 Отговор

    До коментар #7 от "ужас":

    Баце 1.1/60/
    5 бензин 5*2.20=11лв/100
    6/6.5газ 6.5*0.90=5.85/100
    Накратко защо да плащам двойно за нещо което може да струва наполовина
    Бонус не замърсявам природата
  • 32 Шехерезада

    4 5 Отговор

    До коментар #29 от "Не Благодаря":

    Колко си прост горкия!!!
    Ама то ти не си виновен да ти кажа,мацка ти те е испуснала в кенефа и си си ударил гдавата,баща ти за да ти помогне,без да иска те е ритнал в главата и гледай до какво е довело това всичко.Тьпо копеле булдозер.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Газ експерт

    1 6 Отговор
    Здравейте,
    при палене дирекно на газ при температури над 10на градуса няма никакъв проблем, под тези температури се износват повечко мембраните н изпарителя. Аварийното палене на газ не е проблем, но е ограничено до определен брой пъти (10÷20). След това трябва да се нулира в газовият компютър.
    ТУК МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ КАБЕЛИ ЗА НАСТРОЙКА И ДИАГНОСТИКА НА ГАЗОВИ ИНЖЕКЦИОНИ:

    http://kabeli-nastroika-gazovi-injekcioni.weebly.com/store/c1/Featured_Products.html
  • 35 MAK

    0 12 Отговор

    До коментар #26 от "Луд":

    минал си 550000 км ама не казваш че си сменил 10 двигатела!!! стига лъга!!!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 мани мани

    8 2 Отговор
    пали си на бизгинь и след минутка и нещо си минава автом. на газ и съм гъзар на пътя :) евтинко, екологично! на бензин не мога да се наслаждавам толкова км, закоту скъп! и не, няма да се редя на опашки, за да си регна уредбата :P изяжте се от яд!
  • 38 икономист

    13 1 Отговор

    До коментар #9 от "gasoline":

    Какво значение има горивото Мерцедеса си е Мерцедес независимо от горивото трябва ли да съм тъп и да пълня гушата на лукойл двойно и да си ощетявам бюджета двойно че и да замърсявам в пъти повече
  • 39 Автоматчик

    5 1 Отговор
    Новите газови на новите коли се грижат за това автоматично.
  • 40 Язе

    13 1 Отговор

    До коментар #23 от "Геро":

    Бюджета ми е над тези 3000$ и пак си карам на газ.Не обичам да давам двойно за една и съща работа.Бензин само за палене докато загрее.
  • 41 Газ

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "gasoline":

    Карай си барурника на бензин, мерцедес било, пълен дърт кенеф
  • 42 Пенчо

    5 1 Отговор
    Много се ядосвам когато чета такива повърхностни статий.Като ще пишеш нещо па вземи и прочети малко инфо,хем ще си полезен за хората хем и по сериозно ще те възприемат.Та по въпросът,ДА може но с някои уточнения.При Хюндай навремето газовата система идваше монтирана оригинално в колата и без бензинов резервоар.Но самата система е малко по различна от масово познатите ни.Тя имаше две тръби от резервоара, които са поставени на различно ниво в резервоара.Първата засмуква само газова фаза на пропана от най горната точка в резервоара и се използва за студено запалване.След няколко минути работа на двигателя автоматично се изключва приемането на газ от първата тръба и се включва втората тръба която доставя вече течна фаза от долната част на резервоара.Другите решения са със допълнителни подгреватели на самият изпарител или охлаждащата течност или изпарител за двигател с въздушно охлаждане.Това важи за уредби които работят с впръскване на газовата фаза на пропана.Не съм срещал такива решения за уредби впръскащи директно течна фаза на пропана.Проблемът в България е добавянето на бутан в пропана.Ако е само пропан нещата са съвсем различни.Но е вярно че мембраните се прецакват много бързо ако се пали на студено с обикновените изпарители.
  • 43 Алфа Ромео

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гурко":

    Скъса ми нервите от ремонти този Кадет 1.4 i, голям строшляк, иначе вървеше добре за 60-то коня, когато вървеше. Клапан блокира ли не знам кво два пъти, кобилица чупи веднъж, куп проблеми по ел. инсталация,често блокиращи спирачни апарати, смотани спирачки. Накрая започна да вкарва антифриз в четвърти цилиндър, шлайфах глава смених гарнитура и след три месеца същото, карах го така на убиване с пресечено масло около четири месеца и умря, търкалях го все пак 50 000-60 000 км.
  • 44 Iliev

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Геро":

    Може ли да ми обесниш как ? Понеже ми изгоря бензиновата помпа , трябва някак си да я карам до сервиза