ФАКТИ.БГ

Автомобили с АГУ: Можем ли да "палим" на газ през зимата?

Публикувана: 25 Февруари, 2020 11:19
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16928
Автомобили с АГУ: Можем ли да "палим" на газ през зимата?
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 35 гласа.

Автомобилите с газови инсталации, работещи на пропан-бутан са доста разпространени по нашите географски ширини, а газстанции има почти навсякъде. Този вид гориво е значително по-евтин и дори е по-екологичен.

Има обаче някои правила, които всеки водач на МПС, използващ газта като гориво, трябва да знае. Едно от тях е може ли през студените месеци от годината колата да се "пали" на газ. Отговорът е: може, но не е добре за колата.

Правилната последователност при експлоатация на автомобил с газова уредба предвижда старт на бензин, загряване на мотора и изпарителя до работна температура и едва тогава преминаване на пропан-бутан. Повечето съвременни газови уредби правят това упражнение автоматично, но и при тях може да бъде "прескочено".

Игнорирането на този алгоритъм е груба грешка. Освен това е добре да поддържате ниво на бензин в резервоара над половината от обема му. Не оставяйте колата без бензин, дори и през летните месеци, когато "паленето" на газ е по-приемливо, но също не е препоръчително.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 35 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Майстор АГУ
1 Отговор
Сега сигурно много разбирачи ще кажат, че си палят на газ и не им дреме, но съветът от статията е наистина важен, ако искате колата ви е да е безпроблемна. Иначе правете каквото знаете, но после не се оплаквайте от майсторите на АГУ.

Коментиран от #3, #6


Оценка:
-10 +46

Всъщност
2 Отговор
Може стига температурите да са положителни. Само че пораженията по АГУ са големи и не си струва "икономията" освен това разхода на газ се повишава минимум с 2 литра. На газ съм палил само като ми се прецака бензинова помпа колкото да се прибера и да я сменя.

Оценка:
-6 +34

лгп то
3 Отговор

До коментар #1 от "Майстор АГУ":


то пък едни майстори............

Оценка:
-10 +25

ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ ГАЗ
4 Отговор
ДОРИ И ЛЯТОТО НЕ МОЖЕ-ДАВИ СЕ -ИНЖЕКТОРИТЕ НЕ РАБОТЯТ С ТЕЧНА ГАЗ

Коментиран от #15, #21


Оценка:
-5 +11

По принцип
5 Отговор
паля на бензин и почти моментално прехвърлям на газ защото при студен двигател от бензина остават недоизгорели количества които се смесват с маслото.Дори когато маслото вече е за смяна изглежда бистро което показва,че газта изгаря напълно без остатъци.

Оценка:
-17 +13

куку руку ку
6 Отговор

До коментар #1 от "Майстор АГУ":


Запали на газ, форсирай известно време, докато изпарителя все още е студен и погледни да видиш каква заскрежена буца е станал. Виждал съм го на живо- имах кола, която изобщо не работеше на бензин и бях принуден целогодишно да паля и карам само на газ. Драстично пада животът на мембраните на изпарителя, независимо, че я оставях да работи на празен ход.

Оценка:
-3 +25

ужас
7 Отговор
Американците карат V8-ци на бензин, а Ганъо вземе малолитражка под 100 коня и тури газчица...ех, мъка мъка...

Коментиран от #14, #23, #25, #30, #31


Оценка:
-71 +17

Пеуник
8 Отговор
Може да се пали на газ по всяко време стига газта да се впръсква в течна фаза. Някои китайски модели продавани в България нямат резевоар за бензин.

Оценка:
-4 +22

gasoline
9 Отговор
Карам W203 2005 C200 KOMPRESSOR, 163 к.с.
Гори 14/100 в града, но за газ не съм помислял. Все пак е Мерцедес, няма да правим ц*гански работи.

Коментиран от #12, #13, #38, #41


Оценка:
-71 +15

КАРБУРАТОР НА ГАЗ
10 Отговор
Като дойде зимата ще пробвам.

Оценка:
-4 +8

x o
11 Отговор
Аз на Хамъра сложих газ и махнах резервоара, да спестя малко...

Оценка:
-4 +12

12
Този коментар е премахнат от модератор
Plameni
13 Отговор

До коментар #9 от "gasoline":


Явно" много си умен", щом за изминаването на едни и същи километри плащаш двойно

Оценка:
-7 +24

Асенов
14 Отговор

До коментар #7 от "ужас":


Карам чисто нова малка кола с газова уредба, защото за мен е важно парите ми да отиват в по-важни неща, а не за гориво.

Оценка:
-6 +61

hienata
15 Отговор

До коментар #4 от "ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ ГАЗ":


Може на инжекцион, ако имаш сервизна книжка на ГИ вътре е описано. На Фобос става, като натиснеш и задържиш копчето преди да си дал на контакт. Не се препоръчва, а и остава записано в газовия компютър и ако си в гаранция може да ти падне гаранцията. На Ловато ГИ е същото, за другите не съм виждал как е.

Коментиран от #24


Оценка:
-2 +8

Алфа Ромео
16 Отговор
Навремето съм палил Кадета на газ при -15 градуса, само не трябва да се подава много газ, оставяш го да пърпори няколко минути на минимални обороти. Износвали се платната на изпарителя малко по-бързо но не е болка за умиране, колата не работеше на бензин.

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +23

Haha
17 Отговор
Вземате едно шише 2 лт. с вряла вода поливаш и пали на -20 и няма ядови

Оценка:
-3 +19

dsa
18 Отговор
продължаваме темата с газта
ама я по същество как ще ни санкционират за някви законови неуредици и пропуски на органите, защото има много случай на МПС с газова от преди 2014 г., коеот всяка година минава ГТП и през това време е минавало и пререгистрация в КАТ ама чак сега се оказва, че собственика е за затвор

Оценка:
-0 +14

ГОШКО
19 Отговор
Паля ВИНАГИ на газ на 3 години сменям комплект мембрани за 30лв от битака в Димитровград вече съм изминал около 300 000км по този начин ASTRA F 1.4 Най скъпи ремонти- съединител комлект 250 лв със смяната и гарнитура на глава около 100 лв

Оценка:
-1 +16

Геро
20 Отговор
И защо да паля на LPG ?
Някаква велика икономия ли ще търся ?
Тъпа тема!

Оценка:
-10 +5

Геро
21 Отговор

До коментар #4 от "ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ ГАЗ":


Може, палил съм когато горивната помпата се е прецаквала. Като се наложи, палиш няма проблеми.

Оценка:
-0 +7

Гурко
22 Отговор

До коментар #16 от "Алфа Ромео":


Имах такъв1.3 навъртях му към 400 000 -43 и три пъти смяна на масло по тетрадка желязна кола, сегашните бараки не струват, но прогреса ....

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +8

Геро
23 Отговор

До коментар #7 от "ужас":


Мухльо ..ние стандарта на САЩ ли имаме ?
Какво те бърка,че караме на Газ?
Плащай ми заплата от 3000$ ще карам само на бензин.

Коментиран от #40


Оценка:
-3 +28

перничанин
24 Отговор

До коментар #15 от "hienata":


Прав си колега, само незнам защо ти слагат минус. Газов инжекцион пали принудително на газ със задържане на ключето преди да запалиш. Защо е вредно незнам, но ако ти се прецака бенз.помпа си е оферта, вместо да чакаш репатрак.

Оценка:
-1 +14

На майка ти у путката копеле
25 Отговор

До коментар #7 от "ужас":


Какви са цените на горивата в щатите и заплатите им и какви са цените на горивата тука и заплатите

Оценка:
-4 +13

Луд
26 Отговор
Астра 1.6 бензин 94 год.
Никога не съм палил на бензин..тя не знаеше какво е това гориво.
Погребах я на 550 0000 км...даже 400 лв.ми дадоха.
Плача плача като знам че такива коли няма вече

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +26

Антонн
27 Отговор
Не само че може да пали на газ и го практикувам от 4-5г.
Не са нужни бутилки вряла вода,талисмани и прочие.
Трябват 2 неща:
Палиш и чакаш 5 мин. да загрее (така и така колата е замръзнала).
Газта е претенциозна на запалителна система и въздушен филтър.
Не ми пука че за година две ще заминат мембраните,два часа работа и 30лв.
Не го правя за икономия,просто това ми е работната машина а резервоара тече.

Оценка:
-2 +7

Един друг
28 Отговор
"Освен това е добре да поддържате ниво на бензин в резервоара над половината от обема му"
Авторът пак блесна с техническа мисъл. Авторе, знаеш ли какво се случва с бензин Е10(какъвто ни продават от известно време), когато престои над десет дни в резервоара? А, прочети малко по-задълбочено по темата и пусни още една статия. Ама гледай с нея да не се насереш пак.

Оценка:
-1 +5

Не Благодаря
29 Отговор
Бобма в багажника, която мирише на пръдня.

Коментиран от #32


Оценка:
-30 +6

Мод
30 Отговор

До коментар #7 от "ужас":


На кралица Елизабет ролс ройса от 1967 година е на газ,даже имаше кампания че е безопасно, go green, и нек'ви такива.Умник.

Оценка:
-1 +13

Малко ама на време
31 Отговор

До коментар #7 от "ужас":


Баце 1.1/60/
5 бензин 5*2.20=11лв/100
6/6.5газ 6.5*0.90=5.85/100
Накратко защо да плащам двойно за нещо което може да струва наполовина
Бонус не замърсявам природата

Оценка:
-0 +32

Шехерезада
32 Отговор

До коментар #29 от "Не Благодаря":


Колко си прост горкия!!!
Ама то ти не си виновен да ти кажа,мацка ти те е испуснала в кенефа и си си ударил гдавата,баща ти за да ти помогне,без да иска те е ритнал в главата и гледай до какво е довело това всичко.Тьпо копеле булдозер.

Оценка:
-4 +4

33
Този коментар е премахнат от модератор
Газ експерт
34 Отговор
Здравейте,
при палене дирекно на газ при температури над 10на градуса няма никакъв проблем, под тези температури се износват повечко мембраните н изпарителя. Аварийното палене на газ не е проблем, но е ограничено до определен брой пъти (10÷20). След това трябва да се нулира в газовият компютър.
ТУК МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ КАБЕЛИ ЗА НАСТРОЙКА И ДИАГНОСТИКА НА ГАЗОВИ ИНЖЕКЦИОНИ:

http://kabeli-nastroika-gazovi-injekcioni.weebly.com/store/c1/Featured_Products.html

Оценка:
-5 +1

MAK
35 Отговор

До коментар #26 от "Луд":


минал си 550000 км ама не казваш че си сменил 10 двигатела!!! стига лъга!!!

Оценка:
-9 +0

36
Този коментар е премахнат от модератор
мани мани
37 Отговор
пали си на бизгинь и след минутка и нещо си минава автом. на газ и съм гъзар на пътя :) евтинко, екологично! на бензин не мога да се наслаждавам толкова км, закоту скъп! и не, няма да се редя на опашки, за да си регна уредбата :P изяжте се от яд!

Оценка:
-1 +6

икономист
38 Отговор

До коментар #9 от "gasoline":


Какво значение има горивото Мерцедеса си е Мерцедес независимо от горивото трябва ли да съм тъп и да пълня гушата на лукойл двойно и да си ощетявам бюджета двойно че и да замърсявам в пъти повече

Оценка:
-0 +11

Автоматчик
39 Отговор
Новите газови на новите коли се грижат за това автоматично.

Оценка:
-0 +3

Язе
40 Отговор

До коментар #23 от "Геро":


Бюджета ми е над тези 3000$ и пак си карам на газ.Не обичам да давам двойно за една и съща работа.Бензин само за палене докато загрее.

Оценка:
-0 +11

Газ
41 Отговор

До коментар #9 от "gasoline":


Карай си барурника на бензин, мерцедес било, пълен дърт кенеф

Оценка:
-0 +3

Пенчо
42 Отговор
Много се ядосвам когато чета такива повърхностни статий.Като ще пишеш нещо па вземи и прочети малко инфо,хем ще си полезен за хората хем и по сериозно ще те възприемат.Та по въпросът,ДА може но с някои уточнения.При Хюндай навремето газовата система идваше монтирана оригинално в колата и без бензинов резервоар.Но самата система е малко по различна от масово познатите ни.Тя имаше две тръби от резервоара, които са поставени на различно ниво в резервоара.Първата засмуква само газова фаза на пропана от най горната точка в резервоара и се използва за студено запалване.След няколко минути работа на двигателя автоматично се изключва приемането на газ от първата тръба и се включва втората тръба която доставя вече течна фаза от долната част на резервоара.Другите решения са със допълнителни подгреватели на самият изпарител или охлаждащата течност или изпарител за двигател с въздушно охлаждане.Това важи за уредби които работят с впръскване на газовата фаза на пропана.Не съм срещал такива решения за уредби впръскащи директно течна фаза на пропана.Проблемът в България е добавянето на бутан в пропана.Ако е само пропан нещата са съвсем различни.Но е вярно че мембраните се прецакват много бързо ако се пали на студено с обикновените изпарители.

Оценка:
-0 +3

Алфа Ромео
43 Отговор

До коментар #22 от "Гурко":


Скъса ми нервите от ремонти този Кадет 1.4 i, голям строшляк, иначе вървеше добре за 60-то коня, когато вървеше. Клапан блокира ли не знам кво два пъти, кобилица чупи веднъж, куп проблеми по ел. инсталация,често блокиращи спирачни апарати, смотани спирачки. Накрая започна да вкарва антифриз в четвърти цилиндър, шлайфах глава смених гарнитура и след три месеца същото, карах го така на убиване с пресечено масло около четири месеца и умря, търкалях го все пак 50 000-60 000 км.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът по време на срещата на бизнеса с правителството в хотел "Балкан":
Те няма да почукат на моята врата, пък и няма кой да им отвори. Те трябва да знаят, че който нож вади, от нож умира."

Още бисери