24 Февруари, 2020 10:51, обновена 4 Юни, 2022 15:29 209 529 187

Какво трябва да знаем за регистрацията на газова уредба

  • автомобили-
  • агу-
  • газова уредба-
  • регистрация
Какво трябва да знаем за регистрацията на газова уредба - 1
Снимка: Shutterstock

Една интересна информация, публикувана в сайта на СБА привлече вниманието ни. Става дума за това, какво трябва да знаем при регистрирането на автомобил с газова уредба. Задължителна ли е регистрацията на газова уредба в КАТ, само с документи ли се ходи или е необходимо и с автомобила? Ето някои въпроси и техните отговори, дадени от специалистите на СБА.

При монтиране на допълнителна уредба, позволяваща работа на двигателя на автомобила с втечнен нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се изисква изменението в конструкцията да бъде заявено в Пътна полиция. И това не е някаква новост, а е в сила от 2014 г.

Промяната на данните за вида на горивото се заявява от собственика на превозното средство. На база на това се извършва промяна в данните в свидетелството на МПС. За да бъде издаден нов талон с отразен съответния вид гориво, собственикът на превозното средство трябва да представи удостоверение за първоначална проверка на газовата уредба. Този документ се издава от лицензирани сервизи. Към момента има 156 контролно-технически пунктове, получили разрешение за извършване на такава дейност. Те могат да се видят на страницата на ИААА.

Лицата, извършили първоначалната проверка на монтираните на ППС допълнителни горивни уредби, издават протокол по образец в два екземпляра – единият за лицето, представило ППС за проверка, а другият – за лицето, извършило проверката. Пунктовете би следвало да създават и поддържат база с данни с информация за издадените протоколи.

Прегледът на газова уредба е част от годишния технически преглед на превозното средство. Вписването ѝ само в документите за годишен технически преглед не е достатъчно за удостоверяване на законно поставена модификация.

Промяната на данните за вида на горивото трябва да се заяви от собственика в Пътна полиция при извършване на първата промяна в регистрацията, но не по-късно от 3 години от първоначалната проверка на уредбата по реда на наредбата по чл. 148 ал. 1 от Закона за движение по пътищата, припомнят от МВР.

Съгласно чл. 179 ал. 1 т.3 от Закона за движение по пътищата собственик или длъжностно лице, което допуска в движение по пътищата пътно превозно средство, чиято конструкция е изменена без съответно разрешение, се наказва с глоба в размер на 150 лева.

В момента МВР провежда специализирана операция в цялата страна за автомобили, чиито собственици не са информирали в Пътна полиция за промяната в горивната система на МПС-тата. Повече подробности ще научите от интервюто с Панталей Дамянов от Националната полиция:

- Обяснете каква точно е процедурата в Пътна полиция и ваденето на нов талон, когато имаме монтирана газова уредба?
- Когато си купите уредба, ви я монтират и се издава протокол в два екземпляра. Единият остава за тях, а вторият - за купувача. След това се минава през сертифициран сервиз за проверка на изправността на монтажа. Оттам се издава удостоверение за първоначална проверка. Тригодишният срок, който е даден в наредбата за регистрация на уредбата, започва да тече именно от тази първоначална проверка.

- Има ли обаче срок, в който собственикът на превозното средство трябва да мине през лицензиран сервиз за първоначална проверка?
- В Наредба № Н-3 пише, че след като монтажът е направен, трябва да се мине за първоначална проверка преди първия технически преглед. Тоест, след монтажа на тази уредба и преди първия периодичен технически преглед, трябва да се направи такава проверка за изправността на монтажа в сертифициран сервиз.

- А ако това е след 10 месеца и ако монтажът на газовата уредба не е добре направен? Не е ли прекалено дълъг този срок?
- Така е записано в наредбата, която е на министерството на транспорта.

- В Пътна полиция какви документи се изискват, когато трябва да се направи промяна на регистрацията, за да се впише вида гориво?
- Както вече казах, удостоверение за първоначална проверка от лицензирани сервизи. Освен този документ трябва да се носят старите талони, задължителната „Гражданска отговорност“ и др., които винаги се изискват при вадене на ново свидетелство.

- Преди автомобилистът да заяви в Пътна полиция, че колата му е дооборудвана с газова уредба, трябва ли да носи някакъв документ в себе си, за да докаже при евентуална пътна проверка, че монтажът е направен, преди да изтече тригодишния срок?
- Ако не е вписана, не е проблем, защото имате 3 години срок. Иначе винаги може да се направи проверка, защото се пазят протоколите за монтажа и за първоначалната проверка от лицензиран и те винаги могат да се изискват. Въпрос на доказване е и на проверки е.

- През таблета на пътния полицай може ли да стане или не?
- Не, но винаги има начин.

- Промяната, задължаваща собствениците да сменят талона за регистрация на автомобила, ако имат монтирана газова уредба, е от 2014 г. А ако монтажът на уредбата е извършен преди тази година?
- Тези собственици са имали това задължение да ги регистрират по общия ред. Промяната в данните на превозното средство е трябвало да се заяви в срок от 14 дни, включително и когато има промяна на уредбата, позволяваща работа на двигателя с газ или сгъстен природен газ. За тези, които имат монтирата газова уредба след 2014 г., чрез промяната на наредбата се дава по-дълъг срок – максимално три години или при първата промяна в регистрацията на превозното средство. Тоест, ако не направите някаква промяна в регистрацията до три години, трябва да отидете специално затова в Пътна полиция, за да впишете газовата уредба в свидетелството за регистрация.

- Ще бъдат ли глобявани тези собственици, които имат монтирани горивни уредби преди 2014 г.?
- По-скоро не, защото промяната в наредбата е след 2014 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 229 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дидо

    196 15 Отговор
    Браво на постналия статията. Супер полезна.

    Коментиран от #45

  • 2 Ивайло

    63 430 Отговор
    Трябва да се знае, че най-добре е на колата да не се слага никаква газ!!! ;)))

    Коментиран от #8, #11, #65, #91

  • 3 АУДИттрс420

    206 8 Отговор
    Публикувано във факти.бг: През таблета на пътния полицай може ли да стане или не?
    - Не, но винаги има начин.

    Даже в интервю иска пари
  • 4 кнаус 485

    544 35 Отговор
    Поредната глупост сътворена от управляващите с една единствена цел да свалят пари от народа.......не виждам с какво промяната в талона ще подобри безопасността и какво е значението и....това,че на колата има монтиран теглич,също е изменение,сигурно скоро ще се сетят и за това да се прави пререгистрация...та за това казвам,че живеем в хубава страна,но в скапана,ама много скапана държава...

    Коментиран от #12, #68, #177

  • 5 Трябва строг контрол

    65 737 Отговор
    Обикновено каращите на газ са хора с крайно ниски доходи и в повечето случаи колите им са технически неизправни минали на преглед фиктивно.Освен газовите уредби трябва да се проверява и за други неизправности и нарушителите да се спират от движение.Омръзна ми всеки ден да гледам как разни скъсаняци застрашават живота и здравето на много хора като се движат с коли годни единствено за вторични суровини.

    Коментиран от #9, #15, #16, #22, #27, #30, #33, #34, #41, #47, #58, #61, #72, #79, #81, #82, #85, #89, #96, #100, #117, #129, #157, #159, #169, #182, #183, #185

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 будалата

    360 13 Отговор
    Ей не се наядоха....С какво ще се промени като пише в талона на колата,че има газ?!Само се чудят как да вземат и малкото останали пари на хората...

    Коментиран от #126, #128

  • 8 Таксиджия

    125 4 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Би ли продължил с простотията си, като се аргументираш "защо"? :)
    Дай да се посмеем с колегите :)
  • 9 гост

    203 12 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Да, особено "скъсани" са тия с V8 и V12 мерцедеси и тем подобни премиум автомобили с газчица.

    Коментиран от #10

  • 10 Така е

    65 195 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    купуват кола която не им е по джоба и гледат да пестят от всичко свързано с нея.Тези коли са за хора на които цената на бензина не прави впечатление а не за цървули чиято цел е да блеснат в панелните комплекси.

    Коментиран от #17, #64, #118

  • 11 Таксиджия

    55 9 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    МАК ти ли си? Липсва ми гениалната ти мисъл.
  • 12 XYZ

    326 8 Отговор

    До коментар #4 от "кнаус 485":

    Колега, от 90-та година 5 пъти сменяме номерата - жълти, бели, със синя лента, със знаме, със звездички, щото сме европейци, гърците са от 20 год. в европейския съюз и оюе карат с бели номера. А сега започват - АГУ, дет' казваш после теглич, след това може за допълнителни дневни светлини, за ксенон, друг ауспух, пък не дай си Боже ароматизатор на огледалото да си закачил...."За пари ли, а?...За много ли?" - имаше една такава реклама...

    Коментиран от #37

  • 13 Nona

    255 5 Отговор
    И отново всичко е за пари. Скубането продължава, но идват избори.........
  • 14 Анонимен

    78 9 Отговор
    Да попитам.Имаме ли право да паркираме под мола,когато сме с газ?

    Коментиран от #44, #49

  • 15 Едикой си

    200 8 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    То катастрофите ги предизвикват комплексари с по-нови и бързи коли, които карат като обезумели!
  • 16 Враца Баце

    197 7 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Най-опасни са такива като теб, със самочувствие без покритие, карайки лъскавите премиум, без да спазват правилата за движение по пътищата. Да речем, като отнемане на предимство на други МПС-та и на пешеходна пътека, каране с висока скорост, преминаване на червен светофар и др.
  • 17 Colt

    85 15 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Това че живееш в панел не значи че нямаш пари едно семейство от входа ми имат бая кинти и живеят в панелен апартамент имат 2 X5-ци и гледам си ги карат и гуми имат и са технически изправни не всеки скъсаняк и иска да блесне

    Коментиран от #21, #54

  • 18 Петков

    91 9 Отговор
    Ще бъда ли санкциониран ако я запаля докато ми рисуват глобата? Има кола има проблем- няма кола ....! Даже ще снимам.
  • 19 По важното е!

    62 25 Отговор
    За неразбраните , затяга се контролът по изправност на МПС . Бутилките са със срок на експлоатацията 10г. Ако бутилката е по стара не можеш да минеш преглед и да регистрираш автомобила.

    Коментиран от #164, #165

  • 20 М50б20

    49 6 Отговор
    Здравейте колеги имам едно запитване понеже закупих автомобил със газов инжекцион но собственика е изгубил протокола за монтаж никъде не пише в талоните че е на газ къде мога да изкарам протокол за монтаж и да мина ГТП
  • 21 asd

    38 101 Отговор

    До коментар #17 от "Colt":

    Всъщност точно това значи - скъсаняци са. На гол тумбак - чифте пищови.
    Тези 2 х5ци 100% са стар модел, купен от западна Европа евтино, на 300 000+ хиляди километра.
    Живеели в панел, ама имали яко кинти.....хахаха
    Кой нормален ще живее в такава кочина, ако има пари да си позволи къща или нов голям апартамент в луксозна кооперация? Преди да ми кажеш, че старото строителство е по-качествено - не, не е.

    Коментиран от #38, #69, #125, #131, #141

  • 22 DDD

    192 21 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Пич, имам 3 апартамента в София, 3 гаража към тях. Живея в къща с 5 спални и басейн 75 кубика. И карам кола на газ. Голям скъсаняк съм.

    Коментиран от #142

  • 23 Мка

    60 5 Отговор
    Ако е монтирана преди 2014 не трябва да се вписва, така ли да го разбирам?

    Коментиран от #24, #32

  • 24 asd

    60 2 Отговор

    До коментар #23 от "Мка":

    Уж да, обаче, като цяло всичко е написано доста неразбираемо.

    100% при проверка от патрул на КАТ, гадните ушеви ще се заяждат с всеки, който няма вписано в талона на колата (не талона от ГТП), че колата е и на газ.

    Коментиран от #26, #46

  • 25 bmw

    139 18 Отговор
    Че кво като живее в панелка.Те панелките са по-добри от 90% от новото строителство,което не стига ,че е с най-евтините материали построено ами те и лъжат с до 30-40% от квадратурата.И защо мислите ,че който кара на газ е скъсан.Защо да даваш излишни пари за гориво като газта си е супер и е 100 пъти по екологична от бензин и нафта.
  • 26 Mka

    23 4 Отговор

    До коментар #24 от "asd":

    За заяждането е ясно,пък и с Bmw нали се сещаш.
  • 27 Марин

    87 2 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    А на мен ми писна необлизани хлапета които мама и тате му купили лъскави коли./джипки//да се бутат и Дане знаят закона колега не колата А ЗАД КОРМИЛНОТО УСТРОЙСТВО Е ВАЖНО твоята като е лъскава и нямаш акъл в тиквата кой е виновен
    Аз съм с 20годишна кола и 30години стаж
  • 28 Пустин_як

    41 1 Отговор
    ДО М50б20
    Палиш таратайката и ходиш в сертифициран сервиз за монтаж на АГУ. Извършват ти проверка на монтажа, състоянието на елементите на АГУ и издават документите срещу съответното заплащане. По принцип сертификата е само за бутилките при пропан - бутана.

    Коментиран от #31, #114

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 М50б20

    12 3 Отговор

    До коментар #28 от "Пустин_як":

    Благодаря за информацията __ЯК
  • 32 кик

    25 1 Отговор

    До коментар #23 от "Мка":

    да,но срокът на бутилката е 10 г.,така,че преди 2010 пак си нередовен

    Коментиран от #57, #168

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ттт

    108 6 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Пък преди една седмица показаха един с хубава и изрядна жипка бяло порше, който изпревари отдясно един човек на Тракия, друсна се пред него в лявата лента и спря. А на бас, че това съвършенно порше е по-опасно и от най-газифицирания форд. Също така можеш да провериш съобщенията за катастрофи през последните няколко години (колкото време можеш да отделиш). Ще видиш, че катастрофите (особено с причинена смърт) с ново БМВ в идеално състояние са десетки пъти повече, отколкото тези с астра на газ. Отделно астрите на газ са много повече от новите БМВ-та в идеално състояние! Не убиват колите, независимо от състоянието им, а шофьорите.
  • 35 ттт

    88 0 Отговор
    С акцията за проверка на регистрацията на газовите уредби властта сече на стоглава ламя опашката. С ангажираните с това служители на КАТ би могла осигури постоянно дежурство на най-опасните пътни участъци в България: Русе -Бяла, Кресненското дефиле, Бургас - Варна и всякъде другаде, където има знак "черна точка". Отделно от катаджии би могла да ги преквалифицира на охранителна полиция и да ги прати да дежурят в селата, където често има набези на морлоци срещу старци.
  • 36 Мони

    26 1 Отговор
    По-скоро не:) Закони и законотворество - "по-скоро - не", "май не най-много"
    Ама си ви бива. Може да сте изловили риба в мътна вода, но стига толкоз.
    В наредбата го пише: Ако имаш паспорт или технически преглед за газовата, не подлежиш на санкции

    закон за нормативните актове:
    Чл. 14. (1) Обратна сила на нормативен акт може да се даде само по изключение, и то с изрична разпоредба.
    (2) Обратна сила на нормативен акт, издаден въз основа на друг нормативен акт, може да се даде само ако такава сила има актът, въз основа на който той е издаден.
    (3) Не може да се дава обратна сила на разпоредби, които предвиждат санкции, освен ако те са по-леки от отменените.

    Коментиран от #176

  • 37 тсоГ

    111 5 Отговор

    До коментар #12 от "XYZ":

    Колега, от повече от 11 години съм със синя лента, със Бг трикольор знаме (пиктограма),БЕЗ звездички, на регистрацонните табелки, щото съм Ужким европеец,..
    Полицията в евро-Гей-еуропата ме проверява не веднъж,НЕ Е ПРОБЛЕМ.Караш с Тях без дерт!
    Не търсят и документи за АГУ!!!
    Това са измислиците на Винету и Г-ражданите за Е-кспертно Р-азграбване на Б-ългария.
    Да свалят още една кожа от поданиците си ..Който се вържи!
    -за Тях добре дошло -Пара в хазната!
    НЕ ПРАВЕТЕ НИЩО, КАРАЙТЕ ТАКА..ОБЕЩАВАЙТЕ, ЕДНО ЛЪЖЕТЕ, ПРАВЕТЕ ДРУГО --- ПО ПРИМЕРА на Господина БГ-премиер (пожарникарЯ)

    Коментиран от #40

  • 38 Dada

    38 17 Отговор

    До коментар #21 от "asd":

    В съседния вход в моята панелка живее младо семейство,жената кара чисто нов CLA от Балкан Стар а мъжа й кара чисто нов Range Rover...Някой хора нямат комплекса че живеят в панел...според други ако имаш пари трябва да живееш на една туба бензин от града в някоя вила в някое убито лозе което се води ORANGE COUNTY

    Коментиран от #60

  • 39 ЧичоСкруч

    11 103 Отговор
    Рискуват си живота и на вашите близки, като карате на газ..
  • 40 анонимин

    75 11 Отговор

    До коментар #37 от "тсоГ":

    Моля Ви,спрете да петните пожарникарската професия сравнявайки боклука от Банкя със пожарникарите.Тоя си е един мошеник,и не е никакъв пожарникар!!!
  • 41 qwert

    59 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    шефче, викаш тия с газ са най-ниското вино и утайка в обществото, а ако трябва да се правят истински прегледи като в европа (австрия, германия и тн.) колко от колите в Б-я ще останат на трупчета. Мислиш ли колко от изтърбушените дизеляци ще минат газанализа или щом кара на нафта е супер патрон и през месец ходи да му прегледат колата и да смени квото има.
  • 42 4528

    85 1 Отговор
    Купих си кола от чужбина, с газова уредба от 2012, описана в документите и налична при първата регистрация в КАТ 2015. Но в талона КАТ описаха само бензин. Дали подлежа на глоба? Или да съдя КАТ, защо не са ми регистрирали коректно колата?

    Коментиран от #53

  • 43 гошо

    21 27 Отговор
    Ех, БЪЛГАРИНО.Акцията на кат е продиктувана от истинска и неподправена любов към водачите,който карат автомобили с агу.Идеята е след задължителната регистрация,да се намали данъка на автомобили с агу.
    Който цапа по- малко, ще плаща по- малко.

    Коментиран от #110, #135, #146, #162

  • 44 Бай

    9 3 Отговор

    До коментар #14 от "Анонимен":

    Имаш. Под мола не означава ,,под морското равнище, Това е просто обяснение, не ми се обяснява с технически термини. Но също така и охраната на МОЛа моге да не те допусне или да те издири по камерите и да те ,,помолят,, да си изкараш колата.
  • 45 Диди

    29 2 Отговор

    До коментар #1 от "Дидо":

    Не си давайте парите това е незаконно!
  • 46 Вуйо

    44 0 Отговор

    До коментар #24 от "asd":

    На моя дрънгел газовото е монт в Италия през 2011. В описанието на колата в митн.декларация от италиянците е описано че автомобила е с две горива.Като го регистрирах през 2012,лично си го докарах, в КАТ се направиха на неразбрали и си записаха в талона само бензина. Е? Кво прайм ся? Ами нищо,дръж тая декларация на италиански и оди питай колегите си на канала.ха ха ха

    Коментиран от #104

  • 47 Почни да чуваш петела

    33 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Пич толкоз майни събра че не истина:))

    Коментиран от #50

  • 48 Жеков

    113 3 Отговор
    Газовата уредба променя конструкцията на автомобила колкото бойлера променя конструкцията на къщата.

    Коментиран от #136

  • 49 Гост

    35 3 Отговор

    До коментар #14 от "Анонимен":

    В България - не. В Европа - да. Ама България не е в Европа а в бантустана.

    П.П. В Германия е разрешено паркирането в подземни гаражи на автомобили с АГУ от началото на 80-те години на 20-ти век.
  • 50 CapedCrusader

    62 2 Отговор

    До коментар #47 от "Почни да чуваш петела":

    Пределно ясно е,че в България се кара на газ, за да му е по-евтино на човек. Обаче иронията е ,че газта всъщност е най-екологичното гориво. И инсталирана правилно уредбата е само позитив. Истината е обаче, че е най-добре да е фабрична, тогава е най-качествена. Не всеки двигател е пригоден, за газова и като добавим факта, че в България качествово на горивото е обидно ниско, това вклюва и газта, както и това ,че се пести от монтаж и качество на бутилката ,за да минеш още по-тънко от това произтичат проблемите, не от самата бутилка или газ като концепция. Ако има реален стандарт при монтажа от компетентни майстори и качеството на горивото се подобри това е хем най-изгодния, хем най-екологичния начин за придвижване.
  • 51 Кольо

    66 2 Отговор
    И с колко намалят данъците на тези които са минали регистрация за 400 лв +загубеното време ? С колко намаляват данъците за това ,че не замръсяваш или е минимално ? Дайте веднъж стимул на народеца да се юрне да плаща или няма нужда да го отучаваме да плаща за измислени хартийки. Така и така си е свикнал да го клатуркат за какво ли не / хартийка предпазваща от земетресение ,различна от застрахователна полица ,само за 600 лв.на апартаментче , примерно / Винетка -хартийка за нещото останало като асфалт наречено път 3 категория. В цяла Европа такова чудо няма да се нарече "път " ама тука бележка получаваш. Плащай народе . Още ще ти измислят именно защото плащаш. Те не са виновни алчните изедници. Ти си прозд и водача на народни биологични единици ти го каза. Живота си върви и се разбираме -плащаш и аз ти измислям нови плащания.
  • 52 Пустин_як

    0 1 Отговор
    До Вучика.

    Е ми цакаш на безкоз пак.
  • 53 Чех

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "4528":

    Да да от умреш писмо. Гориш брато
  • 54 Селяндур

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Colt":

    Браточка, тия са под прикритие.
    Питай Гешев.
  • 55 Прост народ

    37 4 Отговор
    Газаджийте пак да си гласувате за боко клоуна
  • 56 шибана държава

    43 3 Отговор
    Хубаво де , а като ни карат да си лепим лепенки по предното стъкло не е ли изменение на конструкцията. Тези лепенки и стикери ни пречат и ни разсейват ама те не са незаконни.
  • 57 Mka

    6 0 Отговор

    До коментар #32 от "кик":

    2012 г е,значи има 2 години още,ще го отложим за по-напред във времето,без това в Кат е някъв ужас от навалица
  • 58 Колелото се върти.не е ок за скъсаняците

    4 14 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Колелото се върти..... Не е ок за скъсаняците...
  • 59 Газаджия

    45 2 Отговор
    Целта е първо да се регистрират всички,а след това какво следва?! Ами логично е да се наложи един хубав данък на колите с газови устройства и ето ти нови приходи в хазната от джоба на данъкоплатците.
  • 60 asd

    21 14 Отговор

    До коментар #38 от "Dada":

    Говориш за типичния ганьо, дето е продал 1 нива някъде и е купил лъскава кола, ама пари за свястно жилище, извън порутената и миризлива панелка, където 90% от съседите си държат пантофите и обувките пред входните врати, не са останали.
    Не ми ги говори на мен тези - комплексарите са точно тези с лъскавите коли, дето нощем ги паркират на открито пред панелката в Люлин 43534.
    Колкото и минусчета да ми сложите, дълбоко в себе си знаете, че това е истината и бихте се разкарали от СОЦ кочината при първа възможност.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 1944

    20 9 Отговор
    комунистите са неизчерпаем източник на идеи за скубане на пролетариата.
  • 63 Хайван

    3 3 Отговор
    Колеги моята кола от Италия дойде с газ вписана в докоментите ,монтирана през 2006г.Като я регистрирах през 2015г.вписаха в талона че има газ но не издадаха документ че е минала преглед и аз нямах документ че е минала преглед като отидох да я регистрирам.

    Коментиран от #66

  • 64 Komo

    24 2 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Цървул си ти , сигурно караш някой скапан дизел , който си му махнал катализатора за да вземеш някой лев и не можеш да си позволиш нов , блазе им на тези който карат зад теб , ти си за спиране от движение

    Коментиран от #115

  • 65 Митко

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Ми не си слагай!?Всеки сам да си реши.
  • 66 asd

    5 3 Отговор

    До коментар #63 от "Хайван":

    След като ти е вписано в талона на колата (не този от ГТП), че има газ, защо изобщо се притесняваш?
    Ти си един от малкото с вписана газ в талоните на колата.
  • 67 Разгеле

    0 2 Отговор
    На тази планета може да го духат докатато мупосиму после е аспуха
  • 68 Траби

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "кнаус 485":

    Евала тука си много прав всичко е само за пари а искат екология
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Българин

    49 2 Отговор
    Ей смотан народ сме и това е !
    Чета тук че срокът на бутилката бил 10 години !

    След 10 години ,пак ли до КАТ ще ходите за пререгистрация на газова уредба ?

    В България некой измисля правила и народа лети да регистрира веднага !
    Няма мисъл, няма информация ,казва се нещо и народа се дере !

    Данък МПС
    Еко такса
    Застраховка
    Преглед
    Преглед на бутилката
    Паспорт на газова уредба
    Винетка
    ТОЛ такса
    Акциз на горивата
    Талон пререгистрация ГАЗ БЕНЗИН

    ЕВАЛА НА УПРАВРЯВАЩИТЕ

    Коментиран от #95

  • 71 Глупак

    28 1 Отговор
    Ако си закача ароматизатор на огледалото трябва ли да го вписвам в талона? За един приятел питам.
  • 72 Един преател

    21 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Е що пък да са с крайно ниски доходи
    И аз карам на газ, не съм с ниски доходи

    Коментиран от #111

  • 73 МАЙНА

    40 2 Отговор
    НАЛИ СЕРВИЗИТЕ, КОЙТО МОНТИРАТ ГАЗ СИСТЕМИТЕ СА ЛИЦЕНЗИРАНИ? НАЛИ МИНАВАМЕ ГТП И ДО ПЛАЩАМЕ ЗА ТОВА, ЧЕ ИМА АВТОМОБИЛА И ГАЗ?... НЕЩО НЕРЕДНО ПРАВЯТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ... ИСКАТ ЗА ЕДНО НЕЩО ДА СУЧАТ ОТ ТРИ МЕСТА😄ТАКА ВИЖДАМ НЕЩАТА.... А И КАКВИ ИЗМЕНЕНИЯ ИМА В КОНСТРУКЦИЯТА НА МПСто????
  • 74 бай Ганя

    32 2 Отговор
    Що не се заемете със изпушилите нафтови печки бра господа управляющи !дето са един билюк ,и кат караш зад тях немож види от турма шошето. ами търсите под вола теле! Маскари с маскари......Ама нейсе , джендърска му работа ...
  • 75 Българин

    19 5 Отговор
    Никой не е чел даже наредбата от народа
    Щото сте кон с капаци в тая държава


    Наредбата гласи ,че за смяна и вписване в Талона са МПС които са монтирали газова уредба след 2014г.
    За МПС преди това има документи, паспорт и документация ,както и на Годишен преглед се проверява всяка година Газовата уредба и бутилка !Съгласно ДАИ и Наредбата задължителната пререгистрация на МПС с допълнително монтирана газова уредба ще се прилага само за возила, на които е сложена бутилка след 1 март 2014 година (по данни на ДАИ).
    Собственици на автомобили с вече поставени газови уредби ще преиздават талоните си след 4 март 2014 г. само при продажба

    Коментиран от #86

  • 76 Българин

    10 2 Отговор
    Никой не е чел даже наредбата от народа
    Щото сте кон с капаци в тая държава


    Наредбата гласи ,че за смяна и вписване в Талона са МПС които са монтирали газова уредба след 2014г.
    За МПС преди това има документи, паспорт и документация ,както и на Годишен преглед се проверява всяка година Газовата уредба и бутилка !Съгласно ДАИ и Наредбата задължителната пререгистрация на МПС с допълнително монтирана газова уредба ще се прилага само за возила, на които е сложена бутилка след 1 март 2014 година (по данни на ДАИ).
    Собственици на автомобили с вече поставени газови уредби ще преиздават талоните си след 4 март 2014 г. само при продажба
  • 77 Геро

    20 1 Отговор
    Разбирате ли че това е една огромна тъпотия !
    Абсолютно безсмислена глупост.
    Онези чичковци с розовите бузки по цял ден търкат пейките и се чудят как да усложнят живота на народа. Как да приберат още едни пари.
    Какъв е смисълът от тази глупост. Няма никакво изменение на автомобила, какво значение има какво е горивото ?
  • 78 Българин

    14 1 Отговор
    Кой квото ви каже и отивате и се нареждате да плащате !
  • 79 Изаура

    13 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Много си смотан
  • 80 Велислав

    4 2 Отговор
    Аз имам бутилка от 2008г. Значи не попадам в тази смяна на талона. А какво значи -!!По-скоро не!!, защото промяната в наредбата е след 2014 г...............оооффф. Трябва да е НЕ, защото закона действа след датата на приемане.
  • 81 Бреййй

    20 2 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Бреййй, много си важен ти... Първо кой си ти, че ще съдиш хората кой беден, кой скъсан?! Второ... Според теб само богати да карат коли, тъй ли??? И трето... Лично аз съм виждала много лъскави и скъпи автомобили, че даже и джипове да пълнят газ. Сигурно ги карат скъсаняци, а??? Надут балон с въздух си тииии..... Най - вероятно...
  • 82 Геро

    17 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    ПИЧ .. аз карах 5 годишен автомобил на LPG заводски монтиран!
    Колата ми винаги е била в ТОП състояние ..
    Сега карам автомобил на 10 години на Дизел и отново е в топ състояние. Не си купих на LPG, защото новите двигатели с директно впръскване не позволяват. Никога не бих карал дизел ако имах алтернатива да карам на ЛПГ. Мога да си позволя и чисто нов автомобил, но за моят пробег на година и условията в България е безумно.
  • 83 Някъв

    11 1 Отговор
    При обратното положение,дали ще има глоба .Ха
    В талона ми е написано че е само с втечнен нефтен газ ,(поради некадърноста на някой от кат при преминаване на първоначален ГТП който е трябвало да пише че може и на бензин да си върви колата ).Уредбата е премахната и си я карам само на бензин -явно е нарушение ,изменил съм конструкцията на аФтУмУбилЪ
  • 84 asd

    5 17 Отговор

    До коментар #69 от "Траби":

    Мавзолеят не успяха да го бутнат от първия път, не защото е много качествено старото строителство (което между другото няма общо със строежа на бетонен гробник), а защото за гробника нямаше никаква документация за това колко арматура е ползвана и не бяха преценили количеството взрив.
    Пожелавам ти цял живот да живееш в миризлива панелка с мърдащи стъпала, смрад на манджа от всеки апартамент и миризливи обувки пред всеки апартамент, покъщина и прашасали соц фикуси и здравец на всяко междуетажие. :D
  • 85 Смотан

    17 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Да ти еба майката, смотаняк долен.
  • 86 Геро

    6 0 Отговор

    До коментар #75 от "Българин":

    Точно така е. Прав си !
    LPG монтирано преди 2014 година не е проблем. Има паспорт и стикер в талона за Годишен Технически Преглед.
    За собствениците, монтирали след началото на 2014-та година е задължителна пререгистрацията.
  • 87 Антон

    5 4 Отговор
    Ето това е поредният пример колко сме далеч от нормалните страни! 3 години срок да съобщиш в КАТ, че си сложил газ или метан. И никой няма да си играе да проверява кога е сложена, от сертифициран сервиз ли е и т.н. Даже отиваш на преглед с новомонтирана АГУ и спокойно си го минаваш... Само за справка - в Чехия добавяш АГУ към автомобила. Това може да го свърши само сертифициран сервиз. Отиваш в Кат да смениш талона и едва тогава минаваш преглед. Иначе на преглед няма да те пуснат, ако нямаш написано черно на бяло, че автомобилът е на бензин и газ. Бутилките за газ - срокът важи 10 години, изтече ли, подменя се. С това рязко се намалява шансът спукана бутилка да предизвика експлозия и щети. В България всичко е ужас и затова в Германия като чуят за българска газова уредба само клатят глави и се смеят.
  • 88 Рангел

    18 1 Отговор
    Преди десет години са се събрали едни другарче и решили че трябва да уредят родата със сигурен бизнес, пунктове за първоначален преглед на газови уредби. Прави се някъкъв уж преглед, така проформа и хоп 80 левчета в джобчето на другарче то. И понеже другарите много угладнеа, сега целта държавна машина им търси клиенти. МАФИЯ

    Коментиран от #90

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Газ екология

    2 0 Отговор

    До коментар #88 от "Рангел":

    Ние знаем и кой са !

    https://rta.government.bg/images/Image/registri/gasPermits.html
  • 91 Мод

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Кажи го на кралица Елизабет,понеже си газифицираха ролсройс-а още през 2002 ако не се лъжа.Умник.
  • 92 НАЙ БЕДНИЯ европеец

    6 0 Отговор
    КАТО НАПРАВИ РЕЕЕЕ СТАРТ ТОГАВА ТРЯБВА ДА НИ НАМАЛЯТ ДАНЪЦИТЕ ,ЧЕ СМЕ ЕКОЛОГИЧНИ ЧИСТИ
  • 93 СОФИЯНСКИ

    16 1 Отговор
    Жажда за пари, явно има цели екипи от хора които целодневно следят, анализират и предлагат по някоя нова промяна послушно на своите слабообразовани но хитри и нагли управляващи, които по всякакъв начин изчеждат пари от хората. Без значение дали данък, изискване, глоби и санкции каквито няма никаде на фона на една минимална заплата
  • 94 тоя с катъра

    36 1 Отговор
    Искам да попитам министъра на вътрешните работи
    Още ли роднини навършиха пълнолетие и не можете да им намерите сладки длъжности, че решихте да съдерете още веднъж кожите на българите..
    Предлагам след първоначалното инсталиране ,освен последващ контрол на монтирането , да има втори контрол на контрола , а след него трети - за контролиране на контролиращите на контролиращите , и чак тогава в КАТ , те да контролират поредните контролиращи. Защо тогава ходим в КАТ - не може ли те да са контрола-- или реалната цел е всички роднини до четвърто коляно да се уредят и захлебят!!! Отврат сте , махайте се ... Най-екологичните автомобили, тези с газови уредби, с още едно тежнение.. браво ГЕРБ
  • 95 Това и по турско не е било

    18 2 Отговор

    До коментар #70 от "Българин":

    глад, бой, стригане и тия три неща .... данък че дишаме, издишаме, мърдаме, храним се , акаме , пикаме , ...и т.н. а д асте чули за данък, глупост на тези които ни управляват?
  • 96 Баце вачо

    18 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Абе кап$т, ако ти извадя бележка за доходи ще се изпотиш е, карам на газ смятам, че е по-добре да спестявам по 1.50 и да не замърсявам със скапан бензин или набит с парафин дизел, мисли малко и настрани от носа си! Не карам кола на ток защото трябва да вися по електростанцийте по 2 пъти на ден!
  • 97 Към управляващите

    9 1 Отговор
    нарада почна да пие, яде и ...@ маилва ... намалявайте данъците овреме, после ще е късно
  • 98 Санкотан

    17 0 Отговор
    Ай обяснете, до миналата седмица смяна само на газова бутилка беше цена 80-90 с монтаж лв среден клас сега е 350 ? Като ми свалят данъка, че съм по-екологично чист ще я впиша в талона.
  • 99 Най добрия

    11 2 Отговор
    Гласувайте за тиквата ще ви муфти до дубка крадене яко на бедния народ
    Блеещ като овце споко след стрижбата пак следва стрижба

    Коментиран от #108

  • 100 Clinton

    13 3 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Ти щом си голям пич с много доходи що пишеш коментари не е ясно просто поредния комлпексар дет си е купил нова Кия или от сорта на промоция с изплащането .Аз като имам 7 коли всичките бензинки и 3 на гас по над 300кс по твоите думи трябва да съм ебаси скъсаняка !
  • 101 Дани

    7 0 Отговор
    Не можах да разбера от цялата работа как пишат "масово" актове, как доказват кога е сложена газовата и че не е сложена завчера и срокът до следващия преглед си тече, какво остава за срокът за смяна на талона, ако някой ме осветли, евалата...
    А за бутилките, трябва да се сменят на 10 години, от това пестене не бива да има.
  • 102 nnn

    15 3 Отговор
    М@миц@та ви мръсна герберастка
  • 103 Ivan

    9 0 Отговор
    Преди десет дена карах на метан, но уредбата не ми беше вписана в талона и я свалих. Сега карам на бензин 100 октана и съм доволен, колата върви много добре. И какво стана нито КАТ ме глобиха, спестих пари от нов метанов инжекцион и нова регистрация, а околната среда да го духа. Те това се получи с реформата. Когато става въпрос за екология става въпрос за пари. Такива като мен са много и ще опазиме дружно околната среда и парите си. Аз нямам намерения да избивам на някой си изборите.
  • 104 Чичо

    11 1 Отговор

    До коментар #46 от "Вуйо":

    Отиваш в КАТ и искаш да ти отворят досието на автомобила (сигурно ще се срещнеш с шефа на КАТ)в досието е стария талон от Италия ако е пишело газ и те не са го записали ти преиздават талона за тяхна сметка.Същото е и с ЕВРО5,4,3...(сменях Евро,би трябвало и затова да е същото).В Кат Варна шефа беше печен и вика като няма кой да гледа...
  • 105 Мамата

    15 5 Отговор
    МАФИЯ.ОБИРДЖИЙСКА ГЕРБСКА ДЪРЖАВА.НИКОГА ГЕРБ ПОВЕЧЕ НА ВЛАСТ.БРУЛЯТ НАРОД А ВСЯЧЕСКИ.ИСКАТ САМО ПАРИ ДА ЛАПАТ.СВЕЩИ ДА СИ КУПЯТ ДАНО ВСИЧКИ ОТ ГЕРБ
  • 106 Ще се оплача на Грета

    14 2 Отговор
    хем карам на газ за да генерирам по-малко емисии, хем ме глобяват, за да мина на бензин и да замърсявам повече - ..."кучета и котки може , а прасета не може ...айде де" ... - народе нещо да се е променило а ????
    ще даеваме кръв и урина, за да удостоверим изпраноста на газовата уредба, + пръстов отпечатък и цитонамазка и каквото се сетите ... айде де

    Коментиран от #107

  • 107 И да се оплачеш

    4 1 Отговор

    До коментар #106 от "Ще се оплача на Грета":

    пак ще ти бръкнат за цитонамазка а след това и в джоба - Грета далече , а Господ високо - един корона ни е останал кат надежда
  • 108 565554564

    7 6 Отговор

    До коментар #99 от "Най добрия":

    Пич, ако все пак някога дойдат на власт "червените каскети" от "По3асрано-20", Румбата Гечев бър3ичко ще ви превърне всичките и3мекяри в милионери в левчета, ра3бираш ли...
  • 109 Мистик

    12 3 Отговор
    Данъка трябва да падне с 80% при този случай
  • 110 Винету Борисов

    16 1 Отговор

    До коментар #43 от "гошо":

    Ех, Гошо, много си наивен. На никой не му пука дали газта е по-екологично гориво и никой няма да намали данъците заради това. Целта е определени (наши) хора да усучат едни пари и да понапълним хазната, та да има повече за крадене.
  • 111 Винету Борисов

    6 1 Отговор

    До коментар #72 от "Един преател":

    Откъде да знае келеша как се изкарват пари, та да ги цени. Тате носи, мама меси, а дитету кара жип на бензин.
  • 112 123321

    2 0 Отговор
    Пишат актове за газово то не влязло в сила ще влези март пияни поличаи
  • 113 Да Разтуряме Седенкята

    6 12 Отговор
    Обърнете внимание, че това се отнася само за тези, които са монтирали газова уредба след 01.03.2013г. След това има една година срок и от 02.03.2014г. - според чл.179, Ал.1, т.3 -150лв. глоба! Нека всички червеног@зи мандрили и някои други от коментиращите тук, да си спомнят, че КОЙ (Ореша-Седенкята) тогава беше на власт до 06.08.2014г.
  • 114 Зафираки

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "Пустин_як":

    Да попитам само!
    Кой издава лицензите на лицензираните сервизи за монтаж на АГУ, че не разбрах?

    Коментиран от #145

  • 115 Ей селски бек

    6 24 Отговор

    До коментар #64 от "Komo":

    никога не съм карал дизел и никога не съм слагал газ за да пестя от гориво и да ми смърди на пръдня.Не ми е проблем да си сипвам бензин независимо от цената и не съм имал кола на повече от 8 години.Такива клетници като тебе са създадени да бачкат за стотинки и газовите уредби са като атрибут към цървулията ви.

    Коментиран от #138, #139

  • 116 Чепик

    17 0 Отговор
    Да питам, с какво монтирането на АГУ се изменя в конструкцията на автомобила?! Може би гърловинката за зареждане! И не е ли изменение на конструкцията, теглич или таванския багажник, ами разните спойлери и други такива!?

    Коментиран от #119

  • 117 Трябва контрол

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Да, контрола е задължителен, при не добре монтирана и поддържана уредба е много опасно. Обикновено на газ карат хора, които искат да плащат 2 пъти по-малко за гориво, а това е така, когато газовата уредба е изправна.
  • 118 Гостът

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Скъсани ,а уредбата им струва 3+ бона.Скъсани са тези с димящите мерцедеси,аудита и прочие, защото търсят после евтина нафта.Повечето собственици на такива да не обидя някой.
  • 119 Защото

    2 3 Отговор

    До коментар #116 от "Чепик":

    реално се добавя допълнителна горивна система която не е предвижда на при конструирането на автомобила.
  • 120 ЛИНК

    0 0 Отговор
    Браво за статията, ама сте пропуснали нещо много важно, а това е да дадете линк, към мястото където видите ли ИААА е показала оторизираните сервизи в страната.
    Имам предвид, че вече 30 мин се пуля по сайта, и не го намирам този списък, а уж го имало....?!
  • 121 НАРЕДБА

    3 0 Отговор
    275 НАРЕДБА
    40ОТГОВОР
    Всеки автомобил, на който е монтирана газова система след септември 2014(тогава влиза в сила новата наредба Н32) трябва да мине първоначална проверка в специализиран пункт ❗️Срокът за първоначална проверка е ПРЕДИ следващия годишен технически преглед. Давам пример-Новозакупен НОВ автомобил, на който му е монтирана веднага газова система- автомобилът трябва да мине през първоначална проверка до 3 години след дата на монтажа, тъй като тогава му е следващия ГТП. ❗️Ако автомобилът е минал ГТП ноември и автомобилът минава всяка година ГТП, а газовата система е монтирана сега, февруари- срокът за преминаване на първоначална проверка е ноември 2020. ❗️За автомобили, с монтирани газови ситеми ПРЕДИ септември 2014 И ВПИСАНИ в удостоверението за годишен технически преглед, ПЪРВОНАЧАЛНА проверка НЕ се први. ❗️За тях обаче НЯМА срок за смяна на талона.❗️ ❗️Смяната на талона в КАТ на автомобил с монтирана АГУ след 2014 год трябва да се извърши до 3 години СЛЕД първоначална проверка. ❗️Първоначалната проверка представлява именно идентификацията и установяването на съответствия по отношение на евростандарти и изисквания. ❗️КАТ НЯМАТ тези правомощия и техническа компетентност. ❗️Първоначалната проверка е процедурата, при която официално се вписва в регисъра на Автомобилна регистрация чрез системата на Демакс всеки един автомобил, конвертиран на газ. Проверката се извършва от двама специалсти –инженери, оторизирани за тази дейност.✅Има протокол за м
  • 122 има ганьо пари

    15 0 Отговор
    хайде едно протестче сега, и това ще отпадне :)
  • 123 Анорак до 5

    9 0 Отговор
    Колко работника имаш? Ако имаш такива плащаш ли им по 3000 евро заплата,че и те да могат като Вас да си купуват нови коли или им давате трохи и после ги упрекват що не са им нови возилата.
  • 124 Мушков

    13 0 Отговор
    Газта е екологично гориво! Кога ще намалят данъците??? В Лондон се влиза само на газ. Който е на бензин, плаща 20 лири на ден! Аз карам на бензин, вие с газовите защо мълчи те?!? Емисии зиро. Данък до небето!?! Нема такава държава!

    Коментиран от #133

  • 125 ВАМ

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "asd":

    Надут пуяк. 33
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 цвцв

    7 0 Отговор
    гледат как да ограбят чистите автомобили за сметка на нафтите,а после щели да се борят със замърсяващите те всички гребове карат нафти защото я минават през фирмите си ма-----
  • 128 Го4о

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "будалата":

    Ще се промени това, че ще минаваш ТП и са газовата уредба и гогато продаваш колата ще знаем карана ли е на газ или да;

    Коментиран от #152

  • 129 Пффффф

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Пфффффффффффффффф
  • 130 Някой

    2 1 Отговор
    Си там е решил че така е редно и са си го гласували
  • 131 Сссс

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "asd":

    Не си виновен, така си се родил...
  • 132 LPG

    14 1 Отговор
    Депутатите да освободят от данък МПС та на алтернативни горива.Тогава собствениците ще регистрират всички коли на газ и метан.До сега само глоби и санкции. Айде малко отпуснете примката че не се диша, че ще почнем да ритаме подред.
  • 133 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #124 от "Мушков":

    Емисиите не са нула но са по-малко от бензин и то доста. А за хейтърите ще кажа какво пише на табелите на зона С в Милано: Разрешено за дизели Евро 5 и 6, разрешено за автомобили на LPG и CNG с Евро 1 и нагоре. Демек - нафта 2010 не може, газ 2000 - може!

    Коментиран от #134

  • 134 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #133 от "Гост":

    Access to the area called “Cerchia dei Bastioni” will be restricted to drivers purchasing the 5 Euro ticket valid for all vehicles.
    hybrid, methane powered, lpg and biofuel cars will be exempted from the charge. Euro 0 petrol vehicles and diesel fuelled vehicles Euro 1, 2, 3 and 4 can no longer have access to the city center.
  • 135 Georgi

    7 1 Отговор

    До коментар #43 от "гошо":

    Пълни глупости, то ако беше така, щеше просто да намалят данъка и ние сами ще си сменим талоните. Простотия до шия. И това с емисиите е пълна простотия, ще мина преглед в лицензиран пункт и пред него ченгетата ще ми свалят номерата щото не отговарям на емисиите. Започвам да си обжалвам всеки акт който ми напишат... Над 50 процента от обжалваните актове падат, къде заради закона, къде заради кухите лейки под шапките
  • 136 Георги

    3 1 Отговор

    До коментар #48 от "Жеков":

    Още едно твърдение от закона, което подлежи на обжалване на акта след като го съставят. Усещам, че ще има адвокати които ще се хранят само от кат
  • 137 От Барселона

    3 2 Отговор
    Стига сте плакали! Аз и детето МУ, нали трябва да се(ни) издържаме (-те).
  • 138 Мислете преди да серете

    8 1 Отговор

    До коментар #115 от "Ей селски бек":

    Eй ceлянду-Р. Имa ли някaквa връзкa мeжду прaзнaтa ти глaвa и уcтaтa ти? Пoнeжe вcички кoитo кaрaмe нa гaз cмe бeдни cкъcaни и кaкви ли oщe нe, зaщo нe ми oбяcниш зaщo пoвeчeтo aвтoбуcи в cтoлицaтa ca нa мeтaн? Cтoличнa oбщинa пaри ли нямa зa нaФтичкa, кoятo дa ce крaдe oт шoфиoрEтe или пoнeжe ca пo-eкoлoгични. Ти ли ce cмятaш зa пo-умeн oт инжeнeритe пo cвeтa, кoитo са конструирали автомобила и в + са му добавили опция за газ? Последно искам да спомена, че точно такива като теб "специалисти", които не знаят кое къде се намира в колата пълнят сервизите. Но нали сме с пари значи сме "можещи".
  • 139 Мислете преди да серете

    5 1 Отговор

    До коментар #115 от "Ей селски бек":

    Пропуснах да те попитам какво мислиш за "богатите" празноглавци, които регистрират последен модел Жип, като товарен автомобил, за да плащат нищожни данъци. Пък ние скъсаняците с 100-те коня ще плащаме по над 100 лв. данък. Замисли се има ли нормален човек който не иска да кара чисто нова кола.

    Коментиран от #148

  • 140 Не се плашете

    10 2 Отговор
    Написан акта става да се обършат отзад-пада в съда за секунди.Никъде в т.нар. малък талон не фигурира тип гориво.Пише го САМО в големия талон, който НЕ СМЕ ЗАДЪЛЖЕНИ ДА НОСИМ И ПРЕДСТАВИМ ПРИ ПРОВЕРКА
  • 141 Светослав

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "asd":

    Е и ощеэкакфсмотаняко
  • 142 Селянин с кололо

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "DDD":

    Или лъжеш или си ненормален. Нема нормален човек с такива възможности и да си чупи колата на газ . Кво е преди мството на газта? Само едно. Евтино. Колко си закъсал, че не можеш бензин да си купиш? Аз имам един апартамент ,с 2 спални ,жена,дете и карам 2.5 мотор на бензин. Та не та знам колко имота имаш, ама глупости пишеш.

    Коментиран от #150, #166

  • 143 Иванов

    0 6 Отговор
    Няма сила на света, да ме убеди,че в България некой си кара колата на газ от екологични подбуди. Всички сте само по една подбуда- тънкана. А имаше тука един с нам колко си апартамента и басейн и карал на газ. Няма такъв виц, хаха
  • 144 Див Петел

    16 1 Отговор
    Бойко, обръщам се към теб, защото не съм сигурен дали ти слушаш Менда или тя слуша тебе, НО съм сигурен че се опитваш или допускаш да бъда работен. Мен-работещия, този който влачи на гръб етноси и пенсионери, храни семейство и поддържа автомобил. Няма да ти простя на изборите, Бойско!!
  • 145 Пустин_як

    0 2 Отговор

    До коментар #114 от "Зафираки":

    ДКТМН - е те тия браточка.
  • 146 Здравко Христов

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "гошо":

    А дано, ама надали!
  • 147 Чист въздух

    1 2 Отговор
    От 30години карам на LPG .Защото уважавам автомобилите зад мен и хората в тях най вече децата , особено спрели и работещи на светофара с пуснат вентилатор .Чудя се на тези с дизелите как се чувстват с Дизел пред тях ?

    Коментиран от #149

  • 148 Нема далавера

    1 1 Отговор

    До коментар #139 от "Мислете преди да серете":

    Умре вече тая с тънкия Товарен данък от миналата година
  • 149 MAK

    1 12 Отговор

    До коментар #147 от "Чист въздух":

    нямаш идеиа колко грешиш!!! аз имам голф 3 тди супер чист двигател с 40% пониски емисий спрямо заводска такава кола!!! ти имаш бонба в колата си!! не мислиш за семеиството си!!! ти си опасен за сички очасници в движението!!

    Коментиран от #153

  • 150 Читател

    4 1 Отговор

    До коментар #142 от "Селянин с кололо":

    Предимството е: 1100-1200 лв. годишно остават в сметката ми (за 22-23000 км пробег); тровя много по-малко семейството си и хората около мен; двигателят НЕ се чупи повече от колкото на бензин (ако имаш кадърен газаджия, но това е същото и ако имаш кадърен автомонтьор);
    Вярно, това са дреболии за тези които карат на дизел и бензин.
  • 151 chichkata53

    0 1 Отговор
    Не разбирате ли, че всички бутилки с изтекъл срок на годност ще бъдат сменени?
  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Браво

    0 1 Отговор
    Полезна статия, от този автор, както винаги!
  • 155 дауд

    1 1 Отговор
    монтирал съм газова уредба на голф 4ка на през 2012 година . въпросът ми е да я регистрирам в КАТ или не .
    имам сертификат, паспорт и е набелязана в талона на годишен технически преглед. какво да направя при това положение. моля за отговор
  • 156 Ю. Иванов

    0 2 Отговор
    Да попитам тези дето са прескочили 3 годишния период, какво става с тях? Да отида на крака да ме глобят.
  • 157 3278

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Не е необходимо, по този ''безпардонен'' начин да демонстрирате състояние..... Нямате си ни най-малка представа колко ''богаташи'' си сложиха газови уредби, на ''лъскавите си колици... Така,че по - полека с коментарите за ''гашниците'', и т. н., защото всички сме под едно небе, иииии ''Първа и Втора класа в самолета кацат на едно и също летище''- Стив Джобс
  • 158 Гражданин на РБ

    1 3 Отговор
    И аз не съм доволен от управлението на страната. Но по отношение на газта - карам вече трета кола на това гориво. Първите две бяха от някогашните, които вървяха с каквото им сипеш. Последната я избирах так, че да става на газ. Монтирам добри газови уредби и при добри специалисти. Поддържам техническата изправност на уредбата така добре, както и на автомобила. Сменявал съм и бутилка, монтирал съм и предпазен евровентил, за да съм безопасен на пътя. Въпреки разходите съм спестил пари и съм спомогнал за опазване на околната среда от което съм доволен. Ще преживеем и бюрократичните маневри. Ще загубим малко време и ще чакаме на опашки, но да се надяваме, че така ще се подобри контролът на теническото състояние на автомобила. Бюрокрация има и в Германия. Нека гледаме позитивно и да се радваме на живота!!! В каря на крайщата дошли сме на този свят за да сме здарви и щастливи!
  • 159 гражданин

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Абе лаинар ти с твоя дизел на 20 години си много по опасен!!!!

    Коментиран от #160

  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 161 Иванко

    0 1 Отговор
    Сложил съм си газова 2015г., обаче я регистрирам февруари 2020г. и имам 3 години време ( до февруари 2023 година) да я впиша в КАТ / сменя талон ?
    Поне това установих след 3 прочитания на статията.
  • 162 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "гошо":

    Гоше много си наивен бре бачи!!!
    Нали вдигнаха данъците тази година,дори и това чудо да се случи с "облеченията" пащ ще плащаме същите данъци.
    Това е като промоциите по празниците само ни мажат очите
  • 163 Ана тема

    2 1 Отговор
    На СИК-аджията му трябват пари за адвокати,по повод разследването на Конака му в Барселона и му е намерил цаката.
  • 164 наско

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "По важното е!":

    То това може да става и в пунктовете за технически прегледи,няма смисъл от ходенето в КАТ и смяна на талона.
  • 165 глупости

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "По важното е!":

    ,ако имаш от старите паспорти за АГУ ,ще видиш ,че бутилката се минава на преглед на десет години ,като трябва да издържа на 3 МП налягане ,и стената и да не е по тънка от 2,8 мм.Следващия преглед е след пет години.Откъде ти хрумнаха тези десет години екплотационен срок ,колега ?
  • 166 DDD

    0 1 Отговор

    До коментар #142 от "Селянин с кололо":

    Ти в кой век живееш, че все още смяташ, че двигателя се чупи от газта? Знаеш ли изобщо какви системи има?
    Също така, защо си мислиш, че имам само една кола?
    Имам газ на ежедневната ми кола, която е 3.2L
    Имам още 2 коли, които не са на газ и са с доста по-големи двигатели, единия от които също ще мине на газ скоро, а другия просто не позволява.
  • 167 Андон

    0 1 Отговор
    Колеги газовата уредба е монтирана през 2007 година и е вписана в талона за регистрация. Какво трябва да се направи??Благодаря предварително
  • 168 pecho

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "кик":

    3785
  • 169 Кристиян

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Моята заплата е 3 700лв. Бруто което е двойно на средната заплата в България. И карам Citroen C4 на газ. Това че не искам да давам ненужно пари за гориво не ме прави човек с крайно-ниски доходи.
  • 170 Яни

    3 1 Отговор
    Не съм си регистрирал котлона в нас, ще ме глобят ли?
  • 171 А/Б

    1 1 Отговор
    Нямат наяждане садрахани кожите
  • 172 Ангел Бонев

    0 1 Отговор
    На талона ми пише бензин отдолу газолина това и за Газ ли се отнася.
  • 173 законен и виновен

    1 1 Отговор
    НАРЕДБА № Н-3 от 18.02.2013 г. - законите влизат в сила след датата на гласуването им и обнародването в Държавен вестник. Преди 2013г. монтирани газ системи нямат проблеми с талона. Никъде в тази наредба не пише, че е задължително след 10 години да се сменя резервоара на газта - резервоар е термина за съдасъхраняващ ВНГ. Чел съм я цялата. Моля някой да ми каже къде е законовото изискване, че след 10г. бутилката се сменя. Закон,член,алинея,точка. Аз съм с газ система от 2008г. Искам закон, а не "така е прието." Кой е закона? А как минавам тех.преглед и ми пишат - резервоара с код ААААА е годен, система ловато с код АААА е изправна и си извън закона това е мистерия за мен. Вдигат ми предния капак и изпарителя е там. Камери, капачка, стикер......
  • 174 студентка

    0 1 Отговор
    искам само да кажа
    на 02,03 отидох до КАТ имаше... само отвън на опашка 40 човека..бях заедно с приятеля ми за да си отрази нова категория в книжката и след "кратко" чакане от 2 часа 4ма преди неговия ред на гишето пълно с паяжини и някое друго паяче и някой ароматизиран господин чакането свърши ... на излизане опашката вече беше на половина вътре на гишетата за смяна на талоните ..та..тъй като и аз съм на газ, но е преди 2014 реших да питам на място какво е нужно да направя ... отговора на човека който беше там и издаваше талоните ми отговори ; Абе щом е преди 2014 нищо няма да правиш и аз питах управниците .. а те абе то по наредба е така ама да идват да си ги сменят....ех след този отговор реших че няма да бъда като овчица на опашка да си давам парите пък ако ме спрат е ясно че не могат да ми направят нищо ... лошо е че не всички си знаят правата и законите та това е ..

    Коментиран от #175

  • 175 чета и няма

    1 2 Отговор

    До коментар #174 от "студентка":

    Аз изчетох цялата наредба 106 страници. Законите влизат след датата на обнародване. Аз съм с бутилка от 2008г. На талона не ми пише нищо т.е. мен не ме лови закон след 2014г. Прочетох и закона за движение по пътищата. Няма точка от закона за смяна на бутилката след 10г. Няма. Остана да се заяждат ако ме спрат за дебелина на грайпфера, ръжда.......и пак ще ми намерят цаката от КАТ. Ако някой знае закон дето пише зе десетте години да пише де е.
  • 176 Николай

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Мони":

    Браво Мони. Това е така. Щом имаш технически паспорт от оторизиран сервиз или ГТП значи промяната е одобрена и не подлежиш на санкция.
  • 177 Атила

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "кнаус 485":

    Пич, това изискване го има и в ЕС, що се прайте на цигани не разбирам.... ОК разбирам да се оплаквате за винетките, данъка и гражданската, които са убиец.... И дъпреки всичко никой до сега не си мръдна скапания гъз..... Обаче видиш ли понеже Бай гане иска да кара със агу-то монтирано на таралясника през 80-та или нейде през 90-те със раждясалата бутилка, която ако я мине през скенер ще види че всеки ден се движи на косъм от късане на стените и да гръмне.... МИСЛЕТЕ! Бутилките дори по цеховете за различните газове си имат експлоатационен срок. Тея неща е хубаво да се контролират. Иаз карам стара кола по същия начин, нямам пари и въпреки всичко не съм против специално това. Против съм че всичко става в последния момент юруш! И че не се дава достатъчнбо гласност, реклаам ако щете за да се направи организация, макар че и да имаше тръбене Бай Гане пак щеше да чака да види кво ще стане и ако стане на е)ан бегай бърже да сменяме бутилката и псоле на КАТ.
  • 178 Немо

    0 1 Отговор
    АКТОВЕ, ПРИЕТИ ОТ ОРГАНИТЕ, СЪЗДАДЕНИ С МЕЖДУНАРОДНИ СПОРАЗУМЕНИЯ
    Само оригиналните текстове на ИКЕ на ООН имат правно действие съгласно международното публично право. Статусът и датата на влизане в сила на настоящото правило следва да бъдат проверени в последната версия на документа на ИКЕ на ООН за статута — TRANS/WP.29/343, който е на разположение на електронен адрес: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html.

    Правило № 110 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) — Единни предписания относно одобрението на:

    I. Специалните компоненти на моторните превозни средства, в чиято система за задвижване се използва сгъстен природен газ (СПГ) и/или втечнен природен газ (ВПГ)
    II. Превозните средства по отношение на монтирането на специални компоненти от одобрен тип за използване на сгъстен природен газ (СПГ) и/или втечнен природен газ (ВПГ) в системата им за задвижване [2015/999] Включващо всички текстове в сила до: допълнение 2 към серия от изменения 01 — дата на влизане в сила: 9 октомври 2014 г.


    ПРИЛОЖЕНИЕ 3Б

    Резервоари за течно гориво — Изолирани с вакуум съдове за съхраняване в превозното средство на природен газ като гориво за моторни превозни средства

    1. ОБХВАТ

    В настоящото приложение се определят минималните изисквания към презареждащите се резервоари за течно гориво. Тези бутилки са предназначени само за съхраняване в превозните средства на течен природе
  • 179 Немо

    0 1 Отговор
    1. ОБХВАТ
    В настоящото приложение се определят минималните изисквания към презареждащите се резервоари за течно гориво. Тези бутилки са предназначени само за съхраняване в превозните средства на течен природен газ, използван като гориво за моторните превозни средства, на които са монтирани. Резервоарите могат да се произвеждат от всякакъв вид аустенитна неръждаема стомана, с произволна конструкция или метод за производство, подходящи за определените условия на експлоатация.
    Резервоарите за ВПГ, обхванати от настоящото приложение, са класифицирани в клас 5.
    Условията на използване, на които резервоарите ще бъдат подложени, са описани подробно в точка 2.
    В настоящото приложение се приема работно налягане по-ниско от 26 МРа. Работното налягане (РН) може да се адаптира чрез изменяне на изпитвателното налягане с помощта на подходящ коефициент (отношение) с използване на следната формула:
    Ptest = 1,3 (WP + 0,1) [MPa]
    Експлоатационният срок на резервоарите се определя от производителя и може да се изменя в зависимост от приложението им.
    2. УСЛОВИЯ НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ
    2.1. Общи положения
    2.1.1. Стандартни условия за експлоатация
    Стандартните условия за експлоатация, установени в настоящия раздел, се предлагат като основа при конструирането, производството, контрола, изпитванията и одобрението на типа на резервоарите, предназначени за постоянно монтиране върху превозните средства и за съхраняване при криогенна температура, на природния газ, използван
  • 180 Немо

    0 1 Отговор
    2.1.3. Периодично окачествяване

    Препоръките за периодичното окачествяване чрез визуален контрол или изпитване по време на експлоатационния срок се предоставят от производителя на резервоарите в зависимост от използването им в условията за експлоатация, определени в настоящото приложение. Всеки резервоар се подлага на визуален контрол минимум на всеки 120 месеца (10ГОДИНИ) след въвеждането му в експлоатация на превозното средство (регистрацията на превозното средство) и при всяко ново монтиране, за да се провери наличието на повреди или разрушаване, включително и на опорите. Визуалният контрол трябва да се извършва от техническа служба, посочена или призната от органа по одобряването на типа в съответствие със спецификациите на производителя. Резервоарите, които нямат табелка със задължителните данни или чиито задължителни данни са нечетливи по една или друга причина, задължително се изтеглят от експлоатация. Ако има възможност резервоарът да бъде недвусмислено идентифициран по производител и сериен номер, може да се постави заместваща табелка и резервоарът да остане в експлоатация.
  • 181 Немо

    0 1 Отговор
    ВСЕКИ РЕЗОРВАРВ СЕ ПОДЛАГА НА ВИЗУАЛЕН КОНТРОЛ минимум нa вceки 120 мeceцa (10ГOДИНИ) cлeд въвeждaнeтo му в eкcплoaтaция нa прeвoзнoтo cрeдcтвo (рeгиcтрaциятa нa прeвoзнoтo cрeдcтвo) и при вcякo нoвo мoнтирaнe, зa дa ce прoвeри нaличиeтo нa пoврeди или рaзрушaвaнe, включитeлнo и нa oпoритe.Ане се казва че е годен 10 години.Затова старите паспорти има място за 20 годишни прегледа на LPG газова уредба Или може би новите LPG резервари(бутилки)са по"качествени". въпреки че трябва да отговарят на Евро сертификатите.А за цените да не говори стават с всеки ден по "евтини".Явно някои се готви да прибира по честичко едни пари вместо през 20 през 10 години,(производители,сервизи,контролни органи)
  • 182 Ева

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Евала баровец сещаш ли се че не всички са като теб и че има хора минаващи доста километри на газ които малко или много щадят природата за да могат такива като теб да дишат малко чист въздух

    Коментиран от #186

  • 183 Ева

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Евала баровец сещаш ли се че не всички са като теб и че има хора минаващи доста километри на газ които малко или много щадят природата за да могат такива като теб да дишат малко чист въздух
  • 184 Алекс

    0 1 Отговор
    Нищо не разбрах за фабричния метан. Там няма изменения по конструкцията. Кой може въобще в бг да прегледа такава инсталация. То дори тези коли са метанови, а не бензинови. Резервоара на комбото е 10л. бензин. Докато си намерип метан.
  • 185 Реалистът

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трябва строг контрол":

    Пожелавам на теб и на децата ти цял живот да не слезете от стари автомобили ставащи единствено за скрап. И да сте всекидневно в стрес дали ще ви спрат от движение...
  • 186 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #182 от "Ева":

    Всичко е заради икономията ,която не кой знае колко имам кола на газ ,и то поради факта ,че е с 6цилиндров мотор/,купих я такава да не скърша хатъра на жена ми защото тогава й хареса много/,като се има в предвид следното:1На 80% от поставилите газ.уредби им заминават помпите ,от 10мои познати на 7,8от тях се случи това.2смяна на газ филтър там са ме опъвали 2,3пъти по 70,80лв.и др.настройки/газаджиите вече си дерат яко/3Смяна на изпарител4Гори с 1,2литръ над дадения разход за колата /тези песни любовни че горяла колкото на бенз.толкова и на газ ги забравете ,или ги разправяйте ,само когато гледате фант.филм.5 Мощността на колата пада с една идея.6Много от вас сигурно знаят ,че карат бомба със семействата си .7Също така знаят колко са ги обрулили за подмяна на газ.бутилка на 10г.,/свалиха ми качествената итал.газ.бутилка и ми сложиха някакъв евтин турски боклук ,ама била нова ,и за това 200,300лв.,и после 70,80лв пък на оторизиран сервиз ,да проверят дали има изтичане ,и с протоколчето пък да облажа катаджиите с още 70,80лв ,за нови голям и малък талон,че трябвало да бъде вписано ,в талоните .И не на последно място ,не забравяйте че като зареждате сте вътре с двата крака с пропан бутана,защото съотношението пропан /бутан не е такова каквото би трябвало да бъде .Всеки сам си решава ,за мен не е оправдано.Ще спестите там някакви си 10лв.на 100км,а сумарно сте на минус спрямо точките посочени по горе ,и какво от това!НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ 100Г.НАЗАД ОТ БЕЛИТЕ ХОР
  • 187 Гост

    0 0 Отговор
    ......и още нещо последното гърне си заминава по бързо през зимата ,заради конденза от газта!