Една интересна информация, публикувана в сайта на СБА привлече вниманието ни. Става дума за това, какво трябва да знаем при регистрирането на автомобил с газова уредба. Задължителна ли е регистрацията на газова уредба в КАТ, само с документи ли се ходи или е необходимо и с автомобила? Ето някои въпроси и техните отговори, дадени от специалистите на СБА.
При монтиране на допълнителна уредба, позволяваща работа на двигателя на автомобила с втечнен нефтен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG), се изисква изменението в конструкцията да бъде заявено в Пътна полиция. И това не е някаква новост, а е в сила от 2014 г.
Промяната на данните за вида на горивото се заявява от собственика на превозното средство. На база на това се извършва промяна в данните в свидетелството на МПС. За да бъде издаден нов талон с отразен съответния вид гориво, собственикът на превозното средство трябва да представи удостоверение за първоначална проверка на газовата уредба. Този документ се издава от лицензирани сервизи. Към момента има 156 контролно-технически пунктове, получили разрешение за извършване на такава дейност. Те могат да се видят на страницата на ИААА.
Лицата, извършили първоначалната проверка на монтираните на ППС допълнителни горивни уредби, издават протокол по образец в два екземпляра – единият за лицето, представило ППС за проверка, а другият – за лицето, извършило проверката. Пунктовете би следвало да създават и поддържат база с данни с информация за издадените протоколи.
Прегледът на газова уредба е част от годишния технически преглед на превозното средство. Вписването ѝ само в документите за годишен технически преглед не е достатъчно за удостоверяване на законно поставена модификация.
Промяната на данните за вида на горивото трябва да се заяви от собственика в Пътна полиция при извършване на първата промяна в регистрацията, но не по-късно от 3 години от първоначалната проверка на уредбата по реда на наредбата по чл. 148 ал. 1 от Закона за движение по пътищата, припомнят от МВР.
Съгласно чл. 179 ал. 1 т.3 от Закона за движение по пътищата собственик или длъжностно лице, което допуска в движение по пътищата пътно превозно средство, чиято конструкция е изменена без съответно разрешение, се наказва с глоба в размер на 150 лева.
В момента МВР провежда специализирана операция в цялата страна за автомобили, чиито собственици не са информирали в Пътна полиция за промяната в горивната система на МПС-тата. Повече подробности ще научите от интервюто с Панталей Дамянов от Националната полиция:
- Обяснете каква точно е процедурата в Пътна полиция и ваденето на нов талон, когато имаме монтирана газова уредба?
- Когато си купите уредба, ви я монтират и се издава протокол в два екземпляра. Единият остава за тях, а вторият - за купувача. След това се минава през сертифициран сервиз за проверка на изправността на монтажа. Оттам се издава удостоверение за първоначална проверка. Тригодишният срок, който е даден в наредбата за регистрация на уредбата, започва да тече именно от тази първоначална проверка.
- Има ли обаче срок, в който собственикът на превозното средство трябва да мине през лицензиран сервиз за първоначална проверка?
- В Наредба № Н-3 пише, че след като монтажът е направен, трябва да се мине за първоначална проверка преди първия технически преглед. Тоест, след монтажа на тази уредба и преди първия периодичен технически преглед, трябва да се направи такава проверка за изправността на монтажа в сертифициран сервиз.
- А ако това е след 10 месеца и ако монтажът на газовата уредба не е добре направен? Не е ли прекалено дълъг този срок?
- Така е записано в наредбата, която е на министерството на транспорта.
- В Пътна полиция какви документи се изискват, когато трябва да се направи промяна на регистрацията, за да се впише вида гориво?
- Както вече казах, удостоверение за първоначална проверка от лицензирани сервизи. Освен този документ трябва да се носят старите талони, задължителната „Гражданска отговорност“ и др., които винаги се изискват при вадене на ново свидетелство.
- Преди автомобилистът да заяви в Пътна полиция, че колата му е дооборудвана с газова уредба, трябва ли да носи някакъв документ в себе си, за да докаже при евентуална пътна проверка, че монтажът е направен, преди да изтече тригодишния срок?
- Ако не е вписана, не е проблем, защото имате 3 години срок. Иначе винаги може да се направи проверка, защото се пазят протоколите за монтажа и за първоначалната проверка от лицензиран и те винаги могат да се изискват. Въпрос на доказване е и на проверки е.
- През таблета на пътния полицай може ли да стане или не?
- Не, но винаги има начин.
- Промяната, задължаваща собствениците да сменят талона за регистрация на автомобила, ако имат монтирана газова уредба, е от 2014 г. А ако монтажът на уредбата е извършен преди тази година?
- Тези собственици са имали това задължение да ги регистрират по общия ред. Промяната в данните на превозното средство е трябвало да се заяви в срок от 14 дни, включително и когато има промяна на уредбата, позволяваща работа на двигателя с газ или сгъстен природен газ. За тези, които имат монтирата газова уредба след 2014 г., чрез промяната на наредбата се дава по-дълъг срок – максимално три години или при първата промяна в регистрацията на превозното средство. Тоест, ако не направите някаква промяна в регистрацията до три години, трябва да отидете специално затова в Пътна полиция, за да впишете газовата уредба в свидетелството за регистрация.
- Ще бъдат ли глобявани тези собственици, които имат монтирани горивни уредби преди 2014 г.?
- По-скоро не, защото промяната в наредбата е след 2014 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дидо
Коментиран от #45
11:01 24.02.2020
2 Ивайло
Коментиран от #8, #11, #65, #91
11:03 24.02.2020
3 АУДИттрс420
- Не, но винаги има начин.
Даже в интервю иска пари
11:05 24.02.2020
4 кнаус 485
Коментиран от #12, #68, #177
11:05 24.02.2020
5 Трябва строг контрол
Коментиран от #9, #15, #16, #22, #27, #30, #33, #34, #41, #47, #58, #61, #72, #79, #81, #82, #85, #89, #96, #100, #117, #129, #157, #159, #169, #182, #183, #185
11:09 24.02.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 будалата
Коментиран от #126, #128
11:14 24.02.2020
8 Таксиджия
До коментар #2 от "Ивайло":
Би ли продължил с простотията си, като се аргументираш "защо"? :)Дай да се посмеем с колегите :)
11:20 24.02.2020
9 гост
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Да, особено "скъсани" са тия с V8 и V12 мерцедеси и тем подобни премиум автомобили с газчица.Коментиран от #10
11:22 24.02.2020
10 Така е
До коментар #9 от "гост":
купуват кола която не им е по джоба и гледат да пестят от всичко свързано с нея.Тези коли са за хора на които цената на бензина не прави впечатление а не за цървули чиято цел е да блеснат в панелните комплекси.Коментиран от #17, #64, #118
11:30 24.02.2020
11 Таксиджия
До коментар #2 от "Ивайло":
МАК ти ли си? Липсва ми гениалната ти мисъл.11:35 24.02.2020
12 XYZ
До коментар #4 от "кнаус 485":
Колега, от 90-та година 5 пъти сменяме номерата - жълти, бели, със синя лента, със знаме, със звездички, щото сме европейци, гърците са от 20 год. в европейския съюз и оюе карат с бели номера. А сега започват - АГУ, дет' казваш после теглич, след това може за допълнителни дневни светлини, за ксенон, друг ауспух, пък не дай си Боже ароматизатор на огледалото да си закачил...."За пари ли, а?...За много ли?" - имаше една такава реклама...Коментиран от #37
11:40 24.02.2020
13 Nona
11:54 24.02.2020
14 Анонимен
Коментиран от #44, #49
11:56 24.02.2020
15 Едикой си
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
То катастрофите ги предизвикват комплексари с по-нови и бързи коли, които карат като обезумели!11:56 24.02.2020
16 Враца Баце
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Най-опасни са такива като теб, със самочувствие без покритие, карайки лъскавите премиум, без да спазват правилата за движение по пътищата. Да речем, като отнемане на предимство на други МПС-та и на пешеходна пътека, каране с висока скорост, преминаване на червен светофар и др.11:58 24.02.2020
17 Colt
До коментар #10 от "Така е":
Това че живееш в панел не значи че нямаш пари едно семейство от входа ми имат бая кинти и живеят в панелен апартамент имат 2 X5-ци и гледам си ги карат и гуми имат и са технически изправни не всеки скъсаняк и иска да блеснеКоментиран от #21, #54
12:08 24.02.2020
18 Петков
12:21 24.02.2020
19 По важното е!
Коментиран от #164, #165
12:21 24.02.2020
20 М50б20
12:29 24.02.2020
21 asd
До коментар #17 от "Colt":
Всъщност точно това значи - скъсаняци са. На гол тумбак - чифте пищови.Тези 2 х5ци 100% са стар модел, купен от западна Европа евтино, на 300 000+ хиляди километра.
Живеели в панел, ама имали яко кинти.....хахаха
Кой нормален ще живее в такава кочина, ако има пари да си позволи къща или нов голям апартамент в луксозна кооперация? Преди да ми кажеш, че старото строителство е по-качествено - не, не е.
Коментиран от #38, #69, #125, #131, #141
12:36 24.02.2020
22 DDD
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Пич, имам 3 апартамента в София, 3 гаража към тях. Живея в къща с 5 спални и басейн 75 кубика. И карам кола на газ. Голям скъсаняк съм.Коментиран от #142
12:38 24.02.2020
23 Мка
Коментиран от #24, #32
12:40 24.02.2020
24 asd
До коментар #23 от "Мка":
Уж да, обаче, като цяло всичко е написано доста неразбираемо.100% при проверка от патрул на КАТ, гадните ушеви ще се заяждат с всеки, който няма вписано в талона на колата (не талона от ГТП), че колата е и на газ.
Коментиран от #26, #46
12:49 24.02.2020
25 bmw
12:56 24.02.2020
26 Mka
До коментар #24 от "asd":
За заяждането е ясно,пък и с Bmw нали се сещаш.13:00 24.02.2020
27 Марин
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
А на мен ми писна необлизани хлапета които мама и тате му купили лъскави коли./джипки//да се бутат и Дане знаят закона колега не колата А ЗАД КОРМИЛНОТО УСТРОЙСТВО Е ВАЖНО твоята като е лъскава и нямаш акъл в тиквата кой е виновенАз съм с 20годишна кола и 30години стаж
13:03 24.02.2020
28 Пустин_як
Палиш таратайката и ходиш в сертифициран сервиз за монтаж на АГУ. Извършват ти проверка на монтажа, състоянието на елементите на АГУ и издават документите срещу съответното заплащане. По принцип сертификата е само за бутилките при пропан - бутана.
Коментиран от #31, #114
13:08 24.02.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 М50б20
До коментар #28 от "Пустин_як":
Благодаря за информацията __ЯК13:28 24.02.2020
32 кик
До коментар #23 от "Мка":
да,но срокът на бутилката е 10 г.,така,че преди 2010 пак си нередовенКоментиран от #57, #168
13:37 24.02.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ттт
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Пък преди една седмица показаха един с хубава и изрядна жипка бяло порше, който изпревари отдясно един човек на Тракия, друсна се пред него в лявата лента и спря. А на бас, че това съвършенно порше е по-опасно и от най-газифицирания форд. Също така можеш да провериш съобщенията за катастрофи през последните няколко години (колкото време можеш да отделиш). Ще видиш, че катастрофите (особено с причинена смърт) с ново БМВ в идеално състояние са десетки пъти повече, отколкото тези с астра на газ. Отделно астрите на газ са много повече от новите БМВ-та в идеално състояние! Не убиват колите, независимо от състоянието им, а шофьорите.14:13 24.02.2020
35 ттт
14:18 24.02.2020
36 Мони
Ама си ви бива. Може да сте изловили риба в мътна вода, но стига толкоз.
В наредбата го пише: Ако имаш паспорт или технически преглед за газовата, не подлежиш на санкции
закон за нормативните актове:
Чл. 14. (1) Обратна сила на нормативен акт може да се даде само по изключение, и то с изрична разпоредба.
(2) Обратна сила на нормативен акт, издаден въз основа на друг нормативен акт, може да се даде само ако такава сила има актът, въз основа на който той е издаден.
(3) Не може да се дава обратна сила на разпоредби, които предвиждат санкции, освен ако те са по-леки от отменените.
Коментиран от #176
14:32 24.02.2020
37 тсоГ
До коментар #12 от "XYZ":
Колега, от повече от 11 години съм със синя лента, със Бг трикольор знаме (пиктограма),БЕЗ звездички, на регистрацонните табелки, щото съм Ужким европеец,..Полицията в евро-Гей-еуропата ме проверява не веднъж,НЕ Е ПРОБЛЕМ.Караш с Тях без дерт!
Не търсят и документи за АГУ!!!
Това са измислиците на Винету и Г-ражданите за Е-кспертно Р-азграбване на Б-ългария.
Да свалят още една кожа от поданиците си ..Който се вържи!
-за Тях добре дошло -Пара в хазната!
НЕ ПРАВЕТЕ НИЩО, КАРАЙТЕ ТАКА..ОБЕЩАВАЙТЕ, ЕДНО ЛЪЖЕТЕ, ПРАВЕТЕ ДРУГО --- ПО ПРИМЕРА на Господина БГ-премиер (пожарникарЯ)
Коментиран от #40
14:53 24.02.2020
38 Dada
До коментар #21 от "asd":
В съседния вход в моята панелка живее младо семейство,жената кара чисто нов CLA от Балкан Стар а мъжа й кара чисто нов Range Rover...Някой хора нямат комплекса че живеят в панел...според други ако имаш пари трябва да живееш на една туба бензин от града в някоя вила в някое убито лозе което се води ORANGE COUNTYКоментиран от #60
15:22 24.02.2020
39 ЧичоСкруч
15:38 24.02.2020
40 анонимин
До коментар #37 от "тсоГ":
Моля Ви,спрете да петните пожарникарската професия сравнявайки боклука от Банкя със пожарникарите.Тоя си е един мошеник,и не е никакъв пожарникар!!!15:38 24.02.2020
41 qwert
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
шефче, викаш тия с газ са най-ниското вино и утайка в обществото, а ако трябва да се правят истински прегледи като в европа (австрия, германия и тн.) колко от колите в Б-я ще останат на трупчета. Мислиш ли колко от изтърбушените дизеляци ще минат газанализа или щом кара на нафта е супер патрон и през месец ходи да му прегледат колата и да смени квото има.15:51 24.02.2020
42 4528
Коментиран от #53
15:55 24.02.2020
43 гошо
Който цапа по- малко, ще плаща по- малко.
Коментиран от #110, #135, #146, #162
16:09 24.02.2020
44 Бай
До коментар #14 от "Анонимен":
Имаш. Под мола не означава ,,под морското равнище, Това е просто обяснение, не ми се обяснява с технически термини. Но също така и охраната на МОЛа моге да не те допусне или да те издири по камерите и да те ,,помолят,, да си изкараш колата.16:18 24.02.2020
45 Диди
До коментар #1 от "Дидо":
Не си давайте парите това е незаконно!16:19 24.02.2020
46 Вуйо
До коментар #24 от "asd":
На моя дрънгел газовото е монт в Италия през 2011. В описанието на колата в митн.декларация от италиянците е описано че автомобила е с две горива.Като го регистрирах през 2012,лично си го докарах, в КАТ се направиха на неразбрали и си записаха в талона само бензина. Е? Кво прайм ся? Ами нищо,дръж тая декларация на италиански и оди питай колегите си на канала.ха ха хаКоментиран от #104
16:29 24.02.2020
47 Почни да чуваш петела
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Пич толкоз майни събра че не истина:))Коментиран от #50
16:45 24.02.2020
48 Жеков
Коментиран от #136
16:52 24.02.2020
49 Гост
До коментар #14 от "Анонимен":
В България - не. В Европа - да. Ама България не е в Европа а в бантустана.П.П. В Германия е разрешено паркирането в подземни гаражи на автомобили с АГУ от началото на 80-те години на 20-ти век.
16:56 24.02.2020
50 CapedCrusader
До коментар #47 от "Почни да чуваш петела":
Пределно ясно е,че в България се кара на газ, за да му е по-евтино на човек. Обаче иронията е ,че газта всъщност е най-екологичното гориво. И инсталирана правилно уредбата е само позитив. Истината е обаче, че е най-добре да е фабрична, тогава е най-качествена. Не всеки двигател е пригоден, за газова и като добавим факта, че в България качествово на горивото е обидно ниско, това вклюва и газта, както и това ,че се пести от монтаж и качество на бутилката ,за да минеш още по-тънко от това произтичат проблемите, не от самата бутилка или газ като концепция. Ако има реален стандарт при монтажа от компетентни майстори и качеството на горивото се подобри това е хем най-изгодния, хем най-екологичния начин за придвижване.17:06 24.02.2020
51 Кольо
17:09 24.02.2020
52 Пустин_як
Е ми цакаш на безкоз пак.
17:42 24.02.2020
53 Чех
До коментар #42 от "4528":
Да да от умреш писмо. Гориш брато17:44 24.02.2020
54 Селяндур
До коментар #17 от "Colt":
Браточка, тия са под прикритие.Питай Гешев.
17:47 24.02.2020
55 Прост народ
17:48 24.02.2020
56 шибана държава
18:10 24.02.2020
57 Mka
До коментар #32 от "кик":
2012 г е,значи има 2 години още,ще го отложим за по-напред във времето,без това в Кат е някъв ужас от навалица18:21 24.02.2020
58 Колелото се върти.не е ок за скъсаняците
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Колелото се върти..... Не е ок за скъсаняците...18:34 24.02.2020
59 Газаджия
18:42 24.02.2020
60 asd
До коментар #38 от "Dada":
Говориш за типичния ганьо, дето е продал 1 нива някъде и е купил лъскава кола, ама пари за свястно жилище, извън порутената и миризлива панелка, където 90% от съседите си държат пантофите и обувките пред входните врати, не са останали.Не ми ги говори на мен тези - комплексарите са точно тези с лъскавите коли, дето нощем ги паркират на открито пред панелката в Люлин 43534.
Колкото и минусчета да ми сложите, дълбоко в себе си знаете, че това е истината и бихте се разкарали от СОЦ кочината при първа възможност.
18:53 24.02.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 1944
19:56 24.02.2020
63 Хайван
Коментиран от #66
19:59 24.02.2020
64 Komo
До коментар #10 от "Така е":
Цървул си ти , сигурно караш някой скапан дизел , който си му махнал катализатора за да вземеш някой лев и не можеш да си позволиш нов , блазе им на тези който карат зад теб , ти си за спиране от движениеКоментиран от #115
20:01 24.02.2020
65 Митко
До коментар #2 от "Ивайло":
Ми не си слагай!?Всеки сам да си реши.20:04 24.02.2020
66 asd
До коментар #63 от "Хайван":
След като ти е вписано в талона на колата (не този от ГТП), че има газ, защо изобщо се притесняваш?Ти си един от малкото с вписана газ в талоните на колата.
20:13 24.02.2020
67 Разгеле
20:30 24.02.2020
68 Траби
До коментар #4 от "кнаус 485":
Евала тука си много прав всичко е само за пари а искат екология20:36 24.02.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Българин
Чета тук че срокът на бутилката бил 10 години !
След 10 години ,пак ли до КАТ ще ходите за пререгистрация на газова уредба ?
В България некой измисля правила и народа лети да регистрира веднага !
Няма мисъл, няма информация ,казва се нещо и народа се дере !
Данък МПС
Еко такса
Застраховка
Преглед
Преглед на бутилката
Паспорт на газова уредба
Винетка
ТОЛ такса
Акциз на горивата
Талон пререгистрация ГАЗ БЕНЗИН
ЕВАЛА НА УПРАВРЯВАЩИТЕ
Коментиран от #95
20:46 24.02.2020
71 Глупак
20:48 24.02.2020
72 Един преател
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Е що пък да са с крайно ниски доходиИ аз карам на газ, не съм с ниски доходи
Коментиран от #111
20:49 24.02.2020
73 МАЙНА
20:54 24.02.2020
74 бай Ганя
21:01 24.02.2020
75 Българин
Щото сте кон с капаци в тая държава
Наредбата гласи ,че за смяна и вписване в Талона са МПС които са монтирали газова уредба след 2014г.
За МПС преди това има документи, паспорт и документация ,както и на Годишен преглед се проверява всяка година Газовата уредба и бутилка !Съгласно ДАИ и Наредбата задължителната пререгистрация на МПС с допълнително монтирана газова уредба ще се прилага само за возила, на които е сложена бутилка след 1 март 2014 година (по данни на ДАИ).
Собственици на автомобили с вече поставени газови уредби ще преиздават талоните си след 4 март 2014 г. само при продажба
Коментиран от #86
21:06 24.02.2020
76 Българин
Щото сте кон с капаци в тая държава
Наредбата гласи ,че за смяна и вписване в Талона са МПС които са монтирали газова уредба след 2014г.
За МПС преди това има документи, паспорт и документация ,както и на Годишен преглед се проверява всяка година Газовата уредба и бутилка !Съгласно ДАИ и Наредбата задължителната пререгистрация на МПС с допълнително монтирана газова уредба ще се прилага само за возила, на които е сложена бутилка след 1 март 2014 година (по данни на ДАИ).
Собственици на автомобили с вече поставени газови уредби ще преиздават талоните си след 4 март 2014 г. само при продажба
21:06 24.02.2020
77 Геро
Абсолютно безсмислена глупост.
Онези чичковци с розовите бузки по цял ден търкат пейките и се чудят как да усложнят живота на народа. Как да приберат още едни пари.
Какъв е смисълът от тази глупост. Няма никакво изменение на автомобила, какво значение има какво е горивото ?
21:23 24.02.2020
78 Българин
21:24 24.02.2020
79 Изаура
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Много си смотан21:25 24.02.2020
80 Велислав
21:26 24.02.2020
81 Бреййй
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Бреййй, много си важен ти... Първо кой си ти, че ще съдиш хората кой беден, кой скъсан?! Второ... Според теб само богати да карат коли, тъй ли??? И трето... Лично аз съм виждала много лъскави и скъпи автомобили, че даже и джипове да пълнят газ. Сигурно ги карат скъсаняци, а??? Надут балон с въздух си тииии..... Най - вероятно...21:26 24.02.2020
82 Геро
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
ПИЧ .. аз карах 5 годишен автомобил на LPG заводски монтиран!Колата ми винаги е била в ТОП състояние ..
Сега карам автомобил на 10 години на Дизел и отново е в топ състояние. Не си купих на LPG, защото новите двигатели с директно впръскване не позволяват. Никога не бих карал дизел ако имах алтернатива да карам на ЛПГ. Мога да си позволя и чисто нов автомобил, но за моят пробег на година и условията в България е безумно.
21:32 24.02.2020
83 Някъв
В талона ми е написано че е само с втечнен нефтен газ ,(поради некадърноста на някой от кат при преминаване на първоначален ГТП който е трябвало да пише че може и на бензин да си върви колата ).Уредбата е премахната и си я карам само на бензин -явно е нарушение ,изменил съм конструкцията на аФтУмУбилЪ
21:35 24.02.2020
84 asd
До коментар #69 от "Траби":
Мавзолеят не успяха да го бутнат от първия път, не защото е много качествено старото строителство (което между другото няма общо със строежа на бетонен гробник), а защото за гробника нямаше никаква документация за това колко арматура е ползвана и не бяха преценили количеството взрив.Пожелавам ти цял живот да живееш в миризлива панелка с мърдащи стъпала, смрад на манджа от всеки апартамент и миризливи обувки пред всеки апартамент, покъщина и прашасали соц фикуси и здравец на всяко междуетажие. :D
21:35 24.02.2020
85 Смотан
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Да ти еба майката, смотаняк долен.21:36 24.02.2020
86 Геро
До коментар #75 от "Българин":
Точно така е. Прав си !LPG монтирано преди 2014 година не е проблем. Има паспорт и стикер в талона за Годишен Технически Преглед.
За собствениците, монтирали след началото на 2014-та година е задължителна пререгистрацията.
21:37 24.02.2020
87 Антон
21:37 24.02.2020
88 Рангел
Коментиран от #90
21:55 24.02.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Газ екология
До коментар #88 от "Рангел":
Ние знаем и кой са !https://rta.government.bg/images/Image/registri/gasPermits.html
22:01 24.02.2020
91 Мод
До коментар #2 от "Ивайло":
Кажи го на кралица Елизабет,понеже си газифицираха ролсройс-а още през 2002 ако не се лъжа.Умник.22:04 24.02.2020
92 НАЙ БЕДНИЯ европеец
22:08 24.02.2020
93 СОФИЯНСКИ
22:10 24.02.2020
94 тоя с катъра
Още ли роднини навършиха пълнолетие и не можете да им намерите сладки длъжности, че решихте да съдерете още веднъж кожите на българите..
Предлагам след първоначалното инсталиране ,освен последващ контрол на монтирането , да има втори контрол на контрола , а след него трети - за контролиране на контролиращите на контролиращите , и чак тогава в КАТ , те да контролират поредните контролиращи. Защо тогава ходим в КАТ - не може ли те да са контрола-- или реалната цел е всички роднини до четвърто коляно да се уредят и захлебят!!! Отврат сте , махайте се ... Най-екологичните автомобили, тези с газови уредби, с още едно тежнение.. браво ГЕРБ
22:37 24.02.2020
95 Това и по турско не е било
До коментар #70 от "Българин":
глад, бой, стригане и тия три неща .... данък че дишаме, издишаме, мърдаме, храним се , акаме , пикаме , ...и т.н. а д асте чули за данък, глупост на тези които ни управляват?22:42 24.02.2020
96 Баце вачо
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Абе кап$т, ако ти извадя бележка за доходи ще се изпотиш е, карам на газ смятам, че е по-добре да спестявам по 1.50 и да не замърсявам със скапан бензин или набит с парафин дизел, мисли малко и настрани от носа си! Не карам кола на ток защото трябва да вися по електростанцийте по 2 пъти на ден!22:46 24.02.2020
97 Към управляващите
22:48 24.02.2020
98 Санкотан
22:49 24.02.2020
99 Най добрия
Блеещ като овце споко след стрижбата пак следва стрижба
Коментиран от #108
23:10 24.02.2020
100 Clinton
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Ти щом си голям пич с много доходи що пишеш коментари не е ясно просто поредния комлпексар дет си е купил нова Кия или от сорта на промоция с изплащането .Аз като имам 7 коли всичките бензинки и 3 на гас по над 300кс по твоите думи трябва да съм ебаси скъсаняка !23:11 24.02.2020
101 Дани
А за бутилките, трябва да се сменят на 10 години, от това пестене не бива да има.
23:24 24.02.2020
102 nnn
23:25 24.02.2020
103 Ivan
23:28 24.02.2020
104 Чичо
До коментар #46 от "Вуйо":
Отиваш в КАТ и искаш да ти отворят досието на автомобила (сигурно ще се срещнеш с шефа на КАТ)в досието е стария талон от Италия ако е пишело газ и те не са го записали ти преиздават талона за тяхна сметка.Същото е и с ЕВРО5,4,3...(сменях Евро,би трябвало и затова да е същото).В Кат Варна шефа беше печен и вика като няма кой да гледа...23:35 24.02.2020
105 Мамата
23:50 24.02.2020
106 Ще се оплача на Грета
ще даеваме кръв и урина, за да удостоверим изпраноста на газовата уредба, + пръстов отпечатък и цитонамазка и каквото се сетите ... айде де
Коментиран от #107
00:50 25.02.2020
107 И да се оплачеш
До коментар #106 от "Ще се оплача на Грета":
пак ще ти бръкнат за цитонамазка а след това и в джоба - Грета далече , а Господ високо - един корона ни е останал кат надежда00:54 25.02.2020
108 565554564
До коментар #99 от "Най добрия":
Пич, ако все пак някога дойдат на власт "червените каскети" от "По3асрано-20", Румбата Гечев бър3ичко ще ви превърне всичките и3мекяри в милионери в левчета, ра3бираш ли...02:19 25.02.2020
109 Мистик
03:39 25.02.2020
110 Винету Борисов
До коментар #43 от "гошо":
Ех, Гошо, много си наивен. На никой не му пука дали газта е по-екологично гориво и никой няма да намали данъците заради това. Целта е определени (наши) хора да усучат едни пари и да понапълним хазната, та да има повече за крадене.03:39 25.02.2020
111 Винету Борисов
До коментар #72 от "Един преател":
Откъде да знае келеша как се изкарват пари, та да ги цени. Тате носи, мама меси, а дитету кара жип на бензин.03:52 25.02.2020
112 123321
05:26 25.02.2020
113 Да Разтуряме Седенкята
05:44 25.02.2020
114 Зафираки
До коментар #28 от "Пустин_як":
Да попитам само!Кой издава лицензите на лицензираните сервизи за монтаж на АГУ, че не разбрах?
Коментиран от #145
07:34 25.02.2020
115 Ей селски бек
До коментар #64 от "Komo":
никога не съм карал дизел и никога не съм слагал газ за да пестя от гориво и да ми смърди на пръдня.Не ми е проблем да си сипвам бензин независимо от цената и не съм имал кола на повече от 8 години.Такива клетници като тебе са създадени да бачкат за стотинки и газовите уредби са като атрибут към цървулията ви.Коментиран от #138, #139
08:19 25.02.2020
116 Чепик
Коментиран от #119
08:58 25.02.2020
117 Трябва контрол
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Да, контрола е задължителен, при не добре монтирана и поддържана уредба е много опасно. Обикновено на газ карат хора, които искат да плащат 2 пъти по-малко за гориво, а това е така, когато газовата уредба е изправна.09:03 25.02.2020
118 Гостът
До коментар #10 от "Така е":
Скъсани ,а уредбата им струва 3+ бона.Скъсани са тези с димящите мерцедеси,аудита и прочие, защото търсят после евтина нафта.Повечето собственици на такива да не обидя някой.09:12 25.02.2020
119 Защото
До коментар #116 от "Чепик":
реално се добавя допълнителна горивна система която не е предвижда на при конструирането на автомобила.09:36 25.02.2020
120 ЛИНК
Имам предвид, че вече 30 мин се пуля по сайта, и не го намирам този списък, а уж го имало....?!
10:26 25.02.2020
121 НАРЕДБА
40ОТГОВОР
Всеки автомобил, на който е монтирана газова система след септември 2014(тогава влиза в сила новата наредба Н32) трябва да мине първоначална проверка в специализиран пункт ❗️Срокът за първоначална проверка е ПРЕДИ следващия годишен технически преглед. Давам пример-Новозакупен НОВ автомобил, на който му е монтирана веднага газова система- автомобилът трябва да мине през първоначална проверка до 3 години след дата на монтажа, тъй като тогава му е следващия ГТП. ❗️Ако автомобилът е минал ГТП ноември и автомобилът минава всяка година ГТП, а газовата система е монтирана сега, февруари- срокът за преминаване на първоначална проверка е ноември 2020. ❗️За автомобили, с монтирани газови ситеми ПРЕДИ септември 2014 И ВПИСАНИ в удостоверението за годишен технически преглед, ПЪРВОНАЧАЛНА проверка НЕ се први. ❗️За тях обаче НЯМА срок за смяна на талона.❗️ ❗️Смяната на талона в КАТ на автомобил с монтирана АГУ след 2014 год трябва да се извърши до 3 години СЛЕД първоначална проверка. ❗️Първоначалната проверка представлява именно идентификацията и установяването на съответствия по отношение на евростандарти и изисквания. ❗️КАТ НЯМАТ тези правомощия и техническа компетентност. ❗️Първоначалната проверка е процедурата, при която официално се вписва в регисъра на Автомобилна регистрация чрез системата на Демакс всеки един автомобил, конвертиран на газ. Проверката се извършва от двама специалсти –инженери, оторизирани за тази дейност.✅Има протокол за м
10:29 25.02.2020
122 има ганьо пари
12:13 25.02.2020
123 Анорак до 5
12:16 25.02.2020
124 Мушков
Коментиран от #133
12:27 25.02.2020
125 ВАМ
До коментар #21 от "asd":
Надут пуяк. 3312:34 25.02.2020
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 цвцв
16:20 25.02.2020
128 Го4о
До коментар #7 от "будалата":
Ще се промени това, че ще минаваш ТП и са газовата уредба и гогато продаваш колата ще знаем карана ли е на газ или да;Коментиран от #152
16:33 25.02.2020
129 Пффффф
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Пфффффффффффффффф16:35 25.02.2020
130 Някой
16:39 25.02.2020
131 Сссс
До коментар #21 от "asd":
Не си виновен, така си се родил...16:53 25.02.2020
132 LPG
17:05 25.02.2020
133 Гост
До коментар #124 от "Мушков":
Емисиите не са нула но са по-малко от бензин и то доста. А за хейтърите ще кажа какво пише на табелите на зона С в Милано: Разрешено за дизели Евро 5 и 6, разрешено за автомобили на LPG и CNG с Евро 1 и нагоре. Демек - нафта 2010 не може, газ 2000 - може!Коментиран от #134
17:14 25.02.2020
134 Гост
До коментар #133 от "Гост":
Access to the area called “Cerchia dei Bastioni” will be restricted to drivers purchasing the 5 Euro ticket valid for all vehicles.hybrid, methane powered, lpg and biofuel cars will be exempted from the charge. Euro 0 petrol vehicles and diesel fuelled vehicles Euro 1, 2, 3 and 4 can no longer have access to the city center.
17:18 25.02.2020
135 Georgi
До коментар #43 от "гошо":
Пълни глупости, то ако беше така, щеше просто да намалят данъка и ние сами ще си сменим талоните. Простотия до шия. И това с емисиите е пълна простотия, ще мина преглед в лицензиран пункт и пред него ченгетата ще ми свалят номерата щото не отговарям на емисиите. Започвам да си обжалвам всеки акт който ми напишат... Над 50 процента от обжалваните актове падат, къде заради закона, къде заради кухите лейки под шапките17:50 25.02.2020
136 Георги
До коментар #48 от "Жеков":
Още едно твърдение от закона, което подлежи на обжалване на акта след като го съставят. Усещам, че ще има адвокати които ще се хранят само от кат17:51 25.02.2020
137 От Барселона
18:57 25.02.2020
138 Мислете преди да серете
До коментар #115 от "Ей селски бек":
Eй ceлянду-Р. Имa ли някaквa връзкa мeжду прaзнaтa ти глaвa и уcтaтa ти? Пoнeжe вcички кoитo кaрaмe нa гaз cмe бeдни cкъcaни и кaкви ли oщe нe, зaщo нe ми oбяcниш зaщo пoвeчeтo aвтoбуcи в cтoлицaтa ca нa мeтaн? Cтoличнa oбщинa пaри ли нямa зa нaФтичкa, кoятo дa ce крaдe oт шoфиoрEтe или пoнeжe ca пo-eкoлoгични. Ти ли ce cмятaш зa пo-умeн oт инжeнeритe пo cвeтa, кoитo са конструирали автомобила и в + са му добавили опция за газ? Последно искам да спомена, че точно такива като теб "специалисти", които не знаят кое къде се намира в колата пълнят сервизите. Но нали сме с пари значи сме "можещи".21:04 25.02.2020
139 Мислете преди да серете
До коментар #115 от "Ей селски бек":
Пропуснах да те попитам какво мислиш за "богатите" празноглавци, които регистрират последен модел Жип, като товарен автомобил, за да плащат нищожни данъци. Пък ние скъсаняците с 100-те коня ще плащаме по над 100 лв. данък. Замисли се има ли нормален човек който не иска да кара чисто нова кола.Коментиран от #148
21:15 25.02.2020
140 Не се плашете
21:23 25.02.2020
141 Светослав
До коментар #21 от "asd":
Е и ощеэкакфсмотаняко21:40 25.02.2020
142 Селянин с кололо
До коментар #22 от "DDD":
Или лъжеш или си ненормален. Нема нормален човек с такива възможности и да си чупи колата на газ . Кво е преди мството на газта? Само едно. Евтино. Колко си закъсал, че не можеш бензин да си купиш? Аз имам един апартамент ,с 2 спални ,жена,дете и карам 2.5 мотор на бензин. Та не та знам колко имота имаш, ама глупости пишеш.Коментиран от #150, #166
21:48 25.02.2020
143 Иванов
21:53 25.02.2020
144 Див Петел
22:20 25.02.2020
145 Пустин_як
До коментар #114 от "Зафираки":
ДКТМН - е те тия браточка.23:26 25.02.2020
146 Здравко Христов
До коментар #43 от "гошо":
А дано, ама надали!23:55 25.02.2020
147 Чист въздух
Коментиран от #149
00:37 26.02.2020
148 Нема далавера
До коментар #139 от "Мислете преди да серете":
Умре вече тая с тънкия Товарен данък от миналата година06:12 26.02.2020
149 MAK
До коментар #147 от "Чист въздух":
нямаш идеиа колко грешиш!!! аз имам голф 3 тди супер чист двигател с 40% пониски емисий спрямо заводска такава кола!!! ти имаш бонба в колата си!! не мислиш за семеиството си!!! ти си опасен за сички очасници в движението!!Коментиран от #153
08:27 26.02.2020
150 Читател
До коментар #142 от "Селянин с кололо":
Предимството е: 1100-1200 лв. годишно остават в сметката ми (за 22-23000 км пробег); тровя много по-малко семейството си и хората около мен; двигателят НЕ се чупи повече от колкото на бензин (ако имаш кадърен газаджия, но това е същото и ако имаш кадърен автомонтьор);Вярно, това са дреболии за тези които карат на дизел и бензин.
08:50 26.02.2020
151 chichkata53
10:01 26.02.2020
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Браво
11:21 26.02.2020
155 дауд
имам сертификат, паспорт и е набелязана в талона на годишен технически преглед. какво да направя при това положение. моля за отговор
13:21 26.02.2020
156 Ю. Иванов
13:27 26.02.2020
157 3278
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Не е необходимо, по този ''безпардонен'' начин да демонстрирате състояние..... Нямате си ни най-малка представа колко ''богаташи'' си сложиха газови уредби, на ''лъскавите си колици... Така,че по - полека с коментарите за ''гашниците'', и т. н., защото всички сме под едно небе, иииии ''Първа и Втора класа в самолета кацат на едно и също летище''- Стив Джобс13:31 26.02.2020
158 Гражданин на РБ
15:38 26.02.2020
159 гражданин
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Абе лаинар ти с твоя дизел на 20 години си много по опасен!!!!Коментиран от #160
18:08 26.02.2020
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Иванко
Поне това установих след 3 прочитания на статията.
23:42 26.02.2020
162 Гост
До коментар #43 от "гошо":
Гоше много си наивен бре бачи!!!Нали вдигнаха данъците тази година,дори и това чудо да се случи с "облеченията" пащ ще плащаме същите данъци.
Това е като промоциите по празниците само ни мажат очите
11:36 27.02.2020
163 Ана тема
14:00 27.02.2020
164 наско
До коментар #19 от "По важното е!":
То това може да става и в пунктовете за технически прегледи,няма смисъл от ходенето в КАТ и смяна на талона.14:15 27.02.2020
165 глупости
До коментар #19 от "По важното е!":
,ако имаш от старите паспорти за АГУ ,ще видиш ,че бутилката се минава на преглед на десет години ,като трябва да издържа на 3 МП налягане ,и стената и да не е по тънка от 2,8 мм.Следващия преглед е след пет години.Откъде ти хрумнаха тези десет години екплотационен срок ,колега ?15:04 27.02.2020
166 DDD
До коментар #142 от "Селянин с кололо":
Ти в кой век живееш, че все още смяташ, че двигателя се чупи от газта? Знаеш ли изобщо какви системи има?Също така, защо си мислиш, че имам само една кола?
Имам газ на ежедневната ми кола, която е 3.2L
Имам още 2 коли, които не са на газ и са с доста по-големи двигатели, единия от които също ще мине на газ скоро, а другия просто не позволява.
09:26 28.02.2020
167 Андон
10:06 28.02.2020
168 pecho
До коментар #32 от "кик":
378513:29 28.02.2020
169 Кристиян
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Моята заплата е 3 700лв. Бруто което е двойно на средната заплата в България. И карам Citroen C4 на газ. Това че не искам да давам ненужно пари за гориво не ме прави човек с крайно-ниски доходи.15:14 28.02.2020
170 Яни
16:11 28.02.2020
171 А/Б
18:29 28.02.2020
172 Ангел Бонев
17:11 29.02.2020
173 законен и виновен
12:26 02.03.2020
174 студентка
на 02,03 отидох до КАТ имаше... само отвън на опашка 40 човека..бях заедно с приятеля ми за да си отрази нова категория в книжката и след "кратко" чакане от 2 часа 4ма преди неговия ред на гишето пълно с паяжини и някое друго паяче и някой ароматизиран господин чакането свърши ... на излизане опашката вече беше на половина вътре на гишетата за смяна на талоните ..та..тъй като и аз съм на газ, но е преди 2014 реших да питам на място какво е нужно да направя ... отговора на човека който беше там и издаваше талоните ми отговори ; Абе щом е преди 2014 нищо няма да правиш и аз питах управниците .. а те абе то по наредба е така ама да идват да си ги сменят....ех след този отговор реших че няма да бъда като овчица на опашка да си давам парите пък ако ме спрат е ясно че не могат да ми направят нищо ... лошо е че не всички си знаят правата и законите та това е ..
Коментиран от #175
23:24 03.03.2020
175 чета и няма
До коментар #174 от "студентка":
Аз изчетох цялата наредба 106 страници. Законите влизат след датата на обнародване. Аз съм с бутилка от 2008г. На талона не ми пише нищо т.е. мен не ме лови закон след 2014г. Прочетох и закона за движение по пътищата. Няма точка от закона за смяна на бутилката след 10г. Няма. Остана да се заяждат ако ме спрат за дебелина на грайпфера, ръжда.......и пак ще ми намерят цаката от КАТ. Ако някой знае закон дето пише зе десетте години да пише де е.11:19 04.03.2020
176 Николай
До коментар #36 от "Мони":
Браво Мони. Това е така. Щом имаш технически паспорт от оторизиран сервиз или ГТП значи промяната е одобрена и не подлежиш на санкция.12:48 04.03.2020
177 Атила
До коментар #4 от "кнаус 485":
Пич, това изискване го има и в ЕС, що се прайте на цигани не разбирам.... ОК разбирам да се оплаквате за винетките, данъка и гражданската, които са убиец.... И дъпреки всичко никой до сега не си мръдна скапания гъз..... Обаче видиш ли понеже Бай гане иска да кара със агу-то монтирано на таралясника през 80-та или нейде през 90-те със раждясалата бутилка, която ако я мине през скенер ще види че всеки ден се движи на косъм от късане на стените и да гръмне.... МИСЛЕТЕ! Бутилките дори по цеховете за различните газове си имат експлоатационен срок. Тея неща е хубаво да се контролират. Иаз карам стара кола по същия начин, нямам пари и въпреки всичко не съм против специално това. Против съм че всичко става в последния момент юруш! И че не се дава достатъчнбо гласност, реклаам ако щете за да се направи организация, макар че и да имаше тръбене Бай Гане пак щеше да чака да види кво ще стане и ако стане на е)ан бегай бърже да сменяме бутилката и псоле на КАТ.22:26 10.03.2020
178 Немо
Само оригиналните текстове на ИКЕ на ООН имат правно действие съгласно международното публично право. Статусът и датата на влизане в сила на настоящото правило следва да бъдат проверени в последната версия на документа на ИКЕ на ООН за статута — TRANS/WP.29/343, който е на разположение на електронен адрес: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29wgs/wp29gen/wp29fdocstts.html.
Правило № 110 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) — Единни предписания относно одобрението на:
I. Специалните компоненти на моторните превозни средства, в чиято система за задвижване се използва сгъстен природен газ (СПГ) и/или втечнен природен газ (ВПГ)
II. Превозните средства по отношение на монтирането на специални компоненти от одобрен тип за използване на сгъстен природен газ (СПГ) и/или втечнен природен газ (ВПГ) в системата им за задвижване [2015/999] Включващо всички текстове в сила до: допълнение 2 към серия от изменения 01 — дата на влизане в сила: 9 октомври 2014 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ 3Б
Резервоари за течно гориво — Изолирани с вакуум съдове за съхраняване в превозното средство на природен газ като гориво за моторни превозни средства
1. ОБХВАТ
В настоящото приложение се определят минималните изисквания към презареждащите се резервоари за течно гориво. Тези бутилки са предназначени само за съхраняване в превозните средства на течен природе
00:17 11.03.2020
179 Немо
В настоящото приложение се определят минималните изисквания към презареждащите се резервоари за течно гориво. Тези бутилки са предназначени само за съхраняване в превозните средства на течен природен газ, използван като гориво за моторните превозни средства, на които са монтирани. Резервоарите могат да се произвеждат от всякакъв вид аустенитна неръждаема стомана, с произволна конструкция или метод за производство, подходящи за определените условия на експлоатация.
Резервоарите за ВПГ, обхванати от настоящото приложение, са класифицирани в клас 5.
Условията на използване, на които резервоарите ще бъдат подложени, са описани подробно в точка 2.
В настоящото приложение се приема работно налягане по-ниско от 26 МРа. Работното налягане (РН) може да се адаптира чрез изменяне на изпитвателното налягане с помощта на подходящ коефициент (отношение) с използване на следната формула:
Ptest = 1,3 (WP + 0,1) [MPa]
Експлоатационният срок на резервоарите се определя от производителя и може да се изменя в зависимост от приложението им.
2. УСЛОВИЯ НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ
2.1. Общи положения
2.1.1. Стандартни условия за експлоатация
Стандартните условия за експлоатация, установени в настоящия раздел, се предлагат като основа при конструирането, производството, контрола, изпитванията и одобрението на типа на резервоарите, предназначени за постоянно монтиране върху превозните средства и за съхраняване при криогенна температура, на природния газ, използван
00:28 11.03.2020
180 Немо
Препоръките за периодичното окачествяване чрез визуален контрол или изпитване по време на експлоатационния срок се предоставят от производителя на резервоарите в зависимост от използването им в условията за експлоатация, определени в настоящото приложение. Всеки резервоар се подлага на визуален контрол минимум на всеки 120 месеца (10ГОДИНИ) след въвеждането му в експлоатация на превозното средство (регистрацията на превозното средство) и при всяко ново монтиране, за да се провери наличието на повреди или разрушаване, включително и на опорите. Визуалният контрол трябва да се извършва от техническа служба, посочена или призната от органа по одобряването на типа в съответствие със спецификациите на производителя. Резервоарите, които нямат табелка със задължителните данни или чиито задължителни данни са нечетливи по една или друга причина, задължително се изтеглят от експлоатация. Ако има възможност резервоарът да бъде недвусмислено идентифициран по производител и сериен номер, може да се постави заместваща табелка и резервоарът да остане в експлоатация.
00:34 11.03.2020
181 Немо
01:00 11.03.2020
182 Ева
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Евала баровец сещаш ли се че не всички са като теб и че има хора минаващи доста километри на газ които малко или много щадят природата за да могат такива като теб да дишат малко чист въздухКоментиран от #186
18:37 17.04.2020
183 Ева
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Евала баровец сещаш ли се че не всички са като теб и че има хора минаващи доста километри на газ които малко или много щадят природата за да могат такива като теб да дишат малко чист въздух18:38 17.04.2020
184 Алекс
16:40 12.08.2020
185 Реалистът
До коментар #5 от "Трябва строг контрол":
Пожелавам на теб и на децата ти цял живот да не слезете от стари автомобили ставащи единствено за скрап. И да сте всекидневно в стрес дали ще ви спрат от движение...19:49 15.09.2020
186 Гост
До коментар #182 от "Ева":
Всичко е заради икономията ,която не кой знае колко имам кола на газ ,и то поради факта ,че е с 6цилиндров мотор/,купих я такава да не скърша хатъра на жена ми защото тогава й хареса много/,като се има в предвид следното:1На 80% от поставилите газ.уредби им заминават помпите ,от 10мои познати на 7,8от тях се случи това.2смяна на газ филтър там са ме опъвали 2,3пъти по 70,80лв.и др.настройки/газаджиите вече си дерат яко/3Смяна на изпарител4Гори с 1,2литръ над дадения разход за колата /тези песни любовни че горяла колкото на бенз.толкова и на газ ги забравете ,или ги разправяйте ,само когато гледате фант.филм.5 Мощността на колата пада с една идея.6Много от вас сигурно знаят ,че карат бомба със семействата си .7Също така знаят колко са ги обрулили за подмяна на газ.бутилка на 10г.,/свалиха ми качествената итал.газ.бутилка и ми сложиха някакъв евтин турски боклук ,ама била нова ,и за това 200,300лв.,и после 70,80лв пък на оторизиран сервиз ,да проверят дали има изтичане ,и с протоколчето пък да облажа катаджиите с още 70,80лв ,за нови голям и малък талон,че трябвало да бъде вписано ,в талоните .И не на последно място ,не забравяйте че като зареждате сте вътре с двата крака с пропан бутана,защото съотношението пропан /бутан не е такова каквото би трябвало да бъде .Всеки сам си решава ,за мен не е оправдано.Ще спестите там някакви си 10лв.на 100км,а сумарно сте на минус спрямо точките посочени по горе ,и какво от това!НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ 100Г.НАЗАД ОТ БЕЛИТЕ ХОР11:06 02.03.2024
187 Гост
11:12 02.03.2024