Известни са случаи, когато след като се налее ново моторно масло в двигателя, той спира да работи добре, при това след кратък пробег от няколко хиляди километра. И след като посетите автосервиз, се оказва, че маслото се е превърнало в черна каша, подобна на катран. Сега ще ви разкажем защо и как това може да се случи. Основният принцип, който е добре да спазвате е да не купувате т.нар. наливно масло или бутилирано такова, но от непроверени търговци. С други думи по този начин ще намалите риска от закупуване на масла-менте.
Когато купуваме моторно масло много често не обръщаме внимание нито на датата на производство, нито на състоянието му (последното, забележете, е трудно да се направи, защото консумативите се продават в пластмасови непрозрачни опаковки), но най-важно, както вече споменахме, е то да е оригинално. Така, когато собственикът на колата налее ново масло в двигателя, което не е направено от сертифицирани марки или е с изтекъл срок на годност, изминава 1000 километра и е напълно възможно да получи сериозен проблем под формата на основен ремонт на агрегата.
Всичко това е, защото маслото внезапно се превърнало във вискозно, гъсто вещество. Какво се е случило? По някаква причина вискозитетът на лубриканта драстично се е увеличил. Това може да стане заради неочакваната полимеризация на някои от съставните компоненти на пакета с добавки, които се намират във всяко двигателно масло, но при "ментетата" или при маслата с изтекъл срок на годност, те не са с нужното качество. Проблеми могат да се появят и ако водачът изсипе в двигателя една от онези "чудотворни" добавки, които се продават в изобилие във всеки автомобилен магазин, но това е тема на друг материал.
А причината за стартирането на такъв разрушителен процес е т.нар. обемно прегряване на двигателното масло. Така че, ако двигателят започне да прегрява след смяна на масло, трябва незабавно да замените маслото с ново, дори да смятате, че проблемът е в охладителната система или в друг помощен възел на основния агрегат.
Прегряването може да е от различно естество - от движение в задръствания, сезонната жега и други подобни, до вечното желание на мнозина от водачите да форсират оборотите до макс. В резултат на всичко това получаваме благоприятни условия за започване на полимеризация, особено ако маслото не е качествено. Това важи в пъти повече при турбо двигателите, при които смазочната течност трябва да се сменя по-често, в противен случай е лесно да се стигне до скъпи ремонти, дори маслото да е от графата - оригинални.
Друга причина за "магическата" трансформация на маслото в черен катран може да бъде т.нар. утайка. Тя е значително по-рядка, но въпреки това трябва да я споменем. Попадането на много малки частици катализатор (да не се бърка с катализатор в автомобила), в нашия случай това е прах, който се използва във фабриката при производството на масло, е възможно да попадне в готовия продукт, да речем, по погрешка или заради слаб контрол на производствения цикъл.
А катализаторът, както си спомняме от химията, е движещата сила, поради която може да започне неконтролируемият процес на окисляване на смазката. За да започне химическа реакция, са нужни температура и налягане. Всичко това го имаме в двигателя. Резултатът е съсипан мотор. Така че, ако видите утайка в маслото, дори много малка, е по-добре да не го използвате. Без значение колко струва въпросното масло. Последствията ще бъдат фатални. В обощение е най-добре да избягвате наливните масла, да проверявате сроковете на годност на продукта и да сте сигурни, че купувате маслото от магазин, който продава оригинални стоки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
16:48 02.03.2020
2 Марио
16:49 02.03.2020
3 Петър
16:50 02.03.2020
4 МаКаТа
16:51 02.03.2020
5 Читател
Коментиран от #26
17:02 02.03.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Масло от варел
На всеки един продукт на пазара от плаастмасова лъжичка до небостъргач има МЕНТЕТА, има ли оригинал - има и ментета. Просто трябва да се внимава ...
17:23 02.03.2020
8 Иван
17:34 02.03.2020
9 OilMaster
За мен риска е много по-малък именно с масло от бидон.
17:34 02.03.2020
10 фантасмагории
18:21 02.03.2020
11 Гост
Маслото е Nord See и като цяло съм доволен от него.
19:16 02.03.2020
12 Gorazd
21:36 02.03.2020
13 с2н5он
22:04 02.03.2020
14 2456😅😅😅
22:23 02.03.2020
15 Алфа Ромео
22:36 02.03.2020
16 Рашку
Коментиран от #18
23:51 02.03.2020
17 Японеца
07:56 03.03.2020
18 Ами
До коментар #16 от "Рашку":
Евтино се казва говорят си варел хидравлично за стари машини масларки 3 лева на литър. Какво ще е вътре атм за нов мерцедес вероятно 😆08:24 03.03.2020
19 коко джамбо
08:52 03.03.2020
20 Мемфис
Тази илюстрация е фейк!
Относно маслата:
Няма значение дали е туба или варел,стига да не е менте. Да не би във фабриките да сипват маслото от пет литрови туби?
10:38 03.03.2020
21 Варненец(натурализиран).
А на жената новата кола в Тойота масло наливат от варели при обслужване.
Думата ми е купувайте си от Интернет и спрете да им пълните гушите на сервизите които предлагат качествено масло.
11:43 03.03.2020
22 Тестер
12:46 03.03.2020
23 Глупости
15:29 03.03.2020
24 Лазаров
18:25 03.03.2020
25 безпартиен
19:28 03.03.2020
26 гост
До коментар #5 от "Читател":
Ти трябва да се радваш,че не си го извадил на свещи, та да запалиш една ,за твоята глупост.Вземи си 5w30 и няма да имаш проблеми при -25 градуса.Коментиран от #27
09:45 04.03.2020
27 Читател
До коментар #26 от "гост":
Колата ми беше Опел модел '99. Не е кола за толкова "тънко" масло.10:36 04.03.2020
28 699
12:52 04.03.2020
29 ваг груп
13:55 04.03.2020
30 ТеО
16:04 04.03.2020
31 Баща ти
09:42 09.03.2020
32 Димов
12:57 31.01.2023