ФАКТИ.БГ

Започнаха доставките на първия електрически багер

Публикувана: 12 Март, 2020 12:00
70 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5390
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.9 от 16 гласа.

Американският производител на строителна и селскостопанска техника Case представи първия сериен багер на ток в света. Екскаватор-товарачът 580 EV има батерия с капацитет 90 кВтч, чийто заряд стига за 8 часа работа.

Възможностите на електрическия Case са същите като на моделите с традиционни двигатели с вътрешно горене. 580 EV обаче работи практически безшумно, не замърсява атмосферата и изисква много по-ниски експлоатационни разходи.

Електрическият Case, разбира се, е доста по-скъп от дизеловия си аналог. От Case компанията обаче твърдят, че се изплаща напълно след пет години.

Първите два електрически багера вече са доставени на комунални служби в САЩ. Тази година ще бъдат изработени още няколко машини, а масовото производство започва догодина.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.9 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Къде са троловете антита
1 Отговор
Една по една опорните точки на антиелектриците се срутват като кула от карти. Доскоро твърдяха, че няма как тежка техника да бъде на батерии. Като гледам даже няма да има нужда от зареждане, защото ще изкарва цял работен ден.

Коментиран от #4, #9


Оценка:
-15 +27

КОНТРАТА
2 Отговор
Това е комбниран товарач не е багер и 8h работа са много отнисителни сигурно 8 h aко се движи напред назад кой е сметнал харча на ток за подемниците?

Коментиран от #6


Оценка:
-18 +16

гост
3 Отговор
Това всъщност е първия КОМБИНИРАН багер-товарач на ток в света !! Щото само багери и то от мини до 12-15-20 тона на ток има няколко , а и челен товарач на ток има и то от такива като Волво и Крамер !! Та още една опорка за "незаменимия" дизел отиде на кино , хахаха !!!

Коментиран от #5, #18


Оценка:
-10 +21

куку руку ку
4 Отговор

До коментар #1 от "Къде са троловете антита":


Само за сведение, строителна техника на ток има много отдавна. Баща ми работеше на 16 тонен кран "Краз". Редовно се включваше към ел мрежата на обекта, където работеше. Дизел-генераторът използваше само на обекти без ел захранване.
А почакай на тези багерчета да започнат да им се разхерметизират батериите от вибрациите. Ще четем пак статии от типа: еди-какво си се запали еди-къде си...

Коментиран от #8, #21


Оценка:
-13 +17

КОНТРАТА
5 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Кат ти свърши тока на 5 h работа, а ти зе плаща за машиносмяна от 8h ще питаш тарикате къде е дизела да му сипеш 10 лита нафта! Как сметнаха за 8h колко тона ще натовари за да му стигне тока?

Коментиран от #12, #13


Оценка:
-10 +15

гост
6 Отговор

До коментар #2 от "КОНТРАТА":


А не бе , те са сметнали като стои на място и пуфка на "празен ход" , хахахха !!! Такива сте смешки дето сте виждали сметки по телевизията , ама оспорвате специалисти дето това им е работата и ако не са прави излагат името и бъдещето на фирми за милиарди !! Точно пък на багерите и товарачите електромоторите само въртят хидравличните помпи и всичко нататък се задвижва хидравлично , да не мислиш , че това ти е Беларус , дето е един преправен трактор ?? Тоест електромотора работи на постоянни оптимални обороти и даже с втори резервоар ниско налягане може да рекурперира част от енергията !!! Тоест разхода е точно на час , ако не вдяваш !!!

Коментиран от #10, #11, #69


Оценка:
-8 +13

КОНТРАТА
7 Отговор
На баба ви фърчилото седнал да смята багер на открит рудник с тази лагерница в цвят оранжев!

Оценка:
-4 +7

А от какво са вибрациите?
8 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


Ти май забрави, че този багер няма дизелов двигател който да вибрира? На практика, двигателя на този багер почти няма да работи. В по-голяма част от времето ще работят само хидравличните помпи, които така или иначе са на ток.

Коментиран от #27


Оценка:
-9 +12

50 godisen
9 Отговор

До коментар #1 от "Къде са троловете антита":


abe nedorasliak elektrokari raboteha po zavodite oste predi basta ti da te e planuval vidiahme kolko sa "efektivni" davaha im 8chasa raboteha 1

Оценка:
-5 +6

10
Този коментар е премахнат от модератор
И ти ги приказваш едни
11 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Опитваш се да защитаваш, но не ти се получава. Електродвигателите не работят при постоянни обороти. Електродвигателите не работят въобще, когато не са необходими. И хидравличната помпа и двигателят, който задвижва колелата, работят единствено при нужда и с необходимите обороти. Ако двигателят работи с постоянни обороти ще му трябва съединител, което е глупаво за електрическо превозно средство.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +7

гост
12 Отговор

До коментар #5 от "КОНТРАТА":


"Кат ми свърши тока" на тебе нафтата ти ще ти е свършила отдавна животеца ??? Щото тоя ще даде цена на машиносмяна дето на тебе няма да ти стигне само за нафтата !!! И повече работа няма да видиш посмъртно !!! Да не говорим , че скоро в градовете ще е ЗАБРАНЕНО за багери с любимата ти нафта !!

Коментиран от #16, #24


Оценка:
-7 +9

гост
13 Отговор

До коментар #5 от "КОНТРАТА":


Ако още не схващаш 90 квт по 0,10 лв нощна тарифа са 9 ( девет) ЛЕВА !!!! Без да смятам всичките боклуци за "обслужване и консумативи" на любимия ти дизеляк !!! Плюс поне 25-30 л нафта на машиносмяна , тоест 50-60 лева !!

Оценка:
-7 +10

Рубладжийче
14 Отговор

До коментар #10 от "КОНТРАТА":


Руският е най-добър, но трябват два Камаза да мъкнат батерията.

Оценка:
-5 +5

Антиелектрика
15 Отговор
А зимата дали ще изкара 8 часа работа?! А при отстраняване на аварии когато се налага и по 14 часа работа к'о праим?! Като изобретят адекватен източник на ток тогава да ми рекламират тея миксери!

Коментиран от #19


Оценка:
-11 +9

Ти остави цената на горивото
16 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Както се видя от статията, тези багери се използват от фирми за комунални услуги. При авария, дизеловия трактор ще трябва да изчака да мине нощта, за да може да работи в по-приемлив за жителите час. Електрическия багер може да работи по всяко време на денонощието и да отстрани аварията в момента на възникването като спести стотици и хиляди долари пропуснати ползи. Да не говорим за ремонтни дейности през нощта, когато няма трафик и всички други удобства на безшумната работа. Почти всички батерии могат да се зареждат до 80% за 30 минути, така че при навлизане на електромобилите, зарядните станции ще са дори в междублоковите пространства и само по време на обедната почивка, багера ще може да се зареди за още осем часа.

Оценка:
-9 +6

гост
17 Отговор

До коментар #11 от "И ти ги приказваш едни":


Ами не знам на кой "не му се получава" и кой е виждал багер само на картинка , ама електродвигателя работи за да създава налягане в системата , а хидродвигателите на колелата и цилиндрите се управляват с КЛАПАНИ !!!!! Които ги спират или пускат в която е нужно посока !!! А излишното масло от системата , ако има такова се връща в резервоар ! Така че опорките ти за "съединител" не важат !!!

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +5

Q4 00
18 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Трябва да си много тъп да смяташ ,че с пет машини които още не са произведени ще унищожиш дизела. Незнам на поляната как ще го заредиш

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +6

Ко да прайм
19 Отговор

До коментар #15 от "Антиелектрика":


Отива в обедната почивка до бързата зарядна, хапва си и е готов за още 8 часа след обяд.

Оценка:
-7 +4

За хидравликата съм съгласен
20 Отговор

До коментар #17 от "гост":


За хидравликата съм съгласен... донякъде. Застани до някоя вишка или още по-лесно камион с падащ борд и чуй кога работи ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА помпа. Това което си описал е когато хидравличната помпа се захранва от ДВГ.

Колелата на трактора почти сигурно ще се захранват от отделен електродвигател.

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +5

Ама наистина с ку ку руку
21 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


Питай пак баща си на какво е работил и колко тонна е машината, че на теб явно не ти е силна страна помненето !

Коментиран от #25


Оценка:
-6 +5

гост
22 Отговор

До коментар #18 от "Q4 00":


А трябва да си още по-тъп , за да не видиш , че дори 5 машини са достатъчни за бранш , в който разходите са ВСИЧКО !!! И където никой не се интересува от "звук , душа" и тем подобни глупости !!! Точно в комуналните служби всичко се отчита до цент и след една година и фирмите и общините ще знаят колко ПЪТИ по-ниски разходи дава тоя багер без да броим другите ползи !! И след още една никой няма и да си помисли повече да купи дизелов пушилник !! То и за градския транспорт не ви се вярваше , ама от две години вече в Европа новите дизелови автобуси се броят на пръсти , а електрическите не насмогват с поръчките !! Същото и за камионите за боклук !!

Коментиран от #45


Оценка:
-6 +6

гост
23 Отговор

До коментар #20 от "За хидравликата съм съгласен":


Когато багера се движи кофата и стрелата НЕ РАБОТЯТ !! От какъв зор трябва да се слага отделен двигател за колелата ?? Който даже няма да е един , а поне два за двата моста ?? Ако ще върти пак хидравлична помпа за какво е ?? При това тоя багер по закон не трябва да вдига повече от 40 км/ч !!

Коментиран от #28, #47


Оценка:
-2 +4

КОНТРАТА
24 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Отворко, като дава по ниска цена ще трябва да изплаща тая ел. батерия на колела цял живот! И ми е интетесмо тая ел. батрия при минус 15° колко ток ще харчи и дали изобщо ще припали да не се окаже летен багер!

Коментиран от #31, #36


Оценка:
-2 +8

куку руку ку
25 Отговор

До коментар #21 от "Ама наистина с ку ку руку":


Ей такъв... и помня, помня
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=71582528592167698

Оценка:
-0 +3

😂😂😂😂😂
26 Отговор
Един ел. двигател и зима и лято, все една и съща енергия изразходва!

Оценка:
-3 +4

куку руку ку
27 Отговор

До коментар #8 от "А от какво са вибрациите?":


Най-нищожните вибрации са от двигателя. Пробвай да изсипеш лепкав товар от кофата без да я разтресеш, или пък забий кофата за копаене в твърд грунт и започни да копаеш. Само си вържи пломбите, че да не се разбягат.

Оценка:
-1 +12

Цена и надеждност
28 Отговор

До коментар #23 от "гост":


Електродвигателя ще е по-евтин, по-надежден и по-икономичен, отколкото хидравличното задвижване на колелата. Като говорим за надеждност, повярвай ми, дори по кофата най-вероятно са сменили всяка една хидравлична система, която могат с електрическа.

Коментиран от #29


Оценка:
-5 +1

гост
29 Отговор

До коментар #28 от "Цена и надеждност":


По-нататък при по-масово производство може би , но засега можеш да си сигурен , че просто на мястото на двг-то са сложили електромотор и всичко останало си е както другите багери !! Точно тия фирми ще гледат да използват каквото могат от старите модели ! Ако се появи някоя "Тесла" при строителните машини може и да направи нещо без хидравлика ! Даже на снимката се виждат хидравличните цилиндри и маркучи и по кофата и по стрелата !

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +2

Дедо
30 Отговор
Абе по Дискавъри има едни дето копат злато по Аляска и много ми е чудно ако работят с такива колко нафта ще гори генератора за зареждане!

Коментиран от #32, #33


Оценка:
-0 +6

гост
31 Отговор

До коментар #24 от "КОНТРАТА":


Тая ел.батерия 90 квт струва не повече от 12-13 000 долара в момента !! Плюс елмотора 3-4 000 станаха 15-17 000 ! Като махнеш 7-8 000 за двг-то останаха още 7-8 000 оскъпяване спрямо пушилника !!! Това ще го избиеш само от нафтата за една година максимум , а те ще има поне 8 години гаранция !!! КОй ще трябва да избива , батерията или пушилника , хахахха !!!

Оценка:
-6 +3

гост
32 Отговор

До коментар #30 от "Дедо":


Направо се зачудих кога най-после някой ще се сети за "великите" центрове на икономиката Аляска и Сибир , хахахха !!! То там нали се прави 99 % от строителството и производството , та точно за там трябва да се мисли , а не за целия бял свят , дето пасат говеда и машини не им трябват въобще !!! Нито пък им дреме какво дишат и колко плащат за това , еееех , дървени глави , божеее , вари ги печи ги , на кухо дрънчат и това си е !!!!!

Оценка:
-6 +0

Защо реши че ще е на нафта
33 Отговор

До коментар #30 от "Дедо":


Защо реши, че ще зареждат на нафта, като могат да заредят от вятъра или от слънцето? Така или иначе са инсталирали такива централи именно за да им спестяват горенето на нафта за производство на ток.

Оценка:
-6 +4

Сигурен съм
34 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Разбира се че съм сигурен, но точно в обратното. Дори да са сложили електродвигател на мястото на ДВГ, отново електродвигателя ще задвижва колелата. Да не мислиш че преди това ДВГ захранвало само хидромотора, а движението на колелата се е осъществявало от хидравликата? Помисли си отново?

В сегашния вариант, хидравликата ще работи много по-бързо, защото при натоварване няма да изчаква ДВГ да си вдигне оборотите, за да поеме натоварването. Освен това, задвижването и хидравликата ще се захранват от батерията напълно индивидуално и при подаване на газ за движение на колелата, няма да се променя и скоростта на движение на кофата.

Оценка:
-4 +3

незнайко
35 Отговор
ДА ЖИВЕЕ НОВИЯТ ТИП ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛ . Но този багер му трябва помпа за масло която се върти от електродвигателя и маслена турбина за хода му !!! Хидравликата е старата !!!

Оценка:
-1 +4

незнайко
36 Отговор

До коментар #24 от "КОНТРАТА":


Много рядко в живота се работи навън при -15,20,30 градуса, само ако се налага !!! Затова руснаците карат бензинови машини в тайгата и на север. Колко пъти в БЪЛГАРИЯ сте видял някой с такава машина да работи при -20 градуса ? Аз не съм виждал, говорим точно за такъв товарач .

Коментиран от #38


Оценка:
-1 +2

Коментар
37 Отговор
Пак овчиците блеят в общ глас, беее еко... беее надеждно, беее евтино?!
Овчици без собствено мнение, от кога "еко" и съвременните литиеви батерии стоят в едно изречение????
Вие знаете ли лития как се добива??
Имате ли на идея как тежка минна техника на ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ копае руда, която после се обработва във фабрики, които в последствие произвеждат батериите!!!
И НЕ батериите НЕ се рециклират, щото е нерентабилно!!!
Ами когато се натрупат, какво ще ги правим???
За онези, които ще ме оборят, как и петролът се добивал, ще им кажа! Да и петролът се добива, НО чрез сондиране с помпи! Да рафинира се, НО при рафинирането му се отделят много фракции, сред които и газ, чиято енергия се използва в процеса! Ами пластмасите, колкото и вредни да са, нали и те са петролен продукт, нали и тях ги има в електричките, т.е. и само с електрички пак ще трябва да се добива нефт!!!
И не на последно място, ако ви бива поне малко в смятането, пресметнете за колко време би се заредила една батерия от 100 kW, какъв ток би теглила от мрежата и какво ще стане с ел мрежата ни и цената на тока, ако масово всички минем на електрички???!!!
Тока на въглища и италиански боклук, няма да споменавам!

Коментиран от #39, #40


Оценка:
-1 +8

Как ще работи
38 Отговор

До коментар #36 от "незнайко":


И какво да работи, като земята е замръзнала като камък? Освен за някоя авария, няма за какво да изкараш такава техника навън. Не знам дали въобще може да им работи хидравликата при минус 30 градуса, ако няма подгряване на маслото?

Коментиран от #41


Оценка:
-2 +1

Абе рудник
39 Отговор

До коментар #37 от "Коментар":


Какви руди копаят дизеловите багери, като 90% от лития се произвежда от вода бе умник? Тази вода се изпомпва в езера солници, в които се изпарява от слънцето, точно както се прави морска сол. Колко се замърсява при производство на морска сол?

Коментиран от #44


Оценка:
-7 +3

Чел недочел, разбрал недоразбрал...
40 Отговор

До коментар #37 от "Коментар":


Прочел си нещо че не било рентабилно, ама какво било така и не си разбрал. Литиево-йонните батерии се рециклират и то доста рентабилно, защото се извлича всичкия кобалт, мед и никел. Лития също се извлича, но в съединения, които са подходящи за стъкларската и строителната промишленост, но не са напълно готови за производство на нови батерии. Така или иначе, в момента по големите количества литий, не отива за батерии, a точно за тези промишлености.

Просто е глупаво от чист литий, да правиш съединенията за стъкларската промишленост, вместо от него да произведеш батерии, а отпадъчния продукт от рециклирането на батериите да пратиш за стъкларската промишленост. Когато количествата на батериите станат по-големи, отколкото може да поеме стъкларската и строителната промишленост, енергията вероятно ще е по-евтина и чиста, за да има икономически смисъл да се пречиства лития до степен годна за ново производство на батерии. Така или иначе, най-голямото замърсяване идва от енергията необходима за производството на анодите и катодите. Просто процеса е много енергоемък и въглеродния отпечатък на батерията най много зависи от чистотата на електроенергията използвана за производството им.

Оценка:
-6 +2

гост
41 Отговор

До коментар #38 от "Как ще работи":


Значи мислиш , че маслото като го сгъстява помпата до 300-350 атмосфери и се охлажда , така ли , хахаххаха ??!! Ми що тия умници тогава ги слагат тия маслени радиатори , да охлаждат въздуха сигурно , хахаха !!! Сериозно , ти никога ли не си доближавал работещ багер или да си пипал работещ хидравличен цилиндър ?? За работещ багер проблем е охлаждането , а не подгряването , а хидравличното ,масло е 2-3 пъти по-рядко (да не ти говоря за вискозитет) от двигателното , да не говорим за трансмисионното !! А електродвигателя пък съвсем не му пука от студ , ама въобще !!

Оценка:
-1 +0

Дедо
42 Отговор
Каква е разликата между електрокар и комбиниран багер? Двигателят задвижва хидравлична помпа и през торк конвертор - скоростната кутия.

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +1

Каква скоростна кутия?
43 Отговор

До коментар #42 от "Дедо":


Електрическите превозни средства обикновено нямат скоростна кутия, а само редуктор с фиксирано предавателно число.

Конкретно на този багер, задвижването на колелата няма нищо общо с двигателя на хидравликата. Колко пъти е необходимо да го повторя, за да го разберете?

Оценка:
-1 +0

Коментар
44 Отговор

До коментар #39 от "Абе рудник":


Признавам не бях добре информиран, за което се извинявам.
Ето и малко официални факти:
"Литиевите батерии също изискват суровини като кобалт, никел и графит, които допълнително усложняват призводството. Трудовите несправедливости при извличането на кобалт са добре документирани. Над 20 процента от износа от Демократична република Конго, най-добрият производител в света, идва от нерегламентирани занаятчийски мини, които често наемат деца. За суровини като никел и графит страните производители се справят със замърсяването на водата и обезлесяването.

Мащабирането и масовото производство на литиеви батерии е сложно, но правата на човека и опазването на околната среда при тяхното производство ще го направят още по-сложно за производителите и крайните потребители. Суровият изходен материал произлиза от мини по целия свят и идентифицирането на неговия произход не винаги е лесно. За компаниите, които се занимават с етикети на чисти технологични продукти, като електрически автомобили и слънчеви хранилища плюс съхранение, ще е необходимо да търсят по-добри възможности за избор, тъй като използването на батерията продължава да избухва - или рискува да се изправи срещу издухване."
Следва плодължение.

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +3

Q4 00
45 Отговор

До коментар #22 от "гост":


Как ще го заредиш на поляната? Нещо не отговори.

Оценка:
-0 +1

Коментар
46 Отговор

До коментар #44 от "Коментар":


Продължение на фактите за литиевите батерии:

"Според Абелвик-Лоусън настоящото въздействие на дребномащабния литиен добив е сравнително минимално. Но тъй като търсенето нараства, това как компаниите развиват производство, може да промени въздействието. "Има опасения", каза тя. „Щом нещо наистина се увеличи, не може да се каже какви мащабни щети могат да бъдат нанесени.“

Местата за басейни със слънчев добив обикновено консумират малко енергия, защото слънцето обработва литий от басейните. Но Уайтсайд каза, че неотдавнашното увеличение на търсенето стимулира практиката на "директна доставка на руда" от местата за добив на скали до Китай през последните три до шест месеца. За ускоряване на процеса се изпраща повече суровина, преди да се концентрира.

„Това означава, че вашата консумация на енергия за транспорт е много по-висока - приблизително три пъти по-висока“, каза Уайтсайд. „Това няма да бъде конкурентноспособно в дългосрочен план, но в момента с цените, където са, този вид производство се стимулира.“"

Това са малка част от реалните факти при производство на литиеви батерии!
Литиевите батерии и ЕКО частта, не вървят заедно!!!

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +3

Plameni
47 Отговор

До коментар #23 от "гост":


Когато багера се движи кофата и стрелата НЕ РАБОТЯТ! ! ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ ЛИЧНО СЪМ ВИЖДАЛ БАГЕР CASE ЗАТЪНАЛ ДО КАБИНАТА КАК ИЗЛИЗА ОТ КАЛТА С ПОМОЩТА НА ДВЕТЕ КОФИ ЕДНОВРЕМЕННО И В СЪЩОТО ВРЕМЕ ГУМИТЕ СЪЩО СЕ ВЪРТЯТ .ПРОСТО БЕШЕ КРАСОТА ДА НАБЛЮДАВАШ! !!

Коментиран от #70


Оценка:
-0 +3

гост
48 Отговор
Брей, вчера съм се развихрил. Що коментар, що нещо. По принцип страдам от много болести, една от които е раздвоение на личността. Чувам гласове и ги предавам на вас незнаещите пишейки под различни никове, като междувременно водя диалог с "гост" (това съм аз). Това, че минните багери работят на ток от много време не е новина ,а факт. Проблема при тях е ,че е необходим трафопост и то голям. Багер на батерия , лошо няма, ако се ползва от ВиК, но багери не се ползват само в градовете, а и често се налага да отидат до обект на 60-70км и да се върнат. Та за такава работа си е необходим дизел.(да ме прощава светиня му). Не зачеквайте темата за лития, тя ми е болна,хем искам да съм еко,хем добива казват,че не е еко. Но аз имам решение на проблема - 10000 поклона пред снимката на свети Мъск. Болката ме изостави или се е маскирал на "Чел, не дочел..."

Коментиран от #49, #52


Оценка:
-1 +2

гост
49 Отговор

До коментар #48 от "гост":


Имах в предвид Борката, а не болката
Борката Попов, той ми е сърдечна болка:))
Борка, нали знаеш,че лития се ползва за масово производство на стъкла. Това силиций, това литий се си е песък брат, все джам ще стане. И изобщо не ми излизай с лафовете, че за стъкларството са необходими само 2% от това което ще се получи от рециклирането на излезлите от употреба до момента батерии. Чети библията на свети преподобни Мъск, там пише друго.

Коментиран от #50


Оценка:
-1 +2

Троловете мразят цифрите
50 Отговор

До коментар #49 от "гост":


Знам че много мразите цифрите и смятате, че всеки един споменат факт, може да бъде заличен с 20 обиди по този, който го е казал написани от 15 различни Ника. Това само доказва колко ви е капацитета. Сега се приготви да изчезнеш, като дявол от тамян, защото следват цифри за използването на лития по промишлености:
Керамика и стъкло (32%)
Батерии (35%)
Смазочни материали (9%)
Непрекъснато леене (5%)
Въздушна обработка (5%)
Полимери (4%)
Първично производство на алуминий (1%)
Фармацевтични продукти (

Оценка:
-2 +1

Троловете мразят цифрите
51 Отговор
Нещо ми отряза мнението. Ето останалата част
Фармацевтични продукти 1%)
Други (9%)


Сещаш ли се кога точно ще се рециклират тези батерии, които се произвеждат днес? На практика е точно обратното на това което твърдиш. Остатъчния продукт от рециклирането на батериите, не стига дори за 2% от нуждите на стъкларската и керамичните промишлености. Какъв тогава е икономическия смисъл от влагане на допълнителна енергия за напълно пречистване на лития при рециклирането на батериите, като дори в този вид може да се използва директно в друга промишленост?

Когато фактите говорят и боговете мълчат, само на троловете не могат да се затворят устите. Очаквам следващите 20 обиди от няколко различни Ника, без нито един аргумент и нито една цифра в мненията.

Оценка:
-2 +1

Виждал ли си багер на живо?
52 Отговор

До коментар #48 от "гост":


За какви 70 километра говориш, като повечето фирми опериращи с багери дори 7 километра рядко изминава на собствен ход, а превозват багерите на платформи. Разликата е, че вместо бидон с нафта, ще качат батерия от която да се зареди багера. Даже може да зареди директно от батерията на камиона.
Съвсем скоро, до всеки трансформатор в мините ще има и по една или повече батерии от рода на мегапак, който има капацитет 3 мегаватчаса и мощност 1,5 мегавата, захранване от фотоволтаични панели и вятърни генератори. Това ще стане по икономически съображения, а не по-екологични, защото ще си спестят от цената и транспорта на горивото и/или от цената и транспорта на тока.

От 2017 година до миналата година, въглеродния отпечатък на 100 киловатчаса батерия падна от 14 тона СО2 на 7 тона. Смятай още колко ще падне, ако и добива на материалите става без генериране на вредни емисии? Всички ваши опорки взеха да се изпаряват, не мислиш ли? Точно от бизнеса ще започне масовото налагане на електричките, а не от личния транспорт.

Коментиран от #56


Оценка:
-2 +2

гост
53 Отговор
Чакай, сега ще си отговоря сам,защото ме боли главата. Първо , ето тази думичка се моля да я пиша винаги с главни букви (ЩЕ). Второ, всеки полуграмотен може да прочете уйкипедия използването на лития. Проблема ни ( не го пише в наръчника на свети Мъск) е, че само 2% от лития (във вид на соли) добит при рециклиране, може да се ползва, но светиня му ЩЕ измисли как процентите да се вдигнат. Ще пина един аспирин, че ме боли главата, когато ми цитират данни за суровината ,а не за рециклиране. Гуру Мъск е велик. Поклон.

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +3

Тази опорка се изтърка
54 Отговор

До коментар #46 от "Коментар":


Измисли друга опорна точка. Тази с кобалта и дечицата вече не върви, защото от години Тесла използва батерии с много ниско съдържание на кобалт, а от тази година започна да използва батерии без никакъв кобалт.

И това е заради цената и к@рвенските номера, които им въртят търгашите, а не толкова до екология. Както виждаш при производството на батерии, трудно може да се сформира групировка като ОПЕК, защото производителите намират други алтернативи и директно те изхвърлят от пазара.

Сега проблемът в Конго ще стане от екологичен в икономически, защото бедните дечица няма да има какво да ядат. Което пък показва, че там проблемът е повече политически, защото за бедните дечица няма печеливш ход дори сега, когато в Конго се изсипват милиарди.

Няма нито една промишленост, която не замърсява, така че недей да търсиш под вола теле. Производството на ток от възобновяеми източници и на батерии просто е избор на най-малкото зло. Когато токът стане в излишък и за без пари, тогава ще дойде и времето на водорода, който е следващото най-малко зло, но засега няма икономически смисъл.

Коментиран от #60


Оценка:
-5 +1

Не вървиш
55 Отговор

До коментар #53 от "гост":


А откъде мислиш че съм изкопирал тези цифри? Точно от Уикипедия, затова вземи се скри в тролската дупка, Антиелектрик.

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +0

Виждал съм багер
56 Отговор

До коментар #52 от "Виждал ли си багер на живо?":


Всеки ден едни багерчета JSB ги гледам как отиват към Сливница.

Оценка:
-0 +2

Не вървиш
57 Отговор

До коментар #55 от "Не вървиш":


Там от където си ги изкопал , не пишат за рециклиран. А , от рециклиран (от батерии) в момента със сегашните технологии се ползва (сега в момента) 2% в производство на стъкло и 0% повтарям, нула процента в производството на батерии за Тесла.

Коментиран от #58


Оценка:
-0 +3

98%
58 Отговор

До коментар #57 от "Не вървиш":


Виждам че си запознат с материята. Да кажеш какво правят с останалите 98%? Заравят ги някъде? Изхвърлят ги във водоизточниците? Фактът е, че не е нищо подобно, а ги продават като материал, независимо на коя промишленост, което им е по изгодно, отколкото да го пречистват до степен за ново използване в батериите.

Знаеш ли къде са най-големите запаси на литий в света? В океаните. Знаеш ли колко процента от батериите не само на Тесла, а в световен мащаб, се произвеждат с литий добит от там? 0% , НУЛА , ZERO. Пак по същата причина. Не е рентабилно. Ако цената на лития се вдигне, може да стане рентабилно както рециклирането така и добива от морска вода. Засега е просто глупаво, а не невъзможно, както се опитваш да го изкарваш. Ти би ли си купил рециклирана тоалетна хартия за 2 лв, ако не рециклираната струва 50 стотинки?

Оценка:
-3 +1

гост
59 Отговор
Много ме боли главата ( от ударите в стената, докато се кланям на всевишния Мъск). В коментар 50 написах 32%, а то се оказаха 2%. Сега получих прозрение, че материалите от рециклирани батерии са толкова евтини, че ги подаряваме. Нищо, че за рециклиране се плаща и то доста, но Бог Мъск е ларж, нека има за бедните Порше и подобни. Мъск е велик. Мъск акбар.

Оценка:
-0 +3

изтъркана опорка
60 Отговор

До коментар #54 от "Тази опорка се изтърка":


Няма статия, която ти и Борето да не тролите с глупостите на Мъск, а когато другите започнат във ваш стил се нервите. Има една поговорка "..каквото повикало, такова се обадило".

Коментиран от #61


Оценка:
-1 +3

Какъв стил бе?
61 Отговор

До коментар #60 от "изтъркана опорка":


Каруцарски? Ти му показваш ФАКТИ, че само 35% от световния добив на литий се използва за батерии, то се опитва да си наложи МНЕНИЕТО с хиляди обиди и НИКАКВИ ФАКТИ, че само два процента от лития се използвали.

Коментиран от #62, #63, #64


Оценка:
-3 +0

Какъв стил бе?
62 Отговор

До коментар #61 от "Какъв стил бе?":


Че само 2% от рециклирания литий, били достатъчни за да задоволят нуждите на всички останали промишлености.

Оценка:
-2 +1

гост
63 Отговор

До коментар #61 от "Какъв стил бе?":


Каруцари сте ти и Борето, ти обаче и си зомбиран. Нямаш елементарно възпитание в спора и реагираш като разглезено дете. Научи се първо да различаваш инсинуации от истини. Не вярвай на всичко написано , дори и когато подкрепя тезата ти. На всяка твоя истина, ще се намери някой с противоположна.

Оценка:
-1 +3

гост
64 Отговор

До коментар #61 от "Какъв стил бе?":


Кой ти говори за световния добив БЕ. Говорим за рециклирани батерии и това, че спекулираш с цифрите. Хората ясно са написали, в момента едва 2% от лития в батериите може да се усвои. Какво правим с останалите 98%. Това не е пясък ,не е лека сол,това което остава от употребените батерии е отрова.

Коментиран от #67


Оценка:
-1 +2

Антиелектричка
65 Отговор
Здравейти! Аз съм майката на антиелектрика! Много съм доволна от тази новина и веднага се свъзрах с производителите на този страхотен багер! Казаха че ще има мощност достатъчно да ми развърти големия вибратор!! Съпер съм доволна, до сега трябваше да ползвам само на трифазния ток в нас а сега мога да го ползвам навсякъде където си поискам!!! Да живее електрическата революция!

Коментиран от #66


Оценка:
-1 +1

гост
66 Отговор

До коментар #65 от "Антиелектричка":


Браво , мамче , развърти го! Поне една батерия ще се ползва по предназначение. Аз си мислех, че си на този с педалите. Тука някакъв " Какъв стил бе?" ми пише , че го обиждам. Аз само съм забравил да си пия хапчетата и фобията ми да обичам Тесла се е обострила. Обичам я ей! Мъск е велик! Мъск акбар!

Оценка:
-0 +1

Кои са тези хора
67 Отговор

До коментар #64 от "гост":


Кои са тези хора които са написали че само 2% от лития МОЖЕ да се усвои? Джугана? Pleasure? Коментатора? ПАК ПИТАМ КАКВО ПРАВЯТ ОСТАНАЛИТЕ 98%?

Коментиран от #68


Оценка:
-0 +1

перничанин
68 Отговор

До коментар #67 от "Кои са тези хора":


Извинявам се , че ви се меся в заигравката, чета ви цял ден, но ако мога да отговоря. (писах и в друга статия на факти) Цитирам статия в ИНВЕСТИТОР.БГ от 2020г и вестник Гардиан:
"...какво се случва с батериите за електрическите автомобили, които вече са изчерпани? На този етап няма икономически изгоден метод за тяхното рециклиране. Затова и повечето от тези батерии попадат на сметищата или се трансформират в прости евтини уреди, като разходите за това са по-големи от ползите...На този етап и програмите, които насърчават рециклирането на литиево-йонни батерии, колкото и малко да са те, също не дават резултат - хората още хвърлят в боклука непотребните батерии.

През 2030 година се очаква електрическите автомобили да бъдат поне 140 млн., а този бум ще остави към 11 млн. тона използвани батерии, за които все още няма решение как да бъдат унищожавани, допълва The Guardian." Та това отговори ли ти, ами ЗАМЪРСЯВАТ.

Оценка:
-0 +2

Батко
69 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Ще ти рекуРперира тиквата! Когато се натовари хидромоторът ел. двигателят на помпата не се ли товари бе караумнико

Оценка:
-0 +1

Ристо Багеристо
70 Отговор

До коментар #47 от "Plameni":


Работя с багер и точно изкопаните канали ги прекрачвам с помощта на стрелата и кофата. Има много материал в тубата - гледайте !

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.