Електромобилите Tesla ще разполагат с една нова функция, подпомагаща стартирането от място. Новата технология има за цел да направи американските електромобили още по-бързи при старт от място.
Новата функция е наречена „Положение гепард“ и според Илон Мъск ще направи старта от място много по-ефективен и зрелищен.
За целта Мъск ще научи колите си да спускат предната част и в същото време да повдигат. Тази "позиция гепард", ще направи така, че електромобилите да се подготвят за атака.
Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 12 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Така е
Коментиран от #18
10:11 07.04.2020
2 Йозеф
Ко рече?
Коментиран от #7, #8
10:14 07.04.2020
3 Не мога да разбера
Коментиран от #13, #20
10:16 07.04.2020
4 борислав
Коментиран от #6
10:16 07.04.2020
5 предимно прост
10:21 07.04.2020
6 Вярно да
До коментар #4 от "борислав":
Като монтираш ниските пружини отпред и високите отзад, вярно така стои. Така стоеше, вярно едно време и Москвича на съседа. Явно го е правил за високо ускорение. На кое Порше са така, и кое Порше е с пневматично окачване? Освен мисля Тайкан!10:21 07.04.2020
7 Има се предвид
До коментар #2 от "Йозеф":
Да повдига задницата. Изречението не е довършено.10:32 07.04.2020
8 гост
До коментар #2 от "Йозеф":
Тъй като аз съм експерт по Тесла ще си позволя да предложа просто обяснение на тази много сложна технологична новост. Визуализирате го все едно че ядете и ходите по голяма нужда едновременно!!!10:35 07.04.2020
9 Behemoth
10:36 07.04.2020
10 Боби
10:47 07.04.2020
11 Бачо Киро
Коментиран от #14, #16
10:49 07.04.2020
12 Боби
10:50 07.04.2020
13 Бачо Киро
До коментар #3 от "Не мога да разбера":
Не ти се чудя, че си нямаш на идея и дрънкаш, как от 20 години правели едно и също, щом на тея глупости им викаш иновации...10:51 07.04.2020
14 Боби
До коментар #11 от "Бачо Киро":
За една бензинова кола, която ускорява за 2.5 до 100 се хвърлят милиарди в разработки, за да може следващия модел да дава ускорение с 0.1 по-бързо! А Мъска го права само с един ъпдейт!10:54 07.04.2020
15 предимно прост
11:06 07.04.2020
16 Алфа Вълкът
До коментар #11 от "Бачо Киро":
Ти кво се пънеш кат нЕмаш пари и за количка с дистанционно управление !11:17 07.04.2020
17 ами много е просто
11:26 07.04.2020
18 SS41
До коментар #1 от "Така е":
За целта Мъск ще научи колите си да спускат предната част и в същото време да повдигат." -Аве мъск .."Ела у Те-кеЙ -се-то , Ти покъжъм къ' стават тез работи с инвентара , не Аркадаш!Стана ясно дори и на децата , че с леките коли просто Не си в "час" ..и сред 20.годинки -просто казано -НЯМА ДА ТЕ ИМА!
...И Реши, да се преориентираш към селскостопанската механизацая?
Ха Ха Хаа...Успех с начинанието-Правилно си се Ориентирал пич.
То не бяха, космос,марс, радио 'приказки'-аве там...Ерунди всякакви.
Коментиран от #19
11:35 07.04.2020
19 Hellish
До коментар #18 от "SS41":
И се мислите за интересни а не осъзнавате кво празни глави сте "аркадаш"Коментиран от #33
11:49 07.04.2020
20 Гост
До коментар #3 от "Не мога да разбера":
Да въвеждаш глупости в продукта си не се нарича иновации. А на джендьовците без книжки само ускорение им трябва. Не може да кара, чака на автоплота, а щял да ускорява като ракета. Това е все едно да произведеш граната за деца. Мъск няма грам мозък в пъпеша на раменете си. Или има, но вие нямате.11:52 07.04.2020
21 Румбо
Коментиран от #22
12:35 07.04.2020
22 Зума
До коментар #21 от "Румбо":
Той това нарочно го прави, да няма печалба! За да може хейтърите да имат опорка! Иначе и като тръгне и печалбата, ще се увеличат самоубийствата!12:40 07.04.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Хе хе
До коментар #24 от "Driving pleasure":
Кошник е кошника ти пред блока, 30 годишния ти дизел на половин милион километра! А идиот можеш да кажеш на собственика на твоя кошник. А за Айкюто на собственика на твоя кошник няма да говорим.13:44 07.04.2020
26 Този
13:45 07.04.2020
27 Този
Коментиран от #67
13:50 07.04.2020
28 Driving pleasure
Да натоварваш предницата при драг е безсмислено, трябва ти тежест на задния мост (освен ако не си с предно предаване) пренесената назад тежест е сцепление - цялата работа е просто поредната пърдяща екстра на друсаното афро - наслаждавайте се
Коментиран от #29
14:18 07.04.2020
29 Боби
До коментар #28 от "Driving pleasure":
Тежестта се измества от ускорението, ако не си наясно. Когато настъпи, предницата скача на горе. Това се опитват да избегнат, защото тогава предния мотор няма какво да задвижва, колелата превъртат. За това се прави, да не скача на горе предницата. Колата е с двойно задвижване и е важност да има тежест на двата моста не само на заден.Коментиран от #30, #46
14:33 07.04.2020
30 Driving pleasure
До коментар #29 от "Боби":
Тя пак ще олекне предницата просто защото тежеста се премества назад, просто няма да е визуално видимо. Няма как да накараш трансфера на масите да се движи напред при ускорение, че да натовари предната ос ;)Поредна залъгалка за любители на пърдящи екстри :)
Коментиран от #31
14:50 07.04.2020
31 Боби
До коментар #30 от "Driving pleasure":
Как не? Като повдигнеш отзад, тежестта пада напред! Как не? И при ускорението, ще се измести в средата, за да е еднакво върху двата моста.Коментиран от #32, #35
15:03 07.04.2020
32 Driving pleasure
До коментар #31 от "Боби":
Даже и да си прав, в което не съм съгласен, тогава ще загубиш натоварването върху задния мост, ептен зле :)Коментиран от #34
15:08 07.04.2020
33 SS41
До коментар #19 от "Hellish":
Праза е главата на Тая д'ето те родила с 3 грама пилешки мозък в кухата ти глава "аркадаш".Колкото, можеш да разсъждаваш,толкова и от електрони машини е електро Котори -Вдяваш .."аркадаш"
15:20 07.04.2020
34 Боби
До коментар #32 от "Driving pleasure":
Това ще се използва, само когато ще ускорява, не постоянно. Така, че няма да оставя задницата лека. При ускорение от 2.5 до 100, ти е ясно, че за част от секундата тежестта скача назад. Така, че задния мост няма да бъде не натоварен.15:21 07.04.2020
35 перничанин
До коментар #31 от "Боби":
Я и аз да питам , тя тая тежест сигурно е някаква течност и се мести постоянно, така както го разправяш. Даваш газ и пляс , премести се назад. Биеш спирачка , люс напред. Глупости на търкалета. Днес никой ли не учи механика? Ай, да не разискваме подробности за въртящ момент на задна ос , задай си въпроса защо истинските драгстери имат подобна конструкция, висока задница и ниска максимално отдалечена предница. Демек , нищо ново под слънцето.Коментиран от #36, #37, #38
20:56 07.04.2020
36 Боби
До коментар #35 от "перничанин":
Браво, разбрал си го! Значи добре съм го описал, щом и хора като теб са го разбрали! Точно така е, като течност. При ускорение тежестта пада назад, при спиране-напред.21:11 07.04.2020
37 Боби
До коментар #35 от "перничанин":
Точно това разпределяне на тежестта се използва и от пилотите, особено рали пилотите. При удряне на спирачка тежестта пада на предната ос, като колата завърта на където са завъртяни гумите! Но тези неща не са ти ясни, та незнам за какво да ти ги пиша!Коментиран от #40
21:16 07.04.2020
38 Боби
До коментар #35 от "перничанин":
Да ти пиша ли и защо предните дискове на спирачките са по-големи от задните?Коментиран от #39
21:17 07.04.2020
39 перничанин
До коментар #38 от "Боби":
Нали вече си го написал? Или не помниш 2 секунди?21:21 07.04.2020
40 перничанин
До коментар #37 от "Боби":
Стига с тая тежест , имаш въртящ момент, имаш сила, имаш посока на силата , тежеста точно в това действие (тръгване) не участват активно (константа е ). Та може и да поназнайвам нещо. На теб изказа ти е неточен и върху него ти акцентирах. Може би знаеш за какво иде реч, но както и писателя на статията , не можеш да го обясниш.Коментиран от #41
21:27 07.04.2020
41 Боби
До коментар #40 от "перничанин":
😂😂😂😂Тежестта не участвала!!! Паднах! Сега седни и си обясни в главата, от какво ти зависи сцеплението с пътя и за какво ти е важно сцеплението! Мощността и въртящия момент, няма да ти помогнат, ако нямаш сцепление с пътя, а сцеплението с пътя зависи от масата! Айде, ясен си колко разбираш!Коментиран от #42
21:36 07.04.2020
42 перничанин
До коментар #41 от "Боби":
Тежеста , както казах е константа. Май не разбираш нищо от механика. Ще ти го обясня просто. Задницата тежи примерно 500кг. При тръгване , тя си е 500кг. При спиране си е 500кг, при движение все си е 500кг. Разбираш ли колко си далече от истината. Не ми е интересно да ти обяснявам какво е САПРОМАТ, а и го учих преди 20+ години.Коментиран от #43, #44
21:48 07.04.2020
43 Боби
До коментар #42 от "перничанин":
А е много глупости пишеш, момче! Наистина си доста зле! Колко тежи драгстера отпред когато е спрял? И колко тежи при старта, когато е във въздуха? Защо в единия момент е на земята предната ос и като стартират, предната ос се вдига във въздуха?Коментиран от #45
21:57 07.04.2020
44 Боби
До коментар #42 от "перничанин":
Не вярвах, че ще има човек който да спори за такива елементарни неща. Явно съм се бъркал. Ако сцеплението няма нищо общо с масата, ми кажи ако се пусне едно Порше със задно разположен двигател и една сходна кола по мощност и килограми с предно разположен двигател и задно предаване, кой от двата автомобила ще има по-бърз старт и защо?22:02 07.04.2020
45 перничанин
До коментар #43 от "Боби":
Абе, ти наистина ли не можеш да хванеш какво ти пиша. Отиди и вземи един драгстер и му мери колко щеш задницата тя винаги ще си бъде една и съща, по ще ти е лесно с един пистов мотор. Как да ти обясня , че бъркаш понятията. Ти сега искаш да ти разяснявам основни понятия от физика и механика ли. Вземи учебника , прочети. За "момче" благодаря! Между другото, започни с триене ,вместо със сцепление. После си нарисувай оста на колелото, нарисувай посоката на силата на завъртане. После си задай въпроса , защо когато силата на въртене на колелата е насочена надолу, се повдига предницата. Прочети какво е въртящ момент. А и между другото никаде не съм писал, че масата не влияе на сцеплението, писал съм, че тя е константа.Просто ми стана смешно как тежеста при тебе "скача" и безрезултатно се опитвам да ти обясня , че не тежеста скача, а е виновен въртящия момент (мярка на сила, която може да накара обект да се върти около ос). Ох , уморих се да споря с хора, чели само "Малкия принц".
Коментиран от #47
22:35 07.04.2020
46 перничанин
До коментар #29 от "Боби":
Явно не си карал кола с постоянно 4х4. Пробвай със Субару и ще разбереш ,че това което си писал в случая не е вярно . Натискаш газта и колата "ляга" , нито вдига предница, нито задница. Пробвай и ще видиш.Коментиран от #48, #49, #50
22:39 07.04.2020
47 Боби
До коментар #45 от "перничанин":
Гледай сега мъжки, да започна с твоите примери. Един мотор тежи 200 килограма, когато стои на място да кажем има 100 килограма на всяка ос. Когато стартира бързо, предното колело се вдига, нали? Ти кажи къде отиват 100 килограма от предната ос? Във въздуха ли отиват? Не отиват ли, на задната ос? И колко става на задната ос? 200 килограма? Същото става и с Теслата, предницата се вдига, предната ос остава лека и тежестта се прехвърля на задната ос!! Направо ми омръзна да пиша! Защо на мотора предното колело се вдига във въздуха и мотоеиста трябва да скача отпред, за да натиска на кормилото, да не се обърне! И колко тежи отпред, като е във въздуха и къде са килограмите от предната ос?Коментиран от #51
22:44 07.04.2020
48 Боби
До коментар #46 от "перничанин":
Мъжки, кажи ми сега, защо не се правят коли с 500 к. с. с преден двигател и предно предаване? Защо не ги правят така, нали отпред двигателя тежи, а задницата е лека? Защо ги правят с преден мотор и задно предаване? И акъл не ми давай, защото виждам че нямаш. Кажи, има ли кола с 500 коня с предно предаване и ако няма, защо?22:49 07.04.2020
49 Боби
До коментар #46 от "перничанин":
Мъжки, като Субаруто започне да ускорява за 2.5 до 100 пак гледай дали не се вдига предницата. И като гледам колкото повече пишеш, повече затъваш и се излагаш, ама айде давай.22:54 07.04.2020
50 0000
До коментар #46 от "перничанин":
Глей ся брат,аз със субару няма да пробвам щото като го наритам или ще му избухне кутията или мотора.предложи с нещо друго.с лада петица може ли?Коментиран от #53
22:56 07.04.2020
51 перничанин
До коментар #47 от "Боби":
Започваш да схващаш. Ха сега прочето трети закон на Нютон, нагледно обяснява повдигането на предницата, като го разгледаш обстойно ще видиш, че в него няма m (маса) . Разбирш ли , защо продължавам да ти казвам, че по принцип разбираш какво ти пиша, но в предните коментари го разясняваш смешно и неверно - плаващи тежести (великите физици се въртят в гроба). Отделно както казах, при 4х4 това което си написал в горните коментари не важи. А и между другото, малко са ти остарели понятията. До скоро се говореше, че повече от 250-300к.с. на предно са неефективни, заради недозавиване. Вече има коли с над 300к.с. на предно и са си много добри. В скоро време ще има и такива каквито пишеш.23:06 07.04.2020
52 Боби
Коментиран от #55
23:09 07.04.2020
53 перничанин
До коментар #50 от "0000":
Пробвай с Ево и с него става, важно е постоянно 4х4. Тука спора е за Тесла с 2 мотора т.е постоянно 4х4 . Най - близо като усещане са тия двете. Не съм виждал още такава Тесла , но сигурно ще е нещо подобно.Коментиран от #54
23:10 07.04.2020
54 Боби
До коментар #53 от "перничанин":
Пускам ти един клип. Около 4.10 минута стартират. Виж предницата на Теслата колко скача на горе, и остава предната ос във въздуха! Не сравнявай 4х4 с Тесла. При Субару имаш едно ДВГ с разпределителна кутия, а при Тесла имаш два мотора които работят за себе си. Когато предницата остане лека, предния мотор започва да превърта и намаля мощността. За това се прави тази система, за да не скача предницата. https://youtu.be/8I-6_H0haAw23:18 07.04.2020
55 перничанин
До коментар #52 от "Боби":
Точно това се опитвам да ти обясня. килограмите си остават в предницата и задницата не става по-тежка. Въртящия момент е този който натиска задницата, а не тежеста. Силата на завъртане (ако е напраед) , посоката и е надолу, тя е тази която "натиска"надолу . Та както ти казвам , и акъл си имаме У Перник, а вода тука отдавна не се пие, доктор Радева ни е забранила.Коментиран от #56
23:19 07.04.2020
56 Боби
До коментар #55 от "перничанин":
Офффф, айде омръзна ми! Сложи един кантар под предните гуми и гледай дали килограмите не падат! Сложи и един кантар под предното колело на мотор и като го вдигне във въздуха гледай колко килограма тежи предната ос!23:24 07.04.2020
57 Боби
Коментиран от #58, #60
10:48 08.04.2020
58 Електрошок
До коментар #57 от "Боби":
При предно предаване на въртящия момент на колелата се противопоставя обратен момент върху задния мост и предницата олеква!Извод-независимо къде е двигателят се повдига предната част по посока на движението!Всеки въртящ момент на колелата предизвиква обратен въртящ момент на купето спрямо активния мост.Коментиран от #59
18:00 08.04.2020
59 Боби
До коментар #58 от "Електрошок":
Така е. За това му писах на перничанчето, защо няма коли с предно по 500 к.с., но той си продължи със законите. И все пак не подскача толкова, като на Тесла, като въртящия момент от задните колела изправят предницата нагоре. Във всички клипове на драг, се вижда че при високото ускорение, предницата подскача доста. Явно губят малко от силата на предния мотор и за това правят новата система.Коментиран от #62
18:14 08.04.2020
60 Електрошок
До коментар #57 от "Боби":
Предното колело на мотоциклета се вдига,когато въртящият момент на задното колело превиши момента равен на произведението от междуосието и тежестта,която носи предното колело,а това е фактически обратният въртящ момент.18:17 08.04.2020
61 pbdan
Коментиран от #63, #64, #65
18:31 08.04.2020
62 Електрошок
До коментар #59 от "Боби":
При драгстерите имаме огромна мощност и съответно въртящ момент при сравнително ниско тегло(състезанието е за ускорение все пак) и за добро сцепление основната тежест е на задния мост.За да се увеличи обратният въртящ момент се увеличава междуосието,а не тежеста върху предните колела.Но не им знам правилата и ограниченията и затова не мога да коментирам.18:34 08.04.2020
63 Електрошок
До коментар #61 от "pbdan":
Има логика!18:42 08.04.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Боби
До коментар #61 от "pbdan":
Понеже изтриха коментара заради страницата, качвам копирано - - - - Новият режим на ланч контрола трябва да оптимизира още повече потеглянето от място. При активиране на Cheetah Stance електрониката ще снижава предницата на колата и ще променя твърдостта на амартисьорите, като задницата ще остава по-висока (подобна на стойката на гепард, канещ са да атакува). Така трябва да се подобри сцеплението и да се снижи подемната сила, тъй като позицията на колата няма да позволява под нея да влиза голямо количество въздух, а и играе аеродинамична роля (концепция, която във Формула 1 е усъвършенствана до най-малкия детайл от Red Bull F1).Коментиран от #66
18:54 08.04.2020
66 pbdan
До коментар #65 от "Боби":
Леко да си доразвия идеята. Ако предницата е повдигната предварително и се пусне малко преди старта, тя ще пада надолу и задното предаване ще трябва първо да спре падането и чак тогава да се мъчи да я повдига. Предният мост все пак си има собствено тегло и той ще дръпне малко. След това са аеродинамичните сили на притискане.19:05 08.04.2020
67 Марин
До коментар #27 от "Този":
Един умен отговор до тука. Да ме извиняват всички които по принцип се изказват вярно.23:43 08.04.2020