ФАКТИ.БГ

Продава се експериментален турбомотор Ferrari от 80-те

Публикувана: 15 Април, 2020 15:28
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4922
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

В Швейцария се продава опитен осемцилиндров двигател Ferrari с два турбокомпресора, разработен през 80-те години на миналия век. От уникалния агрегат са сглобени само няколко бройки. Според наличната информация до днес е оцелял само още един такъв мотор, който се съхранява в музея на марката в Маранело.

Осмакът с ъгъл между цилиндрите 90 градуса и обем 2.0 литра носи индекс F121A и пореден номер 00002. През 80-те Ferrari монтира подобни турбодвигатели на 208 GTB Turbo и 208 GTS Turbo (F106D без и F106N с междинен охладител), но те са доста различни в технически план.

Макар да имат сходна кубатура, геометрията на цилиндрите на F121A няма нищо общо. Експерименталният V8 е късоходов (диаметър на цилиндъра 77 мм и ход на буталото 53.6 мм), докато серийните турбодвигатели са дългоходови (81 на 66.8 мм).

F121A има глави с по четири клапана на цилиндър. Ferrari започва да оборудва с такива 3.0-литровите си атмосферни мотори F105AB в моделите 308 GTB Quattrovalvole, 308 GTS Quattrovalvole и Mondial Quattrovalvole през 1982 г., докато 2.0-литровите агрегати с принудително пълнене си остават с по два клапана на цилиндър до самия край на производството.

Сред останалите особености на експерименталния V8 са двата японски турбокомпресора IHI (серийните мотори имат по един нагнетател на немския производител KKK) и системата за впръскване на горивото Weber IAW вместо използвания по онова време от Ferrari механичен инжекцион K-Jetronic.

Опитният агрегат е създаден в средата на 80-те под ръководството на Никола Матераци най-вероятно в хода на разработката на 2.9-литровия битурбомотор на 288 GTO и F40. По официални данни мощността е около 400 к.с. при 7 500 об/мин.

Преди пет години същият двигател бе продаден на търг на аукционната къща RM Sotheby's в Париж за €38 025. Купувачът смятал да го използва за пистов автомобил, но плановете му явно са се променили. Сега този къс от историята на Ferrari се предлага за €40 000.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
тролик
1 Отговор
Чудя се, на ЗАЗ-ката ли да го монтирам или на Москвича

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +11

onq s konq
2 Отговор
Е това е двигател 2000 сс 8 цилиндъра, а не като сегашните 1000 сс 3 цилиндъра!

Оценка:
-3 +13

daneben
3 Отговор
8 цилиндъра, ама цилиндърът е концепиран като на мотоциклет. И като гледам, не са постигнали нужните обороти. И въртящият момент ще е нисък с този ход. Немците казват ''Schuss im Ofen''.

Коментиран от #5


Оценка:
-11 +1

Гост
4 Отговор
То пък щото на F1 са дългоходни.......... Имаше един тъпан от квалитетен сервиз в Зарата който ми разправяше че въртящия момент бил право пропорционален на мощността....... И тогава го попитах дали формулите са по 1200нм спрямо мощността.......

Коментиран от #6


Оценка:
-0 +5

5
Този коментар е премахнат от модератор
Генчи
6 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Може да се каже че е право пропорционален ако се разглежда само товара(положението на газта) в фиксирани обороти (константа) но ако го е казал за целия работен обхват нз :D

Оценка:
-0 +1

Старата школа
7 Отговор
ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ ЗНАЧИ СИЛА,А СИЛАТА ИДВА ОТ ОБЕМА НА ДВГ,А НЕ ТОЛКОВА ОТ МОЩНОСТТА.ГОЛЯМ ОБЕМ-ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ.

Оценка:
-1 +0

незнайко
8 Отговор

До коментар #1 от "тролик":


Най добре на детското си колело !

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Цветан Цветанов
Цветан Цветанов с прогноза за резултатите от предсрочния вот
Ще поемем държавата след предсрочните избори"

Още бисери
ТОП 5