Специалисти от Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology, ICT) разработиха разпределителен вал за двигател с вътрешно горене от пластмасови композити. Новата технология позволява не само да се намали теглото и цената на автомобила, а и да се опрости сглобката на мотора.
Демонстрационният разпределителен вал от пластмаса е произведен в сътрудничество с компаниите MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и Georges Pernoud Group. Детайлът е изработен от усилени термореактивни полимерни влакна.
Материалът притежава необходимата твърдост, а в най-натоварените точки валът е подсилен с алуминиеви вложки. Модулът се доставя сглобен и може да издържа високи температури в комбинация със сериозни механични и химически въздействия.
От ITC смятат, че могат да намалят стойността на серийното производство чрез използване на заготовки, близки по форма с крайния детайл. Освен това калъпите за леене на термореактивни полимери издържат много повече (500 000 цикъла), отколкото алуминиевите пресите под високо налягане.
Пластмасовият разпределителен вал вече е преминал успешно 600 часа изпитания, които потвърждават пригодността му за двигатели с вътрешно горене. Композитът издържа високите натоварвания и поглъща добре шума и вибрациите, а ниското му тегло помага за намаляване на емисиите от въглероден двуокис.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТИР
Коментиран от #42
10:45 11.05.2020
2 Йозеф
Коментиран от #23
10:46 11.05.2020
3 Баш Батка
10:46 11.05.2020
4 Гост
10:47 11.05.2020
5 тия в час ли са?
10:47 11.05.2020
6 Гост
10:47 11.05.2020
7 Поли от Симитли
10:47 11.05.2020
8 Ивайло
10:49 11.05.2020
9 браво
Коментиран от #20
10:51 11.05.2020
10 Те по добре
Коментиран от #14, #21, #34
10:52 11.05.2020
11 AMG
10:53 11.05.2020
12 Факт
Коментиран от #19
10:54 11.05.2020
13 Сойка присмехулка
Коментиран от #50
10:54 11.05.2020
14 Ивайло
До коментар #10 от "Те по добре":
Двигателите на Кьонигсег са на този принцип ;)10:55 11.05.2020
15 Продължение
10:55 11.05.2020
16 Ала бала
Коментиран от #44
10:56 11.05.2020
17 МайсторЪ
10:57 11.05.2020
18 В.В.
10:57 11.05.2020
19 Гост
До коментар #12 от "Факт":
Да, да... На същите цени - друг път! Я виж колко е струвал като нов Голф iV и виж колко струва Голф VII. Цената на VII е с поне 50% по-висока! Крадци!11:02 11.05.2020
20 гост
До коментар #9 от "браво":
Ами 600 часа при среден пробег 60 км на час са си цели 36 000 км !!! Ти колко искаш , да изкарва по 360 000 ??? Хахахах !!!Коментиран от #29
11:04 11.05.2020
21 гост
До коментар #10 от "Те по добре":
А най-добре да зарежат глупостите и да направят свестен електродвигател , че докато го пробутат тоя вал , пушилниците ще са в музея , хахах !!!11:06 11.05.2020
22 kick
11:11 11.05.2020
23 Гошо
До коментар #2 от "Йозеф":
Йозеф то вече има мотовилки направени от карбон и керамични бутала и за да не кажеш че лъжа в Facebook като потърсиш Extreme Tuners ще ги разгледашКоментиран от #25, #27
11:15 11.05.2020
24 Гост
Коментиран от #28
11:22 11.05.2020
25 Йозеф
До коментар #23 от "Гошо":
Съгласен, ама поинтересувай се какъв ресурс имат двигателите с карбонови мотовилки и керамични бутала.11:27 11.05.2020
26 ауу аии
11:29 11.05.2020
27 Гост
До коментар #23 от "Гошо":
Тези компоненти не са пригодени за масово производство и цената е прекалено висока. В случаят са решили един много сериозен проблем - запазване на механичните качества при висока температура. Пластмаста загубва здравината си над 60 % при температури над 70 градуса. Проблемът донякъде се решава, чрез смеси от фибростъкло или карбонови нишки. При този подход е много важна как ще се ориентират нишките при леенето и от там се подобряват/намаляват механичните качества на готовия детайл. Затова се използват къси армиращи нишки. Навлизат дълги армиращи нишки, но при тях трябва да се контролира полагането им в дългите детайли. Т.е нишките са ориентирани по цялата дължина на детайла ( в случая разпр. вал) без да се прегъват.11:32 11.05.2020
28 Гост
До коментар #24 от "Гост":
Публикувано във факти.бг: "Това в крайна сметка ще свали цената както на конвенционалните автомобили, така и на електрическите."На твое място изобщо не бих разчитал на това! Покажи ми един автомобил в историята, който е с по-ниска цена от предшественика си!
Коментиран от #30
11:36 11.05.2020
29 Хахаха
До коментар #20 от "гост":
Аз с личният автомобил въртя по 70-80 000 на год. минимум ти ако ходиш на кафе с него тия 36 000 км. може да ги правиш и 10г.11:39 11.05.2020
30 Гост
До коментар #28 от "Гост":
Участвал съм в развоя на много механични компоненти. Повярвай ми цената на даден компент и спестяването на поне една операция оказва огромно влияние в маржа на крайния продукт и решенията, които се взимат в развоя. Трудно се обеснява на български всезнайковци(без да ви слагам в този кюп).Коментиран от #32, #46
11:51 11.05.2020
31 Gen Gurko
12:16 11.05.2020
32 Гост
До коментар #30 от "Гост":
Аз Ви разбирам много добре и съм напълно съгласен с Вас, но намаляването на себестойността на продукта, никога не се е отразявал в минус към крайната цена за потребителя! Това имам предвид!14:16 11.05.2020
33 Не мога да повярвам
14:21 11.05.2020
34 XVG
До коментар #10 от "Те по добре":
eлектро-магнитни клапани, вероятно супер здрав , компресиран картон.15:11 11.05.2020
35 XXX
технология на автомобила ,че даже и от
ценообразуване.Ама тука не става дума за
разпределителния вал а за корпуса в ,който се слага
р-я вал.Чисто и просто писача на новината не може да
направи разлика между вал и корпус на вала.За да
направиш разпределителен вал с пластмасови гърбици
не знам как може да докараш пластмаса с твърдост
поне 54 HRC.
Коментиран от #38, #40, #67
15:24 11.05.2020
36 пейо
15:26 11.05.2020
37 Джуган
15:33 11.05.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Йойо
15:52 11.05.2020
40 Гост
До коментар #35 от "XXX":
Ако беше учил навремето и ти щеше да разбираш. Сигурно щеше да работиш някъде извън в България, защото всички що годе свестни инженери вече се изнесоха от България, за което не ги виня. Виждам няколко доста компететни мнения с преобладаващи минуси, по което си личи и нивото на участници в дискусията.Коментиран от #56, #57
16:47 11.05.2020
41 Blackthorn
17:33 11.05.2020
42 гост
До коментар #1 от "ТИР":
...ама не са като истинските.Защо не ги премахнат изцяло като я има технологията за това? Защо не се мисли за рециклирането, когато един метал се стопява и използва за други продукти докато подобна пластмаса примесена с метал ще отиде директно на бунището? Нима това е маловажно? А пластмасата е петролен продукт. Те и маслените помпи на БМВ са от пластмаса, ама това не им пречи да дават дефекти без предизвестие и да се налага да смениш цял двигател заради решението да се използва пвц вместо метал, нали 100кг. метал на боклука заради килограм спестено с пвц. Теоретично е плюс, реалистично е голям минус.
17:43 11.05.2020
43 Електрошок
Коментиран от #54
19:05 11.05.2020
44 1234578
До коментар #16 от "Ала бала":
По-лошото е 600 часа прави само 25 дена.19:09 11.05.2020
45 Васил
19:19 11.05.2020
46 1234578
До коментар #30 от "Гост":
За да спестят поне една операция, влагат милярди в изследвания и бонuси за CEO ръководил проекта.Например заменят съчмени лагери с втулки. И правят продукти еднодневки, които излизат сторици пъти по-скъпо на потребителите.
Коментиран от #47
19:20 11.05.2020
47 Така така
До коментар #46 от "1234578":
Стотици пъти, по-скъпо за потребителя е добре дошло за производителя. На сервизите им плащаш колата, още веднъж без даже да разбереш. Не са прости, а?19:27 11.05.2020
48 Електрошок
19:27 11.05.2020
49 Motorhead
19:51 11.05.2020
50 един от стадото
До коментар #13 от "Сойка присмехулка":
прегледах всички, спрях се на теб. Иначе страхотни коментари. Като дете се радвах най- много на железния в прекия смисъл Мачбокс колички. Детето не можеш да излъжеш дълго с големия пластмасов камион..19:53 11.05.2020
51 Дедо Йоцо
19:56 11.05.2020
52 ponti
21:15 11.05.2020
53 ponti
21:20 11.05.2020
54 Електро
До коментар #43 от "Електрошок":
Лошото е че колите ги правят машинни инженери а не електро инженери за това и електрическите клапани са бавни - Електрическите клапани теоретично могат да се отварят и затварят 10 000 пъти в секунда - значи до 60 000 оборота могат да работят - на практика до около 30 000 ама и това са недостижими обороти и за най-бързите двигатели. Отделно гозоразпределението може да си го нагласяш както си искаш.Коментиран от #55
21:27 11.05.2020
55 Електрошок
До коментар #54 от "Електро":
Именно заради програмируемото газиразпределение преди всичко са правени опити!Но доколкото си спомням необходимата мощност беше около 1квт на клапан при много нисък КПД и следователно нужда от добро охлаждане.А отварянето и затварянето трябва да са максимално бързи,независимо от оборотите на двигателя!Променя се само времето между двете движения в зависимост от оборотите,т.е управкяващите импулси са правоъгълни с различен коефициент на запълване!Проблема е,че клапана не може да изпълни точно формата на управляващия импулс.Причините вече не са за този форум.22:17 11.05.2020
56 ХХХ
До коментар #40 от "Гост":
Аз съм учил навремето а не съм харчил напразно паритена баща ми като тебе и ако знаеш две букви на чужд
език ще потърсиш оригинала на новината и ще видиш
че съм прав.По мое време на такива като тебе им
викаха т..пи парчета или кухи лейки.
22:51 11.05.2020
57 ХХХ
До коментар #40 от "Гост":
За ,какво да бягам навън главо ,като и тука съм си добрене ми липсва нищо и съм се реализирал успешно без
партийна намеса.А тука се забавлявам с такива като
тебе.
23:00 11.05.2020
58 ЛеЛински проспект
23:26 11.05.2020
59 Състезание
23:40 11.05.2020
60 Състезание
23:41 11.05.2020
61 Състезание
23:42 11.05.2020
62 Хайл
01:35 12.05.2020
63 Боклуци
01:41 12.05.2020
64 Б Б
01:50 12.05.2020
65 Един
10:39 12.05.2020
66 4х4
11:07 12.05.2020
67 Генчо
До коментар #35 от "XXX":
Ще ползват стрелки или ролкови кобилици разработени от фирмата за матраци Дормео да им е нпо меко17:57 12.05.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Кабинчо
15:05 13.05.2020
70 А бре
18:55 14.05.2020