Last news in Fakti

11 Май, 2020 10:43 14 011 70

Немци показаха пластмасов разпределителен вал

  • mahle group-
  • daimler-
  • sbhpp/vyncolit-
  • georges pernoud group-
  • разпределителен вал-
  • пластмаса-
  • полимер

Специалисти от Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology, ICT) разработиха разпределителен вал за двигател с вътрешно горене от пластмасови композити. Новата технология позволява не само да се намали теглото и цената на автомобила, а и да се опрости сглобката на мотора.

Демонстрационният разпределителен вал от пластмаса е произведен в сътрудничество с компаниите MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и Georges Pernoud Group. Детайлът е изработен от усилени термореактивни полимерни влакна.

Материалът притежава необходимата твърдост, а в най-натоварените точки валът е подсилен с алуминиеви вложки. Модулът се доставя сглобен и може да издържа високи температури в комбинация със сериозни механични и химически въздействия.

От ITC смятат, че могат да намалят стойността на серийното производство чрез използване на заготовки, близки по форма с крайния детайл. Освен това калъпите за леене на термореактивни полимери издържат много повече (500 000 цикъла), отколкото алуминиевите пресите под високо налягане.

Пластмасовият разпределителен вал вече е преминал успешно 600 часа изпитания, които потвърждават пригодността му за двигатели с вътрешно горене. Композитът издържа високите натоварвания и поглъща добре шума и вибрациите, а ниското му тегло помага за намаляване на емисиите от въглероден двуокис.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТИР

    50 1 Отговор
    То и Силиконови Неща Има...

    Коментиран от #42

  • 2 Йозеф

    167 4 Отговор
    Следва пластмасов колянов вал, бутала от поликарбонат и турбина от кашон.

    Коментиран от #23

  • 3 Баш Батка

    73 3 Отговор
    Следващата разработка ще е за хартиен вал.
  • 4 Гост

    45 4 Отговор
    Ще тече като лейка
  • 5 тия в час ли са?

    34 24 Отговор
    Абе кви разпредвалове,ората на електрички минават
  • 6 Гост

    42 4 Отговор
    Още преди 40 години бях чел за произведени карданни валове и полувалове от пластмаса, но не виждам да са навлезли в употреба. Да му мислят купувачите на конвенционалните двигатели!
  • 7 Поли от Симитли

    10 3 Отговор
    Тия още взривяват влакове...
  • 8 Ивайло

    67 2 Отговор
    Абе почнете да ги правите тия двигатели от картон и от тръстика направо и ги сглобявайте с канцеласко лепило!!! Хептен да станат еднодневки тия коли!!!
  • 9 браво

    83 6 Отговор
    Изпитали го за 600 часа и бил готов. След 600 часа - нова кола. Германците от еталон за качество през 80те и 90те години на миналия век станаха производители на еднодневки. В Китай тече обратния процес.

    Коментиран от #20

  • 10 Те по добре

    36 2 Отговор
    да насочат усилия за елиминирането на вала и използване на електро-магнитни клапани.

    Коментиран от #14, #21, #34

  • 11 AMG

    31 2 Отговор
    А бе кво се моткат още, направо да почват да правят целите коли от пластмаса и да мирясват вече. Аман от простотии.
  • 12 Факт

    26 1 Отговор
    Ако доживеем до тогава след десет години покупката на кола втора ръка ще е неразумна понеже ще са с изчерпан ресурс. Несправедливото е че производителите на автомобили намалиха производствените си разходи наполовина а продават колите на цени отпреди 20 години. Например Голф 94" 97" който кара над 500 000 км струва колкото Голф 16" - 20" дето изкарва 150-200 хиляди.

    Коментиран от #19

  • 13 Сойка присмехулка

    54 0 Отговор
    Откакто има пластмасови мъже и жени, що да няма и вал.

    Коментиран от #50

  • 14 Ивайло

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "Те по добре":

    Двигателите на Кьонигсег са на този принцип ;)
  • 15 Продължение

    16 0 Отговор
    на погрешната линия за даунсайзинг-а в кубатурата на двигателите.
  • 16 Ала бала

    29 0 Отговор
    А такива новини явно целят да раздвижат пазара на електричките. Тестове 600 часа, това прави няма и 20000 км тест! Сложете го на 10 коли, да изминв всяка по 300000 км от африка до сибир. Ако и 10 коли не счупят вала, значи става.

    Коментиран от #44

  • 17 МайсторЪ

    45 0 Отговор
    Сменя се заедно с маслото :)
  • 18 В.В.

    17 2 Отговор
    Хахаха...Туй щот Елън им диша у врата...2020..Германия праи еднодневки...за 40000е
  • 19 Гост

    39 2 Отговор

    До коментар #12 от "Факт":

    Да, да... На същите цени - друг път! Я виж колко е струвал като нов Голф iV и виж колко струва Голф VII. Цената на VII е с поне 50% по-висока! Крадци!
  • 20 гост

    24 4 Отговор

    До коментар #9 от "браво":

    Ами 600 часа при среден пробег 60 км на час са си цели 36 000 км !!! Ти колко искаш , да изкарва по 360 000 ??? Хахахах !!!

    Коментиран от #29

  • 21 гост

    9 11 Отговор

    До коментар #10 от "Те по добре":

    А най-добре да зарежат глупостите и да направят свестен електродвигател , че докато го пробутат тоя вал , пушилниците ще са в музея , хахах !!!
  • 22 kick

    31 0 Отговор
    Те и металните им издържат колкото певецето
  • 23 Гошо

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Йозеф":

    Йозеф то вече има мотовилки направени от карбон и керамични бутала и за да не кажеш че лъжа в Facebook като потърсиш Extreme Tuners ще ги разгледаш

    Коментиран от #25, #27

  • 24 Гост

    12 17 Отговор
    Хората инвестират в развойна дейност и произвеждат. В България най-високотехнлогичната разработка е бойлер с вграден чушкопек. Разработката на такива компоненти е с цел пестене от машинна екипировка, допълнителни машинни процеси(шлайфане на лагерни легла например) и асемблиране, олекотяване на конструкциите и снишаване на центъра на тежестта при редовите (4 най-масовите) цилиндрови двигатели, намаляване на инерционния момент(съответно намалени вибрации) и елиминиране на механичните компоненти за гасене на вибрации. Познанията от тази разработка, ще се използват по други термично и механично натоварени елементи като кожуси на кормилните рейки например, капаци на стартери и генератори и т.н. Това в крайна сметка ще свали цената както на конвенционалните автомобили, така и на електрическите. Светът просто не е готов за пълна електрификация при тази цена и тегло на електромобилите. Описаната тук разработка е стъпка напред, макар и да липсва такива компоненти в ел.двигател.

    Коментиран от #28

  • 25 Йозеф

    15 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гошо":

    Съгласен, ама поинтересувай се какъв ресурс имат двигателите с карбонови мотовилки и керамични бутала.
  • 26 ауу аии

    29 0 Отговор
    Усещам нови диагнози разтопен вал 🤣🤣🤣
  • 27 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гошо":

    Тези компоненти не са пригодени за масово производство и цената е прекалено висока. В случаят са решили един много сериозен проблем - запазване на механичните качества при висока температура. Пластмаста загубва здравината си над 60 % при температури над 70 градуса. Проблемът донякъде се решава, чрез смеси от фибростъкло или карбонови нишки. При този подход е много важна как ще се ориентират нишките при леенето и от там се подобряват/намаляват механичните качества на готовия детайл. Затова се използват къси армиращи нишки. Навлизат дълги армиращи нишки, но при тях трябва да се контролира полагането им в дългите детайли. Т.е нишките са ориентирани по цялата дължина на детайла ( в случая разпр. вал) без да се прегъват.
  • 28 Гост

    24 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Публикувано във факти.бг: "Това в крайна сметка ще свали цената както на конвенционалните автомобили, така и на електрическите."
    На твое място изобщо не бих разчитал на това! Покажи ми един автомобил в историята, който е с по-ниска цена от предшественика си!

    Коментиран от #30

  • 29 Хахаха

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Аз с личният автомобил въртя по 70-80 000 на год. минимум ти ако ходиш на кафе с него тия 36 000 км. може да ги правиш и 10г.
  • 30 Гост

    11 10 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Участвал съм в развоя на много механични компоненти. Повярвай ми цената на даден компент и спестяването на поне една операция оказва огромно влияние в маржа на крайния продукт и решенията, които се взимат в развоя. Трудно се обеснява на български всезнайковци(без да ви слагам в този кюп).

    Коментиран от #32, #46

  • 31 Gen Gurko

    27 2 Отговор
    Успешно тече ликвидацията на истинските ДВГ. След като от900 мл. обемче (колкото буркан лютеница), вадят 140 к.с. накичен с турбини целия, то нищо не им пречи и да го направят от найлон даже. И без това ресурса им е да издаянат гаранцията. Само луд може да си даде парите за даунсайзинг мотор с малко цилиндри и тежко купе.
  • 32 Гост

    13 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Аз Ви разбирам много добре и съм напълно съгласен с Вас, но намаляването на себестойността на продукта, никога не се е отразявал в минус към крайната цена за потребителя! Това имам предвид!
  • 33 Не мога да повярвам

    16 0 Отговор
    А някога се смеехме на трабанта...
  • 34 XVG

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Те по добре":

    eлектро-магнитни клапани, вероятно супер здрав , компресиран картон.
  • 35 XXX

    15 0 Отговор
    Гледам ,че пращи от разбирачи по конструкция и
    технология на автомобила ,че даже и от
    ценообразуване.Ама тука не става дума за
    разпределителния вал а за корпуса в ,който се слага
    р-я вал.Чисто и просто писача на новината не може да
    направи разлика между вал и корпус на вала.За да
    направиш разпределителен вал с пластмасови гърбици
    не знам как може да докараш пластмаса с твърдост
    поне 54 HRC.

    Коментиран от #38, #40, #67

  • 36 пейо

    12 1 Отговор
    Очаквайте скоро. Сервизно обслужване на 40 000 км смяна на разпределителен вал
  • 37 Джуган

    5 0 Отговор
    Ако могат да го изработят евтин, и то така че да изкара точно колкото е гаранцията на производителя ще имат много клиенти
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Йойо

    6 0 Отговор
    Специалистите им ще са чели документацията на трабанта.
  • 40 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "XXX":

    Ако беше учил навремето и ти щеше да разбираш. Сигурно щеше да работиш някъде извън в България, защото всички що годе свестни инженери вече се изнесоха от България, за което не ги виня. Виждам няколко доста компететни мнения с преобладаващи минуси, по което си личи и нивото на участници в дискусията.

    Коментиран от #56, #57

  • 41 Blackthorn

    8 1 Отговор
    Луди хора!!! Да направят целуя двигател пластмасов и да си върви с маслотоо за 10-15 хил км...
  • 42 гост

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "ТИР":

    ...ама не са като истинските.
    Защо не ги премахнат изцяло като я има технологията за това? Защо не се мисли за рециклирането, когато един метал се стопява и използва за други продукти докато подобна пластмаса примесена с метал ще отиде директно на бунището? Нима това е маловажно? А пластмасата е петролен продукт. Те и маслените помпи на БМВ са от пластмаса, ама това не им пречи да дават дефекти без предизвестие и да се налага да смениш цял двигател заради решението да се използва пвц вместо метал, нали 100кг. метал на боклука заради килограм спестено с пвц. Теоретично е плюс, реалистично е голям минус.
  • 43 Електрошок

    3 1 Отговор
    Чета и не вярвам на ушите си!Как може да има толкова технически инвалиди!!Първо-пластмасов разпределителен вал има поне от 30г.!!Който не вярва да разглоби косачка Бригстън!Купих я на старо преди 30г .От тогава до сега я ползвам непрекъснато и гърбиците на РВ не са мръднали!Вала е с долно разположение без регулиране на луфта клапан-гърбица!Освен това в гаража имам "самоходная тележка"-руско чудо на техниката с двигател,който предава въртящия момент на колелата от РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ,който се върти ШЕСТ ПЪТИ!?!? по-бавно от коляновия!А ходовата част е 6х6 с две скоростни кутии.За електрическите клапани няма какво да се говори-отдавна е доказано,че са безперспективни-бавни поради инерционните процеси от индукцията и с много големи загуби.Много конструктори предлагаха различни форми и намотки на соленоидите и накрая се отказаха!

    Коментиран от #54

  • 44 1234578

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ала бала":

    По-лошото е 600 часа прави само 25 дена.
  • 45 Васил

    3 4 Отговор
    Китай изцяло подменя производството с електрически коли а немците май още живеят в каменната ера на какво се надяват?
  • 46 1234578

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    За да спестят поне една операция, влагат милярди в изследвания и бонuси за CEO ръководил проекта.

    Например заменят съчмени лагери с втулки. И правят продукти еднодневки, които излизат сторици пъти по-скъпо на потребителите.

    Коментиран от #47

  • 47 Така така

    4 0 Отговор

    До коментар #46 от "1234578":

    Стотици пъти, по-скъпо за потребителя е добре дошло за производителя. На сервизите им плащаш колата, още веднъж без даже да разбереш. Не са прости, а?
  • 48 Електрошок

    0 4 Отговор
    Гледам инж.Чушкопеков ми дава минуси!?Нормално за народ с поговорка"Те такова жюотно нема!"
  • 49 Motorhead

    5 0 Отговор
    Пак се вършат глупости.Ми да го направят от тоалетна хартия,ще бъде още по-олекотен.А има и някакъв вид тиквеници които пишат колко се радват на "иновацията". Пожелания да имат кола с такъв вал.
  • 50 един от стадото

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Сойка присмехулка":

    прегледах всички, спрях се на теб. Иначе страхотни коментари. Като дете се радвах най- много на железния в прекия смисъл Мачбокс колички. Детето не можеш да излъжеш дълго с големия пластмасов камион..
  • 51 Дедо Йоцо

    8 0 Отговор
    И блока от стиропор ? С дървени бутала и клапани от пресована слама ? А бе вие луди ли сте ???
  • 52 ponti

    6 0 Отговор
    А всичко започна от безалкохолната бира и надуваемата жена... до къде ли ще стигне?
  • 53 ponti

    3 0 Отговор
    Всичко е ИЗМАМА! Уж се стремим към намаляване на емисиите, а има свръхпроизводство. Ами направете още една 124-ка, дайте я на 10г. изплащане и ето ти 3 пъти намаляване на емисиите от автомобилното производство. Но те искат да имат по 4-5 нови модела на година, тези коли да живеят макс 5-7г. за да могат пациентите да си купят новия модел! После ни гърчат с изисквания за вредните емисии и т.н.
  • 54 Електро

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Електрошок":

    Лошото е че колите ги правят машинни инженери а не електро инженери за това и електрическите клапани са бавни - Електрическите клапани теоретично могат да се отварят и затварят 10 000 пъти в секунда - значи до 60 000 оборота могат да работят - на практика до около 30 000 ама и това са недостижими обороти и за най-бързите двигатели. Отделно гозоразпределението може да си го нагласяш както си искаш.

    Коментиран от #55

  • 55 Електрошок

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Електро":

    Именно заради програмируемото газиразпределение преди всичко са правени опити!Но доколкото си спомням необходимата мощност беше около 1квт на клапан при много нисък КПД и следователно нужда от добро охлаждане.А отварянето и затварянето трябва да са максимално бързи,независимо от оборотите на двигателя!Променя се само времето между двете движения в зависимост от оборотите,т.е управкяващите импулси са правоъгълни с различен коефициент на запълване!Проблема е,че клапана не може да изпълни точно формата на управляващия импулс.Причините вече не са за този форум.
  • 56 ХХХ

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Аз съм учил навремето а не съм харчил напразно парите
    на баща ми като тебе и ако знаеш две букви на чужд
    език ще потърсиш оригинала на новината и ще видиш
    че съм прав.По мое време на такива като тебе им
    викаха т..пи парчета или кухи лейки.
  • 57 ХХХ

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    За ,какво да бягам навън главо ,като и тука съм си добре
    не ми липсва нищо и съм се реализирал успешно без
    партийна намеса.А тука се забавлявам с такива като
    тебе.
  • 58 ЛеЛински проспект

    6 0 Отговор
    От 70-те години насам цените на колите единствено се повишават. Та не знам как това ще намали цената на колата. Май по-скоро ще увеличи печалбата на производителя, оставяйки цената същата. Иначе колите продължават да стават все по-чупливи и определено пластмасовите части по двигателя ще спомогнат в това направление.
  • 59 Състезание

    6 0 Отговор
    Малко след 2000г. немските автомобили от образец за качество започнаха да се превърщат постепенно в скъпи еднодневки по една очевадна причина. Повече продадена стока - повече печалба. На приказки всички ги е грижа за природата и за клиентите, на дело заради бонусите си шепа алчни костюмирани бедняци на шефски позиции изхвърлят за сметка на клиентите си милиони автомобили ежегодно в сметища, морги и т.н. чрез умишлено вложени некачествени съставки, компоненти и целия останал набор на т.нар. планирано остаряване.
  • 60 Състезание

    6 0 Отговор
    Как автомобили, произведени през 70те години на 20 век могат и до днес да си вършат работата качествено, а чисто нови машини излизат с такова заложено планирано остаряване, стават само за скрап за има-няма една гаранция време? Защо след като е възможно да се правят ремонтируеми, качествени и дълготрайни автомобили реално излизат скъпи лъскави, но трошливи боклуци, замърсяващи природата, пробиващи не дупки, а ями в джобовете на хората? Не са само автомобилите. Всичката потребителска електроника е еднодневка с планирано остаряване, но за черешка на тортата е и без последващо 100% възстановяване на вложените в нея материали. Причината е алчност и тотален непукизъм. Един продукт има определен жизнен цикъл. Щом не сме вложили в закон производителя да е длъжен да спазва затвореност (материлите да се рециклират на поне 95%) и минимална дължина на цикъла какво да очакваме? Че костюмираните бедняци ще станат изведнъж нормални ли? А също би следвало да има и затвор и пълна конфискация за планирано остаряване, което само по себе си днес все още е легализирана кражба, ощетяваща всички ни. Спомням си един източногермански инжинер какво казва за съвременното производство на хладилници - че ако по времето на ГДР той направи такъв бързоскапващ се хладилник, е щял да бъде вкаран в затвора за 25 години за разхищение на алуминий. А какво да кажем за законите на майката природа, само погледнете как са се засилили екстремните събития напоследък? Време е да ударим спирачките и
  • 61 Състезание

    3 0 Отговор
    реме е да ударим спирачките и да се върнем в реалността. Времето за глупости за сметка на хора и природа свърши.
  • 62 Хайл

    1 0 Отговор
    кола с такъв вал...не мерси...това ако изкара и един резервоар без да се счупи....
  • 63 Боклуци

    3 0 Отговор
    На път сме да ни предлага на петорна цена Мерцедеси за еднократна употреба! То и самобръсначките Жилет от 1950-те бяха от неръждавейка и аз ползвам една до сега (ползвали са ч и дядо ми и баща ми) без никакви проблеми! После дойдоха полу-пластасовите с двойно ножче, на двойна цена, полсе изцяло пласмасовте на петорна цена, но пък за еднократна употреба!
  • 64 Б Б

    1 0 Отговор
    Откакто фанаха шофьора на общината в Симитли, че е заразен разпространител на Короната и туриха под карантина кмета Поли и синето му Стефи-рефера, и аз минах на пластмаса - турих си еди по-як на седалката на джипката и по цел ден не слизам от него и си се кефя!
  • 65 Един

    4 0 Отговор
    На БМВ двигателите от години ги правят от пластмаса, картон и рециклирани кондоми. Затова се трошат като солети и тече масло като от Крушунските водопади :)
  • 66 4х4

    1 1 Отговор
    Стоманените валове също се чупят. На алфата ми(тогава 6-годишна,190 х. км.) се изпилиха две от гърбиците, все едно не ги е имало, без да е прескочил зъб. Та кой знае, тия може и да стават.
  • 67 Генчо

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "XXX":

    Ще ползват стрелки или ролкови кобилици разработени от фирмата за матраци Дормео да им е нпо меко
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Кабинчо

    0 0 Отговор
    Е това вече е върха на джендарството. Автомобилите вече не са това което бяха. Не съм консерва, но досега по-голяма простотия не бях чувал.
  • 70 А бре

    0 0 Отговор
    Ами от мукъвъ га жъ напраат?