ФАКТИ.БГ

Немци показаха пластмасов разпределителен вал

Публикувана: 11 Май, 2020 10:43
70 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11989
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 19 гласа.

Специалисти от Фраунхоферския институт за химически технологии (Fraunhofer Institute for Chemical Technology, ICT) разработиха разпределителен вал за двигател с вътрешно горене от пластмасови композити. Новата технология позволява не само да се намали теглото и цената на автомобила, а и да се опрости сглобката на мотора.

Демонстрационният разпределителен вал от пластмаса е произведен в сътрудничество с компаниите MAHLE Group, Daimler, SBHPP/Vyncolit и Georges Pernoud Group. Детайлът е изработен от усилени термореактивни полимерни влакна.

Материалът притежава необходимата твърдост, а в най-натоварените точки валът е подсилен с алуминиеви вложки. Модулът се доставя сглобен и може да издържа високи температури в комбинация със сериозни механични и химически въздействия.

От ITC смятат, че могат да намалят стойността на серийното производство чрез използване на заготовки, близки по форма с крайния детайл. Освен това калъпите за леене на термореактивни полимери издържат много повече (500 000 цикъла), отколкото алуминиевите пресите под високо налягане.

Пластмасовият разпределителен вал вече е преминал успешно 600 часа изпитания, които потвърждават пригодността му за двигатели с вътрешно горене. Композитът издържа високите натоварвания и поглъща добре шума и вибрациите, а ниското му тегло помага за намаляване на емисиите от въглероден двуокис.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ТИР
1 Отговор
То и Силиконови Неща Има...

Коментиран от #42


Оценка:
-1 +50

Йозеф
2 Отговор
Следва пластмасов колянов вал, бутала от поликарбонат и турбина от кашон.

Коментиран от #23


Оценка:
-4 +167

Баш Батка
3 Отговор
Следващата разработка ще е за хартиен вал.

Оценка:
-3 +73

Гост
4 Отговор
Ще тече като лейка

Оценка:
-4 +45

тия в час ли са?
5 Отговор
Абе кви разпредвалове,ората на електрички минават

Оценка:
-24 +34

Гост
6 Отговор
Още преди 40 години бях чел за произведени карданни валове и полувалове от пластмаса, но не виждам да са навлезли в употреба. Да му мислят купувачите на конвенционалните двигатели!

Оценка:
-4 +42

Поли от Симитли
7 Отговор
Тия още взривяват влакове...

Оценка:
-3 +10

Ивайло
8 Отговор
Абе почнете да ги правите тия двигатели от картон и от тръстика направо и ги сглобявайте с канцеласко лепило!!! Хептен да станат еднодневки тия коли!!!

Оценка:
-2 +67

браво
9 Отговор
Изпитали го за 600 часа и бил готов. След 600 часа - нова кола. Германците от еталон за качество през 80те и 90те години на миналия век станаха производители на еднодневки. В Китай тече обратния процес.

Коментиран от #20


Оценка:
-6 +83

Те по добре
10 Отговор
да насочат усилия за елиминирането на вала и използване на електро-магнитни клапани.

Коментиран от #14, #21, #34


Оценка:
-2 +36

AMG
11 Отговор
А бе кво се моткат още, направо да почват да правят целите коли от пластмаса и да мирясват вече. Аман от простотии.

Оценка:
-2 +31

Факт
12 Отговор
Ако доживеем до тогава след десет години покупката на кола втора ръка ще е неразумна понеже ще са с изчерпан ресурс. Несправедливото е че производителите на автомобили намалиха производствените си разходи наполовина а продават колите на цени отпреди 20 години. Например Голф 94" 97" който кара над 500 000 км струва колкото Голф 16" - 20" дето изкарва 150-200 хиляди.

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +26

Сойка присмехулка
13 Отговор
Откакто има пластмасови мъже и жени, що да няма и вал.

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +54

Ивайло
14 Отговор

До коментар #10 от "Те по добре":


Двигателите на Кьонигсег са на този принцип ;)

Оценка:
-1 +8

Продължение
15 Отговор
на погрешната линия за даунсайзинг-а в кубатурата на двигателите.

Оценка:
-0 +16

Ала бала
16 Отговор
А такива новини явно целят да раздвижат пазара на електричките. Тестове 600 часа, това прави няма и 20000 км тест! Сложете го на 10 коли, да изминв всяка по 300000 км от африка до сибир. Ако и 10 коли не счупят вала, значи става.

Коментиран от #44


Оценка:
-0 +29

МайсторЪ
17 Отговор
Сменя се заедно с маслото :)

Оценка:
-0 +45

В.В.
18 Отговор
Хахаха...Туй щот Елън им диша у врата...2020..Германия праи еднодневки...за 40000е

Оценка:
-2 +17

Гост
19 Отговор

До коментар #12 от "Факт":


Да, да... На същите цени - друг път! Я виж колко е струвал като нов Голф iV и виж колко струва Голф VII. Цената на VII е с поне 50% по-висока! Крадци!

Оценка:
-2 +39

гост
20 Отговор

До коментар #9 от "браво":


Ами 600 часа при среден пробег 60 км на час са си цели 36 000 км !!! Ти колко искаш , да изкарва по 360 000 ??? Хахахах !!!

Коментиран от #29


Оценка:
-4 +24

гост
21 Отговор

До коментар #10 от "Те по добре":


А най-добре да зарежат глупостите и да направят свестен електродвигател , че докато го пробутат тоя вал , пушилниците ще са в музея , хахах !!!

Оценка:
-11 +9

kick
22 Отговор
Те и металните им издържат колкото певецето

Оценка:
-0 +31

Гошо
23 Отговор

До коментар #2 от "Йозеф":


Йозеф то вече има мотовилки направени от карбон и керамични бутала и за да не кажеш че лъжа в Facebook като потърсиш Extreme Tuners ще ги разгледаш

Коментиран от #25, #27


Оценка:
-0 +7

Гост
24 Отговор
Хората инвестират в развойна дейност и произвеждат. В България най-високотехнлогичната разработка е бойлер с вграден чушкопек. Разработката на такива компоненти е с цел пестене от машинна екипировка, допълнителни машинни процеси(шлайфане на лагерни легла например) и асемблиране, олекотяване на конструкциите и снишаване на центъра на тежестта при редовите (4 най-масовите) цилиндрови двигатели, намаляване на инерционния момент(съответно намалени вибрации) и елиминиране на механичните компоненти за гасене на вибрации. Познанията от тази разработка, ще се използват по други термично и механично натоварени елементи като кожуси на кормилните рейки например, капаци на стартери и генератори и т.н. Това в крайна сметка ще свали цената както на конвенционалните автомобили, така и на електрическите. Светът просто не е готов за пълна електрификация при тази цена и тегло на електромобилите. Описаната тук разработка е стъпка напред, макар и да липсва такива компоненти в ел.двигател.

Коментиран от #28


Оценка:
-17 +12

Йозеф
25 Отговор

До коментар #23 от "Гошо":


Съгласен, ама поинтересувай се какъв ресурс имат двигателите с карбонови мотовилки и керамични бутала.

Оценка:
-2 +15

ауу аии
26 Отговор
Усещам нови диагнози разтопен вал 🤣🤣🤣

Оценка:
-0 +29

Гост
27 Отговор

До коментар #23 от "Гошо":


Тези компоненти не са пригодени за масово производство и цената е прекалено висока. В случаят са решили един много сериозен проблем - запазване на механичните качества при висока температура. Пластмаста загубва здравината си над 60 % при температури над 70 градуса. Проблемът донякъде се решава, чрез смеси от фибростъкло или карбонови нишки. При този подход е много важна как ще се ориентират нишките при леенето и от там се подобряват/намаляват механичните качества на готовия детайл. Затова се използват къси армиращи нишки. Навлизат дълги армиращи нишки, но при тях трябва да се контролира полагането им в дългите детайли. Т.е нишките са ориентирани по цялата дължина на детайла ( в случая разпр. вал) без да се прегъват.

Оценка:
-1 +9

Гост
28 Отговор

До коментар #24 от "Гост":


Публикувано във факти.бг: "Това в крайна сметка ще свали цената както на конвенционалните автомобили, така и на електрическите."
На твое място изобщо не бих разчитал на това! Покажи ми един автомобил в историята, който е с по-ниска цена от предшественика си!

Коментиран от #30


Оценка:
-0 +24

Хахаха
29 Отговор

До коментар #20 от "гост":


Аз с личният автомобил въртя по 70-80 000 на год. минимум ти ако ходиш на кафе с него тия 36 000 км. може да ги правиш и 10г.

Оценка:
-2 +7

Гост
30 Отговор

До коментар #28 от "Гост":


Участвал съм в развоя на много механични компоненти. Повярвай ми цената на даден компент и спестяването на поне една операция оказва огромно влияние в маржа на крайния продукт и решенията, които се взимат в развоя. Трудно се обеснява на български всезнайковци(без да ви слагам в този кюп).

Коментиран от #32, #46


Оценка:
-10 +11

Gen Gurko
31 Отговор
Успешно тече ликвидацията на истинските ДВГ. След като от900 мл. обемче (колкото буркан лютеница), вадят 140 к.с. накичен с турбини целия, то нищо не им пречи и да го направят от найлон даже. И без това ресурса им е да издаянат гаранцията. Само луд може да си даде парите за даунсайзинг мотор с малко цилиндри и тежко купе.

Оценка:
-2 +27

Гост
32 Отговор

До коментар #30 от "Гост":


Аз Ви разбирам много добре и съм напълно съгласен с Вас, но намаляването на себестойността на продукта, никога не се е отразявал в минус към крайната цена за потребителя! Това имам предвид!

Оценка:
-1 +13

Не мога да повярвам
33 Отговор
А някога се смеехме на трабанта...

Оценка:
-0 +16

XVG
34 Отговор

До коментар #10 от "Те по добре":


eлектро-магнитни клапани, вероятно супер здрав , компресиран картон.

Оценка:
-1 +2

XXX
35 Отговор
Гледам ,че пращи от разбирачи по конструкция и
технология на автомобила ,че даже и от
ценообразуване.Ама тука не става дума за
разпределителния вал а за корпуса в ,който се слага
р-я вал.Чисто и просто писача на новината не може да
направи разлика между вал и корпус на вала.За да
направиш разпределителен вал с пластмасови гърбици
не знам как може да докараш пластмаса с твърдост
поне 54 HRC.

Коментиран от #38, #40, #67


Оценка:
-0 +15

пейо
36 Отговор
Очаквайте скоро. Сервизно обслужване на 40 000 км смяна на разпределителен вал

Оценка:
-1 +12

Джуган
37 Отговор
Ако могат да го изработят евтин, и то така че да изкара точно колкото е гаранцията на производителя ще имат много клиенти

Оценка:
-0 +5

38
Този коментар е премахнат от модератор.
Йойо
39 Отговор
Специалистите им ще са чели документацията на трабанта.

Оценка:
-0 +6

Гост
40 Отговор

До коментар #35 от "XXX":


Ако беше учил навремето и ти щеше да разбираш. Сигурно щеше да работиш някъде извън в България, защото всички що годе свестни инженери вече се изнесоха от България, за което не ги виня. Виждам няколко доста компететни мнения с преобладаващи минуси, по което си личи и нивото на участници в дискусията.

Коментиран от #56, #57


Оценка:
-4 +1

Blackthorn
41 Отговор
Луди хора!!! Да направят целуя двигател пластмасов и да си върви с маслотоо за 10-15 хил км...

Оценка:
-1 +8

гост
42 Отговор

До коментар #1 от "ТИР":


...ама не са като истинските.
Защо не ги премахнат изцяло като я има технологията за това? Защо не се мисли за рециклирането, когато един метал се стопява и използва за други продукти докато подобна пластмаса примесена с метал ще отиде директно на бунището? Нима това е маловажно? А пластмасата е петролен продукт. Те и маслените помпи на БМВ са от пластмаса, ама това не им пречи да дават дефекти без предизвестие и да се налага да смениш цял двигател заради решението да се използва пвц вместо метал, нали 100кг. метал на боклука заради килограм спестено с пвц. Теоретично е плюс, реалистично е голям минус.

Оценка:
-0 +7

Електрошок
43 Отговор
Чета и не вярвам на ушите си!Как може да има толкова технически инвалиди!!Първо-пластмасов разпределителен вал има поне от 30г.!!Който не вярва да разглоби косачка Бригстън!Купих я на старо преди 30г .От тогава до сега я ползвам непрекъснато и гърбиците на РВ не са мръднали!Вала е с долно разположение без регулиране на луфта клапан-гърбица!Освен това в гаража имам "самоходная тележка"-руско чудо на техниката с двигател,който предава въртящия момент на колелата от РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ,който се върти ШЕСТ ПЪТИ!?!? по-бавно от коляновия!А ходовата част е 6х6 с две скоростни кутии.За електрическите клапани няма какво да се говори-отдавна е доказано,че са безперспективни-бавни поради инерционните процеси от индукцията и с много големи загуби.Много конструктори предлагаха различни форми и намотки на соленоидите и накрая се отказаха!

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +3

1234578
44 Отговор

До коментар #16 от "Ала бала":


По-лошото е 600 часа прави само 25 дена.

Оценка:
-1 +1

Васил
45 Отговор
Китай изцяло подменя производството с електрически коли а немците май още живеят в каменната ера на какво се надяват?

Оценка:
-4 +3

1234578
46 Отговор

До коментар #30 от "Гост":


За да спестят поне една операция, влагат милярди в изследвания и бонuси за CEO ръководил проекта.

Например заменят съчмени лагери с втулки. И правят продукти еднодневки, които излизат сторици пъти по-скъпо на потребителите.

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +9

Така така
47 Отговор

До коментар #46 от "1234578":


Стотици пъти, по-скъпо за потребителя е добре дошло за производителя. На сервизите им плащаш колата, още веднъж без даже да разбереш. Не са прости, а?

Оценка:
-0 +4

Електрошок
48 Отговор
Гледам инж.Чушкопеков ми дава минуси!?Нормално за народ с поговорка"Те такова жюотно нема!"

Оценка:
-4 +0

Motorhead
49 Отговор
Пак се вършат глупости.Ми да го направят от тоалетна хартия,ще бъде още по-олекотен.А има и някакъв вид тиквеници които пишат колко се радват на "иновацията". Пожелания да имат кола с такъв вал.

Оценка:
-0 +5

един от стадото
50 Отговор

До коментар #13 от "Сойка присмехулка":


прегледах всички, спрях се на теб. Иначе страхотни коментари. Като дете се радвах най- много на железния в прекия смисъл Мачбокс колички. Детето не можеш да излъжеш дълго с големия пластмасов камион..

Оценка:
-0 +4

Дедо Йоцо
51 Отговор
И блока от стиропор ? С дървени бутала и клапани от пресована слама ? А бе вие луди ли сте ???

Оценка:
-0 +8

ponti
52 Отговор
А всичко започна от безалкохолната бира и надуваемата жена... до къде ли ще стигне?

Оценка:
-0 +6

ponti
53 Отговор
Всичко е ИЗМАМА! Уж се стремим към намаляване на емисиите, а има свръхпроизводство. Ами направете още една 124-ка, дайте я на 10г. изплащане и ето ти 3 пъти намаляване на емисиите от автомобилното производство. Но те искат да имат по 4-5 нови модела на година, тези коли да живеят макс 5-7г. за да могат пациентите да си купят новия модел! После ни гърчат с изисквания за вредните емисии и т.н.

Оценка:
-0 +3

Електро
54 Отговор

До коментар #43 от "Електрошок":


Лошото е че колите ги правят машинни инженери а не електро инженери за това и електрическите клапани са бавни - Електрическите клапани теоретично могат да се отварят и затварят 10 000 пъти в секунда - значи до 60 000 оборота могат да работят - на практика до около 30 000 ама и това са недостижими обороти и за най-бързите двигатели. Отделно гозоразпределението може да си го нагласяш както си искаш.

Коментиран от #55


Оценка:
-1 +1

Електрошок
55 Отговор

До коментар #54 от "Електро":


Именно заради програмируемото газиразпределение преди всичко са правени опити!Но доколкото си спомням необходимата мощност беше около 1квт на клапан при много нисък КПД и следователно нужда от добро охлаждане.А отварянето и затварянето трябва да са максимално бързи,независимо от оборотите на двигателя!Променя се само времето между двете движения в зависимост от оборотите,т.е управкяващите импулси са правоъгълни с различен коефициент на запълване!Проблема е,че клапана не може да изпълни точно формата на управляващия импулс.Причините вече не са за този форум.

Оценка:
-0 +2

ХХХ
56 Отговор

До коментар #40 от "Гост":


Аз съм учил навремето а не съм харчил напразно парите
на баща ми като тебе и ако знаеш две букви на чужд
език ще потърсиш оригинала на новината и ще видиш
че съм прав.По мое време на такива като тебе им
викаха т..пи парчета или кухи лейки.

Оценка:
-0 +2

ХХХ
57 Отговор

До коментар #40 от "Гост":


За ,какво да бягам навън главо ,като и тука съм си добре
не ми липсва нищо и съм се реализирал успешно без
партийна намеса.А тука се забавлявам с такива като
тебе.

Оценка:
-0 +1

ЛеЛински проспект
58 Отговор
От 70-те години насам цените на колите единствено се повишават. Та не знам как това ще намали цената на колата. Май по-скоро ще увеличи печалбата на производителя, оставяйки цената същата. Иначе колите продължават да стават все по-чупливи и определено пластмасовите части по двигателя ще спомогнат в това направление.

Оценка:
-0 +6

Състезание
59 Отговор
Малко след 2000г. немските автомобили от образец за качество започнаха да се превърщат постепенно в скъпи еднодневки по една очевадна причина. Повече продадена стока - повече печалба. На приказки всички ги е грижа за природата и за клиентите, на дело заради бонусите си шепа алчни костюмирани бедняци на шефски позиции изхвърлят за сметка на клиентите си милиони автомобили ежегодно в сметища, морги и т.н. чрез умишлено вложени некачествени съставки, компоненти и целия останал набор на т.нар. планирано остаряване.

Оценка:
-0 +6

Състезание
60 Отговор
Как автомобили, произведени през 70те години на 20 век могат и до днес да си вършат работата качествено, а чисто нови машини излизат с такова заложено планирано остаряване, стават само за скрап за има-няма една гаранция време? Защо след като е възможно да се правят ремонтируеми, качествени и дълготрайни автомобили реално излизат скъпи лъскави, но трошливи боклуци, замърсяващи природата, пробиващи не дупки, а ями в джобовете на хората? Не са само автомобилите. Всичката потребителска електроника е еднодневка с планирано остаряване, но за черешка на тортата е и без последващо 100% възстановяване на вложените в нея материали. Причината е алчност и тотален непукизъм. Един продукт има определен жизнен цикъл. Щом не сме вложили в закон производителя да е длъжен да спазва затвореност (материлите да се рециклират на поне 95%) и минимална дължина на цикъла какво да очакваме? Че костюмираните бедняци ще станат изведнъж нормални ли? А също би следвало да има и затвор и пълна конфискация за планирано остаряване, което само по себе си днес все още е легализирана кражба, ощетяваща всички ни. Спомням си един източногермански инжинер какво казва за съвременното производство на хладилници - че ако по времето на ГДР той направи такъв бързоскапващ се хладилник, е щял да бъде вкаран в затвора за 25 години за разхищение на алуминий. А какво да кажем за законите на майката природа, само погледнете как са се засилили екстремните събития напоследък? Време е да ударим спирачките и

Оценка:
-0 +6

Състезание
61 Отговор
реме е да ударим спирачките и да се върнем в реалността. Времето за глупости за сметка на хора и природа свърши.

Оценка:
-0 +3

Хайл
62 Отговор
кола с такъв вал...не мерси...това ако изкара и един резервоар без да се счупи....

Оценка:
-0 +1

Боклуци
63 Отговор
На път сме да ни предлага на петорна цена Мерцедеси за еднократна употреба! То и самобръсначките Жилет от 1950-те бяха от неръждавейка и аз ползвам една до сега (ползвали са ч и дядо ми и баща ми) без никакви проблеми! После дойдоха полу-пластасовите с двойно ножче, на двойна цена, полсе изцяло пласмасовте на петорна цена, но пък за еднократна употреба!

Оценка:
-0 +3

Б Б
64 Отговор
Откакто фанаха шофьора на общината в Симитли, че е заразен разпространител на Короната и туриха под карантина кмета Поли и синето му Стефи-рефера, и аз минах на пластмаса - турих си еди по-як на седалката на джипката и по цел ден не слизам от него и си се кефя!

Оценка:
-0 +1

Един
65 Отговор
На БМВ двигателите от години ги правят от пластмаса, картон и рециклирани кондоми. Затова се трошат като солети и тече масло като от Крушунските водопади :)

Оценка:
-0 +4

4х4
66 Отговор
Стоманените валове също се чупят. На алфата ми(тогава 6-годишна,190 х. км.) се изпилиха две от гърбиците, все едно не ги е имало, без да е прескочил зъб. Та кой знае, тия може и да стават.

Оценка:
-1 +1

Генчо
67 Отговор

До коментар #35 от "XXX":


Ще ползват стрелки или ролкови кобилици разработени от фирмата за матраци Дормео да им е нпо меко

Оценка:
-0 +1

68
Този коментар е премахнат от модератор.
Кабинчо
69 Отговор
Е това вече е върха на джендарството. Автомобилите вече не са това което бяха. Не съм консерва, но досега по-голяма простотия не бях чувал.

Оценка:
-0 +0

А бре
70 Отговор
Ами от мукъвъ га жъ напраат?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Валентин Радев
Вътрешният министър Валентин Радев с коментар за повереното му ведомство
В състезанието с престъпността, полицейските служители ежедневно отбелязват победи"

Още бисери
ТОП 5