ФАКТИ.БГ

Две глупави грешки, които могат да ви оставят без климатик през лятото

Публикувана: 3 Юли, 2020 13:44
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 33289
Две глупави грешки, които могат да ви оставят без климатик през лятото
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 59 гласа.

С настъпването на жегите много от собствениците на автомобили у нас се сблъскаха с проблеми, свързани с климатичните инсталации на техните коли. Причини за липсата на охладен въздух в купето могат да са много, но експертите от Dekra наблягат на две, които наричат "глупави грешки".

Първата грешка на собственика на автомобила във връзка с климатичната система на колата му е да го включва само когато стане горещо. Всъщност, за да удължите живота на устройството, то трябва да се включва най-малко веднъж месечно по всяко време на годината, дори и през зимата при градуси под нулата. Факт е, че без смазване компонентите на компресора се развалят. Гумено-пластмасовите части изсъхват и губят своята плътност и еластичност. А смазката се разпределя в цялата система, заедно с потока на хладилния агент. Следователно, за да може всичко в климатика да бъде, както се казва, "на шест", трябва редовно да се включва най-малко няколко минути - дори и да не ви е горещо.

Втората грешка във връзка с "хладилника" в колата ви се коригира само с повдигане на капака. Става въпрос за наблюдение на чистотата на охлаждащия радиатор (кондензера) на климатика. Обикновено той стои пред радиатора на охладителната система на двигателя. Проблемът е, че мръсотията и пътният прах запушват т.нар. пита, както и пространството между тези радиатори, което значително влошава преноса на топлина и намалява ефективността и на двата. Ако този "боклук" е в повече, то системата ще спре да охлажда въздуха в салона. Ето защо, на първо място, трябва периодично да наблюдавате наличието/отсъствието на мръсотия между радиаторите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 59 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
тжътж
1 Отговор
Честно казано, статията не ми се струва много полезна, сменил съм много коли през 27г шофьорски опит и до сега не ми се е развалил климатик а никога не съм го пускал през зимата. А както казахте радиатора на климатика, който стои най-отпред и пре всяко ходене на автомивка, бива обилно обливан със вода под налягане и се почиства много добре и не е нужно да отваряте капака и да го бършете с нещо постоянно.

Оценка:
-35 +39

asd
2 Отговор
Доста безполезна статия. Не съм чувал климатик да работи под нула градуса.

Оценка:
-58 +29

Гост
3 Отговор
Третата грешка е че спирате климатика заедно с гасенето на колата и по конденза на радиаторчето му се отлагат бактерии. после мирише лошо. трябва да спрете климатика поне 2 или 3 минути преди да огасите колата и да поработи на вентилатор за да исуши радиаторчето от конденза. така няма да има натрупване на бактерии и лоша миризма

Коментиран от #4, #6, #25


Оценка:
-12 +166

Турист
4 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Този коментар май по-полезен от статията.

Оценка:
-7 +101

Кру
5 Отговор
Компресора под 4 градуса не се включва.

Оценка:
-14 +30

климатизиран
6 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Вярно е. И аз правя така. И на стара таратайка не съм пускал климатик зиме.

Оценка:
-5 +9

Смях
7 Отговор
А кклакво до правят тези, на които копресорът работи нон-стоп и се командва само вентила?

Оценка:
-6 +7

Вилик
8 Отговор
Климатика може да се ползва и зимата :) например за премахване на влагата от стъклата :) която се получава от топлия въздух

Оценка:
-8 +35

Разбирач
9 Отговор
................дори и през зимата при градуси под нулата. Това е плюсова с-ма. Температурата на изпарение е 5 градуса. Под тази температура компресора не включва. Подвеждаща статия.

Коментиран от #11


Оценка:
-6 +10

Гост
10 Отговор
Моята кола няма климатик пък не ми и трябва така съм свикнал.Карам Лада ВАЗ 2107 ама е от последните 1996г.пройзводство е.

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +15

?!!!
11 Отговор

До коментар #9 от "Разбирач":


Температура на изпарение на водата или ...? В зависимост от фреона и налягането му , е далеч под нулата . Това да не е абсорбционен/амонячен / хладилник ?!!!

Оценка:
-0 +8

Момчил Каназирев
12 Отговор
Двузонов климатроник! Топли през зимата!

Оценка:
-4 +13

batemo
13 Отговор
Да се включва климатика само когато двигателят е на празен ход.

Оценка:
-2 +21

Кабрио с климатик
14 Отговор
През зимата или при дъжд, се включва за да не се кондензира върху предното стъкло влагата от издишвания от водача въздух.

Оценка:
-1 +16

Simeonov
15 Отговор
За първата съм чувал и от колеги.От време на време да се включва за да може да смазва уплътнения където има меки връзки.При домашен климатик тези връзки ги няма.Колкото дали работи на студено,работи.Пускал съм го с тази цел на -2гр и охлажда,естествено за 4-5минути.Не знам дали помага но няма да навреди.При положение че една проверка на климатична инсталация и допълване в чужбина струва около 100€,по-добре от време на време да го пускаме(през студения период).

Оценка:
-0 +6

Софиянец
16 Отговор
А с климатрониците как стои въпроса, защото моята 10-годишна бангия я карам само на климатроник - 22 гр. лято и 28 гр. зима, никога не го изключвам и си стои на ауто, миризми и проблеми няма.Само веднъж го пълних с фреон и редовно сменям филтрите.

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +2

Патето яки
17 Отговор
Радославе напиши за диференциала много е важно, или за спирачното казанче, малко или много гориво врезервоара, да ползваме зимни или летни гуми, защо ауспуха е черен, защо мерцедес дизелите правят димна завеса, за широките и тесните гуми и др.

Оценка:
-1 +7

Хахах
18 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


Не е съществена разликата с първите!

Оценка:
-0 +3

Румбо
19 Отговор
Измийте радиатора на климатика със силна струя,па да видим що ще стане с алуминиевите супертънки ламели.

Оценка:
-0 +4

Sport
20 Отговор
Вярно е! Климатикът трябва да се пуска по всяко време на годината и дори и повече от веднъж месечно, точно заради наличието на смазка в микса с хладилния агент. Отделно, колегата, който си облива радиаторите на автомивката, то той ги облива хоризонтално, а авторът на статията има предвид вертикално, МЕЖДУ радиаторите! И не на последно място това е статия, която има за цел да ви информира, а не да се доказвате като капацитети. Това със спирането на климатика и оставянето на включен двигател също е добра практика.

Оценка:
-1 +4

Sport
21 Отговор

До коментар #16 от "Софиянец":


Зимата го държиш на 28, ама компресорът не включва под 5.5 градуса температура.

Оценка:
-0 +2

Карачо
22 Отговор
Не веднъж месечно, а веднъж седмично и не за няколко мин., а за поне 10-15, за да може добре да се завърти фреона в системата със смазката в него. Също така е добре на 2-3 г. да се ходи да се допълва системата с охлаждащ агент и смазка, защото въпреки, че системата е затворена има загуби около 10-15 %, налягането пада, смазването също не е оптимално и компресора може да даде фира, а тогава ремонтите и подмяната му не са никак евтини. Ако се спазват тези правила ви гарантирам безпроблемна работа на климатика дълги години.

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +4

Русенец
23 Отговор
Моя климатик спря да работи от това, че се беше задръстил радиатора му с мръсотия. Една водоструйка ме оттърва от жегите.

Оценка:
-0 +2

Варна
24 Отговор

До коментар #22 от "Карачо":


Започнеш ли да доливаш фреон, значи имаш теч. Ако системата е в изправност трябва да работи без абсолютно никакво добавяне на фреон.

Оценка:
-1 +5

qwerty
25 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Винаги преди да паркирам колата за повече от 30 мин. спирам студеното и оставям вентилатора да "издуха" студения въздух, хем да се отече през дренажа конденза и да не се вмирисва системата, но това е свързано и със редовната смяна на филтър купе. Не може да караш 100 години с един и същи тъмносив до черен филтър, пълен с листа, насекоми и плесени.

Оценка:
-0 +2

Гост
26 Отговор
Доста глупава статия- имам кола с климатротник. С повреден датчик за външна температура. По принцип целогодишно го държа на 24 за да духа топло зимата и студено лятото, а при влажност сам да обезвъздушава стъклата. Откакто се повреди термометъра при 30 градуса външна термометъра показа -2, -3. Няма начин да включва принудително компресора, дори като мина на ръчен режим- просто компресора не сработва, защото навън е уж -2 градуса. Така че не говорете глупости как трябвало да се включва компресора- при някой "модерни" коли това не е възможно.

Оценка:
-0 +1

Байчо
27 Отговор
Тъпаци! Климатроникът под температура от 4 гр. не тръгва. Какви отрицателни температури. На по-старите коли, ако го включите при ниски температури, повредите са почти сигурни. Какво смазване на уплътнения?!? Системата е под налягане и всичко си е смазано постоянно. Повтаряте едни същи глупости, като папагали, години наред!

Оценка:
-1 +2

Иван
28 Отговор
Абе аз не съм експерт като много хора тук, но на служебната ми кола (2019г) и на личната (2015г) компресора си включва и под 0 градуса... както си го прави и лятото, компресора си щрака и макар не както в жегите, конете падат с няколко... И вероятно защото може би някой ще пробва да ме убеди, че не съм в час, как така зимата на пуснат климатик стъклата ми изсъхват за секунди, а иначе може и 10мин да отнеме докато позагрее колата? Отделно преди години бях взел Берлинго 2005-та за служебна кола и чат-пат я карах и аз. И понеже обичам да чета вместо всичко да знам и да мога, в книжката си пишеше, че за бързо изсушаване на стъклата трябва да е пуснат и климатика!? Иначе за пускането през зимата и майстори са ми го казвали, аз при почти всяко каране го пускам за няколко мин да обърне маслото, радиатор никога не съм мил

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +0

Байчо
29 Отговор

До коментар #28 от "Иван":


Няма да те убеждавам, но мога да ти покажа какво ми пише в наръчника на колата. Пише, че компресора не се включва при температура под 4 гр. Зимата ти суши прозорците, ако не е по-ниска температурата, най-вероятно. И ние не разбираме много, затова четем какво пише в книжките за експлоатация на автомобила

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
ТОП 5