С настъпването на жегите много от собствениците на автомобили у нас се сблъскаха с проблеми, свързани с климатичните инсталации на техните коли. Причини за липсата на охладен въздух в купето могат да са много, но експертите от Dekra наблягат на две, които наричат "глупави грешки".
Първата грешка на собственика на автомобила във връзка с климатичната система на колата му е да го включва само когато стане горещо. Всъщност, за да удължите живота на устройството, то трябва да се включва най-малко веднъж месечно по всяко време на годината, дори и през зимата при градуси под нулата. Факт е, че без смазване компонентите на компресора се развалят. Гумено-пластмасовите части изсъхват и губят своята плътност и еластичност. А смазката се разпределя в цялата система, заедно с потока на хладилния агент. Следователно, за да може всичко в климатика да бъде, както се казва, "на шест", трябва редовно да се включва най-малко няколко минути - дори и да не ви е горещо.
Втората грешка във връзка с "хладилника" в колата ви се коригира само с повдигане на капака. Става въпрос за наблюдение на чистотата на охлаждащия радиатор (кондензера) на климатика. Обикновено той стои пред радиатора на охладителната система на двигателя. Проблемът е, че мръсотията и пътният прах запушват т.нар. пита, както и пространството между тези радиатори, което значително влошава преноса на топлина и намалява ефективността и на двата. Ако този "боклук" е в повече, то системата ще спре да охлажда въздуха в салона. Ето защо, на първо място, трябва периодично да наблюдавате наличието/отсъствието на мръсотия между радиаторите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тжътж
14:53 03.07.2020
2 asd
14:56 03.07.2020
3 Гост
Коментиран от #4, #6, #25
15:08 03.07.2020
4 Турист
До коментар #3 от "Гост":
Този коментар май по-полезен от статията.15:17 03.07.2020
5 Кру
15:53 03.07.2020
6 климатизиран
До коментар #3 от "Гост":
Вярно е. И аз правя така. И на стара таратайка не съм пускал климатик зиме.18:11 03.07.2020
7 Смях
18:28 03.07.2020
8 Вилик
23:28 03.07.2020
9 Разбирач
Коментиран от #11
23:49 03.07.2020
10 Гост
Коментиран от #18
23:54 03.07.2020
11 ?!!!
До коментар #9 от "Разбирач":
Температура на изпарение на водата или ...? В зависимост от фреона и налягането му , е далеч под нулата . Това да не е абсорбционен/амонячен / хладилник ?!!!03:01 04.07.2020
12 Момчил Каназирев
08:27 04.07.2020
13 batemo
11:00 04.07.2020
14 Кабрио с климатик
11:46 04.07.2020
15 Simeonov
15:59 04.07.2020
16 Софиянец
Коментиран от #21
16:19 04.07.2020
17 Патето яки
19:04 04.07.2020
18 Хахах
До коментар #10 от "Гост":
Не е съществена разликата с първите!19:42 04.07.2020
19 Румбо
22:09 04.07.2020
20 Sport
13:20 05.07.2020
21 Sport
До коментар #16 от "Софиянец":
Зимата го държиш на 28, ама компресорът не включва под 5.5 градуса температура.13:22 05.07.2020
22 Карачо
Коментиран от #24
15:04 05.07.2020
23 Русенец
15:08 05.07.2020
24 Варна
До коментар #22 от "Карачо":
Започнеш ли да доливаш фреон, значи имаш теч. Ако системата е в изправност трябва да работи без абсолютно никакво добавяне на фреон.21:56 05.07.2020
25 qwerty
До коментар #3 от "Гост":
Винаги преди да паркирам колата за повече от 30 мин. спирам студеното и оставям вентилатора да "издуха" студения въздух, хем да се отече през дренажа конденза и да не се вмирисва системата, но това е свързано и със редовната смяна на филтър купе. Не може да караш 100 години с един и същи тъмносив до черен филтър, пълен с листа, насекоми и плесени.09:43 06.07.2020
26 Гост
11:44 06.07.2020
27 Байчо
12:32 06.07.2020
28 Иван
Коментиран от #29
04:14 07.07.2020
29 Байчо
До коментар #28 от "Иван":
Няма да те убеждавам, но мога да ти покажа какво ми пише в наръчника на колата. Пише, че компресора не се включва при температура под 4 гр. Зимата ти суши прозорците, ако не е по-ниска температурата, най-вероятно. И ние не разбираме много, затова четем какво пише в книжките за експлоатация на автомобила08:02 07.07.2020