През 80-те години на миналия век съперничеството между Mercedes-Benz и BMW се изостря особено на имиджовия фронт и баварците излизат с едни гърди напред. Основното им предимство по отношение на престижа е първият 12-цилиндров немски двигател след Втората световна война.
За да отговорят подобаващо на предизвикателството, в Щутгарт впрягат целия си технологичен потенциал. Резултатът е 12-цилиндровият S600, който излиза на пазара през 1991-ва, четири години след BMW 750i.
За да наваксат изоставането си, в Mercedes-Benz обаче обмислят още по-впечатляващ двигател. Три десетилетия след онези славни времена става ясно, че инженерите на Трилъчевата звезда са разработвали 18-цилиндров мотор за бъдещия W140, с който да засенчат BMW.
Агрегатът с вътрешнозаводски индекс M216 не стига по-далеч от чертожната дъска, но въпреки това си остава впечатляващ проект, изпреварил времето си. По замисъл двигателят има W-образна архитектура, каквато ще се появи с моторите на Bugatti 15 години по-късно.
M216 има три реда от по шест цилиндъра, разположени под ъгъл 75.5 градуса. Идеята е да се използват съществуващият блок на 2.6-литровия редови мотор, монтиран на тогавашните W124 и W201.
18-цилиндровият двигател трябва да има работен обем от около 8.0 литра и да въоръжи бъдещия хипотетичен Mercedes-Benz S800. Според разчетите базовата версия с по два клапана на цилиндър ще развива 490 к.с. и 750 Нм, а в топ модификацията с по пет клапана - цели 680 коня и 800 Нютонметра.
За съжаление дори в онези години на свръхинженеринг, когато в Mercedes-Benz не щадят средства в преследване на съвършенството, става ясно, че подобна разработка е абсолютно безразсъдна и икономически необоснована. Днес M216 съществува само под формата на технически планове, напомнящи за една от най-славните епохи в историята на немското автомобилостроене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Даблю
Коментиран от #2, #33
12:17 24.08.2020
2 Интелигентният Обир
До коментар #1 от "Даблю":
То въобще от тези двигатели с повече от 6-7 цилиндра няма никакъв смисъл, както и от коли като Бугатито . . . измислени за да обират парите на "звезди" и арабелиКоментиран от #3, #5, #8, #11
12:33 24.08.2020
3 И О
До коментар #2 от "Интелигентният Обир":
6-8 цилиндъра12:36 24.08.2020
4 Ацтек
14:10 24.08.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Путкин
Коментиран от #19, #24
14:49 24.08.2020
7 незнайко
15:26 24.08.2020
8 Случаен
До коментар #2 от "Интелигентният Обир":
Богатите които могат да си ги позволят не са ти виновни че си беден...16:45 24.08.2020
9 Бил изпреварил времето си😂😂😂😂
Коментиран от #13
17:49 24.08.2020
10 Многоредов авио двигател звезда е това
17:51 24.08.2020
11 Знаещия
До коментар #2 от "Интелигентният Обир":
Ти наистина направи революция в автомобилостроенето - 7 цилиндъра😆18:01 24.08.2020
12 kkk
Мдааааа, Мерцедес си мечтаят и рисуват картинки, а БМВ развиват технологиите и създават нови неща- нищо ново под слънцето...
Коментиран от #28
18:54 24.08.2020
13 РЗС
До коментар #9 от "Бил изпреварил времето си😂😂😂😂":
Моторите на кьонингсег са 5 литрови с по 1500-1600коня, а технологиите им са добре забравени стари. Много яка фирма са и коли невероятни коли, но чак пък толкова. Не знам тези технологии колко са рентабилни, но мога да ти гарантирам, че 1600 коня на 5 литров мотор са много и ресурса му е малък. Американците имат 6-7-8 литрови в8, които са по 150 коня, те могат да изкарат и по 2 милиона километра без ремонти19:26 24.08.2020
14 BMW то,си е ВMW
20:16 24.08.2020
15 Патето яки
Коментиран от #16
21:09 24.08.2020
16 Патето яки
До коментар #15 от "Патето яки":
чаркуляциКоментиран от #17
21:11 24.08.2020
17 Патето яки
До коментар #16 от "Патето яки":
18 цилиндри - 36 свещи21:12 24.08.2020
18 Е32
Коментиран от #32
21:46 24.08.2020
19 Тарапонти
До коментар #6 от "Путкин":
Още малко и швепс,кога Мерцедес спечели 24 часа Льо Ман дизел,че забравих .Професореееееееее?Коментиран от #20
21:48 24.08.2020
20 Язе
До коментар #19 от "Тарапонти":
Същото може да те попитат-Кога Ауди спечели Ф1?22:03 24.08.2020
21 Иван
До коментар #5 от "РЗС":
Абе, то е така, но и не е точно така! При толкова желаещи за "Бугати" спокойно цената може да стане €20 мил за брой и съответно колите да се произвеждат с печалба. Е, клиентите ще са само от арабски шейх нагоре, но пък никой няма да реве от липса на ексклузивност. Сега по темата - двигателят на този Мерцедес би бил чудовищен агрегат и със сигурност щеше да разпали война с конкуренцията за още по-големи зверове, двигатели, кубатура и конски сили. БМВ обаче не е от категорията на Мерцедес, макар и част от луксозния сегмент на немското и световно автомобилостроене и повечето автоманиаци знаят защо. БМВ просто няма състезателни автомобили като повечето създадени мерцедеси, няма врати тип "чайка", няма 300ЕсЕ... А тези от вас, които твърдят, че W-образните двигатели на Мерцедес и "Бугати" нямат нищо общо, нека помислят именно за самата архитектура на този мотор. Те може да не си приличат, но са създадени според тази архитектура. И двете фирми сдвояват двигатели, за да получат нещо с брутална мощ, с разликата, че Мерцедес го правят много преди "Бугати...22:08 24.08.2020
22 Ха ха ха
22:48 24.08.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 От Япония
До коментар #6 от "Путкин":
Ти си много смешен с тия легени, дето като нови не излизат от сервизите...22:52 24.08.2020
25 РЗС
До коментар #23 от "Чук":
този мотор е проектиран преди 30 години за новата тогава ЕС класа, ъъъ надявам се да може да четеш поне ГУМЕН чукКоментиран от #26
23:01 24.08.2020
26 Парен чук
До коментар #25 от "РЗС":
Ми купи си го и че умрем от кеф кат те гледам всяка седмица как се кръстиш пред Силвер стар кат получаваш фактурната ха ха...щото можеш да четеш...23:42 24.08.2020
27 Ситро
Коментиран от #29
05:45 25.08.2020
28 Mmm
До коментар #12 от "kkk":
Ми щот за комедия и смешки е създаден07:08 25.08.2020
29 Plameni
До коментар #27 от "Ситро":
Седнах и четох ,че първия дизелов двигател монтиран на автомобил не е на франсетата,а на Cummins монтиран на Packard .Седнах и четох че първият сериен автомобил в света с дизелов двигател също не е на франсетата ,а е на Mercedes модела 260д Седни и почети малко и за другите , не само за франсетата09:28 25.08.2020
30 Митьо
10:13 25.08.2020
31 ДЕДО ВИ КРАЧУН
10:54 25.08.2020
32 kkk
До коментар #18 от "Е32":
BMW тогава са създавали ДВИГАТЕЛ, а не цялостен автомобил и готовият вече мотор са искали да го тестват в реални условия и са го монтирали в най-голямото достъпно им тогава купе- НИКОЙ и НИКОГА НЕ Е възнамерявал да набутва V16 в купето на 7-ма серия, тя е била просто тестово муле.Имало е идея да изкарат конкурент на Ролс и Бентли, а да играеш срещу големите е нужно да си поне в една категория "изключителен" и понеже по лукс и комфорт е трудно да ги биеш швабите решават да ги бият там където могат- в задвижването...
11:18 25.08.2020
33 Петър
До коментар #1 от "Даблю":
Двигателят на Бугати предстаелява 2 VR 8 блока с обща вал, тук наистина става дума за W14:32 25.08.2020
34 Ха ха
20:17 25.08.2020