Last news in Fakti

1 Септември, 2020 08:56 4 431 16

Мобилна електроцентрала на водород от Toyota и Honda

  • toyota-
  • honda-
  • fc bus-
  • автобус-
  • елекроцентрала-
  • водородна станция

Японските компании Honda и Toyota разработиха подвижна електроцентрала на базата на водороден автобус, която осигурява електроснабдяване в случай на природни бедствия. Тестовете на системата започват идния месец.

Мобилна електроцентрала на водород от Toyota и Honda

В основата на Moving e лежи автобус Toyota FC Bus с горивни клетки. В резервоарите му под високо налягане се съхраняват двойно повече водород, който генерира до 454 кВтч електроенергия и да отдава 18 кВт чрез две устройства Honda Power Exporter 9000. Те пък могат да зареждат 20 портативни генератора LiB-AID E500, 36 акумулаторни модула Honda Mobile Power Pack или друго електрическо оборудване.

Мобилна електроцентрала на водород от Toyota и Honda

Moving e работи и като електроцентрала, като осигурява ток за спасителни служби и едновременно с това служи като място за почивка за персонала. Toyota и Honda вече са сключили споразумения с общински власти и организации за използването на мобилната система за осигуряване на ток за различни мероприятия на открито или за нуждите на пътните служби.

Мобилна електроцентрала на водород от Toyota и Honda

Мобилна електроцентрала на водород от Toyota и Honda


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Питам за един преател

    3 2 Отговор
    Колко струва един квч. ????!

    Коментиран от #2

  • 2 ЧЕКМЕДЖЕТО НА МАФИЯТА

    15 6 Отговор

    До коментар #1 от "Питам за един преател":

    тук се гледа екологичност. А не колко струва киловата. Екологичност, сигурност и чист въздух. Проблема е в съхраняването на водорода. При Бойко няма място за екология щом ни трови с изгорените западни отровни боклуци.
  • 3 гост

    4 3 Отговор
    Егати бомбата
  • 4 Исплашен

    5 6 Отговор
    Това нещо, водорода, ако изтече, какво ще стане? Бум... Бум
  • 5 Госあ

    2 1 Отговор
    Made in Japan 😁 Скоро всички ветропоказатели и панели на Марс да генерират ток за паляка 😄 Щото на нашата планета няма какво да ги правим. Не могат да се реплицират тез "възобновяеми" източници. На доходи по скоро.

    Коментиран от #6

  • 6 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    *рециклират, иначе се реплицират яко. Благодарение на калинките и мошениците в държавния апарат
  • 7 batceco

    8 0 Отговор
    Идеята е при сериозно бездствие.....цунами, земетресение, наводнение. Когато основното електроподаване е извън строя, да имаш мобилна станция, която произвежда. При спасителни операции електрозахранването е от голямо значение.
  • 8 Чочо

    1 4 Отговор
    А тук за 40 годишна чернобилка в белене искат да краднат 20 милиарда
  • 9 Конник

    3 7 Отговор
    Не колко струва един квч., а колко замърсяване има докато отделят водорода? Много повече от нормални електростанций и колко мръсно е производството на клетките.

    Коментиран от #10

  • 10 Госあ

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Конник":

    Никакво.
  • 11 гост

    0 7 Отговор
    Хонда и Тойота се чудят как да си оправдаят милиардите хвърлени за разработка на горивни клетки , които в автомобилите явно няма да ги бъде ! А и тук с една батерия от 500 квтч може да са замени цялата тази сложнотия , включително водород под налягане 700 атмосфери !! И вместо тях да монтират на покрива разгъваща се стойка с със фотоволтаици , които ще генерират още ток след изчерпването на батерията , а водород още ще докарат ама друг път !!

    Коментиран от #13

  • 12 гост

    4 3 Отговор
    Тя батерията на един Семи ще е два ПЪТИ по тия 400 квт !! Значи просто докарват най-близкия влекач и ще имат два пъти пп-толкова ток !! И през другото време ще си работи , а това дето ще струва 2-3 милиона я го ползват два пъти в годината , я не !!

    Коментиран от #14

  • 13 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Абе ти обърни внимание, че СА ше строят htgr реактори у пустинните 😉
  • 14 И защо?

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Защо да ползват батерията на камиона, като на този камион могат да натоварят две батерии мегапак, които са колкото контейнер, но за разлика от това недоразумение на водород имат не 400, а 3000 киловатчаса капацитет и не смешните 18 киловата мощност, а 1000 киловата. За какво първо ще стигнат тези 18кв от автобуса? Стандартната мощност на свързване на едно домакинство е до 15 киловата.

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "И защо?":

    Ами защото си я има без някакви специални доработки и допълнителни харчове !! Естествено могат да съберат и 5-6 камиона или 20-30 електромобила и пак ще имат в пъти повече мощност о тоя измислен автобус , да не говорим , че всеки дом с електромобил всъщност е абсолютно независим при такива случаи и изобщо няма нужда да му "помагат" , даже може да помогне и на комшиите !! И всичко това просто като странична "екстра" без никакви "специални" изпълнения и харчове !!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.