11 Ноември, 2020 12:16 3 605 143

Ще се доверим ли на Tesla и Илон Мъск за ваксина срещу COVID-19?

  • илон мъск-
  • tesla-
  • ваксина-
  • covid-19

Tesla работи върху оборудване за създаване на така чаканата ваксина

Ще се доверим ли на Tesla и Илон Мъск за ваксина срещу COVID-19? - 1

Tesla участва активно в борбата срещу пандемията COVID-19. Този факт се потвърди лично от Илон Мъск, главен изпълнителен директор и основател на компания, специализирана в производството на електрически превозни средства и слънчеви електроцентрали. От думите на Мъск става ясно, че Tesla, в партньорство с немската биотехнологична компания CureVac, разработва третото поколение РНК принтер за ваксини. Според Мъск, това ще бъде фундаментално необходим продукт за целия свят.

Биотехнологичната компания CureVac работи върху базирана на РНК ваксина за борба с COVID-19. Производителят на автомобили Tesla ще произведе автоматизираната система за РНК печат и ще насърчи приемането ѝ в световен мащаб. РНК (рибонуклеинова киселина) е молекула, която се намира във всички форми на клетъчен живот. CureVac е разработил техника за стабилизиране на молекули за борба с определени заболявания в тялото.

В момента ваксината CureVac, базирана на РНК, е във втората си фаза на клинични изпитвания. Преди това компанията CureVac работи по създаването на различни грипни ваксини, но с появата на COVID-19 се фокусира върху решаването на проблема с борбата с коронавируса. Основното предизвикателство, ако клиничните изпитвания са успешни, за разпространението на РНК ваксината ще бъдат трудните условия за съхранение при ниски температури.

Работата по РНК принтерите, създавани от Tesla, вече е в напреднала фаза, но Мъск наскоро посети Германия, и чак след това обяви в Twitter за работата по принтер за създаване на синтетична РНК. В същото време той отбеляза, че този проект вероятно няма да повлияе на финансовите резултати на Tesla, чиито годишни приходи са около 20 милиарда долара.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никога

    19 44 Отговор
    Никога

    Коментиран от #9

  • 2 Манги

    7 33 Отговор
    Ако ми подари Тесла х. Илончо. Ще си я туря тази въксина
  • 3 Билгей Чипев

    9 19 Отговор
    Трай се ве ортак, що ни издаваш и без това 37% се усетиха вече !
  • 4 😷😷😷

    14 23 Отговор
    КypВак е на Бил Гейтс продължавайте да не вярвате в "конспирации" !
  • 5 омъскаряване

    6 38 Отговор
    Вярващите сектанти на "Свети" Илон, ще станат безсмъртни !
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Га4е

    12 52 Отговор
    И той като Бил Гейтс.Никаква вяра на чипираната ваксина.Има руска ваксина .Тя е точната ваксина ,получена по всички правила за създаване и приложение.

    Коментиран от #11

  • 8 болшой

    7 58 Отговор
    И аз предпочитам съветската ваксина, защото на другарите доверие най-голямо имам! Комунист не лъже, той само помага на човечеството да живее добре.
  • 9 Rado

    23 5 Отговор

    До коментар #1 от "Никога":

    Всички русофили искат ваксина от Москвич.
  • 10 Hoho Boho

    23 3 Отговор
    Мъск изработва машинарията за изработване на ваксините,
    а не самата ваксина..
  • 11 pepy

    78 3 Отговор

    До коментар #7 от "Га4е":

    "И аз предпочитам съветската ваксина..."

    Лошо нЕма, но първо трябва да поизчакаш някой да създаде съответните СЪВЕТИ /СССР 2/, защото СССР отдавна утече, да създадат ваксина, да решат на кого ще я дават и т.н... ако си послушен може и да те огрее...
  • 12 Ссср

    5 23 Отговор
    Този само църковна бабичка не е бил.
  • 13 дизела

    8 21 Отговор
    Тоя остана и гъбарник да направи!
  • 14 ДВГ

    6 21 Отговор
    Може и кокошарник да направи!Афрото все се слага да прави неща, които не разбира!

    Коментиран от #16

  • 15 мишка

    2 18 Отговор
    Ко . Не
  • 16 Тези сме ги слушали, слушали

    15 5 Отговор

    До коментар #14 от "ДВГ":

    Както от Рогозин, така и от шефовете на автомобилните компании допреди няколко години, но вече обърнаха плочата и заговориха за настигане на Tesla. Ще дойде време и ти да обърнеш плочата, но кога ще е това и дали въобще ще стане, зависи от умствения ти капацитет. За съжаление никой не може да ти помогне в тази област, затова продължавай да си вярваш, че си по-умен от Илон Мъск и ги разбираш нещата.

    Коментиран от #17, #18, #19

  • 17 ДВГ

    6 20 Отговор

    До коментар #16 от "Тези сме ги слушали, слушали":

    Достатъчно умен съм за да не се занимавам с работи,които не разбирам.А твоя гуру се излага непрекъснато,като се пробва в области където е пълен лаик.

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Дизела

    6 20 Отговор

    До коментар #16 от "Тези сме ги слушали, слушали":

    Д-р Мъск щял да произвежда ваксина? хахахаха
    Тоя яко се е напушил хахахаха

    Коментиран от #20

  • 20 То кога ли сте разбрали

    12 5 Отговор

    До коментар #19 от "Дизела":

    Трудно ви е да разберете нещо от първия път нали? Обикновено трябва да ви се повтаря поне месец по хиляди различни начина за да схванете за какво става въпрос. Точно под заглавието е написано кратко и ясно:

    "Tesla работи върху ОБОРУДВАНЕ за създаване на така чаканата ваксина"

    Тесла не се занимава с медицинската част, а само с инженерната по създаване на машини и завод за производство на ваксината. Ако не си спомняте, Тесла купи грохман в Германия, които бяха специализирани в производство на роботи и други машини за автомобилната и други промишлености. Сега сами си произвеждат повечето от машините за заводите.

    Коментиран от #22, #24

  • 21 Сам си признаваш че си лаик

    13 5 Отговор

    До коментар #17 от "ДВГ":

    Как тогава разбра че и Илон Мъск е лаик? Да не би да вярваш на гурутата в тези области, които казваха че някой неща които обещаваше Илон Мъск са невъзможни? Да напишеш това преди няколко години го разбирам, но да го пишеш сега, показва само колко голям лаик си ти, защото Илон Мъск вече направи тези невъзможни неща и продължава да прави други.

    Всички шефове на автомобилни и космически концерни признават геният на Илон Мъск, ама и те са аматьори и лаици в сравнение с тебе, нали? Tesla и space x са пирамиди и никога няма да изкарат реален продукт, нали. А Илон Мъск е мошенник? Електромобилите никога няма да надминат един процент пазарен дял и Тесла ще си остане нишов играч? Ако продължаваш да вярваш в тези твърдения, яко си скъсал връзката с реалността.

    Коментиран от #23

  • 22 доктор Иванов

    4 22 Отговор

    До коментар #20 от "То кога ли сте разбрали":

    Само хора като теб вярващи на идола си ще си сложат тази ваксина.
  • 23 ДВГ

    4 24 Отговор

    До коментар #21 от "Сам си признаваш че си лаик":

    Лаик си ти клакьорче на Тесла.Занимавам се с това,което съм учил и разбирам.Давам работа на 1000 работника.А ти си цял ден по форумите специалисте!
  • 24 Лорчето

    4 47 Отговор

    До коментар #20 от "То кога ли сте разбрали":

    Има ли сектанти,които ще си купят ваксина произведена от Тесла?Мъск надуши ли пари и веднага се хвърля там.За толкова години колите му продължават да карат детските болести.Занимавай се с това,от което си учил и от което разбираш.Тоя стана за СМЯХ!

    Коментиран от #28, #32

  • 25 Коко

    4 19 Отговор
    А дамски превръзки с крилца и електрическо подгряване кога?
  • 26 Ленчето с кремчето

    4 21 Отговор
    А вибратори Тесла ще има ли?Искам да е мощен,издръжлив и розов!
  • 27 селянина с коолото

    4 4 Отговор
    Ваксина за нас на Тесла ще има ли?За комшията питам,уапа го бясно куче.

    Коментиран от #29

  • 28 Сигурно си блондинка

    15 4 Отговор

    До коментар #24 от "Лорчето":

    Ако Тесла произвеждаше гуми и ваксините се транспортират с автомобили с гуми Тесла, ваксините от Тесла ли щяха да са произведени? Tesla не е произвеждала, не произвежда и никога няма да произвежда ваксини. Просто сте прекалено руси за да го разберете.

    Tesla и по-скоро бившата германска фирма Грохман, която Tesla купи преди 2 години, ще произвежда оборудването за производство на ваксините, защото от като е създадена само с това се занимава - производство на оборудване.

    Ако все още не им е изтекъл срока на договора, произвеждат оборудване и за mercedes. Това означава ли че Тесла прави мерцедеси?

    Коментиран от #30

  • 29 селянина с коолото

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "селянина с коолото":

    За ваксината за бяс питам?
  • 30 Лорчето

    4 30 Отговор

    До коментар #28 от "Сигурно си блондинка":

    Блондинката май си ти.Аз съм брюнетка с юридическо образование.Не позна.Кой ще му купи машините на тоя аматьор?

    Коментиран от #31

  • 31 Като си брюнетка

    17 4 Отговор

    До коментар #30 от "Лорчето":

    Вече успя ли да разбереш, че Тесла не прави ваксини и няма намерения да прави?

    За машините не се притеснявай кой ще ги купува. Притесненията остави на mercedes, защото няма кой да им прави машините и дори вдигаха стачка по този повод. Tesla вече не иска да им произвежда машини, защото купи грохман да си произвежда машини за собствените фабрики. Купиха ги, защото от mercedes и останалите 100-годишни се опитваха да извиват ръцете на грохман да бави оборудването за масовото производство на Тесла модел 3. Тогава Илон се ядоса и им сипа да ядат, като направо купи производителя на производствено оборудване.

    И понеже знам че няма да спреш да се притесняваш кой ще купува машините на Tesla, ще ти подскажа че Тесла модел 3 е най-продаваният електромобил в света, въпреки че се произвежда само от три години, а nissan leaf който измести от първото място се произвежда от 10 години

    Само за две години, Тесла построи и оборудва фабриката в Шанхай, която вече има капацитет за производство 550 хиляди автомобила годишно. Ето къде отиват произведените от Грохман машини. Тесла въобще няма намерение да ги продава на други производители, а сама си ги ползва. Сега строят още две фабрики, които също ще се нуждаят от производствено оборудване.
  • 32 pepy

    64 4 Отговор

    До коментар #24 от "Лорчето":

    "Има ли сектанти,които ще си купят ваксина произведена от Тесла?"

    Мъcк-хeйтъритe, caмo кaтo видят "Tеslа", "SpасеX" или "Мъcк" в зaглaвиeтo и бeз дa чeтaт и миcлят, вeчe имaт мнeниe пo въпрoca и зaпoчвaт дa "пишaт кoмпeтeнтнo"... тo пък и миcлeнeтo мaй билo cлoжeн прoцec...

    Коментиран от #33

  • 33 Лорчето

    3 40 Отговор

    До коментар #32 от "pepy":

    Ти ще се довериш ли аз да ти направя операция на сърцето?Не нали щом знаеш,че не съм лекарка .Как искаш да се доверя на аматьор,които се опитва да произвежда електромобили,ракети,машини,чипира прасета да не изброявам всички безумни идеи.Тесла 3 не е най-продавания авшомобил.Постове 32 и 32 са писани от един и същи човек многониковия коментатор на Тесла.Писането с различни никове не те прави по-умен!
  • 34 Много ги разбираш тези неща

    10 4 Отговор
    Ти не можа да схванеш от четвъртия път, когато ти говорихме че Илон Мъск не произвежда лекарства, ама сега веднага видя, че пост 32-и пост 32 били писани от един човек. Ами много ясно че един и същ пост ще е написан от един човек, колко човека искаш да го пишат? Да се събере научен колектив, за да ти отговаря на умните въпроси?

    Понеже чета между редовете за разлика от тебе, вероятно си имала предвид 31 и 32 пост. Аз съм автора на 31-ви.

    Само че отново задаваш тъпи въпроси. Правилният въпрос е, ако ще си купувам производствено оборудване, ще се доверя ли на производител, който произвежда оборудването на Mercedes и BMW?

    Коментиран от #35, #37

  • 35 Лорчето

    5 23 Отговор

    До коментар #34 от "Много ги разбираш тези неща":

    Сгрешила съм при писането.Точно за тези постове става въпрос 31 и 32.Не схващаш изобщо какво съм ти написала.Ти обувките си за ремонт на обущар ли ще ги занесеш или ще чакаш на Тесла?Болен зъб кой ще ти го излекува,зъболекар или доктор Мъск?Тоя от всичко разбира.Функционално неграмотен си да разбереш какво ти се говори.Сектант заслепен от идола си.Да не би да си чипиран вече!

    Коментиран от #36

  • 36 Функционално неграмотна си

    10 4 Отговор

    До коментар #35 от "Лорчето":

    Tesla Grohmann Automation GmbH (по-рано Grohmann Engineering GmbH ) е немска инженерингова компания автоматизация [2] със седалище в Прюм в щата Рейнланд-Пфалц . Компанията управлява център за разработки в Neutraubling , Бавария , както и офиси за поддръжка в Чандлър, Аризона и Шанхай, Китай . [3] Компанията е основана през 1963 г. от Клаус Громан и придобита от Tesla, Inc. , през януари 2017 г.
    Продуктовото портфолио включва машини за производство на микропроцесори и чипове с памет, сензори за въздушни възглавници и контролери за сервоуправление , както и системи за производство на уплътнения за врати и покриви на автомобили, литиево-йонни акумулаторни клетки и модули. Освен всичко друго, компанията произвежда роботика, която се използва в производството на батерии и електроника за Tesla, Inc., в нейната Gigafactory 1 .

    Фирмата работи в тясно сътрудничество с университетите в рамките на двупосочни изследвания на машиностроенето и роботизираната автоматизация на процесите . [5] В допълнение, той осигурява обучение в областта на техническия продуктов дизайн, индустриалната механика, CNC експлоатацията, строителните технологии, информационните технологии, мехатрониката и индустриалните електронни технологии.

    Коментиран от #38, #40

  • 37 селянина с коолото

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Много ги разбираш тези неща":

    С ваксината за бяс какво стана?Щото човека умря.
  • 38 Лорчето

    4 20 Отговор

    До коментар #36 от "Функционално неграмотна си":

    Това ,че ми копираш информация от интернет не те прави по-умен.Мога и сама да си намеря информацията,която ми трябва тапако!.Какво разбира Мъск от това производство,че да го ръководи? Аматьор!

    Коментиран от #41

  • 39 Функционално неграмотна си

    9 4 Отговор
    Илон Рийв Мъск е роден на 28 юни 1971 г - 8 години след основаването на Грохман - немската фирма, която ще прави оборудването за ваксините. Ти на тях ли ще се довериш или на някоя китайска фирма, създадена преди 3 години, която работи с крадени технологии?

    Коментиран от #42

  • 40 Лорчето

    3 21 Отговор

    До коментар #36 от "Функционално неграмотна си":

    Да явно ти си оня,дето спорил с професорите в университета и го изгонили първия семестър.Сега си избиваш комплексите с писане в нета.
  • 41 Ти наистина ли това твърдиш

    10 4 Отговор

    До коментар #38 от "Лорчето":

    Че Илон Мъск няма опит с нови технологии и производство на машини? Защо тогава както най-добрите космически компании, така и стогодишните автомобилни компании се ОПИТВАТ да го СТИГНАТ и то по техни думи след поне 5 години?

    Коментиран от #45

  • 42 Милен

    4 2 Отговор

    До коментар #39 от "Функционално неграмотна си":

    Китайците напредват здраво.Представата ти за техните възможности е много грешна.Ти ставаш ли изобщо от компютъра?Влизал ли си в китайски завод?

    Коментиран от #43

  • 43 Прав си

    3 4 Отговор

    До коментар #42 от "Милен":

    Китайците са много напред с материала. Могат да произведат всяка машина по-бързо, евтино и качествено от германците. Тук обаче става въпрос за проектиране на съвсем нова технология и намиране на решение за бързото и производство, като цената може да бъде изключена от уравнението. Там вече Тесла няма конкуренция.

    Доказателство е завода на Тесла в Шанхай. Само за 2 години от празен терен, производствения капацитет на завода вече е 550 000 електромобила на година, а Tesla модел 3 вече е най-продавания електромобил в Китай, въпреки многобройната конкуренция и почти два пъти по-ниските цени на китайските електромобили. Вече започна и внос на китайската модел 3 за Европа. Както много правилно каза, тя е много по-качествена отколкото американската. Китайците наистина работят много по-качествено и прецизно. Ще видим дали дори германците ще успеят да постигнат това в Берлин догодина.

    Коментиран от #44

  • 44 Милен

    5 0 Отговор

    До коментар #43 от "Прав си":

    Капацитета е 150х в момента.Ще стане 500х. в бъдеще време,ако има потребление.Не се мъчи да ги засилваш.

    Коментиран от #47

  • 45 Лорчето

    5 22 Отговор

    До коментар #41 от "Ти наистина ли това твърдиш":

    Ами един учил недоучил физика и икономика взе да разбира от всичко?Ако ти имаш ресторант ще ме наемеш ли за готвачка,ако знаеш,че аз не мога да готвя? Афрото стана изведнъж и инженер без да е учил.Успеха му си е чист късмет форумен писателю!

    Коментиран от #46

  • 46 Дрън-дрън

    10 4 Отговор

    До коментар #45 от "Лорчето":

    Ако Тесла купи най-добрия ресторант в света, според твоята логика Илон Мъск ще е главният готвач и лично ще ти готви?

    На колко годинки си Лорче?

    Илон купи преди 3 години най-добрата германска фирма за производствено оборудване, основана 8 години преди неговото раждане. Фирма с традиции в която работят най-добрите немски инженери и учени. Какво общо има Илон в случая, освен че е РАЗРЕШИЛ да работят по този проект?

    Коментиран от #49

  • 47 Статия от вчера

    8 5 Отговор

    До коментар #44 от "Милен":

    Tesla увеличава производството на китайската Gigafactory до 550 хиляди електромобила
    от Даниел Десподов- 13.11.2020, 9:06

    Автомобилната компания на Илън Мъск през 2020 година постави няколко рекорда. Tesla продаде 179 хиляди електромобила за първите шест месеца и зае 28% от глобалния пазар, като едновременно с това стана най скъпият автомобилен производител в света. Според уеб изданието Electrek, Tesla увеличава производството на китайската Gigafactory до 550 хиляди електромобила годишно. Постигнатият голям успех е накарал Мъск да преразгледа стратегията за 2021 година и сега Tesla започна рязко да увеличава своите производствени мощности. Ключов момент ще бъде Gigafactory в Шанхай, която ще увеличи производството на електромобили от 150 хиляди в началото на тази година до 550 хиляди към началото на следващата година.

    Коментиран от #50

  • 48 Ето ти и видео

    4 4 Отговор
    С малко повече подробности

  • 49 Лорчето

    5 20 Отговор

    До коментар #46 от "Дрън-дрън":

    Защо ти е да знаеш възрастта ми, предложение ли ще ми правиш?Закъснял си ,а и си доста под моето ниво.Иди си довърши образованието и спри да пишеш глупости по форумите.

    Коментиран от #51

  • 50 Милен

    5 3 Отговор

    До коментар #47 от "Статия от вчера":

    Не намерих тази статия.Най вероятно става въпрос за обещания и много ще ще ще ще типично по тесларски.

    Коментиран от #52

  • 51 Аз говоря с факти

    11 5 Отговор

    До коментар #49 от "Лорчето":

    Глупостите са дело на русата ти коса, макар да твърдиш че си брюнетка.

    Ти досега не каза нито един факт, а само натрапваш личното си мнение.

    Тъкмо прочетох още няколко факта. Mercedes ще съкрати 15 000 работника, а Тесла само във фабриката в Берлин ще наема 12 000 работника.

    Ако имаше нещо под косата си, независимо от цвета и, би могла да си направиш правилните изводи за бъдещето на двете компании и дали техните ръководители мъдро са поели по правилния път преди години, но искрено се съмнявам да го направиш. Ти все още робуваш на догмата Мерцедес и всички останали, а Тесла е балон и Илон Мъск измамник и некадърник.

    Коментиран от #53

  • 52 Не се иска много знания

    8 5 Отговор

    До коментар #50 от "Милен":

    Копирал съм ти дори заглавието и автора на статията
    Напиши ги в google и ще ти излезе статията. Може ли да пишеш и tesla 550 000 за резултатите на другите езици. Видеото в коментар 48 и него ли не видя?

    Ако не се справиш, продължението.

    Информацията за новата стратегия на Tesla постъпи едновременно от две китайски издания – 36 Krypton и Wall Street CN. Според изтеклата вътрешна информация, по-голямата част от мощностите ще се използват за производството на 300 хиляди електромобила от по-достъпния модел Tesla Model 3. Другите 250 хиляди ще бъдат семейния кросоувър Tesla Model Y. Плановете са 100 хиляди Model 3 и 10 000 Tesla Model Y да бъдат експортирани в други държави. По този начин Tesla възнамерява да се справи с голямото търсене на електромобили в Европа и в някои страни на Азия, докато завърши строежа на новата Gigafactory в Берлин.
  • 53 Лорчето

    5 21 Отговор

    До коментар #51 от "Аз говоря с факти":

    Имаш ли представа колко дела се водят за обявяване в несъстоятелност? Всичките са на бизнесмени учили недоучили занимавали се с дейности в които не са специалисти,хвърчащи в космоса мечтатели с велики идеи.След приключване на бизнеса ровят по кофите.
    Предпочитам Мерцедес пред Тесла.Преуспял адвокат да се качи в Тесла?

    Коментиран от #54, #55

  • 54 Дизела

    5 17 Отговор

    До коментар #53 от "Лорчето":

    Лорче ,спориш с Гретко Тунберг момчето с многото никове клакьора на Тесла.Само си губиш времето скъпа! Тоя е функционално неграмотен и не разбира какво му пишеш!Ние си правим гаргара с него,той не се усеща.

    Коментиран от #56

  • 55 Знаеш ли кои са toyota

    12 5 Отговор

    До коментар #53 от "Лорчето":

    Ето изказване на шефа им от тази седмица, относно "загубите" и финансовото състояние на Тесла:

    "В момента Tesla струва повече от Toyota и други шест японски автомобилни производители заедно, отбелязва Тойода....
    Акио Тойода заяви още, че за компанията му има сфери, в които може да се поучи от конкурента си, като способността на Tesla да генерира печалба от електрическите автомобили, софтуерните актуализации и продуктите, свързани с възобновяемите източници на енергия.

    В момента Toyota изостава много в областта на чистите електромобили. През януари Nikkei Asia писа, че Toyota се стреми към постигане на 500 000 електромобила през 2025 г., без да назовава източника на тази цифра. В същото време Мъск вярва, че неговата компания „ще продава по няколко милиона електромобила годишно” по същото време."

    Ама колко ли да разбира шефа на най-голямата автомобилна компания в света в сравнение с тебе! Кога казваш да чакаме обявяването в несъстоятелност на Тесла, експерте? В момента само в кеш Тесла има над 14 милиарда, което е повече от всичките им дългове взети заедно, а дълговете намаляват, като в същото време кеша става все повече, въпреки милиардите за разходи по строежа на фабрики.

    Коментиран от #58

  • 56 Гаргара си правя с вас

    12 5 Отговор

    До коментар #54 от "Дизела":

    Тойода и Илон били простаци, а вие сте по умни, нали? Дето са казали хората, когато си прост, само ти не можеш да го разбереш. Ето мнението на още един глупав клакьор на Тесла

    Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Group –Херберт Дийс, това съвсем не е пределът на възможностите на компанията от Калифорния. Той е на мнение, че до 5-10 години Tesla ще стане най-скъпата компания в света изобщо.


    „Илон Мъск постигна резултати, които се струваха недостижими на мнозина, като доказа, че електромобилите могат да носят печалби. Tesla е един от малкото производители, както и Porsche, които не допуснаха пандемията да им донесе загуби. За мен това е потвърждение, че след 5-10 години Tesla ще бъде най-скъпата компания на света“, обясни Дийс.

    Коментиран от #57

  • 57 ДВГ

    5 1 Отговор

    До коментар #56 от "Гаргара си правя с вас":

    За 2019 г. Тойота е произвела над 10 млн. автомобила,а Тесла 367 000.Кой кого ще настига?

    Коментиран от #62

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Лорчето

    5 14 Отговор
    Дреме ми на катеричката кой какво казал.Имаш славата на фурнаджийска лопата и навика да изопачаваш фактите и да цитираш в своя полза.Чела съм статията и знам какво казва Тойода.Не си ми в категорията,мен не можеш да ме излъжеш.Ти си най -вероятно тинейджър.

    Коментиран от #63

  • 62 Дрън-дрън

    11 5 Отговор

    До коментар #57 от "ДВГ":

    Тесла само последния месец е произвела и инсталирала 2500 бързи зарядни станции, toyota 0. За същия месец е произвела инсталирала 100 мегавата фотоволтаични покриви. Toyota отново нула. И като заговорихме за автомобили, Тесла тази година ще продаде половин милион електромобила, toyota отново zero - кръгла нула.

    Тоест toyota все още произвежда автомобилите на миналото, а Тесла произвежда автомобилите на бъдещето. С две думи, toyota има страхотно минало, а Тесла страхотно бъдеще.

    Каквото и да говорите, всички шефове на автомобилни компании потвърждават че тестът е единствената компания, която вече печели от производство на електромобили и няма начин да фалира.

    Коментиран от #64, #65

  • 63 Да не си минал под дъгата бе Радев?

    9 5 Отговор

    До коментар #61 от "Лорчето":

    "Имаш славата на фурнаджийска лопата и навика да изопачаваш фактите и да цитираш в своя полза"

    Радев на това се смея всеки път като го кажеш, а ти не спираш да повтаряш тази глупост. Цитата си е цитат и няма как да го промениш. Фактите също. Много ясно че ще ги ползвам в своя полза, като използвам правилните цитати и факти.

    Обикновено фактите имат повече тежест, отколкото обидите. Другия път пробвайте с факти и цитати да оборвате моите факти и цитати, а не с тъпите си мнения. Нали знаете, че е мнението е като з@дника - всеки го има.
    Аз ще допълня, че не всеки има топки, дори да е мъж. Ти поне сам си казваш, потвърждавайки факта, че имаш катеричка, вместо топки, което просто повтаря моето мнение.

    Коментиран от #66, #67, #68

  • 64 Поправка

    1 4 Отговор

    До коментар #62 от "Дрън-дрън":

    тестът е единствената компания, която вече печели от производство на електромобили и няма начин да фалира.

    Тестът да се чете Тесла. Пак тъпият редактор.
  • 65 ДВГ

    5 9 Отговор

    До коментар #62 от "Дрън-дрън":

    Тойота е на печалба над 12 млд. а Тесла все е на загуба и дивиденти няма.
  • 66 Лорчето

    5 12 Отговор

    До коментар #63 от "Да не си минал под дъгата бе Радев?":

    Пак не позна. Радев използваше репутация,доколкото си спомням.Може да провериш,постовете ги има.Това,че съм цитирала някого,не променя пола ми.Ти като цитираш Тойода да не си станал японец?Поне цитирай правилно,а не изопачавай думите на хората ,както на теб ти е угодно.
  • 67 Дизела

    5 4 Отговор

    До коментар #63 от "Да не си минал под дъгата бе Радев?":

    Всички в този форум те знаят и те наричат фурнаджийска лопата.Не е само Радев и Гост ,Фау Ве ,Димов ,ДВГ, driving pleasure,teslaras dream те наричат лопата фурнаджийска,заради навика ти да изопачаваш фактите.Ето потвърждение думите на г-н Тойода пак са изопачени.

    Коментиран от #69

  • 68 ДВГ

    4 1 Отговор

    До коментар #63 от "Да не си минал под дъгата бе Радев?":

    Къде изчезна Радев?Не съм виждал да е коментирал нещо скоро? Удоволствие е да четеш коментарите му.За нас не е чест да чест твоите лопато фурнаджийска!

    Коментиран от #70

  • 69 Кое съм изопачил

    3 4 Отговор

    До коментар #67 от "Дизела":

    Казал ли е Тойода това, което съм цитирал относно финансовото състояние на Тесла? Да не подкрепяте тезата на Лора, че Тесла скоро ще обяви несъстоятелност?

    И научетЕ какво е фурнаджийска лопата. Това сте вие и Тойода. Това е човек, който променя СВОЕТО мнение, а не променя чужди цитати. Поредното доказателство, че един човек пише с всички тези никове. Не е възможно 10 човека да допускат една и съща грешка за толкова разпространено и известно понятие.


    Аз моето мнение не съм го променял от години. На вас обаче ви се налага, както и на Тойода, който само преди година обясняваше, че Тойота няма да произвежда чисти електромобили, но сега обърна лопатата.

    Коментиран от #71

  • 70 Емил

    4 0 Отговор

    До коментар #68 от "ДВГ":

    За кой Радев говорите,за професора ли? В университета ми преподава двигатели един Радев,тогава беше още доцент.После стана професор.ходи да преподава и в Европа,Сега се прехвърлил в частния сектор, около 60 годишен трябва да е на възраст.Уникален преподавател,ако е същия човек.

    Коментиран от #73

  • 71 Дизела

    4 4 Отговор

    До коментар #69 от "Кое съм изопачил":

    Ти какво очакваш да направи Тойода? След като политиците променят законите и налагат електрически автомобили,да затвори заводите си?Нагажда се според условията.

    Коментиран от #72, #75

  • 72 Дрън-дрън

    5 4 Отговор

    До коментар #71 от "Дизела":

    Тези закони са писани през 2010 година. Просто Тойота излезе недалновидна, разчитайки на водородни технологии и хибриди. Ако нещо е преобърнало мисленето на Тойода на 180 градуса като фурнаджийска лопата е Тесла.

    Той трудно преглътна, че Тесла стана два пъти по-скъпа от toyota и вече печели от продажба на електромобил повече, отколкото toyota печели от продажба на бензинов автомобил. Особено трудно преглътна факта, ако въобще го е преглътнал, че автомобил на батерии е на печалба, а водородните автомобили са на огромна, ама наистина огромна загуба и няма вероятност скоро да излязат на печалба и от toyota са заложили на грешния кон.

    Преди по-малко от година призна, че toyota произвежда батерии само за 28 000 електромобила годишно и затова не може да си позволи да ги произвежда, а предпочита да разпредели тези батерии в хибридите си. Това беше категорично признание, че toyota са абсолютно неподготвени и дори да имат желание, нямат възможност да произвеждат електромобили. Към момента toyota по отношение на електромобилите се намират там, където Тесла беше през 2012 година.
  • 73 Абсолютно не е той

    0 4 Отговор

    До коментар #70 от "Емил":

    Този Радев за който говорим, дори не е стъпвал покрай училище за двигатели. Този Радев твърдеше, че един двигател може да развие максималната си мощност и въртящ момент на неутрална скорост, а мощността на двигателя не зависела от натоварването върху гумите, а само от оборотите. При 1200 оборота, мощността на неговия двигател винаги била 23,45kW, независимо дали дава газ на неутрална скорост, дали се движи по равно или изкачва баир. Мощността при тези обороти се гледали само от графиката за максимален въртящ момент на двигателя.

    Такава глупост не би казал дори лаик, който знае само третия закон на Нютон, без въобще да знае нищо за ДВГ.

    Да не говорим за бисера, как от 12,5kWh енергия от горивото, двигателя извършва работа за 23,45kWh -неговия двигател на пежото за един час работа с мощност 23,45kw изразходвал 1,25л дизел.

    Дали говорим за твоя човек Радев?

    Коментиран от #74, #78

  • 74 Емил

    4 0 Отговор

    До коментар #73 от "Абсолютно не е той":

    Ако наистина кара Пежо е той.Фен е на марката.А тези твърдения си ги прикачил най вероятно ти с цел да го злепоставиш.Тук във факти няма регистрация и всеки си пише с какъвто си иска Ник.Виждам да те наричат фурнаджийска лопата,ясно ми е защо.И от университета са те изпъдили.Напълно си ми ясен що за човек си.

    Коментиран от #76

  • 75 Виждаш ли разликата

    3 4 Отговор

    До коментар #71 от "Дизела":

    Сам си признаваш, че toyota се нагажда според условията за да извлече максимална печалба сега и на момента. Точно обратното на Тесла, която се е нагърбила да промени условията, като печалбата е на второстепенен план, в дългосрочна перспектива. Е, момента за който говорим от години вече настъпи. Тази година ще е първата календарна година в която Tesla е на печалба, въпреки колосалните разходи за милиарди за строежа на три завода. Вече е ясен и следващия завод - минна компания за добив и обработка на никел плюс завод за батерии в Индонезия.

    В същото време toyota води преговори с китайска компания, която да произвежда електромобили с лепенка toyota. Виждаш ли разликата?
  • 76 Тъй тъй

    0 4 Отговор

    До коментар #74 от "Емил":

    Давай Радев ти си, защитавай си името и многобройните никове. Те изказванията си стоят записани в десетки теми. Много добре те познавам и те накарах да повториш глупостите многократно, за да може, ако не си съгласен с нещо, написано от твое име, да имаш възможност да го опровергаеш, както Димов когато се опита да пишеш от негово име.

    Сега няма как да отречеш, че си мислил и писал всички тези глупости, защото изрично те питах дали си ти.

    Първия попаднал ми цитат от търсачката в google:


    470 Радев
    00ОТГОВОР
    До коментар #469 от "Дрън-дрън":

    На неутрална може да вдигне 6000 оборота стига двигателя да може да вдигне толкова.При тоя случай гледай графиката за мощност.При 6000 оборота мощността е около максимума.
    Коментиран от #471, #472

    14:12 19.09.2020

    Коментиран от #79

  • 77 Следващото е с подпис

    0 4 Отговор
    473 Радев
    00ОТГОВОР
    До коментар #472 от "Време е вече":

    Не разпознаваш ли вече инж.Радев?Пиша само с този ник без да обиждам. Ако издуеш двигателя на 6000 об. без натоварване каква мощност ще получиш специалисте?Ами максималната.За да се ориентираш погледни графиката.При тия обороти мощността е около максимума.
    Коментиран от #474
  • 78 Дрън - дрън

    4 0 Отговор

    До коментар #73 от "Абсолютно не е той":

    Аз съм фурнаджийска лопата и функционално и фундаментално неграмотен.

    Коментиран от #80

  • 79 Емил

    4 0 Отговор

    До коментар #76 от "Тъй тъй":

    И аз мога да пиша с твой Ник виждаш,че се получава.

    Коментиран от #81, #83

  • 80 Пак тролски номера

    10 4 Отговор

    До коментар #78 от "Дрън - дрън":

    Ако се върнем на темата, кой е функционална неграмотния и не разбра, че Тесла няма да произвежда ваксини? Разбира се лорчето с катеричката, както си се кръстил, Радев без топки.

    Тесла на печалба ли е? На печалба е, въпреки че заради функционалната ви неграмотност не може да разберете какво ви казват шефовете на toyota и Volkswagen.

    Фактите са си факти и това че не можете да ги разберете, не променя самите факти.

    При търсенето без да искам попаднах и на тази тема от началото на годината

    21 Януари, 2020 09:30
    Предимствата на Tesla, колко печели Мъск и как може да загуби всичко


    Прочетете коментарите и вижте колко сте били далеч от истината "цялата компания" от един двама човека пишещти едни и същи глупости от различни никове.

    Кой вече е обърнал лопатата и кой говори същите неща като в началото на годината? Аз все още си държа на мненията, а вие? Или той сега пазарът се обърна, законите се промениха та затова си променяйте и вие мнението? Само че аз тези неща ви ги говорих още преди години и днес вече се случват. Стогодишните не успяват да се справят и ще си платят и в прекия и в преносния смисъл.
  • 81 Емил

    1 2 Отговор

    До коментар #79 от "Емил":

    Аз съм п****.

    Коментиран от #84

  • 82 Лорчето

    4 11 Отговор
    Коментатора на Тесла,тоя Радев ти е взел яко акъла щом му виждаш сянката навсякъде.
    Господин Тойода казва и друго.За 2019 са произведени 10,74 млн. Тойота и печалбата е 12,6 млд $.Тесла са произвели 367500 електрически автомобили и са генерирали 1,1 млд $.При цена на производство 35000 $ за модел 3,една кола излиза 1 млн.$.Ако това не е балон!

    Коментиран от #86

  • 83 Как би реагирал

    0 3 Отговор

    До коментар #79 от "Емил":

    Очевидно това което съм написал в предишното мнение е лъжа (Дали пък е толкова очевидно предвид катеричката?)

    Няма ли да реагираш, че това не си го писал ти, както направи Димов? Един професор никога няма да остави някой да пише от негово име глупости противоречащи на третия закон на Нютон и закона за запазване на енергията. Това са прекалено очевидни глупости за всеки завършил основно образование, за да оставиш някой да ги пише от твое име без да го поправиш. Както виждаш сам е написал че е инженер Радев и в следващите спорове не е отричал тези твърдения до последно. Винаги е твърдял, че мощността не зависи от натоварването и било абсурдно двигателя да работи с мощност 4 киловата за поддържане на скорост 50 км в час на равен терен. Ако се появи може да го питаш. Според него за поддържане на тази скорост, при различните предавки двигателя работел с различна мощност, като на първа дори достигал 80 киловата мощност за поддържане на тази скорост, което пък противоречи на първия закон на Нютон.

    Няма закон, който да признава, за да си защити грешното мнение. Не ми прилича на човек завършил дори техникум.

    Коментиран от #85

  • 84 Емил

    4 0 Отговор

    До коментар #81 от "Емил":

    Виждаш,че съм прав.Аз пиша с твоя ник.ти с моя.Кой ще гарантира,че написаното с Ник Радев е написано от него? Този, който му ползва Ника може да ти напише всичко.Може да ти пише,че той е Радев и пише само с тоя Ник.Ако и това не разбереш ше излезе,че колегите са прави и си наистина фундаментално и функционално неграмотен.
  • 85 Дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #83 от "Как би реагирал":

    Виждал съм в стари теми преди месеци Радев многократно да предупреждава да не му ползват Ника.Можеш да провериш.

    Коментиран от #88

  • 86 Е как да не си ти бе Радев?

    10 4 Отговор

    До коментар #82 от "Лорчето":

    Кой друг прави толкова огромни грешки при смятане? Кой дори не може да си формулира условието на задачата. Тесла е генерирала 1,1 милиард какво? Печалба? Загуба? Оборот? Какво? Преди да отговориш, кажи и колко струва завода в Шанхай, който от гол терен през януари 2019-а, през декември вече достави първите автомобили на клиентите, а вече има производствен капацитет до година да произведе 550 хиляди автомобила?




    Разбира се Радев не съществува и никога не е съществувал. Това е поредното измислено име с което опитвате да имитирате многобройност.

    Коментиран от #87

  • 87 Лорчето

    4 11 Отговор

    До коментар #86 от "Е как да не си ти бе Радев?":

    Цитирала съм ти господин Тойода дословно,без да смятам нищо.Да не съм го скрила тоя Радев под полата си? Малко дъртичък ще ми дойде ( ако е на 60)пък и съм омъжена.9888

    Коментиран от #89

  • 88 Чети между редовете

    1 6 Отговор

    До коментар #85 от "Дизела":

    Радев винаги е твърдял това за което казах. Поне на 50 места е написал, че при 1200 оборота на пета предавка с 50 км в час мощността на неговия двигател е 23,45kW, а разходът 2,5 л/100км и никога не е отричал тези твърдения. Ако някъде ги е отрекъл , дай цитат.

    За тези твърдения никой не го е питал, той сам си ги каза, а аз още от началото му казах че това е невъзможно, защото противоречи на физиката, което не му попречи да спори още два месеца и да се излага.

    Коментиран от #90

  • 89 Този път разби тъпомера

    10 4 Отговор

    До коментар #87 от "Лорчето":

    "При цена на производство 35000 $ за модел 3,една кола излиза 1 млн.$.Ако това не е балон!"

    Дай местата откъдето цитира това? Нали знаеш какво е цитат? Не трябва да променяш дори една точица от изказването като го поставиш в кавички. Аз съм цитирал Тойода точно така. Мога да дам и линк, а ти? Типично тролско изказване господин Радев, типично тролско.

    Ето ти и истинските цифри. Сама казваш господин Радев, че от toyota в най-добрите си времена отпреди корона кризата, са произвели цитат:

    "
    За 2019 са произведени 10,74 млн. Тойота и печалбата е 12,6 млд $"

    Можеш ли да сметнеш колко е печалбата от един продаден автомобил? Разбира се че не можеш, като гледам как сметна онова за един милион на произведена Тесла.
  • 90 ДВГ

    4 9 Отговор

    До коментар #88 от "Чети между редовете":

    За този спор ли става дума?Дето не успя да пресметнеш колко е мощността и призна,че не можеш?Не различаваш явно какво е теоретично пресметната мощност пресметната по формула и измерена на стенд.Може и разхода да не е измерен точно особено,ако разчиташ на показанията на компютъра.Не си учил двигатели и не ги разбираш тия работи.

    Коментиран от #92

  • 91 Професия блондинка

    11 4 Отговор
    Очевидно цифрите с много нули не ти се отдават, затова ще го сметна вместо тебе, а ти ако можеш си направи изводите. " За 2019 са произведени 10,74 млн. Тойота и печалбата е 12,6 млд $"

    От тези цифри следва, че toyota печели по $1 173 на произведен автомобил.

    За последното тримесечие, Тесла е продала139 593 автомобила, а печалбата е 331 млн. долара. Това показва че Тесла печели по $2 371 на произведен автомобил, въпреки корона кризата, въпреки че в момента Tesla строи три завода едновременно, въпреки, че много бързо разширява зарядната си инфраструктура с последно поколение зарядни станции 250kW, като само за последния месец е инсталирала 2500 колонки, които са огромна инвестиция, която не е донесла никакви приходи за тримесечието.

    Има от какво да се притесняват останалите. Представи си какви ще са печалбите, когато всички заводи, които засега са само разход, започнат да бълват автомобили с още по-голяма печалба, защото ще се произвеждат близо до пазарите и няма да се налага транспортиране и чакане? Няма да има мита и наказателни такси. Както се изразява Тойода, менюто също ще се разшири. Тесла тази година ще увеличи продажбите си с редовните 50%. А toyota с колко?

    Коментиран от #93

  • 92 Няма разлика

    2 9 Отговор

    До коментар #90 от "ДВГ":

    Дали е премерено или сметнато, е теоретично невъзможно неговото твърдение. Всеки завършил основно образование знае закона за запазване на енергията.

    Вие смятахте КПД на горивен цикъл, което както казах не ме интересува, защото говорихме за топлинно КПД на целия двигател и мощността измерена на коляновия вал, а не върху повърхността на едно от буталата. Не че все още правите разлика де, щом получавате мощност без натоварване на изходящия вал на двигателя.

    Коментиран от #94, #95

  • 93 Лорчето

    4 22 Отговор

    До коментар #91 от "Професия блондинка":

    А аз си карам Мерцедеса и в бъдеще ще карам такава кола, защото такава кола подхожда на преуспяващ адвокат.А ти си пиши по форумите и си мечтай за Тесла.
  • 94 Двг

    4 17 Отговор

    До коментар #92 от "Няма разлика":

    Разлика има,но ти няма откъде да знаеш щом не си учил материята.Ти и загубите от съпротивление не успя да пресметнеш въпреки,че Димов ти даде формулите.За тебе са 4 кв. без да знаеш колко е тежък автомобила и колко му е челната площ.Не съм очаквал да успееш.Лаик си с огромни претенции Гретко.

    Коментиран от #100

  • 95 Дизела

    4 16 Отговор

    До коментар #92 от "Няма разлика":

    Ама простотии си написал спри да се излагаш.Горивен цикъл,топлинно код разбираш ли какво си написал?Разбрах вече,че не можеш да пресметнеш мощността и въртящият момент.Също и съпротивлението при движение.

    Коментиран от #96

  • 96 Дизела

    4 15 Отговор

    До коментар #95 от "Дизела":

    Топлинно кпд, мощност измерена на буталата, продължаваш да ги ръсиш.
  • 97 pepy

    31 4 Отговор
    "... Tesla ще произведе автоматизираната система за РНК печат..."

    Те това го пише някъде в статията... Никъде не става въпрос за електроавтомобили, а още по-малко за автомобили с ДВГ... Винаги обаче е весело и донякъде забавно, да се четат коментарите /надпръ*ването/ на феновете и тролчетата...

    Коментиран от #98

  • 98 ДВГ

    4 25 Отговор

    До коментар #97 от "pepy":

    Кого ще заблудиш Гретко с никове,pepu,хе-хе,дрън-дрън и т.н.Това си пак ти многониковия теслар,изгонен позорно от университета...

    Коментиран от #99

  • 99 pepy

    22 4 Отговор

    До коментар #98 от "ДВГ":

    Отворковците, без значение дали са "С" или "БЕЗ" топки, катерички и т.н. е крайно време да разберат, че пиша ЕДИНСТВЕНО с този ник... Опитайте решаване на проблемите или надпръ*ването, без да замесвате тези, които не участват в тях...

    Коментиран от #102

  • 100 Бъркаш жестоко

    7 5 Отговор

    До коментар #94 от "Двг":

    Не са 4kW, а МАКСИМУМ, 4 kW при разход 2,5/100 и 50км/ч, дори когато смятаме с 40%КПД. Според тебе колко киловата максимум можеш да изкараш на колелата от такъв разход на гориво дори в идеални условия?

    Не си спомням да сте давали въобще някакъв отговор, освен че нямало как да са 4 киловата, защото толкова били на косачка. Дайте цифри де, като можете да смятате? Нямате топки за цифри, нали катерички?

    Коментиран от #101, #107

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 ДВГ

    4 13 Отговор

    До коментар #99 от "pepy":

    Да бе повярвах ти!

    Коментиран от #104

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 pepy

    13 2 Отговор

    До коментар #102 от "ДВГ":

    "Да бе повярвах ти!"

    Това е твой проблем... евентуално и на другите многоникови тролчета...
  • 105 ДВГ

    3 4 Отговор

    До коментар #103 от "Сляп ли си":

    Сметнал си таратанци!Не виждам изходни данни и формули.Нищо не си смятал, защото не можеш!

    Коментиран от #106

  • 106 Хиляда пъти смятах с формули

    3 3 Отговор

    До коментар #105 от "ДВГ":

    Това е крайният резултат - максимум 4kW в идеални условия за поддържане на 50 км в час с разход 2,5/100. Дай твоята цифра де. Формулите даже не ме интересуват. Отново изказваш женско мнение "Абе не знам как е ама не е така" бъди мъж и кажи като не е така как е според тебе? И ти ли си сметнал че 23,45 киловата за да защитиш Радев, който от инженер канонизирахате в професор?

    Коментиран от #108

  • 107 Дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #100 от "Бъркаш жестоко":

    Искаш да кажеш,че една кола (под тон ) и един 100 тонен камион имат еднакво съпротивление при търкаляне на колелата?Една спортна кола и един SUV имат еднакво челно съпротивление при 50 км в час най много 4 кв.? Много,ама изключително много си далече от истината.

    Коментиран от #109

  • 108 ДВГ

    3 3 Отговор

    До коментар #106 от "Хиляда пъти смятах с формули":

    Нищо не си смятал, защото не можеш!В предишния спор ти заяви,че не можеш!Не ти трябвало да можеш,това не ти било цел и приоритет ......цитирам по памет.После извади една графика,която е вярна (2+2=4кв) само за един модел автомобил.За по-тежък и по- голям автомобил стойностите са други.Дай началните данни да те проверя.То е ясно,че не си смятал.За това се изискват знания,които ти не притежаваш.

    Коментиран от #118

  • 109 Дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #107 от "Дизела":

    Напиши ми формулата,по която пресметна тия 4 kw?
  • 110 Абе ... катерички, както си знаех.

    4 4 Отговор
    Знаех си!

    Никакви цифри, а само бля бля бля.

    Формулата е елементарна. При максималното теоретично възможно КПД от 40%, автомобилът на Радев може да докара средно 5kW механична мощност на вала на двигателя при този разход на гориво и след приспадане на загубите и разходите за останалите задвижващи механизми, много оптимистично може да очакваме 4 киловата на гумите, но на практика ще са още по-малко.

    Няма значение какво е теглото и какъв е автомобилът, след като е казал разхода на гориво, който в случая е 1,25л/час.

    Няма формула, по която за един час работа, от тези 12,5 киловатчаса енергия на горивото, да свършиш работа за 23,45 киловатчаса механична работа на гумите. Ако знаете такава формула, моля кандидатствайте за детронирането на Нютон и няколко нобелови награди или просто млъкнете, защото отричате всички физични закони.

    Коментиран от #111, #112, #120

  • 111 ДВГ

    4 2 Отговор

    До коментар #110 от "Абе ... катерички, както си знаех.":

    Не съм очаквал да отговориш нещо,което не го знаеш.Без начални данни и вярната формула няма как да ги пресметнеш тия 4 kw.Тя формулата е елементарна стига да я знаеш.От там щеше да разбереш кои начални данни ти искам,за да пресметна тия 4kw дали са верни.
    Написал си ми свои разсъждения от типа -теоретично възможно, може да докара,приспадане на загубите,много оптимистично и други бля бля.Пресметни го това кпд,мощността и загубите,вместо да ми плямпаш празни приказки.
  • 112 дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #110 от "Абе ... катерички, както си знаех.":

    Тухльо, какви цифри искаш без да зная характеристиките на автомобила?То бива неграмотност,ама ти удари дъното.Напиши ми изходните данни за да има какво да смятам и формулата.Сега ровиш в интернет и трескаво търсиш информация,но няма да намериш!Това го има в учебниците,ама ти като си чел само Винету хахахахахаха
  • 113 Данните са дадени

    3 3 Отговор
    Въпросът е, колко механична енергия може да се изкара от 12,5квч енергия на горивото или 1,25л дизел както ви е по-удобно с двигателя с най-високото КПД който знаете? Давайте търсим максимума.

    Дори при максимално известното 50% КПД , каквито и сметки да правите, повече от 6,25 киловатчаса не може да изкарате . Можете ли? Всичко останало са празни приказки. Знаете ли още колко има до 23,45 киловатчаса, за които твърди ПРОФЕСОРА Радев?

    За какво ми е да смятам с точност до процент, като грешката му е в пъти, а не в проценти?

    Коментиран от #114

  • 114 ДВГ

    4 2 Отговор

    До коментар #113 от "Данните са дадени":

    Като не знаеш накъде си тръгнал,ще стигнеш някъде другаде.Не се прави на неразбрал! Искам да ми опишеш как пресметна 4 kw.Останолото е ясно,че не го разбираш.

    Коментиран от #116

  • 115 Хайде бе?

    2 3 Отговор
    Прочете ли мнение 110? Там е обяснено. Или не знаеш как да сметнеш колко полезна изходяща механична енергия може да се получи от 12,5квч входяща енергия при 40%КПД? Да не ти се губи формулата колко е 40% от 12,5 ?
  • 116 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #114 от "ДВГ":

    колеги, тоя чук няма да ви отговори нещо, което не знае.винаги така прави като сап на лопата се извърта.радев го направи смешен,гледам и вие сте се справили.

    Коментиран от #117

  • 117 И ти ли бе бруте

    5 2 Отговор

    До коментар #116 от "Гост":

    И ти ли не знаеш Как се смята 40% от нещо та искаш формули как съм го сметнал? Вярно ли сте толкова кухи катерички че и това да не може да сметнете?

    Ако не знаете питайте някой четвъртокласник да ви отговори.
  • 118 Началните данни на Радев, професор Радев

    2 3 Отговор

    До коментар #108 от "ДВГ":

    "Дай началните данни да те проверя.То е ясно,че не си смятал.За това се изискват знания,които ти не притежаваш."

    Ето и началните данни на професора които вие защитавате, Неговия автомобил има разход 2,5 л/100 при 50км/ч и според него през това време към колелата се подава постоянна мощност от 23,45kW, а двигателят му работи с 50% КПД.

    В неговия случай формулата по която смятам изглежда така 50% от 12,5kW = 23,45kW.

    , Това е изключително вярната сметка с която ме подканя те да се съглася от няколко месеца, аз упорито отказвам. Най-смешното е, че май сте убедени, че е вярна! точно както сте убедени, че фурнаджийска лопата означава да изменяш изказванията на останалите.

    Точно както твърдите, че може да има мощност или въртящ момент без натоварване.

    Все абсурдни тези, които всеки тройкаджия знае, че са грешни. Събрали се тук виртуална тълпа от един двама реални човека двойкаджии, които от единия Ник пишат, че другият им Ник бил професор и си вярват на глупостите и че са прави.
  • 119 Не можете да скриете

    3 3 Отговор
    Колко сте функционално неграмотни. Дори след като пет пъти ви обясних, че в статията пише че Тесла НЯМА да произвежда каквито и да е ваксини, ви трябваха още два дни за да разберете какво пише в тази новина. Дори не съм убеден че все още сте разбрали, че Тесла няма да произвежда ваксини. Всичките ви аргументи се крепят на точно такива грешно разбрани информации, които обикновено четете от кликбейт заглавия, като това.


    Точно както бяхте застанали на амбразурата, че Тесла е на загуба тази година в статията със заглавие "Tesla продава, но не печели. VW е по петите ѝ" от 2 Април, 2020 09:43


    Прочети какво съм написал в първите два коментара, много преди последващите събития. Виждаш ли колко добре ви познавам. Освен че сте функционално неграмотни ви липсва и критично мислене за да пресеете коя информация е вярна и вярвате на рекламни партенки.
  • 120 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #110 от "Абе ... катерички, както си знаех.":

    Електрика,помогнах ти с формулите за съпротивлението при движение на автомобила.Пресметни да видиш резултата или наистина не можеш.Съпротивлението може да бъде 4 kW само за лек автомобил до 1 тон с аеродинамична форма движещ се с ниска скорост по равен път.Автомобил 2 тона с голяма челна повърхнина може да има и 10 kW съпротивление.Смятай вместо да философстваш.Карат те колегите да покажеш как си пресметнал съпротивлението при движение.Какви разходи,киловатчаси и кпд пишеш.Най-добре си гледай електромоторите.

    Коментиран от #121

  • 121 Сметни ти

    0 3 Отговор

    До коментар #120 от "Димов":

    Аз смятам с наличните данни дадени от Радев. При мен няма несъответствие на резултатите, нали? При него няма дори теоретична възможност, мощността която е сметнал да отговоря на разхода който е обявил. Разбира се че ще смятам по най-простия начин по метода KISS. Както виждаш, получавам по-верен резултат от инженерите и професорите тук, които изкарват че Радев кара перпето мобиле.

    Автомобилът на Радев отговаря на критериите ти, които даже са леко занижени.

    Тесла модел s тежи почти два тона и половина, не е малък автомобил, но при движение с 40км/ч се нуждае от само 3 киловата мощност, за да поддържа тази скорост. Автомобилът на Радев е по-малък и по-лек. Без да смяташ каквото и да е, кой от двата отговора е по-близък до истината 4kW или 24kW?


    И един елементарен и бърз въпрос, който ще разсее всички съмнения, а ти можеш да го сметнеш за разлика от останалите. За един час работа, по твърденията на Радев, двигателят му ще извърши 23,45kWh полезна работа при 50% КПД. Колко литра гориво ще му трябват за да извърши тази работа?

    По мои сметки му трябват 4,7 литра за изминаване на 50 км. В такъв случай колко му е разхода на 100км?

    Коментиран от #122

  • 122 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #121 от "Сметни ти":

    Не мога да ти хвана спатиите.Мощност 23,45kw с точност до стотната ми изглежда теоретично пресметната за "гол" двигател.Трябва да извадиш всички задвижвания,кпд на трансмисията,съпротивлението при движение.До колелата ще достигнат най-много 14-15kw.Нататък си смятай.
  • 123 Така де

    0 3 Отговор
    Нека да е на вала на двигателя 23,45kW за по-лесни сметки. Няма значение. Колко литра ще изгори за час работа с такава мощност двигателя при 50% КПД? 1,25л. (12,5kWh) както твърди Радев или 4,69л. (46,9kWh) както твърдя аз?

    Коментиран от #124

  • 124 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #123 от "Така де":

    Електрика,смятай си електромоторите.Прочети пак пост 122 май нищо не си разбрал.Умножаваш 50% кпд по kwh пълна щуротия.Съпротивленията при движение не успя да пресметнеш.Разочароваш ме.

    Коментиран от #125

  • 125 Димов си грънци

    0 3 Отговор

    До коментар #124 от "Димов":

    Разбира се, че ТОЧНО ТОВА Е КПД. Процентът от вложената ЕНЕРГИЯ, която се измерва в КИЛОВАТЧАС, спрямо получената полезна енергия от свършената работа която също се измерва в киловатчас .


    По данните на Радев се е движил 10 километра на пета с 1200 оборота със скорост 50 км в час, като през цялото време разхода му е бил 2,5л/100. Това са измерените показания.

    По негови сметки при 1200 като е умножил по максималния въртящ момент от графиката, неговия двигател при тези обороти винаги има мощност 23,45kW, независимо на каква предавка е и дали въобще е включително на неутрална. Точно затова твърди, че в горния случай мощността също е била такава.





    Сигурен съм, че Димов може да сметне за изминатите от Радев 10 километра разстояние с 50 километра в час:

    1. колко гориво е изразходено при разход 2,5л/100

    2.колко енергия е произвел двигателя при отдадена мощност 23,45kW



    Хайде докажи че си Димов? Не можеш нали. За Димов това са елементарни сметки които ще сметне на ум. Ама ти не можеш нали? Всички необходими данни са в този пост и не ти трябва външна информация.

    Коментиран от #131

  • 126 Димов си грънци

    0 3 Отговор
    Разбира се, че ТОЧНО ТОВА Е КПД. Процентът от вложената ЕНЕРГИЯ, която се измерва в КИЛОВАТЧАС, спрямо получената полезна енергия от свършената работа която също се измерва в киловатчас .


    По данните на Радев се е движил 10 километра на пета с 1200 оборота със скорост 50 км в час, като през цялото време разхода му е бил 2,5л/100. Това са измерените показания.

    По негови сметки при 1200об/мин като е умножил по максималния въртящ момент от графиката, неговия двигател при тези обороти винаги имал мощност 23,45kW, независимо на каква предавка е, включително на неутрална. Точно затова твърди, че в горния случай мощността също е била такава.





    Сигурен съм, че Димов може да сметне за изминатите от Радев 10 километра разстояние с 50 километра в час:

    1. колко гориво е изразходено при разход 2,5л/100

    2.колко енергия е произвел двигателя при отдадена мощност 23,45kW



    Хайде докажи че си Димов? Не можеш нали. За Димов това са елементарни сметки които ще сметне на ум. Ама ти не можеш нали? Всички необходими данни са в този пост и не ти трябва външна информация.

    Коментиран от #127

  • 127 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #126 от "Димов си грънци":

    електрика математик ,май димов те отсвири хахахаха не можа да пресметнеш съпротивителните загуби.пишеш само твои разсъждения и споменаваш цифри без формули и изчисления.питаха те сто пъти колегите ти непрекъснато се измъкваш не отговаряш.за теб специално изчислих за тесла тежаща 2,5 тона челно съпротивление 2 kw и 4kw при търкаляне.общо 6 kw далече си от истината да е 3kw.
    всяка дизелова въшка ще ти изгори 2 л/100км на пета с 50 км/ч.от 2,5л можеш да получищ максимум 25 kw мощност при 100% кпд и изправен двигател.понеже такова кпд е невъзможно,при 50%кпд ще получим 12,5kw при 40% 10kw.ако двигателя е износен с 500х.км пробег стойностите на мощността ще са още по-ниски разхода на гориво ще бъде по-висок.това се верните стойности а не тези които даваш ти.послушай димов и си коментирай електромоторите хахахахахахаха

    Коментиран от #128, #129

  • 128 Излезнах 100% прав

    0 3 Отговор

    До коментар #127 от "Гост":

    Не можеш да сметнеш колко гориво ще се изразходи за 10 километра.

    Ти даже се затрудняваш за 50 км при 50 км в час да сметнеш колко гориво ще се изразходи за час и колко за 100 км. И съответно колко работа ще се извърши

    За 50 километра няма да изразходиш 2,5 литра гориво, а ще изразходиш 1,25л. И ще шофираш час, а за този час от тези 12,5 киловатчаса енергия в горивото, дори по твоите сметки за 40% КПД получаваш 5kw мощност на изхода на двигателя, от които трябва да припаднеш както работата на генератора и всички спомагателни системи, така и загубите в трансмисията до гумите. Както виждаш, четири киловата на гумите са по-скоро добро пожелание, защото на практика са дори по-малко.

    Коментиран от #132

  • 129 Понеже ти е трудно

    0 3 Отговор

    До коментар #127 от "Гост":

    100 километра се минават за два часа при скорост 50 км в час. Тези 10 киловатчаса който си получил, ще се произведат от двигателя за два часа от 2,5л. гориво и трябва да ги разделиш на две, за да получиш мощността.

    Коментиран от #130

  • 130 И за да ти стане още по-трудно

    0 3 Отговор

    До коментар #129 от "Понеже ти е трудно":

    За 10 км, които Радев твърди, че е шофирал с тази скорост и с този разход, Радев е изразходил 0,25л гориво, които имат енергийна стойност 2,5kWh но въпреки това, мощността е била отново 5kW при 40% КПД. Ха сега де? Ей това ако можеш да го обясниш как става?
  • 131 дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #125 от "Димов си грънци":

    Колко гориво е изразходено при разод 2,5 л/100
    Ами 2,5 литра тухльо
  • 132 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #128 от "Излезнах 100% прав":

    прав си ама някой друг път пак старите номера хахахаха няма да ми се извърташ като сап на лопата, ей.пак си приписваш заслугите и се мъчиш да злепоставяш опонента. виждам димов е изчислил 14-15 kw.радев изчисли 23,45kw теоретична мощност достатъчно близо до 25kw за да е вярна и при 50% кпд се получават 12kw мощност.я се виж каква мощност и разход приписваш в изчисленията на радев?следя спора и знам отлично кой какво е казал.46,9kw и 10 л/100км са си твои твърдения.продължаваш пак с гадните ти номера

    Коментиран от #133, #134

  • 133 Стига с тези мощности

    0 3 Отговор

    До коментар #132 от "Гост":

    Нека да говорим за енергия!

    Сметни всичко за един час и накрая ще схванеш.

    1. Колко гориво ще изразход ако шофира един час

    2. Колко ще е енергията, която ще се генерира за този час.

    Две прости цифри в киловатчаса. Тогава ще видиш колко грешно смяташ. Кажи ги колко са тези двете цифри?

    Коментиран от #135

  • 134 Грешно предположение

    0 3 Отговор

    До коментар #132 от "Гост":

    Пресмятането нямаш 25 киловата часа. Енергията ти е 12,5 киловатчаса, което е 1,25 литра дизел
  • 135 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #133 от "Стига с тези мощности":

    няма нужда да прехвърляш в енергия от там ти идва грешката.2,5 литра дават 25 kw мощност 12,5kw полезна 12,5 kw загуби при 50% кпд.при 40%кпд 10kw полезна 15kw загуби.спора беше колко kw е мощността и кпд при движение на пета с 50 км/ч.не се опитвай да ми се отмяташ и извърташ.зная ти номерата не се и опитвай.

    Коментиран от #136

  • 136 Пак питам

    0 2 Отговор

    До коментар #135 от "Гост":

    Колко литра на час гори двигателя при тази скорост? НА ЧАС?

    Коментиран от #137

  • 137 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #136 от "Пак питам":

    разхода на гориво е литри/100км мощността е в kw а кпд е безразмерна величина къде видя някъде нещо да е на час?
  • 138 Нека е на 100км

    0 2 Отговор
    За колко ВРЕМЕ се изминават 100км? Енергията на горивото е в киловатЧАСА.

    Коментиран от #139, #140

  • 139 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #138 от "Нека е на 100км":

    да така е енергията е в киловатчаса.но спора беше колко е мощността и кпд? никога не се водил спор колко е енергията.това е при разход 2,5 л/100 се получават 12,5 kw за друго не се водил спор колкото и да се извърташ и да се опитваш да злепоставиш колегата.

    Коментиран от #141, #142

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #139 от "Гост":

    Като не правиш разлика между мощност и енергия, така ще е. Те са във пряка връзка и енергията за време ти дава информацията за мощността.

    Ако разхода ти е 2,5/100 при 50км/ч при 100% КПД, мощността на двигателя ще е 12,5kW. Колко ще е при 50% КПД? А при 40% КПД? Как от 12,5kW максимална възможна мощност от горивото, Радев получава 23,45 мощност на двигателя СЛЕД ЗАГУБИТЕ? Както виждаш сам се е злопосттавил, като твърди че получава два пъти повече МОЩНОСТ отколкото му позволява горивото.
  • 142 Дрън-дрън

    1 0 Отговор

    До коментар #139 от "Гост":

    Когато смяташ за ЧАС, само тогава енергия и мощност са с еднакви стойности, защото енергията се измерва в киловатЧАСА.

    При разход 5/100 и 40% КПД, при скорост 25км/ч мощността на двигателя ще е 5kW горивото 1,25л/ч. При скорост 50км/ч вече ще е 10kW - 2,5л/ч. При 100км/ч ще е 20kW -5л/ч, а при 150км/ч ще е 30kW 7л/ч.

    Както виждаш, при един и същ разход на 5л/100км и едно и също КПД мощността е различна. 5/100 разход не е равно на 50 киловата мощност на горивото, както и 2,5/100 както при Радев не е равно на 25kW.

    Коментиран от #143

  • 143 Снощи съм спал

    0 0 Отговор

    До коментар #142 от "Дрън-дрън":

    "5/100 разход не е равно на 50 киловата мощност на горивото, както и 2,5/100 както при Радев не е равно на 25kW."

    Да се чете "5/100 разход не осигурява 50 киловата мощност , както и 2,5/100 както при Радев не е равно на 25kW." Мощността на горивото е патент на Радев и няма физичен смисъл. Горивото няма мощност, а само енергия.