Last news in Fakti

28 Декември, 2020 11:30 97 618 90

Колко трябва да работи автомобилът, за да се възстанови зарядът на акумулатора след старт?

  • акумулатор-
  • стартер-
  • генератор-
  • консумация-
  • експеримент

Недостатъчният заряд на акумулатора е често срещан проблем при автомобили, които се ползват за кратки пътувания на къси разстояния. Ентусиасти от канала "Электроник" в руския портал "Яндекс.Дзен" проведоха експеримент, за да установят колко време трябва да работи двигателят за възстановяване на енергията, изразходвана за стартирането на двигателя.

Нивото на заряда в акумулатора е измервано по консумацията на генератора. Авторите на експеримента застъпват тезата, че акумулаторът харчи най-много ток веднага след пуска на двигателя, след което консумацията спада с нарастването на заряда. Така моментът на възстановяване на изразходваната енергия съвпада със стабилизирането на разхода на ток.

За експеримента е използван автомобил с 60-амперчасов акумулатор. След като тестовата кола изминава 20 км, измерванията показват резултат 4.1 ампера - силата на тока, който генераторът изразходва за захранване на основните консуматори при заредена батерия.

Колко трябва да работи автомобилът, за да се възстанови зарядът на акумулатора след старт?

Веднага след повторното стартиране на двигателя тази величина се покачва на 7 ампера. След изминаването на 500 метра тя спада на 6 ампера, а след още 2 км - на 4.6 ампера. Крайният извод от експеримента гласи, че изразходваната за пуск на мотора енергия се възстановява за 4 км или 4 минути работа на място.

Колко трябва да работи автомобилът, за да се възстанови зарядът на акумулатора след старт?

От канала "Электроник" уточняват, че тези показатели са приблизителни и имат само ориентировъчен характер, тъй като се влияят от условията, в които работи двигателят, и състоянието на електрическата система. В студено време, например, възстановяването на заряда отнема по-дълго време.

Доста коментатори под публикацията за експеримента обаче оспорват резултатите и изводите. Някои скептици отбелязват, че за възстановяването на енергията в акумулатора са нужни 3-4 пъти повече ампер-часа от изразходваните за стартирането на двигателя, че при наличието на допълнителни консуматори зареждането на 100% е невъзможно, че не е отчетено отдаваното от генератора напрежение и т.н. Приведени са и примери от учебници по устройство на автомобила, според които за възстановяването на заряда на акумулатора е необходимо изминаването на поне 30 км.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 93 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    197 29 Отговор
    Сега тук ще се появят стотици екперти и доайени на волана да ни обяснят как е редно да се зарежда батерията на колата.
  • 2 zeus

    203 22 Отговор
    Много относително е това, зависи как пали самата кола, на четвърт оборот или е някой изпушен дизел и въртите 10-15 секунди в студа.

    Коментиран от #27, #41

  • 3 Сектанта

    341 43 Отговор
    Моята Дачия винаги съм успявал да я запаля. Първите 3 опита са с ключа, следващите 3 опита са с манивелата и ако тогава не запали вадя кибрита - до сега нямам незапалена Дачия!

    Коментиран от #37, #64

  • 4 Japan

    45 254 Отговор
    Моята Хонда пали от четврд оборот а е вечи на 14г с оригиналния окомолатор.

    Коментиран от #7, #9, #11, #81

  • 5 Графена във филтър

    41 43 Отговор
    Тази технология чисти морската вода и я прави минерална на 100% ....водородът е горивото на бъдещето .....мощ която е невиждана до сега...
  • 6 Тиква

    81 17 Отговор
    15 минути максимум на празен ход. И без включени фарове. Ако караш 15 километра ще е ок.

    Коментиран от #20

  • 7 Озадачен

    196 12 Отговор

    До коментар #4 от "Japan":

    Я ни открехни какво е това "окомолатор", че и ние да знаем.

    Коментиран от #38

  • 8 Озадачен

    73 12 Отговор
    Я ни открехни какво е това "окомолатор", че и ние да знаем.
  • 9 Да пали ти

    49 80 Отговор

    До коментар #4 от "Japan":

    Накъде другаде 14 години с един ..... Стига глупости. В България имахме читави, но ги няма вече и тях. 6 години ми беше максимума на Монтана - бат. Сега и полски и всякаква сган едвам изкарват по 1 година.

    Коментиран от #15, #16, #39, #50, #80

  • 10 Кольо Тесларов

    46 121 Отговор
    зарядът на акумулатора не може да се възстанови напълно от алтернатора, колкото и дълго да карате...

    Коментиран от #14

  • 11 Папуняк

    89 21 Отговор

    До коментар #4 от "Japan":

    Няма такава бензинова Хонда, която да пали "от четвърт". Особено на студено им трябва осезаемо повече време.И на топло си палят след два-три оборота.Но никога "от четвърт"

    Коментиран от #70

  • 12 Аз палим

    106 5 Отговор
    москвето с манивела, не хабим никакъв ток.

    Коментиран от #36

  • 13 ДЕД КРАЧУН

    78 16 Отговор
    МОЙТА ЛАДА ПАЛИ ОТ РАЗ И ПРИ - 10 ГРАДУСА. ДЪРПАМ СМУКАЧА, ПОМПЯ 6-7 ПЪТИ С ПЕДАЛЯ НА ГАЗТА. ПРИСВЕТВАМ С ФАРОВЕТЕ И ЗАВЪРТАМ СЛЕД 30 ДО 50 СЕКУНДИ. НЯМАЛО Е ОТКАЗ ДОСЕГА.
  • 14 Геро

    76 7 Отговор

    До коментар #10 от "Кольо Тесларов":

    По тази логика след 7-8 запалвания, няма да има достатъчно ток. Карам с един средно 6г
    Стига глупости.

    Коментиран от #77

  • 15 яко ни лъжат

    117 23 Отговор

    До коментар #9 от "Да пали ти":

    ЯКО ЛЪЖАТ СЕГА. КУПИХ ВАРТА ЗА ПО-ДЪЛГА ГАРАНЦИЯ. И ГА ИЗТЕЧЕ ГАРАНЦИЯТА И ВЕДНАГА ВАРТАТА СЕ РАЗВАЛИ/СКАПА/ . СЕГА КУПУВАМ НАЙ-ЕФТИНИТЕ АКУМУЛАТОРИ С 2 ГОДИШНА ГАРАНЦИЯ. ИЗКАРВАТ ТОЧНО ДВЕ ГОДИНИ И СЕ СКАПВАТ. НЯМА КАТО СТАРИТЕ ДА ДЪРЖАТ 6-7 ГОДИНИ. И С КОЛИТЕ Е ТАКА. ИЗТИЧ ГАРАНЦИЯТА И Е МОРГА.

    Коментиран от #17, #26, #31, #35

  • 16 Вальоо

    98 28 Отговор

    До коментар #9 от "Да пали ти":

    Извинявай,ти не работиш в сферата с акумулаторите. Имаме магазин,лично с очите съм виждал да идва Мерцедес от 2006г. с оригиналния заводски акумулатор. Какво пречи и неговата да е така? Все много знаете,пък накрая нищо не знаете! Замълчете поне веднъж.

    Коментиран от #51, #76

  • 17 Незнам

    52 20 Отговор

    До коментар #15 от "яко ни лъжат":

    но, аз карам автомобил 2012 година още е с оригиналния акумолатор, с който колата излезе от магазина!!! Колата е със старт /стоп-среден клас.
  • 18 Агенция ЕЖК една жена каза

    46 7 Отговор
    Защо ни обяснявате, как сте чули от едно момче как вуйчо му ял баничка и била много вкусна?

    Защо преразказвате ваша версия, а не пуснахте видеото за да го изгледаме и да преценим сами какво и къде са мерили? Дали въобще са се сетили да премерят и напрежението на акумулатора?

    Коментиран от #61

  • 19 Audi S

    66 10 Отговор
    Наистина старите ЕлхимИскра караха страшно много по над 8/10 години,и можеха да се промиват и наново газ,що олово сме разтопили за рибарлък.Сега Бош/мош Варта пълен т:к,но наистина съм виждал Варта купена от тук да изкара 10 години,още си работи.Бош силвър ми е изкарвал 2 години от нов.Затова евтин и колкото изкара.
  • 20 Виж сега

    26 9 Отговор

    До коментар #6 от "Тиква":

    Смени си никнейм. Не ме карай на наречен "Тиква" да пиша +
  • 21 Майстора

    17 18 Отговор
    2два пъти съм копува аз момбат формула. Карал съм ги по 4 год. И съм ги продавал читави последния мисля още го карат. С бол веднъж съм пробвал на първата година се скапа и го върнах.
  • 22 DrivingPleasure

    46 5 Отговор
    Лично аз се старая след палене колата да поработи 10тина минути да възстанови (когато е възможно и особено зимата) и като цяло нямам проблеми с акумулаторите при подобна употреба. С качествените изкарваш по-дълго с куча марка не чак.

    Коментиран от #23, #32

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Даскал

    61 5 Отговор
    Примерите от учебниците са грешни. Много по-малко трябват от 30 км за възстановяване. До работа имам точно 3.7 км път и не съм дозареждал акумулатор и в най-големите зими.

    Коментиран от #25, #33

  • 25 Едно време

    64 2 Отговор

    До коментар #24 от "Даскал":

    30 километра се изминаваха за 20 минути, а сега градско 3,7км могат да ти отнемат повече от 20 Мин. Какво се чудиш? Времето е важно, а не километрите.
  • 26 Дсни

    42 12 Отговор

    До коментар #15 от "яко ни лъжат":

    Вземи си Banner - вече 7ма година ми стартира колата. Това е марката за акумулати!
  • 27 Човека с "изпушен дизел"

    36 20 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    По-често наблюдавам бензинови двигатели да палят с повече въртене и на студено и на топло, отколкото дизелите. Няма да казвам, че в сервиза ни идва един човек с Мерцедес 53та, дизел, който само трябва да изчакаш да подргеят свещите и пали на четвърт за разлика от бензинопила който имам.
  • 28 kkk

    25 19 Отговор
    Егати глупостите...
    Жената кара дизел и работи на 5 мин. от вкъщи и НИКОГА акумулатор на тая кола не е създавал грижи през зимата. Сега да изясним положението и що онея дето са пробвали нещо са пълни иди оти:
    - къси разстояния
    - поради липсата на сняг който да се чист в 95% от времето няма никакво подгряване на мотора, пали и тръгва веднага
    - задължително се пуска подгрев на огледалата, задно стъкло и седалките
    - колата е с ел. нагревател във въздуховодите и като пуснеш парното в началото се задейства и той да дърпа ток като замаян
    - да не забравим фарове и габарити

    Тоест няма какво повече да дърпа ток в тая кола и дори сега батерията дето е на 3+ години не си и помисля да се предава и върти като в първия ден. Извод- ако алтернатора си е ОК и батерията не е 6-7 годишна е достатъчно дори 1 път месечно през зимата тая кола да се кара 25-30км. за да е сигурно, че зарядът е възстановен на 100%.

    Коментиран от #42, #63

  • 29 Ракия

    65 5 Отговор
    В Техническия университет ни учиха, че на батерията и трябват около 20-30мин за да се възстанови заряда, а при студено време преди запалване на автомобила да се включат фаровете 10-15 секунди за да протече реакцията в батерията един вид да се "възбуди" за по-добър старт.
  • 30 1520

    15 6 Отговор
    от 1996 до 2008 пазарджишки на дизел сега като свърши гаранцията трябва нов
  • 31 Ааее

    43 5 Отговор

    До коментар #15 от "яко ни лъжат":

    Вие сигурни ли сте, че проблема е в акумулатора? Как 1-2 години, ще държи и то в България, където зима почти няма? Прегледайте си колите, зарядното напрежение! Възможно е динамото да не ви зарежда добре акумулатора!
  • 32 Еееех

    14 4 Отговор

    До коментар #22 от "DrivingPleasure":

    Какво да възстанови? Ти нали ще я караш? Или ти я палиш, зареждаш тока, който си използвал и я гасиш?
  • 33 Стеоод

    14 13 Отговор

    До коментар #24 от "Даскал":

    Всеки акумулатор трябва да се зарежда поне веднъж,преди зима и най вече оловно киселинните.Гъстотата на електролита зимно време се прави 1.30

    Коментиран от #57

  • 34 Балъци

    12 47 Отговор
    Аз карам с един окомулатор вече 16г защото му обръщам всяка година полюсите направих го джендър и го зареждам в мазата с сарядното и го това с крушките и съм се вързала към стълбището та ток дома не плащаме даже котлоня не гася да се топлим

    Коментиран от #48

  • 35 type-R

    7 24 Отговор

    До коментар #15 от "яко ни лъжат":

    Кой те кара да купуваш немски боклуци, когато има Yuasa и Exide
  • 36 PlimP

    11 1 Отговор

    До коментар #12 от "Аз палим":

    прав си, но ако го караш без акум. ще пукне алтернаторът
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 batkata

    7 6 Отговор

    До коментар #7 от "Озадачен":

    Затворено училище вероятно преполагаемо covid 19
  • 39 Случаен

    4 7 Отговор

    До коментар #9 от "Да пали ти":

    Туран 2007г - още е с оригиналния, черен, пише си номера на частта отгоре :Р
  • 40 batkata

    24 4 Отговор
    Не знам на кого да вярвам, но мерцедес В211 минава по 14 км. на ден в двете посоки и периодично се налага да му зареждам батерията с токоизправител/ веднъж на два месеца или нещо такова/.Ако върви на дълъг път, това не се случва

    Коментиран от #45, #73

  • 41 Audi

    5 8 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Паля от четвърт.....тъй че дреме ми

    Коментиран от #58

  • 42 Винкело

    13 4 Отговор

    До коментар #28 от "kkk":

    Някъде са ти мушнали водородна клетка. Виж под задната седалка, вляво. Обикновено там ги крият.
  • 43 Чук

    8 35 Отговор
    В колата си има система, която следи разряда на акумулатора: след стартиране на двигателя оборотите на празен ход са по-високи най-вече за да дозаредят акумулатора ... и когато спаднат до нормалните значи акумулаторът е готов. ... И да, времето е някъде около 3-4 мин. на място.

    Коментиран от #44

  • 44 Голем чук

    39 3 Отговор

    До коментар #43 от "Чук":

    На тая "система"и викат на прост език автоматичен смукач!!! Накратко щото двигателя е регулиран да работи икономично при оптимален темп.режим! И като е студен ако няма допълнително въздух и гориво,респ. по високи обороти без газ,ще заработи...ама друг път.....И за да те убедя 100% кажи на кой двигател когато е загрят,и му закачиш изтощен акумулатор вдига оборотите?????
  • 45 шибалит

    12 2 Отговор

    До коментар #40 от "batkata":

    Има едно нещо което се казва реле регулатор, провери него!
  • 46 Един

    31 1 Отговор
    Грешни изводи! Зареждането на акумулатора е по време , а не по пробег на автомобила! И акумулатора в колата никога , ама НИКОГА не е зареден на 100% ! При режима на заряд с постоянно напрежение достигането на 80-85% е границата на практически възможното!
  • 47 От чужбина

    38 1 Отговор
    Най-добре е от време на време да си дозаредите акумулатора. През зимата е нормално да го правите по-често. Няма точна формула или правило. Най-лесно е ако имате достатъчно дълъг кабел и зарядно за да не сваляте акумулатора от колата. Акумулаторите които ползваме масово на автомобилите /оловно-киселинни/ се съхраняват НАПЪЛНО ЗАРЕДЕНИ. Тези акумулатор ако се държат РАЗредени се повреждат практически необратимо. Когато се ползва автомобила за кратки пътувания наистина няма време да се дозареди акумулатора и така остава дълго време НЕдозареден. Това е най-честата причина за бързото им дефектиране.

    Някои които зазимяват акумулатора в гаража или мазето правят една голяма грешка като го разреждат /електрически/. Така на практика то съсипват акумулатора и ако се опитат пролетта да го заредят се чудят защо не става. Обратното, оставя се напълно зареден и дори се дозарежда от време на време... може и 1 път на месец, два... Тези акумулатори са едни от най-старите като вид и би трябвало в населението да има достатъчно познания за това.

    Коментиран от #67

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 тракторист

    18 1 Отговор
    7 години без два месеца с Мутлу. На МВ С220-CDI. И това акумулатор без обслужване. 2 пъти по 20 км. на ден - карам жената на работа и я прибирам вечер. На дълго - 2-3 пъти до морето + малко разходки през уикендите.
  • 50 Иво

    28 0 Отговор

    До коментар #9 от "Да пали ти":

    Потвърждавам, че е възможно. Карам Дачия, произведена 11 месец 2007. На акумулатора има щампа с датата на производство 10 месец 2007. 13 години, за вас лъжа, за мен истина. На акумулатора пише Рено.

    Коментиран от #56

  • 51 Петър

    3 6 Отговор

    До коментар #16 от "Вальоо":

    Ама лично го видя 2010 година ли? :)
  • 52 Иво

    9 1 Отговор
    2006 година оригинален акумулатор ,тази година го смених ,седеше щампата на марката и датата на поставяне !Възможно е и майстора беше учуден при смяната ,като видя стария че е оргиналния .
  • 53 Старо вино

    6 9 Отговор
    Ако акумулаторът е напълно зареден, нямате проблем с алтернатора и колата пали от раз - за дозаряд са нужни 15-20 секунди ... Иначе времето за автоматичния смукач обикновено е достатъчно и за по-разреден акумулатор (е, нямам предвид такъв с мъртви клетки).
  • 54 Бай Кольо

    5 13 Отговор
    За да се възстанови гъстотата на електролита е нужно доста време. Кола, която се кара на къси разстояния , изтощава акумулатора. Ака я караме всеки ден, акумулатора седи 'възбуден" и има ток, за да запали, но ако оставим този кола за 2 седмици, без да я ползваме, няма да има ток, за да запали! Някъде бях чел, че за пълно възстановяване, след палене са необходими час и половина до 2 часа. На акумулаторите не се гледа само напрежение, но и гъстота!

    Коментиран от #72

  • 55 Оня с автосервиза

    4 13 Отговор
    Много ми се ще някой да ми покаже къде е клапата на "автоматичния смукач" на инжекционен двигател! Примерно на Опел 1,4;1,6 ; 1,8 ecotec или VW 1,6 ; 1,8 ; 2,0 i !!! А що се отнася до акумолатор Gigawat го карах 7години и 3 месеца без зареждане , дозареждане , разреждане или други процедури , а колата е VW Bora 2,0 i 115 к.с.

    Коментиран от #60

  • 56 Иван

    2 5 Отговор

    До коментар #50 от "Иво":

    Няма такъв акумулатор, дори да е литиев :)
    Циркаджия :)
  • 57 Даскал

    7 1 Отговор

    До коментар #33 от "Стеоод":

    Аз пък съм зареждал акумулатор само веднъж. Имах колата от 7 години и една сутрин не запали. Заредих и на другия ден си купих нов. Сега съм с друга кола от 5 години. В общи линии без дозареждане изкарват поне 7 години при мен. При теб с дозареждане колко изкарват?
  • 58 иван

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Audi":

    Дали е четвърт километър или са само 50 м. бутане е все едно.
    Изхвъърли акумулатора :) и си купи нов.

    Коментиран от #59

  • 59 иван

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "иван":

    Ами какво да ти кажа - разни акумулатори, разни характеристики и отчати късмет.
    Но между 5-7 години е нормално. Повече или по-малко е извращение :)
  • 60 Заю Баю

    14 3 Отговор

    До коментар #55 от "Оня с автосервиза":

    Клапата ти е на въздуха, точно преди да влезе в двигателя. При запалване е затворена и влиза малко въздух затова сместа е богата и оборотите високи. После се управлява от компютъра на колата в зависимост от показанията на датчиците и най-вече на ламбда сондата.
  • 61 Ааа не ве

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Агенция ЕЖК една жена каза":

    Ти си върхът на елтехниката по всички земни кълбета рийш ли...
  • 62 Пешо

    16 4 Отговор
    Едно време колите имаха като консуматори само стартер, вентилатор и консумацията на дистрибутора( или пък чукче с наковалня), фарове, ако се кара вечер(не бяха задължиъелни), и чистачки... Недейте да сравнявате колко са ви издържали акумулаторите сега и тогава.
  • 63 КККККу

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "kkk":

    а бе я я провери само там ли"работи"?? Иначе кВо кара с толко екстри,и "нагреватели"??Да не е Бентли с ремарке???Ъ???
  • 64 Интересно

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "Сектанта":

    Каде бре "човече" си я...такова ти ли поставяш манивелата,или ходиш в специализиран"сервиз" да ти я монтират?????
  • 65 БиБи Кинг

    3 7 Отговор
    На жипо два пати у годината мо дозареждахме токовете,ма сега ка обекалиаме провинциата немам проблеми дее! Де се казва дай Бог асфалт,другото само че се оправи! Оправили сме патиштата,на 28 март по тех че стигнете до урните,там знаете за мене булетина че турнете! Кой не пусне за ГЕРП че има дерт!

    Коментиран от #66

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 От село

    10 0 Отговор

    До коментар #47 от "От чужбина":

    Така е! Аз научих доста за акумулатори още в казармата. Там ме караха дори да ги отремонтирам, ако "падне" клетка, режеш оловните мостове между клетките с ножовка, махаш смолата с нагряване и вадиш клетката. Чистиш, сменяш и така. Сега вече това не става.
  • 68 Има да чакат още доста.

    10 7 Отговор
    Сестра Галева и тя в комбината със скопеното трио.
  • 69 The Netherland

    3 0 Отговор
    На бензиново Мондео изкарах 12 години - купено от Холандия.
  • 70 Ицо

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "Папуняк":

    Пич, ти явно не си виждал Хонда :)) Напълно съм съгласен с колегата за паленето, а на колко години е "окомолатора" не ме интересува.
  • 71 Тойота

    7 2 Отговор
    Който кара кола със старт/стоп система, знае че от светофар до светофар акумулаторът се зарежда. Темата е голяма има два вида акумулатори бързо зареждащи се и бавно зареждащи се, първите са по-скъпи и т.н....
  • 72 Да бе

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Бай Кольо":

    Дружба 2 - кола с тотално паднал акумулатор - не върти само цъка и помигва таблото. Дадохме и ток, запали, поработи 10 минути на място, прибра се до Борово и след седмица запали без проблем. Акумулатор на 4 години.
  • 73 с опит

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "batkata":

    има нещо не наред при теб. Минавам по 10 км. в посока на ден рано сутрин и късно вечер - т.е. когато няма движение и не седя в задръствания и никога не съм зареждал акумулатор - купувам ако не не най-евтиния, то някакъв компромисен вариант. Карат по 3-4 години обикновено, а карам все автоматици и без да съм сигурен в акумулатора няма как.
  • 74 Друг

    3 0 Отговор
    Berga batterien, поразвалиха ги, но все още изкарват повече от другите
  • 75 Внимание

    12 0 Отговор
    Ако забравите габаритите да светят два три дни без да я караш, акумулаторът дори да е нов заминава на кино. Ново зареждане но не е същитият. Затова внимавайте.
  • 76 Работя в

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Вальоо":

    Работя в Германия.На един приятел са му сменили динамото заедно с акумулатора за да му дадат гаранция.в сервиз на Мерцедес автомобила е Мерцедес .Така че това е относително.

    Коментиран от #78

  • 77 Не всичко

    3 6 Отговор

    До коментар #14 от "Геро":

    което изглежда логично е вярно, поради действащите физични закони. Алтернатора поддържа акумулатора жив, докато не се изтощи и го смените ... не се заблуждавайте че можете да го заредите напълно с каране ... иначе на Мъск нямаше да му трябват зарядни станции :))
  • 78 Вальоо

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Работя в":

    Ами относително не е. Колата е правена 2006 и акумулатора е с щампования код за 2006г. По-логично от това че да е заводския не може да бъде.
  • 79 Боко

    3 1 Отговор
    Изключително некадърно написана статия. Навярно автора се е загубил в превода и е постигнал една огромна каша. Не говоря за числа.
  • 80 Сссссс

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Да пали ти":

    Като караш кочина и 1 месец няма да изкара тъпак.Аз с Монбат изкарах 8 години
  • 81 Много голям

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Japan":

    Пукал си.Окомолатор
  • 82 От чужбина

    4 0 Отговор
    В статията пише... ама те са се постарали да дадат пример за най-често ползваните акумулатори и автомобили. Автомобилите и акумулаторите им са с доста по-големи разлики. И така: Самото производство на акумулатори е свързано с олово, а оловото знаете, че е вредно. При това положение е добре акумулаторите да се ползват колкото се може по-дълго време. Вредно е за околната среда и за хората да се използват акумулатори "еднодневки". За да се удължи живота на акумулатора е редно да се погрижите него. Това зависи и какъв е акумулатора. Единия вид са ОБСЛУЖВАЕМИ акумулатори. Те имат от горе капачки и трябва от време на време да им се проверява нивото на електролита. Това ниво трябва да е минимум 10 мм над плочите за да не позволява проникването на кислород от въздуха до плочите. Електролита е сярна киселина с вода. При необходимост се долива само дейонизирана или дестилирана вода. НЕ вода от чешмата или дъждовна!!! На тези акумулатори има възможност да им се сложи добавка. Това може да е прахче или таблетка. Веществото помага за поддържане на правилната кристална структура на плочите. Друг е въпроса до колко продавания продукт е истински и ефективен.

    Ако акумулатора е НЕобслужваем, каквито са повечето в момента акумулатори то трябва да се погрижите за него единствено като от време на време го дозаредите. Това дозареждане важи и за обслужваемите акумулатори /тези с капачките/. Защо се дозареждат тези акумулатори? Тези акумулатори /оловно-киселинните/ имат два
  • 83 Tgборисов

    0 0 Отговор
    Моят Бош замина за еднА зима на къси разстояния необслужване е edин път го зареждах и до там
  • 84 Nisannn

    1 2 Отговор
    Нисана ми е със 16 годишен акумулатор. Белгийски. Пали като кибрит.

    Коментиран от #85

  • 85 От чужбина

    2 2 Отговор

    До коментар #84 от "Nisannn":

    От наблюденията ми до момента повечето автомобили излизат от заводите с добри акумулатори които изкарват повече от 10 години. Аз на скоро смених акумулатор на Мерцедес 2005, оригинален. Явно акумулаторите са като останалите части за автомобилите. Има оригинални, има добри но не оригинални, а има и калпави. Акумулаторите които съм купувал на последък са Бош, но закупени от Costco UK. Последния изкара 10 години без проблем. Преди това , когато беше нов минах през цяла Румъния без да ми работи генератора.
  • 86 Лвт

    2 0 Отговор
    На волво хс90 163к оригиналния на вош изкара 13 г
  • 87 ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ

    6 1 Отговор
    За 22 години откакто карам, като вдигна капака само виждам надписа ИСКРА..... много съм доволен..... 6-7 пъти го сменям, но като вдигна капака пише само едно..... Бахгодагоебъ... Страшен е...... НИЕ цяла Македония загубихме, тея пък за една батерия спорят.... ХАХАХА
  • 88 Али Баба

    2 0 Отговор
    Дамаджана отвори се!
    Ха, наздраве ся!
  • 89 Мазда 3

    2 0 Отговор
    Невъзможно е да са 30 км- ако беше така, едно такси ,дето днес може да запали 50 пъти , трабва да мине 1500 км , че да си възстанови заряда?
    Глупости.
    Да не говорим за колите със старт стоп - на градско може и по 200 пъти на ден да въртят сартера.
  • 90 Audi A3

    0 1 Отговор
    Само Елхим-Искра след като свърши оригиналната батерия. Друго не признавам. Случвало се е на Мазда заводския да сдаде багажа още на 3тата година. С Искрата карат по 5+ зими.