Hyundai повече няма да разработва дизелови двигатели. Отказът обаче ще бъде поетапен, а съществуващите нафтови агрегати ще бъдат обновени, съобщават от корейската компания.
Решението не е изненадващо предвид повсеместната електрификация и обратът в предпочитанията на купувачите след скандалите с манипулирани емисии. Продажбите на дизелови автомобили спадат постоянно за сметка на нарастващото търсене на хибриди.
Според Korea JoongAng Daily Hyundai е прекратил разработката на дизелови двигатели още в средата на миналата година. Компанията обаче планира да продължи да доразвива съществуващите си мотори поне още известно време.
Hyundai обещава да представи 23 напълно електрически модела до 2025 г. Първият от тях ще бъде Ioniq 5, чиято премиера се очаква идния месец. Kia също готви цяла гама от електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Пешо карбуратора
Коментиран от #18
13:37 15.01.2021
2 Ироничен
Тъкмо го бяха понаучили.
13:41 15.01.2021
3 DrivingPleasure
Коментиран от #4, #5
14:07 15.01.2021
4 Дизела
До коментар #3 от "DrivingPleasure":
Ако не са забраните и субсидиите от държавата, повсеместната електрификация нямаше да бъде и 1%.14:43 15.01.2021
5 Пак си назад с времето
До коментар #3 от "DrivingPleasure":
Коя година е при тебе? Един процент от продажбите бяха през 2018 година. При нас вече е 2021.С нетърпение очаквам отговора В коя година живееш?
16:00 15.01.2021
6 Диамантената ръка
Коментиран от #10
16:18 15.01.2021
7 12345
16:30 15.01.2021
8 japan
Коментиран от #9
16:50 15.01.2021
9 Pokoloko
До коментар #8 от "japan":
Казва се CO2 equivalent from well to shaft което значи от извличането на ресурсите от източника до задвижвощия механизам на превозното средство и за дизеловия двигател той е най-нисък от всички, така че миксерите могат да са по-добри единствено ако електроенергията е от зелен източник а тя е от въглища... аз лично също не обичам дизела и лично съм се отказал от него но само защото тук е опорочено - махане на филтри, ЕГР клапани...17:09 15.01.2021
10 Някой
До коментар #6 от "Диамантената ръка":
Затова пък по-високи емисии на азотни оксиди и фини прахови частициКоментиран от #13
17:43 15.01.2021
11 Джуган
19:36 15.01.2021
12 Бай Пешо
Коментиран от #16
20:24 15.01.2021
13 Диамантената ръка
До коментар #10 от "Някой":
При двойно впръскване на ад блу, със сигурност дизелът е по-чист от бензин евро 5 и съпоставим с евро 6. А и на 100 км да гориш 7-8 л. бензин не е по-добре от 5-6 дизел.22:59 15.01.2021
14 оня с коня
23:05 15.01.2021
15 кочо
11:18 16.01.2021
16 qwerty
До коментар #12 от "Бай Пешо":
аз съм с шестцилиндровия дизел 239кс, 451нм ама за тия 2.2 тона си е тегав в ниските скорости. като среден разход май се доближава до 4 цилиндровите. за отказа може да се тълкува със сътрудничеството с епъл при разработката на електромобил12:49 16.01.2021
17 0000
19:33 16.01.2021
18 гост
До коментар #1 от "Бай Пешо карбуратора":
Абе немските дизели не са за хвалене, нито японските. Ей го на, съседите ми на етажа, единият си купи хюндай, а другият пасат, и двамата датоха по 2 бона за ремонт на двигателите, понеже първият затегна на пътя, а вторият си подаде биелата без напъни или мъки. Та викат ми какъв съм бил загубен, че карам бензинов сув с разход 8,5л, ама техният спестен литър от типа гориво го дават в пъти за ремонти. Роднини също държат на дизел, изкормени и пушещи, дават постоянно пари за ремонти, шумни са, вибрират, ама си държат, че са е по-изгодно и това е.Коментиран от #19
16:29 17.01.2021
19 S80D5
До коментар #18 от "гост":
Пич.Съседите ти ако са си купили дизели на 150 000 км "реални със сервизна книжка" нищо чудно че са хвърлили мотори.Последния дизел го продадох на 385 000 км и 11 години.След седмица го видях на обява с 2000лв отгоре(нищо лошо нама в това)но........ и вече на 165 000 км.18:23 17.01.2021