ФАКТИ.БГ

За въздушното съпротивление на новия Opel

Публикувана: 20 Януари, 2021 12:11
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5632
За въздушното съпротивление на новия Opel
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.

Поради сериозните предизвикателства, породени от политиката за намаляване на емисиите на CO2, ефективната аеродинамика придобива все по-голямо значение както в автомобилната индустрия, така и сред потребителите. Ниското въздушно съпротивление означава, че автомобилът се нуждае от по-малко енергия за преодоляване на съпротивлението на насрещния въздушен поток при движение, което от своя страна води до по-нисък разход на гориво и съответно до по-малко количество отделени емисии.

За въздушното съпротивление на новия Opel

В тази връзка външният дизайн на новия Opel Mokka прави впечатление не само със своята изчистена линия и излъчване, но се отличава и със забележителни показатели по отношение на аеродинамичната ефективност – встрани от потока на обичайното, но с отлично представяне при срещата с насрещния въздушен поток. Накратко - типично за Opel. Със своя коефициент на въздушно съпротивление (cX) от едва 0.32, новата Mokka се нарежда сред моделите с най-добри аеродинамични показатели в своя пазарен сегмент и се присъединява към прочутите шампиони по аеродинамика на марката - от рекордната Calibra (0.26) до настоящите лидери в своите класове Astra (0.26) и Insignia (0.25).

За въздушното съпротивление на новия Opel

Подобно на всички други нови автомобили в гамата на Opel, в процеса на разработка инженерите на германския производител са предприели редица мерки за оптимизация на аеродинамиката на новата Mokka в аеродинамичния тунел на Изследователския институт по автомобилна техника и автомобилни двигатели към университета в Щутгарт. Така в зависимост от варианта на изпълнение на модела, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до отличната стойност за този клас коли от 0.32.

За въздушното съпротивление на новия Opel

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Механик
1 Отговор
Както обикновенно, нищо ново няма в статията.
Тоя за въздушното съпротивление и как влияе на разхода, го знаят и децата. Инак щяха да правят самолетите да приличат на боклуджийски гюмове.
А ова тук си е чиста реклама на Опел. Не че е лошо, но някак малко нечистоплътничко ми изглежда.
А оплечео изглежда много даже добре. Друг е въпроса, до колко тоя Опел е опле, щото сега човек май не може да бъде фен на дадена марка. Купуваш Мерцедес, отваряш капака- Рено. Купуваш бус Пежо, мотора на Форд и т.н.
С две думи, плащаш си за емблемата.
Точно като със сиренето. Купуваш сирене от 100% мляко, а вътре няма мляко.

Коментиран от #4


Оценка:
-4 +52

Поредната рекламна партенка
2 Отговор
Колко да е от най-добрите в класа този коефициент 0,32, като Тесла модел У е в същия клас и много лесно може да се провери, че нейния коефициент е 0,23.

Коментиран от #5, #6, #9


Оценка:
-20 +13

Аха
3 Отговор
Дааа, въпреки че в последните 15-20 години Опел загуби доста позиции и се продаваше значително по-слабо отколкото преди напоследък взеха пак да вадят добри модели, явно и това че от Пежо ги купиха оказва положително въздействие!

Оценка:
-6 +24

Тоест
4 Отговор

До коментар #1 от "Механик":


Отваряш капака на бус Форд, а вътре дизел на Пежо!

Оценка:
-2 +28

гост
5 Отговор

До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":


Все пак да не забравяме , че Тесла е електромобил , а това пушилник !! Само от това са едни 0,5 -0,6 повече , ако ще да е облизан като яйце !!

Оценка:
-17 +5

Jack Bauer
6 Отговор

До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":


Няма как СУВ да има по-малко въздушно съпротивление от седан (или купе), но пуста мода, всички на СУВове са наскачали.

Коментиран от #11, #14


Оценка:
-3 +23

DrivingPleasure
7 Отговор
Колкото и да се пънат Астрата е под 30, гори по-малко върви повече що ги купуват тия "джипки" дето и в локва не могат да влязат ум не ми го побира...

Оценка:
-2 +28

Курбанколи Пардимагомедов
8 Отговор
Преиграха с тази аеродинамика-недоразуменията от последните 10 -15години ,които заради прекалено големи и скосени предни стъкла имат отвратително големи и грозни табла-тип ван или мини ван.Не знам колко печелят от аеродинамика,но при слънчево време това огромно табло се нагрява и излъчва и вероятно трябва да се ползва климатик от ранна пролет до късна есен.Според мен танто за кукуригу.Добре,че в по високите класове не е толкова популярно.Ами ако искам вен ,ще си купя такъв.

Коментиран от #15, #16


Оценка:
-3 +17

DrivingPleasure
9 Отговор

До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":


Сектантче, къде ги слагаш в един клас с трошляка на мъск бе?! Модел Y e 60-70 см по-дълъг, което го прави много по обтекаем. Да не говорим, че няма радиаторна решетка. На Илончо трошляците си тръгнал да ги сравняваш с коли (не че това е кой знае колко кола ама все пак) да не говорим, ценовата разлика каква е

Коментиран от #10


Оценка:
-10 +13

гост
10 Отговор

До коментар #9 от "DrivingPleasure":


Абе "експерте" , кога ще вземеш да прочетеш поне , че "радиаторната решетка" е ДЕСЕТ ПЪТИ по-маловажна за обтичането от ПОДА на колата , където е голямата разлика с електромобилите и откъдето идва най-голямото подобрение !! И никакви допълнителни панели на пода не ги спасяват , щото имаш най-малкото ауспух , който трябва да се охлажда от 200-300 градуса , особено любимите ви катализатори , и един куп други подробности , които при електромобила са просто ненужни и така ще е винаги , колкото и да не ви се ще , хаха !! А "трошляка" на Мъск продава три пъти повече от това , въпреки че е три пъти по-скъп !!!! А представяш ли си колко пъти повече ще продаде на същата цена ?? Няма нужда , Пежо вече изряза пушилниците в 2008 , трябва ли да ти казвам , че това е същото с друга марка ?? И какво го очаква ??

Коментиран от #17


Оценка:
-13 +11

Е и?
11 Отговор

До коментар #6 от "Jack Bauer":


Нали и Тесла модел У е SUV. При това от същия клас като Опел мока.

Оценка:
-5 +5

Лада Веста Крос
12 Отговор
0.32 Изобщо не е впечатлително в днешно време, и в последните 20г. Доста платена рекламна статия. Такъв коефициент или близък до него има почти всяка кола вече. По скоро са направили жертва в името на дизайна. Този коефициент много много рядко го пишат по брошурите, а купувачите напрактика не го и гледат. Повечето не знаят дори какво е това.

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +16

Знайко
13 Отговор

До коментар #12 от "Лада Веста Крос":


Коефициента на въздушно съпротивление е само едната страна на монетата. Другата е челната площ, и този параметър също не го дават в брошурите на колите. Кола с по-малка челна площ и по-лошо въздушно съпротивление ще харчи по-малко гориво. От Кола с по-голяма челна площ и по-добро въздушно съпротивление. Не е нужно да си кой знае какъв супер физик или инженер за да го знаеш. Лошото е, че днес колите се конструират от мениджъри и маркетолози. Които нищо не разбират от физика и инженерство. И които разбират единствено от мошеничество с акции като Елон Мъск.

Коментиран от #18, #25


Оценка:
-6 +13

Знайко
14 Отговор

До коментар #6 от "Jack Bauer":


Какво да правят хората, като у нас няма инфраструктура за нещо по различно от СУВ. И когато просвета на новите хечбеци, комбита и седани е под 5 см.. Даже на магистрала Тракия опора отдолу. Какво остава до Алеко на Витоша да се качи. Или на плаж с пясък да отиде.

Коментиран от #24


Оценка:
-3 +9

Знайко
15 Отговор

До коментар #8 от "Курбанколи Пардимагомедов":


Освен това с тази аеродинамика. Колонката на предното стъкло е толкова широка и изнесена напред. Че закрива голяма част от левите завои и пешеходците. И шофьорите не ги виждат докато не "ги качат на предния капак".

Оценка:
-2 +14

kkk
16 Отговор

До коментар #8 от "Курбанколи Пардимагомедов":


Ами те хората отдавна са му намерили цаката на голямото челно стъкло и нагряването- казват му "атермично" стъкло и в 95% от ситуациите стъклото гледано отвън стои лилаво. И като казвам "отдавна" имам предвид повече от 20 години- на паркинга имаме 3бр. Рено Меган Сценик, набор '98-'99г. с атермични стъкла.

Оценка:
-0 +11

Буха ха
17 Отговор

До коментар #10 от "гост":


Ей, норвежец, нали каза че при вас там в Норвегия е много студено и шофирате в половин метър сняг, в който Теслата ти се плъзга отгоре като шейна щото пода бил равен, само не разбрах аз ако карам Тойотата в половин метър сняг и студ, ауспуха ми как ще се нагрее до 200-300 градуса???

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +8

Сам си противоречиш
18 Отговор

До коментар #13 от "Знайко":


Щом Илон Мъск и инженерите на Тесла не разбират от физика и инженерство, ще изброиш ли само пет автомобила с по-добър аеродинамичен коефициент от Тесла?

Доколкото си спомням дори камиона им има по-добър коефициент от 0,32.

Като не разбират от техника, ще посочиш ли по-технологични ракети от тези на Мъск? Цели държави с своите бюджети, не могат да постигнат успехите, които постигна Илон Мъск само за последните две години.

Оценка:
-8 +2

Тая toyota съм в Норвегия
19 Отговор

До коментар #17 от "Буха ха":


И съм през зимата ли ще се кара? Дали няма да я използват и в Африка?

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +1

Йозеф
20 Отговор
И кво ми пука за въздушното съпротивление, като тая тараба е с някакъв турбиниран 1000сс мотор? Такъв SUV ако е под 2,5 и 200-230 кс е пълен т@шак, кола за балерини.

Оценка:
-5 +3

Порно
21 Отговор
Новия Опел също като Пежо 3008

Оценка:
-3 +3

22
Този коментар е премахнат от модератор.
Дреме ми
23 Отговор
В Норвегия съм...в Норвегия съм. Имам Тесла и я ползвам всеки ден от сутрин до вечер. Даже навън да е минус 20 - 30 градуса и половин метър сняг нямам проблем с Тесла-та. Кова си пирони по цял ден в дърводелската работилница и си свиркам Дилмаааано-Дилбеееееро...кажи ми как се саади пипееееро...

Оценка:
-2 +7

Jack Bauer
24 Отговор

До коментар #14 от "Знайко":


Аз съм си решил проблема със С5 с хидроактивно окачване, не е скъпо за поддръжка, прилична возия и кеф ти 20см просвет кеф ти 5см. ;-)

Оценка:
-0 +4

Дедо Пене
25 Отговор

До коментар #13 от "Знайко":


Знайко, ти на Мъск не можеш на малкото пръстче да му стъпиш, защото той е гений!

Оценка:
-2 +0

ar146ts
26 Отговор
Нищо ново под слънцето.Алфа Ромео 146- модел произведен преди 25 години има Cx=0.31- Разбират му на този занаят италианците.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Ген. Румен Радев
Кандидатът на БСП за президент ген. Румен Радев критикува политиката на правителството
Политика със страх не се прави"

Още бисери
ТОП 5