Поради сериозните предизвикателства, породени от политиката за намаляване на емисиите на CO2, ефективната аеродинамика придобива все по-голямо значение както в автомобилната индустрия, така и сред потребителите. Ниското въздушно съпротивление означава, че автомобилът се нуждае от по-малко енергия за преодоляване на съпротивлението на насрещния въздушен поток при движение, което от своя страна води до по-нисък разход на гориво и съответно до по-малко количество отделени емисии.
В тази връзка външният дизайн на новия Opel Mokka прави впечатление не само със своята изчистена линия и излъчване, но се отличава и със забележителни показатели по отношение на аеродинамичната ефективност – встрани от потока на обичайното, но с отлично представяне при срещата с насрещния въздушен поток. Накратко - типично за Opel. Със своя коефициент на въздушно съпротивление (cX) от едва 0.32, новата Mokka се нарежда сред моделите с най-добри аеродинамични показатели в своя пазарен сегмент и се присъединява към прочутите шампиони по аеродинамика на марката - от рекордната Calibra (0.26) до настоящите лидери в своите класове Astra (0.26) и Insignia (0.25).
Подобно на всички други нови автомобили в гамата на Opel, в процеса на разработка инженерите на германския производител са предприели редица мерки за оптимизация на аеродинамиката на новата Mokka в аеродинамичния тунел на Изследователския институт по автомобилна техника и автомобилни двигатели към университета в Щутгарт. Така в зависимост от варианта на изпълнение на модела, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до отличната стойност за този клас коли от 0.32.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механик
Тоя за въздушното съпротивление и как влияе на разхода, го знаят и децата. Инак щяха да правят самолетите да приличат на боклуджийски гюмове.
А ова тук си е чиста реклама на Опел. Не че е лошо, но някак малко нечистоплътничко ми изглежда.
А оплечео изглежда много даже добре. Друг е въпроса, до колко тоя Опел е опле, щото сега човек май не може да бъде фен на дадена марка. Купуваш Мерцедес, отваряш капака- Рено. Купуваш бус Пежо, мотора на Форд и т.н.
С две думи, плащаш си за емблемата.
Точно като със сиренето. Купуваш сирене от 100% мляко, а вътре няма мляко.
Коментиран от #4
12:31 20.01.2021
2 Поредната рекламна партенка
Коментиран от #5, #6, #9
12:32 20.01.2021
3 Аха
12:34 20.01.2021
4 Тоест
До коментар #1 от "Механик":
Отваряш капака на бус Форд, а вътре дизел на Пежо!12:36 20.01.2021
5 гост
До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":
Все пак да не забравяме , че Тесла е електромобил , а това пушилник !! Само от това са едни 0,5 -0,6 повече , ако ще да е облизан като яйце !!12:40 20.01.2021
6 Jack Bauer
До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":
Няма как СУВ да има по-малко въздушно съпротивление от седан (или купе), но пуста мода, всички на СУВове са наскачали.Коментиран от #11, #14
12:47 20.01.2021
7 DrivingPleasure
13:07 20.01.2021
8 Курбанколи Пардимагомедов
Коментиран от #15, #16
13:13 20.01.2021
9 DrivingPleasure
До коментар #2 от "Поредната рекламна партенка":
Сектантче, къде ги слагаш в един клас с трошляка на мъск бе?! Модел Y e 60-70 см по-дълъг, което го прави много по обтекаем. Да не говорим, че няма радиаторна решетка. На Илончо трошляците си тръгнал да ги сравняваш с коли (не че това е кой знае колко кола ама все пак) да не говорим, ценовата разлика каква еКоментиран от #10
13:14 20.01.2021
10 гост
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Абе "експерте" , кога ще вземеш да прочетеш поне , че "радиаторната решетка" е ДЕСЕТ ПЪТИ по-маловажна за обтичането от ПОДА на колата , където е голямата разлика с електромобилите и откъдето идва най-голямото подобрение !! И никакви допълнителни панели на пода не ги спасяват , щото имаш най-малкото ауспух , който трябва да се охлажда от 200-300 градуса , особено любимите ви катализатори , и един куп други подробности , които при електромобила са просто ненужни и така ще е винаги , колкото и да не ви се ще , хаха !! А "трошляка" на Мъск продава три пъти повече от това , въпреки че е три пъти по-скъп !!!! А представяш ли си колко пъти повече ще продаде на същата цена ?? Няма нужда , Пежо вече изряза пушилниците в 2008 , трябва ли да ти казвам , че това е същото с друга марка ?? И какво го очаква ??Коментиран от #17
14:39 20.01.2021
11 Е и?
До коментар #6 от "Jack Bauer":
Нали и Тесла модел У е SUV. При това от същия клас като Опел мока.14:45 20.01.2021
12 Лада Веста Крос
Коментиран от #13
14:54 20.01.2021
13 Знайко
До коментар #12 от "Лада Веста Крос":
Коефициента на въздушно съпротивление е само едната страна на монетата. Другата е челната площ, и този параметър също не го дават в брошурите на колите. Кола с по-малка челна площ и по-лошо въздушно съпротивление ще харчи по-малко гориво. От Кола с по-голяма челна площ и по-добро въздушно съпротивление. Не е нужно да си кой знае какъв супер физик или инженер за да го знаеш. Лошото е, че днес колите се конструират от мениджъри и маркетолози. Които нищо не разбират от физика и инженерство. И които разбират единствено от мошеничество с акции като Елон Мъск.Коментиран от #18, #25
15:39 20.01.2021
14 Знайко
До коментар #6 от "Jack Bauer":
Какво да правят хората, като у нас няма инфраструктура за нещо по различно от СУВ. И когато просвета на новите хечбеци, комбита и седани е под 5 см.. Даже на магистрала Тракия опора отдолу. Какво остава до Алеко на Витоша да се качи. Или на плаж с пясък да отиде.Коментиран от #24
15:45 20.01.2021
15 Знайко
До коментар #8 от "Курбанколи Пардимагомедов":
Освен това с тази аеродинамика. Колонката на предното стъкло е толкова широка и изнесена напред. Че закрива голяма част от левите завои и пешеходците. И шофьорите не ги виждат докато не "ги качат на предния капак".15:51 20.01.2021
16 kkk
До коментар #8 от "Курбанколи Пардимагомедов":
Ами те хората отдавна са му намерили цаката на голямото челно стъкло и нагряването- казват му "атермично" стъкло и в 95% от ситуациите стъклото гледано отвън стои лилаво. И като казвам "отдавна" имам предвид повече от 20 години- на паркинга имаме 3бр. Рено Меган Сценик, набор '98-'99г. с атермични стъкла.17:41 20.01.2021
17 Буха ха
До коментар #10 от "гост":
Ей, норвежец, нали каза че при вас там в Норвегия е много студено и шофирате в половин метър сняг, в който Теслата ти се плъзга отгоре като шейна щото пода бил равен, само не разбрах аз ако карам Тойотата в половин метър сняг и студ, ауспуха ми как ще се нагрее до 200-300 градуса???Коментиран от #19
18:54 20.01.2021
18 Сам си противоречиш
До коментар #13 от "Знайко":
Щом Илон Мъск и инженерите на Тесла не разбират от физика и инженерство, ще изброиш ли само пет автомобила с по-добър аеродинамичен коефициент от Тесла?Доколкото си спомням дори камиона им има по-добър коефициент от 0,32.
Като не разбират от техника, ще посочиш ли по-технологични ракети от тези на Мъск? Цели държави с своите бюджети, не могат да постигнат успехите, които постигна Илон Мъск само за последните две години.
19:08 20.01.2021
19 Тая toyota съм в Норвегия
До коментар #17 от "Буха ха":
И съм през зимата ли ще се кара? Дали няма да я използват и в Африка?Коментиран от #22
19:09 20.01.2021
20 Йозеф
20:38 20.01.2021
21 Порно
21:12 20.01.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Дреме ми
04:22 21.01.2021
24 Jack Bauer
До коментар #14 от "Знайко":
Аз съм си решил проблема със С5 с хидроактивно окачване, не е скъпо за поддръжка, прилична возия и кеф ти 20см просвет кеф ти 5см. ;-)09:26 21.01.2021
25 Дедо Пене
До коментар #13 от "Знайко":
Знайко, ти на Мъск не можеш на малкото пръстче да му стъпиш, защото той е гений!19:06 22.01.2021
26 ar146ts
10:11 23.01.2021