Last news in Fakti

7 Април, 2021 13:23 27 237 46

Нова компактна домашна батерия разтърси доминацията на Tesla и LG Chem

  • домашна батерия-
  • bluetti ep500

Иновацията се нарича Bluetti EP500

Нова компактна домашна батерия разтърси доминацията на Tesla и LG Chem - 1

Пазарът на компактни самостоятелни домашни ел. системи, сега изцяло завладян от Tesla и LG Chem, беше разтърсен от обявяването на една иновация от Bluetti в платформата за краудфандинг Kickstarter. Домашните батерии Bluetti EP500 и EP500Pro, откривайки "нова ера на резервно захранване за дома", събраха около 1 милион долара само през първия час и през трите дни, изминали от началото на кампанията за набиране на средства, сумата вече възлиза на почти 2,5 милиона долара.

Bluetti, съвместна американско-китайска компания със седалище в Денвър, не е непозната за пазара на преносими батерии. Миналата година на Indiegogo проектът за универсална слънчева енергия Bluetti AC200 събра над 5,7 милиона евро. Сега следващата стъпка е по-модерната и мощна серия Bluetti EP500, способна да осигури непрекъснато подаване на електричество в къщата, апартамента, както и на пътя, удобно разположена в багажника на автомобил.

Компактната резервна електроцентрала се предлага във версиите EP500 (2 kW) и EP500 Pro (3 kW). И двете устройства излизат на пазара с батерия LiFePO4 с мощност 5100Wh и опционална Bluetti Fusion Box, която позволява да се комбинират две станции в една батерия от 10 200 Wh с изходно напрежение 240 V. Това ще позволи захранването на големи домакински уреди като хладилник , климатик или телевизор. Капацитетът на сдвоения блок EP500 е 80% от известното устройство на Tesla Powerwall, най-популярното на пазара, но има едно от най-важните предимства - компактност и възможност за лесно транспортиране.

Според разработчиците EP500 е проектиран за 6 000 цикъла на зареждане, осигурени както от електрическата мрежа (за EP500 - за 5,6 часа, а за EP500Pro - за 2,4 часа), така и от слънчевата енергия (за 5 часа). В същото време инсталацията е допълнително оборудвана с функцията на непрекъсваемо захранване, което е особено важно в ерата на всеобщата компютъризация на обществото. Контролен блок, свързан към обща домашна мрежа, позволява домашното оборудване да бъде разделено на критично и несъществено. Дистанционното управление се предлага с помощта на смартфон. Актуализацията на софтуера за EP500 се изпраща "по въздуха" чрез вграден Wi-Fi модул.

Нова компактна домашна батерия разтърси доминацията на Tesla и LG Chem

Серията EP500 има колела издържащи 76 и 83 кг маса на батериите. Габаритните размери са скромни 500 X 300 X 760 мм, което позволява поставянето на блоковете почти навсякъде. Пакетът включва слънчеви панели и проводници за зареждане. Първите доставки за клиенти, които поръчат EP500 на Kickstarter, ще започнат през август 2021 г., а EP500Pro ще пристигне през октомври 2021 г. Домашната акумулаторна станция Bluetti EP500 ще бъде на цена 2 799 долара, а EP500Pro - 3 799 долара.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 36 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 !!!?

    38 8 Отговор
    Велико !!!?
  • 2 те така е

    26 41 Отговор
    И сега съществуват инвертори по 2 000 Вата на цена около 60 лева ,които се захранват с автомобилен акумулатор и могат да захранват климатик или хладилник.

    Коментиран от #5

  • 3 DrivingPleasure

    21 35 Отговор
    6000 цикъла на зареждане може ама друг път :)
  • 4 някой

    33 18 Отговор
    За колко време ще се изплати инвестицията! Тъкмо ще се зарадваш и давай нова батерия.

    Коментиран от #6

  • 5 !!!?

    43 5 Отговор

    До коментар #2 от "те така е":

    Не си разбрал статията - батерията е основният хит, а не инвертора !!!?

    Коментиран от #11

  • 6 DrivingPleasure

    17 19 Отговор

    До коментар #4 от "някой":

    ами към 7000 лева ще ти е само батерията, да закачиш фотоволтаик към нея 3 кВч са... абе не знам ще кажа 15 000 лева (някой зальохан електричар ще ме поправи) станаха 22 бимки. това мисля са някъде към 220 000 киловата от енергото...

    Коментиран от #8, #9, #10

  • 7 Да видим?

    35 9 Отговор
    Ако ползваш системата за зареждане на електромобил, срещу тези 4600 хиляди лв, получаваш около 30 километра пробег от един цикъл на батерията. Това са 180 000 километра. При разход 5 на сто, километърът ти струва 10 стотинки. Тоест ще трябва да изхарчиш 18 000 лв.

    Тоест батерията ще се изплати още на 46 хиляди километра, ако не се вдигнат цените на горивата и след това ще караш още 130 000 км безплатно.

    Понеже не всеки ден пече слънце, дори при 300 зареждания годишно, батерията ще се предаде след 20 години. Тоест по 9000 км безплатни годишно. Ако караш по повече може да си вземеш втора батерия.

    И това ако никога не зареждаш директно от фотоволтаиците без да ползваш батерията, ако зареждаш директно от слънцето с включените в комплекта фотоволтаици, въобще не хабиш от живота на батерията и може да зареждаш по още повече километри годишно напълно безплатно.

    Коментиран от #19, #25, #26, #27

  • 8 Веднага те поправям

    23 3 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    За да видиш кой е залюхания :

    Пакетът ВКЛЮЧВА СЛЪНЧЕВИ ПАНЕЛИ И ПРОВОДНИЦИ за зареждане. .. Домашната акумулаторна станция Bluetti EP500 ще бъде на цена 2 799 долара, а EP500Pro - 3 799 долара."

    По днешния курс 4600 лв за 2 киловата мощност или 6250 лв за 3 киловата мощност. И в двата случая енергията е 5,1квч и са включени фотоволтаичните панели за зареждане.

    Ако ще си зареждаш автомобила от нея, в единия случай ще прехвърлиш токът за 2,5 часа, а срещу 1000 долара отгоре за малко под два часа, което според мен не си заслужава хилядата долара отгоре защото така или иначе автомобилът ще стои паркиран цяла нощ.

    Коментиран от #13

  • 9 Поправям още една грешка

    23 5 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Дори да не бяха включени фотоволтаиците в цената, тази батерия има вграден инвертор MPРТ за 1200 вата фотоволтаици. Ще ти свършат работа 4 броя Sharp 300Wp NU-AC300B Mono на цена 245 лв за брой. Тоест няма и 1000 лв

    А за три киловата, цената става още по-ниска. 229 лв за брой - 2290 лв. Как пък ги изчисли 15000 лв за панели, не знам. Доста трябва да си залюхан за да направиш толкова огромна грешка.
    За 15000, ще изградиш цяла централа 15 киловата заедно с инвертора, стойките и кабелите. Ще произвежда 20 000 киловатчаса годишно в рамките на 25 години. Тоест 500 000 киловатчаса само за 15000 лв, а цените продължават да падат.

    Тоест един киловатчас произведен от тази централа ще ти струва 3 стотинки. Към момента пазарната цена на електроенергията е около 10 стотинки без данъци и такси за пренос.
  • 10 Сатаната

    20 4 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Четете бе хора, и смятайте. Сега да питам колко ти струва присъединяване към енергото ако нямаш акт 16 и кога?
  • 11 те така е

    9 17 Отговор

    До коментар #5 от "!!!?":

    Ясно че не е проблема инвертора , мисълта ми е че и един обикновен акумулатор от автомобил с тегло 20 килограма ще я върши тая работа. В караваните нали така се ползва в момента.

    Коментиран от #12, #42

  • 12 Дрън-дрън

    23 3 Отговор

    До коментар #11 от "те така е":

    Колко киловатчаса ти е акумулатора в караваната? Колко време мислиш, че ще може да работи с мощност 2 киловата? Колко минутки? И колко такива цикъла ще издържи този акумулатор?
  • 13 Валери

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Веднага те поправям":

    То това е най-важното, че ще стои паркиран цяла нощ, когато е най-силно слънцето и ще се зареди на гръм за сутринта, като тръгваш за работа! Мисля още утре да си го купя, веднага когато ми доставят теслата за 50 000 лв.
  • 14 Дизела

    10 12 Отговор
    Тия сектанти от Тесла не спряха да лъжат.6000 цикъла да изкара тая батерия а дано ама надали.Като се запали поне ще гори красиво.

    Коментиран от #15

  • 15 pbdan

    10 11 Отговор

    До коментар #14 от "Дизела":

    Лошото е, че ще се запали в къщи и няма угасяне. На времето имах цветен телевизор "Темп-714", който имаше на капака отзад специален отвор за наливане на вода ако се запали. На тези уреди не виждам такъв отвор, явно водата няма да помогне.

    Коментиран от #18

  • 16 Кикстартер

    18 1 Отговор
    В клипчето чудесно се вижда - Кикстартер. Прочетете в Уикипедия какво точно е това. Идеята е чудесна, но както се казва - "Ха дано, ама надали...". Въпреки всичко светът рано или късно ще постигне автономно захранване с електричество. 5 и дори 10 kWh все още е малко, но е едно добро начало. Пожелавам успех на Bluetti!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Недей слага всички под един знаменател

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "pbdan":

    Защо си мислиш, че всички литиево-йонни батерии са еднакви? Тази батерия е с LiFePO4 клетки, които са едни от най безопасните и е почти невъзможно да ги запалиш чрез презареждане, късо съединение, механична повреда или прегряване.

    Коментиран от #23

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Врачанка

    15 0 Отговор
    Използват българите да им работят без пари и по цял ден са на крак с някакви два пъти по 15 минути почивка със смени от 6ч.сутринта. Затова си правят фабриките тук, защото в техните държави ще плащат в пъти по-високи заплати за такъв труд като си нямаме кой да ни защитава интересите.
  • 21 куку руку ку

    5 0 Отговор
    $560 за kWh е доста. Когато цената стане $100, тогава ще станат масови.
  • 22 Куха лейка

    10 2 Отговор
    "То това е най-важното, че ще стои паркиран цяла нощ, когато е най-силно слънцето и ще се зареди на гръм за сутринта, като тръгваш за работа!"



    Ех ама как не можете да си направите една причинно-следствена връзка като хората. Това е батерия която стои у вас и се зарежда като пекне слънце. Веднъж като е заредена, няма значение дали ще прехвърлиш този ток още като се прибереш вечерта, или пък през нощта или чак след един месец. Той си е там и чака независимо дали пече слънце или не. Нали точно това е идеята на всяка една батерия. Да я зареждаш когато можеш за да я ползваш когато ти трябва. В случая да ползваш слънчевата енергия през нощта.
  • 23 pbdan

    9 1 Отговор

    До коментар #18 от "Недей слага всички под един знаменател":

    Въпросът ми е принципен. Навсякъде където има силно концентрирана енергия в малък обем има опасност. Гърмят бутилки с пропан-бутан, газ, водород, парни котли, акумулатори дори в подводници, атомни реактори, ракети. При масова употреба тези домашни електроцентрали ще бъдат заливани с вода, ще бъдат в опожарени помещения(не е казано, че те ще се запалят), изтървани по стълби и т.н. Такова чудо бих го сложил в двора, специална къщичка ще му направя, поне за акумулатора.

    Коментиран от #24

  • 24 Изгледа ли клипа?

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "pbdan":

    След всички издевателства на които подложиха LiFePO4 батерията и въпреки това не успяха да я възпламенят, кой от всички тези сценарии ти се струва реалистичен, освен наистина в къщата да има пожар от друго естество, който да разтопи опаковката на батерията? На практика горящата пластмаса ще е по-опасна от самата батерия. Затова за домашна употреба се използват LiFePO4 батерии, при които основният недостатък е ниската енергийна плътност, но по-голямото тегло и обем не са никакъв проблем в случая, за разлика при употребата в превозно средство.


    По тази причинаТесла ще използва тази химия за евтините си превозни средства, които ще са по-тежки и мудни и с по-малък обхват от сегашните, но ще са по-евтини и по пожаробезопасни.
  • 25 Ники

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Да видим?":

    А какво ще караш с тази батерия? Хладилника ли? Или телевизора?
  • 26 Ники

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Да видим?":

    А какво ще караш с тази батерия? Хладилника ли? Или телевизора?
  • 27 Ники

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Да видим?":

    А какво ще караш с тази батерия? Хладилника ли? Или телевизора?

    Коментиран от #28

  • 28 И двете дядо попе

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Ники":

    И хладилника и телевизора ще ти работят няколко дни с тази батерия дори да спре тока. Обаче най-бързо ще си върнеш парите, ако си зареждаш електромобила с нея.
  • 29 Jack Bauer

    3 1 Отговор
    Средно месечно харча по 1100 кВч в еднофамилна къща, или това е 36 кВч на ден. Даже комбинирайки две такива системи с общ капацитет 10,2 кВч, пак ще ми стигнат едва за 1/3 от деня. Без допълнително захранване на къщата с природен газ, който да обезпечи отопление, топла вода и енергия за готвене, тези системи са прекалено малки.

    Коментиран от #32, #34

  • 30 pbdan

    5 0 Отговор
    Хора със стандарта показан на клиповете сигурно имат гараж с елкола в него. Отпада тогава акумулатора, заместен с много по-мощния на колата. В други мои постове съм описал как е в САЩ. При цена 100$/кВтч за акумулатора скъпичко ми се вижда това устройство. Има голяма доза маркетинг, а оттам и цената. Лошото е, че китайчета ще го изкопират за 2-3 по-ниска цена, ще резнат туй онуй и ще стане по-пожароопасно.

    Коментиран от #33

  • 31 Балканджия

    8 0 Отговор
    На вилата в Балкана съм се оборудвал с HONDA EG5500CL 5.5KW, защото нямам ток в къщата. Още навремето спрях да се занимавам с електрификации, енергота и др. подобни глупости. Непрекъснато спираха електреозахранването с дни. Все някакви аварии, паднали дървета, скъсани жици, изгорели или откраднати трансформатори и какво ли още не. Понякога нямаше ток в продължение до 10 дни. Писна ми и си взех Един Айнхел немски 2100 KW, но не бях особено доволен и го продадох и взех HONDA EG5500CL 5.5KW. Хондата е просто върха на сладоледа. 5 г. гаранция, евтино обслужване, тиха, безпроблемна и много надеждна. След това извиках фирма и ми направиха фотоволтаична инсталация 3,5KW + 2 соларни модула за топла вода. Когато батериите се изтощят и не е слънчево включвам генератора да ги зареди и също така електричеството да не спира. Енергийно съм абсолютно независим от монополистите. Недостатък е само, че трябва да се направи инвестиция, но тя с течение на времето се изплаща. Най-хубавото обаче е, че не зависиш от никого и можеш да си живееш спокойно без монополисти да ти дишат във врата. Също така е много важно да обърнете внимание на енергоспестяващи електроуреди и осветителни тела. Например нямам нито едно осветително тяло, което да е с нажежаема жичка. Всичко е ЛЕД, а електроуредите са клас А++. Имам локално парно. Котлето е в мазето на твърдо гориво. Дърва в Балкана колкото искаш и отоплението е почти без пари...

    Коментиран от #46

  • 32 123

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Jack Bauer":

    Това е ужасно много. Мисля, че трябва да се замислиш сериозно какво и колко потребявате, как и за какво, какви електроуреди и осветителни тела имате и с какво се отоплявате. Аз също съм в еднофамилна къща 160 кв.м. 5 човека семейство и потребяваме по-малко от половината на твоята изразходена електроенергия.
  • 33 Правиш сметка без кръчмаря

    0 6 Отговор

    До коментар #30 от "pbdan":

    В тази цена са ти включени батерии, соларен заряден инвертор, фотоволтаици, зарядно за батериите от 230 волта, инвертор за захранване на 230 волта, фотоволтаици 1,2 киловата пик и кабели за тях.

    Да смяташ само цената за батериите е просто смешно. При това цитираш себестойността на клетките от завода, без прикачен към тях BMS, който е задължителен.

    Китайците и да го изкопират, ще сложат същите батерии, защото са най-евтини.
  • 34 За отопление забрави

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Jack Bauer":

    Тези системи не стават за зимата, а само за останалите три сезона, когато консумацията ти е доста по-ниска. Освен това е глупаво да съхраняваш електрическа енергия за да я ползваш после за отопление, след като можеш да я съхраниш много по-евтино като топлинна енергия. Например за да загрееш един 100 литров бойлер се нуждаеш от осем киловатчаса енергия през зимата. Логично е директно да си го загрееш от фотоволтаиците, защото бойлера струва 200 300 лв, а една такава батерия за 5000 лв няма да ти стигне за същата тази работа.

    Същото е и с водно подово, захранено от термопомпа. Тогава от същите тези 8 киловатчаса електрическа енергия, ще акумулираш в пода си 24 киловатчаса топлинна енергия, която ще се отдават и през нощта, ако имаш добра топлоизолация на къщата. Такава система ще ти пести пари дори да я захранваш от мрежата на нощна тарифа, като акумулираш енергията в пода през нощта. Малко по малко ще ни се промени мисленето, защото фотоволтаичната енергия към момента е най-евтината и ще поевтинява още повече, въпреки всеобщото схващане, че е скъпа. Ще намерим начин да я оползотворяваме и съхраняваме дори без скъпи батерии.

    Коментиран от #35

  • 35 4321

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "За отопление забрави":

    В държавите с повече ел. автомобили ползват батериите им за фотоволтаични системи. Батериите продължават да служат в домовете, дори и да е останал малък капацитет от тях. Също така се ползват от катастрофирали коли или с други дефекти но с работещи батерии. На много Приуси, Нисан Лийф и тесли батериите служат за това, което споменах. Тези батерии са много, много подходящи точно за това и могат да служат още десетки години.

    Коментиран от #36

  • 36 Така е!

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "4321":

    Но дори да имаш голяма батерия пак е глупаво да я ползваш да съхраниш ток, с който после да си загрееш бойлера. Приоритет винаги трябва да е първо бойлера, след това отоплението, включително да му вдигнеш няколко градуса температурата и чак каквото остане да ходи в батерията.

    Коментиран от #37

  • 37 4321

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Така е!":

    А кой ти говори, че ще си загрявам бойлера с този ток от батерията? Много глупаво е да си мислиш и да го правиш това нещо. Има други алтернативни начини за загряването на вода. Напъни си мозъка и не мисли толкова тесногръдо, че някой би направил тази глупост, освен, ако не напълни половината къща с батерии!

    Коментиран от #39

  • 38 Анонимка

    3 0 Отговор
    Природата да му мисли след като я заринем с нефункциониращи батерии от милиони устройства...

    Коментиран от #40

  • 39 Знам че има

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "4321":

    Като си спомня че дадох преди 15 години около 3000 лв за бойлер с две серпентини плюс слънчеви колектори, разширителни съдове, помпена група, неръждаема тръба, изолации и други подобни глупости, няма как да не се радвам че всичко това може да бъде заменено от най обикновен бойлер и фотоволтаици, без да къртиш къщата и да прекарваш тръби. Към момента всякаква друга система губи смисъл, защото е хем по-сложна хем по-скъпа хем служи единствено и само за затопляне на вода, но хладилникът, климатика и телевизора няма да работят с нея. Както вече казах, повечето разсъждения от преди, вече са остарели и трябва да бъдат променени.
  • 40 С грижа за природата

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Анонимка":

    Ако имаш други такива боклуци, като например стари непотребни сребърни или златни ланци и пръстени, катализатори, не ги хвърляй в природата моля те. Пиши тук и ще дойда да те отърва от тях за без пари. Ако имаш 100 200 киловатчаса стари батерии, даже ще ти дам двайсетина лева за тях за да те отърва. Недей ги хвърляй в природата, да я замърсяваш.

    Да си чул някой да си изхвърли стария оловен акумулатор, който струва само двайсетина лева? Кой ще е лудия да си изхвърли старите батерии, които струват стотици левове дори само материала?
  • 41 пълни глупости

    1 1 Отговор
    само отоплението ми е 2,8 квт на час,естествено с термостат!
    с таз батерия може само хладилника и телевизора за нощ!
    ами ако пак има режим, както се ачаква да 5 години?
    кво прайм тогово??
  • 42 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "те така е":

    Явно си нямаш представа от ампери, киловати, типове батерии. Аз също не съм много навътре, но знам, че тази батерия е коренно различна от акумулатора ти, от който се иска само за кратко стартов ток, докато тези се разреждат почти напълно, постоянно, с голяма отдавана мощност. Мислиш ли, че някой ще даде 3х.долара вместо да даде 100долара за същото нещо? И моят баща навремето когато спираше тока носеше акумулатора от колата и вечерно време имахме телевизия на юнгата и светеше една луминисцентна лампа, но това са 100-150вата.
  • 43 Позната история

    2 0 Отговор
    Само че бъркаш Юнга с Юност

  • 44 Един

    1 0 Отговор
    Идва времето, когато ще ни сложат акциз за ползването на слънцето!!!

    Коментиран от #45

  • 45 Напълно си прав

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Един":

    Само че този акциз ще го плащаш, когато си купуваш тока произведен от слънцето, което е огряло фотоволтаика на съседа ти, защото акциза ще се плаща за всеки киловатчас преминал през електромера, без да се интересува дали тока е от въглища, АЕЦ, вода, вятър или слънце.

    Съседът ти обаче няма да плати акциз, когато ползва тока от слънцето, защото няма да мине през електромера, за да му начислят акциз. Няма да плати и акциз за тока, който връща в мрежата, защото акциза ще се плаща от клиента, тоест от тебе.

    Всеки който има малко мозък в главата, ще се замисли дали иска да плаща акциз, такса за преносната мрежа, такса за електроразпределителната мрежа, процент за търговеца на ток, ДДС, такса зелена енергия( 80% от която в момента отива за въглищните тец-ове), такса за балансираща енергия и още сумати такси и данъци , ако има къде да си монтира фотоволтаична система, която да му спести тези такси.

    Сега като тока е евтин, много много не се замисляме, но ще видиш като се вдигне след две-три години заради либерализацията, как всички ще си накичим фотоволтаици по покривите на къщите и дори ще си направим от тях сенници на прозорците и терасите на панелките. То един панел вече струва колкото тента. 400 вата панел струва 300 лв и е с размери метър на два.
  • 46 Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Балканджия":

    Няма такова нещо, като независимост, колега. На тая Хонда нали и сипваш бензин? Ако свърши бензина по няква причина- ко прайм? Ша стоиш на свещи.