ФАКТИ.БГ

Volkswagen ще произвежда 600 хиляди батерии годишно

Компанията разшири един от заводите си

Публикувана: 16 Април, 2021 17:42
51 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2703
Volkswagen ще произвежда 600 хиляди батерии годишно
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.

С представянето на все повече електрически автомобили от VAG групата и плановете те да се увеличават още в близко бъдеще, Volkswagen разшири завода си в Брауншвайг, където се произвеждат батериите за електромобилите на концерна.

Volkswagen ще произвежда 600 хиляди батерии годишно

По план новата фабрика трябва да осигурява около 600 хиляди батерии годишно, като 500 хиляди от тях ще бъдат за електрическите автомобили като VW ID.3, ID.4 и Skoda Enyaq, а останалата част ще бъде за плъг-ин хибридите и по-малките електромобили като VW e-up, Skoda CityGo iV и подобните.

Разширяването на завода и добавянето на втора поточна линия се случва благодарение на инвестиция от 300 милиона евро, а цялата фабрика се простира на територия от над 40 хиляди квадратни метра.

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
гост
1 Отговор
Ето ви официално признание , че ВАГ си знаят , че няма да стигнат , да не говорим да изпреварят Тесла нито тая , нито следващата , нито по-следващата година !! Защото 500 000 батерии за ЦЕЛИЯ концерн и то след минимум година , а по-вероятно 2 значат и толкова електромобила и то ако успеят да ги продадат , което също не е сигурно , при 500 000 за Тесла за МИНАЛАТА година и към милион за настоящата , а за след 2 години даже няма да казвам , че някои тук ще получат аневризъм !!

Коментиран от #16


Оценка:
-11 +10

форд
2 Отговор
Всеки избира кво да кара.

Оценка:
-1 +5

Госあ
3 Отговор
Германските учени и инженери са в историята. Само простолюдието може да си мисли, че всеки може да кара електрокар и това да бъде екологично. Вурста заличи германския ум. Иначе, тия батерии японец ги е измислил. Даже има Нобелова награда. А в Япония направиха хибридните двигатели, до пълното навлизане на водорода. Че и реактори за производството му направиха.

Коментиран от #4, #5, #13


Оценка:
-9 +9

Тези сме ги слушали, слушали
4 Отговор

До коментар #3 от "Госあ":


Преди десетина години от Toyota разправяха че през 2020 година ще продават милиони водородни автомобили, а чистите електромобили нямат бъдеще. Доколко познаха според тебе? Водородът винаги си остава бъдещето. Обаче за леките автомобили консенсусното мнение е, че вече нямат бъдеще. Водородът вече няма почти никакви предимства пред батериите, а с времето дори настоящите предимства ще изчезнат, въпреки че са само теоретични. Колкото и бързо да се зарежда водорода, това не е никакво предимство ако няма къде да заредиш, като в България например. Няма нито една водородна станция.

Коментиран от #6


Оценка:
-5 +12

слушай
5 Отговор

До коментар #3 от "Госあ":


Вдород който иска - да кара. При цена от над 10 лева за литър не мисля, че ще има много желаещи. Също съхранението му е при много високо налягане и е силно запалим (в сравнение с пропан бутана, там е поне при определена концентрация). За това и "газта" се е наложила.

А японците искат да продават хибриди - така пак имаш ДВГ със всичките му разходи и регулярни обслужвания и имаш и батерия, която при тях сдава багажа между 5-10 години (на първите приуси батериите не изкарваха и 5 години). След 10тата година колата ти е здрава, но батерията е заминала и или купуваш нова за много пари или караш с "полезен" товар от 300-400 килограма. При новите няма вариант да се изкорми батерията, защото задвижването е изцяло на ток, а мотора е само генератор. Та не ги мисли японците - карай си водорода или хибридите и се радвай. Те в батериите са най-назад и след 10 години пазарния им дял ще е заминал.

Коментиран от #7, #8


Оценка:
-4 +12

Госあ
6 Отговор

До коментар #4 от "Тези сме ги слушали, слушали":


Аве к'во ми пука за продажбите бе омбре ? Говорим за екология и технологии. Що ? Тойота не продават ли ? Продават хибриди. И години наред държат класациите за зелен производител. За инфо, наркоманчето с теслите си не влизат дори в десятката.

Коментиран от #10


Оценка:
-9 +5

Госあ
7 Отговор

До коментар #5 от "слушай":


Панасоник е най назад в батериите??? Интересно.

Оценка:
-3 +7

Госあ
8 Отговор

До коментар #5 от "слушай":


Глей са, има един метод наречен Анализ на цикъла на експлоатация. Та според него, хибридите са около 19 пъти по чисти от електрокарите. А ако на тойотата и сменяш батерията на 10г и можеш да караш, електрокарите след третата са чао.

Оценка:
-7 +4

Симо
9 Отговор
Ние пак сме извън Голямата игра!!!!

Оценка:
-0 +5

Еколог
10 Отговор

До коментар #6 от "Госあ":


Ами да не говорим за продажби, а да говорим за екология. Как 10000 водородни автомобила по цял свят ще променят екологичната обстановка към по-добре в сравнение с 2 милиона електромобила само на Тесла, които се зареждат от зелена енергия от фотоволтаиците на Тесла и батериите на Тесла по къщите на хората и обществените зарядни станции?

Както виждаш при Тесла има изградена цяла екосистема, а при Toyota правят разни работи на парче и водорода е произведен от преработка на природен газ който прави въглеродния отпечатък по-голям, отколкото тази газ да беше изгорена в автомобил с АГУ.

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +5

pbdan
11 Отговор
Относно водорода напишете в Гугъл "Водородна енергетика – мечти и нерешени проблеми ". Много добре е обяснено.

Оценка:
-0 +8

Госあ
12 Отговор

До коментар #10 от "Еколог":


Водорода в Япония се провежда вече от веита, което е единствената причина за съществуването им донякъде. И по важното, водород в Япония се произвежда и от атомен реактор, като ефективността му по този начин става абсолютно ненадмината дори теоретично. Правят го от десетина години. А наскоро такива реактори започнаха да правят и в Китай и Франция.

Коментиран от #14, #15


Оценка:
-6 +3

рутлъж еб йахуд
13 Отговор

До коментар #3 от "Госあ":


Напротив литиево Йонната батерия е измислена във Великобритания в Англииският институт по ядрени изследвания.Както и влаковете Маглев също са британско изобретение страната с най-много Нобелови лауреати на глава от населението а самият Нобел е Швед.

Оценка:
-4 +7

рутлъж еб йахуд
14 Отговор

До коментар #12 от "Госあ":


При следващото зунами и сте чао.А то ще е скоро.Пък и от де уран ще взимате не е много ясно.

Оценка:
-6 +4

Ти да видиш?
15 Отговор

До коментар #12 от "Госあ":


Водород от атомна и ВЕИ централа в Япония? Те още не могат да се отърват от въглищата, за да им остане излишна енергия да произвеждат зелен водород. От зелен водород ще има някакъв теоретичен смисъл, чак когато има свръх излишък от ВЕИ и не работи НИТО една централа на изкопаеми горива.

Коментиран от #17, #21


Оценка:
-4 +4

Дизела
16 Отговор

До коментар #1 от "гост":


Тесла произведе и продаде 500 х. електромобила за 2020 г. практически без конкуренция.Всички производители започват да произвеждат електромобили и Тесла ще усети за първи път какво е конкуренцията.Милионите Тесли ,които си фантазирате дали ще ги има?

Коментиран от #18


Оценка:
-8 +10

Госあ
17 Отговор

До коментар #15 от "Ти да видиш?":


Казах за реактора. Първият htgr работи от десетина години. Предполагам ще се откажат от соларите ( всъщност най голямата такава централа е точно там)

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +1

гост
18 Отговор

До коментар #16 от "Дизела":


Верно ли , хахахах !! И това във кой филм , "дизел форевър " , хахахха ?? Аз доколкото си спомням , а и не само аз за твое съжаление , през миналата година се продаваха поне 15 модела електромобили от "световни" производители , всички до един обявени за "убийци" на Тесла , включително на същия тоя Фолксваген , Ауди и Порше все от същото котило !! Също и Мерцедес , БМВ , Шевролет , Хюндай , Киа , Рено , Нисан , че и Хонда и още поне още толкова !!!! И всичките те накуп не можаха да продадат колкото Тесла , а тя не продаде повече само защото нямаше произведени повече , от нищо друго !!! Само гледай и реви как и тази година и още много години ще размаже любимците ти като настъпен домат !!

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +7

Дизела
19 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Тесла едвам добута до 500 х. за 2020 г. с промоция безплатно зареждане хахахахахах тази година какво ще предложат хахахахаха

Коментиран от #20, #25


Оценка:
-7 +6

гост
20 Отговор

До коментар #19 от "Дизела":


Ми не знам какво предлага , ама последното тримесечие е пак нагоре , БЕЗ безплатно зареждане , що така тия хора купуват като невидели , хахахахах !! А и следващото ще е същото по всичко личи , само в Китай продажбите са колкото в целия свят миналата година по това време !! А още не са тръгнали Берлин и Тексас , тогава вече не те виждам как ще преживееш , хахах !!!

Коментиран от #22, #26


Оценка:
-6 +7

14 88
21 Отговор

До коментар #15 от "Ти да видиш?":


Остави го тоя бот на китайското посолство .

Оценка:
-0 +4

Дизела
22 Отговор

До коментар #20 от "гост":


Тесла ще произведе повече от миналата година,то е ясно.Повече заводи повече коли.А дали ще се намерят едейоти да ги купят?Ако не бяха промоциите последното тримесечие ,щяха да продадат доста по малко за 2020г.

Коментиран от #23


Оценка:
-8 +6

Кои?
23 Отговор

До коментар #22 от "Дизела":


Кои промоции? Тесла не са продавали с безплатно зареждане, последните няколко години! А в момента Тесла продава само два модела! С с Х още не са тръгнали в продажба, а там поръчките за новите модели също са много! Нормално, да са много за кола която ще ускорява за 2 до 100!

Оценка:
-5 +8

10 години работи първия реактор
24 Отговор

До коментар #17 от "Госあ":


А колко станаха тези реактори оттогава насам? Приблизително по същото време излязоха и Тесла и Мирай. Тесла оттогава насам продаде 2 милиона електрички, а Мирай 10 хиляди водородни автомобила. По 1000 на година! Тесла първото тримесечие продаде 184 хиляди. Тоест по 2000 на ден. За 12 часа произвежда и продава колкото Мирай за годината, а за 5 дни - колкото Мирай за 10 години.

Още ли мислиш, че водородът има шанс да измести електричките?

Оценка:
-8 +3

Предложение изкушение
25 Отговор

До коментар #19 от "Дизела":


"тази година какво ще предложат хахахахаха"

Тази година вече трети път предлагат... увеличение на цените, за да ограничат търсенето и пак не смогват. Направо стават нагли. Увеличиха цените на соларните покриви с 30% дори на вече направилите поръчка, които чакат от месеци. Който се съгласи, трябва да преподпише договора за новата цена и застава начело в списъка. Батерии Powerwoll вече се продават само на тези поръчали и покрив. Свободна продажба няма.

Оценка:
-6 +4

Plameni
26 Отговор

До коментар #20 от "гост":


Я кажи как са продажбите на Тесла в Нидерландия ?Как продажбите на модел S спаднаха 18 пъти за две години ,дори и завода затвориха

Коментиран от #27, #28, #29


Оценка:
-3 +5

Хихи
27 Отговор

До коментар #26 от "Plameni":


Какво да ти каже? Модел 3 е най-продаваната електрическа кола в Нидерландия!

Оценка:
-5 +3

Приготви се психически
28 Отговор

До коментар #26 от "Plameni":


Двигателите с вътрешно горене ще последват съдбата на Тесла модел S, чиито продажби паднаха 18 пъти заради Тесла модел 3. Точно така ще спаднат продажбите на ДВГ за сметка на електромобилите, които ще им канибализират продажбите. Това няма да е проблем за производителите които имат голям брой електромобили в гамата си, но вероятно ще е пагубно за корпорации като Toyota, които няма да има с какво да заместят продажбите на ДВГ и "самозареждащи се" хибриди, защото нямат нито електрически модели, нито предвидени батерии за тях.

Оценка:
-7 +3

гост
29 Отговор

До коментар #26 от "Plameni":


Еми какво да ти кажа , фабриката в Берлин се оказа малка преди да е пусната , а предстои до 2 години модел за 25 000 , дето ще има поне 5 пъти повече продажби от Модел 3 и У !! Та фабриката в Холандия ще става сервизен център , с тая големина нищо друго на Тесла не може да е , хахах !! И такива колкото нея ще трябват стотина само в Европа , че и повече !! По-добре гледай къде ще са следващите фабрики в Европа , щото сега само почват !!

Коментиран от #30


Оценка:
-7 +3

Plameni
30 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Наистина завода в Нидерландия трябва да стане на сервиз ,като се има предвид големия брой недоволни собственици на Тесла на които им се налагало с часове да опитват по телефона да се свържат със сервиз , а в последствие само по интернет с месеци ,и когато ти дойде заветния час в сервиза отстраняват само заявени проблеми, а други които са получени във времето докато чакаш час в сервиза не се отстраняват .

Коментиран от #31


Оценка:
-4 +7

гост
31 Отговор

До коментар #30 от "Plameni":


Тъй тъй , хубаво си мечтаеш , ама пусто тия "недоволни" клиенти нито спират да купуват Тесла , нито се прехвърлят на някоя от прехвалените стогодишни , примерно любимия ти Мерцедес , ахахах !!! Щото Модел С и Х със все "затворената " фабрика в Холандия са продали в пъти повече от него , за Модел 3 и У няма даже да споменавам , щото там за година се продава повече отколкото Мерцедес ще продаде за 10 !!!

Коментиран от #32


Оценка:
-6 +2

Plameni
32 Отговор

До коментар #31 от "гост":


Като говориш за продажи пояснявай ,защото VW продава двайсет пъти повече от Тесла

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +5

Какво продава повече Фолксваген
33 Отговор

До коментар #32 от "Plameni":


Електромобили ли? Volkswagen продава 50% по-малко електромобили отколкото Тесла, а Тесла продава 100% по-малко автомобили с ДВГ, защото въобще не смята да продава такива автомобили.

Не си ли задаваш въпросът, защо Тесла бяга от пазар за 10 милиона годишно, а този който продава по 10 милиона годишно е тръгнал да гони Тесла по продажби, която продава мижавите половин милион на година? Дали не знаят нещо повече от тебе?

Коментиран от #35


Оценка:
-5 +3

Не знам къде ще е новата фабрика
34 Отговор
Но със сигурност вече няма да е в Германия! Скоро Илон Мъск беше писал изпълнено с недоволство писмо към политиците в Германия, в което казва че заводът е почти напълно построен и скоро трябва да започва да произвежда продукция, а бюрократите още се бавят с окончателното разрешително за започване на строеж.

Все още не са им издали екологичното разрешително, което задължително трябва да приложат към документите за издаване на разрешително за строеж, а юни месец наближава .

Въобще няма да се учудя, ако завода в Тексас заработи преди този в Берлин, въпреки че е значително по-голям и строителството му започна преди само осем месеца - седем месеца по-късно от този в Берлин.

Оценка:
-2 +2

Plameni
35 Отговор

До коментар #33 от "Какво продава повече Фолксваген":


С 3% дял на електроавтомобили в Германия например и 0.6 %за България направо разбиват пазара тия електрички

Коментиран от #36


Оценка:
-4 +5

Именно де
36 Отговор

До коментар #35 от "Plameni":


При 3% пазарен дял сега има възможност за 97% ръст на пазарния дял на електромобилите, без да се променят общите продажби на автомобили. Познай чии продажби ще намалеят с 97% през следващите пет десет години и кои компании могат да поемат този ръст на продажбите на електромобили?

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +2

Plameni
37 Отговор

До коментар #36 от "Именно де":


Едно е сигурно, че пазарният дял на Тесла ще намалява ,вече всеки започва да произвежда електромобили, дори и такива които никога не са произвеждали автомобили

Коментиран от #38, #40, #41


Оценка:
-2 +4

Ееееее
38 Отговор

До коментар #37 от "Plameni":


Пазарния дял на електрички ще се увеличава! И то с много! Пазар ще има за всички производители на ел. коли!

Оценка:
-4 +2

Боли ги фара Тесла
39 Отговор
Че през 2012 година са продавали 80% от електромобилите в света, а през 2030 ще продават само 30%, ако през 2012 година са продавали по 20 хиляди, а през 2030 продават 20 милиона.


За Тесла е важно продажбите като бройки да растат, а не като проценти от нещо си. Както виждаш от 2015 година насам, средногодишният им им ръст на продажбите е над 50% с тенденция към увеличаване на тези проценти.

Оценка:
-3 +2

гост
40 Отговор

До коментар #37 от "Plameni":


Само една новинка за тебе , относно "конкуренцията" !!! Най-големия критик на Тесла , Санди Мънро , ако си го чувал , дето всички големи компании го наемат да тества новите им модели и когато тръгна Модел 3 беше казал , че не разбира как може такава кола да бъде пусната на пътя !!! Та същия този след официален тест на новия Фолксваген ID 4 казва цитирам "Не съм щастлив изобщо !! Тесла няма от какво да се притеснява за този конкурент !! Изобщо !! " Хахахахахахх !!

Оценка:
-1 +0

гост
41 Отговор

До коментар #37 от "Plameni":


Съжалявам , че не мога да постна цялата статия , че да ти увисне сопола !! Ама по-важното !!
Sandy Munro след VW ID.4 Test Drive: Tesla няма нужда да се притеснява !!
Приключението на Munro Live с Volkswagen ID.4 от 2021 г. приключи с епизода с карането и шофирането, което остави Санди Мънро доста разочаровано - "Изобщо не бях щастлив."
Санди Мънро заяви, че очаква много от Volkswagen, може би дори, че ще бъде убиец на Tesla - сочейки към Tesla Model 3, но след това коментира, че Tesla няма за какво да се притеснява.
ID.4 се смяташе за добре изглеждащ автомобил и много неща са положителни (някои не), но крайното изживяване и шофиране беше нещо напълно неочаквано за Sandy Munro. Това, което можем да видим в петия епизод, е доста неудобно за гледане, тест драйв (без подготовка), който разкрива слабите места на ID.4 . Освен това шофьорското изживяване изглежда положително, но просто се удави в потоп от разочарования.
Може би ако софтуерът ще се подобри след около година, тогава предимството на Тесла значително ще намалее ?
Може би , ама надали , хахахахаха !!!

Коментиран от #42


Оценка:
-1 +0

А ти какво очакваш?
42 Отговор

До коментар #41 от "гост":


Не виждаш ли че и Volkswagen и всички 100-годишни се опитват да видят бъдещето през огледалото за задно виждане?

Правят всичко на парче и спрямо остарелите си възгледи и по навик. Не виждаш ли, че всички знаят, че от предния капак стои двигателя и нищо друго.

Дори когато при електромобилите очевидно липсва двигател под капака, пак не се сещат да направят там багажник в свободното място. Само оттук като започнеш колко са обременени с остарели възгледи, можеш да си представиш колко ще им е трудно да стигнат Тесла, която проектира електромобил от нулата, използвайки несвойствени за автомобилната промишленост материали, технологии и софтуер, създадени специално за този електромобил, без да се опитват да сглобят Франкенщайн от готови части, произведени от 100 различни доставчика без връзка помежду им върху платформа на която се монтира ДВГ. По този начин наистина печелят от икономия от мащаба, но получават посредствен автомобил, който няма да се хареса на хора, които поне малко разбират от техника. Ще се купува от заблудени фенове на марката които купуват лъскави опаковки, без да се интересуват от съдържанието. Обаче забравят, че живеем в информационната ера и клипове като на Санди имат много повече тежест отколкото рекламните им материали. Направо ми стана смешно как написаха три платени статии за EQS за два дни. Първата от която беше, че утре ще пишат статия за EQS. Е колко трябва да си тъп, за да разбереш че това е платена реклама?

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +2

гост
43 Отговор

До коментар #42 от "А ти какво очакваш?":


Аз нищо не очаквам , ей тоя "умник" Пламенчо очаква , дето ми обяснява как любимите му немци ВЕЧЕ произвеждали и купувачите на Тесла ей сегичка щели да си купят от тях , вместо от Тесла , хахах !!!

Коментиран от #44, #50


Оценка:
-0 +0

Хихи
44 Отговор

До коментар #43 от "гост":


Те ще купят от немците! Като отвори завода на Тесла в Германия!

Оценка:
-0 +3

хо ха
45 Отговор
то ако не са политиците да правят постоянни спънки и то все по големи електричките щяха да видят бял свят ама през крив макарон.

Оценка:
-2 +0

12345
46 Отговор
Тесла ще продава по 20 милиона автомобила годишно? По скоро по 2 милиона. Всичко друго е популизъм. Като чета новини за нови модели на ток всяка седмица, скоро ще има такова предлагане, че Илончо ще се чуди къде да складира произведените.

Коментиран от #47, #48


Оценка:
-2 +0

Що тъй
47 Отговор

До коментар #46 от "12345":


Може другите да се чудят, къде да складират! Що мислиш, че Тесла няма да продава, като другите ще произвеждат?

Оценка:
-0 +2

Поне 10 години
48 Отговор

До коментар #46 от "12345":


Никой няма да се чуди къде да складира електрички, защото търсенето ще е повече от предлагането и всичко, което се произведе ще се купи. Точно както и възобновяемите източници, електромобилите ще са ограничени от производствените възможности, които пък ще са ограничени от доставките на материали.

Както виждаш, Tesla на мига може да продаде около милион пикапа, ако ги имаше на склад, също така няколко десетки хиляди камиона. Само че към момента не им достигат батериите дори за модел 3 и модел У, заради повишеното търсене. Затова бързат със собственото производство на батерии, защото очевидно това е слабата брънка във веригата, което им пречи да се разрастват още по-бързо.

Оценка:
-1 +4

незнайко
49 Отговор
Скоро всяко семейство ще има 100 киловатова батерия в дома си !!! Енергийната система ще ЗАКЪСА а батериите ще я спасяват !!! Във всеки дом фотоволтаична 5 киловатова система е достатъчна заедно с една такава батерия !!! Това ще е бъдещето .

Оценка:
-0 +1

Шоп от СО
50 Отговор

До коментар #43 от "гост":


Егати спора, егати фенбойчетата. Тесла ли ше си купиш че се пениш толкова? Като седнете да спорите за безсмислени работи...

Вземете поспорете малко за бъдещето на бг икономиката, как да се справим с демографкската кирза.

Твърде сложно, нали? По лесно е да сравняваме числа от интернет и да цитираме чужди мнения.

Коментиран от #51


Оценка:
-0 +1

От Искъро по-длибоко нема
51 Отговор

До коментар #50 от "Шоп от СО":


Хайде излез малко от махалата. Обсъждаме какво ще се купува утре по белите страни. Може и да ти се струва, че това не ни засяга, но на практика това ще са автомобилите които ще се карат след 10 15 години масово в България.

За демографската криза се грижат братята роми. Те имат по повечко деца. От това пък зависи какво население ще преобладава след 10 15 години да ги кара тези автомобили.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Татяна Дончева
Лидерът на Движение 21 коментира пред bTV изявите на Георги Близнашки:
Той се обича толкова, че чак се ревнува."

Още бисери
ТОП 5