С представянето на все повече електрически автомобили от VAG групата и плановете те да се увеличават още в близко бъдеще, Volkswagen разшири завода си в Брауншвайг, където се произвеждат батериите за електромобилите на концерна.
По план новата фабрика трябва да осигурява около 600 хиляди батерии годишно, като 500 хиляди от тях ще бъдат за електрическите автомобили като VW ID.3, ID.4 и Skoda Enyaq, а останалата част ще бъде за плъг-ин хибридите и по-малките електромобили като VW e-up, Skoda CityGo iV и подобните.
Разширяването на завода и добавянето на втора поточна линия се случва благодарение на инвестиция от 300 милиона евро, а цялата фабрика се простира на територия от над 40 хиляди квадратни метра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #16
17:55 16.04.2021
2 форд
17:59 16.04.2021
3 Госあ
Коментиран от #4, #5, #13
18:07 16.04.2021
4 Тези сме ги слушали, слушали
До коментар #3 от "Госあ":
Преди десетина години от Toyota разправяха че през 2020 година ще продават милиони водородни автомобили, а чистите електромобили нямат бъдеще. Доколко познаха според тебе? Водородът винаги си остава бъдещето. Обаче за леките автомобили консенсусното мнение е, че вече нямат бъдеще. Водородът вече няма почти никакви предимства пред батериите, а с времето дори настоящите предимства ще изчезнат, въпреки че са само теоретични. Колкото и бързо да се зарежда водорода, това не е никакво предимство ако няма къде да заредиш, като в България например. Няма нито една водородна станция.Коментиран от #6
18:21 16.04.2021
5 слушай
До коментар #3 от "Госあ":
Вдород който иска - да кара. При цена от над 10 лева за литър не мисля, че ще има много желаещи. Също съхранението му е при много високо налягане и е силно запалим (в сравнение с пропан бутана, там е поне при определена концентрация). За това и "газта" се е наложила.А японците искат да продават хибриди - така пак имаш ДВГ със всичките му разходи и регулярни обслужвания и имаш и батерия, която при тях сдава багажа между 5-10 години (на първите приуси батериите не изкарваха и 5 години). След 10тата година колата ти е здрава, но батерията е заминала и или купуваш нова за много пари или караш с "полезен" товар от 300-400 килограма. При новите няма вариант да се изкорми батерията, защото задвижването е изцяло на ток, а мотора е само генератор. Та не ги мисли японците - карай си водорода или хибридите и се радвай. Те в батериите са най-назад и след 10 години пазарния им дял ще е заминал.
Коментиран от #7, #8
18:23 16.04.2021
6 Госあ
До коментар #4 от "Тези сме ги слушали, слушали":
Аве к'во ми пука за продажбите бе омбре ? Говорим за екология и технологии. Що ? Тойота не продават ли ? Продават хибриди. И години наред държат класациите за зелен производител. За инфо, наркоманчето с теслите си не влизат дори в десятката.Коментиран от #10
18:25 16.04.2021
7 Госあ
До коментар #5 от "слушай":
Панасоник е най назад в батериите??? Интересно.18:26 16.04.2021
8 Госあ
До коментар #5 от "слушай":
Глей са, има един метод наречен Анализ на цикъла на експлоатация. Та според него, хибридите са около 19 пъти по чисти от електрокарите. А ако на тойотата и сменяш батерията на 10г и можеш да караш, електрокарите след третата са чао.18:29 16.04.2021
9 Симо
18:30 16.04.2021
10 Еколог
До коментар #6 от "Госあ":
Ами да не говорим за продажби, а да говорим за екология. Как 10000 водородни автомобила по цял свят ще променят екологичната обстановка към по-добре в сравнение с 2 милиона електромобила само на Тесла, които се зареждат от зелена енергия от фотоволтаиците на Тесла и батериите на Тесла по къщите на хората и обществените зарядни станции?Както виждаш при Тесла има изградена цяла екосистема, а при Toyota правят разни работи на парче и водорода е произведен от преработка на природен газ който прави въглеродния отпечатък по-голям, отколкото тази газ да беше изгорена в автомобил с АГУ.
Коментиран от #12
19:01 16.04.2021
11 pbdan
19:01 16.04.2021
12 Госあ
До коментар #10 от "Еколог":
Водорода в Япония се провежда вече от веита, което е единствената причина за съществуването им донякъде. И по важното, водород в Япония се произвежда и от атомен реактор, като ефективността му по този начин става абсолютно ненадмината дори теоретично. Правят го от десетина години. А наскоро такива реактори започнаха да правят и в Китай и Франция.Коментиран от #14, #15
19:19 16.04.2021
13 рутлъж еб йахуд
До коментар #3 от "Госあ":
Напротив литиево Йонната батерия е измислена във Великобритания в Англииският институт по ядрени изследвания.Както и влаковете Маглев също са британско изобретение страната с най-много Нобелови лауреати на глава от населението а самият Нобел е Швед.20:12 16.04.2021
14 рутлъж еб йахуд
До коментар #12 от "Госあ":
При следващото зунами и сте чао.А то ще е скоро.Пък и от де уран ще взимате не е много ясно.20:19 16.04.2021
15 Ти да видиш?
До коментар #12 от "Госあ":
Водород от атомна и ВЕИ централа в Япония? Те още не могат да се отърват от въглищата, за да им остане излишна енергия да произвеждат зелен водород. От зелен водород ще има някакъв теоретичен смисъл, чак когато има свръх излишък от ВЕИ и не работи НИТО една централа на изкопаеми горива.Коментиран от #17, #21
20:40 16.04.2021
16 Дизела
До коментар #1 от "гост":
Тесла произведе и продаде 500 х. електромобила за 2020 г. практически без конкуренция.Всички производители започват да произвеждат електромобили и Тесла ще усети за първи път какво е конкуренцията.Милионите Тесли ,които си фантазирате дали ще ги има?Коментиран от #18
20:58 16.04.2021
17 Госあ
До коментар #15 от "Ти да видиш?":
Казах за реактора. Първият htgr работи от десетина години. Предполагам ще се откажат от соларите ( всъщност най голямата такава централа е точно там)Коментиран от #24
21:30 16.04.2021
18 гост
До коментар #16 от "Дизела":
Верно ли , хахахах !! И това във кой филм , "дизел форевър " , хахахха ?? Аз доколкото си спомням , а и не само аз за твое съжаление , през миналата година се продаваха поне 15 модела електромобили от "световни" производители , всички до един обявени за "убийци" на Тесла , включително на същия тоя Фолксваген , Ауди и Порше все от същото котило !! Също и Мерцедес , БМВ , Шевролет , Хюндай , Киа , Рено , Нисан , че и Хонда и още поне още толкова !!!! И всичките те накуп не можаха да продадат колкото Тесла , а тя не продаде повече само защото нямаше произведени повече , от нищо друго !!! Само гледай и реви как и тази година и още много години ще размаже любимците ти като настъпен домат !!Коментиран от #19
21:56 16.04.2021
19 Дизела
До коментар #18 от "гост":
Тесла едвам добута до 500 х. за 2020 г. с промоция безплатно зареждане хахахахахах тази година какво ще предложат хахахахахаКоментиран от #20, #25
22:12 16.04.2021
20 гост
До коментар #19 от "Дизела":
Ми не знам какво предлага , ама последното тримесечие е пак нагоре , БЕЗ безплатно зареждане , що така тия хора купуват като невидели , хахахахах !! А и следващото ще е същото по всичко личи , само в Китай продажбите са колкото в целия свят миналата година по това време !! А още не са тръгнали Берлин и Тексас , тогава вече не те виждам как ще преживееш , хахах !!!Коментиран от #22, #26
22:18 16.04.2021
21 14 88
До коментар #15 от "Ти да видиш?":
Остави го тоя бот на китайското посолство .22:28 16.04.2021
22 Дизела
До коментар #20 от "гост":
Тесла ще произведе повече от миналата година,то е ясно.Повече заводи повече коли.А дали ще се намерят едейоти да ги купят?Ако не бяха промоциите последното тримесечие ,щяха да продадат доста по малко за 2020г.Коментиран от #23
22:46 16.04.2021
23 Кои?
До коментар #22 от "Дизела":
Кои промоции? Тесла не са продавали с безплатно зареждане, последните няколко години! А в момента Тесла продава само два модела! С с Х още не са тръгнали в продажба, а там поръчките за новите модели също са много! Нормално, да са много за кола която ще ускорява за 2 до 100!22:51 16.04.2021
24 10 години работи първия реактор
До коментар #17 от "Госあ":
А колко станаха тези реактори оттогава насам? Приблизително по същото време излязоха и Тесла и Мирай. Тесла оттогава насам продаде 2 милиона електрички, а Мирай 10 хиляди водородни автомобила. По 1000 на година! Тесла първото тримесечие продаде 184 хиляди. Тоест по 2000 на ден. За 12 часа произвежда и продава колкото Мирай за годината, а за 5 дни - колкото Мирай за 10 години.Още ли мислиш, че водородът има шанс да измести електричките?
23:20 16.04.2021
25 Предложение изкушение
До коментар #19 от "Дизела":
"тази година какво ще предложат хахахахаха"Тази година вече трети път предлагат... увеличение на цените, за да ограничат търсенето и пак не смогват. Направо стават нагли. Увеличиха цените на соларните покриви с 30% дори на вече направилите поръчка, които чакат от месеци. Който се съгласи, трябва да преподпише договора за новата цена и застава начело в списъка. Батерии Powerwoll вече се продават само на тези поръчали и покрив. Свободна продажба няма.
23:32 16.04.2021
26 Plameni
До коментар #20 от "гост":
Я кажи как са продажбите на Тесла в Нидерландия ?Как продажбите на модел S спаднаха 18 пъти за две години ,дори и завода затворихаКоментиран от #27, #28, #29
10:10 17.04.2021
27 Хихи
До коментар #26 от "Plameni":
Какво да ти каже? Модел 3 е най-продаваната електрическа кола в Нидерландия!10:12 17.04.2021
28 Приготви се психически
До коментар #26 от "Plameni":
Двигателите с вътрешно горене ще последват съдбата на Тесла модел S, чиито продажби паднаха 18 пъти заради Тесла модел 3. Точно така ще спаднат продажбите на ДВГ за сметка на електромобилите, които ще им канибализират продажбите. Това няма да е проблем за производителите които имат голям брой електромобили в гамата си, но вероятно ще е пагубно за корпорации като Toyota, които няма да има с какво да заместят продажбите на ДВГ и "самозареждащи се" хибриди, защото нямат нито електрически модели, нито предвидени батерии за тях.10:17 17.04.2021
29 гост
До коментар #26 от "Plameni":
Еми какво да ти кажа , фабриката в Берлин се оказа малка преди да е пусната , а предстои до 2 години модел за 25 000 , дето ще има поне 5 пъти повече продажби от Модел 3 и У !! Та фабриката в Холандия ще става сервизен център , с тая големина нищо друго на Тесла не може да е , хахах !! И такива колкото нея ще трябват стотина само в Европа , че и повече !! По-добре гледай къде ще са следващите фабрики в Европа , щото сега само почват !!Коментиран от #30
11:21 17.04.2021
30 Plameni
До коментар #29 от "гост":
Наистина завода в Нидерландия трябва да стане на сервиз ,като се има предвид големия брой недоволни собственици на Тесла на които им се налагало с часове да опитват по телефона да се свържат със сервиз , а в последствие само по интернет с месеци ,и когато ти дойде заветния час в сервиза отстраняват само заявени проблеми, а други които са получени във времето докато чакаш час в сервиза не се отстраняват .Коментиран от #31
11:45 17.04.2021
31 гост
До коментар #30 от "Plameni":
Тъй тъй , хубаво си мечтаеш , ама пусто тия "недоволни" клиенти нито спират да купуват Тесла , нито се прехвърлят на някоя от прехвалените стогодишни , примерно любимия ти Мерцедес , ахахах !!! Щото Модел С и Х със все "затворената " фабрика в Холандия са продали в пъти повече от него , за Модел 3 и У няма даже да споменавам , щото там за година се продава повече отколкото Мерцедес ще продаде за 10 !!!Коментиран от #32
12:08 17.04.2021
32 Plameni
До коментар #31 от "гост":
Като говориш за продажи пояснявай ,защото VW продава двайсет пъти повече от ТеслаКоментиран от #33
12:36 17.04.2021
33 Какво продава повече Фолксваген
До коментар #32 от "Plameni":
Електромобили ли? Volkswagen продава 50% по-малко електромобили отколкото Тесла, а Тесла продава 100% по-малко автомобили с ДВГ, защото въобще не смята да продава такива автомобили.Не си ли задаваш въпросът, защо Тесла бяга от пазар за 10 милиона годишно, а този който продава по 10 милиона годишно е тръгнал да гони Тесла по продажби, която продава мижавите половин милион на година? Дали не знаят нещо повече от тебе?
Коментиран от #35
13:10 17.04.2021
34 Не знам къде ще е новата фабрика
Все още не са им издали екологичното разрешително, което задължително трябва да приложат към документите за издаване на разрешително за строеж, а юни месец наближава .
Въобще няма да се учудя, ако завода в Тексас заработи преди този в Берлин, въпреки че е значително по-голям и строителството му започна преди само осем месеца - седем месеца по-късно от този в Берлин.
13:13 17.04.2021
35 Plameni
До коментар #33 от "Какво продава повече Фолксваген":
С 3% дял на електроавтомобили в Германия например и 0.6 %за България направо разбиват пазара тия електричкиКоментиран от #36
13:27 17.04.2021
36 Именно де
До коментар #35 от "Plameni":
При 3% пазарен дял сега има възможност за 97% ръст на пазарния дял на електромобилите, без да се променят общите продажби на автомобили. Познай чии продажби ще намалеят с 97% през следващите пет десет години и кои компании могат да поемат този ръст на продажбите на електромобили?Коментиран от #37
14:45 17.04.2021
37 Plameni
До коментар #36 от "Именно де":
Едно е сигурно, че пазарният дял на Тесла ще намалява ,вече всеки започва да произвежда електромобили, дори и такива които никога не са произвеждали автомобилиКоментиран от #38, #40, #41
15:18 17.04.2021
38 Ееееее
До коментар #37 от "Plameni":
Пазарния дял на електрички ще се увеличава! И то с много! Пазар ще има за всички производители на ел. коли!15:52 17.04.2021
39 Боли ги фара Тесла
За Тесла е важно продажбите като бройки да растат, а не като проценти от нещо си. Както виждаш от 2015 година насам, средногодишният им им ръст на продажбите е над 50% с тенденция към увеличаване на тези проценти.
16:34 17.04.2021
40 гост
До коментар #37 от "Plameni":
Само една новинка за тебе , относно "конкуренцията" !!! Най-големия критик на Тесла , Санди Мънро , ако си го чувал , дето всички големи компании го наемат да тества новите им модели и когато тръгна Модел 3 беше казал , че не разбира как може такава кола да бъде пусната на пътя !!! Та същия този след официален тест на новия Фолксваген ID 4 казва цитирам "Не съм щастлив изобщо !! Тесла няма от какво да се притеснява за този конкурент !! Изобщо !! " Хахахахахахх !!08:30 18.04.2021
41 гост
До коментар #37 от "Plameni":
Съжалявам , че не мога да постна цялата статия , че да ти увисне сопола !! Ама по-важното !!Sandy Munro след VW ID.4 Test Drive: Tesla няма нужда да се притеснява !!
Приключението на Munro Live с Volkswagen ID.4 от 2021 г. приключи с епизода с карането и шофирането, което остави Санди Мънро доста разочаровано - "Изобщо не бях щастлив."
Санди Мънро заяви, че очаква много от Volkswagen, може би дори, че ще бъде убиец на Tesla - сочейки към Tesla Model 3, но след това коментира, че Tesla няма за какво да се притеснява.
ID.4 се смяташе за добре изглеждащ автомобил и много неща са положителни (някои не), но крайното изживяване и шофиране беше нещо напълно неочаквано за Sandy Munro. Това, което можем да видим в петия епизод, е доста неудобно за гледане, тест драйв (без подготовка), който разкрива слабите места на ID.4 . Освен това шофьорското изживяване изглежда положително, но просто се удави в потоп от разочарования.
Може би ако софтуерът ще се подобри след около година, тогава предимството на Тесла значително ще намалее ?
Може би , ама надали , хахахахаха !!!
Коментиран от #42
08:38 18.04.2021
42 А ти какво очакваш?
До коментар #41 от "гост":
Не виждаш ли че и Volkswagen и всички 100-годишни се опитват да видят бъдещето през огледалото за задно виждане?Правят всичко на парче и спрямо остарелите си възгледи и по навик. Не виждаш ли, че всички знаят, че от предния капак стои двигателя и нищо друго.
Дори когато при електромобилите очевидно липсва двигател под капака, пак не се сещат да направят там багажник в свободното място. Само оттук като започнеш колко са обременени с остарели възгледи, можеш да си представиш колко ще им е трудно да стигнат Тесла, която проектира електромобил от нулата, използвайки несвойствени за автомобилната промишленост материали, технологии и софтуер, създадени специално за този електромобил, без да се опитват да сглобят Франкенщайн от готови части, произведени от 100 различни доставчика без връзка помежду им върху платформа на която се монтира ДВГ. По този начин наистина печелят от икономия от мащаба, но получават посредствен автомобил, който няма да се хареса на хора, които поне малко разбират от техника. Ще се купува от заблудени фенове на марката които купуват лъскави опаковки, без да се интересуват от съдържанието. Обаче забравят, че живеем в информационната ера и клипове като на Санди имат много повече тежест отколкото рекламните им материали. Направо ми стана смешно как написаха три платени статии за EQS за два дни. Първата от която беше, че утре ще пишат статия за EQS. Е колко трябва да си тъп, за да разбереш че това е платена реклама?
Коментиран от #43
09:18 18.04.2021
43 гост
До коментар #42 от "А ти какво очакваш?":
Аз нищо не очаквам , ей тоя "умник" Пламенчо очаква , дето ми обяснява как любимите му немци ВЕЧЕ произвеждали и купувачите на Тесла ей сегичка щели да си купят от тях , вместо от Тесла , хахах !!!Коментиран от #44, #50
10:45 18.04.2021
44 Хихи
До коментар #43 от "гост":
Те ще купят от немците! Като отвори завода на Тесла в Германия!11:04 18.04.2021
45 хо ха
11:05 18.04.2021
46 12345
Коментиран от #47, #48
11:07 18.04.2021
47 Що тъй
До коментар #46 от "12345":
Може другите да се чудят, къде да складират! Що мислиш, че Тесла няма да продава, като другите ще произвеждат?11:13 18.04.2021
48 Поне 10 години
До коментар #46 от "12345":
Никой няма да се чуди къде да складира електрички, защото търсенето ще е повече от предлагането и всичко, което се произведе ще се купи. Точно както и възобновяемите източници, електромобилите ще са ограничени от производствените възможности, които пък ще са ограничени от доставките на материали.Както виждаш, Tesla на мига може да продаде около милион пикапа, ако ги имаше на склад, също така няколко десетки хиляди камиона. Само че към момента не им достигат батериите дори за модел 3 и модел У, заради повишеното търсене. Затова бързат със собственото производство на батерии, защото очевидно това е слабата брънка във веригата, което им пречи да се разрастват още по-бързо.
11:24 18.04.2021
49 незнайко
19:16 18.04.2021
50 Шоп от СО
До коментар #43 от "гост":
Егати спора, егати фенбойчетата. Тесла ли ше си купиш че се пениш толкова? Като седнете да спорите за безсмислени работи...Вземете поспорете малко за бъдещето на бг икономиката, как да се справим с демографкската кирза.
Твърде сложно, нали? По лесно е да сравняваме числа от интернет и да цитираме чужди мнения.
Коментиран от #51
10:38 19.04.2021
51 От Искъро по-длибоко нема
До коментар #50 от "Шоп от СО":
Хайде излез малко от махалата. Обсъждаме какво ще се купува утре по белите страни. Може и да ти се струва, че това не ни засяга, но на практика това ще са автомобилите които ще се карат след 10 15 години масово в България.За демографската криза се грижат братята роми. Те имат по повечко деца. От това пък зависи какво население ще преобладава след 10 15 години да ги кара тези автомобили.
17:14 19.04.2021