14 Май, 2021 09:35 7 505 31

Hyundai постави рекорд за най-много изминати километри на водород

  • hyundai-
  • водород-
  • рекорд-
  • nexo

Постижението е осъществено с модела Nexo

Hyundai постави рекорд за най-много изминати километри на водород - 1
Снимки: Hyundai

Австралийският пилот Брендан Рийвс постави световен рекорд за най-много изминати километри с един резервоар водород. Това бе постигнато със сериен Hyundai Nexo, като според компютъра на колата, тя е изминала точно 887.5 километра.

Hyundai постави рекорд за най-много изминати километри на водород

Според Google Maps, автомобила е пропътувал 905 километра, а според поставено GPS устройство в колата километрите са били 903.4. Все пак за целта на рекорда е взет под внимание бордовия компютър, но и при трите случая, е очевидно подобрението спрямо предишното постижение от 778 километра, постигнато през 2017 година.

Hyundai постави рекорд за най-много изминати километри на водород

Рийвс успя да завърши прехода за малко над 13 часа със средна скорост от 66.9км/ч, като за това време са използвани 6.27кг водород. Според техническите данни на Nexo, обещаният пробег, измерен по WLTP стандарта е точно 666 километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 24 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 За това

    30 6 Отговор
    Китай заложиха на водорода в бъдеще.
  • 2 НОВО ПЕТ

    50 7 Отговор
    ТОВА Е ИСТИНСКОТО ГОРИВО ЗА БЪДЕЩЕТО
  • 3 СелЯнин

    5 13 Отговор
    УжасТ!
  • 4 1234

    24 9 Отговор
    И ще ги изминр независимо - 20 или + 40 с фарове климатик или без.... Тия на ток са булшед

    Коментиран от #23

  • 5 Госあ

    21 5 Отговор
    При такъв пробег, не е необходимо станциите да са на всеки километър, а малките модулни реактори 4'то поколение могат да покрият големи площи като източник на водород. Всъщност, инфраструктурата не е никакъв проблем.

    Коментиран от #7

  • 6 Госあ

    20 4 Отговор
    А, цикъла на водородното гориво, наистина е възобновяем,защото може да се добива от разлагането на водата и впоследствие при окислението (горенето) пак да се отделя вода.

    Коментиран от #8

  • 7 Нема проблеми викаш?

    6 15 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    След като се изгражда толкова лесно и безпроблемно, къде е зарядната инфраструктура за водород в България? Зарядните за електромобили никнат като гъби след дъжд, въпреки че на практика в България почти няма електромобили.

    Ако пренебрегнем високата цена на това nexo, като предположим че си го спечелил от томбола, ако вече го имаш можеш ли да го караш в България?

    Коментиран от #14

  • 8 Еколог

    13 7 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Колко киловатчаса електрическа енергия ще е нужна за производството на водород за 100 километра пробег? Последно четох, че са необходими 66 киловатчаса с които един електромобил може да измине 300 400 км Къде отиде екологията?

    Ако този водород се произвежда от българския микс, за производството му ще се отделят 33 кг co2 плюс всички останали гадости излизащи от комините на тецовете. Това са 330 гр co2 на километър. Тоест замърсяването е три пъти по-голямо, отколкото да се движиш с дизелов автомобил.

    Коментиран от #9, #12, #13

  • 9 Това с СО2

    16 2 Отговор

    До коментар #8 от "Еколог":

    е дъвка за онова нещо грета тупаненберг, неориентираните й другарчета и банкерчетата, криещи се зад тях. СО2 е от основно значение за фотосинтезата на растенията и ще ги стимулира. По този начин ще бъде усвоен, пречистен и то с полза. И друго : Всеки акварист го знае и много от тях го използват. Когато иска да засили водните си растения и ускори растежа им, използва за това именно СО2. Пуска се от газова бутилка, да аерира водата и афектът е много голям. Другото е измама с користна цел. А защо се мълчи за истинските замърсители като например хвостохранилищата от златните ни коцесии, химтрейловете от самолетите, масовата сеч на горите, агресивната химия в жиотновъдството и селско стопанство, ГМО храните, и замърсявания, и много други. Отговор нЕма.

    Коментиран от #10

  • 10 Еколог

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Това с СО2":

    Кой е казал че СО2 е отровен или вреден за човека или природата? Проблем са физическите, а не химическите му свойства. Просто е добър топлоизолатор е създава парников ефект. Ако продължаваме да го трупаме с такава скорост, след 100 години ще имаме нерешим проблем. Но казваш понеже ние няма да сме живи, какво ли ни интересува за тогава?
  • 11 патриотът68

    3 14 Отговор
    Това е идеална технология за ушанките. Изостанала и нискотехнологична .Къде ти ушанките да измислят батерия,освен ако не откраднат технологията,но и с това една ли ще се справят. Почти всички напреднали държави казаха,че ще правят батерии,само руският гений мълчи. То в гората с теслата трудно се прави батерия !
  • 12 куку руку ку

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Еколог":

    Зависи от какво го добиваш водорода. Ако е от вода е нужна много енергия, но връзката водород-въглерод е много по-слаба от водород-кислород. Така че е много по-лесно да се добива от метан, или друг въглеводород

    Коментиран от #15, #29

  • 13 Госあ

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Еколог":

    викаш тока у нашия микс е сълза ,А ? Айде бегай,моля ти се.
  • 14 Госあ

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Нема проблеми викаш?":

    Глифозат за вас. Зелените плевели.
  • 15 Така е прав си

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "куку руку ку":

    Само че по този начин се губи цялата идея за зеления водород, защото в процеса се отделя въглероден двуокис по-добре да изгориш този метан директно, вместо веднъж да губиш енергия за да отделиш водорода от метана, а след това него да го "изгориш" в друго устройство с още по-ниско КПД. Зеления водород се добива единствено чрез електролиза на вода с помощта на възобновяема енергия.
  • 16 pbdan

    5 1 Отговор
    Според начина на добиване водородът се нарича "сив" - получен от природен газ и водни пари при висока температура. "Син" се нарича този получен от въглища и вода и "зелен" - добитият при електролиза на водата. Сивият и синият водород са 3 пъти по-евтини от зеления, но имат въглероден отпечатък. Ако някой добива злато за 1000дол./унц., а друг е намира начин да го добива на печалба при 300дол./унц. каква ще е цената на борсата? Големи далавери ще стават.

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Те далаверите вече се готвят

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "pbdan":

    Русия се кани да стане най-големия износител на зелен водород в света. Хайде познайте колко ще е зелен?

    Коментиран от #18

  • 18 pbdan

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Те далаверите вече се готвят":

    Именно. Чрез химически анализ може да се познае по кой метод е добит водорода, но като го смесиш с природен газ не се различава как е добит. Правят АЕЦ за получаване на зелен водород за оправдание, а пробутват сивия и синия покрай него на огромна печалба.
  • 19 АЕЦ

    4 0 Отговор
    Водородът от АЕЦ не беше ли виолетов?
  • 20 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "pbdan":

    Тези далавери мой, стават в момента с т.нар. зелени веита с тотовете нерециклируем токсичен отпадък, който остава след смешния им цикъл на експлоатация и още по смешното им кпд. Та всички такива "паркове" имат газови турбини като бекъпи за непостоянния си ток и всички продават електричество от тях ! И всъщност, водорода от соларните паркове (който донякъде осмисля съществуването им) и най вече от реакторите е по евтин от този от природния газ.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Дрън-дрън

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    Дай някакъв източник за твърденията си? Вероятно ще се затрудниш защото трудно се дават линкове към собствените ти разсъждения, които нямат никаква връзка с реалността.

    Към момента най-евтиния водород се произвежда от метан с голямо отделяне на въглероден диоксид.
  • 22 pbdan

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    Не мога да се съглася с последното твърдение. Излиза, че цикълът фотоволтаик, електролиза и водород, изгаряне на водорода/горивна клетка, електричество е с по-висок КПД отколкото фотоволтаик, акумулатор, електричество. Освен всичко водорода има много нерешени проблеми. Напиши в гугъла "Водородна енергетика – мечти и нерешени проблеми" и прочети подробности.

    Коментиран от #25

  • 23 Хихи

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Пишеш глупости! Водородната кола, е електрическа, като тока се произвежда във водородната клетка! И като е електрическа, е със същите принципи като електрическа! Колкото повече настъпваш, повече енергия гори и това има голямо значение за разхода, така както е и при електрическите! Та би изминало по-малко километри с включени климатик и фарове и т. н. и висока скорост!

    Коментиран от #24

  • 24 qwerty

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "Хихи":

    То щото при ДВГ колкото повече натискаш, толкова по-малко гори. Стига глупости. Водородните двигатели са наистина бъдещето, но Мъск не харесва това. Както прееб@ Биткойна.

    Коментиран от #26

  • 25 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "pbdan":

    Това е много стара информация, която ми даваш. Относно сметките от производство до изминати километри с автомобила, определено мисля че ефективността е за водорода,но това са доста сметки които не мисля да правя. Да не говорим за въглеродния отпечатък. Разликата е колосална при тези показатели, когато се включи атомната енергетика.

    Коментиран от #27

  • 26 Хихи

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "qwerty":

    Какви водородни двигатели бе пич? Не знаете какво пишете! Това е електрическа кола с водородна клетка! Тази кола е с батерия 40 кВч и водородна клетка, която дозарежда батерията с ток! И как решихте, че това е екологично, като колата е с 40 кВч батерия и отделно водородна клетка с резервоар и т. н.? А Тесла Модел 3 SR+ например е мръсна кола, която е само с 50 кВч батерия? Защо въобще е нужно да се обяснява на хора, които нямат представа от каквото и да е, обаче имат мнение? Прочетете малко! Значи пак да напиша, Хюндая е с 40 кВч батерия и водород, а Тесла Модел 3 SR + е само с 50 кВч батерия!

    Коментиран от #28

  • 27 Хихи

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Госあ":

    И до теб да напиша! Много електрички са с по-малка батерия от тази водородна кола! Батерията тук е 40 кВч! Повечето стари електрички и не само стари са с по-малки батерии! Мислете малко с тези глави!
  • 28 Хихи

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Хихи":

    Да се поправя, тук батерията е 1,56 кВч! А не 40 кВч! При Мирай беше 9,5 кВч! Тук е малка! Грешка!
  • 29 Именно

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "куку руку ку":

    Напротив, точно защото връзките H-O-H са много по-здрави е удобен за гориво.
    Колкото повече енергия е нужда, за да ги разделиш, за да "произведеш" водород толкова повече енергия ще можеш да получиш когато ти трябва да го свържеш с кислород.
    В крайна сметка за водорода трябва да престане да се мисли както сме свикнали за изкопаемите горива - той не е ресурс, който определя с колко енергия разполагаме, а батерия, която складира енергия в едно състояние и я отдава когато се свързва в друго.
    Енергията в крайна сметка трябва (и в някакво неясно колко далечно бъдеще) ще идва изцяло от Слънцето (ще се складира през деня, за да има предостатъчно когато Слънцето го няма или е слабо) и ще се използва по максимално чист начин, а по-чисто от това да гориш Водород и да получаваш Вода няма да бъде намерен още много дълго време!

    Коментиран от #30

  • 30 куку руку ку

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Именно":

    Ти го отдели с малко енергия от въглерода, пък после си получавай многото енергия при свързването му с кислорода...
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.