ФАКТИ.БГ

Opel представи бус на водород

Vivaro вече се предлага с богат избор от задвижвания

Публикувана: 18 Май, 2021 14:50
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2920
Opel представи бус на водород
Снимки: Opel
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Opel добави още един вариант за задвижване при лекотоварния Vivaro. До момента бусът се предлагаше със задвижване от дизелови агрегати, изцяло електрическа версия, а вече може да бъде поръчан и на водород.

Opel представи бус на водород

Доставките ще започнат още от края на тази година в Европа, а от Opel споменават, че работното возило запазва същото товарно пространство като останалите модели или с други думи, 4.95 метра за стандартния и 5.30 метра за дългата версия. Обемът е идентичен с този на дизеловата версия и разполага с 6.1 кубични метра, а максималният товароносимост достига 1100 килограма.

Opel представи бус на водород

Резервоарите са разположени на мястото на батерията при електрическия модел, но за разлика от него позволяват зареждане за едва три минути и пробег от 400 километра. Все пак Vivaro разполага и с 10.5кВч батерия, която позволява до 50 километра изцяло електрически пробег.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Анонимен
1 Отговор
И тва чудо, дека че го зареждам с водород.

Коментиран от #8


Оценка:
-6 +23

Ах морето
2 Отговор
А сега редовния въпрос. За колко време ще стигна на водород до морето и колко ще ми струва пътя с това виваро?

Коментиран от #4


Оценка:
-3 +14

Ще се сетят
3 Отговор
Тръгни да разнасяш стока с електричка и ще си приключил до обяд после цяла нощ заряд... Водорода е бъдешето

Коментиран от #6, #12, #25


Оценка:
-7 +34

По добре
4 Отговор

До коментар #2 от "Ах морето":


не се затруднявай с такива сложни въпроси защото и без това винаги ще си пътуваш по един и същ начин.Ще сипваш на 20-25 годишната бракма пропан-бутан а до теб ще хърка потният хипопотам.

Коментиран от #24


Оценка:
-7 +21

ДЕДО ВИ КРАЧУН
5 Отговор
Е ТЕ ТОВА Е ЕКОЛОГИЧНА КОЛА!!!!! НЕ ГЛУПАВИТЕ ЕЛЕКТРИЧАРКИ КОИТО ДВИЖАТ ДО 80 КМ И ГИ ЧАКАШ 5 ЧАСА ДА СЕ ЗАРЕДЯТ.

Оценка:
-4 +23

Да Да
6 Отговор

До коментар #3 от "Ще се сетят":


Ама не

Оценка:
-5 +4

DrivingPleasure
7 Отговор
Е това може да е бъдещето, колкото и да реват на одрусания никаквец фенчетата... макар и това да не е най-доброто

Коментиран от #9


Оценка:
-4 +15

9973
8 Отговор

До коментар #1 от "Анонимен":


Предлагат се и самолети Хариър с вертикално излитане, но не са за теб!
Има други, дето ще намерят къде да го зареждат

Оценка:
-5 +4

Рено ентусиаст
9 Отговор

До коментар #7 от "DrivingPleasure":


Едно е сигурно бъдещето НЕ Е на Тропш и другите немски простотии.

Оценка:
-2 +5

Ти да видиш!
10 Отговор
Ама вярно ли така мислиш? Колко километра ще минеш градско до обяд за доставки? Ако заредиш през нощта батерията със 75 kWh за 12 лв, на хартия ще можеш да минеш 330 км, но нека да ги сложим 200. Къде ще ги навъртиш до обяд? Ще можеш ли да ги навъртиш цял ден? Това са ти по 1200 км на седмица и 60 хиляди километра годишно.

Ще сметнеш ли колко ще ти излезе дизеловото гориво и колко на водород?

Оценка:
-3 +7

Хихи
11 Отговор
Важно е, антитата да наблегнат над това, ЧЕ ВОДОРОДНИТЕ КОЛИ ИМАТ БАТЕРИИ! Че ореваха с това, че електрическите имали батерии! Водородните също имат и то не малки, както виждате тук е 10.5 кВч! Тесла Модел 3 SR + е с 50 кВч, батерия! И си върви само на ток, без допълнителни резервоари, водородни клетки и всякакъв друг вид глупости! И пак да ги питам, защо според тях водородните коли са по-екологични, като тяхната батерия също е доста голяма, без да смятаме и водорода, производство и т. н.?

Оценка:
-8 +8

Милен
12 Отговор

До коментар #3 от "Ще се сетят":


В Мюнхен една от базите на DHL, камиончетата които разнасят пакетите са изцяло на ток. Възможно е да има и още, но за тази съм сигурен , защото съм ги видял. Сутрин като минавам от там и един след друг излизат от базата и тръгват по различни райони. Те сигурно са прости да разнасят с електрички. Ама това няма как да го разбереш живеейки на село и четейки глупости по цял ден.

Оценка:
-7 +15

pbdan
13 Отговор
Лошото за водорода е, че добитият от природен газ или въглища е 3 пъти по-евтин от добития чрез електролиза. Големи далавери се очертават. Другото лошо е, че в горивната клетка има благородни метали които при масово производство ще се оскъпяват, а не поевтиняват. КПД-то е около 50-60% и горивната клетка подлежи на подмяна след 100-200 хил км. Да не говорим за водорода който де зарежда при 700 бара налягане и е подвижна осколочно-фугасна и запалителна бомба. Тия проблеми са разрешими, но на много висока цена.

Коментиран от #14


Оценка:
-4 +11

Госあ
14 Отговор

До коментар #13 от "pbdan":


Глупости отпреди 30г. Това че веитата препродават ток от газ, не означава че всички източници на енергия са толкова неефективни.

Коментиран от #18


Оценка:
-9 +3

Хихи
15 Отговор
Зареждането ще отнема 3 минути, а шофирането до станцията - 2 часа! 😂😂 На бърза зарядна на ток за 20 минути Модел 3 зарежда енергия за 300 километра! А вече и не само Тесла, а и новите Йоник 5 и новата Киа!

Коментиран от #17


Оценка:
-5 +6

двг умре
16 Отговор
Въпросът е следният батерия или водород тъпите германски кучета и техният Тропш изобщо не играят.

Оценка:
-3 +3

Милен
17 Отговор

До коментар #15 от "Хихи":


Не си прав колега. На практика електричката я зареждаш за 0 изгубени минути. Живея в покрайнините на Мюнхен и вече доста от фирмите покрай които минавам си имат зарядни на парко местата. Сиреч в къщи докато спиш колата се зарежда, ако пък си забравил, зареждаш я на работа. Или просто казано, винаги си зареден и не губиш и минута време и не се редиш по бензиностанции. Но тези коли не са удобни за тукашните философи които кръстосват от Варна до София и обратно ,защото ще трябва да изпият по кафе на някое зарядно, а те нямат време. Германците са будали, ганьо е най умен, ама все без пари хахаха

Коментиран от #19, #22, #23


Оценка:
-4 +9

Кое не е вярно?
18 Отговор

До коментар #14 от "Госあ":


Колко пъти вече ви питам колко е животът на една горивна клетка, след което е необходимо рециклирането и? Най-лошото е, че за разлика от батериите, при които животът се измерва в брой цикли, животът на водородните клетки се измерва в часове работа и за разлика от батериите се скапват много по-бързо при градско шофиране.

Оценка:
-4 +7

Хихи
19 Отговор

До коментар #17 от "Милен":


Знам че е така! Обяснявам на тези които пътуват 2 хиляди километра!

Оценка:
-3 +4

стоян
20 Отговор
Опел -само името -сто процентово Рено

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +4

21
Този коментар е премахнат от модератор.
22
Този коментар е премахнат от модератор.
Turbo
23 Отговор

До коментар #17 от "Милен":


Мюнхен да не село в Пловдивско тесльо?Тичай да закачиш Теслъта в контакта.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +4

Потния хипопотам
24 Отговор

До коментар #4 от "По добре":


Я да не говориш така на мъжа ми.Той е мутра с 124-ка ,Нокия 3310 и анцунг Адидас.И едно време с Жоро Илиев са основали ВИС-2,но сега стой в сянка.Такива са правилата на играта.

Оценка:
-3 +4

Дукесата
25 Отговор

До коментар #3 от "Ще се сетят":


Е как цяла нощ, любовнико! Много си палав!
Аз по-бързички ги обичам - с Опел е-Виваро на 150-киловатовата на Финес чарджинг за едно кафе време

Оценка:
-2 +1

Милен
26 Отговор

До коментар #23 от "Turbo":


Ами имаш атлас бе дизльо, разгърни го и ще видиш къде е. На една цистерна с дизел е от твоето село хахаха. Няма да ти стигне заплатата за нафта до тук хахаха. Докато дойдеш и ще ти се запуши ДПФ филтъра на печката хахаха

Коментиран от #27


Оценка:
-5 +5

Turbo
27 Отговор

До коментар #26 от "Милен":


Разстоянието от къщи в Столипиново до Мюнхен е точно 1 489 km и го минавам с един резервоар на Пежото без да спирам тесльо. Няма как да ми се запуши DPF, защото съм го махнал за да може звяра да върви повече и да гори по-малко.


Не получавам заплата защото съм бизнесмен и имам собствен бизнес в Столипиново.

Хайде тесльо, отивай да пасеш на ливадата на село.

Коментиран от #28


Оценка:
-4 +12

Милен
28 Отговор

До коментар #27 от "Turbo":


Мне, не става с един резервоар първо. Второ махнал си филтъра, защото ти е скъпо да го смениш или почистиш БИЗНЕСМЕНЕ. Ама я по добре си стой в столипиново, че тук обичаме чистия въздух. Тук на такива БИЗНЕСМЕНИ като теб на които им викаме селски тарикати, номерата им не минават и да не стои пежото на трупчета като остане без TÜV хахаха. Бизнесмен бил хаха, пълен смях си ганьо

Коментиран от #30


Оценка:
-3 +3

авто
29 Отговор
Най добре да се върнем към магарешките каручки,най екологични са,зареждат се с зелена трева или слама според случая,отделят само тор подходящ за подсилване на растенията,не са скъпи т.е. достъпни са за всеки не издават силен шум,освен ако магарето не зареве като види магарица.Кото много бърза на влака .

Оценка:
-0 +3

Turbo
30 Отговор

До коментар #28 от "Милен":


Тесларски номера,местя си го в другия крачол.Пишеш с ник на опонента и си мислиш,че ще заблудиш някого.Пежото ми е евро 5 и е заводски без FAP филтър.С DPF са немските коли тесльо хук.Имаш IQ като мургавите и IP адреса ти от махалата.Марш при козите.

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +3

Гост
31 Отговор
Предполагам е наоравен за Германия, където има водородни станции. Проблемът с евтиният водород е че не е екологичен, иначе е напълно конкурентен на петролните горива.

Оценка:
-0 +3

Милен
32 Отговор

До коментар #30 от "Turbo":


През вурста ми е за френския ти автомобил, ама след като си махнал филтъра ако ще и евро 15 да е била все тая.. Колата му уж евро 5 пък без филтър хахаха. Много си ми под нивото да те коментирам даже БИЗНЕСМЕНЕ. Ходи се надлъгвай със събратята ти кой кого ще излъже по добре и си карай със здраве автомобила който имаш, но не се изказвай за неща които си ги виждал само на снимка.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +2

Turbo
33 Отговор

До коментар #32 от "Милен":


Цитирам Гост.
" И как най изпадналия и объркан младеж реши,че може да изпитва интелекта на хората"

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери