Last news in Fakti

3 Юни, 2021 17:46 6 759 18

Как може пробегът на електрическите автомобили да се увеличи само с преместване на батериите?

  • батерии-
  • електрически автомобили-
  • пробег

Компания от Великобритания показа концепт, който да позволи до 30% повече километри с едно зареждане

Как може пробегът на електрическите автомобили да се увеличи само с преместване на батериите? - 1
Снимки: Page Roberts

Един от изтъкваните като най-големи минуси на електромобилите според повечето хора е ниският пробег, който те изминават с едно зареждане на батерията. Именно към това е и стремежът на повечето автомобилни производители, които се опитват по различни начини да го увеличат или да намалят времето за зареждане.

Как може пробегът на електрическите автомобили да се увеличи само с преместване на батериите?

Компания от Великобритания показа проект, чрез който твърди, че може да увеличи пробега на електромобилите с до 30% и то чрез доста просто решение. Патентованият дизайн на компанията премества батериите, като ги поставя вертикално между зад предните седалки, а също така и обръща задните седалки с гръб към тях.

Как може пробегът на електрическите автомобили да се увеличи само с преместване на батериите?

Според британците това увеличава дължината и междуосието на автомобила, като внася някои структурни промени и може да помогне за по-добър цялостен дизайн. Също така внася и повече комфорт в превозното средство като позволява по-ниска позиция на седене и създава по-добра аеродинамика. От компанията също така допълват, че именно благодарение на тази промяна пробегът ще се увеличи с до 30%.

Как може пробегът на електрическите автомобили да се увеличи само с преместване на батериите?

Все пак монтирането по такъв начин на батерията би изместило центъра на тежестта доста по-високо в сравнение с останалите електрически автомобили, според нас, като това е и една от причините за по-доброто пътно поведение на част от тях.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ако искат

    42 0 Отговор
    на тавана да ги сложат и да се зареждат. Това няма да го бъде - ниска стабилност и хората отзад гледат назад

    Коментиран от #2, #14

  • 2 гост

    23 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ако искат":

    Малко са закъснели с "проекта" има няма десетина години , затова !! Тогава батерийните пакети бяга дебели по 20-25 сантиметра и можеше да се каже , че увеличават височината ! В момента рядко са повече от 10 см и най-вероятно още по-тънки ще станат , така че няма как да се седи по-ниско !! Да не говорим , че идват "структурни " батерии , които пък изобщо няма да увеличават височината , даже може да я намалят !
  • 3 незнайко

    12 17 Отговор
    Увеличението на пробега е възможна само с поставянето на скоростна кутия ! Така консумацията към електродвигателя ще се намали и от там пробега ще се увеличи . Ще бъде възможно увеличаване на оборотите на електродвигателите за светка на техния обем . Не напразно конвенционалните коли отначало са били с 3 после и 4 след това с 5 и накрая със 6 скоростни ръчни кутии !!! Производителите го знаят това, но избягват предавките за сметка на тока в електродвигателя, затова те имат водно охлаждане както и обикновенния ДВГ.

    Коментиран от #6, #12, #18

  • 4 Гост

    26 0 Отговор
    Забрави! Някой хора може и да нямат проблем с движение седнали назад, но аз почвам да драфам при такава позиция.
  • 5 Гост

    35 1 Отговор
    По-висок център на тежеста. Огромна батерийна маса, която при сблъсък се изтрелва напред и мачка двамата седнали отпред. Електромагнитното лъчение вече не е под краката ти, а директно на гърба ти. Минусите са прекалено страшни за да си струва ползите.
  • 6 бай Даньо

    26 7 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    Не се обиждай но си незнайко. Скоростната кутия има функция само при ДВГ , защото ефективността на двигателя е много различна при различни обороти и също полезната мощност . При електрическия двигател ефективността и мощността са на макс в целия диапазон от 0 до макс скорост. За това Тесла (ако не се лъжа) има само една скорост която е фиксирана по скоро променя предавателното отношение от ел мотора до гумите както е по удобно , отколкото да варира за да прави двигателя да работи в по ефективен режим каквато е функцията в ДВГ.
    Без да съм див фен на Теслите едно от най добрите идеи е батерията да е отдолу и плоска така центъра на тежестта е възможно най ниско и колата стабилна още колата е структурно на солидна ( няма кола с по добър краш тест от Теслите!). Какво са "измислили" тия не е ясно , по скоро нищо.

    Коментиран от #9

  • 7 Нищо ново

    8 3 Отговор
    Още след ВСВ автомобилните заводи се мъчат да създадат малък евтин автомобил, който да бъде достъпен за обикновенния човечец. Така се появява БМВ Изетта. По същото време и други правят опити като използват мотоциклетни двигатели. Интермобил е от френски ссмолетни конструктори, Мегра 200,Гогомобил,Месершмид и ДОРНИЕ с точно такава конструкция, задната седалка е обърната назад. Предната и задната част са напълно симетрични и заменяеми. Вратите се отварят нагоре. Двигателят е 200 куб см. Също изработен от самолетна фабрика. Така че идеята е много стара, от преди повече от 70 г.
  • 8 Гст

    12 0 Отговор
    Ниско седене и комфорт, тия какво друсат?
  • 9 Гост

    6 11 Отговор

    До коментар #6 от "бай Даньо":

    В грешка си бай Даньо. При тесла мотора е инверторен и при различните обороти честотата и мощността му мога да са различни. Ако за 1 час работа мотора на Тесла изхарчва 15 квт ток, има голямо значение, дали при този режим на работа ще изминеш 100 км на една предавка или 200 км на друга предавка.

    Коментиран от #11, #13

  • 10 РЗС

    4 1 Отговор
    то вариантите къде да се постави батерията са на едно 3 секундно замисляне от всеки, който е виждал кола на живо. До сега батериите са били или зад задния ред седалки(при много хибриди), или хоризонтално в багажника или хоризонтално на пода на колата. Не е като да го мислиш 2 седмици. Телсата като са я сложили на пода и те нищо не са измислили, при теслата предимството е, във алгоритъма в който работят батериите, той е единствено специален и затова е засекретен, защото без него телслярката е само един автопилот и един африканец дето всеки ден вряка по туитъра.
  • 11 бай Даньо

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    А добре че ми каза какъв е мотор на теслата. Мощността и "честотата" на мотора нямат пряко отношение към пробега. Това на което предполагам казваш мощност е номинална или максимална мощност и тя наистина е нещо фиксирано. Инак двигателя си работи чудесно на 15КВ и на 0,015КВ само ускорява различно . НО това ускорение става за 10 секунди с мощен мотор ( работещ на 10КВ ) или за 100 секунди с немощен (на 1КВ) и после за пробега имаш 1 час да кажем за 100км пробег. 10КВ за 10 секунди са 0,027КВч енергия а 100 секунди за 1КВ са също толкова. ( не се хващай з а цифрите примерни са само илюстрация колко са малки сравнено с какво се иска за пробег 100км) После идва 1 час каране ( минус 10 или 100 секунди) за пробег от 100км където ще се иска да работиш против съпротивление на въздуха и гумите... където ще отидат едни 10 КВч поне... инак за какво батерията на Мъски е 85 КВч!? Ами за това и отива за 600 км!? Схвана ли от какво зависи пробега!?
  • 12 реалиста

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    мноу ги чаткаш раУтите,върна инж на тесла в първи клас
  • 13 Пак ли бе Радев, Инженерино

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Така и не се научихте, че необходимата мощност на гумите при движение с определена скорост в зависимост от моментните условия определя мощността на двигателя, а не е обратното. Няма как при 100 километра в час и при 200 километра в час, автомобила да се нуждае от 15 киловата мощност в двата случая!

    Оборотите също не определят мощността. При едни и същи обороти, един и същ двигател на един и същ автомобил може да работи като с 50 киловата, така и с минус 50 киловата или 10 киловата в зависимост от условията.

    Ако колелата се нуждаят от 15 киловата за да поддържат определена скорост, скоростната кутия нищо няма да промени, ако промениш оборотите на електродвигателя. На входа все ще са необходими 15 киловата плюс загубите в кутията. Скоростната кутия не може да промени мощността.
  • 14 куку руку ку

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ако искат":

    Където и да ги сложат, това нещо "увеличаване на пробега с едно зареждане, само чрез промяна на позицията на батерията", звучи като "удължаване на одеало чрез отрязване на парче от единия му край и зашиване на парчето в другия му край".
  • 15 Някой

    8 0 Отговор
    Няма да ги купуват така колите. Много хора не искат да се возят с гръб на движението.
  • 16 Механик

    7 1 Отговор
    " Как може пробегът на ел. автомобил да се увеличи само с преместване на батериите?"
    МНого просто.
    Премествате батериите в мазата. На тяхно място поставяте ДВГ и резервоар. За 3 мин. напълвате резервоара с гориво за 600 км.
    Запускате двигателя и изминавате 600 км. с едно зареждане.
    Приятно шофиране.
  • 17 Пурко

    6 0 Отговор
    Вече всеки си рисува каквото му падне без нужните инженерни познания! Всяко ИТ се мисли за авто производител за съжаление!
  • 18 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    Действително си незнайко, за да предлагаш скоростна кутия за елтродвигател. Първите електрички имаха по две предавки и това се оказа голям проблем, неефективно и скъпо решение. ДВГ има мощност и въртящ момент само в определен оборотен диапазон, затова е нужна скоростна кутия, докато ел. двигателя има 90% от силата си от 1ви оборот, нулева нужда от предавки. Това по-горе е велика глупост, може да има по-висок пробег спрямо кола със същия обем или нещо подобно, ала вертикална батерия, макар и в центъра е голям минус спрямо плоска батерия на пода, освен това тази позиция на седене при ускорение е много неприятна за задните пътници, ако е с 50кс може.