Tesla Model S Plaid, най-бързото и мощно електрическо превозно средство в историята на компанията, започна да се доставя миналата седмица. И в нови туитове изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск обясни какво прави двигателите на Plaid толкова специални.
Ще припомним, че колата е оборудвана с три електрически мотора със системна мощност 1 020 конски сили. Те могат да ускорят колата до 60 мили в час (96.6 км/ч) за 1,99 секунди. Трябва обаче да се знае, че автомобилният производител започва измерването не от място, а след като колелата се завъртят с единия фут, което дава известно предимство и разлики във времеизмерването.
Освен тези маркетингови номера, които се правят с цел колата да свали времето за ускорение до сто под две секунди, Plaid разполага с много леки двигатели, които човек може да вдигне сам. В същото време високата мощност е постигната чрез използването на части от въглеродни влакна.
Както обясни Илон Мъск, въглеродните влакна се използват за обвиване на меден ротор, а технологията за производство на такава обвивка е разработена от самата компания и за момента са явява уникална за автомобилната индустрия.
Първо, обвивката от въглеродни влакна позволява на ротора да достигне високи обороти в минута без риск от деформация поради центробежната сила. Това от своя страна увеличава специфичната мощност на двигателя.
На второ място, карбонът (CFRP) предпазва медния ротор от повреда поради разликата в топлинното разширение със статора в двигателя. По принцип обвивката от въглеродни влакна около медния ротор е предварително "опъната", което означава, че медните части на ротора са винаги под напрежение.
Най-интересното е, че Мъск казва, че инженерите на Tesla имат още няколко идеи за допълнително увеличаване на въртящия момент и мощността на двигателя, които ще бъдат използвани в модела Roadster. Разработването на последния трябва да приключи до края на годината, а пускането му на пазара ще се случи през следващата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Трън
Коментиран от #9
14:32 18.06.2021
2 Димов
Коментиран от #4, #18
14:33 18.06.2021
3 Ти да видиш!
И какво предимство дава този метод на измерване, ако при сравнението на времената, абсолютно всички останали автомобили са тествани по абсолютно същия начин? Нали трябва да се сравняват ябълки с ябълки и затова всички правят измерванията по този начин, много преди основаването на компанията Тесла, за да говорите за предимство! Точно затова има толкова големи разлики между от 0 до 60 мили в час ( 96.56064 км/ч) и от 0 до 100 километра в час и двете не трябва да се бъркат при публикациите.
Коментиран от #19
14:37 18.06.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Мускала
Коментиран от #17, #20
14:50 18.06.2021
6 Шофьор
Та всеки двигател мощността му е въртящ момент по обороти - вдигането на оборотите намалява размерите и теглото на двигателя но пък износването е на квадрат от оборотите - намалява надежността а и проблема с прегряването. Отделно цената също се вдига неимоверно но винаги ще се намерят богати тъпаци с малки пи.ки които да показват чрез колата че са по по най.
Коментиран от #10, #15
14:50 18.06.2021
7 Acmilan
Коментиран от #11
15:05 18.06.2021
8 оня с коня
първо си купете, после покарайте и накрая коментирайте, тъпанарии!
15:13 18.06.2021
9 Каква измама?
До коментар #1 от "Трън":
Един акумулатор за кола 80 амперчаса има стартов ток 800 ампера. Не е ли същото? Това се води 10C акумулатор защото може да отдаде ток 10 пъти капацитета си. Има литиево-йонни батерии с по 150C discharge rating. Тоест 150 пъти капацитета, така че не се впечатлявай толкова, особено ако става въпрос за секундни такива стойности само в рамките на ускорението.15:13 18.06.2021
10 Ти да видиш! Ти да видиш!
До коментар #6 от "Шофьор":
Щом на електромотор, проектиран за първо обслужване на един милион мили казваш ненадежден, двигателят на твоя автомобил през колко милиона се обслужва?Цялото обслужване на един електромотор е смяна на лагери за няколко долара! Само труда струва десетки пъти повече отколкото вложените части. Можеш ли да кажеш същото за твоя автомобил?
Целия двигател струва под 1000 долара. Можеш ли да кажеш същото за твоя автомобил?
Ей, предразсъдъците са голяма работа!
Коментиран от #81
15:19 18.06.2021
11 Така е!
До коментар #7 от "Acmilan":
Най-важното е звука! По-голямо удоволствие ти доставя да слушаш как реве някоя, докато гледаш порно или да си пуснеш клип с някое ferrari спряло на светофар, което реве, отколкото да караш по завоите на някой проход с тихия си автомобил, какъвто и да е, за да идеш да правиш тихо любов с някоя мадама.Егати удоволствията, които изпитваш!
15:26 18.06.2021
12 Боко Тиквата
15:33 18.06.2021
13 Хихи
Коментиран от #32
15:34 18.06.2021
14 Преувеличаваш
Коментиран от #16
15:38 18.06.2021
15 каруцар
До коментар #6 от "Шофьор":
За кефа на богатите глупаци е фрашкано с много умни сиромаси, които се облизват под "киселото" грозде и си лапат големите пи.ки15:45 18.06.2021
16 Хихи
До коментар #14 от "Преувеличаваш":
Да, така е. Грешката е моя. 1.98 секунди!15:45 18.06.2021
17 Марихуана
До коментар #5 от "Мускала":
Това беше добро и иновативно. Трябва да се пробваш в рекламния бизнес.16:41 18.06.2021
18 Гост
До коментар #2 от "Димов":
Ти да не си станал теслар?18:28 18.06.2021
19 Гост
До коментар #3 от "Ти да видиш!":
Не е въпроса за сравняване с другите, а как е правилно да се измерва. Все едно, да тръгнем да си ги мерим с тебе, началото на рулетката да е на 2 пръста по-напред, и да се изкараме с по-големи, отколкото са реално. Всичко е по-регламент, но няма нищо общо с истината.Коментиран от #22
18:29 18.06.2021
20 Гост
До коментар #5 от "Мускала":
Щом е по регламент, значи си прав и Москвича ти е мега бърз.18:30 18.06.2021
21 Ами
Коментиран от #23
19:08 18.06.2021
22 Все бавно схващате
До коментар #19 от "Гост":
Хайде прочети какво е rollout и тогава приказвай глупости! В Америка Това е правилото за измерване на ускорението от 0 до 60 мили в час. Това е започнало още в миналото, защото при наличната техника Това е бил най-точния начин. По-късно вече е имало достатъчно точни методи, но вече е имало достатъчно информация и ако започнат да измерват без rollout, вече са щели да сравняват круши с портокали, защото са щели да се смесят данните и сравненията да станат неадекватни. Затова в Северна Америка Това е официалното измерване на ускорението, освен ако изрично не е упоменато друго Е как да не е, като така колата изглежда по-бърза! Особено сравнена с европейски модел с данни за ускорение от 0 до 100.Абсолютно всички правят тестовете си по този начин. Подобни статии се пишат за европейските читатели които не знаят това.
Коментиран от #24, #25
19:20 18.06.2021
23 Не е така
До коментар #21 от "Ами":
Без rollout времето е над две секунди.19:21 18.06.2021
24 Гост
До коментар #22 от "Все бавно схващате":
Америка не е светът. Какво е правилото ИЗВЪН Америка? В Европа така ли ги засичат?Коментиран от #26
19:49 18.06.2021
25 Гост
До коментар #22 от "Все бавно схващате":
Не схващаме бавно, офлух. Подиграваме се на американските номерца за изкривяване на реалността. Как все се опитват да се въртят, само и само Д-то им да не е отзад. Ако не си разбрал, че на това се подиграваме, значи не ние, а ти схващаш бавно.Коментиран от #80
19:51 18.06.2021
26 Хихи
До коментар #24 от "Гост":
Ами не. За това на страницата на Тесла си пише, от 0-100 км/ч - 2.1 секунди! Това е за Европа!Коментиран от #27, #31
20:12 18.06.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Хихи
До коментар #27 от "Хохо":
Ами влез на страницата бе пр..стьо! Може ли да сте такива г..оши! Влез и виж, какво си пише!21:02 18.06.2021
29 2 сек до 100км не е интересно
22:11 18.06.2021
30 Драг
23:37 18.06.2021
31 Драг
До коментар #26 от "Хихи":
Това е 0-100 с ролаут звездички те гледаш ли ги?Коментиран от #35
23:40 18.06.2021
32 Драг
До коментар #13 от "Хихи":
Бре бре бре откога 2.06Коментиран от #37
23:43 18.06.2021
33 блаблабла
00:18 19.06.2021
34 Нане
07:35 19.06.2021
35 Хихи
До коментар #31 от "Драг":
Офффф, вече незнам за какво обяснявам на такива га...ши! Ще ти го напиша с големи букви, щото не мога да ти викам! ЗВЕЗДИЧКИТЕ СА НА АМЕРИКАНСКАТА СТРАНИЦА НА ТЕСЛА, ЗАЩОТО ТАМ ИЗМЕРВАНИЯТА СЕ ПРАВЯТ ПО ТОЗИ НАЧИН! НА ЕВРОПЕЙСКАТА СТРАНИЦА НА ТЕСЛА СИ ПИШЕ ОТ 0 ДО 100 Е 2.1 СЕКУНДИ! ВЛИЗАШ И ГЛЕДАШ! ЗВЕЗДИЧКИ НЯМА! Дано да си ме разбрал!Коментиран от #38
11:46 19.06.2021
36 Гошо Монтана
12:12 19.06.2021
37 Хихи
До коментар #32 от "Драг":
Без коментар!12:34 19.06.2021
38 Драг
До коментар #35 от "Хихи":
Има, незнам дали си разбрал.Коментиран от #40
12:44 19.06.2021
39 Хйахаг
12:46 19.06.2021
40 Хихи
До коментар #38 от "Драг":
Има на американската страница, написах ти! На европейската няма! Не е за вярване, че едно и също нещо, трябва да ви се пише по 10 пъти, да разберете! Когато влезеш в страницата на Тесла, сменяш на европейска държава, там виждаш цената и характеристиките с които върви! В Европа е с 0-100 за 2.1 секунди!Коментиран от #41
13:29 19.06.2021
41 Драг
До коментар #40 от "Хихи":
Има на европейската.Коментиран от #42
14:29 19.06.2021
42 Какво има бе?
До коментар #41 от "Драг":
Цитирай ОФИЦИАЛНАТА страница, господин официален? PlaidLa plataforma de tracción integral tri-motor con vectorización del par tiene tres unidades de tracción independientes, cada una de ellas con un rotor con mangas de carbono que mantiene la potencia de pico para una velocidad máxima.
2,1s*
0-100
km/h
628 km
Autonomía
(est.)
Ако искаш цитирай и някой друг език?
Коментиран от #43
18:32 19.06.2021
43 Драг
До коментар #42 от "Какво има бе?":
Ти вярно бавно схващаш, е аз на очите ли да вярвам или на теб?2.1s*, ти сам си го написал. Какво точно означава това пояснение незнам, щото знам само английски, но предполагам същото каквото и звездата на английският текст.
Когато ми покажеш резултат 0-100 км/ч за под 2.25 сек пак ще говорим. Това не прави по малък резултата макар и вълнуващ най-вече американците вълнуващи се от техните маслъл кари.
19:36 19.06.2021
44 Драг
1. Тест на лепкав асвалт VHT(което е малоумие) плюс ролаут(което е шмекеруване защото при Тесла все едно мериш 6-60mph) получават 1.98сек.
2. При нормален асфалт+ролаут получават 2.07.
Е както виждате по спецификация е 1.99 а резултата е 2.07. Има разминаване между спек и реален резултат което може да се дължи на мотор тренд кой знае.
Но факт е че дори с ролаут не са успели да паднат под 2 сек.
Тоест Тесла да закове 0-100 км/ под 2.25 сек е в границата на фантазията за мен.
Коментиран от #45
20:38 19.06.2021
45 Драг
До коментар #44 от "Драг":
Упсссс сега прочетох без ролаут на нормален асвалт 0-60mph 2.28 сек тоест 0-100kmh ще е около 2.3 сек.20:51 19.06.2021
46 Hahahah
22:21 19.06.2021
47 Hahahah
Коментиран от #52
22:23 19.06.2021
48 яко ни лъжат
Коментиран от #49
09:21 20.06.2021
49 Драг
До коментар #48 от "яко ни лъжат":
Тесла използва добрият стар използван повече от век асинхронен двигател плюс инвертор за регулиране на честота/напрежение.Коментиран от #50, #57, #58
11:20 20.06.2021
50 Верно да
До коментар #49 от "Драг":
Само не мога да разбера, толкова стара технология, а другите марки цял век още не могат да я разучат!Коментиран от #51
11:35 20.06.2021
51 Драг
До коментар #50 от "Верно да":
Не те разбирам, имаш предвид защо не слагат в семейна кола 1020 коня ли🙂??? Странно наистина, ако една семейна кола няма 1000 коня това кола ли е? Ако не ускорява от 0-100 за 2 сек как ще се включи на кръговото, това е самоубийство.Коментиран от #53, #54
11:48 20.06.2021
52 Ти да видиш!
До коментар #47 от "Hahahah":
И кой те кара да включваш този режим и да тръгваш на всяко кръстовище така? Като го включиш в нормален режим и не тръгваш с пълна газ и натисната спирачка, ускорението си е прилично, но не неприятно. Ти още малко ще питаш защо автомобилите могат да вдигат над 100 километра в час, че като се движиш в града ще убиеш някого. Както ускорението така и скоростта с която се движиш зависят единствено и само от тебе, колкото и мощен и бърз автомобил да караш.11:53 20.06.2021
53 Така е
До коментар #51 от "Драг":
Ако можеха, щяха да сложат, не мислиш ли? Не си ли чувал, че мощността продава? А така, като гледаш мотора не е по-голям от слабите, така че много скъп от материали няма да е (технологично, да)! Та, пак пиша, ако можеха, щяха да ги направят!Коментиран от #55
11:57 20.06.2021
54 Така е
До коментар #51 от "Драг":
А за размерите, нещо да кажеш? При ФВ Ъп - мотора от 82 к. с. заема, цялата предна част, а при Тесла 1020 коня, не се виждат къде са монтирани!12:01 20.06.2021
55 Драг
До коментар #53 от "Така е":
Да бе много ясно това е минимума за семейна кола 1000 коня. Мъск е предложил да се прокара закон ако кола няма 1000 коня да не може да возиш деца в нея щото като се блъснеш някъде да си сигурен че всички ще....12:03 20.06.2021
56 Пропускаш важното
Доброто ускорение може да ти даде предимства и колкото и да ти е странно, да спаси живота на цялото ти семейство в рискова ситуация предизвикана от друг. Това дали сам ще се вкарваш в рискови ситуации заради това че ако ИСКАШ, можеш да ускоряваш бързо, вече си е в междуушието и можеш да го направиш и с маломощен автомобил с който по-трудно ще излезеш от такава ситуация, защото нито можеш да се изнесеш бързо, нито да спреш бързо.
При електромобилите голямата мощност няма недостатък, защото както виждаш Тесла с 1000 коня е по-икономична от е-golf с 60 конски сили и 10 секундно ускорение до 100, с който и да искаш не можеш да превишиш скоростта на магистралата, ако въобще можеш да го караш там, защото с магистрална скорост ще можеш да минеш не повече от 50 км и следва 4 часово зареждане.
Коментиран от #61
12:20 20.06.2021
57 Така ли било?
До коментар #49 от "Драг":
А ако ти кажа, че използва и двигатели с постоянни магнити освен асинхронните двигатели, които също се различават от конкуренцията? И преди век ли се охлаждали асинхронните двигатели с флуид охлаждан от термопомпа?Коментиран от #60
12:23 20.06.2021
58 Ето ти клип
До коментар #49 от "Драг":
Да се пообразоваш малкоКоментиран от #59
12:23 20.06.2021
59 Драг
До коментар #58 от "Ето ти клип":
Е какво да видя нищо особено. В модел У исползвст отпред асинхронни двигатели и отзад синхронни. И двата типа са познати от векове. Впрочем Шевролет и Нисан използват също синхронни двигатели. Да по ефективни са но по скъпи и ненадежни. Всяко нещо си има плюсове и минуси затова Тесла както виждаш не ги слага навсякъде. Та къде видя нещо ново и различно всеки прилага малки трикове да подобри леко това което се знае от векове.Коментиран от #62, #65, #66
14:24 20.06.2021
60 Драг
До коментар #57 от "Така ли било?":
Олееее каква иновация е термопомпата няма климатик в света който да я използва. Лично извънземните са дали тази технология на Мъск с условие да не я разпространява другаде🙂.Коментиран от #64
14:28 20.06.2021
61 Драг
До коментар #56 от "Пропускаш важното":
Тука си прав мечтата на всяко семейство от България е да кара кола която струва 250 000 лева, супер икономичност. Също като ходи до Враца да влезе в някоя дупка със 2250 кг кола и да спуска 2 предни гуми, да изкриви джантите и окачването. Ех каква икономичност.Коментиран от #63
14:38 20.06.2021
62 Хихи
До коментар #59 от "Драг":
По тази логика, и мотора на Мерцедес Project One е същия, който е измислил Бенц, преди над 100 години! Само леко подобрен! Разлика няма!Коментиран от #67
14:50 20.06.2021
63 Чакай чакай малко
До коментар #61 от "Драг":
Къде набута цената в уравнението? Цената се определя от батериите, а не от двигателите. Ако сложиш на голямата батерия слаб двигател, цената почти няма да падне, но за сметка на това пробега с едно зареждане ще падне или поне няма да се вдигне.Ако за една и съща цена, можеш да вземеш автомобил със 100 коня и с 500 коня, но този с 500 коня минава макар и само малко, но повече километри с едно зареждане, кой автомобил ще избереш?
Разбира се този с малкото коне ще е ограничен до 130-40 км в час, защото ако го натовариш повече за дълго време, ще прегрява.
15:02 20.06.2021
64 Не иновация, а комбинация
До коментар #60 от "Драг":
Нали твърдиш че асинхронния мотор в Тесла е абсолютно същия като този от преди век. Ще ми покажеш ли някакви данни за някой който е охлаждал асинхронен мотор с термопомпа преди век? На практика Илон Мъск нищо не е измислил. Просто е подобрил съществуващите. Само между първото поколение термопомпи в неговите електромобили и сегашните, ако не се лъжа имаше 40% подобрение в ефективността.Освен това само с добавяне на 8 пътен клапан, спестява плетеница от десетки маркучи, които заемат цялото пространство под предния капак на останалите електромобили.
Коментиран от #68
15:08 20.06.2021
65 Фурнаджийска лопата
До коментар #59 от "Драг":
Я си прочети пост 49, с който отговаряш на пост 48, че Тесла не използва постояннотокови двигатели, а асинхронни с инвертор! Не се върти, като фурнаджийска лопата. Тесла използва и двата вида много разумно, вместо като porsche да слага скоростна кутия. Така хем им излиза по-евтино, хем е много по-надеждно от скоростната кутия пък била тя и двустепенна, няма съединители, а в същото време повечето на брой двигатели позволяват работа в много по-облекчен режим на всеки двигател.Единия вид двигатели дават много висок въртящ момент при ниски обороти, а другия вид са много ефективни, когато се използват само за поддържане на скоростта. Комбинацията между двата дава експлозивно ускорение, а в същото време огромната обща мощност позволява усвояването на почти всичката кинетична енергия при спиране и елиминира недостатъка на високото тегло на електромобила, като в същото време не се износват спирачките.
Повечето двигатели позволяват и много прецизно векторизиране на въртящия момент за всяко колело поотделно, без за целта да се използват спирачките.
Коментиран от #69
15:25 20.06.2021
66 Тенденциите
До коментар #59 от "Драг":
Въпрос на време е всяко колело да се сдобие със собствен електродвигател, но това ще стане чак когато създадат евтина батерия която може да отдаде и поеме 2000 конски сили без вредни последствия. Това време няма да е чак толкова далеч в бъдещето. Високата мощност има само предимства и единственият недостатък е цената, която така или иначе ще пада.Помни ми думата, че внуците ни ще се смеят на автомобил с под 500 коня като отживелица, а 1000 коня ще са като днешните 100 - нищо особено, а данните за ускорението няма да фигурират никъде, защото никой няма да се интересува от тях. Точно както никой вече не се интересува колко номера събира телефонния указател, и колко реда и колони символи може да изобрази екрана, да не говорим за въпроса дали е цветен, а телефона дали е мобилен.
15:27 20.06.2021
67 Драг
До коментар #62 от "Хихи":
И да и не. Съществена разлика е примерно турбината за кола. Тогава е нямало. Разлика е директното впръскване защото в началото се ползва карбуратор. Използването на различни материали си е естествен процес както и различна форма и разположение на ламелите и т. Н. Това си е моя логика всеки решава какво за него е уаааау. Нещо по средата е компютъра да променя много ДВГто обаче той си идва като еволюция други хора го измислят за други цели и естествено се налага и в колата. Същото е и с ли-йо батерия. Просто еволюцията я наложи първо в лаптопите и естествено покори цялата промишленост вече е навсякъде дори и в колите.15:30 20.06.2021
68 Драг
До коментар #64 от "Не иновация, а комбинация":
Ама може и 20000000% да е ако първите му термопомпи са биле некадърна. Какво сравняваш негови си неща, първата негова и последната негова. За да има нужда от такова супер охлаждане нали се сещаш какво означава това КПДто отива в реката 🙂. Явно Мъск е измислил и климатика, а колелото и топлата вода кога ще измисли?Коментиран от #70
15:49 20.06.2021
69 Драг
До коментар #65 от "Фурнаджийска лопата":
Хайде престани да се излагаш, смешно е вече. Казваш използвали постоянно токови двигатели??? А знаеш ли какво означава PMAC и по точно последните две букви??? И една подсказва има ли този мотор на Тесла четки??? Дааа всички ме разбраха само ти не.И друго искам да кажа когато повечето компании използваха PМАC като шевролет, нисан и др. Мъск им се смееш та кой сега е фурнаджииска лопата?
Коментиран от #76
16:35 20.06.2021
70 В голяма грешка си
До коментар #68 от "Драг":
Точно заради голямото КПД на електродвигателя, може да си позволи да го охлажда с термопомпа, която си има някаква максимална мощност. Доколкото разбирам твоя двигател не е повече от 100 коня, тоест 10 пъти по-малка мощност от трите електродвигателя на Тесла. Можеш ли да си представиш каква термопомпа трябва за твоя двигател за да го охлади? Май няма такава, нали? Трябва да е с колосална мощност.Пак пропускаш момента, че новата Тесла е много по-мощна, но много по-икономична от предишната. С по-малка батерия изминава повече километри. На практика добавянето на още един мотор повишава КПД на задвижването.
Коментиран от #71
18:34 20.06.2021
71 Драг
До коментар #70 от "В голяма грешка си":
Е добре де не можа ли да отвориш страницата на EPA вместо така да се излагаш поредната издънка. Tesla S plaid с 3 мотора 101 mpg🙂🙂🙂. То няма друга Ел кола с такива срамни показатели🙂🙂🙂. Освен това си и гадател как разбра че колата ми е под 100 коня само ти си знаеш. Колкото повече говориш толкова повече се излагаш спри се.Коментиран от #72, #75
19:26 20.06.2021
72 Я пак, я пак?
До коментар #71 от "Драг":
Дали пък не са 148mpg?148 MPG = 1.59 L/100км
Твоята кола колко и е разхода? Кои са тези много по-ефективни електрички? Изброй поне 3?
Коментиран от #73, #74
19:54 20.06.2021
73 Драг
До коментар #72 от "Я пак, я пак?":
Не не е, 101 mpg e. Ти си неграмотен и не можеш да провериш, но другите могат да напишат Tesla S plaid EPA и готово.20:03 20.06.2021
74 Не са!
До коментар #72 от "Я пак, я пак?":
101mpg комбинирано при 102mpg градско и на 99mpg магистрала.20:07 20.06.2021
75 Така е
До коментар #71 от "Драг":
Не бях проверил. Въпреки това, дори автомобила ти да 70 киловата, по-малко топлина ли ще отдели от 700 киловата електромотори? Може ли да се охлажда с термопомпа?20:11 20.06.2021
76 Най доброто от двата свята
До коментар #69 от "Драг":
Ами ще им се смее! Илон Мъск не е спрял да ползва асинхронни двигатели, за разлика от останалите.Коментиран от #77
20:15 20.06.2021
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Не знам
До коментар #77 от "Драг":
Кога и защо ги е отричал, но ако не бъркам, още първитe модел 3 бяха с двигатели с постоянни магнити, а при представянето на Камиона, каза че ще е с 4 двигателя от Модел 3?22:17 20.06.2021
79 номад
11:02 29.06.2021
80 TSLA®
До коментар #25 от "Гост":
Тоест, ти твърдиш, че на яките резачки не са им сменили възд. филтър и оттам идва резила? Не вярвам! По-скоро бяха в....ъъъъ.. творческа депресия :D01:49 01.07.2021
81 Не си наясно
До коментар #10 от "Ти да видиш! Ти да видиш!":
Няма лагери за "няколко долара". Има лагери за няколко СТОТИН долара.Електромоторът на Тесла не е съставен само "лагери" - не си запознат
Ремонт на електодвигател всъщност е доста скъпо начинание.
А цената на нов електродвигател е в пъти по скъпа от подобен конвенционален
10:39 31.07.2021