Last news in Fakti

18 Юни, 2021 14:22 10 463 81

Някои тайни и номера на Мъск, заради които Tesla Model S Plaid е толкова бърза

  • tesla-
  • model s-
  • plaid

Ускорението не се мери от място, а специална карбонова обвивка позволява на ротора да достигне високи обороти

Някои тайни и номера на Мъск, заради които Tesla Model S Plaid е толкова бърза - 1

Tesla Model S Plaid, най-бързото и мощно електрическо превозно средство в историята на компанията, започна да се доставя миналата седмица. И в нови туитове изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск обясни какво прави двигателите на Plaid толкова специални.

Ще припомним, че колата е оборудвана с три електрически мотора със системна мощност 1 020 конски сили. Те могат да ускорят колата до 60 мили в час (96.6 км/ч) за 1,99 секунди. Трябва обаче да се знае, че автомобилният производител започва измерването не от място, а след като колелата се завъртят с единия фут, което дава известно предимство и разлики във времеизмерването.

Освен тези маркетингови номера, които се правят с цел колата да свали времето за ускорение до сто под две секунди, Plaid разполага с много леки двигатели, които човек може да вдигне сам. В същото време високата мощност е постигната чрез използването на части от въглеродни влакна.

Както обясни Илон Мъск, въглеродните влакна се използват за обвиване на меден ротор, а технологията за производство на такава обвивка е разработена от самата компания и за момента са явява уникална за автомобилната индустрия.

Първо, обвивката от въглеродни влакна позволява на ротора да достигне високи обороти в минута без риск от деформация поради центробежната сила. Това от своя страна увеличава специфичната мощност на двигателя.

На второ място, карбонът (CFRP) предпазва медния ротор от повреда поради разликата в топлинното разширение със статора в двигателя. По принцип обвивката от въглеродни влакна около медния ротор е предварително "опъната", което означава, че медните части на ротора са винаги под напрежение.

Най-интересното е, че Мъск казва, че инженерите на Tesla имат още няколко идеи за допълнително увеличаване на въртящия момент и мощността на двигателя, които ще бъдат използвани в модела Roadster. Разработването на последния трябва да приключи до края на годината, а пускането му на пазара ще се случи през следващата година.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трън

    18 24 Отговор
    1020кс са 750kW. А тези 750kW с 85kWh батерия ми се виждат измама.

    Коментиран от #9

  • 2 Димов

    34 7 Отговор
    Само измерването на времето за ускорение е трик. Всичко останало, от изброените, си е чиста технология, плод на иновации и наука.

    Коментиран от #4, #18

  • 3 Ти да видиш!

    19 6 Отговор
    "Трябва обаче да се знае, че автомобилният производител започва измерването не от място, а след като колелата се завъртят с единия фут, което дава известно предимство и разлики във времеизмерването."


    И какво предимство дава този метод на измерване, ако при сравнението на времената, абсолютно всички останали автомобили са тествани по абсолютно същия начин? Нали трябва да се сравняват ябълки с ябълки и затова всички правят измерванията по този начин, много преди основаването на компанията Тесла, за да говорите за предимство! Точно затова има толкова големи разлики между от 0 до 60 мили в час ( 96.56064 км/ч) и от 0 до 100 километра в час и двете не трябва да се бъркат при публикациите.

    Коментиран от #19

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Мускала

    35 13 Отговор
    Имам москвич 408 с макс. скорот 110 км/ч, който ускорява до 100 за под 1 секунда. Използвам малък маркетингов трик - не меря времето от място, а започвам да го засичам при изминаване на 800 метра и достигане на 99.8 км/ч. Така ускорението до 100 става за 0.86 секунди, което е доста по-добро от това на тази теслА.

    Коментиран от #17, #20

  • 6 Шофьор

    14 18 Отговор
    Признавам му че е много добър в рекламата - разбрал е че по важно е да прави коли които са бързи и спортни отколкото надеждни.

    Та всеки двигател мощността му е въртящ момент по обороти - вдигането на оборотите намалява размерите и теглото на двигателя но пък износването е на квадрат от оборотите - намалява надежността а и проблема с прегряването. Отделно цената също се вдига неимоверно но винаги ще се намерят богати тъпаци с малки пи.ки които да показват чрез колата че са по по най.

    Коментиран от #10, #15

  • 7 Acmilan

    9 16 Отговор
    А ве стига с тази висока скорост не разбрах те ли че удоволствието от шофирането е съвсем другаде ..например като грамотевечен звук от ауспусите ..кога тесла ли е мотика ли е ще достави удоволствие колкото едно ферари

    Коментиран от #11

  • 8 оня с коня

    17 11 Отговор
    много е забвано как тролчетатта дето никога не са сядали зад тоя електрокар тесла го коментират

    първо си купете, после покарайте и накрая коментирайте, тъпанарии!
  • 9 Каква измама?

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "Трън":

    Един акумулатор за кола 80 амперчаса има стартов ток 800 ампера. Не е ли същото? Това се води 10C акумулатор защото може да отдаде ток 10 пъти капацитета си. Има литиево-йонни батерии с по 150C discharge rating. Тоест 150 пъти капацитета, така че не се впечатлявай толкова, особено ако става въпрос за секундни такива стойности само в рамките на ускорението.
  • 10 Ти да видиш! Ти да видиш!

    33 10 Отговор

    До коментар #6 от "Шофьор":

    Щом на електромотор, проектиран за първо обслужване на един милион мили казваш ненадежден, двигателят на твоя автомобил през колко милиона се обслужва?

    Цялото обслужване на един електромотор е смяна на лагери за няколко долара! Само труда струва десетки пъти повече отколкото вложените части. Можеш ли да кажеш същото за твоя автомобил?

    Целия двигател струва под 1000 долара. Можеш ли да кажеш същото за твоя автомобил?

    Ей, предразсъдъците са голяма работа!

    Коментиран от #81

  • 11 Така е!

    10 15 Отговор

    До коментар #7 от "Acmilan":

    Най-важното е звука! По-голямо удоволствие ти доставя да слушаш как реве някоя, докато гледаш порно или да си пуснеш клип с някое ferrari спряло на светофар, което реве, отколкото да караш по завоите на някой проход с тихия си автомобил, какъвто и да е, за да идеш да правиш тихо любов с някоя мадама.

    Егати удоволствията, които изпитваш!
  • 12 Боко Тиквата

    0 0 Отговор
    Верен син на Племето !
  • 13 Хихи

    10 5 Отговор
    Тесла Модел С Плейд е ускорила даже по-бързо от колкото дават! Прочетете статията в Motortrend! Ускорението е било за 1.8 на писта с лепкав асфалт, за добро сцепление. Без него е 2.06 секунди! Така, че тези данни са невероятни, но факт!

    Коментиран от #32

  • 14 Преувеличаваш

    6 4 Отговор
    Времето не е 1,8 секунди а 1,98 секунди, но въпреки това е много добро постижение за сериен автомобил!

    Коментиран от #16

  • 15 каруцар

    8 11 Отговор

    До коментар #6 от "Шофьор":

    За кефа на богатите глупаци е фрашкано с много умни сиромаси, които се облизват под "киселото" грозде и си лапат големите пи.ки
  • 16 Хихи

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "Преувеличаваш":

    Да, така е. Грешката е моя. 1.98 секунди!
  • 17 Марихуана

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мускала":

    Това беше добро и иновативно. Трябва да се пробваш в рекламния бизнес.
  • 18 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Ти да не си станал теслар?
  • 19 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ти да видиш!":

    Не е въпроса за сравняване с другите, а как е правилно да се измерва. Все едно, да тръгнем да си ги мерим с тебе, началото на рулетката да е на 2 пръста по-напред, и да се изкараме с по-големи, отколкото са реално. Всичко е по-регламент, но няма нищо общо с истината.

    Коментиран от #22

  • 20 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Мускала":

    Щом е по регламент, значи си прав и Москвича ти е мега бърз.
  • 21 Ами

    2 5 Отговор
    В Motortrend са засекли 1.98 от 0-60 мили, значи може и да си е от 0-60! А не от 6 - 60! Това, че са сложили звездичка на това, не означава че точно така е, а така е било измерено!

    Коментиран от #23

  • 22 Все бавно схващате

    11 5 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Хайде прочети какво е rollout и тогава приказвай глупости! В Америка Това е правилото за измерване на ускорението от 0 до 60 мили в час. Това е започнало още в миналото, защото при наличната техника Това е бил най-точния начин. По-късно вече е имало достатъчно точни методи, но вече е имало достатъчно информация и ако започнат да измерват без rollout, вече са щели да сравняват круши с портокали, защото са щели да се смесят данните и сравненията да станат неадекватни. Затова в Северна Америка Това е официалното измерване на ускорението, освен ако изрично не е упоменато друго Е как да не е, като така колата изглежда по-бърза! Особено сравнена с европейски модел с данни за ускорение от 0 до 100.

    Абсолютно всички правят тестовете си по този начин. Подобни статии се пишат за европейските читатели които не знаят това.

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Не е така

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "Ами":

    Без rollout времето е над две секунди.
  • 24 Гост

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "Все бавно схващате":

    Америка не е светът. Какво е правилото ИЗВЪН Америка? В Европа така ли ги засичат?

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "Все бавно схващате":

    Не схващаме бавно, офлух. Подиграваме се на американските номерца за изкривяване на реалността. Как все се опитват да се въртят, само и само Д-то им да не е отзад. Ако не си разбрал, че на това се подиграваме, значи не ние, а ти схващаш бавно.

    Коментиран от #80

  • 26 Хихи

    6 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Ами не. За това на страницата на Тесла си пише, от 0-100 км/ч - 2.1 секунди! Това е за Европа!

    Коментиран от #27, #31

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Хихи

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Хохо":

    Ами влез на страницата бе пр..стьо! Може ли да сте такива г..оши! Влез и виж, какво си пише!
  • 29 2 сек до 100км не е интересно

    2 2 Отговор
    Интересно ше е за 5 сек да си на 300км
  • 30 Драг

    1 4 Отговор
    Поздравления на Тесла за добрият резултат все пак 1020 коня не са шега работа. Обаче първо използват ролаут което при Тесла за този един фут който не се измерва вече се движи с 6 mph тоест 10%. Тоест това е ускорение от 6-60 mph или 9.65-96.5 km/h!!!! Така че реално времето за 0-60 mph е 2.2 сек а за 0-100 км/ч около 2.25 което не е лошо. Това обаче при идеално действаща батерия тоест оптимална температура и заредена. Абе за драг от 10 сек не е лошо. Тесла още веднъж показа че таргета и е драг.
  • 31 Драг

    1 3 Отговор

    До коментар #26 от "Хихи":

    Това е 0-100 с ролаут звездички те гледаш ли ги?

    Коментиран от #35

  • 32 Драг

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хихи":

    Бре бре бре откога 2.06

    Коментиран от #37

  • 33 блаблабла

    3 2 Отговор
    аре пак пълнос голфьджиии хахахаха
  • 34 Нане

    2 2 Отговор
    на 5 тата година и в Надин за там бърза
  • 35 Хихи

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "Драг":

    Офффф, вече незнам за какво обяснявам на такива га...ши! Ще ти го напиша с големи букви, щото не мога да ти викам! ЗВЕЗДИЧКИТЕ СА НА АМЕРИКАНСКАТА СТРАНИЦА НА ТЕСЛА, ЗАЩОТО ТАМ ИЗМЕРВАНИЯТА СЕ ПРАВЯТ ПО ТОЗИ НАЧИН! НА ЕВРОПЕЙСКАТА СТРАНИЦА НА ТЕСЛА СИ ПИШЕ ОТ 0 ДО 100 Е 2.1 СЕКУНДИ! ВЛИЗАШ И ГЛЕДАШ! ЗВЕЗДИЧКИ НЯМА! Дано да си ме разбрал!

    Коментиран от #38

  • 36 Гошо Монтана

    7 3 Отговор
    Много критикувате, а карате таратайки. Браво на Тесла, пионер в електрическите автомобили. Дали е 1.8 или 2.8 до сто за вас приятели няма никакво значение, защото няма да ги изпитате никога. Дерзайте
  • 37 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Драг":

    Без коментар!

  • 38 Драг

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Хихи":

    Има, незнам дали си разбрал.

    Коментиран от #40

  • 39 Хйахаг

    1 2 Отговор
    Хахаха като мерна новина за Мсък и Тсла и ме пристяга корема..право към кенефа да друсна крушата :Д
  • 40 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "Драг":

    Има на американската страница, написах ти! На европейската няма! Не е за вярване, че едно и също нещо, трябва да ви се пише по 10 пъти, да разберете! Когато влезеш в страницата на Тесла, сменяш на европейска държава, там виждаш цената и характеристиките с които върви! В Европа е с 0-100 за 2.1 секунди!

    Коментиран от #41

  • 41 Драг

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "Хихи":

    Има на европейската.

    Коментиран от #42

  • 42 Какво има бе?

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Драг":

    Цитирай ОФИЦИАЛНАТА страница, господин официален? Plaid
    La plataforma de tracción integral tri-motor con vectorización del par tiene tres unidades de tracción independientes, cada una de ellas con un rotor con mangas de carbono que mantiene la potencia de pico para una velocidad máxima.

    2,1s*
    0-100
    km/h
    628 km
    Autonomía
    (est.)

    Ако искаш цитирай и някой друг език?

    Коментиран от #43

  • 43 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "Какво има бе?":

    Ти вярно бавно схващаш, е аз на очите ли да вярвам или на теб?
    2.1s*, ти сам си го написал. Какво точно означава това пояснение незнам, щото знам само английски, но предполагам същото каквото и звездата на английският текст.
    Когато ми покажеш резултат 0-100 км/ч за под 2.25 сек пак ще говорим. Това не прави по малък резултата макар и вълнуващ най-вече американците вълнуващи се от техните маслъл кари.
  • 44 Драг

    1 2 Отговор
    Като обобщение какви са резултатите на мотор тренд(сега няма да се спирам на самите журналисти приемаме че са професионалисти) .
    1. Тест на лепкав асвалт VHT(което е малоумие) плюс ролаут(което е шмекеруване защото при Тесла все едно мериш 6-60mph) получават 1.98сек.
    2. При нормален асфалт+ролаут получават 2.07.
    Е както виждате по спецификация е 1.99 а резултата е 2.07. Има разминаване между спек и реален резултат което може да се дължи на мотор тренд кой знае.
    Но факт е че дори с ролаут не са успели да паднат под 2 сек.
    Тоест Тесла да закове 0-100 км/ под 2.25 сек е в границата на фантазията за мен.

    Коментиран от #45

  • 45 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Драг":

    Упсссс сега прочетох без ролаут на нормален асвалт 0-60mph 2.28 сек тоест 0-100kmh ще е около 2.3 сек.
  • 46 Hahahah

    4 1 Отговор
    Да ви питам - ще усетите ли разлика от 0.2 секунди? При всички случаи на повечето от вас при такова ускорение ще ви стане лошо, а някои с по-слаби сърца може и да припаднат. коментирате разлика от две десети от секундата. Болидите във формула1 за колко ускоряват?
  • 47 Hahahah

    0 2 Отговор
    Лично аз смятам, че трябва да направят ускорението на електричките като на обикновен автомобил. Подобно ускорение е дискомфортно.

    Коментиран от #52

  • 48 яко ни лъжат

    3 6 Отговор
    постояно токов двигател със серийна възбудителна намотка има възшодяща скоростна характеристика. тоест повишава скоростта до безкрайност. но няма така конструкция която да издържи на центробежните сили и затова се регулира с паралелно възбуждане. ТА МЪСК НЕ Е ОТКРИЛ ТОПЛАТА ВОДА. ПРОБЛЕМА, ГОЛЕМИЯ ПРОБЛЕМ НА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ ,ЧЕ ЛИТИЯ СЕ САМОВЪЗПЛАМЕНЯВА И Е МНОГО ПРОБЛЕМЕН КОГАТО СЕ НАМОКРИ. ЗАПОЧНЕ ЛИ ДА ГОРИ ЛИТИЕВА БАТЕРИЯ И 100 ПОЖАРНИ НЕМОГАТ ДА Я ИЗГАСЯТ.

    Коментиран от #49

  • 49 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #48 от "яко ни лъжат":

    Тесла използва добрият стар използван повече от век асинхронен двигател плюс инвертор за регулиране на честота/напрежение.

    Коментиран от #50, #57, #58

  • 50 Верно да

    4 2 Отговор

    До коментар #49 от "Драг":

    Само не мога да разбера, толкова стара технология, а другите марки цял век още не могат да я разучат!

    Коментиран от #51

  • 51 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #50 от "Верно да":

    Не те разбирам, имаш предвид защо не слагат в семейна кола 1020 коня ли🙂??? Странно наистина, ако една семейна кола няма 1000 коня това кола ли е? Ако не ускорява от 0-100 за 2 сек как ще се включи на кръговото, това е самоубийство.

    Коментиран от #53, #54

  • 52 Ти да видиш!

    3 1 Отговор

    До коментар #47 от "Hahahah":

    И кой те кара да включваш този режим и да тръгваш на всяко кръстовище така? Като го включиш в нормален режим и не тръгваш с пълна газ и натисната спирачка, ускорението си е прилично, но не неприятно. Ти още малко ще питаш защо автомобилите могат да вдигат над 100 километра в час, че като се движиш в града ще убиеш някого. Както ускорението така и скоростта с която се движиш зависят единствено и само от тебе, колкото и мощен и бърз автомобил да караш.
  • 53 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Драг":

    Ако можеха, щяха да сложат, не мислиш ли? Не си ли чувал, че мощността продава? А така, като гледаш мотора не е по-голям от слабите, така че много скъп от материали няма да е (технологично, да)! Та, пак пиша, ако можеха, щяха да ги направят!

    Коментиран от #55

  • 54 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Драг":

    А за размерите, нещо да кажеш? При ФВ Ъп - мотора от 82 к. с. заема, цялата предна част, а при Тесла 1020 коня, не се виждат къде са монтирани!
  • 55 Драг

    0 1 Отговор

    До коментар #53 от "Така е":

    Да бе много ясно това е минимума за семейна кола 1000 коня. Мъск е предложил да се прокара закон ако кола няма 1000 коня да не може да возиш деца в нея щото като се блъснеш някъде да си сигурен че всички ще....
  • 56 Пропускаш важното

    2 1 Отговор
    Размишляваш по инерция. При ДВГ трябва да избираш между мощност и икономичност, като и двете си имат предимствата, но и недостатъците.

    Доброто ускорение може да ти даде предимства и колкото и да ти е странно, да спаси живота на цялото ти семейство в рискова ситуация предизвикана от друг. Това дали сам ще се вкарваш в рискови ситуации заради това че ако ИСКАШ, можеш да ускоряваш бързо, вече си е в междуушието и можеш да го направиш и с маломощен автомобил с който по-трудно ще излезеш от такава ситуация, защото нито можеш да се изнесеш бързо, нито да спреш бързо.

    При електромобилите голямата мощност няма недостатък, защото както виждаш Тесла с 1000 коня е по-икономична от е-golf с 60 конски сили и 10 секундно ускорение до 100, с който и да искаш не можеш да превишиш скоростта на магистралата, ако въобще можеш да го караш там, защото с магистрална скорост ще можеш да минеш не повече от 50 км и следва 4 часово зареждане.

    Коментиран от #61

  • 57 Така ли било?

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Драг":

    А ако ти кажа, че използва и двигатели с постоянни магнити освен асинхронните двигатели, които също се различават от конкуренцията? И преди век ли се охлаждали асинхронните двигатели с флуид охлаждан от термопомпа?

    Коментиран от #60

  • 58 Ето ти клип

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Драг":

    Да се пообразоваш малко

    Коментиран от #59

  • 59 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #58 от "Ето ти клип":

    Е какво да видя нищо особено. В модел У исползвст отпред асинхронни двигатели и отзад синхронни. И двата типа са познати от векове. Впрочем Шевролет и Нисан използват също синхронни двигатели. Да по ефективни са но по скъпи и ненадежни. Всяко нещо си има плюсове и минуси затова Тесла както виждаш не ги слага навсякъде. Та къде видя нещо ново и различно всеки прилага малки трикове да подобри леко това което се знае от векове.

    Коментиран от #62, #65, #66

  • 60 Драг

    2 2 Отговор

    До коментар #57 от "Така ли било?":

    Олееее каква иновация е термопомпата няма климатик в света който да я използва. Лично извънземните са дали тази технология на Мъск с условие да не я разпространява другаде🙂.

    Коментиран от #64

  • 61 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #56 от "Пропускаш важното":

    Тука си прав мечтата на всяко семейство от България е да кара кола която струва 250 000 лева, супер икономичност. Също като ходи до Враца да влезе в някоя дупка със 2250 кг кола и да спуска 2 предни гуми, да изкриви джантите и окачването. Ех каква икономичност.

    Коментиран от #63

  • 62 Хихи

    3 1 Отговор

    До коментар #59 от "Драг":

    По тази логика, и мотора на Мерцедес Project One е същия, който е измислил Бенц, преди над 100 години! Само леко подобрен! Разлика няма!

    Коментиран от #67

  • 63 Чакай чакай малко

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "Драг":

    Къде набута цената в уравнението? Цената се определя от батериите, а не от двигателите. Ако сложиш на голямата батерия слаб двигател, цената почти няма да падне, но за сметка на това пробега с едно зареждане ще падне или поне няма да се вдигне.

    Ако за една и съща цена, можеш да вземеш автомобил със 100 коня и с 500 коня, но този с 500 коня минава макар и само малко, но повече километри с едно зареждане, кой автомобил ще избереш?

    Разбира се този с малкото коне ще е ограничен до 130-40 км в час, защото ако го натовариш повече за дълго време, ще прегрява.
  • 64 Не иновация, а комбинация

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Драг":

    Нали твърдиш че асинхронния мотор в Тесла е абсолютно същия като този от преди век. Ще ми покажеш ли някакви данни за някой който е охлаждал асинхронен мотор с термопомпа преди век? На практика Илон Мъск нищо не е измислил. Просто е подобрил съществуващите. Само между първото поколение термопомпи в неговите електромобили и сегашните, ако не се лъжа имаше 40% подобрение в ефективността.

    Освен това само с добавяне на 8 пътен клапан, спестява плетеница от десетки маркучи, които заемат цялото пространство под предния капак на останалите електромобили.

    Коментиран от #68

  • 65 Фурнаджийска лопата

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Драг":

    Я си прочети пост 49, с който отговаряш на пост 48, че Тесла не използва постояннотокови двигатели, а асинхронни с инвертор! Не се върти, като фурнаджийска лопата. Тесла използва и двата вида много разумно, вместо като porsche да слага скоростна кутия. Така хем им излиза по-евтино, хем е много по-надеждно от скоростната кутия пък била тя и двустепенна, няма съединители, а в същото време повечето на брой двигатели позволяват работа в много по-облекчен режим на всеки двигател.

    Единия вид двигатели дават много висок въртящ момент при ниски обороти, а другия вид са много ефективни, когато се използват само за поддържане на скоростта. Комбинацията между двата дава експлозивно ускорение, а в същото време огромната обща мощност позволява усвояването на почти всичката кинетична енергия при спиране и елиминира недостатъка на високото тегло на електромобила, като в същото време не се износват спирачките.

    Повечето двигатели позволяват и много прецизно векторизиране на въртящия момент за всяко колело поотделно, без за целта да се използват спирачките.

    Коментиран от #69

  • 66 Тенденциите

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Драг":

    Въпрос на време е всяко колело да се сдобие със собствен електродвигател, но това ще стане чак когато създадат евтина батерия която може да отдаде и поеме 2000 конски сили без вредни последствия. Това време няма да е чак толкова далеч в бъдещето. Високата мощност има само предимства и единственият недостатък е цената, която така или иначе ще пада.

    Помни ми думата, че внуците ни ще се смеят на автомобил с под 500 коня като отживелица, а 1000 коня ще са като днешните 100 - нищо особено, а данните за ускорението няма да фигурират никъде, защото никой няма да се интересува от тях. Точно както никой вече не се интересува колко номера събира телефонния указател, и колко реда и колони символи може да изобрази екрана, да не говорим за въпроса дали е цветен, а телефона дали е мобилен.
  • 67 Драг

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "Хихи":

    И да и не. Съществена разлика е примерно турбината за кола. Тогава е нямало. Разлика е директното впръскване защото в началото се ползва карбуратор. Използването на различни материали си е естествен процес както и различна форма и разположение на ламелите и т. Н. Това си е моя логика всеки решава какво за него е уаааау. Нещо по средата е компютъра да променя много ДВГто обаче той си идва като еволюция други хора го измислят за други цели и естествено се налага и в колата. Същото е и с ли-йо батерия. Просто еволюцията я наложи първо в лаптопите и естествено покори цялата промишленост вече е навсякъде дори и в колите.
  • 68 Драг

    1 3 Отговор

    До коментар #64 от "Не иновация, а комбинация":

    Ама може и 20000000% да е ако първите му термопомпи са биле некадърна. Какво сравняваш негови си неща, първата негова и последната негова. За да има нужда от такова супер охлаждане нали се сещаш какво означава това КПДто отива в реката 🙂. Явно Мъск е измислил и климатика, а колелото и топлата вода кога ще измисли?

    Коментиран от #70

  • 69 Драг

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Фурнаджийска лопата":

    Хайде престани да се излагаш, смешно е вече. Казваш използвали постоянно токови двигатели??? А знаеш ли какво означава PMAC и по точно последните две букви??? И една подсказва има ли този мотор на Тесла четки??? Дааа всички ме разбраха само ти не.
    И друго искам да кажа когато повечето компании използваха PМАC като шевролет, нисан и др. Мъск им се смееш та кой сега е фурнаджииска лопата?

    Коментиран от #76

  • 70 В голяма грешка си

    2 1 Отговор

    До коментар #68 от "Драг":

    Точно заради голямото КПД на електродвигателя, може да си позволи да го охлажда с термопомпа, която си има някаква максимална мощност. Доколкото разбирам твоя двигател не е повече от 100 коня, тоест 10 пъти по-малка мощност от трите електродвигателя на Тесла. Можеш ли да си представиш каква термопомпа трябва за твоя двигател за да го охлади? Май няма такава, нали? Трябва да е с колосална мощност.

    Пак пропускаш момента, че новата Тесла е много по-мощна, но много по-икономична от предишната. С по-малка батерия изминава повече километри. На практика добавянето на още един мотор повишава КПД на задвижването.

    Коментиран от #71

  • 71 Драг

    0 1 Отговор

    До коментар #70 от "В голяма грешка си":

    Е добре де не можа ли да отвориш страницата на EPA вместо така да се излагаш поредната издънка. Tesla S plaid с 3 мотора 101 mpg🙂🙂🙂. То няма друга Ел кола с такива срамни показатели🙂🙂🙂. Освен това си и гадател как разбра че колата ми е под 100 коня само ти си знаеш. Колкото повече говориш толкова повече се излагаш спри се.

    Коментиран от #72, #75

  • 72 Я пак, я пак?

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Драг":

    Дали пък не са 148mpg?
    148 MPG = 1.59 L/100км

    Твоята кола колко и е разхода? Кои са тези много по-ефективни електрички? Изброй поне 3?

    Коментиран от #73, #74

  • 73 Драг

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Я пак, я пак?":

    Не не е, 101 mpg e. Ти си неграмотен и не можеш да провериш, но другите могат да напишат Tesla S plaid EPA и готово.
  • 74 Не са!

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Я пак, я пак?":

    101mpg комбинирано при 102mpg градско и на 99mpg магистрала.
  • 75 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Драг":

    Не бях проверил. Въпреки това, дори автомобила ти да 70 киловата, по-малко топлина ли ще отдели от 700 киловата електромотори? Може ли да се охлажда с термопомпа?
  • 76 Най доброто от двата свята

    1 1 Отговор

    До коментар #69 от "Драг":

    Ами ще им се смее! Илон Мъск не е спрял да ползва асинхронни двигатели, за разлика от останалите.

    Коментиран от #77

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Не знам

    1 1 Отговор

    До коментар #77 от "Драг":

    Кога и защо ги е отричал, но ако не бъркам, още първитe модел 3 бяха с двигатели с постоянни магнити, а при представянето на Камиона, каза че ще е с 4 двигателя от Модел 3?
  • 79 номад

    1 1 Отговор
    ей разбира българина от всичко ! дреме в бг на 7-800лв заплата коментира коли за 200 к лв ! деа парното немое плати ама знае кое е лъжа и измама ,хора лъжа и имама е да дремете в бг на по бира хората ваще заплати ги взимат за 2-3 дена които за нещо остава отдавна се е махнал от бг другите са майстори по всичко
  • 80 TSLA®

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Тоест, ти твърдиш, че на яките резачки не са им сменили възд. филтър и оттам идва резила? Не вярвам! По-скоро бяха в....ъъъъ.. творческа депресия :D

  • 81 Не си наясно

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ти да видиш! Ти да видиш!":

    Няма лагери за "няколко долара". Има лагери за няколко СТОТИН долара.

    Електромоторът на Тесла не е съставен само "лагери" - не си запознат

    Ремонт на електодвигател всъщност е доста скъпо начинание.

    А цената на нов електродвигател е в пъти по скъпа от подобен конвенционален