Last news in Fakti

16 Февруари, 2022 19:00 6 617 68

Скоро станциите за зареждане на ел.автомобили ще са повече от бензиноколонките

  • зарядна станция-
  • електромобили-
  • бензиноколнки-
  • сащ

Броят им е почти равен в САЩ

Скоро станциите за зареждане на ел.автомобили ще са повече от бензиноколонките - 1

Станциите за зареждане на електромобили съответстват на увеличаващата се бройка електромобили през последните години и също увеличават своя брой. Според данни на Jerry insurance, индивидуалните станции за зареждане достигат броя на бензиноколонките в САЩ, а съвсем скоро дори могат да ги надминат.

Скоро станциите за зареждане на ел.автомобили ще са повече от бензиноколонките

В момента на територията на Щатите работят между 110 хиляди и 150 бензиноколонки, докато броят на станциите за зареждане също се върти около 110 хиляди. За сравнение преди 10 години на територията на страната е имало едва около 16 хиляди подобни съоръжения за електромобили.

Скоро станциите за зареждане на ел.автомобили ще са повече от бензиноколонките

Тенденциите показват, че през следващите години броят на зарядните за електромобили в САЩ ще се увеличава и трябва да достигне до 500 хиляди до края на десетилетието, докато броят на бензиноколонките намалява през последните години и ще продължи да намалява.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 22 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГУМЕН КРАДЕВ

    47 11 Отговор
    А тока откъде ще идва ?

    Коментиран от #2, #10

  • 2 Hoho Boho

    12 26 Отговор

    До коментар #1 от "ГУМЕН КРАДЕВ":

    Ако имаше проблем с тока, нямаше да ги има тенденциите ,
    че през следващите години броят на зарядните за електромобили в САЩ ще се увеличава и трябва да достигне до 500 хиляди до края на десетилетието
  • 3 kkk

    37 10 Отговор
    Само дето и 500 000 не са достатъчни да се изравнят нещата- зареждам 60л. за няма и 5 мин. които ми стигат за 1000км. пробег, на всяка електричка по книжка и на теория (дори и със супер-хипер-ултра бързо зарядно) ще и трябват минимум 2 часа да зареди ток за 1000км. Само дето "според инструкцията" и реалният живот са разни неща и са нужни поне 3 часа да натъпчеш ток за 1000км. Сега делите 180 на 5 и смятате... Не бе, делете на 10 щото сте мързели и 5 мин. зареждате нафта и още 5 мин. си взимате кафе- пак стигаме до 18 пъти разлика...

    Коментиран от #6, #12, #55

  • 4 Стари спомени

    27 4 Отговор
    Ха-ха-ха...не зная дали ще са повече, но опашките вероятно ще са ,както през 1990/91-ва,ама Ганчо ,дето я писал тая статия ,де да помни, когато не е бил роден тогава . Ама изпраскал едни снимки някъде от Европа или Щатите ...Пази Боже на Ганьо да му обещаят лачени обувки ,а още не е хвърлил цървулите .
  • 5 Ти пък

    31 6 Отговор
    Къде я видя тази електричка с 1000 км пробег. 300 мах през лятото и чисто нова. Това което го пишат в тт данните и и в рекламите са само пожелания. Личен опит в САЩ с БМВ и Шевролет Волт. Особено през зимата е шок, и то във Вирджиния.
  • 6 Дрън-дрън

    16 21 Отговор

    До коментар #3 от "kkk":

    Хайде сега раздели нуждата от зареждане на електромобилите на 10, защото според статистиката в 90% от случаите собствениците не ползват зарядните станции, а зареждат в къщи.

    Там времето за зареждане няма никакво значение. А зареждането е по-бързо от 1000 километра за час. Никой не е луд да чака пълно зареждане, особено като знае че зареждане от 80 до 100% първо че е абсолютно вредно за батерията, а след това отнема повече време да заредиш последните 20%, отколкото първите 80%.

    Коментиран от #16, #27

  • 7 Българина

    22 5 Отговор
    скоро ще има режим на тока и кабели през терасите...

    Коментиран от #11

  • 8 Мамул

    37 7 Отговор
    Едно учение на NATO отделя вредни емисии може би колкото колите в България за една година.
  • 9 Всъщност

    11 6 Отговор
    Това са пълни глупости. В пъти повече са бензиноколонките само в Тексас
  • 10 Рошко

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "ГУМЕН КРАДЕВ":

    От Ленинградската аец, скоро ще има и северен ток
  • 11 Ачо циганина

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Българина":

    А тъй бе бате ...нека рабта и за нас да има ... Ша пада голямо бранее тогава ,ама не на чистачки - дето пееше бат Тошко ами на джица ...бакър ...
  • 12 Време за зареждане

    4 8 Отговор

    До коментар #3 от "kkk":

    ...Целта му бе да измине 1000 км за най-кратко време в реални условия, а не на полигона. Той успял да стори това за 9 часа и 12 минути, което означава средна скорост от около 109 км/ч, като се вземе предвид и времето за зареждане. Тестът бе направен по маршрута Мюнхен - Берлин - Мюнхен. Когато трафикът позволявал, ентусиастът се опитвал да поддържа скорост от 140 км/ч (в различни етапи от теста скоростомерът показвал от 130 до 150 км/ч, без да се брои спирането, разбира се)

    Колко пък да е бавно това зареждане

    Коментиран от #19

  • 13 Някой

    19 6 Отговор
    Само дето американеца си иска мощният бензинов двигател и хич не се интересува от електрическите коли. По скорошно изследване само 3% от американците искат да карат електричка. Това са предимно разни младежи, силно вярващи в "науката",а и вярващи, че така ще спасят планетата...
    Мнозинството американци са прагматични.

    Коментиран от #15

  • 14 Име

    16 0 Отговор
    Сега чакаме следващия еко проект.
  • 15 Много младеж много нещо

    9 15 Отговор

    До коментар #13 от "Някой":

    1,3 милиона поръчки само за пикапа на Тесла.

    За другите електрически пикапи заявките не са чак толкова, но и останалите производители няма да могат да ги изпълнят в следващите няколко години.

    Тая младеж много работлива? И се замисли защо точно електрически пикапи, а не електрическо мини?

    Сигурно защото искат да спасяват планетата? А дано, ама надали. Поръчват си ги защото са много по-мощни от бензиновите и дизеловите пикапи.
  • 16 Без коментар

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Дрън-дрън":

    ма си красив и умен, леле, леле....

    Коментиран от #17

  • 17 Благодаря

    2 6 Отговор

    До коментар #16 от "Без коментар":

    За комплимента!

    А освен "комплименти",
    да имаш някакви аргументи?

    Ти например за колко време ще изминеш 1000 километра? Но реалистично. Със спиранията? Или и ти пикаеш в бутилки и по храстите и пестиш от кафе и храна?
  • 18 Дърт Вейдър

    15 5 Отговор
    Имам предложение към производителите на електроавтомобили-да се правят само кемпери та докато си чакаш реда на колонката за зареждане да има къде да живееш
  • 19 kkk

    13 3 Отговор

    До коментар #12 от "Време за зареждане":

    Супер "реалистично" е да караш посред нощ без НИКАКЪВ ТРАФИК и да зареждаш на хипер-ултра бързото зарядно с 800 волта... Ти наясно ли си, че такива зарядни с 800 волта са под 1% изобщо? Наясно ли си, че през деня ако се закачат едновременно 3 коли да зареждат и скоростта пада с повече от 50% просто щото енергото не може да подаде толкоз ток наведнъж? И наясно ли си, че при 109км/ч средна скорост на магистрала, без трафик и вечер в хладните часове всеки модерен дизел дето струва 3 ПЪТИ по-малко от Тайкан-а ще покаже 4,5-4,7л./100км.- колко ще е пробегът със 60л. резервоар сам смятай... Аман от гнусни клоуни като тебе дето само си мечтаете за електричка- слушайте такива като мен дето са направили вече над 100 000км. с електричка и няма да сгрешите...

    Коментиран от #21, #23

  • 20 Боро

    10 4 Отговор
    Стига де! Мойта електричка зарежда за 10 минути и минава 800 - 850 км без проблем. С малка подробност - ел. двигателят се ползва само за стартиране. А и чистачките ми са на ток...
  • 21 А тебе ли да слушаме?

    7 6 Отговор

    До коментар #19 от "kkk":

    Където се опитваш да ни кърмяташ така:

    "на всяка електричка по книжка и на теория (дори и със супер-хипер-ултра бързо зарядно) ще и трябват минимум 2 часа да зареди ток за 1000км. Само дето "според инструкцията" и реалният живот са разни неща и са нужни поне 3 часа да натъпчеш ток за 1000км."


    А какво ще кажеш за 2780 километра изминати за едно денонощие с Тесла модел 3? Пак ли са карали в никакъв трафик? Или са зареждали с 800 волта? Или ме падало зареждането на 50%?

    Не знам каква ти е целта да се опитваш да лъжеш останалите?

    Мощността при бързо зареждане не пада, защото зареждането не става директно от мрежата, а от батерията на зарядната станция. Зарядните станции продължават да работят, дори когато токът спре и бензиноколонките не работят. Предишното поколение зарядни станции просто споделяха мощността между две колонки. Последното поколение v3 зарядни на Тесла зареждат с 250 киловата без да споделят мощност.
  • 22 Гражданинът Х

    5 2 Отговор
    Скоро скоро след 50 тина години
  • 23 Преди да излъжеш отново

    5 6 Отговор

    До коментар #19 от "kkk":

    Изгледай този клип, а ако не искаш да го гледаш целия, просто превърти на 30-ата минута, за да видиш крайния резултат заедно с 20 други електромобила, за колко време са изминали 1000 километра. Всички са изминали разстоянието за десетина часа. Напълно прилична средна скорост с включени почивки, не мислиш ли.

    Коментиран от #29, #31

  • 24 Клипът

    3 0 Отговор
    В клипа има и истински лосов тест с истински лос и скорост доста по-висока от 77 км

  • 25 то няма как иначе

    7 4 Отговор
    за всяка горивна колонка (бензин,дизел,газ) не бензиностанция трябва да има поне 10 станции а някъде около Пловдив трябва да направят станция с капацитет 20-30 хил ако не и повече автомобили .... иначе от Май до Септрември ще е кошмар по пътищата .... само закъсали електрички
  • 26 Димов

    3 3 Отговор
    Това не е за хвалене, а е недостатък на новата технология автомобили.
  • 27 Димов

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "Дрън-дрън":

    90% от собствениците зареждат вкъщи?! Т.е. 90% от собствениците имат гаражи?! Я си помисли пак.

    Коментиран от #30, #37

  • 28 ЧеститоЗначи

    5 4 Отговор
    Честито, скоро ще палим въглища за да ги захранваме. Идеи без логика: това продава запада.
  • 29 Димов

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "Преди да излъжеш отново":

    1000 км за 10 ч - това е възможно само по магистрала. При пътуване между населени места ще трябва сериозно да нарушаваш ограниченията за скорост, за да го направиш това. При всичките дебнещи блюстители на реда днес, средна скорост 70 км/ч ти е таван. Но, книжката си е твоя и можеш да си я риташ колкото си щеш.

    Коментиран от #36

  • 30 АмиКато

    4 5 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Ами като преписващ щатски новини. Интересно ми е от 7мия етаж как ще си пускам всяка вечер макара да зареждам ... опа няма да стане, защото по-често паркирам на около 500 метра от нас - няма места за паркиране просто.

    Коментиран от #32

  • 31 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Преди да излъжеш отново":

    Изгледай този клип. Тук, на един му пада главата от кихане. Значи и ти можеш така.

    Коментиран от #35

  • 32 Димов

    3 5 Отговор

    До коментар #30 от "АмиКато":

    Дори в щатите няма толкова собственици с гаражи. В гъстонаселените градове, като Ню Йорк, паркират по улиците, пред домовете си. Колонката на тротоара не е тяхна, а на онзи, който продава ток.

    Коментиран от #38

  • 33 Hoho Boho

    7 5 Отговор
    Добре де....
    Тенденцията е, че ДВГ-автомобилите ги спират от производство.

    За какво спорите?
    Какво значение има как ще си зареждате ДВГ-автомобилите, след като няма да има откъде да си ги купите?

    Бъркам ли за тенденцията, че ДВГ-автомобилите ги спират от производство?
  • 34 Класика

    5 5 Отговор
    Ама що се хвалите бе зелена секта!? На всички е ясно че както с ковида,така ако трябва и с бой и с полиция ще ни принудите да купуваме тези опасни за атмосферата и озона ел.убийци на кислород!!!
  • 35 Разбира се

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "Димов":

    Защо да не мога? Ако облека същия този "костюм" на фокусника и аз що му повторя номера с падащата глава.

    Точно както и ти можеш да повториш изминаването на 1000км за десетина часа с която и да е от онези 20 електрички в таблицата при същите условия.

    Няма никаква "магия" .

    Коментиран от #42

  • 36 Най-лошият сценарий

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    Карането по магистралата е най-лошият сценарий за един електромобил по отношение на времето за зареждане, защото се харчи най-много енергия за километър и трябва да се зарежда по-често - 3 пъти за 10 часа шофиране, което означава да спираш на всеки 2 часа за 15 минути зареждане.

    Ако шофираш със 70 километра в час, каквито са ти притесненията, първо ще изминеш тези 1000 километра за 17 часа шофиране без да броим спиранията, а времето за зареждане е много по-кратко, отколкото на магистралата. Максимум два пъти за 15 минути. Кой ще е този шофьор, който за 17 часа с шофиране, няма да спре поне два пъти по 15 минути за почивка и тези две спирания ще му объркат графика?

    Коментиран от #43, #45

  • 37 Не е задължително гараж

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Разбира се че 90% зареждат през нощта или на работното място. Това не е задължително да става в гараж. Дори не е задължително да става със собствена зарядна станция.

    Засега електромобили си купуват само тези, които има къде да ги зареждат в дома си, покрай него или на работното място. Човек който няма такива условия въобще не си купува електромобил.

    Коментиран от #44

  • 38 Е така де!

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "Димов":

    Колкото повече стават електромобилите, толкова повече ще стават и тези, които искат да ти продадат ток.

    Най-добрата аналогия която ми идва на ум са вендинг машините. Една нова зарядна станция за електромобил струва четири пъти по-малко от вендинг автомат втора употреба.

    И за двете трябва да си изкараш партида за ток за да ги инсталираш. Вендинг машината иска ежедневни грижи, а зарядната колонка почти никакви. Познай какво ще се случи между блоковете, когато има нужда от такива колонки?

    Коментиран от #46

  • 39 12345

    3 2 Отговор
    Това добре, но на колонка се зарежда за 3 минути, а на зарядно станция за 3 часа

    Коментиран от #40

  • 40 Е и?

    5 3 Отговор

    До коментар #39 от "12345":

    Знаеш ли колко ги бърка тези на снимката, дали автомобила им ще се зареди за три минути, 30 минути, три часа или 5 часа, след като автомобила им ще стои на това паркоместо поне 8 часа?

    На практика колкото по-бавно се зареди, толкова по-добре за батерията, толкова по-добре и за електропреносната мрежа, а ако се зарежда в точно определени часове с ниско натоварване и съответно ниска цена на тока, още по-добре пак за всички.

    Все още не осъзнавате, но електромобилите освен за транспорт ще стана и част от електроразпределителната мрежа и ще се грижат за балансирането и. Колкото повече електромобили са включени в нея, тя ще става все по-стабилна и по-стабилна и сигурна.

    Коментиран от #47

  • 41 КОВИД ГЕНОЦИД➡ВЕЛИКО НУЛИРАНЕ➡РОБСТВО

    3 1 Отговор
    Нормално да са повече. Така или иначе зареждат в пъти по-бавно.
  • 42 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "Разбира се":

    Това с 10-те часа и 1000 км е оттренирано и почти невъзможно за любители, особено ако трябва да спазват правилата за движение. Постижение, което е непостижимо в реални условия, а само при специални такива. Защо трябва да ти се обяснява като на Маугли?
  • 43 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #36 от "Най-лошият сценарий":

    Не е въпросът, кой няма да спира, а кой ще кара извънградско със 70 км/ч? И по-точно - докога ще му издържат нервите?
    Правиш ли разлика между шофиране със 70 км/ч, и дредна скорост 70 км/ч, че май и това ти се е объркало в главата?
  • 44 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Не е задължително гараж":

    В САЩ едва 63% от домакинствата разполагат с гараж или паркомясто пред тях. Една трета от домовете нямат собствено място за паркиране и спират където намерят. Всеки трети собственик на кола в САЩ няма гараж. Ти каза (цитирам твой коментар 6): "според статистиката в 90% от случаите собствениците не ползват зарядните станции, а зареждат В КЪЩИ."
    Аз казвам: В КЪЩИ, АМА ДРУГ ПЪТ.
    Не се прави на халосан!
  • 45 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #36 от "Най-лошият сценарий":

    Да ти го дообясня, че да не се мъчиш:
    За да караш Теслата максимално икономично, трябва да я караш със скорост не по-висока от 70 км/ч.
    А средна скорост 70 км/ч е нещо съвсем друго и се постига спокойно, при извънградско каране, където развиваш 100-110 км/ч между населените места, а през населените спазваш ограничение 50 км/ч.
    Имам някакви съмнения, че пак няма да разбереш, но това не е важно за никого. Хората, които карат коли, ще ме разберат. Ти си доцъкай НФСа.
  • 46 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #38 от "Е така де!":

    Познай какво ще се случи с колонките, когато ги наобиколят бакъроберачите от махалата?
    Скоро имаше статия по въпроса. Свиквай!
    И проблемът не е да боднеш някъде колонка за зареждане. Проблемът е, когато трябва да захраниш хиляди колонки. Дори и без тях жиците на високото ни напрежение не издържат зимно време. Май, ще трябва някой да прави нова мрежа. Май, яко ще се разкопава на километри, през гори, поля и защитени местностни. Май, ще излезе много екологична, тази работа.
  • 47 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Е и?":

    Ти кога смяташ да дадеш личен пример, а не само да убеждаваш другите, колко било вкусно да ядеш баница?

    Коментиран от #48

  • 48 Няма да схванеш

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "Димов":

    Вече съм ти отговорил стотина пъти на този въпрос. Търсиш под вола теле. Както виждаш проблемът за навлизането на електромобилите не е технически, както се опитваш да го изкараш.

    Ако ми подариш един електромобил с радост ще си го карам без никакви проблеми.

    Ако бях заклет зеленист, вече щях да карам електромобил.

    Само че аз не съм и ще си купя електромобил, когато има някакъв икономически смисъл от това. С моите 10-15 хиляди километра годишно общо за три превозни средства дали си заслужава?

    Пък и още не са започнали да произвеждат "моя" електромобил. Такъв с двупосочно зареждане. Чак тогава може да проговори правилото "кеф цена няма", въпреки, че икономическата логика вероятно все още ще липсва.

    Коментиран от #51

  • 49 Дрън-дрън та дрън

    0 2 Отговор
    Хайде стига глупости. Какво точно било оттренирано и за какви любители шофьори ми говориш, като на магистралата обикновено кара автопилота. Хайде изгледай този клип, който е на любимия ви маршрут София-Бургас по който изпреварвате Tesla с баничарките докато карате с 80 км в час.

    Пича въобще не се съобразява с вашето мнение и си кара със 130 километра в час на автопилот, който изпреварва доста автомобили и успява да закара шофьора от Цариградско до Бургас за 3 часа. Знам че поне ти си добре със сметките и сам можеш да сметнеш колко е средната скорост (за турбоинженерите, които не могат да сметнат -120 километра в час)


    И това го прави на онази същата магистрала, по която баничарките на онези супер шофьорите не можели да вдигнат повече от 80, защото била разбита и имало движение.

    А за три часа и половина, пристига в слънчев бряг с две спирания за цигара и кафе, но без да зарежда.

    Дали не може да мине софия-бургас-софия за десетина часа, а?

    И забележи колко му е разходът при тази скорост - за 380км изразходени 64 киловатчаса. По 16,7kWh/100км.

    На няколко места по магистралата може да зареди с от 120 до 200 kW мощност. Колко време ще му отнеме да зареди 64 киловатчаса?

    Коментиран от #50, #52

  • 50 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън та дрън":

    София-Бургас-София, ли? Че това са по-малко от 800 км, по Тракия. Ще ти ги направя с която и да е стара Лада за под 8 часа, със спирането за по една вода, ЗАЩОТО Е ПО МАГИСТРАЛА!!!!!!!! Няма нищо общо с редовното, ивънградско каране между населени места. НИЩО ОБЩО!!!! Безсмислено упражнение, удачно само за гръмки реклами.

    Коментиран от #53

  • 51 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "Няма да схванеш":

    Ти може и да чакаш икономическият смисъл, като всички нас, но и теб ще те принудят да си хвърлиш хубавата петролна кола и да минеш на електромобил, без изобщо да те питат, дали ти е изгодно или не. Като не ти е, ще се разхождаш с електробуса и метрото. Тези мантри важат и за вас, колкото и да злорадствате против петролните фенове с тях.
  • 52 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън та дрън":

    Плевен, Луковит, Търново, Гурково, Сливен, Ямбол, Бургас, Несебър, Обзор, Старо Оряхово и обратно са 1000 км. Коя електричка може да го направи за 10 ч?

    Коментиран от #54

  • 53 Моя грешка

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Димов":

    Имах предвид да ги мине три пъти тези 380 км. за 10часа И не ми се оправдавай, защото всички онези тестове също са правени на магистрала, а ти обясняваше как били невъзможни за нормален шофьор. И онези са правени на магистрала в Германия, а тук има ограничение на скоростта.

    И както виждаш този дори не е карал с максималната скорост, защото целта му не е била бързината, а да стигне до слънчев бряг без да спира за зареждане.

    Хайде поне веднъж да повториш нещо два пъти без да го променяш.

    Коментиран от #60

  • 54 А ти ще ги минеш ли?

    4 1 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    Няма автомобил независимо от задвижването, който да ги мине за 10 часа, ако спазва правилата. Въпреки това, първо няма никакъв проблем да ги минеш с електромобил и второ, няма да ти я отнеме кой знае колко време за зареждане, за да го правиш на проблем. Ето ти един изпълним сценарий, а ти кажи колко време Ще спестиш? Взимаме времето от изчислено от софтуер, който взима предвид максималната скорост между градовете, когато изчислява времето, а също така изчислява и разстоянието.

    От Плевен до Луковит са 51.2 km, 47 min
    От Луковит до Търново 141.6 km, 2 h 24 min

    Вече са минали три часа шофиране и е време да спрем за 15-20 минути до тоалетна и да пийнем по едно кафе с цигара и да се поразтъпчем малко, докато електромобила се зарежда на 150 киловата станция в Търново.

    От Търново до Несебър са 246.5 km, 3 h 28 min

    Вече наближават в 7 часа от началото на пътуването и половин час да излезем от автомобила ни идва добре, докато той се зарежда на 120 киловата зарядна в Несебър. В общи линии докато хапнем, автомобила чака нас зареден, а не ние него.

    От там до горно Оряхово са още 60 километра и около час.

    Какъв е проблемът според тебе? Както виждаш стигаш до горно Оряхово с почти пълна батерия като за 8 часа шофиране сме спирали за почивка за по-малко от час. Това е напълно нормална почивка дори да не спираш да зареждаш.

    Коментиран от #61

  • 55 де факто

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "kkk":

    Първото което е ,никой не е казал ,че трябва задължително да заредиш колата за 1000км пробег.Най-бързите зарядни станции зареждат за отрицателно време.Какви часове ,какви глупости говориш.Освен това тук ако ще заредиш колата за 1000км ,това означава ,че в следващата седмица ,две няма да зареждаш ,а не като в момента при ДВГ всички клошари да зареждат за по 10 лева и всички колонки да са с наплив.Така ,че има си и плюсове и минуси.При ел автомобилите няма да се зарежда толкова често и няма да го има този напли още повече ,че нещата продължават да се развиват все повече и пробега става все по голям

    Коментиран от #62

  • 56 М.Н.

    1 2 Отговор
    Нормално е . Електромобилите се зареждат 3 пъти за 1000 км може и 4 пъти . Докато ДВГ 1 път за1000 - 1200 км.

    Коментиран от #57

  • 57 Само така си мислиш

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "М.Н.":

    Поръчай си едно кафе на някоя квартална бензиностанция и остани да го изпиеш близо до касите. Заслушай се какви суми се плащат за зареждане. Масовите са по 20 -50 лв, като дори 10 лв не са изключение. Максимум 10% от клиентите зареждат догоре.

    Колко километра мислиш, че се изминават за 20 до 50 лв? Това са 8- 20 литра. Особено пък с модерните сега SUV с разход 10 на сто?
  • 58 Ал Тъпоне

    2 0 Отговор
    Засега тези "зелени" технологии повече приличат на "зелен хайвер" . Дано да се оправят по-нататък нещата!
  • 59 Бодак

    3 0 Отговор
    "Скоро станциите за зареждане на ел.автомобили ще са повече от бензиноколонките"

    И ще се зареждат с тъмнозелена енергия.
    Няма атомни, няма Белене
  • 60 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Моя грешка":

    Повтарям два пъти, без да променям:
    ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ
    Да ти потретя ли, или можеш сам да си го четеш многократно, докато го схванеш? Знам, че са цели две думи, но все пак.....
  • 61 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "А ти ще ги минеш ли?":

    Казвай къде да дойда, да сложим парите на масата и да докажеш.

    Коментиран от #63

  • 62 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "де факто":

    Бтрзото зареждане скапва живота на батериите. Стига сте лапали реклами без да мислите.
  • 63 Много обичате да слагате пари на масата

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "Димов":

    После бягате с 200 когато някой се съгласи. Хайде слагаме парите на масата и ти изминаваш разстоянието за 10 часа без да нарушаваш ограниченията на скоростта за всички 1000 километра.

    Коментиран от #64

  • 64 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Много обичате да слагате пари на масата":

    Не ми се хлъзгай пак бе, ескарго! Аз казвам, че няма да стане. Ти и рекламите на Мъск ни твърдите, че било постижимо. Видя зора и почна пак да обръщаш палачинката. Не ти ли писна, вече?

    Коментиран от #65

  • 65 Кои се извърта

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Димов":

    Още ли защитават това изказване, което разпердушиних на пух и прах с примери? Нито за магистрално шофиране нито за Плевен до Горно Оряхово и обратно ще зареждаш 3 часа за да минеш 1000км дори на сравнително бавните български зарядни по маршрута който самия ти избра, да не говорим, ако зареждаш на най-бързите станции.

    Време е да спрете да лъжете хората. Цитирам изказването което защитаваше:


    "на всяка електричка по книжка и на теория (дори и със супер-хипер-ултра бързо зарядно) ще и трябват минимум 2 часа да зареди ток за 1000км. Само дето "според инструкцията" и реалният живот са разни неща и са нужни поне 3 часа да натъпчеш ток за 1000км."

    Коментиран от #66

  • 66 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Кои се извърта":

    Това изказване не е мое. Почни да си записваш с кого и какво си говорил. Явно вече почна да спориш сам със себе си, защото това е единственият възможен начин да излезеш прав. Не мисли хората за по-глупави от теб.

    Коментиран от #67

  • 67 А ти за какво точно спореше

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "Димов":

    Единственото което се сещам е, че откри наскоро че не могат да се минат 1000км за 10 часа при ограничение 90км/ч и много ентусиазирано ни обясняваше какво гениално откритие си направил.


    Ами никой не се е опитвал да те убеди в обратното.

    Поне можеш ли да формулираш темата на спора ти с мен? С кое точно не си съгласен?

    Въобще схвана ли, че ако при 130км/ч за изминаване на 1000км се нуждаеш от по-малко от 3 часа зареждане, то колкото по-бавно се движиш, ще ти трябва по-малко време за зареждане?

    Коментиран от #68

  • 68 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "А ти за какво точно спореше":

    Много тръгна да разводняваш - отчаяни ходове. По-ниска топка си и от репите.