Станциите за зареждане на електромобили съответстват на увеличаващата се бройка електромобили през последните години и също увеличават своя брой. Според данни на Jerry insurance, индивидуалните станции за зареждане достигат броя на бензиноколонките в САЩ, а съвсем скоро дори могат да ги надминат.

В момента на територията на Щатите работят между 110 хиляди и 150 бензиноколонки, докато броят на станциите за зареждане също се върти около 110 хиляди. За сравнение преди 10 години на територията на страната е имало едва около 16 хиляди подобни съоръжения за електромобили.

Тенденциите показват, че през следващите години броят на зарядните за електромобили в САЩ ще се увеличава и трябва да достигне до 500 хиляди до края на десетилетието, докато броят на бензиноколонките намалява през последните години и ще продължи да намалява.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГУМЕН КРАДЕВ
Коментиран от #2, #10
19:11 16.02.2022
2 Hoho Boho
До коментар #1 от "ГУМЕН КРАДЕВ":
Ако имаше проблем с тока, нямаше да ги има тенденциите ,че през следващите години броят на зарядните за електромобили в САЩ ще се увеличава и трябва да достигне до 500 хиляди до края на десетилетието
19:24 16.02.2022
3 kkk
Коментиран от #6, #12, #55
19:24 16.02.2022
4 Стари спомени
19:27 16.02.2022
5 Ти пък
19:33 16.02.2022
6 Дрън-дрън
До коментар #3 от "kkk":
Хайде сега раздели нуждата от зареждане на електромобилите на 10, защото според статистиката в 90% от случаите собствениците не ползват зарядните станции, а зареждат в къщи.Там времето за зареждане няма никакво значение. А зареждането е по-бързо от 1000 километра за час. Никой не е луд да чака пълно зареждане, особено като знае че зареждане от 80 до 100% първо че е абсолютно вредно за батерията, а след това отнема повече време да заредиш последните 20%, отколкото първите 80%.
Коментиран от #16, #27
19:35 16.02.2022
7 Българина
Коментиран от #11
19:42 16.02.2022
8 Мамул
19:46 16.02.2022
9 Всъщност
19:47 16.02.2022
10 Рошко
До коментар #1 от "ГУМЕН КРАДЕВ":
От Ленинградската аец, скоро ще има и северен ток19:49 16.02.2022
11 Ачо циганина
До коментар #7 от "Българина":
А тъй бе бате ...нека рабта и за нас да има ... Ша пада голямо бранее тогава ,ама не на чистачки - дето пееше бат Тошко ами на джица ...бакър ...19:49 16.02.2022
12 Време за зареждане
До коментар #3 от "kkk":
...Целта му бе да измине 1000 км за най-кратко време в реални условия, а не на полигона. Той успял да стори това за 9 часа и 12 минути, което означава средна скорост от около 109 км/ч, като се вземе предвид и времето за зареждане. Тестът бе направен по маршрута Мюнхен - Берлин - Мюнхен. Когато трафикът позволявал, ентусиастът се опитвал да поддържа скорост от 140 км/ч (в различни етапи от теста скоростомерът показвал от 130 до 150 км/ч, без да се брои спирането, разбира се)Колко пък да е бавно това зареждане
Коментиран от #19
20:12 16.02.2022
13 Някой
Мнозинството американци са прагматични.
Коментиран от #15
20:17 16.02.2022
14 Име
20:21 16.02.2022
15 Много младеж много нещо
До коментар #13 от "Някой":
1,3 милиона поръчки само за пикапа на Тесла.За другите електрически пикапи заявките не са чак толкова, но и останалите производители няма да могат да ги изпълнят в следващите няколко години.
Тая младеж много работлива? И се замисли защо точно електрически пикапи, а не електрическо мини?
Сигурно защото искат да спасяват планетата? А дано, ама надали. Поръчват си ги защото са много по-мощни от бензиновите и дизеловите пикапи.
20:23 16.02.2022
16 Без коментар
До коментар #6 от "Дрън-дрън":
ма си красив и умен, леле, леле....Коментиран от #17
20:32 16.02.2022
17 Благодаря
До коментар #16 от "Без коментар":
За комплимента!А освен "комплименти",
да имаш някакви аргументи?
Ти например за колко време ще изминеш 1000 километра? Но реалистично. Със спиранията? Или и ти пикаеш в бутилки и по храстите и пестиш от кафе и храна?
20:48 16.02.2022
18 Дърт Вейдър
20:54 16.02.2022
19 kkk
До коментар #12 от "Време за зареждане":
Супер "реалистично" е да караш посред нощ без НИКАКЪВ ТРАФИК и да зареждаш на хипер-ултра бързото зарядно с 800 волта... Ти наясно ли си, че такива зарядни с 800 волта са под 1% изобщо? Наясно ли си, че през деня ако се закачат едновременно 3 коли да зареждат и скоростта пада с повече от 50% просто щото енергото не може да подаде толкоз ток наведнъж? И наясно ли си, че при 109км/ч средна скорост на магистрала, без трафик и вечер в хладните часове всеки модерен дизел дето струва 3 ПЪТИ по-малко от Тайкан-а ще покаже 4,5-4,7л./100км.- колко ще е пробегът със 60л. резервоар сам смятай... Аман от гнусни клоуни като тебе дето само си мечтаете за електричка- слушайте такива като мен дето са направили вече над 100 000км. с електричка и няма да сгрешите...Коментиран от #21, #23
21:19 16.02.2022
20 Боро
21:35 16.02.2022
21 А тебе ли да слушаме?
До коментар #19 от "kkk":
Където се опитваш да ни кърмяташ така:"на всяка електричка по книжка и на теория (дори и със супер-хипер-ултра бързо зарядно) ще и трябват минимум 2 часа да зареди ток за 1000км. Само дето "според инструкцията" и реалният живот са разни неща и са нужни поне 3 часа да натъпчеш ток за 1000км."
А какво ще кажеш за 2780 километра изминати за едно денонощие с Тесла модел 3? Пак ли са карали в никакъв трафик? Или са зареждали с 800 волта? Или ме падало зареждането на 50%?
Не знам каква ти е целта да се опитваш да лъжеш останалите?
Мощността при бързо зареждане не пада, защото зареждането не става директно от мрежата, а от батерията на зарядната станция. Зарядните станции продължават да работят, дори когато токът спре и бензиноколонките не работят. Предишното поколение зарядни станции просто споделяха мощността между две колонки. Последното поколение v3 зарядни на Тесла зареждат с 250 киловата без да споделят мощност.
21:57 16.02.2022
22 Гражданинът Х
22:05 16.02.2022
23 Преди да излъжеш отново
До коментар #19 от "kkk":
Изгледай този клип, а ако не искаш да го гледаш целия, просто превърти на 30-ата минута, за да видиш крайния резултат заедно с 20 други електромобила, за колко време са изминали 1000 километра. Всички са изминали разстоянието за десетина часа. Напълно прилична средна скорост с включени почивки, не мислиш ли.Коментиран от #29, #31
22:07 16.02.2022
24 Клипът
22:19 16.02.2022
25 то няма как иначе
22:23 16.02.2022
26 Димов
22:35 16.02.2022
27 Димов
До коментар #6 от "Дрън-дрън":
90% от собствениците зареждат вкъщи?! Т.е. 90% от собствениците имат гаражи?! Я си помисли пак.Коментиран от #30, #37
22:38 16.02.2022
28 ЧеститоЗначи
22:46 16.02.2022
29 Димов
До коментар #23 от "Преди да излъжеш отново":
1000 км за 10 ч - това е възможно само по магистрала. При пътуване между населени места ще трябва сериозно да нарушаваш ограниченията за скорост, за да го направиш това. При всичките дебнещи блюстители на реда днес, средна скорост 70 км/ч ти е таван. Но, книжката си е твоя и можеш да си я риташ колкото си щеш.Коментиран от #36
22:46 16.02.2022
30 АмиКато
До коментар #27 от "Димов":
Ами като преписващ щатски новини. Интересно ми е от 7мия етаж как ще си пускам всяка вечер макара да зареждам ... опа няма да стане, защото по-често паркирам на около 500 метра от нас - няма места за паркиране просто.Коментиран от #32
22:49 16.02.2022
31 Димов
До коментар #23 от "Преди да излъжеш отново":
Изгледай този клип. Тук, на един му пада главата от кихане. Значи и ти можеш така.Коментиран от #35
22:51 16.02.2022
32 Димов
До коментар #30 от "АмиКато":
Дори в щатите няма толкова собственици с гаражи. В гъстонаселените градове, като Ню Йорк, паркират по улиците, пред домовете си. Колонката на тротоара не е тяхна, а на онзи, който продава ток.Коментиран от #38
22:53 16.02.2022
33 Hoho Boho
Тенденцията е, че ДВГ-автомобилите ги спират от производство.
За какво спорите?
Какво значение има как ще си зареждате ДВГ-автомобилите, след като няма да има откъде да си ги купите?
Бъркам ли за тенденцията, че ДВГ-автомобилите ги спират от производство?
23:14 16.02.2022
34 Класика
00:00 17.02.2022
35 Разбира се
До коментар #31 от "Димов":
Защо да не мога? Ако облека същия този "костюм" на фокусника и аз що му повторя номера с падащата глава.Точно както и ти можеш да повториш изминаването на 1000км за десетина часа с която и да е от онези 20 електрички в таблицата при същите условия.
Няма никаква "магия" .
Коментиран от #42
07:48 17.02.2022
36 Най-лошият сценарий
До коментар #29 от "Димов":
Карането по магистралата е най-лошият сценарий за един електромобил по отношение на времето за зареждане, защото се харчи най-много енергия за километър и трябва да се зарежда по-често - 3 пъти за 10 часа шофиране, което означава да спираш на всеки 2 часа за 15 минути зареждане.Ако шофираш със 70 километра в час, каквито са ти притесненията, първо ще изминеш тези 1000 километра за 17 часа шофиране без да броим спиранията, а времето за зареждане е много по-кратко, отколкото на магистралата. Максимум два пъти за 15 минути. Кой ще е този шофьор, който за 17 часа с шофиране, няма да спре поне два пъти по 15 минути за почивка и тези две спирания ще му объркат графика?
Коментиран от #43, #45
07:59 17.02.2022
37 Не е задължително гараж
До коментар #27 от "Димов":
Разбира се че 90% зареждат през нощта или на работното място. Това не е задължително да става в гараж. Дори не е задължително да става със собствена зарядна станция.Засега електромобили си купуват само тези, които има къде да ги зареждат в дома си, покрай него или на работното място. Човек който няма такива условия въобще не си купува електромобил.
Коментиран от #44
08:04 17.02.2022
38 Е така де!
До коментар #32 от "Димов":
Колкото повече стават електромобилите, толкова повече ще стават и тези, които искат да ти продадат ток.Най-добрата аналогия която ми идва на ум са вендинг машините. Една нова зарядна станция за електромобил струва четири пъти по-малко от вендинг автомат втора употреба.
И за двете трябва да си изкараш партида за ток за да ги инсталираш. Вендинг машината иска ежедневни грижи, а зарядната колонка почти никакви. Познай какво ще се случи между блоковете, когато има нужда от такива колонки?
Коментиран от #46
08:08 17.02.2022
39 12345
Коментиран от #40
10:07 17.02.2022
40 Е и?
До коментар #39 от "12345":
Знаеш ли колко ги бърка тези на снимката, дали автомобила им ще се зареди за три минути, 30 минути, три часа или 5 часа, след като автомобила им ще стои на това паркоместо поне 8 часа?На практика колкото по-бавно се зареди, толкова по-добре за батерията, толкова по-добре и за електропреносната мрежа, а ако се зарежда в точно определени часове с ниско натоварване и съответно ниска цена на тока, още по-добре пак за всички.
Все още не осъзнавате, но електромобилите освен за транспорт ще стана и част от електроразпределителната мрежа и ще се грижат за балансирането и. Колкото повече електромобили са включени в нея, тя ще става все по-стабилна и по-стабилна и сигурна.
Коментиран от #47
10:20 17.02.2022
41 КОВИД ГЕНОЦИД➡ВЕЛИКО НУЛИРАНЕ➡РОБСТВО
11:41 17.02.2022
42 Димов
До коментар #35 от "Разбира се":
Това с 10-те часа и 1000 км е оттренирано и почти невъзможно за любители, особено ако трябва да спазват правилата за движение. Постижение, което е непостижимо в реални условия, а само при специални такива. Защо трябва да ти се обяснява като на Маугли?11:57 17.02.2022
43 Димов
До коментар #36 от "Най-лошият сценарий":
Не е въпросът, кой няма да спира, а кой ще кара извънградско със 70 км/ч? И по-точно - докога ще му издържат нервите?Правиш ли разлика между шофиране със 70 км/ч, и дредна скорост 70 км/ч, че май и това ти се е объркало в главата?
12:00 17.02.2022
44 Димов
До коментар #37 от "Не е задължително гараж":
В САЩ едва 63% от домакинствата разполагат с гараж или паркомясто пред тях. Една трета от домовете нямат собствено място за паркиране и спират където намерят. Всеки трети собственик на кола в САЩ няма гараж. Ти каза (цитирам твой коментар 6): "според статистиката в 90% от случаите собствениците не ползват зарядните станции, а зареждат В КЪЩИ."Аз казвам: В КЪЩИ, АМА ДРУГ ПЪТ.
Не се прави на халосан!
12:04 17.02.2022
45 Димов
До коментар #36 от "Най-лошият сценарий":
Да ти го дообясня, че да не се мъчиш:За да караш Теслата максимално икономично, трябва да я караш със скорост не по-висока от 70 км/ч.
А средна скорост 70 км/ч е нещо съвсем друго и се постига спокойно, при извънградско каране, където развиваш 100-110 км/ч между населените места, а през населените спазваш ограничение 50 км/ч.
Имам някакви съмнения, че пак няма да разбереш, но това не е важно за никого. Хората, които карат коли, ще ме разберат. Ти си доцъкай НФСа.
12:08 17.02.2022
46 Димов
До коментар #38 от "Е така де!":
Познай какво ще се случи с колонките, когато ги наобиколят бакъроберачите от махалата?Скоро имаше статия по въпроса. Свиквай!
И проблемът не е да боднеш някъде колонка за зареждане. Проблемът е, когато трябва да захраниш хиляди колонки. Дори и без тях жиците на високото ни напрежение не издържат зимно време. Май, ще трябва някой да прави нова мрежа. Май, яко ще се разкопава на километри, през гори, поля и защитени местностни. Май, ще излезе много екологична, тази работа.
12:12 17.02.2022
47 Димов
До коментар #40 от "Е и?":
Ти кога смяташ да дадеш личен пример, а не само да убеждаваш другите, колко било вкусно да ядеш баница?Коментиран от #48
12:14 17.02.2022
48 Няма да схванеш
До коментар #47 от "Димов":
Вече съм ти отговорил стотина пъти на този въпрос. Търсиш под вола теле. Както виждаш проблемът за навлизането на електромобилите не е технически, както се опитваш да го изкараш.Ако ми подариш един електромобил с радост ще си го карам без никакви проблеми.
Ако бях заклет зеленист, вече щях да карам електромобил.
Само че аз не съм и ще си купя електромобил, когато има някакъв икономически смисъл от това. С моите 10-15 хиляди километра годишно общо за три превозни средства дали си заслужава?
Пък и още не са започнали да произвеждат "моя" електромобил. Такъв с двупосочно зареждане. Чак тогава може да проговори правилото "кеф цена няма", въпреки, че икономическата логика вероятно все още ще липсва.
Коментиран от #51
12:59 17.02.2022
49 Дрън-дрън та дрън
Пича въобще не се съобразява с вашето мнение и си кара със 130 километра в час на автопилот, който изпреварва доста автомобили и успява да закара шофьора от Цариградско до Бургас за 3 часа. Знам че поне ти си добре със сметките и сам можеш да сметнеш колко е средната скорост (за турбоинженерите, които не могат да сметнат -120 километра в час)
И това го прави на онази същата магистрала, по която баничарките на онези супер шофьорите не можели да вдигнат повече от 80, защото била разбита и имало движение.
А за три часа и половина, пристига в слънчев бряг с две спирания за цигара и кафе, но без да зарежда.
Дали не може да мине софия-бургас-софия за десетина часа, а?
И забележи колко му е разходът при тази скорост - за 380км изразходени 64 киловатчаса. По 16,7kWh/100км.
На няколко места по магистралата може да зареди с от 120 до 200 kW мощност. Колко време ще му отнеме да зареди 64 киловатчаса?
Коментиран от #50, #52
14:06 17.02.2022
50 Димов
До коментар #49 от "Дрън-дрън та дрън":
София-Бургас-София, ли? Че това са по-малко от 800 км, по Тракия. Ще ти ги направя с която и да е стара Лада за под 8 часа, със спирането за по една вода, ЗАЩОТО Е ПО МАГИСТРАЛА!!!!!!!! Няма нищо общо с редовното, ивънградско каране между населени места. НИЩО ОБЩО!!!! Безсмислено упражнение, удачно само за гръмки реклами.Коментиран от #53
17:16 17.02.2022
51 Димов
До коментар #48 от "Няма да схванеш":
Ти може и да чакаш икономическият смисъл, като всички нас, но и теб ще те принудят да си хвърлиш хубавата петролна кола и да минеш на електромобил, без изобщо да те питат, дали ти е изгодно или не. Като не ти е, ще се разхождаш с електробуса и метрото. Тези мантри важат и за вас, колкото и да злорадствате против петролните фенове с тях.17:19 17.02.2022
52 Димов
До коментар #49 от "Дрън-дрън та дрън":
Плевен, Луковит, Търново, Гурково, Сливен, Ямбол, Бургас, Несебър, Обзор, Старо Оряхово и обратно са 1000 км. Коя електричка може да го направи за 10 ч?Коментиран от #54
17:27 17.02.2022
53 Моя грешка
До коментар #50 от "Димов":
Имах предвид да ги мине три пъти тези 380 км. за 10часа И не ми се оправдавай, защото всички онези тестове също са правени на магистрала, а ти обясняваше как били невъзможни за нормален шофьор. И онези са правени на магистрала в Германия, а тук има ограничение на скоростта.И както виждаш този дори не е карал с максималната скорост, защото целта му не е била бързината, а да стигне до слънчев бряг без да спира за зареждане.
Хайде поне веднъж да повториш нещо два пъти без да го променяш.
Коментиран от #60
17:54 17.02.2022
54 А ти ще ги минеш ли?
До коментар #52 от "Димов":
Няма автомобил независимо от задвижването, който да ги мине за 10 часа, ако спазва правилата. Въпреки това, първо няма никакъв проблем да ги минеш с електромобил и второ, няма да ти я отнеме кой знае колко време за зареждане, за да го правиш на проблем. Ето ти един изпълним сценарий, а ти кажи колко време Ще спестиш? Взимаме времето от изчислено от софтуер, който взима предвид максималната скорост между градовете, когато изчислява времето, а също така изчислява и разстоянието.От Плевен до Луковит са 51.2 km, 47 min
От Луковит до Търново 141.6 km, 2 h 24 min
Вече са минали три часа шофиране и е време да спрем за 15-20 минути до тоалетна и да пийнем по едно кафе с цигара и да се поразтъпчем малко, докато електромобила се зарежда на 150 киловата станция в Търново.
От Търново до Несебър са 246.5 km, 3 h 28 min
Вече наближават в 7 часа от началото на пътуването и половин час да излезем от автомобила ни идва добре, докато той се зарежда на 120 киловата зарядна в Несебър. В общи линии докато хапнем, автомобила чака нас зареден, а не ние него.
От там до горно Оряхово са още 60 километра и около час.
Какъв е проблемът според тебе? Както виждаш стигаш до горно Оряхово с почти пълна батерия като за 8 часа шофиране сме спирали за почивка за по-малко от час. Това е напълно нормална почивка дори да не спираш да зареждаш.
Коментиран от #61
18:50 17.02.2022
55 де факто
До коментар #3 от "kkk":
Първото което е ,никой не е казал ,че трябва задължително да заредиш колата за 1000км пробег.Най-бързите зарядни станции зареждат за отрицателно време.Какви часове ,какви глупости говориш.Освен това тук ако ще заредиш колата за 1000км ,това означава ,че в следващата седмица ,две няма да зареждаш ,а не като в момента при ДВГ всички клошари да зареждат за по 10 лева и всички колонки да са с наплив.Така ,че има си и плюсове и минуси.При ел автомобилите няма да се зарежда толкова често и няма да го има този напли още повече ,че нещата продължават да се развиват все повече и пробега става все по голямКоментиран от #62
22:12 17.02.2022
56 М.Н.
Коментиран от #57
09:23 18.02.2022
57 Само така си мислиш
До коментар #56 от "М.Н.":
Поръчай си едно кафе на някоя квартална бензиностанция и остани да го изпиеш близо до касите. Заслушай се какви суми се плащат за зареждане. Масовите са по 20 -50 лв, като дори 10 лв не са изключение. Максимум 10% от клиентите зареждат догоре.Колко километра мислиш, че се изминават за 20 до 50 лв? Това са 8- 20 литра. Особено пък с модерните сега SUV с разход 10 на сто?
11:22 18.02.2022
58 Ал Тъпоне
13:48 18.02.2022
59 Бодак
И ще се зареждат с тъмнозелена енергия.
Няма атомни, няма Белене
21:50 18.02.2022
60 Димов
До коментар #53 от "Моя грешка":
Повтарям два пъти, без да променям:ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ
Да ти потретя ли, или можеш сам да си го четеш многократно, докато го схванеш? Знам, че са цели две думи, но все пак.....
22:10 18.02.2022
61 Димов
До коментар #54 от "А ти ще ги минеш ли?":
Казвай къде да дойда, да сложим парите на масата и да докажеш.Коментиран от #63
22:11 18.02.2022
62 Димов
До коментар #55 от "де факто":
Бтрзото зареждане скапва живота на батериите. Стига сте лапали реклами без да мислите.22:13 18.02.2022
63 Много обичате да слагате пари на масата
До коментар #61 от "Димов":
После бягате с 200 когато някой се съгласи. Хайде слагаме парите на масата и ти изминаваш разстоянието за 10 часа без да нарушаваш ограниченията на скоростта за всички 1000 километра.Коментиран от #64
09:17 19.02.2022
64 Димов
До коментар #63 от "Много обичате да слагате пари на масата":
Не ми се хлъзгай пак бе, ескарго! Аз казвам, че няма да стане. Ти и рекламите на Мъск ни твърдите, че било постижимо. Видя зора и почна пак да обръщаш палачинката. Не ти ли писна, вече?Коментиран от #65
19:31 19.02.2022
65 Кои се извърта
До коментар #64 от "Димов":
Още ли защитават това изказване, което разпердушиних на пух и прах с примери? Нито за магистрално шофиране нито за Плевен до Горно Оряхово и обратно ще зареждаш 3 часа за да минеш 1000км дори на сравнително бавните български зарядни по маршрута който самия ти избра, да не говорим, ако зареждаш на най-бързите станции.Време е да спрете да лъжете хората. Цитирам изказването което защитаваше:
"на всяка електричка по книжка и на теория (дори и със супер-хипер-ултра бързо зарядно) ще и трябват минимум 2 часа да зареди ток за 1000км. Само дето "според инструкцията" и реалният живот са разни неща и са нужни поне 3 часа да натъпчеш ток за 1000км."
Коментиран от #66
00:38 20.02.2022
66 Димов
До коментар #65 от "Кои се извърта":
Това изказване не е мое. Почни да си записваш с кого и какво си говорил. Явно вече почна да спориш сам със себе си, защото това е единственият възможен начин да излезеш прав. Не мисли хората за по-глупави от теб.Коментиран от #67
20:19 21.02.2022
67 А ти за какво точно спореше
До коментар #66 от "Димов":
Единственото което се сещам е, че откри наскоро че не могат да се минат 1000км за 10 часа при ограничение 90км/ч и много ентусиазирано ни обясняваше какво гениално откритие си направил.Ами никой не се е опитвал да те убеди в обратното.
Поне можеш ли да формулираш темата на спора ти с мен? С кое точно не си съгласен?
Въобще схвана ли, че ако при 130км/ч за изминаване на 1000км се нуждаеш от по-малко от 3 часа зареждане, то колкото по-бавно се движиш, ще ти трябва по-малко време за зареждане?
Коментиран от #68
22:42 21.02.2022
68 Димов
До коментар #67 от "А ти за какво точно спореше":
Много тръгна да разводняваш - отчаяни ходове. По-ниска топка си и от репите.16:08 23.02.2022