Китайският гигант в областта на батериите CATL пусна на пазара бързозареждаща се литиево-желязо-фосфатна батерия, която осигурява 400 км пробег с 10-минутно зареждане.Масовото производство на новата батерия, наречена Shenxing, трябва да започне до края на годината, а електромобилите, оборудвани с този тип батерии, ще се появят на пазара през първото тримесечие на 2024 г., заяви на онлайн брифинг Гао Хан, главен технологичен директор на отдела за електрически автомобили на CATL.
"Надяваме се, че чрез непрекъснати усилия за подобряване на технологията и намаляване на разходите, Shenxing ще се превърне в стандартен продукт, достъпен за всяко електрическо превозно средство", каза Гао.
CATL се бори да запази лидерската си позиция в бранша, като същевременно се сблъсква с предизвикателствата на отслабващото търсене и натиска за намаляване на разходите от страна на производителите на електромобили на фона на ценовата война и забавянето на продажбите на автомобили през тази година.
CATL, която счита Tesla за свой най-голям клиент, губи пазарен дял от BYD, голям автомобилен производител, който захранва всички свои електрически превозни средства със собствени батерии. Производителите на автомобили като Chongqing Changan Automobile и Guangzhou Automobile Group също се снабдяват с повече батерии от по-малки доставчици, за да намалят разходите си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кога ще
09:32 17.08.2023
2 Българин
09:54 17.08.2023
3 БАНко
Коментиран от #18
10:46 17.08.2023
4 Долар капут!
Коментиран от #6
11:31 17.08.2023
5 Йридлдл
13:29 17.08.2023
6 Ердоган
До коментар #4 от "Долар капут!":
Русофилите плюещи джендърските електрички ще обърнат палачинката и те ще станат джендъри. Как ще се оправдават пред внуците и децата?13:48 17.08.2023
7 Гост
Коментиран от #9
15:22 17.08.2023
8 Тити
17:00 17.08.2023
9 гост
До коментар #7 от "Гост":
Дори с половината от 50% ще има ДЕСЕТ ПЪТИ по-голям ръст от всички останали , включително китайците , а той пак ще си е 50 % , щото догодина само Сайбъртрък ще ги вдигне с 50% , а по-следващата идва модела за 25 000 и т.н. !!! А и сегашните модели си вървят като топъл хляб , всичко произведено е продадено предварително !! Няма край мъката петролофилска , хахахаххаха !!!Коментиран от #10, #11
17:43 17.08.2023
10 Гост
До коментар #9 от "гост":
Продажбите на електромобили са в плато, нарастване на продажбите няма.Тесла може да има планове за увеличаване на производството,но дали ще има купувачи.Коментиран от #13, #14
18:49 17.08.2023
11 Гост
До коментар #9 от "гост":
Всичко се продавало като топъл хляб,тлупи? Затова ли Тесла намаля цените, защото много се продават?Коментиран от #15
18:52 17.08.2023
12 дрфтгъхуй
1- При силно оптимистичен разход от 15квт за 100км. пробег колко квт са нужни за 400км.?
2- Каква мощност е нужно да има зарядната станция за да зареди съответните квт в батерията за 10 минути?
3- Каква енергопреносна мрежа (разбирайте трафопост и жици) ще са нужни за захранването на да кажем 5 такива зарядни станции монтирани на едно място? А за 50 такива станции в град тип Сливен? А за 500 такива зарядни станции в София?
4- Кой ще произведе толкова ток за всички ваши бъдещи електрички? Само за дупка като бг ще са нужни още минимум 4 реактора като в Козлодуй САМО заради колите ако утре всичко мине на ток, а нали е такъв плана в крайна сметка...
18:57 17.08.2023
13 дрфтгъхуй
До коментар #10 от "Гост":
Продажбите на електрички са в плато по няколко причини:- субсидиите за покупката им рязко взеха да намаляват и изчезват
- моментът "вижте ме колко съм готин и еко настроен" отмина и на никой не му прави впечатление дали караш ТеслЪ или не
- след всичкият шум и глупости хората осъзнаха простата истина, че НЕ ТРЯБВА една вещ да те прави роб и ти да се съобразяваш с 50 неща. Колата е средство за придвижване и е задължително да мога ВЕДНАГА да отида КЪДЕТО си поискам.
Накратко- за малка градска кола- ОК, за такси- ПЕРФЕКТНО, за градски транспорт- СУПЕР, за доставки и разнос на стоки в града- ИДЕАЛНО... За стриктно градска употреба има смисъл, всичко друго е просто глупости за наивници...
19:08 17.08.2023
14 гост
До коментар #10 от "Гост":
Ма да бе , хахха !! Още помним преди десетина години като се заричахте , че Тесла няма никога да продаде повече от 20-30 000 годишно , пък тя взе че за 10 години стигна 2 милиона !! Плато са любимите ти кюмбета , не плато , ами се сриват като свлачище в Карловско , хахаха !! Плато ми се прищяло , от началото на годината Тесла има прираст над 60 процента спрямо миналата година , а току що пусна новия Модел 3 и следващия месец пуска Сайбъртрък , ще гледаш плато през крив макарон , хаха !!21:43 17.08.2023
15 гост
До коментар #11 от "Гост":
Да , продава се , лупи , да си чул някъде да има непродадена Тесла ?? При положение , че всяка е поръчана ПРЕДИ да се произведе ?? Заводите в Китай и в Щатите си увеличиха капацитета двойно тази година и вече ще произвеждат по милион броя годишно , а не по 500 000 като досега , отделно новите , дето се строят !! Намалят цените , защото могат и за да не дават на конкуренцията да диша , затова ги намалят и още толкова могат да ги намалят и пак ще печелят тройно на другите , не ами хиляда пъти повече , щото другите просто ще са на загуба , включително китайците !!Коментиран от #16
21:49 17.08.2023
16 Тресльоо
До коментар #15 от "гост":
Васее…. спокой се малко и иди си включи треслата в зарядното….10 години кански мъки и измислени рестрикции за 2 милиона продажби….то си е за срам бе…!!!!
Стигнете 5-6…10…. задръжте ги няколко години и тогава се опитвай да си отваряш за нещо устата….
23:48 17.08.2023
17 Гост
12:24 19.08.2023
18 Нали знаеш
До коментар #3 от "БАНко":
България където е лязла нищо не е оцеляло - Римската империя, Турската империя, СИВ, а сега е ред и на ЕС ;-)))14:31 21.08.2023