По-рано този месец Tesla започна да предлага два нови продукта на китайските си клиенти на своя уебсайт. Сред тях е ръбата котешка тоалетна, изработена от картон, която имаше за цел да популяризира Cybertruck пикап, изработен от неръждаема стомана.
Наскоро обаче Джеф Йънг, тайвански YouTuber, посочи в своя канал, че новият продукт на Tesla поразително прилича на този, създаден от Hulumao, производител на мебели за котки, базиран в същата страна. Въпреки че продуктът на Hulumao е рекламиран като "стол за отдих" за котки, Йънг описа двата продукта като "повече или по-малко 95 процента идентични", с изключение на марката Tesla.
Макар да изглежда, че има някои много малки разлики, двата продукта са толкова сходни, че би било трудно да се направи разлика между тях, ако не бяха имената отпред. Още по-притеснително е, че продуктът на Хулумао е пуснат на пазара през 2017 г. и дори е спечелил награди за дизайн.
За да изрази недоволството си от голямата американска компания написаха саркастично отворено писмо до нейния главен изпълнителен директор Илон Мъск на страницата си в Instagram. Написано на английски език, писмото благодари на най-богатия човек на земята за това, че "популяризира нашия продукт с логото на Tesla върху него". Той добавя, че е сигурно, че "никога не е произвеждало този модел за компанията Tesla в Китай, нито е лицензирало дизайна за Вас", и се обосновава, че по въпроса трябва да има недоразумение.
Основателят на Hulumao в крайна сметка изразява съжаление, че "предполагам, че всъщност не можем да направим много". Въпреки това би предположил, че има нещо, което Tesla може да направи, и то е да плати на Hulumao лицензионно възнаграждение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хахах
21:08 18.08.2023
2 омъскаряване
Крадлив боклyк, толкова е богат и може да откупи дизайна, но краде?
01:28 19.08.2023